Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Olin napsuttelemassa Lookfantasticista hieman uusia hiustenhoitoputeleita ostoskoriin, kun päätin sitten jossakin ihmeellisessä puuskassa laskea huvin vuoksi minkä verran vanhoja pulloja löytyy. Alunperinhän tosiaan olinkin tilaamassa uusia shampoita ja hoitoaineita kun niitä entisiä ei oo enää niin monta jäljellä.

No öhömn. Laskeskelin sitten, että minulla on 7 shampoota ja 7 hoitoainetta/tehistä, joista tosin hoitiksia ihan just ja just loppumassa 3. Eihän tää nyt mikään kauhea määrä ole mitä joihinkin ammoisiin friikiaikoihini vertaa, mutta hieman kyllä hiljaiseksi veti tuo shampoiden määrä kun eihän niitä muka niin monta ole niin tokihan nyt lisää tarvitaan.  ;D

Mutta päätinkin, että voisin hankkiutua tässä pyhään shampoon ostolakkoon ja hankkia uusia juttuja vasta kun jäljellä ei ole enää yksi (1) shampoo jäljellä ja sekin loppumaisillaan. Eli tämmöinen minilakko siis kyseessä. :) Harmi vaan, että shampoo on mulla se artikkeli mikä kuluu kaikista hitaimmiten ja jota kertyy kaappeihin aina mukavasti kun jostakin syystä on aina pakko ostaa se saman sarjan shampoo ja hoitoaine. Tästä tavasta pitäisi todella päästä eroon.  :P
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Tintu »

En tänne omasta ostolakostani kirjoitellut mutta tulinpa ilmoittamaan että onnistui :D

Lähtökohtana oli; Puolikas 750:ml Brunette Goddes, 3/4 O&H hoitis, XZ xylitol tehis, NG, Joico rekku, MOP hydrating hoitis, X-tra hoitis, XZ vanilija cafe -hoitis, Urtekramin Ruusu-shampoo, O&H shampoo, XZ vanilija cafe-shampoo ja Vh5 syväputsari.

Tilanne nyt; O&H shampoon puolikas, syväputsarin minijämät, O&H hoitiksen alle puolikas, XZ xylitol tehiksessä yhdelle käyttökerralle ja NG;n jämiä vielä säästellään :-[ ;D

X-tra hoitis lykättiin poikaystävälle öljyllä terästettynä kun en itse sitä käyttänytkään, Urtekramia käyttää nykyään äitini joten lasken sen loppuneeksi (eikä sitä paljon olekaan), ja kaikki muut loppuivat. BG;n taisi äitini käyttää ihastuneena loppuun mutta loppui kuitenkin!

Ja ei kun ostelemaan, jipii ;)

Edit: Loppuipas Xylitoltehiskin!
Viimeksi muokannut Tintu, 11 Touko 2010, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liitura
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 08:34

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Liitura »

Ostolakko alkaa nyt! Ensin ihmettelen, että miksi ihmeessä ihmisten täytyy tehdä ostolakkoja, eikö voi vain olla ostamatta 0_0 mutta siis ei...

Nyt on lyhyen ajan sisään tuhlattu niin paljon rahaa hius juttuihin ja juuri äsken naputtelin TT:n tilaukseen >:D On tulossa Tigi O&H:tä, harjaksi TT:tä, juuri tuli iHerb:ltä aloet ja glyseriinit ja Giovannit, kaupasta tarttunut mukaan kolme naamiota, shampoita ja mitähän vielä :ts

Ainoa mitä saan tämän kuun aikana ostaa/tilata, on biotiinit jos sattuvat uhkaavasti vähenemään. Meinasin jo luvata XZ:n vanilija-suklaa -shampoon, jos Tigit kutittavat päänahkaa, mutta samassa muistinkin, että hyllyssä nököttää XZ:n hilseshampoo, joka myös sopii päänahalleni...

