Sivu 1/1

Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 22 Tammi 2007, 13:30
Kirjoittaja verdelli
eli millä ja miten saisin parhaimman tupeeraustuloksen?
Ja ihan kunnolla pitäis saada tukka tupeerattua, kaikki on varmaankin nähneet nuita himo tupeerattuja tukkia kaupungilla jne :)
en sitten tiedäonko itellä liian ohkaset hiukset vai miksii ei tupeeraus onnistu, sivuilta saan halutun tuloksen, mutta takaa tukka tuppaa menemään kauheasti takkuun.
tupeerauskammalla en saa läheskään yhtä hyvännäköistä tulosta kuin normaalilla harjalla..
eli nyt kaikki mahdolliset vinkit tänne 8)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 22 Tammi 2007, 15:17
Kirjoittaja Amilo
Voi toki johtua myös hiuslaadusta, jos tupeeraus ei oikein luonnistu, jos hius on ohut ja pehmeä ja menee muutenkin takkuun, niin ehkä tupeeraus ei silloin ole paras hiustenlaitto keino. Itse teen niin, että hiuksissa pitää olla ensin jo föönauksen pohjalla tarpeeksi napakka aine, joka tuo tuuheutta ja rakennetta. Sitten kuiviin hiuksiin vahaa ja sitten vaan tiheällä kammalla tupeerausta, tiukin tupeeraus tyveen ja latvat vain ihan kevyesti. Kestävimmän tuloksen saa, kun hiukset käsittelee suht ohuissa osioissa ja yhdistää tupeeraten osiot toisiinsa ja suihkauttaa jokaiseen osioon lakkaa tyveen. Päällimmäiset hiukset sitten siloitellen. Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain apua :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 22 Tammi 2007, 17:04
Kirjoittaja verdelli
kiitos :)
pakko kysyä vielä, että kuinka tuon vahan kanssa sitten.. laitatko sen ihan tyveen, koko hiuksen pituuteen vai latvaan vai kuinka? ^^

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 20:55
Kirjoittaja Amilo
Vahaa voit laittaa tyveen ja koko pituteen, oikein möyhentää sinne hiuksiin kunnolla ;D

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 22:23
Kirjoittaja Ice
lisään vielä, silottelun tykkään itse tehdä nimenomaan mainitulla kammalla (samalla permanenttikammalla jolla tupeeraan) ennemmin kuin harjalla jota monet suosii. Tuntuu että kampa kuitenkin purkaa vähemmän, kun tekniikka oikea. Ja tosiaan se permiskampa

kannattaa tutustua myös suuntatupeeraukseen, käyttää vaiheissa suht kevyttä lakkaa (varsinkin kun puhe kampauspohjista) ja lopuksi vahvaa

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 24 Tammi 2007, 18:07
Kirjoittaja Tiizku
Mä tykkään tupeerata tupeerauskammalla.Sillä missä on piikkien välissä ihan pieniä piikkejä ja päässä muutama pitkä metallinen piikki joilla silottelen.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 02 Helmi 2007, 18:19
Kirjoittaja LaMaariah
No minä suin hiuksiin ensin vahaa tai kiharavoidetta. Tupeeraan vastakarvaan laadukkaalla tupeerauskammalla, silotan päältä luonnonharjalla ja suihkautan lopuksi vähän lakkaa. Oikeesti mulla pysyy näin rikotut sivuhiukset huomattavasti suorempana. Ei taivu sellasille ärsyttäville laineille.  :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 02:44
Kirjoittaja Miia
Itse tupeeraan siten, että teen jakauksen siten, että kampa on lähes pystytasossa päähän nähden, esimerkiksi korvalta päälaelle. Sitten tupeeraan koko jakauksen mitalta lähes pystyasennossa olevalla kammalla siltä puolelta jakausta mikä on lähempänä kasvoja ja suihkautan kevyesti lakkaa perään. Takahiuksissa tämä jakaus menee siis takaraivolta niskan keskikohtaan ja tänne teen tupeeraukseen molemmille puolille jakausta. Toimii huomattavasti tehokkaammin ja tasaisemmin kuin semmonen,missä kampa olisi vaakatasossa päähän nähden. Ööh, toivottavasti tajusitte :D

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 10:31
Kirjoittaja petomaani
Mie en tykkää tupeerata ollenkaan, kun pelkään sen vahingoittavan hiusta huolella..  ::)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 15:36
Kirjoittaja Ice
petomaani kirjoitti: Mie en tykkää tupeerata ollenkaan, kun pelkään sen vahingoittavan hiusta huolella..  ::)
Ainahan se osansa tekee, mutta kannattaa myös muistaa se tekniikkapuoli -on eri asia raastaa kuin viimeistä päivää kuin tehdä muutama siisti, hallittu, hidas veto oikeaan suuntaan ;)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 18:54
Kirjoittaja petomaani
^ehkä mulla on kauhukuvia luokkakamuistani yläaste/lukioajoilta, kun tupeerattu etutukkatötterö oli muotia  :D sillon ei taidettu oikein nätisti raastaa hiuksia..

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Touko 2007, 23:14
Kirjoittaja Babooshka
Voisiko joku selittää vielä kädestä vääntäen, miten tuo silottelu tapahtuu? Kun siis käytössä on ihan tavallinen kampa/harja. Tuntuu, etten millään saa pintaa siistiksi, vaikka olen yrittänyt välineillä ja sormilla... Kannattaako silotteluun käyttään jotain ainetta?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Touko 2007, 23:38
Kirjoittaja Ice
Siis ihan vaan kammataan sen tupeeratun osion pintahiukset sileiksi tyvestä latvaan suuntautuvin kevein vedoin. Ehkä helpoimman kuvan tästä saa kun tupeeraa päähänsä oikein kunnon takkupallon ja silottelee siitä. Ja tosiaan se tiheä kampa on minun suosikkivälineeni, sormilla ei saa käytännössä pahemmin aikaiseksi ja harjalla puran sen itse tupeerauksenkin. Ainetta.. noh, kun tekniikan osaa niin pumppulakka on ihan kiva apu, ennen sen kuivumista kerkiää hyvin silottamaan osion, mutta tosiaan turha sitä on sinne turauttaa takkuun kuivattamaan jollei osaa sitä silotusta ilman aineita jolloin se on helpompaa.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 02 Touko 2007, 00:01
Kirjoittaja Luna
Tupeerauksessa ja silottamisessa on paljon väliä millä kammalla/harjalla toimitusta suorittaa. Itselläni toimii parhaiten semmoinen Schwartzkopfin pitkulainen puinen harja (jos joku sattuu tietämään), missä on tiheä aluskasvusto ja pystyt harvemmat piikit. Todella hyvin tupeeraa ja vielä paremmin silottaa!

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 19:54
Kirjoittaja Kisse
Mulla on kauhee ongelma tupeerauksen kanssa. Se on varmaan isoin osa mun tyyliä, joten siitä en voi luopua. Mun tukka on suhteellisen lyhyt. Mulle tulee tupeerauksesta tohon pään keskelle/sivuille kaks tukkalakkamöykkyä, jotka sitten itseasiassa on se tupeeraus.  :-\ Ja ne kohdat on ihan hamppua aina esim. hiusten pesun jälkeen vaikka käytän hoitoainetta. Enkä oo tupeerauksessa muutenkaan kovin hyvä ja hoidan sen aina viidessä minuutissa mikä varmana vaikuttaa surkeeseen lopputulokseen. Käytän tiheäpiikkistä kampaa jolla alotan tyvestä ja etenen latvaan. Aika sekava selitys mutta toivottavasti joku osaa auttaa. Ja tää tukka on aina ihan kova lakasta. Mikä ois parempi aine jolla sais tukan pysyyn kuosissa kun lakka?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 19:59
Kirjoittaja Husky
^Silotteletko tupeerausta millään sen jälkeen? Eli harjailetko tupeerauksen pintaa tasaiseksi? Silotteluun voisi myös lakan lisäksi käyttää vahaa silottamaan pintaa ja pitämään tukkaa paikallaan, niin lakkaa ei tarvitsisi laittaa niin mahdottoman paljon. Tupeeraathan pieniä osioita kerrallaan? Laitatko mitään muotoilutuotetta, vaahtoa, nestettä, ennen muotoilua?

Tuohon pesun jälkeiseen takkuisuuteen vaikuttaa varmasti osaltaan se, että ehkä hoitoaine ei ole tarpeeksi tehokas selvittämään takkuja tupeerauksen jäljiltä. Kannattaa käyttää myös jotain jätettävää hoitoainetta ja selvittävää suihketta tai muuta vastaavaa, niin takut on helpompi varovasti avata pesun jälkeen. Ja jos muotoilutuotteita käytät paljon niin syväputsaus silloin tällöin on myös paikallaan.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 20:14
Kirjoittaja Kisse
En silottele, pitäisi varmaan alkaa. Pitää kokeilla tota vahaa, oon sitä miettinyt mutta ei oo tullut aikaseks ostettua. En nyt niin pieniä kun yleensä on aika kiirus kun sitä alan laittamaan. Joskus laitan vaahtoa ennen kun alotan. Syväputsariakaan en oo saanut aikaseks ostettua. Huomenna pitää mennä katteleen.  Minkä merkkinen ois hyvää?  :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 29 Heinä 2007, 20:16
Kirjoittaja Husky
VO5 Super clean on hyvä syväputsari ihan marketista. Ajaa asiansa loistavasti.

Kyllä se tupeeraus siitä lähtee sujumaan kun vaan otat sopivat tuotteet käyttöön. Ehkä paras tuote oisi joku suihke jonka avulla selvittelet tukkaa pesun jälkeen. Ja muista tarpeeksi hoitavat tuotteet pesuun, tupeeraus taitaa rasittaa hiusta aika tavalla. Ketjuja selailemalla löytää varmasti kokeilemisen arvoisia tuotteita.  :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 11:09
Kirjoittaja leeinsane
Kaikkein paras hiusten tupeeraukseen on se että tupeeraa HAMMASHARJALLA ensin ihan sen liukkaimman juuren ja sitten siittä tihellä kammalla ja lakkaa vaan pari pulollista avustukseksi. :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 16:13
Kirjoittaja kaarina
Oho! Onpa hyvä idea toi hammasharja, en oo ennen kuullutkaan tai tullut itse ajatelleeksi! Tuntuu siltä, että pehmeä hammasharja ei edes katkoisi tukkaa niin kovasti kuin kova kampa. Täytyy kokeilla!

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 18:15
Kirjoittaja kerrrmit
hammasharjalla sais varmaan vaikka minkälaisen pehkon tehtyä.
jännä idea.
vois joskus vaikka kokeillakkin.
ite en oo tupeerannu omaa tukkaani;
-en uskalla
-en osaa

että näin.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 21:03
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä kans joskus yritän tupeerata tukkaa, päivinä jolloin kaipaan oikein isoa tukkaa mut mun yritykset on lähes poikkeuksetta epäonnistuneet. En tiedä onko kyse siitä etten uskalla tupeerata kunnolla vai selvitänkö silotteluvaiheessa kuontalon edeltävään muotoon vai missä vika..Vaikka tukka vähän kärsinyt onkin ei kuitenkaan takutu kauheasti joten siinä mielessä voisinkin toisinaan harrastaa tuota mut oon todella tarkka siitä että tukka ei näytä takkuiselta ja sen seurauksena tulee tosiaan siloiteltua vähän liikaakin. Miten saisi siloiteltua ja nätit hiukset ilman et koko tupeeraus on mennyt hukkaan? ;D

Mä suosin myös tiheäpiikkistä kampaa, siloittelen sormilla ja kammalla ja käytän lakkaa (turhankin?) säästeliäästi.

