Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Anya
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:09

Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Anya »

Täällä ei taida olla vielä omaa ketjua Lushin hiustenhoitotuotteille?
Viimeksi muokannut Anya, 11 Tammi 2010, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Miten palashampoot oikein toimivat? Saippuan tapaan, vai lohkaistaanko niistä aina murunen käyttöön..? Pysyvätkö miten pitkään hyvänä, millainen riittoisuus? Ovat kyllä tosi kiehtovan näköisiä, mutta toimivuus mietityttää.
Opossumi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 150
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 20:52

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Tuotteiden incit näyttävät olevan täynnä luonnontuotteita, vaikuttaa ihanalta. :-* Saako tämän merkin tuotteita Suomesta vai pitääkö tilata netistä ulkomailta?
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.
Opossumi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 150
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 20:52

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Kiitos, Anu! No voi harmi, incit kuulostavat ihan syötävän hyviltä. :P
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Pitkän haaveilun jälkeen toteutin aikeeni ja tein tilauksen LUSHille. Valkkasin vähän summamutikassa kivannäköisiä ja-kuuluoisia tuotteita, katsotaan mitä tukka tykkää... Toivottavasti tulevat pian, raportoin kokemuksia sitten tänne!

Paketissa on tulossa palashampoista Godiva ja Seanik, purkissa oleva shampoo Big, hoitoaine/naamio Hsuan Wen Hua ja muutama kroppatuote.
Euphoria

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Lushin palashampoot ovat ihan kivoja. Riittoisia. Hoitoaineista olen kokeillut vain yhtä, ja siitä on niin paljon aikaa, että minulla oli vielä pitkä tukka silloin. Hoitoaine oli Coolaulin, ja sen jäljiltä hiukset jäivät takkuun.
crema
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 09 Loka 2006, 01:11

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja crema »

Itsellä löytyy tällä hetkellä tuo Hsuan Wen Sua- hiusnaamio. Täytyy sanoa ettei kovinkaan kummoista vaikutusta tehnyt. Ei mitään mainittavaa vaikutusta, hyvällä tahdolla voisi sanoa että pikkaisen jämäkämmät hiukset tuli. Yksi purkkikin riitti vain 3 käyttökertaan (mulla siis paksuhkot olkapääpituiset hiukset) eli aivan törkeen kallista kamaa. Eli en osta enää uudestaan, vaikka ovatkin kovin houkuttavia nuo Lushin tuotteet. Pitäydyn vaan niissä ihonhoitotuotteissa ja saippuoissa.

Hsuan Wen Suan inc:
Fresh Bay Infusion (Laurus nobilis), Fresh Watercress Infusion (Nasturtium officinale), Fresh Free Range Eggs, Cetearyl Alcohol (&) Sodium Lauryl Sulfate, Fresh Bananas (Musa paradisiaca), Fresh Avocado (Persea gratissima), Balsamic Vinegar,Olive Oil (Olea europaea), Lanolin, Rosemary Oil (Rosmarinus officinalis), Cinnamon Leaf Oil (Cinnamomum cassia), Lecithin, *Cinnamyl Alcohol, *Cinnamal, *Eugenol, *Benzyl Benzoate, *Limonene, *Linalool, Perfume, Methylparaben, Propylparaben.
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Rory »

Mulla on pari Lushin palashampoota. Ihan kivoja ovat ja kestävät pitkään. Kätevät matkalla.

Olen käyttänyt monen monta purnukkaa Lushin I love juicy- shampoota. Se tuoksuu hyvältä, on ihanan pehmeää ja pesee hyvin.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

No niin, Godiva-palashampoo testattu.

Klönttiä on hiukan epämiellyttävä käyttää, kuten yleensäkin palasaippuoita tms. Märkä ja limainen pala ei ole kovin kiva ja säilyvyys mietityttää. Siitä ei oikein saa erikseen irrotettua murua käytettäväksi, vaan pitää hieraista koko palaa käsiin ja viedä siitä hiuksiin.

Toinen huono puoli on haju, joka on tunkkainen ja tuo lähinnä mieleen viemärin. Pohjalla aistii kyllä kookoksen ja kukkien tuoksun, mutta se peittyy tämän lemun alle. Vaahto ei kuitenkaan tuoksu oikein millekään eikä hiuksiin jää hajua, joten käytännössä tästä ei ole haittaa.

Shampoo on varsin pesevää ja vaahtoaa erinomaisesti. Hiukset jäivät hassusti samalla kertaa narskuvan puhtaiksi, että myöskin sileiksi. Pesevyydestä huolimatta vaahtoon ei jäänyt 4-5 pesua aiemmin laitettua suoraväriä, eikä se haalistunut sen pahemmin kuin muillakaan aineilla.

