Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja wilma »

Siis pöh! mulla meni nyt ihan ohi että mitä ne valkoiset pallurat hiuksissa on? ??? Siis ne kohdat mistä hius katkeaa helpommin. Vai onko niille olemassa monia eri syitä vai johtuuko vain jostain yhdestä syystä?
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Ne on rakennevaurioita. Yksi keino saada niitä varmasti on leikata hiuksia tylsillä saksilla, mutta myös rakennetta rikkovat käsittelyt, kuten värjääminen, voi aiheuttaa niitä.
So it goes.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Tää on kyllä hämmästyttävää, miten toi karitevoisekoitus pysäyttää mulla hiusten katkeilun. Pidin siitä kuukauden tauon ja värjäsin hiukset, alkoi hillitön katkeilu. Nyt olen taas ahkerasti sitä käyttänyt parin viikon ajan ja hiusten katkeilu on miltei lakannut.

Itse pistin siihen tällä kertaa Macadianpähkinäöljyä, jojobaöljyä, karitevoita ja O&H.ta. Ihana tuoksu&nbsp; <3

Pitääkin tilata karitetta lisää, alkaa olemaan kohta loppumaisillaan.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Frida »

Mulla katkeilu on melkein loppunu kokoosöljyn, Body Shopin hunajahoitiksen ja Tigin MM:n ansiosta. Kaikki noi on kosteuttavia, joten katkeilevat hiukset ei välttämättä tarvitse rakennepaikkausta.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
scarface

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mulla taasen katkeilu loppu, kun a) pidensin värjäysväliä maksimiin (nykyään menee min 6 kk ennen ku tempasen uuden värin) ja b) vaihdoin proteiinipitosemmalle ruokavaliolle plus aloin latkia vettä enemmän ku aiemmin. Terveellinen, hyvä ruokavalio son tukan hoidossaki kaiken a ja o, kun ne ravinneaineet hiippailevat päänahasta hiustuppiin :)
hanzu84
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2010, 18:41

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hanzu84 »

Puolvuotta sit tein maailman tyhmimmän tempun eli tein muutamat värinpoistot hiuksiin ja rääkkäsin niitä muutenkin liiallisilla värjäilyillä. Nyt hiukset on kuivat koppurat ja katkeilee paljon. Pesen hiukset päivittäin ihan markettishampoolla ja -hoitsikalla, joissa on silikonia. Risiiniöljyä laitan joskus latvoihin. Suoristusrauta kuuluu joka aamuun, koska mulla on paksu ja luonnonkihara tukka, joka ei asetu mitenkään muuten. Käytän kuitenkin AINA alla lämpösuojaa.

Millä tuotteilla mun täytyis nyt alkaa ratkomaan tätä, etten kohta oo poikatukkanen :D Ei miellään mitään kalliita kampaamotuotteita, joihin köyhällä opiskelijalla ei ole varaa. Nyt hiukset noin olkapäämitassa, mutta yritän kovasti kasvattaa näitä, mutta katkeilu ei oikein edesauta mun kasvatusprojektia.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

^Kyllä se ykkösneuvo olis pyrkiä vähentämään sitä suoristusrautaa, vaikkapa joka toiseen päivään. Olkapäämittaisiin varmaan sais jo jotain kampauksia väkerrettyä välillä. Suosittelen myös että pyrit pidentämään myös hiustepesuväliä. Mitä enemmän hiuksia möyhit, pöyhit, harjaat, peset yms mekaanisesti kulutat -> sen nopeammin hiukset katkeilevat.
Viimeksi muokannut Luscious, 06 Maalis 2011, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
sanpukka

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja sanpukka »

Nyt pelottaa ja kunnolla! Olen tehnyt kaksi värinpoistoa hiuksiini nyt lyhyen ajan sisällä ja en tajunnut että omat hiukset voi mennä niin huonoon kuntoon kun ennenkin on tullut tehtyä kolmekkin värinpoistoa eikä ole ennen tullut tälläistä. Hiukset on lyhyet, tämmönen polkka jonka leikkasin ennen värinpoistoja. Nyt pari päivää sen toisen vaalennuksen jäljiltä hiukset on huonossa kunnossa, katkeilee ja pörröttyy oudosti. En ole edes uskaltanut kokeilla onko märkinä venyvät, ei ainakaan vaikuta. Mutta kuivana kun vedin yhtä hiusta niin katkeaa helposti ja kuuluu kauhea naksahdus. :(

En halua lyhyitä hiuksia, nämäkin on jo liian lyhyet minulle. Pelottaa vaan että kun jo parin päivän päästä näin huonossa kunnossa niin miten puolen vuoden päästä kun on paljon puhuttu että ne katkeilut tulee jäljessä? Eli voiko tää nyt tippua koko tukka kokonaan päästä? ???

Mulla on Tigin DB setti, osaako kukaan sanoa saako niillä pelastettua tätä reuhkaa? Ja mitkä olisi hyviä kosteuttavia markettituotteita?
Viimeksi muokannut sanpukka, 07 Maalis 2011, 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

hanzu84, minullakin oli tuo sama joskus, että en voinut jättää luonnonkiharaa suoristamatta. Mutta kun opin laittamaan sen ja oikein korostamaan kiharaa, niin pystyin jättämään suoristusraudan arkikäytöstä pois. Kaikenlaista kannattaa kokeilla, etuhiukset sivuletille jne, selaile netistä kuvia kiharoista hiuksista ja kampauksista, joihin ei tarvitse lämpökäsittelyä. Mun tukkaa on kehuttu aina enemmän kun se on ollut kihara, kun suoristettuna, vaikka itse inhosin sitä ennen.

Ja itse kyselisin, mistä siis sakset, joilla uskaltaa huonokuntoista tukkaa napsia (lähinnä yksittäisiä kaksihaaraisia ja räjähtäneitä yksilöitä) aiemmin jossain ketjussa jo kysyin, mutten saanut vastausta. Onko markettihiustenleikkuusakset ihan sekundaa? Nyt oon mennyt kynsisaksilla ja tuntuu olevan ihan plus miinus nolla touhua. Hiukset katkeilee edelleen.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Täällä on hieman keskustelua saksista.&nbsp; :)
1bMii, vaalennettu.
cenadra
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 306
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 01:32

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja cenadra »

Olen nyt käyttänyt Joicon rekkua n. kolme kertaa ja siinä ohella XZ-hoitiksia, Garnier Fructiksen Nutri-Repair (eikös ole silikonitonta?)-hoitoainetta ja MOPin C-System hoitoainetta ja voin kertoo että katkeilu on loppunu melkein kokonaan! Ja tässä viikon sisällä vielä. Oon tosi onnellinen, uskon että jos jatkan hiusten hoivaamista niin hiusten kunto paranee vielä. Lisäksi minulla on käytössä Phyto 9-latvahoitoaine. En enää harjaa hiuksiani, vaan käytän todella harvapiikkistä kampaa. OÖljyt ovat myös päässeet osaksi hiustenhoitorutiinia.

Mulla on loivat luonnonkiharat ja kun hankin GHD-muotoiluraudan, niin mulla oli pakkomielle suoristaa tai kihartaa joka päivä, joskus myös useamman kerran päivässä.&nbsp; :o Nyt korkeintaan enää viikonloppuisin käytän. Oon oppinut tykkäämään luonnonkiharoistani ja korostamaan niitä oikein.&nbsp; Mulla on sama kuin hairwreckillä, mäkin oon saanut paljon enemmän kehuja kiharoistani. :) Se tuntuu kivalta.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.
hanzu84
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2010, 18:41

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hanzu84 »

TIedän suoristusraudan olevan hiuksille pahaksi, mutta nyt kun etuhiuksetkin ovat vielä kasvatusvaiheessa ei niitä saa mitenkään mukaan kampauksiin. :-[ Mitkä olisi nyt ne pari hiustuotetta, jotka eivät ole kalliita ja niitä löytyy pienestäkin kaupungista. Jokin kosteuttava ja korjaavahoito.. Vinkatkaa hyviä, halpoja ja helposti saatavia tuoteapuja tähän tukkaan ;)
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Valitettavasti Hanzu on niin, että se suoristusrauta katkoo hiuksia ihan sairaasti. Ja mitä enemmän rautaa käytät, sitä kaameammalta hiukset näyttävät ilman suoristusta. Niin se vain menee.

Markettien tuotteista on tuolla ketjukin olemassa ja sellainen kuin tuotesuositukset ketju, joista löytää oikein hyviä vinkkejä. En itse oikein muista mitä kaikkea marketeista löytyy kun en markettien tuotteita kauheasti käytä, mutta LV kosteuttavat hoitoaineet, XZ-tuotteet joista löytyy pari tehistäkin, ja kotikaapista kananmunat, oliiviöljyt, hunajat jne.
Vilkase samalla tuo kotitekoiset naamiot-ketju.

Ja tujuun rakennepaikkaukseen liivate. Tässä sitten on oma harkinta ihan suotavaa, koska liivate tosiaan paikkasi hiuksiani ihan kunnolla.

Kyllä halvallakin pääsee hiustenhoidossa, ei tarvitse uhrata satoja euroja taivaantuuliin kuten allekirjoittanut joka on kyllä ihastunut purkkeihinsa mutta toteaa hieman surullisena että halvemmallakin pääsee..
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja kleio »

Komppaan EllaBellaa. Mielestäni hyväkuntoiset kurittomat kiharat ovat hurjasti parempi vaihtoehto kuin suorat, kuluneet ja katkeilevat.

Hyviä tuotteitahan löytyy marketeistakin vaikka kuinka. Perushyvää hoitista voi boostata glyseriinillä ja öljyillä. Jenkkinettikauppa IHerb on täynnänsä muutaman euron hintaisia mahtihoitiksia, sekä kosteuttavia että rakennepaikkaavia, sieltä tilaaminen on edullista ja helppoa.

Suosittelen jättämään siis sen suoristelun pois jos yhtään on siihen mahdollisuutta. Tehohoidot ja öljyt ja muut käyttöön vaan eikä taatusti mene montakaan viikkoa/kuukautta, kun hiukset alkavat näyttää huomattavasti paremmilta. Itselle sopivilla hoitometodeilla jo yksi pesu- ja hoitokerta tekevät ihmeitä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
hanzu84
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2010, 18:41

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hanzu84 »

Kiitos teille !&nbsp; :) Oon ilman suoristusrautaa aina kun mahdollista.. Kaikki vapaapäivät kotona menee tukka pystyssä&nbsp; :D Pipo on hyvä keksintö, mutta sitä kun ei voi koulussa käyttää. Monesti yritän säästää hiuksia, vetäsemällä vaan pannalla etuhiukset ylös, jolloin ei tarvitse suuremmin suoristella. Mutta ennen kun nää etuhiukset yltää ponnarille mukaan, ei oo muuta vaihtoehtoo kun näyttää niille rautaa, jotta ne ois ees vähän kurissa. Tiedän, ettei ole hyväksi, mutta ei tää harakanpesäkään kovin hyvältä aamuisin näytä&nbsp; :D

Lähden siis selailemaan muita ketjuja, josko löytäisin vinkkejä hyväksi havaituista kosteuttajista ja korjaajista.
Vastaa Viestiin