Edit: haaveilen suorasta mutta pöyhkeästä tukasta. Kannattaako tupeerata ennen vai jälkeen suoristusraudan käytön?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 21:17
Kirjoittaja Ziru
leeinsane kirjoitti: Kaikkein paras hiusten tupeeraukseen on se että tupeeraa HAMMASHARJALLA ensin ihan sen liukkaimman juuren ja sitten siittä tihellä kammalla ja lakkaa vaan pari pulollista avustukseksi. :)
Joo, oon myös nähny ihan tupeerausHARJOJA. Joilla sai aivan loistavan tupeerauksen, vaikka ihan vähän tupeerasi, ilman aineita. Se oli kuin erittäin iso hammasharja :D En tiedä mistä niitä saa, paka-opiskelia kun mulle semmoista näytti.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Kesä 2008, 16:43
Kirjoittaja Wannabepörrö
Mun tupeeraukset ei ikinä tunnu pysyvän kauaa. Jos laitan tonneittain erillaisia aineita niin sitten pysyy vain pari tuntia. Tietääkö kukaan hyvää hiuslakkaa, geeliä tai vahaa? Voisiko myös samalla kertoa mistä niitä saa?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 03 Kesä 2008, 21:55
Kirjoittaja Mena
^ Kurkkaahan tuo ketju "hyviä hiuslakkoja". Suurin osa siellä kampaamotuotteita joita saa vaikka sitten hairstoresta tilattua. Mun sisko tykkää pörröttää lyhyen tukkansa ja käyttää Schwartzkophin pinkissä isossa pullossa olevaa lakkaa. Haju on karmea mutta ilmeisesti tukka pysyy pystyssä.  ;D Itse en osaa suositella kun käytän vaan vähemmän vahvoja lakkoja pitkien hiusten kanssa jotka on yleensä auki.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 16 Elo 2008, 15:51
Kirjoittaja kuku
Mä osaan tupeerata ihan hyvin, ja käytän myös hyvää hiuslakkaa. Mutta silti hiukset aina
lässähtää  :-\

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 30 Elo 2008, 19:46
Kirjoittaja muutettu
Mulla on melko liukkaat hiukset, joten tupeeraus ei koskaan pysynyt kunnolla. Jos sain kunnolla, niin se lässähti päivän mittaan. Paras tuote mitä olen löytänyt on ehdottomasti Osiksen hiuspuuteri! Otan tupeerattavan osion, sirotan puuteria hieman juureen, tiheällä kammalla hieman tupeerausta ja oi miten hyvin pysyy! Aivan älyttömän hyvä tuote tähän. Tupeeraus pysyy koko illan, vaikka olisi kostea sää :-*
Silottelen luonnonharjalla ja kiiltosuihkeella.
Ehkä älyttömän raskaaseen tukkaan tuo puuteri ei niin hyvin toimi itsestään (välillä käytän tätä ihan pitkin päälakea hieman kohottamaan tyveä), mutta tupeerauksessa helpottaa.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Syys 2008, 16:44
Kirjoittaja kuku
^ oho, oho tota vois ehkä kokeillakkin.. :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 18:22
Kirjoittaja Lynnei
^Mulla ei tuo hiuspuuteri pahemmin ota toimiakseen, lähinnä turhan kevyen pidon takia en keksi sille kauhean järkevää käyttöä. Tai siis, huonona tukkahetkenä viskaan sitä vähän tukkaan, pörröttelen ja nostelen, mutta mukava ilmavuus kestää ehkä 15 minuuttia. Sen jälkeen tukkani on taas oma lähmäinen itsensä. Ehkä käytän väärin tai liian vähän, sillä pikkupurkki on kestänyt minulla jo vuoden ja jauhetta tuntuu olevan vielä jonkin verran jäljellä. :-/

Ei tosin sillä, että oikeastaan kovin moni muukaan muotoilutuote antaisi omaan päähäni mitään kovin kestävää lopputulosta. Tähän saakka melkein ainoita kestävää tuuheutta antavia kikkoja on juuri tupeeraus. Tällä hetkellä käytössä Goldwellin Volume -sarjan lakka, josta tykkään ehkä kuvitellu tuuheutusvaikutuksensa takia aika paljon. Ihan kelpotuote tupeeraukseen, varsinkin kun olen ostanut muutamalla eurolla Hairstoren poistomyynnistä. Siis ehdottomasti hintansa arvoinen samoin kuin ehkä puolitoista euroa maksanut Anttilasta ostettu sekä lyhyitä että pitkiä piikkejä omaava tupeerauskampa. Homma sujuu paljon helpommin kuin tavallisella kammalla.

Kiinnostuin aika paljon tuosta typeerausharjasta. Täytyy kokeilla ensin nostelua sen hammasharjan avulla, mutta noista "virallisista" harjoista olisi mukava kuulla lisää! :D

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 19:05
Kirjoittaja Nanette
^Eihän se pelkästään oikein mitään pidä. Mutta kun sen kanssa tupeeraa niin en saa kyllä tupeerauksia pois sen jälkeen harjaamalla. Täytyy hiukset aina pestä. Mutta erittäin hyvä juuri tupeeraukseen.
Mutta enpä sille muuta käyttöä ole keksinyt. Sehän on tarkoitettu siihen, että jos on likaiset hiukset voi sillä päivän pelastaan kun se sitoo sitä rasvaa itseensä.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 22:37
Kirjoittaja Roksane
^ Käsittääkseni Dust it -puuteri on kyllä ihan muotoilutuote, ei mikään kuivashampoon tapainen pesuvälin pidentäjä. Toki se yleensä tulee tuon kanssa sivutuotteena.  ;D Purkin mukaan antaa kevyen pidon, mutta mulla tuo toimii kyllä todella vahvan pidon antajana yksistäänkin. Tupeeraus tuon avulla on todella tehokas, kuten a2mi jo kertoilikin. Tuo Dust it lisää roimasti kitkaa lasiseen liukkaaseen hiukseen ja helpottaa siten muotoilua huomattavasti. Lopputulos on mattainen ja karhea, vähän kuin olisi merituulen jäljiltä. En viitsi kuitenkaan itse tuota kauhean usein käyttää, koska tuotteen poissaanti hiuksesta on ihan mahdottoman hankala homma. Pesevälläkin shampoolla joutuu kaksi kertaa vaahdottamaan, sulfaatittomalla shampoolla turha toivo, että saisi pois hiuksista...

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 22:21
Kirjoittaja Lynnei
Sama vika täälläkin päin... Puuteri tuppaa kerääntymään juuriin sellaiseksi ällöksi tahmakerrokseksi, joka lähtee pois vasta huolellisen pesun jälkeen jos sillonkaan :(

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 12:53
Kirjoittaja pörrrö
Roksane kirjoitti: ^ Käsittääkseni Dust it -puuteri on kyllä ihan muotoilutuote, ei mikään kuivashampoon tapainen pesuvälin pidentäjä.
Näin olen itsekin kuullut, mutta toki se toimii myös pikapesuna likaisille hiuksille. Kuten esimerkiksi perunajauho.
En viitsi kuitenkaan itse tuota kauhean usein käyttää, koska tuotteen poissaanti hiuksesta on ihan mahdottoman hankala homma.
Itselläni on pahana tapana jättää puuteri jopa kolmeksi päiväksi päähän, jos en yksinkertaisesti ehdi käymään suihkussa. Poissaanti ei toki onnistu ihan normishampoolla ainakaan kertapesulla, mutta olen löytänyt itse oivan shampoon tuotteen pesuun: AdvanceTechniques - syväpuhdistava shampoo kaikille hiustyypeille. Tilasin sen Avonilta ja olen ollut ihan tyytyväinen. Jos hiukset eivät kuitenkaan ole hirveissä mömmöissä, niin en käytä, sillä tahtoo olla turhan hoitava.

