Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Muistin, että minulla on Lushin tuotteita kaapissa. Siellä oli shampoopala, ilmeisesti Soak and Float, jalkakylpy (jalan näköinen) ja se suklaalevyn näköinen hierontapala. Otin shampoopalan käyttöön ja sillä saa ainakin hiuspuuterin pois hiuksista. Minusta se ei tuoksunutkaan kovin voimakkaasti. Eikä ole toistaiseksi ole ärsyttänyt ihoakaan.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 17 Huhti 2016, 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Eka kokeilemani tuote Lushilta on Seanik-shampoopala ja tämä osui kyllä nappiin ekalla kerralla. Tosi riittoisa ja rusaasti vaahtoava shampoo, joka pesee tukan puhtaaksi ärsyttämättä päänahkaa. Tykästyin tän avulla omaan hiusväriini uudelleen. :)

Tilasin myös Godiva-palan, mutta se oli kovin pehmeä ja tahmea sisältämästään kaakaovoista johtuen. Tahmeuden lisäksi erittäin voimakas haju tekee palasta luotaantyötävän. Tykästyin kovasti palashampooseen pienemmän muovijätemäärän vuoksi. Osaisiko joku siis suositella ei-tahmeaa palaa, jossa ei olisi aivan niin voimakasta (ainakaan jasmiinin tuoksua) kuin Godivassa? Muutenkin shampoopalojen tuoksukuvaukset kiinnostaa. :)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Itselläni on tällä hetkellä kaksi palaa, kumpikaan ei ole klöntikäs (olen käyttänyt myös Godivaa, joten tiedän fiiliksen). Toinen on Brazilliant, tuoreelta appelsiinilta tuoksuva, aika tavanomainen ja hyvin pesevä shampoo ja toinen ruusuntuoksuinen, hieman hoitavampi Jason and the Argan Oil. Seanikiin verrattuna hieman voimakkaampi tuoksu ja Brazilliantin pesuteho suunnilleen samanlainen, jos nyt muistan oikein, siitä on kauan kun sitä käytin.

Godiva on näitä kahta selvästi voimakastuoksuisempi ja koostumus tosiaan sellainen voimainen, vaikka tykkäsin kyllä yhdessä vaiheessa siitäkin. Itse asiassa mulla taitaa olla palan jämät yhdessä laatikossa, pitää katsoa onko se vielä käyttökelpoista.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olen pitänyt tuota Honey I Washed My Hair -palaa avoimessa rasiassa kylppärissä, sen verran hyvä tuoksu :)


Monet Lushin tuotteista on niin voimakastuoksuisia, että pidän niitä aina suljetussa rasiassa, mutta tämä on just täydellinen tuomaan kiva tuoksu veskiin.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos vastauksistanne Triina Ja Kalevalatar! :) Kuvauksienne perusteella etenkin Honey I Washed My Hair ja Brazilliant tekivät vaikutuksen. Mulla on hiukset nykyään niin hyvässä kunnossa, että ei meinaa ranskanlettikään pysyä. Tämän vuoksi harkitsen hoitoaineen käytöstä luopumista, tai ainakin vähemmän hoitaviin siirtymistä, ja Jason and the Argan Oil voisi olla sopiva tällaiseen välivaiheeseen. Ruusun tuoksu tosin arveluttaa. Ehkä annan vielä Godivallekin mahdollisuuden. Olen käyttänyt sitä nyt käsisaippuana ja nenä alkaa tottua tuohon tuoksuun.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Tänään hain viimein Lushin UK:sta tulleen paketin ja testasin heti aineet :)


Copperhead tuoksui suhteellisen miedolta Lushin tuotteeksi, onneksi. Tykkään tuoksuista tuotteissa, mutta välillä Lushin totteet on -hieman- liikaa  ;D  Pesi kivasti, ehkä hieman liikaakin, mutta tiesin jo entuudestaan että kaikki Lushin shampoopalat on tosi peseviä.


Big-hoitoaine oli uusi kokemus, koska en ennen ole käyttänyt kiinteää hoitoainetta. Tämän levittäminen oli vähän haasteellista, koska tuntui ettei palasesta lähtenyt mitään hiuksiin. Kun käsien välissä sitä myös hinkkas, tuntui kuin olisi muovipalasta hinkannut. Mutta kyllä sitä hiuksiin tarttui ja teki kivan pehmeäksi. Toimi yllättävän hyvin mun luonnonkiharan pörrölatvaan. Hiukset nyt kuivat ja normaalisti jos en laita litraa jätettävää hoitista latvoihin, ne näyttäis räjähtäneiltä. Nyt kuitenkin ihan ilman jätettävää, latvat kiiltää :)


Big-pala itsessään ei tuoksu ihan hirveästi, mutta jätti hiuksiin vienon jasmiinin tuoksun. Nyt 6 tunnin jälkeen tuoksu on poissa, hyvä niin.


