Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Ostin Lushin kiinteän hoitoainepalan, mutta en meinaa saada sitä levitettyä hiuksiin. Tavara pikemminkin murenee käsiin, ja hoitsikkaa liukenee levitettävään muotoon tosi huonosti. Mitään niksiä, miten saisi toimimaan? Haluaisin kovasti olla tuottamatta muovipulloroskaa&nbsp; <3
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mulla Jungle toimi ainakin niin, että pyyhin sitä märkiin, lämpimiin hiuksiin päälaelta alaspäin. Ihan normaalisti. Tuntui usein ettei mitään irtoa, mutta hetken päästä tukka alkoi tuntua hoitoaineiselta ja tuoksua palalta. Toinen vaihtoehto on se, että murentaa nokareen irti palasta ja liuottaa sen pieneen määrään kuumaa vettä, niin että saa aikaiseksi hoitoainemaisen tahnan. Kannattaa tehdä se jo ennen suihkuun menemistä, koska siellä sitä on ärsyttävä liiskailla. ;D
Käsiin hieromalla en ole koskaan saanut palasta mitään irti. Sen olen huomannut.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Ostin tuon Fairly Traded Honey-shampoon kun luin kehuja että se jättää hiukset tuuheiksi. Mulla toimii ihan päinvastoin, hiukset jäävät jähmeiksi ja likaisen oloisiksi. Harmi :(
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Avatar
Jenn
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 21:52

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Jenn »

Ostin muuten tuon Montalbano-shampoopalan kuukausi sitten. Tuoksuu ihan keltaiselta Muumitikkarilta&nbsp; ;D Ja hyvin kyllä putsaa vaikka onkin mun jokapäiväiseen käyttöön liian kuivattava...
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulla on kestoharmitus Veganesen tuoksua kohtaan. Se on idealtaan sopivin Lushin hoitoaine mun hiuksille, mutta tuoksu on aina ongelma. Minusta laventeli-rosmariini-tuoksu on yksi tylsimmistä tuoksuista ikinä, sellainen joka ikisen ekokaupan yrttilitkun perushaju. En välitä tuoksua sellaiselta. Niissä kappaleissa Veganeseä, joissa tuoksu on ollut raikkaampi, on sitten ollut niin tymäkkä sitruunan tuoksu, ettei ole kärsinyt hengittää sisään aineen lähettyvillä. Ja sekin on tosiaan ikävän kodinpuhdistusainemainen, ei mitään kivan hedelmäistä, mitä odottaisi. Harmi.

Brazilliantin appelsiinituoksu on jäänyt houkuttelemaan! Onko tästä vielä kokemuksia?
1cFii, oma väri.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Nyt kun on Montalbanon kanssa jonkin aikaa yhteiseloa takana, voin sanoa tykkääväni siitä kovasti! Pesen 1-2 kertaa viikossa, joten tuollainen pesevämpi sopii hyvin ainakin omaan käyttööni. Myös rakenne on kiinteydessään miellyttävä, mistä päästäänkin siihen, että miellyttävästä tuoksustaan huolimatta Copperhead (jota on vielä yksi pala jäljellä) on ärsyttävän rakeinen ja alkaa loppuvaiheessa hajota pieniksi muruiksi. Astuin myös vahingossa käyttämättömän palan päälle (...) ja murua lohkesi siitäkin. Myös kevyemmän pesevyyden takia hiukset lähmääntyvät Copperheadilla esimerkiksi Montalbanoa nopeammin. Ei sekään kuitenkaan huono ole, mutta tuo murenevuus on aika ikävä tekijä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Onko kukaan kokeillut noita Lushin uusia Hot Oil Treatment-paloja? Itseäni kiinnostaisi ainakin tuo Damaged hot oil, mutta tilaan muutoin Britti-Lushilta, mistä tuota ei löydy, enkä välttämättä viitsisi postikuluja tuon yhden kökkäreen takia erikseen maksaa. Saa nähdä vielä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ostin viime vuoden puolella Braziliant-shampoopalan ja käytin sitä jonkin aikaa, mutta lopulta se ei tuntunut silloiselle pitkälle hiukselle aivan optimaaliselta, vaan jätti hiukan höttöiseksi ja kuivaksi. Nyt kaivelin sen uudestaan käyttöön ja tykkään selvästi enemmän käytöstä lyhyeen hiukseen, joka ei helpolla mene takkuun. Vaahtoaa runsaasti ja pehmeästi, appelsiinituoksu on kiva ja jälkitunne mukava. Hiukan enemmän ryhtiä saisi hiuksissa kuivuttuaan löytyä, mutta tämä on paljon kiinni hoitoaineesta.