Mutta itse tupeerauksesta vielä, jossa on ilmennyt aina ongelmia, vaikka osaan mielestäni tupeerata ihan jees.
Mulla on pyörtyväinen tuolla takaraivolla ja hiusten tupeeraus harakanpesää muistuttavaksi sotkuksi ei tahdo onnistua, sillä pyörtyväisen ympäriltä hiukset menevät miten sattuvat ja kohta jää ikävännäköisesti "kaljuksi." Onko mitään vinkkejä miten saisi piiloon?
Yleensä en jaksa taistella tämän ongelman kanssa, vaan heitän hiuksiin vähän puuteria (tai vahaa), tupeeraan vähän ja heitän lakkaa päälle, jonka jälkeen harjaan lakat pois ja saan takaraivollekin vähän ilmavuutta. Muutoin tupeeraan hiukseni sivulta samaa tekniikkaa käyttäen, mutta pyrin saamaan sellaista pörröisyyttäkin aikaan. Tosin, kun jakaukseni on sivussa, näytän yleensä varsin hölmöltä kun toinen puoli hiuksista on huomattavasti korkeammalla kuin toinen.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 18:51
Kirjoittaja Nanette
^^^Meillä kun kävi koulussa Osiksen kouluttaja se nimenomaan mainosti tuotetta sillä, että sillä voi yhden päivän välttää hiusten pesua. Paremmin tuo kyllä toimii juuri muotoilutuote käytössä. :)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 21 Maalis 2009, 09:53
Kirjoittaja Lynnei
Sopivatko pumppulakat mielestänne tupeeraukseen?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 21 Maalis 2009, 14:51
Kirjoittaja Auringonkukka
^Kyllä se tarvittaessa onnistuu  mutta itse ainakin koen sen vähän hankalana ja mielummin tuperaan suosiolla tavan lakan kanssa. Mulla itselläni menee hermo myös aina pumppulakkojen hitauteen vrt. tavalliseen ja se on oikeastaan se suurin syy miksi jätän ne väliin, myös annostelu on normaalisuihkeella helpompaa.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 18 Touko 2009, 02:45
Kirjoittaja Hali
Minä jo hiusmallin ja oman tyylinkin takia tupeeraan lähes joka päivä hiukset. Alotan tupeeraamalla nuo lyhyet päällyhiukset kivasti koholle ja lakkaa päälle. Sitten alta varovasti tupeeraan ja lakkaa perään, niin tulee kivan pöyheät mutta ei kuitenkaan takkusen näköset hiukset. Itse en takaraivoa osaa kunnolla tupeerata, mutta peilien avulla takaraivostakin tulee useimmiten jopa siedettävän näköinen. Lakkana toimii got2be sexy - lakka, joka haisee ihan tajuttoman hyvältä ja on muutenkin hyvä lakka.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 18:07
Kirjoittaja Tazu
Mun olis tarkotus tupeeraamalla tehdä semmonen irokeesi pitkiin hiuksiin. Mitä sinne pohjalle kannattais laittaa että hiuksiin sais rakennetta ja "karheutta"? Varmaan kaikki hoitoaineet (poispestävät ja jätettävät) kannattaa jättää pesun yhteydessä pois? Oisko small talkista tai foxy girlistä pohjalla mihinkään?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 16:51
Kirjoittaja muutettu
^ Hoitoaineet ja kaikki silikoniset muotoilutuotteet pois. Small Talkista en usko mitään apua olevan, sillä siinä ei juuri ole pito-ominaisuuksia ja nyt ilmeisesti haetaan pidoltaan jotain tosi extremeä. Pääasia että hiuksiin saa karheutta keinolla millä hyvänsä, voisit lähteä miettimään Tigin kuivashampoota, Osiksen Dust It:ia tai Wool Shakea. Jotkut myös käyttää esimerkiksi hulluimpien vappukampausten tekoon sokerivesi-lientä suihkuttelemalla suihkepullosta tai vesiliukoista pikaliimaa.
Eihän tuollaisesta tukka ollenkaan tykkää, ja joudut varmasti käyttämään tosi tujuja aineita että saat pysymään. Kokoa irokeesi niin, että pohjalle tupeeraat niin vankan pidon ettei se rupea kaatumaan. Tuotteiden liikakäyttöä kannatta myös varoa, ettei tukasta (erityisesti latvasta) tule liian raskas -> silloin ei jaksa pysyä pystyssä. Käytä tuotetta ensin vain tyveen, ja tarpeen mukaan sitten latvaan.

Itselläni on ollut hieman päälle leukamittaisessa tukassa irokeesi, sitä sai "jonkin aikaa" liotella hoitoaineessa että sain lopulta tukan alas ::)

Edit. Sain siis sen käsityksen, että aiot tehdä koko tukasta irokeesin, etkä vain sellaista lyhyemmistä hiuksista koostuvaa pikkukeesiä päälaelle?

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 19:49
Kirjoittaja Tazu
^ niin siis en pistänyt koko tukkaa piikkisuoraksi pystyyn, vaan tupeerasin ja pistin keskeltä päätä kulkemaan koko matkan. Pinnien avulla sitten kiinnitin ja kahdella ponnarilla. Tuli kyllä tosi kiva. Pohjalla oli kyllä ihan hoitoainettakin ja kaikenlaisia muotoilutuotteita + kilo lakkaa. Lisäksi suoristin hiukset ennen tupeeraamista. Peseminen olikin sitten ihan oma juttunsa  ;D

Ens kerralla kokeilen kyllä tuota wool shakea pohjalla, kunhan saan sitä tilattua.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 07 Maalis 2012, 03:42
Kirjoittaja Ice
Vinkkaan tähän väliin teille joilla tupeeraukset ei joko onnistu tai pysy: Leikatkaa tukihiusta, mieluimmin veitsellä, erittäin kunnolla. Kun osiossa on eri pituista karvaa, ne tupeerautuvat kuin itsekseen. Oikeasti tupeerauksen pysymisen kannalta tavallisen kuntoisen hiuksen kanssa ei tarvitse käyttää lakkaa kuin juhlakampauksissa, eikä ainakaan kannata lakata ennen tupeerausta jos yhtään hiusten kunnosta piittaa. Toki alkoholin ja muovin lähmäyttämä tukka sekoittuu mukavasti kun sitä hankaa tiheällä kammalla, muttei se ole idea saati suotavaa, mikäli on edes pesun jälkeen selvitettävää  :D

Asiallista irokeesia ei saa pitkään hiukseen niin kauan kun sitä ei ole sinne leikattu. Tukihiuksineen. Kun ne löytyy, se nousee itsekseen tyvestä pystyyn ja sitä on helppo avittaa tupeerauksella ja juhlakampauksen omaisesti suihkauksella lakkaa. Lakkakypärää ei tarvitse ikinä rakentaa jos kampaus on suunniteltu niin että tupeeraus onnistuu, tällöin keesikin voi näyttää ilmavalta, nykyaikaiselta ja kauniilta.