Syvähoidon testaus jää toiselle kertaa :)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Pitkästä aikaa postilootaan kolahti R&B- ja Shine so bright -hoitikset. R&B on jälleen ihanan tuoksuista, sopii tukalleni hyvin. Shine so brightilla saa hyvin kakshaaraset piiloon ja jos jätettävä joskus suihkun jälkeen unohtuu niin tällä tehohoito on kyllä taattu. Toimii kyllä omasta mielestäni toki parhaiten pyyhekuivaan tukkaan (kuten varmaan kaikki jätettävät :D)

Sain myös Lushin kuvaston, ja kiinnostuin hoitiksista. Eniten haluisin tietää että mikä noista on oikeesti hoitava ja hiuksia hellivä? Palat ei kiinnosta kun niissä on slssää heti incin alussa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Ne hoitikset jakavat mielipiteitä aika vahvasti. Niistä vielä jonkin aikaa sitten enimmäkseen puuttuivat tyypilliset kvatit sun muut, joita hoitiksissa yleensä on, joten tuntuma hiuksissa oli aika "luonnollinen". Mun käsittelemättömille ja äärimmäisen kertymäherkille hiuksille se oli plussaa, joillekin toisille hiuslaaduille taas ei ollenkaan riittävää. Sisältöjä on kuitenkin muokattu viime aikoina. Sitä ei varmaan tiedä kuin kokeilemalla, miten itselle sopii, mutta tyypillisen hoitoaineen silottavuutta ei ehkä kannata odottaa miltään noista. SLS:ää on kaikissa.

Oon itse käyttänyt American Creamiä ja Veganesea ja kokeillut testeristä Retreadia. Retread on tuhdein, rasvoittava ja raskaaksi tekevä tällä hiustyypillä. Veganese on kevyin, American Cream ei myöskään jätä yhtään raskautta mutta on (tai oli ennen) vähän pehmentävämpi. Happy Happy Joy Joyta en ole kokeillut. Sen on tarkoitus olla kevyt, mutta öljysisällöllä on varmaan merkitystä siinä, kelle oikeasti sopii.

Mäkin käytän Shine So Brightia kosteisiin latvoihin. Mulla ei ole haarahiuksia, mutta tällä on ihan kätevää pehmentää ja siistiä latvoja, kun ei tarvitse suihkia mitään koko pituuksiin.
1cFii, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Lushin Big-shampoo on tullut peilikaappiini jäädäkseen! :) Ensimmäinen käyttökokemus oli kaikin puolin hämmentävä, kun piti kauhoa sormin suolaista mössöä purkista, mutta siitä huolimatta pesukokemukset ovat olleet miellyttäviä. Suolakiteet hieroo ihanasti päänahkaa ja epäilyksistä huolimatta tämä vaahtoaa hyvin. Tukka on kyllä tosi freesi ja kiiltävä pesemisen jälkeen. Tuoksu oli melko mieto lime, joka ei aiheuttanut suurempia tunteita nirsossa nenässäni. :D En olisi uskonut ostavani näin kallista shampoota, mutta kannatti kyllä. Aika pesevähän tämä on, joten ajattelin pestä tällä aluksi vain kerran viikossa, jotta näen miten käsitellyt pituudet reagoi.

Sain paketissani näytteen Trichomania-shampoopalasta, mikä tuoksuu kyllä miellyttävälle. Onko tästä kokemuksia? :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mäkin käyttelin pikkupurkin Bigiä ja tykkäsin tosi paljon. Käytin satunnaisesti, kun tukka oli tosi likainen tms. Käyttäminen tosiaan on aluksi vähän outoa, mutta muodostuva vaahto on tosi ihanan paksu ja kermainen, suolakiteistä tykkäsin kans ja lopputulos on kyllä nitisevän ja natisevan puhdas. Käytin 100g pikkupurkin, seuraavan kerran, kun teen uk-tilauksen, hankin sellaisen ison.

Pikkupullon ostin taanoin myös American Creamia, mutta sitä tuskin tulee toiste hankittua. Hiukseni kaipaavat vähän tymäkämpää silottavuutta. Tämän tuoksua on kehuttu kauheasti, mun mielestä se on tosi neutraali ja mieto, sellainen pehmeä, ei-lushmainen.
Lipla
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Maalis 2016, 13:42

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Lipla »

elly kirjoitti: Sain paketissani näytteen Trichomania-shampoopalasta, mikä tuoksuu kyllä miellyttävälle. Onko tästä kokemuksia? :)
Mulla on ollut tuo pala nyt jonkun aikaa *köh* pari vuotta *köh*. Vaahtoaa mukavan pehmeästi ja tuntuu hellävaraiselta. Kokeilinkin aluksi lyhyellä tukalla jättää hoitoaineen kokonaan pois, mutta se oli kyllä virhe ::) Jätti tukan pehmeän puhtaaksi ja kiiltäväksi, mutta turhan kevyeksi ja suojaamattomaksi. Palasta kun ei taida varsinaisesti jäädä tukkaan mitään hoitavaa, niin kuin vaikka Godivan sheavoimöhkäleistä. Hoitoaineen kanssa toimii kyllä kivasti.

