Hiusten tupeeraus

Leikkaukset sekä kampaukset
verdelli

Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja verdelli »

eli millä ja miten saisin parhaimman tupeeraustuloksen?
Ja ihan kunnolla pitäis saada tukka tupeerattua, kaikki on varmaankin nähneet nuita himo tupeerattuja tukkia kaupungilla jne :)
en sitten tiedäonko itellä liian ohkaset hiukset vai miksii ei tupeeraus onnistu, sivuilta saan halutun tuloksen, mutta takaa tukka tuppaa menemään kauheasti takkuun.
tupeerauskammalla en saa läheskään yhtä hyvännäköistä tulosta kuin normaalilla harjalla..
eli nyt kaikki mahdolliset vinkit tänne 8)
Viimeksi muokannut verdelli, 22 Tammi 2007, 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Voi toki johtua myös hiuslaadusta, jos tupeeraus ei oikein luonnistu, jos hius on ohut ja pehmeä ja menee muutenkin takkuun, niin ehkä tupeeraus ei silloin ole paras hiustenlaitto keino. Itse teen niin, että hiuksissa pitää olla ensin jo föönauksen pohjalla tarpeeksi napakka aine, joka tuo tuuheutta ja rakennetta. Sitten kuiviin hiuksiin vahaa ja sitten vaan tiheällä kammalla tupeerausta, tiukin tupeeraus tyveen ja latvat vain ihan kevyesti. Kestävimmän tuloksen saa, kun hiukset käsittelee suht ohuissa osioissa ja yhdistää tupeeraten osiot toisiinsa ja suihkauttaa jokaiseen osioon lakkaa tyveen. Päällimmäiset hiukset sitten siloitellen. Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain apua :)
verdelli

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja verdelli »

kiitos :)
pakko kysyä vielä, että kuinka tuon vahan kanssa sitten.. laitatko sen ihan tyveen, koko hiuksen pituuteen vai latvaan vai kuinka? ^^
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Vahaa voit laittaa tyveen ja koko pituteen, oikein möyhentää sinne hiuksiin kunnolla ;D
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Ice »

lisään vielä, silottelun tykkään itse tehdä nimenomaan mainitulla kammalla (samalla permanenttikammalla jolla tupeeraan) ennemmin kuin harjalla jota monet suosii. Tuntuu että kampa kuitenkin purkaa vähemmän, kun tekniikka oikea. Ja tosiaan se permiskampa

kannattaa tutustua myös suuntatupeeraukseen, käyttää vaiheissa suht kevyttä lakkaa (varsinkin kun puhe kampauspohjista) ja lopuksi vahvaa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Mä tykkään tupeerata tupeerauskammalla.Sillä missä on piikkien välissä ihan pieniä piikkejä ja päässä muutama pitkä metallinen piikki joilla silottelen.
LaMaariah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Joulu 2006, 18:22

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja LaMaariah »

No minä suin hiuksiin ensin vahaa tai kiharavoidetta. Tupeeraan vastakarvaan laadukkaalla tupeerauskammalla, silotan päältä luonnonharjalla ja suihkautan lopuksi vähän lakkaa. Oikeesti mulla pysyy näin rikotut sivuhiukset huomattavasti suorempana. Ei taivu sellasille ärsyttäville laineille.  :)
1CMii, mustanruskeat kevytvärjätyt vyötäröpituiset hiukset
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Miia »

Itse tupeeraan siten, että teen jakauksen siten, että kampa on lähes pystytasossa päähän nähden, esimerkiksi korvalta päälaelle. Sitten tupeeraan koko jakauksen mitalta lähes pystyasennossa olevalla kammalla siltä puolelta jakausta mikä on lähempänä kasvoja ja suihkautan kevyesti lakkaa perään. Takahiuksissa tämä jakaus menee siis takaraivolta niskan keskikohtaan ja tänne teen tupeeraukseen molemmille puolille jakausta. Toimii huomattavasti tehokkaammin ja tasaisemmin kuin semmonen,missä kampa olisi vaakatasossa päähän nähden. Ööh, toivottavasti tajusitte :D
petomaani

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mie en tykkää tupeerata ollenkaan, kun pelkään sen vahingoittavan hiusta huolella..  ::)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Ice »

petomaani kirjoitti: Mie en tykkää tupeerata ollenkaan, kun pelkään sen vahingoittavan hiusta huolella..  ::)
Ainahan se osansa tekee, mutta kannattaa myös muistaa se tekniikkapuoli -on eri asia raastaa kuin viimeistä päivää kuin tehdä muutama siisti, hallittu, hidas veto oikeaan suuntaan ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
petomaani

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^ehkä mulla on kauhukuvia luokkakamuistani yläaste/lukioajoilta, kun tupeerattu etutukkatötterö oli muotia  :D sillon ei taidettu oikein nätisti raastaa hiuksia..
Babooshka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 187
Liittynyt: 24 Loka 2006, 09:50

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Babooshka »

Voisiko joku selittää vielä kädestä vääntäen, miten tuo silottelu tapahtuu? Kun siis käytössä on ihan tavallinen kampa/harja. Tuntuu, etten millään saa pintaa siistiksi, vaikka olen yrittänyt välineillä ja sormilla... Kannattaako silotteluun käyttään jotain ainetta?
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Ice »

Siis ihan vaan kammataan sen tupeeratun osion pintahiukset sileiksi tyvestä latvaan suuntautuvin kevein vedoin. Ehkä helpoimman kuvan tästä saa kun tupeeraa päähänsä oikein kunnon takkupallon ja silottelee siitä. Ja tosiaan se tiheä kampa on minun suosikkivälineeni, sormilla ei saa käytännössä pahemmin aikaiseksi ja harjalla puran sen itse tupeerauksenkin. Ainetta.. noh, kun tekniikan osaa niin pumppulakka on ihan kiva apu, ennen sen kuivumista kerkiää hyvin silottamaan osion, mutta tosiaan turha sitä on sinne turauttaa takkuun kuivattamaan jollei osaa sitä silotusta ilman aineita jolloin se on helpompaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Luna »

Tupeerauksessa ja silottamisessa on paljon väliä millä kammalla/harjalla toimitusta suorittaa. Itselläni toimii parhaiten semmoinen Schwartzkopfin pitkulainen puinen harja (jos joku sattuu tietämään), missä on tiheä aluskasvusto ja pystyt harvemmat piikit. Todella hyvin tupeeraa ja vielä paremmin silottaa!
Kisse

Vs: Hiusten tupeeraus

Viesti Kirjoittaja Kisse »

Mulla on kauhee ongelma tupeerauksen kanssa. Se on varmaan isoin osa mun tyyliä, joten siitä en voi luopua. Mun tukka on suhteellisen lyhyt. Mulle tulee tupeerauksesta tohon pään keskelle/sivuille kaks tukkalakkamöykkyä, jotka sitten itseasiassa on se tupeeraus.  :-\ Ja ne kohdat on ihan hamppua aina esim. hiusten pesun jälkeen vaikka käytän hoitoainetta. Enkä oo tupeerauksessa muutenkaan kovin hyvä ja hoidan sen aina viidessä minuutissa mikä varmana vaikuttaa surkeeseen lopputulokseen. Käytän tiheäpiikkistä kampaa jolla alotan tyvestä ja etenen latvaan. Aika sekava selitys mutta toivottavasti joku osaa auttaa. Ja tää tukka on aina ihan kova lakasta. Mikä ois parempi aine jolla sais tukan pysyyn kuosissa kun lakka?
Vastaa Viestiin