Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Sain ilmaisena bonuksena kiinteän Big-hoitoaineen. Onko tästä kokemuksia? Tämän koostumusta on ilmeisesti hiljattain uudistettu, itse en tosin ole kokeillut vanhaakaan mallia. En ole kokeillut mitään näistä kiinteistä hoitiksista, kun sisältö on mulle aika karmean näköinen. The Plumps näyttää ihan muotoilutuotteelta (kertymät... :o), eikä Big'kään suolansa kanssa ole oikein mitään, mitä haluaisin hiuksissa shampoon jälkeen pitää. Tuoksu ei ole järkyn voimakas, mutta ei oikein houkuttelekaan; se on aika tuhdin vaniljainen ja muistuttaa American Creamiä, mutta terävämmällä vivahteella. Ymmärrän, että näiden pontti on välttää pakkausmateriaali, mutta on kyllä silti vähän ehhh kaivaa tällainen paketista ilman mitään käärettä, puoliksi sulaneen näköisenä ja roskia pintaansa keränneenä... Luulisi että siihen nyt voisi vaikka pienen palan kierrätyspaperia laittaa ympärille tai jotain.
1cFii, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mulla on tuo Big-hoitoainepala ja olen käyttänyt useampaan kertaan. Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet siitä. Kun sitä koittaa levittää hiuksiin, niin se ei tunnu miltään. Eli hiukset ei tule silleen liukkaaksi kuin tavallisen hoitoaineen kanssa ja on jotenkin kauhean vaikea päätellä, että onko sitä ainetta saanut hangattua hiuksiin yhtään vai ei :D

Tuoksu Lushin tapaan suhteellisen voimakas, mutta tykkään. Tuoksu ei ainakaan mun hiuksiin jää voimakkaana, mutta jonkin verran. Hoitoaineena se on varmaan ihan ok, vaikka mun luonnonkihara tarvitsisi hieman kosteuttavampaa ja selvittävämpää.

Kumma kyllä että sait sen noin sotkuisena :o Tilasin Briteistä ja vaikka pakkausmateriaalia ei ollut, niin pala oli ihan siisti eikä mitenkään sulaneen näköinen.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Onpa outoa, mun kaikki palat on tullut käärittynä kierrätyspaperiin. :o Onkohan kääreettömyys jokin uusi tapa?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Brittipaketissa jonka sain, oli myös shampoopala. Paketissa oli näiden ympärillä vain sellaisia pehmeitä pakkauspömpylöitä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Joo munkin paketti oli siis Briteistä. Ehkä Suomessa pakataan vähän paremmin..? Tai ovathan nuo sillä tapaa hyvin pakattuja, että eivät hajoa matkalla, kun paketti on ihan pullollaan niitä vaahtomuovinappuloita, mutta kyllähän etenkin voidemaiset palat voivat silti helposti siinä muhjuuntua. Tietty ainahan niissä on laatueroja jo valmiiksikin. No mutta mulla tuo hoitispala jää kyllä varmaan käyttämättä joka tapauksessa, kun vaniljatuoksut tökkivät nyt niin pahasti.
1cFii, oma väri.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Pesin Trichomanialla hiukset ja sain kyllä hieroa sitä vanhaa palaa oikein kunnolla hiuksiin, että sain siitä palasta jotain irti. Sitten sitä tuli kai vähän liikaakin, sillä sain huuhtoa sitä aika pitkään hiuksista. Pesutulos on hyvä. Hoitoaineena oli XZ omena. Trichomanialla pestessä on kyllä tukka ollut aikaisemmin rasvainen jo seuraavana päivänä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Jason and the Argan Oil-shampoopalalla tulee hiuksiin mieletön kiilto! Pesevyys on melko keskiverto, jos haluan toisinaan pesevämpää niin pesen Montalbanolla. Palan rakenne on sitä murenevampaa ja pehmenevämpää tyyppiä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Lushilla on kiva kamppis syyskuun loppuun:

"Palauta Lushin myymälään kolme tyhjää, pestyä, minkä tahansa merkkistä, shampoo- tai hoitoainepulloa 15.8.-30.9.2016 välisenä aikana, niin saat vaihdossa kiinteän shampoo- tai hoitoainepalan. Kampanjan päätyttyä huolehdimme pullojen asianmukaisesta kierrätyksestä ja ehkäpä itse löydät uuden, ympäristöystävällisemmän tavan pestä hiuksesi."
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Marie Corelli kirjoitti: Muistin, että minulla on Lushin tuotteita kaapissa. Siellä oli shampoopala, ilmeisesti Soak and Float, jalkakylpy (jalan näköinen) ja se suklaalevyn näköinen hierontapala. Otin shampoopalan käyttöön ja sillä saa ainakin hiuspuuterin pois hiuksista. Minusta se ei tuoksunutkaan kovin voimakkaasti. Eikä ole toistaiseksi ole ärsyttänyt ihoakaan.
Pesin tällä viikolla hiukset tuolla shampoopalalla tiistaiaamuna ja käytin lisäksi Batisten kuivashampoota. Hiukset näyttivät hyviltä vielä eilen aamullakin, kun ne vihdoin pesin. Aika harva shampoo pystyy samaan. Joillakin shampoilla pestessä tukka on likaisen näköinen jo seuraavana päivänä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja kleio »

Ostin eilen työkaverin suosituksesta Lushin Seanik-shampoopalan. Olen aina suhtautunut näihin epäilyksellä, varsinkin kun palashampooketjut ovat täynnä viestejä lähmääntymisestä, etikkahuuhtelukikkailusta ynnä muusta hankalasta. Tiedän toki ongelmien liittyvän enemmän ekologisempiin tuotteisiin.

