Lushin hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Näin tuntuu olevan. Mulla on ollut New, Seanik ja Jumping Juniper ja mikään niistä ei lähmännyt, ennemmin sopivan hyvin peseviä. Hybrid ja Godiva sen sijaan tahmasivat voiköntsiensä takia. Godiva olisi muuten niin hyvä, harmittaa  :-\

Braziliantia kokeilin tänään ekan kerran ja ainakin yhden kerran perusteella tuntuu hyvältä. Hiukset tuntuvat puhtailta, pehmeiltä ja kiiläviltä. Tässä on ihana tuorepuristetun appelsiinin tuoksu ja pirtsakka väri, vaahto on runsasta ja paksua. Hiuksiin jää huuhdellessa natisevan puhdas tunne, mutta ei takkuisuutta. Hoitoaineena mulla oli reilu määrä XZ Xylitol-Hunaja -tehistä, jonka ansiota osa tuloksesta on. Käytän tätä palaa nyt putkeen jonkin aikaa, niin osaan snoa sitten enemmän.

Mua houkuttelisi Jason and the Argan Oil ja Honey I Washed My Hair erityisen paljon, mutta joku tolkku tässä on oltava  ;D
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Uusista Lushin shampoista on nyt kokeiltu Copperhead (kiinnosti etenkin savuisen mausteisen tuoksunsa takia) ja tähän mennessä kokeilluista se on tuntunut ehkä jopa mieluisimmalta lopputuloksen osalta. Hiuksissa on sopivan kevyt ja puhdas tuntuma mielestäni kauemmin, kuin muissa kokeilemissani, joista tosin Soak and Float ja Jumping Juniper ovat olleet ihan vakiokäytössäkin.

Ostan/ostaisin uudelleen, Montalbanoa kokeilen ehkä myös.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Päädyin tilaamaan lisää American Creamia. Kahden tai kolmen pullon verran mulla on tätä ollut, ja viimeisimmän kohdalla tuoksukin alkoi kyllä jo tympiä. Mulla on kuitenkin aika iso määrä Fairly Traded Honeyta, jota yritän saada käytettyä, ja AC oli ainakin aiemmin sille aika toimiva kumppani. FTH alkoi jossain kohti jättää mun hiukset tosi karheiksi ja kiillottomiksi, joten vähän varauksella näitä kuitenkin käytän.

Uudet palashampoot näyttävät kyllä kiinnostavilta. Onko kukaan vielä kokeillut Montalbanoa tai Jason And The Argan Oilia? Honey I Washed My Hairkin kiinnostaisi, mutta mua ällöttää nykyään niin pahasti It's Raining Menin tuoksu, etten kestä ajatella toffeetuoksuista shampoota. FTH:ssa on se hyvä puoli, että vaikka en sen tuoksusta erityisesti tykkää, se ei kuitenkaan ole makea ällötys. Itse asiassa nyt joulun aikaan olen viihtynyt FTH:n tuoksun kanssa yllättävän kivasti, jotenkin se on ihan sopinut sesonkiin.

Täysi Big-purnukka on kaapissa vähän surullinen näky, kun ei mun tukka kestä sitä suolaa nykyään enää yhtään. Noh, ehkä vielä joskus. Tai voisi kai tuota jonain kroppakuorintanakin käyttää, hmm...
1cFii, oma väri.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mulla oli se kaikkein pienin pullo American creamia ja tuoksu alkoi tökkiä tokalla käyttökerralla. Työn ja tuskan takana oli saada se pullo käytettyä. Mielestäni se oli aika hyvin kuvailtu, kun joku täällä oli kirjoittanut, että tuoksu muistuttaa jotain koiran kumileluja. :D

No, eipä tarvitse ostaa uudelleen. Oon vähän pettynyt kaikkiin kokeilemiini Lushin hoitoaineisiin. Vähän luiruja, eivätkä tunnu tarpeeksi hoitavilta. Retread sai aikaan niin kauhean lähmätukan, että piti pestä heti uudelleen, että sai sen pois.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulle kävi sen puoleen ihan onnekkaasti, että ainakin nyt alkuun AC:n tuoksu tuntuu tuoreesta pullosta taas oikein kivalta. (Vaikka on siinä aina se barbietukka/kumilelu-efektikin mahdollista aistia...) Välittömät hoitotehotkin ovat ihan riittävät mun hennoille ja käsittelemättömille hiuksille, mutta lanoliini jättää kyllä aina hitusen ikävää lähmäisyyttä. Retreadin kanssa haisisin jo ihan ehdalta lampaalta... Lanoliinitonta Veganesea käyttäisin näistä muuten mieluiten, mutta tuoksu on liian tymäkkä (saan siitä yliherkkyysoireita) ja koostumustakin sanotaan muutettaneen entistä laimeammaksi. AC on sitten mun kompromissi niin kauan kuin Lushin shampoita on käytössä. Jotenkin ainakin ne nestemäiset shampoot ovat sen verran omalaatuisia, että lopputulos tuntuu mulla parhaalta Lushin omien hoitisten kanssa. Muilla suosikeillani sain aikaan varsin vaihtelevia rasva- tai hamppulatvoja.

Mä siis yritän käyttää FTH-jemmaa pois, ja huomaan jo nyt käyttäneeni sitä liian monta päivää putkeen. Päänahka on rasvainen ja hiukset kiillottomat. Täytynee muistaa käyttää riittävän usein välissä FIN Seaweed & Citrus -settiä, joka on kyllä parasta tähän mennessä niin päänahalle kuin hiuksillekin.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Järkytysviesti... 0_0 Uhmasin kohtaloa ja pesin Bigillä, kun pää oli ehtinyt rasvoittua tuntuvasti. Nyt tuntuu tukka siltä kuin olisin tullut vedetyksi auton perässä suolatulla asfaltilla. Pesin melko ripeästi, mutta tämä ehti silti imaista hiuksista ihan kaiken kosteuden. Julistan purnukkani lopullisesti kelvottomaksi hiuksilleni, menköön käyttöön kroppakuorintana tai jotain.

Tuli mieleen, että näin jonkin aikaa sitten videon, jolla kemisti esitteli medialle uutta hiustuotesarjaa ja selitti shampoiden olevan sulfaatittomia ei siksi, että sulfaatit olisivat hiuksille liian kuluttavia, vaan siksi, että sulfaattien kanssa on tarpeen käyttää suolaa. Suola oli presentaatiossa esillä itsestään selvänä kauhuna hiuksille. Gaah, miksi mä ikinä ostin tätä...
1cFii, oma väri.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Onpas jännä huomata, että vaikka olen pessyt hiukseni jo pariin kertaan sen jälkeen, kun viimeksi käytin Jasmine & Henna fluff easea, niin pesun jälkeen sen tuoksu on edelleen selvästi havaittavissa tukassa.
Onneksi tuoksu on kuitenkin kivempi kuin esim. American creamissa, josta en tykkää yhtään, mutta vähän hämmentää, miten se voi jäädä tukkaan noin voimakkaasti. American creaminkin tuoksu jäi muutamaksi päiväksi, eli käytännössä tukka haisi koko ajan sille, koska pestävähän se on aina parin-kolmen päivän välein.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Törmäsin vähän omituiseen juttuun. Lush mainitsee SLS:ää koskevassa selostuksessaan tällaista:

We have recently begun to replace sodium lauryl sulfate with a milder surfactant, sodium coco-sulfate. This new material is kinder to the scalp, but still cleans the hair effectively.

Kuitenkin ihan äskettäin toivat markkinoille kuusi uutta SLS-pohjaista shampoopalaa... Ja huomioni kiinnitti joulutuotteissakin se, että jopa suihkugeeliin (So White), joissa harvoin nykyään voimakkaita pesuaineita näkee, oli käytetty SLS:ää. Onkohan tässä kyse jostain SLS-varastojen loppuun kuluttamisesta vai mitä ihmettä..? En mä ainakaan ole vielä yhdenkään tuotteen incissä nähnyt muutosta miedompiin peseviin aineisiin. En tosin ole asioikseni valikoimaa selannutkaan.
1cFii, oma väri.
chew
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 112
Liittynyt: 03 Syys 2011, 17:06

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja chew »

^ Viherpesua, sanoisin. Sodium coco-sulfate on sama aine kuin SLS (Wikipedia, ks. kohta "Other names").
Viimeksi muokannut chew, 04 Tammi 2015, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sources or didn't happen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Ei se mun ymmärtääkseni ihan puhtaasti sama asia ole (enkä kyllä noteeraisi Wikipediaa lähteenä), mutta se nyt ei tässä itselleni olekaan se ydinkysymys, vaan kummallista oli se, että ylipäätään sanovat tuollaista ja samaan aikaan tekevät uusia tuotteita vanhalla kaavalla...
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mun täytyy lopettaa Lushin shampoista valittaminen, kun en vissiin vain osaa käyttää niitä... Jos laitan Bigiä purkista (ainakin melkein) suoraan päähän, vaikka kuinka pienen määrän, hiukset menevät ihan rutisevan kuiviksi ja tyveen jää ikävä nihkeys. Tällaistahan mä taas hetki sitten valitin. Mutta on se vaan jännä, että jos huolella hieron shampoota ensin käsissä, siis oikein kunnolla, mutta ilman että sitä kuitenkaan valuu käsistä, niin hiukset ovat sileät, eivätkä ollenkaan kuivuneen tuntuiset. Tyvikin tuntuu ihan puhtaalta. Sitä muuten saatavaa tuuheutta ei sitten tosin tällä tapaa juuri tukkaan tule, mutta ainakin on kelvollinen pesukokemus.