Kuivuttuaan hius tuntui pehmeältä ja kivalta. Nyt seuraavana päivänä hius on jämäkän ja ilmavan tuntuinen, selvästi koholla päänahasta, mutta samalla latvat ovat aika karhean tuntuiset.

Luulen, että tämä ei ole hyvä putkeen käytettäväksi, voisin kuvitella päänahan tykkäävän huonoa liiasta pesevyydestä, mutta vuoroteltuna muiden kanssa ok. Kokeilen tätä nyt muutaman kerran peräkkäin saadakseni kunnon käsityksen.

Shampoo tuntuu mielettömän riittoisalta, pieni hieraisu riitti kunnon vaahdon aikaansaamiseen. Luulisin, että tästä riittää liki sataan käyttökertaan, ellei enempäänkin. Pala painaa 55 g ja sillä oli hintaa 8-9 e.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla on käytössä Lushilta shampoo Big, joka nimensä mukaan tekee tuuheutta hiuksiin niin että sen jopa huomaa. Tällä hetkellä se on kuitenkin liian pesevä eli käytän sitä harvakseltaan. Tämän voisin pitää vakiotuotteenani sitten kun kasvatusprosessi on saatu päätökseen ja jos on tarvetta tuuheuttavalle shampoolle  ;)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Hsua Wen Hua kokeiltu pariin kertaan. En taida ostaa toiste, ei oikein mainittavaa tehoa.

Ohjeen mukaan sitä laitetaan kuiviin hiuksiin ja annetaan vaikuttaa, huuhdellaan ja pestään shampoolla. Ekalla kerralla tein niin, levitin reilusti kuviiin hiuksiin, menin saunaan puoleksi tunniksi ja huuhdoin pois, pesin MOP Cleanilla ja laitoin jotain Tigin hoitsikkaa päälle. Tulos oli ihan sama kuin ilman naamiotakin.

Nyt äsken kokeilin jättää pesun pois, koska mössössä on itsessään jo sulfaattia mukana ja se myös vaahtosi. Kosteutusta tuntuu tulleen, koska hius vetää kiharaan, mutta eipä juuri poikkea muista peruskosteuttavista aineista. Lisäksi suoraväri haalistui pahasti.

Luonnonmukaisuudesta toki plussaa, pidän myös tuoksusta, joka on inkiväärinen ja aika erikoinen. Makukaan ei ollut paha, sitäkin piti kokeilla :)

Kahden käyttökerran jälkeen purkissa on reilusti kaksi kolmasosaa jäljellä, joten riittoisuus on parempi kuin pitempään ja paksumpaan hiukseen, mutta kyllähän tuota aika lailla saa päähän laittaa. Toisaalta tuoreena tuotteena se ei säily kuin 3 kk, joten pakkokin saada kulumaan.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Big on outo shampoo. Todella outo. Se tuuheuttaa kyllä ja pesee tosi puhtaaksi, mutta koostumus on niin ihmeellinen, että LUSHin tyyppien on pakko olla vähän vinksahtaneita  :D

Aine on purkissa ja näyttää helmiäisenvalkoiselta riisipuurolta. INCIssä on ekana merisuola ja sen kyllä huomaa, shampoosta on suunnilleen puolet suolarakeita. En vain käsitä niiden funktiota ollenkaan. Ensinnäkin ne raapivat päätä ja kuluttavat hiuksia, toiseksi suolan maku on kaamea, jos shampoota joutuu suuhun ja kolmanneksi kirvelee käsissä tai päänahassa jos sattuu olemaan iho rikki.

Kertakaikkisen merkillistä mömmöä. En uskalla käyttää kuin kerran kuussa, koska päänahka ärtyy.
Lizine

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Espoon Isoon Omenaan on avattu Lush-kauppa ja olisikin kiva kuulla lisää käyttökokemuksia lushin hiustenhoitotuotteista. Ainakin jotkut noista hoitoaineista vaikuttivat lupaavilta, sisälsivät kaakaovoita ja erilaisia öljyjä.

Kai sitä joutuu käydä katsastamassa tuonkin kaupan vaikka kosmetiikkaan ja hiuksiin ei kyllä tarvitsisi upota yhtään enää rahaa tästä opiskelijabudjetista  ::)
hintsane

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja hintsane »

Mä olen käyttänyt ainoastaan Lushin shampoita ja hoitoaineita kait jotain kolmisen vuotta, nyt olen taas kääntänyt katseeni muualle kun hiuspohja alkoi kutisemaan. Mulla on ohut ja liukas hiuslaatu, hiukset ulottuvat hartioille, ja erittäin rasvoittuva päänahka. Hiukset on oikeasti pakko pestä joka aamu. Kokemuksia löytyy seuraavista tuotteista:

Shampoopalat: Ultimate Shine, Seanik, Soak and Float, Trichomania, Reincarnate. Suosikit Ultimate Shine, Seanik ja Reincarnate. Pesevät tosi hyvin, hiukset jäävät ilmaviksi ja kiiltäviksi. Reincarnate antaa kevyttä punertavan ruskeaa sävyä pidempiaikaisessa käytössä. Soak and Float haisi inhalle ja aiheutti kutinaa, Trichomania oli ehkä liian mieto ja hoitava minulle, lisäksi kookoksen tuoksu alkoi tökkimään.

