Värjäyskokemuksia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Copper

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Copper »

Kysyisin nyt muiden värjäyskokemuksista, en siis kirjoittele omiani  :D (Toivottavasti ei ole kauhean OT, modet saa siirtää jos tarvitsee.)

Oon menossa perjantaina kampaajalle värjäyttämään alkujaan 10-asteisia vaaleita hiuksiani jälleen hitusen tummemman vaaleiksi. Tummemman vaalea häviää aina värjäyksen jälkeen pikkuhiljaa vähän kerrallaan pois. Näin on vissiin, koska hius on jotenkin kai tosi "auki" eikä siinä ole vielä riittävästi pigmenttiä. (En ole mikään expertti selittämään, mutta pigmentti vissiin jotenkin kerrostuu pikkuhiljaa hiukseen  ???)

Eli kysymys kuuluu: mitä mieltä olette, voiko väri tarttua paremmin hiuksiini, jos pesen ne huomenna keskiviikko-illalla syväpuhdistavalla shampoolla ja laitan silikonitonta hoitoainetta päähän? En siis käyttäisi mitään latvasuojia yms. Torstaina en pesisi lainkaan hiuksia, jotta hiukset eivät ole värjäyksessä liian puhtaat. Auttaako silikonien karttaminen, kokemuksia?

Edit. Päätin nyt vältellä silikoneja oikein kunnolla, koska aiemmilla värjäyskerroilla en ole niin tehnyt. Aika näyttää, pysyykö väri paremmin :)
Viimeksi muokannut Copper, 20 Helmi 2008, 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Miten onnistui ja millä värillä laitettiin ???Itseä kiinnostaa, koska hiukset ovat myös 10-asteiset ja kellertää ja ajattelin värjätä astetta tummemiksi ja samalla taittaa keltaisuutta joko tuhkan tai beigen värillä ::).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Copper

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Copper »

No niin, nyt on ollut muutaman päivän nämä uudet värit päässä! Täytyy kyllä sanoa, että kampaaja onnistui hienosti, rakastan tätä lopputulosta! Hiusten juuret ja suuri osa pituuksista värjättiin jälleen suunnilleen oman hiusvärini kaltaisella noin 7-8-asteisella, beigeen taittavalla tumman vaalealla. Hiusten päällimmäisiin osiin laitettiin 9-asteisella värillä muutama vaalea raita. Osaan hiuksista ei laitettu lainkaan väriä, vaan annettiin jäädä vaaleina raitoina joukkoon. (Kampaajan käyttämää merkkiä en nyt muista, kun hän on käyttänyt päähäni samoja värejä jo yli puoli vuotta. Viime perjantaina keskustelu hiusväreistä eteni todella nopeasti: kampaaja vain kysyi, laitetaanko samaa kuin aiemmin ja vastasin, että kyllä se vaan sopii!  :D)

Pidemmällä aikavälillä varmaan näkee paremmin, mikä vaikutus sillä oli, että karttoi ennen värjäystä silikoneja. Ainakin toistaiseksi väri on todella elävä ja hiukset kiiltävät. Toivottavasti väri siis pysyisi! Huomaan myös selkeästi, että hiukseni ovat aiempaa paremmassa kunnossa ja haaroittuvat vähemmän, kun olen jättänyt blondaamisen 10-asteisilla väreillä kokonaan pois. Lisäksi hiuksista on saatu leikattua huonot latvat pois. Kampaaja myös sanoi, että hiukseni olisivat olleet jopa 12-asteiset blondit viime kesän jäljiltä, kun niitä ensimmäisen kerran alettiin laittaa tumman vaaleaksi. Hui!  :o (Taisi aurinko vaalentaa lettiä entisestään, kun en hiuksia kesällä paljoa huiveilla tms. suojannut.)

