Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Minä ostin viime kesänä kokeiluun New- ja Squeaky Green -palashampoot ja Jungle-palahoitsikan, ja pakko sanoa, että olen kyllä vähän pettynyt. Minulla ei ole koskaan elämässäni ollut juuri mitään ongelmia päänahkan ärtymisen kanssa, kaiken maailman kestovärit ja syväpuhdistavat shampoot on kestänyt ihan vaivatta, mutta nämä Lushin shampoot osoittautuivat liian tujuiksi minulle. Muuten ongelmia ei ollut, mutta hikoaminen sai päänahan kutiamaan aivan penteleesti. Vaihdoin shampoota, ja ongelma hävisi. Nyt nuo kökkivät kaapissa, tosin lyhyellä ulkomaanreissulla ne osoittautuivat käteviksi, kun en jaksanut laittaa matkalaukkua ruumaan. Eli kyllä nuo satunnaisessa käytössä toimivat, mutta useampi pesukerta putkeen ei toimi minulla.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kyllähän niissä aika tymäkkä pesupohja onkin, puhtaasti natriumlauryylisulfaattia. Aika harva shampoo nykyään edes pesee SLS:lla, useimmat ennemmin SLES:lla. Ei minullakaan kestä päänahka tuollaista pesupohjaa jatkuvassa käytössä, vaikka hiuspohjassa ei mitään ongelmia olekaan. Lushin nestemäisissä shampoissa on hellempi pesupohja, mutta se ei tietysti auta jos haluaa käyttää kiinteitä tuotteita. Noita shampoopaloja pitäisi varmaan käyttää tosi vähän kerrallaan, voisi kuvitella että niistä helposti vaahtoaa liikaa. Mutta se annostelu ei tietenkään käytännössä ole välttämättä kovin helppoa.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

(Eri aiheesta.) Vaikka olenkin jo tottunut siihen, että Suomen Lushilla on suunnilleen tuplahinnat Britteihin nähden (mistä syystä en täältä Lushia ostakaan), niin jossain kohti kyllä mennään jo niin pahasti yli, ettei meinaa edes voida uskoa. En pääse yli siitä, että Blousey-shampoon (240 g) hinta on täällä 37,25 e. Siis shampoo, joka vaahtoaa ilmeisesti heikosti ja jota joutuu mahdollisesti käyttämään siksi tavallista enemmän, ja joka tulee mahdottoman epäkätevässä, kannellisessa purkissa, maksaa enemmän kuin lähes kaikki kalleimmat kampaamotuotteetkaan. Wtf.

Hinta Briteissä on 18 puntaa, joka tämänhetkisellä kurssilla on 21,82 euroa. Onhan sitä muidenkin merkkien tuotteilla isoja hintaeroja, mutta tämän hinta on tuotteeseen nähden korkea jo alunperin, ja Suomen hinta absoluuttisesti niin karmea, että ihmettelen kyllä, kuka tätä täällä ostaa... Kävin tämän ketjun läpi Blousey-kokemusten toivossa, mutta ei löytynyt mainintoja. Harva varmaan Suomesta tosiaan ostaa, mutta onko jollakulla kuitenkin kokemusta?
1cFii, oma väri.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

^ Laita palautetta Lushille? Oot kuitenkin spesialisti Lushissa (lähde: juurikasvu) :))

Mutta joo, mä boikotoin sen takia Suomen Lushia, kun on järjettömät hinnat! En todellakaan anna vähäisiä roposiani tuollaiseen, kun hinnoissa ei kertakaikkiaan ole mitään tolkkua!!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Olen jotenkin luovuttanut kaiken palautteen antamisen kanssa, vaikka ehkä se on väärä valinta. Päämajassa on selkeästi tehty linjaus, että tuotteiden hinnat ulkomailla on vajaat 200% brittihinnoista ja tuskin siihen voi vaikuttaa. Vaikka tykkäänkin kovasti osasta Lushin tuotteita ja pidän niitä siinä määrin ainutlaatuisina että niitä kannattaa ostaa, niin on mulla silti siitä firmasta kokonaisuutena aika huono kuva - riistohintoja, liian vahvoja hajusteita ja turhia, ongelmallisia väriaineita, vaikka puheet on usein sitä luontohippilääläätä.&nbsp; ::) Aika harvassa kyllä ovat ne firmat, joiden toimintaa ja hinnoittelua voi kokonaisuudessaan kunnioittaa...
1cFii, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Omaa ostamitanikin on rajoittanut kyllä ne mielettömät hinnat Hesan Lushin liikkeessä :( Pikku tönikkä shampoota maksaa enemmän kuin Sebastianin tai Redkenin tuotteet!

Onko mitään esim. Briittiläistä verkkokauppaa, josta tuotteita voisi tilata halvemmalla?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Lushia voi tilata halvimmilla hinnoilla niiden omilta, brittiläisiltä verkkosivuilta: www.lush.co.uk . Britti-Lushin kautta voi siis tilata Suomeen ilman tulliongelmia, tulevat ihan mantereelta verollisilla hinnoilla. Postikuluja on 3 eri luokkaa, alle 1 kg paketit ja 1-2 kg paketit tulevat Royal Mailin välityksellä (tai jos haluaa niin kalliimmalla hinnalla kuriirilla), yli 2 kg paketit pakolla kuriirilla.
1cFii, oma väri.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Anita »

evergreen kirjoitti:Kävin tämän ketjun läpi Blousey-kokemusten toivossa, mutta ei löytynyt mainintoja. Harva varmaan Suomesta tosiaan ostaa, mutta onko jollakulla kuitenkin kokemusta?
Tilasin Bloyseyn Briteistä ja ekan purkin sisällys muuttui kylpyhuoneessani kahdessa päivässä täysin juoksevaksi vedeksi. Jouduin postittamaan sen takaisin "tutkittavaksi" maksaen itse postarit, jotta saisin uuden purkin. Postarien reilulla hinnalla sain tuotteita, joista ei minulle ole mitään iloa, edelleen pesen pyttyä Ponchella...

Uusi purkki kului noin kymmenessä pesukerrassa, eikä siltikään tullut puhdasta. Yleensä hiukseni ovat likaiset ja rasvaiset kun ne pesen, joten shampoolta kaipaan pesutehoa. Blouseyssä ei sitä ole.

Lushin tuotteiden laatu on tullut niin alas, että ainoa tuote jota vielä ostan on silmänympärysvoide. Ryhdyin viime kesänä valmistamaan itse saippuoita ja silloin tajusin, että Lushin saippuat ovat melt&pour, eli mielestäni hyvin kaukana hyvistä saippuoista. &nbsp;
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

evergreen kirjoitti: ^ Olen jotenkin luovuttanut kaiken palautteen antamisen kanssa, vaikka ehkä se on väärä valinta. Päämajassa on selkeästi tehty linjaus, että tuotteiden hinnat ulkomailla on vajaat 200% brittihinnoista ja tuskin siihen voi vaikuttaa. Vaikka tykkäänkin kovasti osasta Lushin tuotteita ja pidän niitä siinä määrin ainutlaatuisina että niitä kannattaa ostaa, niin on mulla silti siitä firmasta kokonaisuutena aika huono kuva - riistohintoja, liian vahvoja hajusteita ja turhia, ongelmallisia väriaineita, vaikka puheet on usein sitä luontohippilääläätä.&nbsp; ::) Aika harvassa kyllä ovat ne firmat, joiden toimintaa ja hinnoittelua voi kokonaisuudessaan kunnioittaa...
Jep, mullakin oli pitkään ennen incilukutaitoa tosi hyvä ja kiva ja ennen kaikkea hius- ja ihoystävällinen fiilis Lushista. Todellisuudessahan osa kamasta on aika lailla samaa höttöä mitä kaikki muutkin... Saippuatkaan eivät nyt tuoksuineen niin kamalan ihmeellisiä oo, kaikki putsarit on sekaiholleni järjettömän tujuja, monet rasvat oikeasti lemuaa niin ettei niitä voi käyttää kunnolla yms. Isäni sai allergisen reaktion autossa kun olin laittanut yhtä Lushin voidetta aamusuihkun jälkeen jalkoihin pari vuotta sitten ihan hillityn määrän, ja koskaan ennen näin ei ole tapahtunut :D Yhden hoitiksen hinnalla saan iHerbistä paljon toimivampaa kamaa varmaan 2-3 litraa!

Ainoa tuote mitä tykkään käyttää on R&B, senkin tilaan UKsta säästäen 12 euroa Suomen hintoihin verrattuna... Ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa yhtään mitään Suomen Lushilta. Välillä käyn kyllä Hesan liikkeessä vinkumassa näytteitä :--D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ No johan on kurja kokemus! &nbsp;0_0 &nbsp;Enpä taida Blouseyta sitten ainakaan kokeilla.

Mullakin on käynyt Lushin kanssa jokunen fail, kuten että ovat lähettäneet väärää tavaraa tai pullo on hajonnut matkalla, mutta ne on onneksi hoidettu ihan tyydyttävällä tavalla ja ystävällisesti. Väärät tuotteet (kolme pikkupulloa suihkugeelejä, vaikka tilasin kolme keskikokoa) sain hyvän tahdon eleenä pitää ja lähettivät heti normikoot tulemaan omalla kustannuksellaan. Jättipullosta suihkugeeliä oli hajonnut matkalla korkki, ja lähetettyäni valokuvan lähettivät uuden tulemaan omalla kustannuksellaan ja hajonneen sain pitää. Tarjosivat vaihtoehtona myös ostokrediittiä, mutta otin ennemmin uuden tuotteen kun kyseessä oli limited edition -tavara.

En silti tosiaan koe mitään erityistä arvostusta Lushia kohtaan, koska hinnat ovat ihan törkeät ja laadussa välillä toivomisen varaa. Olen kokeillakseni kyllä ostanut tuotteita monista tuoteryhmistä, mutta vain jotkut shampoista, hoitoaineista ja suihkugeeleistä olen kokenut sellaisiksi, joita ostaisin varmasti uudelleen - osan tehonsa ja osan tuoksunsa vuoksi, osan molempien. Muhun vetoaa erityisesti se lähmäämättömyys ja puhtaus, mikä (ainakin kokeilemistani) tuotteista jää, kun itse tavoittelen aina melko luonnollista tuntua, mutta kuitenkin riittävää hoitavuutta. Siinä harva muu firma on onnistunut mua miellyttämään.

Tuotteita joita ostan uudelleen ovat ainakin American Cream -hoitoaine, Shine So Bright -latvahoito, Big-shampoo ja It's Raining Men -suihkugeeli, joista viimeinen kelpaa vaalealle pehkolleni oivallisesti myös shampooksi.
Viimeksi muokannut evergreen, 01 Maalis 2014, 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Ostin kokeiluun Tallinnan Lushista Rehab-shampoon, Retread-hoitoaineen ja Shine so bright-latvasuojan. Näin ensikokeillla tuotteet tuntui toimivilta omiin hiuksiini. Hiukset on nimittäin luonnostaankin karhean tuntuiset ja janoavat hoitoa. Rehab-shampoo oli aika pesevä ja riittoisaa. Ei kuitenkaan pessyt tätä pehkoa ihan mahdottoman näköiseksi. Retread-hoitoane tuntui toimivan myös hyvin. Siloitti hiuksia ja helppo huuhdella pois. Noiden aineiden jälkeen hiukset jäi mukavan siloisiksi.Positiivisista käyttökokemuksista huolimatta en noita tuotteita
kyllä Suomen hinnoilla ostaisi.
Viimeksi muokannut FairyC, 10 Maalis 2014, 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

En oikein ymmärrä Marilyn-hiusnaamiota. Incissä on mm. kamomillaa, sahramia ja sitruunamehua. Naamion lupaillaan kirkastavan ja poistavan kellastuneisuutta (brassiness - ehkä sille on joku parempikin suomennos), mutta kamomilla ja sahramihan nimenomaan sisältävät keltaisia/keltaoransseja väriaineita.

Tykkäsin nuorempana käyttää luomutukkaani kamomillashampoota ja -hoitoainetta, mutta silloiset tuotteet ovat tietty kadonneet kaupoista jo kauan sitten, enkä ole sittemmin sisällöltään häävejä vaihtoehtoja nähnyt. Marilyn kiinnostaisi, mutta etenkin tuon sahramin ja sitruunamehun muhittelun pelkään kyllä johtavan johonkin muuhun kuin "kirkastumiseen".

Kommentit tuotteesta ovat varsin vaihtelevia, kun osa sanoo tuotteen vaalentaneen hiuksia monta astetta, osa sanoo hiuksiin tarttuneen keltaoranssin värin, ja osaa sanoo, ettei ollut mitään vaikutusta. En taida itse uskaltaa ottaa riskiä.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Musta tuntuu, että Fair Trade Honey -shampoopulloni jäljellä oleva osa on koostumukseltaan erilaista kuin on tarkoitus. Ehkä sitä olisi pitänyt ravistaa aina välillä. Shampoon pitäisi olla kosteuttavaa, mitä se alussa olikin, mutta pullon loppupuoli tuntuu tosi karheuttavalta ja kuivattavalta, ja hiukset jäävät ihan kiillottomiksi. Ei ole kuitenkaan siitä kyse, että shampoo olisi vain ajan myötä kuivattanut hiukset, kun käytän monia muitakin shampoita vuorotellen, eivätkä edes rasvaisten hiusten shampoot jätä hiuksia tällaisiksi. Ei tuo silti mitään kamalaa tee vieläkään, mutta en usko, että sen on tällaista kuitenkaan tarkoitus olla... Ehkä sinne pohjaan on painunut liikaa hunajaa tai mehiläisvahaa tai jotain. Haluaisin kysyä, onko kellään muulla ollut vastaavaa kokemusta (?), mutta taidan höpötellä täällä enimmäkseen itsekseni, heh...
1cFii, oma väri.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

^En ainakaan oman pikkupullokokemuksen perusteella muista tuollaista efektiä ollenkaan. Toki jos on isompi pakkaus ja käyttöön menee kauemmin, "faasien" muodostuminen voisi olla mahdollista.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mulla on keskikokoinen pullo (300 g), jossa on vielä 3-4 cm pohjalla. Silminnähtäviä faaseja ei koskaan pulloon muodostunut, mutta kaipa tuollaisessa tummassa ja melko raskaassa shampoossa voi huomaamattakin vähän erottumista tapahtua. Harmin paikka.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin