Hiusten tupeeraus

Leikkaukset sekä kampaukset
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Husky »

^Silotteletko tupeerausta millään sen jälkeen? Eli harjailetko tupeerauksen pintaa tasaiseksi? Silotteluun voisi myös lakan lisäksi käyttää vahaa silottamaan pintaa ja pitämään tukkaa paikallaan, niin lakkaa ei tarvitsisi laittaa niin mahdottoman paljon. Tupeeraathan pieniä osioita kerrallaan? Laitatko mitään muotoilutuotetta, vaahtoa, nestettä, ennen muotoilua?

Tuohon pesun jälkeiseen takkuisuuteen vaikuttaa varmasti osaltaan se, että ehkä hoitoaine ei ole tarpeeksi tehokas selvittämään takkuja tupeerauksen jäljiltä. Kannattaa käyttää myös jotain jätettävää hoitoainetta ja selvittävää suihketta tai muuta vastaavaa, niin takut on helpompi varovasti avata pesun jälkeen. Ja jos muotoilutuotteita käytät paljon niin syväputsaus silloin tällöin on myös paikallaan.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Kisse

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Kisse »

En silottele, pitäisi varmaan alkaa. Pitää kokeilla tota vahaa, oon sitä miettinyt mutta ei oo tullut aikaseks ostettua. En nyt niin pieniä kun yleensä on aika kiirus kun sitä alan laittamaan. Joskus laitan vaahtoa ennen kun alotan. Syväputsariakaan en oo saanut aikaseks ostettua. Huomenna pitää mennä katteleen.  Minkä merkkinen ois hyvää?  :)
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Husky »

VO5 Super clean on hyvä syväputsari ihan marketista. Ajaa asiansa loistavasti.

Kyllä se tupeeraus siitä lähtee sujumaan kun vaan otat sopivat tuotteet käyttöön. Ehkä paras tuote oisi joku suihke jonka avulla selvittelet tukkaa pesun jälkeen. Ja muista tarpeeksi hoitavat tuotteet pesuun, tupeeraus taitaa rasittaa hiusta aika tavalla. Ketjuja selailemalla löytää varmasti kokeilemisen arvoisia tuotteita.  :)
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Kaikkein paras hiusten tupeeraukseen on se että tupeeraa HAMMASHARJALLA ensin ihan sen liukkaimman juuren ja sitten siittä tihellä kammalla ja lakkaa vaan pari pulollista avustukseksi. :)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Oho! Onpa hyvä idea toi hammasharja, en oo ennen kuullutkaan tai tullut itse ajatelleeksi! Tuntuu siltä, että pehmeä hammasharja ei edes katkoisi tukkaa niin kovasti kuin kova kampa. Täytyy kokeilla!
kerrrmit

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja kerrrmit »

hammasharjalla sais varmaan vaikka minkälaisen pehkon tehtyä.
jännä idea.
vois joskus vaikka kokeillakkin.
ite en oo tupeerannu omaa tukkaani;
-en uskalla
-en osaa

että näin.
Viimeksi muokannut kerrrmit, 30 Tammi 2008, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä kans joskus yritän tupeerata tukkaa, päivinä jolloin kaipaan oikein isoa tukkaa mut mun yritykset on lähes poikkeuksetta epäonnistuneet. En tiedä onko kyse siitä etten uskalla tupeerata kunnolla vai selvitänkö silotteluvaiheessa kuontalon edeltävään muotoon vai missä vika..Vaikka tukka vähän kärsinyt onkin ei kuitenkaan takutu kauheasti joten siinä mielessä voisinkin toisinaan harrastaa tuota mut oon todella tarkka siitä että tukka ei näytä takkuiselta ja sen seurauksena tulee tosiaan siloiteltua vähän liikaakin. Miten saisi siloiteltua ja nätit hiukset ilman et koko tupeeraus on mennyt hukkaan? ;D

Mä suosin myös tiheäpiikkistä kampaa, siloittelen sormilla ja kammalla ja käytän lakkaa (turhankin?) säästeliäästi.

Edit: haaveilen suorasta mutta pöyhkeästä tukasta. Kannattaako tupeerata ennen vai jälkeen suoristusraudan käytön?
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 26 Tammi 2008, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Ziru »

leeinsane kirjoitti: Kaikkein paras hiusten tupeeraukseen on se että tupeeraa HAMMASHARJALLA ensin ihan sen liukkaimman juuren ja sitten siittä tihellä kammalla ja lakkaa vaan pari pulollista avustukseksi. :)
Joo, oon myös nähny ihan tupeerausHARJOJA. Joilla sai aivan loistavan tupeerauksen, vaikka ihan vähän tupeerasi, ilman aineita. Se oli kuin erittäin iso hammasharja :D En tiedä mistä niitä saa, paka-opiskelia kun mulle semmoista näytti.
Wannabepörrö

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Wannabepörrö »

Mun tupeeraukset ei ikinä tunnu pysyvän kauaa. Jos laitan tonneittain erillaisia aineita niin sitten pysyy vain pari tuntia. Tietääkö kukaan hyvää hiuslakkaa, geeliä tai vahaa? Voisiko myös samalla kertoa mistä niitä saa?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Kurkkaahan tuo ketju "hyviä hiuslakkoja". Suurin osa siellä kampaamotuotteita joita saa vaikka sitten hairstoresta tilattua. Mun sisko tykkää pörröttää lyhyen tukkansa ja käyttää Schwartzkophin pinkissä isossa pullossa olevaa lakkaa. Haju on karmea mutta ilmeisesti tukka pysyy pystyssä.  ;D Itse en osaa suositella kun käytän vaan vähemmän vahvoja lakkoja pitkien hiusten kanssa jotka on yleensä auki.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja kuku »

Mä osaan tupeerata ihan hyvin, ja käytän myös hyvää hiuslakkaa. Mutta silti hiukset aina
lässähtää  :-\
2a F ii – Iho: kuiva
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Mulla on melko liukkaat hiukset, joten tupeeraus ei koskaan pysynyt kunnolla. Jos sain kunnolla, niin se lässähti päivän mittaan. Paras tuote mitä olen löytänyt on ehdottomasti Osiksen hiuspuuteri! Otan tupeerattavan osion, sirotan puuteria hieman juureen, tiheällä kammalla hieman tupeerausta ja oi miten hyvin pysyy! Aivan älyttömän hyvä tuote tähän. Tupeeraus pysyy koko illan, vaikka olisi kostea sää :-*
Silottelen luonnonharjalla ja kiiltosuihkeella.
Ehkä älyttömän raskaaseen tukkaan tuo puuteri ei niin hyvin toimi itsestään (välillä käytän tätä ihan pitkin päälakea hieman kohottamaan tyveä), mutta tupeerauksessa helpottaa.
So it goes.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja kuku »

^ oho, oho tota vois ehkä kokeillakkin.. :)
2a F ii – Iho: kuiva
Lynnei

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

^Mulla ei tuo hiuspuuteri pahemmin ota toimiakseen, lähinnä turhan kevyen pidon takia en keksi sille kauhean järkevää käyttöä. Tai siis, huonona tukkahetkenä viskaan sitä vähän tukkaan, pörröttelen ja nostelen, mutta mukava ilmavuus kestää ehkä 15 minuuttia. Sen jälkeen tukkani on taas oma lähmäinen itsensä. Ehkä käytän väärin tai liian vähän, sillä pikkupurkki on kestänyt minulla jo vuoden ja jauhetta tuntuu olevan vielä jonkin verran jäljellä. :-/

Ei tosin sillä, että oikeastaan kovin moni muukaan muotoilutuote antaisi omaan päähäni mitään kovin kestävää lopputulosta. Tähän saakka melkein ainoita kestävää tuuheutta antavia kikkoja on juuri tupeeraus. Tällä hetkellä käytössä Goldwellin Volume -sarjan lakka, josta tykkään ehkä kuvitellu tuuheutusvaikutuksensa takia aika paljon. Ihan kelpotuote tupeeraukseen, varsinkin kun olen ostanut muutamalla eurolla Hairstoren poistomyynnistä. Siis ehdottomasti hintansa arvoinen samoin kuin ehkä puolitoista euroa maksanut Anttilasta ostettu sekä lyhyitä että pitkiä piikkejä omaava tupeerauskampa. Homma sujuu paljon helpommin kuin tavallisella kammalla.

Kiinnostuin aika paljon tuosta typeerausharjasta. Täytyy kokeilla ensin nostelua sen hammasharjan avulla, mutta noista "virallisista" harjoista olisi mukava kuulla lisää! :D
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Eihän se pelkästään oikein mitään pidä. Mutta kun sen kanssa tupeeraa niin en saa kyllä tupeerauksia pois sen jälkeen harjaamalla. Täytyy hiukset aina pestä. Mutta erittäin hyvä juuri tupeeraukseen.
Mutta enpä sille muuta käyttöä ole keksinyt. Sehän on tarkoitettu siihen, että jos on likaiset hiukset voi sillä päivän pelastaan kun se sitoo sitä rasvaa itseensä.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Vastaa Viestiin