Jos hiusten kunnolla ei ole väliä ja tarvitaan extremeä ylöspäin nousevaan pitkään, tupeeratkaa valmiiksi lakatut osiot tiheällä kammalla kunnolla, jonka jälkeen tupeeraatte suoristusraudalla. Julmaa ja näyttävää, voi myös haista kun lakka palaa ;D

Ylipäätään, tupeerauksessa ei vaan huidota jotain siellä pituuden puolessa välissä vaan rauhallisesti painetaan kampa keskivaiheilta tyveen, päänahkaan asti, kerta toisensa jälkeen, kunnes muodostuu "takku" joka yhdistetään parilla sirolla tupeerausliikkeellä viereiseen tupeerausosioon kunnes koko pään tupeerauksen on yhdistetty, ettei jää sellaisia tyhmiä nyrkin kokoisia palleroita päällihiusten alle vilkkaamaan. Sitten silotetaan pinta varovasti kammalla tai ekstravarovasti luonnonharjaksella tupeerauksia avaamatta ja päälle suhautetaan 2-5 sekuntia kevyt- tai mediumpitoista lakkaa. Silotus on pääasiallinen toimenpide ehkäistessä sitä että kukaan edes huomaa tupeerauksia, oikein tehtynä ne ovat todella luonnolliset.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Marras 2012, 05:34
Kirjoittaja jnnfrm
Mä olen ollut vähän liian ahkera tupeeraaja ja nyt on sitten päällihiusten alla kamalasti katkenneita... eli tukka ohenee ja menee vaan enemmän päätä myöen -> pitää tupeerata kahta kauheemmin... Haluaisin saada tän kierteen loppumaan ennen kuin menee tilanne ihan mahdottomaksi. Föönit ja tyvikohottajat on käytössä, mutta ei ne nosta tarpeeksi. Kuivasamppoot joita on kokeillut ei joko auta ollenkaan tai jos auttaakin niin jättää mustat hiukseni harmahtavaksi ja sameaksi. Mikä olisi kunnon tuote tupeerauksen korvaajaksi? Sexy Hairilla taisi ainakin olla joku tuote tähän tarkoitukseen... Onko kokemuksia, toimiiko? Taidan kokeilla sitä seuraavaksi jos ei täällä tule parempia ehdotuksia. :)

Lisäksi törmäsin internetin ihmemaassa tällaiseen ihmeelliseen volyymipensseliin:
http://www.feelunique.com/p/Shu-Uemura- ... lume-Maker
Videolla ainakin oli vaikuttavan näköistä tulosta, mutta jauhemaista on tuokin, miltä lie näyttää mustissa hiuksissa... Ja kuinkahan sitä jaksaa koko tukkansa tuolla aina penslata, spraylla suihkiminen vaikuttais olevan kuitenkin sujuvampaa. Hintakin on järkky tuommoiselle pikkuputkilolle! Silti, varmasti hellävaraisempi metodi tuokin kuin tämä nykyinen Tangle Teezerilla tupeeraus. ::) Jos joku uskaltautuu kokeilemaan niin raporttia tänne heti! :)


Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Marras 2012, 08:26
Kirjoittaja Monty
^hiuspuuteri, itselleni toimi mainiosti Schwazkopfin markettihiuspuuteri liilassa pötkössä. Siitä sirottelee jakauksittain pienen töpsäyksen hiuksiin ja pöyhii + tekee ehkä muutaman kevyen tupeerausvedon -> instant pehko, eikä tarvi edes lakkaa.  ;D

Nimimerkki onnistuu kahden minuutin megatupeeraus ennen taksin tuloa kun tuli kiire hippoihin.

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Marras 2012, 13:45
Kirjoittaja muori Pippuri
^Tuo Got2Ben Powder 'full tarttui mullakin mukaan viime kauppareissulla. En ole ikinä osannut tupeerata, hiukset on vain liian liukkaat. Jospa tuolla onnistuisi. Tubessa ainakin oli vakuuttavia videoita.  ::)

Vs: Hiusten tupeeraus

Lähetetty: 26 Marras 2012, 20:40
Kirjoittaja Luscious
Mä ostin ebaysta parilla eurolla tupeerausharjan ja se on ihan mahtava.
Kuva
Se tuntuu vähän hellävaraisemmaltakin tavalta tupeerata hiuksia ja saa nopsaa ainakin etutukan laitettua.