Nyt uskaltauduin, ja alun kokemukset ovat hyvät. Normaalisti käytän kotimaista tervashampoota, iHerbistä tilaamiani kosteuttavia ja paikkaavia hoitoaineita (kuten aloe vera -hoitoainetta ja Mill Creekin hennahoitista sekä sulkevana EHS:n mustikkaa ja joskus perusmarketin silikonihoitista).

Minulla on siis pitkät, runsaat hiukset, yksittäinen hius on hyvin hauras. Hilseongelma on kohtuullinen, päänahka voi hyvin lähinnä kesäisin, kun pesen hiukset merivedellä mökillä. Tämän vuoksi valitsin Seanikin, siinä on merisuolaa ja levää.

Olin skeptinen shampoopalan levittyvyyden suhteen: ajattelin sen vaahtoavan kuin tavallinen palasaippua. Höpsis, hieroin kai vähän liikaa ja pääni oli valtava vaahtopallo. Huuhtelin pois ja yllätyksekseni huomasin, että latvat olivat aivan suorat: ei takkuja. Jätin hoitoaineen laittamatta, jotta saisin selkeän kuvan, miten shampoopala toimii.

Nyt hiukset ovat kuivat. Lopputulos on karkea, ilmava, latvat ovat hieman hapsottavat, mutta normaalilla shampoolla ne olisivat tarvinneet hoitoainetta eikä lopputulos olisi silti ollut kovin paljoa parempi.

Tähän asti kaikki on hyvin. Katsellaan nyt päivä tai pari. Jos homma tuntuu sujuvan, ostan jokin palahoitoaineen. Työkaveri suositteli myös sellaista.
Viimeksi muokannut kleio, 20 Tammi 2017, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja purppura »

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa Lushin shampoopalojen ph-arvosta? Vai voiko tuollaisista kiinteistä tuotteista edes mitata ph:ta samalla tavoin kuin nestemmäisistä? En löydä asiasta tietoa netistä, joten onkohan ainoa väylä kysyä vain suoraan yritykseltä itseltään?

Mua vähän kiinnostaisi kokeilla Lushin jotain shampoopalaa ihan, jotta saisin vähennettyä edes yhden muovipurkin ihon- ja hiustenhoitoarsenaalistani. Lush siksi, että merkin palat muistuttavat ilmeisesti eniten tavallista shampoota pesutehoiltaan. Aikanaan testasin Flown shampoopalaa ja kyllästyin siihen lähmäisyyteen ja odottamiseen, että tuote viimein toimisi toivotunlaisesti. Toisaalta Lushin shampoopalojen incit vaikuttaa kyllä aika ärtsyiltä ja hajusteet näyttää tosi usein olevan hyvinkin ylhäällä inci-listalla. Tuohon hintaan odottaisin toisaalta jo vähän parempaa ainesosaluetteloa. Mikä siinä on, että kaikki vähänkin luonnollisemmat (okei, Lush ei kai oo oikeesti luonnonmukaista nähnytkään?) tuotteet pitää aina ympätä täyteen eteerisiä öljyjä.

Tällä hetkellä eniten kiinnostavat Seanik ja Jason & Argan oil palat. Noissa incit miellyttävät eniten, mutten ole ihan vielä satavarma miten nuo soveltuvat rasvoittuvalle päänahalle.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

pH on vesiliuoksen ominaisuus, joten suoraan palasta sitä ei voi mitata. Käytössä se kuitenkin sekoittuu veteen ja sille vesiliuokselle saisi pH:n mitattua. Ongelmaksi voi kyllä ainakin kotimittauksissa tulla oikean vesi-shampoosuhteen määrittäminen - pH on melko vahvasti riippuvainen veden määrästä, etenkin kun ollaan melko lähellä neutraalia.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Anita »

^^ Mun rasvoittuvalle päänahalle on sopinut Waves, mutta se taitaa olla saatavilla vain UK:sta https://uk.lush.com/products/exclusives/waves
Olen aikoinaan testannut useita paloja ja lähes jokainen aiheutti kutinaa päänahassa. Tämä Waves ei sitä tee ja pesee uskomattoman tuuhean pesutuloksen.

pH-arvoja voi kysellä suoraan Lushilta, uskoisin että ovat ne testanneet.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja purppura »

Juu, laitoinkin heille juuri viestiä asiasta. Saa nähdä mitä vastaavat, mielenkiintoista olisi kuulla tietoa jos sellaista on.

Kiitos vastauksista, Mintsi ja Anita!  :)
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

^ Kerro sitten, mitä vastaavat. Kiinnostaa minuakin.
Vastaa Viestiin