Täytyy kyllä sanoa, että mielestäni tämä nykyinen hiusväri (värien yhdistelmä) on paljon elävämpi ja itselleni fiksumman näköinen kuin tuo tasainen lähes platinanvaalea. Saatan ehkä näyttääkin älykkäämmältä  ;D (Muuten oon sitä mieltä, että blondit ovat tosi fiksuja! Blondius kunniaan  ;))

Voin siis suositella blondierinalle asteen tummennusta :) Saat varmasti hiuksiisi uutta eloisuutta, kun laitat 9-asteiseksi ja taitat tuhkaan tai beigeen. Sitä paitsi 9-asteinenkin on mun mielestä tosi vaalea, joten blondiudesta ei sun tarvitsisi kuitenkaan luopua :D
Viimeksi muokannut Copper, 25 Helmi 2008, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stella

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Stella »

Värjäsin (päältä kärsineen) tukkani Lorealin Helsinki 10.1 värillä. Annoin värin vaikuttaa juurissa 15 minuuttia, jonka jälkeen levitin väriä koko tukkaan ja annoin vaikuttaa toiset 15 min. Pesin värin pois ja muhittelin O&H ja XZ xylitol tehistä puoli tuntia suihkumyssyn alla. Pesin hoitsikat pois ja suihkin koko tukkaan 4 R moisture mistiä ja sen jälkeen laiton latvoihin sebastian potion 9. Annoin hiusten kuivua hetken ja laitoin vielä Tigin ego boostia latvoihin.

Hiusten väri on nyt ihana, mutta tukka näyttää jo ennestään kärsineistä osista vielä kärsineemmältä  :((ylläri). Onneksi latvoja ei tarvitse enää tämän käsittelyn jälkeen värjätä, koska olen vihdoinkin päässyt kaikesta lämpimästä, ruskeaan, keltaiseen ja oranssiin viittavasta eroon! Ihanaa! Tästä lähtien väriä vain juurin reilun kuukauden välein  :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Tuskin se väri pysyy latvassa kaikesta huolimatta ihan niin hienosti, kannattaa siis varautua suoravärein/värillisin hoitoainein tai muiden taittokeinojen kera :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja ansq »

Nyt on testattu poly blonden vaalentava suihke! =)
Hyvin näyttää toimivan, ottaen huomioon että en ihan kauheesti suihkuttanut tuota, ylihuomenna sitte kunnolla :)
mutta kyllä se vaalens, aamulla huomasin heti et on ilmestyny muutama ohut aurinkoraita, ja mieskin jopa huomasi iltapäivällä vaalenneen!
tätä aijon käyttää ja suosittelen!
Stella

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Stella »

^ Käytin yhdessä vaiheessa ainoastaan tota poly blonden "aurinkosuihketta", joka siis on kestoväri. Mullakin se toimi hyvin ja vaalensi kauniisti. Laitoin sitä aina vain juuriin, mutta silti sitä valui latvoihinkin, jonka seurauksena osa hiukisistani kului pahasti. Kannattaa siis suojata latvat jotenkin, jotta suihke ei imeydy niihin ainakaan joka kerta. Toihan tulee käytössä todella taloudelliseksi, mulla se kesti ikuisuuden. Itse suihkuttelin sitä vain päälijuurin, joten lopulta mun alahiukset olivat luonnollisessa värissäni ja päälihiusten vaaleus toi kivaa eloa ja säihkyä. Itse asiassa mua harmittaa, että luovuin tosta menetelmästä vuosi sitten :( ja rupesin taas värjäämään koko tukkaa. Kun katson kuvia ajasta jolloin käytin vain tota raikastamassa väriä, niin mun hiukset olivat tosi kauniit ja luonnolliset.

^^ Toivotaan, että viilesävy pysyy näissä. En jaksaisi enää kamppailla läpimiä sävyjä vastaan  :P  En ole vielä löytänyt sopivaa suoraväriä, josta olisi ollut mitään hyötyä viileän sävyn kannalta. Käytän satunnaisesti Eugene Perman Cycle Vital hopeashampoota, toivottavasti se toimisi tämän sävyn ylläpitäjänä.
Viimeksi muokannut Stella, 17 Huhti 2008, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Catariina

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Miten toi Polyn vaalentava suihke toimii? Pestäänkö se pois vai miten? Helpottais tosiaan tota juurikasvun värjäystä varmaan huomattavasti..
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja ansq »

Suihke on ainakin tosi riittoisaa selvästi!
^Sitä suihkutetaan kosteisiin hiuksiin, (eli pestyihin? en tiedä onko sillä väliä kuinka kosteat hiukset ovat..joku muu varmaan osaa sanoa?)
ja kammataan hiukset lopuksi ja annetaan kuivua vaikka ihan normaalisti!
Purkissa lukee että fööni / aurinko jotenki maksimoi vaalennustehoa?
Stella

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Stella »

Tuote toimii juuri kuten ansq kuvaili. Koska sitä ei pestä pois, hiukset tuntuvat inhottavan tahmaisilta ja koppuraisilta seuravaan pesuun asti. Ilmeisestii sitä ei saa pestä pois, jotta se imeytyisi kunnolla ja kestäisi kauemmin. Mä olen laittanut sitä puhtaisiin pyyhekuiviin hiuksiin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ice »

Olisiko jonkulla näpyttää INCI tuosta? Lähinnä kiinnostaa että mikä on se aineosa joka "aktivoituu hapettamaan" lämmöstä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Stella

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Stella »

Tässä poly blonden s1 blond sprayn inci:

aqua, hydrogen peroxide, etidronic acid, peg-40 hydrogenated castor oil, pan thenol, pvp, amodimethicone, 2.6-dicar, boxypyridine, laurdimonium hydroxy, propyl hydrolyzed wheat protein, disodium, pyrophosphate, cetrimonium chloride, tridecetn-12, cyclomethicone, dimethi cone, parfum, butylphenyl methylpropional, alpha-isomethyl inone, coumarin

Jännää ansq, ettei sulla ole tuntunut! Mulla ja mun ystävällä on ihan kamalat tahmeat hiukset värjäyskohdista aina seuraavaan pesuun asti. Musta on outoa, ettei tota kuulu pestä pois normaalin vaikutusajan jälkeen.
Viimeksi muokannut Stella, 19 Huhti 2008, 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla pimahti toissailtana ja eilen värjäsin tukan kirkkaan punaiseksi. Pohjalla oli 4.16 Lorealin moniväripaketti.
Laitoin Elean värinpoiston puolen tunnin vaikutusajalla. Oli positiivinen yllätys tuo värinpoisto, vaikka olikin jotenkin karhean tuntuista se värimassa. Siihen sitten Liven Duo Intense -suoraväriä puolen tunnin vaikutusajalla. Ei tullut tarpeeksi vahva väri, joten laitoin vielä Loreal Ferian 6.66 -kestovärin. Latvat on aavistuksen haaleammat mutta olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen  :-* Pitänee varmaan käydä nappaamassa vielä Liven suoravärejä kotiin (hamsteri...) ja laittaa sitä sitten muhimaan latvoihin josko tarttuisi vielä paremmin. Ja eri asiahan on sitten se miten monta pesua tää punainen väri pysyy...  ::)
Cherrybomb

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Cherrybomb »

Eilen illalla sitten yritin päästä tulokseen jota tolla kotivärjäysketjussa mietiskelin. Hain kaupasta värit, Wellan Color touch 7/3 ja 7/47, ja löin ne päähäni. Noh, tulos oli, mitäänsanomaton. Ehkä vähän, niin minimaalisen vähän, punertavampi kuin lähtötilanne mutta ei lähelläkään sitä mitä toivoin.
Kai tästä täytyy suunnata kampaajalle, ei nyt ota onnistuakseen tää projekti. Kokeilin jo aikaisemmin jollain kevytvärillä. Eli vaihtoehdot kestoväriä tai värinpoistoa alle.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Värjäyskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä kans sain älynväläyksen ja vaihdoin profiilia blondista bruneteksi. Yllättävän hyvin onnistui siihen nähden etten pohjustanut väriä mitenkään ts. esipigmentoinut ensin, lähtökohta oli kuitenkin todella vaalea. Värinä käytin Garnierin uutta Luonnolliset värit-sarjaa, sävynä kullanruskea eli 5.3. Ihan 5-tason lopputulosta en odottanutkaan vaan jotain 6 luokkaa ja suunnilleen 6.3 tästä nyt tulikin. Päälle jätin vaalean kaistaleen ja vaikka en koskaan aiemmin ole värjännyt tällä tyylillä värjäys onnistui juuri odotusten mukaisesti, en voi olla muuta kuin tyytyväinen siis. Kehujakin olen saanut joten ihan metsään ei muutos ole mennyt. :)

Vielä pitää katsella kuinka tasaisesti loppujenlopuksi sävy on onnistunut ja korjata sitä sitten tarpeen mukaan kevytsävytteillä. Ehkä hieman vähemmän oisin vaaleaa voinut eteen jättää, mutta katsotaan nyt tummennanko sitä enemmän vai en, tuskinpa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Vastaa Viestiin