Pesuteho on muuten mielestäni vähentynyt ajan myötä, eli oman tarpeen mukaan harkitsisin mahdollisimman nopeaa käyttöä tai vaihtoehtoisesti palan jemmaamista jonkin aikaa ennen ensimmäistä pesua. (Mun pitäisi kai oikeastaan jo heittää tuo pois, kun ensimmäisestä käytöstä on niin pitkään. En raaski...)
1c2a M ii, hennattu, miltei rintsikkamittainen tukka. Atooppinen sekaiho.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Nyt on minullakin Trichomania testattu ja ihan positiivinen kuva jäi. Tuoksu on tosiaan melko mieto ja makea, eli omaan nenääni todella miellyttävä. Pala oli pehmeämpi ja hellävaraisempi kuin Seanik, muttei kuitenkaan Godivan tavalla mössöytyvä. Käytin Trichomanian kanssa silikonitonta hoitoainetta ja lopputulos oli takuton ja pehmeä, eli mukava perusshampoo. Kiitos Liplalle vinkistä, käytän omani nopeasti pois, jotta pesuteho pysyy hyvänä. :)

Täytyy vielä ihmetellä tuota Big-kokemusta. Se tosiaan pesee tukan natisevan puhtaaksi, mutta mun hiukset oli sen jäljiltä kiiltävämmät kuin koskaan. Iso peukku vielä tälle :ts
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Menee nyt ihan täydellisen OT:ksi, mutta kattelin tässä Youtubesta jotain vlogeja (ei oo silleen tapana niin saattaa olla vanhakin video) ja nauratti vähän kun ekassa lauseessa tyttö kertoo että SLS on vaarallinen ja voipi jopa aiheuttaa syöpää, ja seuraavassa suosittelee Lushin shampoita kun ne ovat kuitenkin käsin tehty :D Viherpesu toimii!

linkki: https://youtu.be/wyZmzSS0gjE
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Tangled hot oilin olin saanut joulukuussa tilaukseni mukana ilmaislahjana, mutta jotenkin se oli unohtunut kaappiin... Äsken kaapin siivouksen yhteydessä sitten löysin sen ja hups: parasta ennen päiväys oli 7.12.2015 (ilmankos se tuli tuolloin ilmaisena kaupanpäällisenä…;) ) Ihan kunnossa olevalta kuitenkin vaikutti, joten käytin samantien pois jottei ehtisi mennäkään hukkaan.

Kiehuvaa vettä laitoin sen verran, että seosta oli lopulta noin 1,5 dl. Siitä määrästä meni lähes vyötäröpituisiin hiuksiin noin kolmannes. Loput odottaa jääkaappissa ja saanen siitä siis vielä pari käyttökertaa (edit: riittikin vielä kolmeen kertaan!).
Puolen tunnin jälkeen pesin hiukset shampoolla ja käytin samaa huuhdeltavaa hoitista ja jätettävää suihketta mitä yleensäkin. Mitään suurta eroa hiusten normaaliin tuntumaan ei ole huomattavissa, mutta ehkä pikkaisen pehmeämmiltä tuntuvat. Mun hiuksissa helposti näkyvään pintapörröön ei hot oililla ollut vaikutusta. Tuoksusta tykkäsin (jasmiinia ja appelsiinikukkaa) ja sen huomaa vaimeasti vielä kuivuneistakin hiuksista.

Tämän lisäksi en olekaan pitkään aikaan käyttänyt Lushin hiustuotteita. Kahta hoitoainetta (Jungle ja Veganese) olen aikoinaan kokeillut, mutta eivät toimineet mulla. Tangledkaan ei yhden kerran perusteella saanut vau-fiilistä aikaan, mutta käytän kyllä seoksen loppuun.
Viimeksi muokannut Hilippa, 04 Kesä 2016, 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Täällä ei taida olla Jersey Bounce -shampoosta ollenkaan kommentteja..? Kokeilin tätä taannoin kuvitellen, että tässä saattaisi olla Bigiä vähemmän kuivattava, tuuheuttava shampoo, mutta tämä oli mulla ihan clusterfuck. Ensinnäkin tää tuntui suunnilleen samalta kuin kaataisi päähän pelkkää sitruunamehua. Hiukset takertuivat saman tien takkuun ja niitä alkoi myös irrota päästä ihan reippaasti. Päänahkaa poltteli. Luulin ensin tuoksun olevan pitkälti sitruunainen, joka jossain määrin haihtuisi, mutta hajusta tulikin monen päivän riesa. Tuoksu on hurjan vahva, maskuliinisen raskas ja hiuksissa pysyvä. Ihan karsea haju, joka tuntui vain voimistuvan. Kaiken kukkuraksi tästä ei jäänyt hiuksiin minkäänlaista runsauden tunnetta, vaan ennemminkin tavallista vähemmän volaa. Hirvittävän hajun ja vahingoittavan tunnun takia kokeilut tämän kanssa jäivät lyhyeen, en enää oikein mistään hinnasta koskisi tähän. Big on kuivattavuudestaan huolimatta huomattavasti miellyttävämpi tuote.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin