Värjäyskokemuksia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
LadyRaven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Huhti 2007, 17:34

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja LadyRaven »

Varmaan vanhaa putelia, kun ostan hiusvärit yleensä aina noista halpaketjuista, kuten Vapaa Valinnasta. Laitoin sen esikäsittelyaineen myös ennen sekoittelua, kyllä se kauemmin oli kuin sen minuutin. Ärhäkkää ainetta nuo kestovärit, yleensä mun pitää öljyhoitojen jälkeen pestä tukka pari kertaa tai jää limaiseksi, mutta värin jälkeen riitti yksi kerta. Pesen siis tukan shampoolla aina kestovärin jälkeen, se irrottaa viimeisetkin irtovärit ja uusi väri jotenkin "asettuu" paremmin. Siis ei näy niin kauas, että on just värjätty tukka.
Only death is real.
Melisande

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Laitoin eilen päähän Preferencen sävyn 6.23 Toscana. Hiukset oli 8 asteiset vaaleammilla raidoilla. Luin ennen värjäystä, että useammalla oli vetänyt tummemmaksi kuin mitä paketin kuva antaa ymmärtää, mutta onneksi tulos on ok. Annoin olla päässä vain 20 min, tiedä sitten oliko tuolla varsinaisesti merkitystä tuloksen kannalta, mutta olen tyytyväinen sävyyn.
Muistaakseni ensimmäistä kertaa värjäsin Preferencellä ja ei kyllä ole kovin miellyttävä käyttää. Levittäessä väriseos oli geelimäistä ja levittyi helposti, mutta muuttui hetken päästä todella vetiseksi. Sain puristella liikoja pois ja pyyhkiä noroja otsalta vähän väliä..
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Värjäsin eilen hiukset Lorealin Couleur Expertellä. Edellisen värjäyksen tein muistaakseni heinäkuun alussa samalla värillä, silloin sävynä 8.12. Mielestäni hiukset olivat vaalentuneet tässä kuukausien aikana jonkin verran, ilmeisesti väri lähtenyt hiuksista tai haalistunut niin paljon, vaikka kestoväri onkin.

Multa löytyi yksi paketti tuota sävyä 8.12 hyllystä ja lisäksi ostin Anttilasta yhden paketin sävyä 8.0 (sieltä ei löytynyt sävyä 8.12). Sekoitin nuo kaksi sävyä sitten toisiinsa. Kaksi pakettia väriä meni kokonaan hiuksiini, levitys oli helppoa ja voidemainen koostumus on mukava koska se ei valu ollenkaan. Hiukset ovat tosi tumman näköiset värjäyksen aikana, sillä väri tummuu aika paljon. Lopputulos ei kuitenkaan ole yhtä tumma.

Huuhdeltuani värin tein hiuksiin vielä raitoja. Pitkiin hiuksiin tuo raitojen laitto on vähän hankalaa välillä kun laitoin yksin nuo mutta onnistui kuitenkin ihan hyvin. Tykkään lopputuloksesta, joka on raitojen ansiosta eläväisempi kuin pelkkä yksivärinen värjäys.

Couleur Experte ei tuntunut kuivattavan hiuksia lainkaan, sillä mukana ollut hoitoaine sopi mun hiuksille erinomaisesti: laitoin koko putkilollisen hiuksiin ja annoin vaikuttaa viitisen minuuttia. Hiukset ovat tänään ihan uskomattoman sileät ja pehmeät eikä latvoissakaan ole tippaakaan kuivuuden tuntua!

Tuo sävyjen 8.0 ja 8.12 sekoitus vaikutti siten, että hiuksissa on nyt lämpimämpi sävy kuin viimeksi värjätessäni pelkästään sävyllä 8.12. Viimeksi hiukset olivat heti värjäyksen lähinnä jotenkin harmaaseen ja vihreään vivahtavat, mutta sävy korjaantui onneksi nopeasti hyväksi käytettyäni syväpuhdistavaa shampoota. Nyt hiuksissa ei vaikuttaisi olevan tuollaisia vivahteita ollenkaan, lopputulos on selvästi lämpimämpi. Veikkaan kuitenkin, että tämä sävy muuttuu tässä pesujen myötä pikkuhiljaa hieman hailakammaksi ja ero pohjavärin + raitojen välillä pienenee, kuten kävi edellisenkin värjäyksen jälkeen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Enkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1178
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 12:41

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Enkuli »

Värjäsin tänään hiukseni. Aloitin kesällä blondaamaan mustaa tukkaani ja nyt päätin vetää sen vaaleanruskeaksi. Punertava, haalistunut latva ja blondi tyvikasvu keräsivät tarpeeksi katseita ja kyllästyin kohottamaan hiusten kuntoa seuraavaa blondausruljanssia varten. Nyt siis päässä väri Garnier Nutrisse Cream 7.3 kullanvaalea.