Ostin myös Jason and the Argan Oil -palan reissusta jemmaan, mutta otan sen vasta joskus syksymmällä käyttöön. Lähellä ei ole Lushin myymälää ja postikuluista tulee hintaa, niin ostin tuon pois kun kohdalle osui.
kumikana

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja kumikana »

Itse olen kokeillun Montelbanon, joka oli liian kuivattava. Tämä taisi kuitenkin johtua käyttäjästä ja annostuksen hakemisesta. Pala kuitenkin kului mulla todella nopeasti ja epäilen ylisuuren annostuksen lisäksi syypääksi niitä paukkusokerirakeita, joita on lisätty "pesukokemukseksi". Ei niitä huomannut...&nbsp; :( Turhaa nopeasti liukenevaa massaa, jonka olisi voinut korvata ihan saippualla.

Nyt käytössä Jumping Juniper ja Honey I washed the hair, jotka on kestäneet paljon paremmin ja ovat muutenkin loistavia&nbsp; :l.

Jungle ei ole riittävän hoitava mulle. Jos saan laitettua sitä niin paljon, että se edes tekee mitään, niin sitten yleensä ollaan jo lähmätukan puolella&nbsp; >:(. Sen sijaan käytän sitä silloin tällöin naamanpesussa (paljon öljyä ja pesevää SLS:ää). Toimii etenkin talvikuivalle naamalle&nbsp; ;D
chew kirjoitti: ^ Viherpesua, sanoisin. Sodium coco-sulfate on sama aine kuin SLS (Wikipedia, ks. kohta "Other names").
Tosiaan voin vahvistaa, että Sodium Layryl Sulfate on samaa kuin sodium coco sulfate (http://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Sodium_dodecyl_sulfate#section=Wikipedia), oikealta nimeltään sodium dodecyl sulfate. Ero on ilmeisesti se, että cocossa tuo rasvahappo on kookoksesta, mutta näin kemistin silmin voin sanoa, että aineen lähteellä ei ole niinkään väliä tässä tilanteessa. Löysin myös blogikirjoituksia, joissa oli pudottu tuohon viherpesuansaan, että kookosöljy olisi turvallisempaa kuin muut lähteet. Viljelyeettisempää ehkä?

SDS on tutkitusti turvallinen aine kohtuullisella altistuksella, olisiko ollut alle 3 % liuoksilla (voin etsiä sen artikkelin, jossa näin todettiin). Se mua näissä paloissa hieman epäilyttääkin, että kuinka saan tehtyä suihkussa tarpeeksi laimean liuoksen. Mutta kun haluaa vähentää muovijätettä, niin oh well.. Niin kauan kun päänahka ei oireile, niin kaikki hyvin&nbsp; ;D
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä en pysty käyttämään Lushin paloja. Päänahka alkaa kutiamaan ihan kamalasti. Olen kokeillut Jumping juniperia ja sitten jotain valkoista palaa, jossa piti olla jotain kultakimalletta tms. En muista nimeä. Siitä on jäljellä vielä iso pala, mutta ei onnistu minulta tuon käyttäminen. Ehkä pesen jatkossa sillä vain jalkojani tai lahjoitan isän koiralle.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Aiemmin mainitsemani Damaged Hot Oil ostettu useampi kuukausi sitten, mutten ole vielä saanut aikaiseksi käyttää...Lähmäinen tulos pelottaa, joten ehkä kokeilen tilanteessa, jossa ei tarvitse käydä ihmisten ilmoilla hetkeen.

Yritän vähentää pakkausroskan minimiin, minkä takia päätin vihdoin kokeilla Jungle-palahoitoainetta. Ensimmäinen pesu takana, ja palasta ei tunnu irtoavan ainetta paljoa hiuksiin, käsiin kylläkin - epäilen, että hiukset vaan imaisevat hoitiksen todella tehokkaasti. Hiukseni vaativat melko runsaasti hoitavuutta, joten yritin levittää aineen tehokkaasti. Nyt hiukset eivät ole vielä täysin kuivuneet ja latvoja pehmentää CWC-Tigi, jota yritän käyttää pois, mutta tämän perusteella tuntuma ei ole mitenkään kuiva tai ei-hoidetun oloinen. Tykkäisin kyllä kovasti, jos saisin pullojätteen hoitoaineidenkin kohdalla pois.

