Hiusten tupeeraus

Leikkaukset sekä kampaukset
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Käsittääkseni Dust it -puuteri on kyllä ihan muotoilutuote, ei mikään kuivashampoon tapainen pesuvälin pidentäjä. Toki se yleensä tulee tuon kanssa sivutuotteena.  ;D Purkin mukaan antaa kevyen pidon, mutta mulla tuo toimii kyllä todella vahvan pidon antajana yksistäänkin. Tupeeraus tuon avulla on todella tehokas, kuten a2mi jo kertoilikin. Tuo Dust it lisää roimasti kitkaa lasiseen liukkaaseen hiukseen ja helpottaa siten muotoilua huomattavasti. Lopputulos on mattainen ja karhea, vähän kuin olisi merituulen jäljiltä. En viitsi kuitenkaan itse tuota kauhean usein käyttää, koska tuotteen poissaanti hiuksesta on ihan mahdottoman hankala homma. Pesevälläkin shampoolla joutuu kaksi kertaa vaahdottamaan, sulfaatittomalla shampoolla turha toivo, että saisi pois hiuksista...
Lynnei

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

Sama vika täälläkin päin... Puuteri tuppaa kerääntymään juuriin sellaiseksi ällöksi tahmakerrokseksi, joka lähtee pois vasta huolellisen pesun jälkeen jos sillonkaan :(
pörrrö

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja pörrrö »

Roksane kirjoitti: ^ Käsittääkseni Dust it -puuteri on kyllä ihan muotoilutuote, ei mikään kuivashampoon tapainen pesuvälin pidentäjä.
Näin olen itsekin kuullut, mutta toki se toimii myös pikapesuna likaisille hiuksille. Kuten esimerkiksi perunajauho.
En viitsi kuitenkaan itse tuota kauhean usein käyttää, koska tuotteen poissaanti hiuksesta on ihan mahdottoman hankala homma.
Itselläni on pahana tapana jättää puuteri jopa kolmeksi päiväksi päähän, jos en yksinkertaisesti ehdi käymään suihkussa. Poissaanti ei toki onnistu ihan normishampoolla ainakaan kertapesulla, mutta olen löytänyt itse oivan shampoon tuotteen pesuun: AdvanceTechniques - syväpuhdistava shampoo kaikille hiustyypeille. Tilasin sen Avonilta ja olen ollut ihan tyytyväinen. Jos hiukset eivät kuitenkaan ole hirveissä mömmöissä, niin en käytä, sillä tahtoo olla turhan hoitava.

Mutta itse tupeerauksesta vielä, jossa on ilmennyt aina ongelmia, vaikka osaan mielestäni tupeerata ihan jees.
Mulla on pyörtyväinen tuolla takaraivolla ja hiusten tupeeraus harakanpesää muistuttavaksi sotkuksi ei tahdo onnistua, sillä pyörtyväisen ympäriltä hiukset menevät miten sattuvat ja kohta jää ikävännäköisesti "kaljuksi." Onko mitään vinkkejä miten saisi piiloon?
Yleensä en jaksa taistella tämän ongelman kanssa, vaan heitän hiuksiin vähän puuteria (tai vahaa), tupeeraan vähän ja heitän lakkaa päälle, jonka jälkeen harjaan lakat pois ja saan takaraivollekin vähän ilmavuutta. Muutoin tupeeraan hiukseni sivulta samaa tekniikkaa käyttäen, mutta pyrin saamaan sellaista pörröisyyttäkin aikaan. Tosin, kun jakaukseni on sivussa, näytän yleensä varsin hölmöltä kun toinen puoli hiuksista on huomattavasti korkeammalla kuin toinen.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^^^Meillä kun kävi koulussa Osiksen kouluttaja se nimenomaan mainosti tuotetta sillä, että sillä voi yhden päivän välttää hiusten pesua. Paremmin tuo kyllä toimii juuri muotoilutuote käytössä. :)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Lynnei

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

Sopivatko pumppulakat mielestänne tupeeraukseen?
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^Kyllä se tarvittaessa onnistuu  mutta itse ainakin koen sen vähän hankalana ja mielummin tuperaan suosiolla tavan lakan kanssa. Mulla itselläni menee hermo myös aina pumppulakkojen hitauteen vrt. tavalliseen ja se on oikeastaan se suurin syy miksi jätän ne väliin, myös annostelu on normaalisuihkeella helpompaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Hali »

Minä jo hiusmallin ja oman tyylinkin takia tupeeraan lähes joka päivä hiukset. Alotan tupeeraamalla nuo lyhyet päällyhiukset kivasti koholle ja lakkaa päälle. Sitten alta varovasti tupeeraan ja lakkaa perään, niin tulee kivan pöyheät mutta ei kuitenkaan takkusen näköset hiukset. Itse en takaraivoa osaa kunnolla tupeerata, mutta peilien avulla takaraivostakin tulee useimmiten jopa siedettävän näköinen. Lakkana toimii got2be sexy - lakka, joka haisee ihan tajuttoman hyvältä ja on muutenkin hyvä lakka.
Wtf?
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Tazu »

Mun olis tarkotus tupeeraamalla tehdä semmonen irokeesi pitkiin hiuksiin. Mitä sinne pohjalle kannattais laittaa että hiuksiin sais rakennetta ja "karheutta"? Varmaan kaikki hoitoaineet (poispestävät ja jätettävät) kannattaa jättää pesun yhteydessä pois? Oisko small talkista tai foxy girlistä pohjalla mihinkään?
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Hoitoaineet ja kaikki silikoniset muotoilutuotteet pois. Small Talkista en usko mitään apua olevan, sillä siinä ei juuri ole pito-ominaisuuksia ja nyt ilmeisesti haetaan pidoltaan jotain tosi extremeä. Pääasia että hiuksiin saa karheutta keinolla millä hyvänsä, voisit lähteä miettimään Tigin kuivashampoota, Osiksen Dust It:ia tai Wool Shakea. Jotkut myös käyttää esimerkiksi hulluimpien vappukampausten tekoon sokerivesi-lientä suihkuttelemalla suihkepullosta tai vesiliukoista pikaliimaa.
Eihän tuollaisesta tukka ollenkaan tykkää, ja joudut varmasti käyttämään tosi tujuja aineita että saat pysymään. Kokoa irokeesi niin, että pohjalle tupeeraat niin vankan pidon ettei se rupea kaatumaan. Tuotteiden liikakäyttöä kannatta myös varoa, ettei tukasta (erityisesti latvasta) tule liian raskas -> silloin ei jaksa pysyä pystyssä. Käytä tuotetta ensin vain tyveen, ja tarpeen mukaan sitten latvaan.

Itselläni on ollut hieman päälle leukamittaisessa tukassa irokeesi, sitä sai "jonkin aikaa" liotella hoitoaineessa että sain lopulta tukan alas ::)

Edit. Sain siis sen käsityksen, että aiot tehdä koko tukasta irokeesin, etkä vain sellaista lyhyemmistä hiuksista koostuvaa pikkukeesiä päälaelle?
So it goes.
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Tazu »

^ niin siis en pistänyt koko tukkaa piikkisuoraksi pystyyn, vaan tupeerasin ja pistin keskeltä päätä kulkemaan koko matkan. Pinnien avulla sitten kiinnitin ja kahdella ponnarilla. Tuli kyllä tosi kiva. Pohjalla oli kyllä ihan hoitoainettakin ja kaikenlaisia muotoilutuotteita + kilo lakkaa. Lisäksi suoristin hiukset ennen tupeeraamista. Peseminen olikin sitten ihan oma juttunsa&nbsp; ;D

Ens kerralla kokeilen kyllä tuota wool shakea pohjalla, kunhan saan sitä tilattua.
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Ice »

Vinkkaan tähän väliin teille joilla tupeeraukset ei joko onnistu tai pysy: Leikatkaa tukihiusta, mieluimmin veitsellä, erittäin kunnolla. Kun osiossa on eri pituista karvaa, ne tupeerautuvat kuin itsekseen. Oikeasti tupeerauksen pysymisen kannalta tavallisen kuntoisen hiuksen kanssa ei tarvitse käyttää lakkaa kuin juhlakampauksissa, eikä ainakaan kannata lakata ennen tupeerausta jos yhtään hiusten kunnosta piittaa. Toki alkoholin ja muovin lähmäyttämä tukka sekoittuu mukavasti kun sitä hankaa tiheällä kammalla, muttei se ole idea saati suotavaa, mikäli on edes pesun jälkeen selvitettävää&nbsp; :D

Asiallista irokeesia ei saa pitkään hiukseen niin kauan kun sitä ei ole sinne leikattu. Tukihiuksineen. Kun ne löytyy, se nousee itsekseen tyvestä pystyyn ja sitä on helppo avittaa tupeerauksella ja juhlakampauksen omaisesti suihkauksella lakkaa. Lakkakypärää ei tarvitse ikinä rakentaa jos kampaus on suunniteltu niin että tupeeraus onnistuu, tällöin keesikin voi näyttää ilmavalta, nykyaikaiselta ja kauniilta.

Jos hiusten kunnolla ei ole väliä ja tarvitaan extremeä ylöspäin nousevaan pitkään, tupeeratkaa valmiiksi lakatut osiot tiheällä kammalla kunnolla, jonka jälkeen tupeeraatte suoristusraudalla. Julmaa ja näyttävää, voi myös haista kun lakka palaa ;D

Ylipäätään, tupeerauksessa ei vaan huidota jotain siellä pituuden puolessa välissä vaan rauhallisesti painetaan kampa keskivaiheilta tyveen, päänahkaan asti, kerta toisensa jälkeen, kunnes muodostuu "takku" joka yhdistetään parilla sirolla tupeerausliikkeellä viereiseen tupeerausosioon kunnes koko pään tupeerauksen on yhdistetty, ettei jää sellaisia tyhmiä nyrkin kokoisia palleroita päällihiusten alle vilkkaamaan. Sitten silotetaan pinta varovasti kammalla tai ekstravarovasti luonnonharjaksella tupeerauksia avaamatta ja päälle suhautetaan 2-5 sekuntia kevyt- tai mediumpitoista lakkaa. Silotus on pääasiallinen toimenpide ehkäistessä sitä että kukaan edes huomaa tupeerauksia, oikein tehtynä ne ovat todella luonnolliset.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
jnnfrm

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja jnnfrm »

Mä olen ollut vähän liian ahkera tupeeraaja ja nyt on sitten päällihiusten alla kamalasti katkenneita... eli tukka ohenee ja menee vaan enemmän päätä myöen -> pitää tupeerata kahta kauheemmin... Haluaisin saada tän kierteen loppumaan ennen kuin menee tilanne ihan mahdottomaksi. Föönit ja tyvikohottajat on käytössä, mutta ei ne nosta tarpeeksi. Kuivasamppoot joita on kokeillut ei joko auta ollenkaan tai jos auttaakin niin jättää mustat hiukseni harmahtavaksi ja sameaksi. Mikä olisi kunnon tuote tupeerauksen korvaajaksi? Sexy Hairilla taisi ainakin olla joku tuote tähän tarkoitukseen... Onko kokemuksia, toimiiko? Taidan kokeilla sitä seuraavaksi jos ei täällä tule parempia ehdotuksia. :)

Lisäksi törmäsin internetin ihmemaassa tällaiseen ihmeelliseen volyymipensseliin:
http://www.feelunique.com/p/Shu-Uemura- ... lume-Maker
Videolla ainakin oli vaikuttavan näköistä tulosta, mutta jauhemaista on tuokin, miltä lie näyttää mustissa hiuksissa... Ja kuinkahan sitä jaksaa koko tukkansa tuolla aina penslata, spraylla suihkiminen vaikuttais olevan kuitenkin sujuvampaa. Hintakin on järkky tuommoiselle pikkuputkilolle! Silti, varmasti hellävaraisempi metodi tuokin kuin tämä nykyinen Tangle Teezerilla tupeeraus. ::) Jos joku uskaltautuu kokeilemaan niin raporttia tänne heti! :)

Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Monty »

^hiuspuuteri, itselleni toimi mainiosti Schwazkopfin markettihiuspuuteri liilassa pötkössä. Siitä sirottelee jakauksittain pienen töpsäyksen hiuksiin ja pöyhii + tekee ehkä muutaman kevyen tupeerausvedon -> instant pehko, eikä tarvi edes lakkaa.&nbsp; ;D

Nimimerkki onnistuu kahden minuutin megatupeeraus ennen taksin tuloa kun tuli kiire hippoihin.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

^Tuo Got2Ben Powder 'full tarttui mullakin mukaan viime kauppareissulla. En ole ikinä osannut tupeerata, hiukset on vain liian liukkaat. Jospa tuolla onnistuisi. Tubessa ainakin oli vakuuttavia videoita.&nbsp; ::)
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä ostin ebaysta parilla eurolla tupeerausharjan ja se on ihan mahtava.
Kuva
Se tuntuu vähän hellävaraisemmaltakin tavalta tupeerata hiuksia ja saa nopsaa ainakin etutukan laitettua.
Viimeksi muokannut Luscious, 26 Marras 2012, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Vastaa Viestiin