Minulla ei ole ikinä ollut näin luonnollista väriä. Olen käynyt kaikki läpi mustasta blondiin  ja nyt koomisesti palasin lähelle alkuperäistä väriäni. Ehkä otan vielä raidat.

Hiustenvärjäys on hankalaa puolisokeana ja siksi minulla  on oikeat hiustenvärjäyslasit. Ne ovat vanhat väärävahvuuksiset rillit, joista puuttuu toinen sanka. Kehykset on kuorrutettu hiustenvärillä, muttta on ihanaa kun näkee edes jotenkin mitä tekee.
katajainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 13:06

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja katajainen »

Värjäsin tänään preferencen sävyllä 1, napoli. Kuvassa näytti niin luonnollisen mustalta mutta nyt näyttää päässä järkyttävältä värikypärältä :( Mulla kun on ennenkin ollut mustat hiukset ja on näyttäneet hyviltä mulla mutta tämä musta vaan ei sovi. Kai mustissakin sitten on sävyeroja  :D Mutta plussaa värin levittyvyydestä ja geelimäisestä koostumuksesta.
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja calypso »

Viime perjantaina aloitin hiustenvärjäämissession pidemmän kaavan kautta. Eli ensin erittelin alemmat ja ylemmät hiukset toisistaan, ja levitin alimpien hiuksien juureen Garnierin 100% Color paketista puolet, eli sen mitä oli edellisestä värjäyskerrasta jäljellä. Sävyn piti olla musta 1, mutta vahingossa olin ostanut sinimustaa. Muuten ihan sama mutta sinimusta on siitä huonompi että sinistä väriä irtoaa ensimmäisissä pesuissa ja jos se tarttuu vaatteisiin niin se ei lähde millään. Tavallisen mustan kanssa näin ei käy.

Kun olin saanut tyvikasvuun levitettyä tarpeeksi niin läimin loput pituuksiin niihin kohtiin mitkä olivat haalistuneet, eli ne kohdat mitkä olin aikaisemmin värjännyt tuolla sinimustalla, se kun tuntuu haalistuvankin toisin kuin perusmusta. Pääosin värjäys tapahtui veskissä mutta takaraivoa piti käydä tarkistamassa makkarin peilipöydän ääressä ja onnistuin tiputtamaan ison läntin väriä pöydälle. Onneksi aikomuksissa on ollut jo pitkään maalata uudestaan se pöytä joten ei harmita vaikka sotkinkin  :D

Kun olin saanut tuon mustan huuhdeltua pois niin pyyhekuivasin letitin sen osan ja siirryin yläosan vaalennukseen. Siihen käytin Garnier Nutrisse Cream 10 Camomillea (erittäin kirkas luonnonvaalea). Vaalentaminen on siitä niin helppoa että vaalennusaine ei samalla tavalla sotke vaikka sitä johonkin tippuisikin, ja värimassa on hieman kiinteämpää. Ja toki sekin vaikuttaa että on hieman helpompi värjätä yksin päälakea kuin takaraivoa  ;D Kävin hiukset läpi jakaus jakaukselta ja kiinnitin klipseillä, vaikutusaikana taisi olla n. 15 min koska päänahkani ei tykkää enää vaalennusaineista enkä toisaalta mitään kirkkaanvaaleaa tulosta kaipakaakkaan. Riittää että hius vaalenee sen verran että punainen suoraväri tarttuu hyvin ja näyttää kirkkaalta  :)  En muuten käyttänyt mitään hoitoaineita tai jätettäviä värjäyksen jälkeen  :o

Koska tähän mennessä kello oli jo vaikka mitä niin päätin värjätä punaisella vasta lauantaina, en tosin ehtinytkään lauantaina muhitella hiusväriä (olipa kiva käydä pipo päässä ihmisten ilmoilla keskeneräisen tukkansa kanssa  ::)) joten siirsin värjäyssessio part 2:n sunnuntaille. Sunnuntaina sitten kaivelin Color Pulsen Sykkivää punaista kätköistä, pursottelin suureen kippoon värivaahtoa ja tursotin Joicon Moisturizeria sekaan reippaasti. Tuon sekoituksen levitin kuiviin pesemättömiin hiuksiin, kiinnitin osiot klipseillä pikku nutturoiksi ja annoin muhia nelisen tuntia suihkulakin alla ja loput kaksi tuntia olin ilman lakkia (olen huomannut että väri kiinnittyy paremmin kun antaa pään ja tukan viiletä ennen huuhtelua).

Ennen huuhtelua avasin mustan osion joka oli värjäyksen ajan letillä ja kastelin senkin samalla kun huuhtelin punaista pois. Sitten laitoin Andrew Collingen Perfect Endings hoitoainetta kourallisen koko tukkaan ja annoin vaikuttaa viitisen minuuttia. Lyhyemmässä ajassa ja pienemmällä määrällä hiukset tuntuivat karheilta ja takkuisilta. Jätettäviksi laitoin normaaliin tapaan Joicon CE-vaahtoa, Tigin Moisture Maniacia, Bonacuren latvasuojaa ja muistaakseni laitoin vielä Tigin Small Talkia myös. Ihmeekseni en onnistunut sotkemaan kuin makkarin peilipöydän, vaikka en suojannut tällä kertaa veskiä kunnolla, pesukoneen ja lavuaarin vain peittelin sanomalehdellä. Tulos hiuksissa ei ole mitenkään erikoinen tai mainittava, sillä aina se on noilla aineilla värjäämisen jälkeen samannäköinen (eli kiiltävää mustaa ja kirkkaanpunaista)  ;D

Hups, tulipas pitkä viesti. Mutta niin oli pitkä ja aikaavievä värjäyskertakin  ;)
lumimansikka

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

Hunajapupu kirjoitti: Värjäsin eilen hiukset Lorealin Couleur Expertellä. Edellisen värjäyksen tein muistaakseni heinäkuun alussa samalla värillä, silloin sävynä 8.12.
Laitoin eilen tuota samaa 8.12 väriä taittamaan raidoitettua (pohja n. 7-taso) liiankin lämpimäksi kulahtanutta sävyäni, jossa tyvessä 2cm omaa tuhkakultaista viilempää juurikasvua. Väriero  todellakin tasoittui, mutta meni yllättävän tummaksi. Kuvailisin tätä enemmän nyt 6-7 tason tummanvaaleaksi, viileäksi sävyksi. Värisävyn taitto siis onnistui erinomaisesti, mutta tummuus harmittaa. Toivottavasti tämä haalistuu, kuten hunajapupulla kävi, sillä olin jo niin tyytyväinen saavutettuani oman tummuusasteen.

Mulla tosin on vielä se raidoitusosuus tekemättä, joten voihan olla, että sen jälkeen olen tyytyväisempi. Ylenmääräisen lämminsävyisyyden taittoon kyllä tummanvaalealle tukalle kelpo kamaa!!! Harmi, kun viileän-keskivaaleita sävyjä ei pahemmin muissa sarjoissa ole tarjolla...
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Mulla aurinko haalisti tuota 8.12. sävyä tosi paljon. Nyt kun on hiuksissa sekoitus 8.12. ja 8.0. sävyjä niin tämä(kin) vaikutti alussa hieman tummalta, auringon vaalentavaa vaikutusta ei ole nyt kuten kesällä oli mutta olen käytellyt syväpuhdistavaa joitain kertoja värjäyksen jälkeen ja tämä tuntuu haalistuneen jonkin verran. Sävy on nyt oikein kiva eikä mun mielestä mikään tummanvaalea vaan ihan sellainen 8-asteinen.

Ne vaaleat raidat kyllä vaalentaa yleisilmettä todella paljon, mun hiuksiin meni sekä väriainetta että raitoja kaksi pakettia ja värjäysvaiheessa ennen raitojen laittoa hiukset olivat kyllä todella tumman näköiset (kauhistuin jo hetkeksi että apua, tämmösetkö näistä tuli). Kannattaa kyllä laittaa ne raidat myös hiuksiin ja sitten käytellä jonkin verran vaikka syväputsaria (varmaan öljyä voisi myös käyttää haalistamiseen) niin kyllä se väri varmasti jonkin verran siitä haalistuu ja vaalenee, toivottavasti mieleiseksi! :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Ostin aika minulle tuntemattoman värin/sävytteen Voilá color kult.Sävy 006,fiery red.
Laitetaan pestyyn,pyyhekuivattuun tukkaan ja annetaan vaikuttaa 3 minuuttia.Ihan kivan punasävyinen tästä tuli mutta juurikasvua ei peitä kunnolla,enkä usko että on tarkoituskaan.Aika silikonista on kun Dimethicone on  INCI:n alkupäässä.
Muistuttaa paljolti Goldwellin Stay red hoitista.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja naanna »

Tukka kaipasi eilen piristystä ja päätin tyhjentää vanhoja suoravärivarastoja. Pursotin kuppiin sekaisin Igoran Action Paint pinkkiä ja lämpimän punaista sekä LV tehistä, niin että pinkkiä väriä oli eniten ja kahta muuta suunnilleen saman verran. Yhteensä seosta tuli noin 100ml. Mukavan jämäkkä seos tuli, joka tosin levitysvaiheessa näytti vielä pahasti oranssinpunaiselta. Muhittelin väriä noin 3 tuntia, joista viimeiset puoli tuntia miedossa saunan lämmössä myssyn alla. Huuhtelin ja tukka oli LV tehiksen ansiosta niin takuton ja selvä, että muita hoitoaineita ei tarvittu. Jätettäviksi Instant Silk Fluidia, Miracle Mistiä ja Bonacuren latvasuojaa. Lopputulos oli peloistani huolimatta just sopiva kylmä punainen ja päänahkakin loistaa pinkkinä, vaikka eilen co-pesuttelin EHS:n hunajalla. Väri luultavasti haalistuu nopeasti, Igora kun on kyseessä, mutta nyt ainakin muutaman päivän tukka on taas kivan värinen ja sainpahan hävitettyä pari väripurkkia kaapistani.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Tänään muhittelin suoraväriä ensimmäistä kertaa hoitoaineen kanssa. Yllättäen hiuksista tuli todella karheat ??? Aivan kuin ei hoitoainetta olisi ollutkaan, vaikka lätkin OH:ta kourallisen. En tiedä johtuiko sitten suoraväristä (live toner) kun tuli näin karhea lopputulos, aikaisemmilla kerroilla hius on ollut ihan hyvän tuntuinen vaikkei hoitoainetta ole ollut ollenkaan.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luna »

Värjäsin äsken hiukset preferencen 6.23:lla, tuli aika mitään sanomaton lopputulos. Pohjana siis värjätty kasivaalea, nyt tämä on kyllä kutonen mutta samea ja erittäin tylsä. Noh, huomenna Elumenia perään jos se vähän piristäisi ja syventäisi sävyä, viikon-parin sisään tulee toivon mukaan haarshopin korjaussarja niin pääsen tositoimiin&nbsp; :D

Muoks. Lisää urputusta väristä. Hypistelin tukkaa ja tulin tulokseen etten ole tainnut ikinä nähdä näin hirveän tylsää ja elotonta väriä kellään, ja poikkis auliisti myönteli olevansa samoilla linjoilla&nbsp; :P Pitäisi melkein ottaa kuvaa ja näyttää, mihin kammotukseen olen työllä ja tuskalla saadun vaaleani vaihtanut. Jälleen tragikoomista. Ehkä se tästä, kun saan lisää väriä&nbsp; ja kerrostettua sitä enemmän tukkaan, ei tuo pigmenttimäärä selkeästikään riittänyt.
Viimeksi muokannut Luna, 14 Marras 2007, 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^ Mitäänsanomaton kuvaa ihan hyvin tuota väriä. Mullakin oli tuo kerran päässä, mutta kyllästyin totaalisesti siihen, että edes juurikasvu ei erottunut hyvin tuosta väristä! Oli siis hyvin, hyvin väritön..
( Mulla sellainen suomalaiselle tyypillinen maantietukka, tummuusastetta en osaa sanoa, kenties tuota vähäsen vaaleampi, mutta ei selvästikään huomattavasti. )
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Mulle on tulossa kutosta lisää beigen ja kullan sävyissä, käytän ne pois mutta varmaan ensi vuoden puolella siirryn vitoseen. Tämä tummuusaste on minun kasvojen sävyn kanssa eloton, en ole sitä aiemmin ajatellut kun ei ole koskaan tämmöistä ollut. Toivottavasti väri tosiaan kerrostuessaan vähän tästä syvenee. Eilen nukkumaan mennessäni suurin piirtein aloin itkeä että voi ei mitä tuli tehtyä ja elämä pilalla&nbsp; :D
Moonflower
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:22

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Moonflower »

Värjäsin viikonloppuna Casting Creme Glossin ilmeisesti uudella seiska-asteisella sävyllä Nougat ja tuli tosi tumma, sellainen ihan kunnon ruskea. Pohja oli kuitenkin kulahtanut kasiasteinen, joten tulos vähän kummastuttaa. Alkujärkytyksestä toivuttuani tämä on kuitenkin han kiva, vaikka olenkin sitä mieltä että itselleni sopii paremmin joko vaaleat tai kuparinpunaiset tai jotain siltä väliltä. Brunetiksi ei ollut tarkoitus muuttua, mutta tulipahan vaihtelua syksyyn (vai talveen)&nbsp; :D. Ja riittoisaa väri oli ainakin ja kiiltoakin antoi mukavasti. Jälkimmäinenkin voi tietty johtua ihan siitä tummemmasta sävystäkin.
Vastaa Viestiin