MUTTA: Kaikki nämä olivat tuiki tarpeellisia, koska olen vasta nyt alkanut panostamaan hiusten hoitoon :T (pilattuani ensin hiukset permanentilla...)
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja wilma »

Täälä alkoi myös hiustuotteiden ( ja kosmetiikkatuotteiden ) ostolakko. Tästä päivästä eteenpäin en osta mitään ennenkuin oikeasti loppuu, katsotaan kauanko hamsterin varastot riittää  :3
Tuun raportoimaan sitten, tai ainakin raportoin itselleni tänne ja katson kauanko noi mun varastot on riittänyt..
Loppupeleissä pärjään aika vähillä hiustuotteilla että kattellahan parin vuoden päästä...  ::)
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Frida »

Nyt en kyllä osta enää yhtää putelia mitään shampoota tai hoitoainetta ennen ku noi vanhat miljoona putelia on käytetty loppuun! Nyt jo saa tunkea hoitiksia ja shampoita jonneki piirongin laatikoihin, ku kylppäristä loppuu tila. Tuskimpa tästä hamppukasasta yhtään sen parempaa saa, vaikka mitä päähän tunkis, rahaa vaan menee hukkaan.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

O ou, minun pitää varmaan lopettaa lakko, koska pullomäärä on laskenut hurjasti. Hoitoaineita löytyy 4 pulloa, joista kaksi lähes tyhjiä. Mukava taas testailla uusia tai vanhoja luottotuotteita, mutta kohtuudella&nbsp; :)
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Frida »

Vinkki kaikille, jotka painii ylisuuriksi paisuneiden putilovarastojen kanssa: Antakaa niitä vanhoja hiustenhoitotuotteita lahjoiks hius-noobi kavereillenne. Mun kaveri ainaki ilahtu ikihyviks, ku annoin sille jotain ei-niin-toimivia hoitsikoita ja sen mielestä ne on niin ihania, ku on tottunu markettikamaan.&nbsp; ;)
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

Elokuun 2010 alusta alkoi taas hiustuotteiden ostolakko. Kestää vuoden loppuun asti. Vain välttämättömyyksiä saa ostaa tiukkaa harkintaa käyttäen. Kaapissa on tilaa, mutta sille kaapille kyllä keksisin muutakin käyttötarkoitusta ihan vaivattomasti (esim. kaikki laukut...). Yrtit ja muut öljyjutut eivät lakkoon kuulu, mutta shampoita ja hoitiksia en todellakaan tarvitse lisää. Massahoitista saan ostaa tarpeen mukaan (eli sitä jota kuluu puoli pullollista kerralla hennan poispesuun) jos löytyy kelpo ainetta tosihalvalla. Muuten ISO NOU.

Onneksi olen löytänyt luottotuotteeni ja pärjään paremmin kuin hyvin arsenaalillani. Vaikka intoutuisinkin taas tehohoitamaan tukkaani.

Lakon alkusaldo: 25 kpl.
this too shall pass.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä en ole ostanut kesän aikana enempää kuin yhden hiustuotteen (itselleni). :) Puteleita ei ole kyllä loppunutkaan kuin ihan muutama, joten määrä ei ole juuri vähentynyt... No, kohta alan käyttäään huonompia shampoita pois käsien pesussa joten ehkä se tästä... Optimismia. ;)
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Öhm.. ehdin jo kirjoittaa tähän että aloitan lakon ja aloin miettimään siihen liittyviä varastojen vähennystavoitteita ja heti alkoi ahdistus iskeä&nbsp; :-[&nbsp; ja nyt mietin, että aloittaisinko lakkoa sittenkään. Pari kuukautta on tässä mennyt aika kevyesti ilman mitään hiusostoksia (jos Italian matkalta jemmattua NG naamiota ei lasketa) joten tuntuu, että tällä linjalla voisi hyvin yrittää jatkaa. Mutta tavoitteiden asettaminen... apua! kuinka monella hoitoaineella voisi tulla toimeen&nbsp; ??? Ehkä jätän tarkemmat tavoitteet asettamatta ja pyrin nyt vaan siihen, että ostaisin tuotteita vain tarpeeseen.