Edit. Seuraavana päivänä ja suoristuksen yhteydessä tuntuma on todella sileä ja pehmeä, mutta ainakin saman päivän iltana alahiusten tyvissä oli hieman lähmää. Hoitavuuden osalta tämän perusteella hyvinkin lupaava.&nbsp; :)
Viimeksi muokannut Horros, 25 Joulu 2015, 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Sain näytteen Avocado Co-washista. Tykästyin tuohon kovasti ja pitää käydä ensi kuussa palanen hakemassa &nbsp;;D Tuo on siis saippua-hoitoainepala, jolla pestään tukka. Ainut miinus on hankala levitettävyys. Tuntuu, että se vaan katoaa hiukseen, mutta kun hiukset huuhtelee niin ne ovat pestyn ja sileän tuntuiset. Kuivana hiukset tuntuvat hoidetuilta ja ilmavilta. Plus tuo tuoksuu ihanalle limejuustokakulle ja se jää hiuksiin tuoksumaan &nbsp;:-*

Itse ostin myös tuon Damaged Hot Oil Treatmentin. Aikaisemmin kokeilin Kinkyä. Se kosteutti, mutta kaipasin enemmän hoitavuutta niin ostin tuon Damagedin. Ja se on muuten hoitava! Hiuksista tulee hoidetut ja kosteutetut, mutta tuo pitää kunnolla pestä hiuksista irti. Muuten tuntuu siltä kuin olisi steariinia päässä ;D
Viimeksi muokannut Sinimusta, 09 Tammi 2016, 06:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Tykästyin Seanik:iin, vaikka aluksi ajatus shampoo-palasta oli kumma. Minulle tämä merisuolapläjäys ei ole ollenkaan liian pesevä, muttei pidä rasvaisuutta poissa sen pitempään kuin muutkaan, enkä saa tuuheutta niin kuin jotkut. Vaahtoaa hyvin ja sillä on helppo pestä, laittelin muistilistaa jo muitakin shampoopaloja. Big-hoitispalasta en taas saanut mitään irti-kirjaimellisesti. Hankasin sitä suoraan tukkaan, käsien kautta tukkaan ja irrotin pienen palan jonka yritin murustaa, mutta ei, ei tarpeeksi hoitava, haluan että hoitoainetta on kunnolla eikä sitä tarvitse hieroskella.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Tulipa viimeisimmän American Cream -pullon kohdalla todettua, että ovat todella pilanneet tän ihan niin kuin Veganesenkin. Incissä on eroa aiempaan, ja vaikkei se olekaan suurta, niin kovin tuntuva vaikutus sillä kyllä on. Mulle aiempi sisältö toimi hyvin, tää taas on aivan kelvotonta. Imee hiuksista kaiken kosteuden ja jättää ne kuiviksi ja jäykiksi. Tää on siis suorastaan vahingollista ja hoitoaineen skippaaminen kokonaan jättää hiukset kosteutetummiksi. Aivan sama, huuhteleeko heti pois vai antaako vaikuttaa pitkäänkin. Plussaa on se, ettei tuoksu enää jää yhtä vahvasti ja pitkäksi aikaa hiuksiin, mutta se nyt ei tietenkään pelasta tätä.

Lushin tuotteissa on paljon hyvää, tai ainakin kaivattua eroa valtavirtakosmetiikkaan, mutta se miten siellä muutellaan tuotteita ja tuotevalikoimaa ihan miten sattuu ja miten niiden kaiken maailman mansikoiden ohella käytössä on kuitenkin kaikkialla lähinnä SLS ja haitalliset väri- ja hajusteaineet (ja todellakin synteettiset) yms, on mulle ihan absurdia. Kyllä mulle kelpaisi valita joukosta ne itseä miellyttävät, vähiten haitalliset suosikit ja olla valittamatta, mutta niitä ei oikein enää meinaa olla...
1cFii, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ei ole tullut käytettyä Lushia pariin vuoteen, mutta pari viikkoa sitten tuli kipastua Hesan liikkeessä ja mukaan lähti shampoopala. Tykkäsin kovasti ja mieli teki taas lisää Lushin herkullisia tuotteita, mutta päätin että tilaan UK:n verkkokaupasta, koska pelkästään 3 tuotetta tilaamalla + toimituskulut säästän useamman euron.


Mukaan lähti Copperhead-shampoopala, Big-hoitoaine ja H'suan Wen Hua -hiusnaamio. Kaikki uusia minulle, näitä ei ole tullut vielä kokeiltua.
Vastaa Viestiin