Nestemäiset shampoot: Big, Cyntiha Sylvia Stout, I love Juicy. Big on mun päälleni ihan loistavaa kerran viikossa käytettynä, tekee hiuksista todella ilmavat ja puhtaat sekä rauhoittaa päänahkaa (!). Koostumus on hassu, se on sellaista rakeista merisuolapuuroa. Suola kuivattaa voimakkaasti joten kovin kuivanahkaiselle en voi suositella. Jossain vaiheessa käytin tätä päivittäisshampoona mutta vastavetona voimakkaalle pesevyydelle päänahka alkoi rasvoittumaan entistä vauhdikkaammin. Tämän aion kyllä pitää vieläkin harvakseltaan käytössä. Cynthia Sylvia Stout on olutshampoo jota suositellaan ruskeille hiuksille. Siitä on jo aikaa kun tätä käyttelin, muistelen että hiukset tulivat kyllä ihanan kiiltäviksi mutta inhosin oluentuoksua. I love Juicy on sitruksinen rasvoittuville hiuksille suunnattu shampoo joka jätti hiukset hassun karhean tuntuisiksi.

Hoitoaineet: American Cream, Coolaulin, Retread.Lushin hoitoaineet jättävät hiukset ihan eri tuntuisiksi kuin muut hoitsikat, hiukset eivät tule samalla tavalla silkinsileiksi ja liukkaiksi. Mulle tämä ei ole ongelma koska oma hiuslaatuni on niin liukas ja sileä muutenkin, mutta ymmärrän että karheammalla kasvustolla siunatut eivät tästä ominaisuudesta pidä :-\  Coolaulin oli ihan jees (tosi kevyttä kyllä, jopa mun mielestäni), mutta samoin kuin Trichomanian kanssa tuoksu alkoi pahasti tökkimään. Retreadia olen käyttänyt kerran kerran viikossa Bigin jälkeen, tämä oli paksu ja hoitavin (ja silottavin) kokeilemistani hoitoaineista. Miinusta pakkauksesta, jouduin heittämään purkinlopun pois koska suihkussa purkkiin pääsee aina hiukan vettä ja hoitis alkoi haista pilalliselle. American Cream oli mun vakkarihoitikseni, olen käyttänyt vaikka kuinka monta puolen litran purkkia. Tämä on Lushin hoitiksista sieltä hoitavammasta päästä, muttei todellakaan latista eikä lähmäytä mun hentoa hiuslaatuani vaikka käytän tätä talvella jätettävänäkin. Mä taidan olla maailman ainoa ihminen joka ei pidä American Creamin tuoksusta.

Naamio: H'Shuan Wen Hua. Tätä mä rakastan :-* Käytän kerran viikossa ennen hiusten pesua, annan vaikuttaa pari tuntia. Hiuksista tulee silkinpehmeät ja kiiltävät. Ainoa mikä ärsytti on se, että purkki kestää hyvänä vain muutaman kuukauden (jääkaapissa onneksi säilyy kauemminkin) ja yhdestä purnukasta ei kauhean moneksi kerraksi riitä. Näitä onkin sitten tullut tilattua Hollanista purkki jos toinenkin, ja mies pyörittelee silmiään kun naamiopurkit varastavat tilaa jääkaapista.
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mella »

Minua kiinnostaisi LUSHin hiustenhoitotuotteista erityisesti shampoopala Blonde ja Marilyn hoitsikka. Onko kenelläkään noista kokemuksia? Ainakin incissä vaikuttaisi olevan sellaisia ainesosia (esim. kamomilla), joista olen lapsena mummon avulla tehnyt huuhdeltavia hiusvesiä (eli laittanut kiehuvaan veteen ja siivilöinyt). Nämä muutkin tuotteet vaikuttavat mielenkiintoisilta, varsinkin jos todella tuovat ilmavuutta tukkaan. Itselläni lempishampooni, joka tekee tukkani todella ilmavaksi loppuu pian (ja sen valmistus on kaiken lisäksi lopetettu) joten olisi mukavaa ostaa jotain tilalle. :)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
Vastaa Viestiin