1bMii, vaalennettu.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Siis mä oon niin "vietävissä".
Mulla on aikas arsenaali tukkajuttuja ja laskeskelin, että aineet riittänee seuraavat 2 vuotta (ainakin!). Mikä ihme siinä on, että aina pakko ostaa kaappiin joku härpäke jos on a) hyvä tarjous b) täällä on moni hehkuttanut c) muuten vaan.
Mulla taitaa olla jonki sortin riippuvuus ::)&nbsp; Nyt sitten ajattelin ryhtyä ostolakkoon, no onhan se haastavaa kun tykkään pyöriä juurikasvulla ;D
1b Fii
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

Mä olen mukana! Tosin olen vielä aika noviisi hiustuotteiden kanssa moneen muuhun verrattuna, mutta kyllä munkin nykyiset tuotteet kestäisivät sen kaksi vuotta, jos käyttäisin vain niitä. Ongelmana tänä syksynä oli se, että kun tilasin uudet tuotteet loppuun kuluneiden tilalle, en saanutkaan enää niin kivoja hiuksia... Tai siltä musta ainakin tuntui. Sitten piti ostaa taas lisää sitä sun tätä, jos vaikka sillä sun tällä saisi paremman tuloksen. Mutta nyt siis saa riittää! Aloitan muutenkin säästämään rahaa tämän jokasyksyisen tuhlailun sijaan. Jostain syystä mulla mene aina syksyllä ihan älyttömästi rahaa. Kesällä en ostanut yhtään mitään kosmetiikkaa yms. ja syksyllä se sitten jotenkin purkautui tuhlailuna. Tai ei aina oikeastaan edes tuhlailuna sinänsä, koska mulla oli kaikki loppu, eli tarvekin oli ostoksille.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Horros »

Huh huh, rupean kyllä lakkoilemaan kun nyt on melkein lähtemässä käsistä tämä homma...Punastella ajattelin kuitenkin vielä syksyllä, joten pari suoraväriä saan luvan ostaa, samoin testata XZ-karpalo-kinuskia ja muutenkin sijoittaa markettituotteisiin. Tigeille nounou!&nbsp; ;D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Arnella kirjoitti: Öhm.. ehdin jo kirjoittaa tähän että aloitan lakon ja aloin miettimään siihen liittyviä varastojen vähennystavoitteita ja heti alkoi ahdistus iskeä&nbsp; :-[&nbsp; ja nyt mietin, että aloittaisinko lakkoa sittenkään. Pari kuukautta on tässä mennyt aika kevyesti ilman mitään hiusostoksia (jos Italian matkalta jemmattua NG naamiota ei lasketa) joten tuntuu, että tällä linjalla voisi hyvin yrittää jatkaa. Mutta tavoitteiden asettaminen... apua! kuinka monella hoitoaineella voisi tulla toimeen&nbsp; ??? Ehkä jätän tarkemmat tavoitteet asettamatta ja pyrin nyt vaan siihen, että ostaisin tuotteita vain tarpeeseen.
Tämän kirjoituksen jälkeen olen ostanut hiusvärien lisäksi yhden hoitoaineen, kuivashampoota alesta jemmaan, hiuslakkaa loppuneen tilalle sekä iherbiltä on tällä hetkellä tilauksessa vielä yksi hoitoaine. Olen ihan suhteellisen tyytyväinen tähän, vaikka ei noille hoitoaineiden ostoille juurikaan ole tarvetta ollut. Houkuttelisi kyllä paria uutta taas tilata kokeiluun, mutta yritän nyt vaan keskittyä kuluttamaan nykyisiä varastoja.
1bMii, vaalennettu.
Strix

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Strix »

Rikoin vuoden loppuun kestävän hiustuotteiden ostolakon kun löysin Kampin Anttilasta Sen balsam hoitoainetta 750ml hintaan 1.5e. Silikoniton ja melko riisuttu hoitoaine näytti incitse hyvältä CO-pesua ja öljyjen sekoittamista varten. En pode syyllisyyttä, tällaisille hankinnoille on aina tilaa&nbsp; ;D
Vastaa Viestiin