Toinen ihmetys on Fairly Traded Honey, jota on ollut useampi pullo käytössä ja joka on onnistunut toimimaan aivan päinvastaisilla tavoilla. Välillä tulos on kuiva, pöhöttävä, karkea ja kiilloton (ainakin hetken päästä pesusta), joskus taas kosteutettu mutta samalla latistunut ja lähmäinenkin. Hiuslaatu ei ole kuitenkaan välissä muuttunut. Mulla ei ole tarpeeksi ymmärrystä aiheesta, mutta olen tässä alkanut pohtia, että mahtaisiko tämän hiuksiin jättämä hunaja todellakin olla liian tehokas humektantti..? Eniten tämä on kuivattanut mun hiuksia talvella, ja kovin kuivaahan meillä on. En muista varmaksi, ovatko ne lähmäkerrat sattuneet juuri kosteaan kesäaikaan, voi olla. Täytyy kiinnittää tähän paremmin huomiota, mutta on alkanut tuntua siltä, että tämä ei kovin hyvä talvituote täällä pohjoisessa ole. Hyvä shampoo kyllä muuten, siis.
1cFii, oma väri.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä oon ihan rakastunut tuohon R&B:hen. Se kosteuttaa ja silottaa mun kuivia latvoja mukavasti ja tuoksukaan ei ole monien muiden Lushien tavoin sellainen liian päällekäyvä. Ei nyt mikään maailman paras tuoksu, mutta ihan siedettävä. Tuoksuu vähän sille Lemon juice & glycerine-käsivoiteelle. Tietysti jos siitä tykkää, niin tykkää varmaan tästäkin.

Sain tuota tilaukseni mukana semmoisen pienen näytepurkin (kun erikseen pyysin) ja tuntuu, että sekin kestää lulla varmaan ikuisuuden. En tiedä, voinko koskaan hankkia sitä täysikokoista purnukkaa, ellei osta jonkun toisen kanssa puoliksi.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Pesin muutama tunti sitten kuontaloni Prince Charming -suihkugeelillä, ja vaikka yleensä nämä lupaukset suihkugeelien sopivuudesta niin hiuksille kuin kropalle eivät oikein pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdallani, tämä toimi kyllä aivan upeasti! Paksusta koostumuksesta huolimatta geeli pääsi päänahkaan asti helposti ja puhdisti hyvin, ja lopputuloksena on puhdas tyvi ja pehmeät hiukset. Ei kuivumista tai takkuuntumista, vaan tuuheat ja hoidetun tuntuiset hiukset! Olen aiemmin kokeillut hiuksiin muitakin Lushin suihkugeelejä, mutta mikään ei ole toiminut tällä tavalla. Lähes aina hiukset kuivuvat liikaa ja/tai päänahka tuntuu köhnäiseltä. Tämä tulee olemaan erinomainen reissupullo!
1cFii, oma väri.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Pitää erikseen mainita täälläkin, että R&B on erinomaista myös parranhoitoon! Mies käyttää sitä ahkerasti nykyään ja parta on paljon paremmassa kunnossa kuin ennen, kaksihaaraisia ei ole näkynyt ja karva on pehmeämpää. ;D Tuoksu laantuu aika nopeasti, eikä se tunnu miehelle olevan mikään ongelma muutenkaan.
Itse tykkään siitä kovasti hiustenhoidossa, mutta purkki jäi tarpeettomaksi kun leikkasin tukkani ja lyhyt ei juuri tunnu tarvitsevan noin tymäkkää hoitoa. Onneksi löytyi uusi käyttäjä, eikä purkki jäänyt muhimaan kylppäriin kunnes mun tukkani kasvaa taas...
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Lushin hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

No mutta sittenhän mulla on hyvä syy ostaa tuota ihan se koko pönttö, jahka näytepurkki loppuu. Jos sais vaikka miehen innostumaan pitämään parempaa huolta parrastaan.
Vastaa Viestiin