Värjäyskokemuksia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Rimmu

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Rimmu »

Viime yönä värjäsin juurikasvuni. Laitoin juureen Poly blonden sävyn 10.1 ja annoin vaikuttaa noin 10 minuuttia. Pituuksiin en laita väriä koskaan. Sävy on täydellinen! Vihdoin olen löytänyt "sen" hiusvärin ;D Nytkun vielä saan kasvattettua tuon noin 5 senttiä oranssia latvaa pois niin :-*
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Levitin juuriin L'oreal Preferencen Helsinki 10.1 -sävyn. Tehtävä olikin yllättävän vaikea aineen geelimäisen koostumuksen ja vaalean värin vuoksi, oli vaikea arvioida, milloin väriä oli siellä missä pitikin. Vaikutusajan jälkeen koko tukkaan, myös juuriin Schwazkopfin Igora kevytväri sävyssä 9-1. Igora taittoi jonkin verran keltaisuutta, mutta pahimpiin kohtiin ei tehonnut tarpeeksi. Juuret jäivät tummemmiksi ja aika lämpimän sävyisiksi, joten Preferencen vaalennusteho ei ilmeisesti riittänyt.
Nannuliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 19:45

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Nannuliini »

Testailin punaisen värin ylläpitoon Wellan viva color moussea sävy voimakas punainen. Levitin latvoihin värin lisäksi tigin O&H:ta kun tukka tuntui olevan niin takussa ja ehdein pitää väriä vain alle puoli tuntia, mutta teinkin sen sitten muovipussin ja pipon avustuksella. Väri otti yllättävän hyvin juurikasvuunkin kiinni. Itse lopputulos olisi kyllä saanut olla kirkkaamman ja viileämmän punainen, nyt väri on turhan oranssihtava... CP:n sykkivällä punaisella väristä ja hiuksista tulee kyllä mulle paremmat. Hiuksetkin olivat tosi takussa huuhtelun jälkeen :-\  Mutta ei kuitenkaan mikään ihan susi lopputulos tullut :)
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Värjäsin muutama päivä sitten hiukseni Liven kestovärillä punaisiksi. Tuo väri piti laittaa kuiviin hiuksiin ja kylläpä siinä olikin puuhaa! Työllä ja tuskalla sain kuin sainkin värin riittämään ja levittymään kaikkiin hiuksiin. Lopputulos oli kyllä vaivan arvoinen, väristä tuli kirkas ja kiiltävä.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

Värjäsin eilen illalla Loreal Preference 4.15 Caracas (nimestä en ihan varma) -värillä. Laitoin ohjeen mukaan pyyhekuiviin hiuksiin ja huhhuh että oli löysää väriä! Valui ihan joka suunnasta ja sain sotkettua kaulan, käsivarren ja otsan... Ihan sellaista löysää litkugeeliä tuo väri. Riittikin sitten vajaa purkki koko päähän, vaikka yleensä mulla menee puolitoista purkkia jos koko tukan värjään. Sävystä tuli aika musta, varmaan parin pesun jälkeen vähän vaalenee kivaksi. Tarttui ilkeästi käteen ja otsaan tuota väriä vaikka hinkkasin heti värin levittämisen jälkeen saippualla pois.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Nyt kokeiltu Igora Duality -väriä, sävy 6-888 Red Expression. Vaikuttaa ihan hyvältä nyt kun on vaikuttamassa, saa nähdä millainen on lopputulos.

Ikävää oli se että ensin piti koko tuubi puristella ulos, sillä siellä sisällä oli toinen tuubi josta tuli myös tavaraa ja ne piti sekoitella keskenään. Oli hankala annostella kun olen tottunut vaahtoväreihin  ;D
assta

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja assta »

Värjäilin tuossa vähän aikaa sitten L'oreal Preferencen (hmm tulikohan tuo nyt oikein) Tahiti -värillä, ihan kiva tuli mutta väri tuntuu nyt jo hieman haalealta. Ehkä aurinko haalistanut tai jotain..
Haluaisin jotakin vähän syvempää ja tummempaa ruskeaa seuraavana, muta ainakin mitä kavereilta olen kuullut niin tummanruskeista sävyistä tulee yleensä melkein mustaa. Onko kellään kokemuksia hyvästä tummanruskeasta väristä ?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Aika usein se tummanruskea kuitenkin haalistuu muutamassa pesussa ettei ole enää mustaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mä käytin jonkin aikaa tuota Tahitia tyvivärjäyksiin tuossa vuosi sitten ja ne osuudet näkyy vieläkin mustina.  :-\ Ja siis todella mustina, kampaajakin oletti mun tosiaan käyttäneen mustaa väriä. Pidin sitä kyllä aina yliaikaa, sellaiset 45 minuuttia, tarttuvuusongelmien takia... No, tuolla tavoin ainakin tarttui vähän liiankin hyvin. ;D

Eli kyllä tuolla Tahitilla saa ihan ruskeanmustankin tuloksen, ainakin parilla päällekkäisellä värjäyskerralla ja etenkin yliaikaa pitämällä.  :P
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Penny »

^^^ Kannattaa varmaan kokeilla Tahitilla uudemman kerran, tummemmilla väreillä on taipumusta kerrostua ja syventyä useamman kerran laitettuna.

Viimeisin värjäyskokemus: yleensä olen kuuliainen värien vaikutusaikojen suhteen eli pidän päässä tasan sen esim. 30 minuuttia mitä ohjeissa neuvotaan, mutta nyt on pari kertaa ollut vakiovärillä Igoran Vibrancella vakavia tarttuvuusongelmia värjäämättömään hiukseen... väriä on jäänyt juureen vain häivähdys, vaikka ennen on kyllä peittänyt hyvin. 

Päätin sitten kokeilla hurjaa tunnin vaikutusaikaa ja tuli kuin eri tukka! :o Väristä tuli todella syvä ja tarpeeksi tumma, näytti ihan imeytyneen päänahkaan ja näyttää kuin ei mitään juurikasvua olisi koskaan ollutkaan. Hitsiläinen, olisi vaan pitänyt aiemmin uskoa teitä.
Viimeksi muokannut Penny, 18 Kesä 2007, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Piitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 122
Liittynyt: 26 Marras 2006, 14:33

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Värjäsin viime viikolla hiukseni Cutrinin Easy Colorilla, sävy oli muistaakseni 9.35, vaalea kultahiekka tjsp. Lähinnä oli tarkoitus saada juurikasvu piiloon ja pidentää varsinaista värjäysväliä. Mutta kohta täytyy kyllä laittaa uudestaan väri päähän, koska hiuksista tuli jotenkin likaisen väriset. Ehkä tosiaan jotain kultahiekkaa, mutta aivan liian tunkkainen sävy mun makuuni. Onneksi tämän pitäis lähteä parissakymmenessä pesussa pois (ja ainakin viimeksi lähti).
1bMii
Karamelli
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 701
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 12:11

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Karamelli »

AsstA kirjoitti: Värjäilin tuossa vähän aikaa sitten L'oreal Preferencen (hmm tulikohan tuo nyt oikein) Tahiti -värillä, ihan kiva tuli mutta väri tuntuu nyt jo hieman haalealta. Ehkä aurinko haalistanut tai jotain..
Haluaisin jotakin vähän syvempää ja tummempaa ruskeaa seuraavana, muta ainakin mitä kavereilta olen kuullut niin tummanruskeista sävyistä tulee yleensä melkein mustaa. Onko kellään kokemuksia hyvästä tummanruskeasta väristä ?
Mä olen käyttänyt tästä sävyä Brasilia, jolla tulee melkein mustan värinen tukka ekoiksi n. 5 pesuksi, kunnes tasoittuu omaan t-ruskeaan väriinsä. Mutta tästä en luovu, elleivät sitten lopeta sävyä kokonaan  :)
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme
LadyRaven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Huhti 2007, 17:34

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja LadyRaven »

Ferian paketissa oli yllätyksekseni mukana esikäsittelyaine, eli joku öljyhoitoampulli. Oli ihan uusi tuttavuus, vaikka Feriaa olen käyttänyt ennenkin, viimeksi muutama kuukausi sitten. Siinä paketin päällä ei mainittu tuosta mitään, vaikka luulisi että mainostavat. Ohjeessa sentään oli maininta, kerkesin jo luulla ettei se edes kuulu sinne pakettiin.  ;D

Mahtaako tuollainen öljyhoito edes vaikuttaa mitään ennen kestoväriä.. Ohjeessa oli vaikutusaikana 1min.
Only death is real.
Melisande

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Värjäsin 9/10-asteiset vaalennetut päällimmäiset osiot Nutrissen 8.31 sävyllä. Pelkäsin harmaan ja vihertävän vivahteita, mutta vältyin molemmilta. Nätti sävy tuli, luonnollinen ja hieman tuhkainen. Tummempi kyllä kuin paketin kuvassa, veikkaisin että seiskatasolla liikutaan nyt. Jos tässä sävyssä viihdyn pidempäänkin, niin värjäysväli saattaa pidentyä mukavasti kun lähellä omaa sävyä ollaan. Tämä on kyllä lämpimämpi kuin mitä juuresta pukkaa, mutta ihan hyvä näin.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

LadyRaven kirjoitti: Ferian paketissa oli yllätyksekseni mukana esikäsittelyaine, eli joku öljyhoitoampulli. Oli ihan uusi tuttavuus, vaikka Feriaa olen käyttänyt ennenkin, viimeksi muutama kuukausi sitten. Siinä paketin päällä ei mainittu tuosta mitään, vaikka luulisi että mainostavat. Ohjeessa sentään oli maininta, kerkesin jo luulla ettei se edes kuulu sinne pakettiin.  ;D

Mahtaako tuollainen öljyhoito edes vaikuttaa mitään ennen kestoväriä.. Ohjeessa oli vaikutusaikana 1min.
Jos sulla on ollut vanhaa putelia aiemmin tai eri sävyä? Mun mielestä kaikissa ei ole ollut mullakaan mutta osassa on ollut. Ja tosiaan ei mitään mainintaa erikseen...
Kaipa se vähän suojaa, sama kuin laittaisit jotain latvasuojaa alle? Mä laitan sen kyllä aina ennen värien sekoitusta, joten se on kauemmin kuin sen minuutin kun ravistelen putelia...  ::)
Vastaa Viestiin