Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja ellen »

SabbraCadabra kirjoitti: Tyynynliinat vaihdoin nyt vklp silkkisatiinisiin, mitä muuta tässä vielä vois tehdä? Onko leikkaus nyt ainoo vaihtoehto vai löytyskö jonkinlainen taikakeino millä tän sais vielä kuriin?
Hurjasti lisää kosteutusta ja paljon muhituksia, öljyjen käytön lisääminen/aloittaminen ja rakennepaikkaavien tuotteiden käyttö, sillä hiuksesi ovat kemiallisesti käsitellyt ja kaipaavat siksi sekä keratiinia että kosteutusta. Jos hiuksia ei viitsi pitää auki hiusten huonon kunnon takia, niin erilaiset nutturat piilottavat kuivat latvat hyvin. Latvoihin kannattaa sipaista reilusti öljyä ennen nutturan tekoa, sillä rasvaisuus ei kuitenkaan näy, koska latvat ovat piilossa nutturassa. Samalla latvat hyötyvät hyvää tekevästä öljystä.
SabbraCadabra

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja SabbraCadabra »

Jeij kiitos <3 Mulla on tuolla kaapissa näköjään Paul Mitchellin super skinny seerumia, ni jos siitä alottas nyt ens hätään ja huomenna öljykaupoille^^
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Missy »

SabbraCadabra kirjoitti: Kuten näkyy, toi katkeilu alkaa sinisen yläpuolelta, katkenneet hiukset oli myös sinisiä. En tajua mitä on tapahtunu!&nbsp; :# Tämä on siis tapahtunut suht lyhyellä aikavälillä, n. viimesen 1½ kuukauden aikana. En pidä tukkaa ponnarilla (paitsi öisin sykeröllä), föönaan hyyyvin harvoin (esim tänään kun oli kiire, siksi kuvissa suora tukka), en suorista, en kampaa märkänä, laitan jätettävää kosteuttavaa hoitista..enkä usko et toi sininenkään tekee ton katkeilun, kun on aiemminkin ollu pitkiä aikoja sinidippaustukassa.
Voisiko teidän johtovedessä olla metalleja...? Mullahan kävi joitain vuosia sitten samalla tavalla, hiukset haperoitui latvasta ihan yhtäkkiä ja jouduin leikkaa bsl/mid-back -mittaiset hiukset hartiamittaan (ei v*tuttanut yhtään, miten niin?&nbsp; :# >:D ;)). Mitään muuta syytä en keksinyt kuin rautapitoisen veden.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
SabbraCadabra

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja SabbraCadabra »

Hmmm en itse asiassa yhtään ihmettelis vaikka sekin vaikuttas! Kumminkin oon nyt ollu vasta sen 2 kk täällä kaupungissa taas kun kesä ja alkusyksy meni maalla porukoiden luona töiden takia.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mulla on myös hiusten katkeilu ongelmana. Olen viimeiset kaksi vuotta pitänyt hiuksia kiinni/nutturalla ja se valitettavasti näkyy tukassa. Myös parisen vuotta sitten hiuksia on värjätty ja blondattu. Olin myös aimmein ahkera suoristusraudan käyttäjä, nyt käytän sitä enää noin 2-3/kk. Lopetin tuossa ennen joulua kokonaan ponnarin käytön ja siirryin tälläisiin klipseihin:

Kuva

Onkohan nämä yhtään sen paremmat tukalle?
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Riippuu vähän, ainakin minä pidän klipsua aina samassa kohtaa päätä eli päädyn varmaan aina repimään niitä samoja yksittäisiä hiuksia ;D Mutta olen toisaalta käyttänyt vastaavaa klipsua jo vaikka kuinka monta vuotta kotikampauksena eikä hiuksissa näy mitään erikoista. Sen sijaan kesäponnarini on selkeästi napsaissut takaraivolta muutaman sentin alueen aika lyhyeen mittaan. Ponnari tuntuu kyllä kiristävän hiuksia takaa paljon enemmän, joten en ihmettele että hiukset ovat katkeilleet. Voisin siis suositella klipsua ainakin verrattuna kireään ponnariin. Olen pitänyt kotikampauksena paljon myös palmikoita. Palmikoiden sitomiskohtaa voi vaihdella jotta ponnari ei kuluta aina samaa kohtaa hiuksista.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Minäkin noita tuollaisia klipsejä ja hainhampaita olen käyttänyt ahkerasti. Noita on tullut vastaan hyviä ja huonoja. Pahimmat on sellaisia, joiden "hampaiden" päät on teräviä ja itse klipsu on turhan kireä/jäykkä, jolloin se tarraa päähän ja hiuksiin ilkeästi. Millä tahansa laittaa hiukset kiinni niin kannattaa tosiaan muistaa vaihdella niitä paikkoja aina välillä. Klipsillä laitan hiukset kokonaan ylös pään päälle nutturamaisesti tai niskaan kokonaan tai puoliksi ylös.
Mun kokemuksen mukaan klipsit on hiuksille hellempiä ja ainakin ylös laitettaessa päänahassa ei tunnu niin paljoa vetoa kuin jos yritän taiteilla hiukset pään päälle ponnarilla.

En oo koskaan ollut kovin innokas ponnarien käyttäjä, mutta nyt onnistuin löytämään kivan värisiä puhelinjohtoponnareita, joita käyttelen silloin tällöin. Ovat ihan käteviä ja hiuksille helliä. Noiden lisäksi on käytössä vaan pieniä muovisia hiuslenkkejä Dermosililta ja Glitteristä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä käytin tuollaisia klipsejä paljon joskus ysäreiden loppupuolella. Ihan ok ne muistaakseni hiuksille olivat, eikä katkeilua ainakaan suuresti ollut, joskin tuolloin käytin myös enimmäkseen silikonisia Fructiseja yms, joiden kanssa hiuksia ei olisi katkeillut vähän kovemmallakaan rasituksella... En vaan tykännyt ollenkaan klipsien tuntumasta. Kova muovi oli minulle tosi ikävää päätä vasten, ja klipsi tuntui kaikkiaan liian jäykältä mokelolta hennoille ja liukkaille hiuksilleni. Varmaan niitäkin tosiaan on sitten vähän eri mallisia, ja hiuslaatu varmasti vaikuttaa myös. Jos löytää sopivan mallin, niin on varmastikin hiusten kannalta parempi juttu kuin jokapäiväinen ponnari tai nuttura.

Kuten monella muullakin, mulla on nyt aika pitkään ollut tapana laittaa hiukset yöksi nutturalle päälaelle, mutta tuntuu että tavasta pitäisi opetella eroon. Tykkään kyllä kovasti siitä, että hiukset ovat poissa naamalta yön, ja hennot hiuksetkin ovat paljon mukavammat löysillä laineilla ja nutturan tuomalla volyymilla, mutta näyttää siltä etteivät pätkähiukset tätä menoa pääse koskaan kasvamaan. En kierrä nutturaa kovinkaan tiukalle, ja käytän superhellää ponnaria, mutta hiukset ovat sen verran hauraat, että sekin näyttää olevan hennoimpien osioiden hiuksille liikaa. Ranskis tuntuu olevan hellempi vaihtoehto, mutta se ei kyllä jätä mun nykyiseen kuontaloon mitään kovin miellyttävää tuntumaa tai ulkonäköä, joten enpä tiedä innostunko siitä koskaan.
Viimeksi muokannut evergreen, 19 Helmi 2014, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mä käytän tuollaisia noin parin sentin levyisiä pieniä hainhampaita päivittäin. Kahdella sellaisella teen takaraivolle nutturan, ainakin tuntuu hellemmältä kuin ponnari, mutta tukkaa multa lähtee / katkeilee aika samaan tahtiin kuin ennenkin. Nää on vaan tosi kätevät ja helpot käyttää. Yöllä teen löysän nutturan ihan päälaelle ja se on ehdottomasti mukavampaa kuin tukka auki nukkuminen. Ponnari myös tykkää valua mulla, vaikka ponnarikampauksen haluaisin olevan nimenomaan ryhdikäs ja korkea. Näillä tehdyt arkinutturat ehkä latistuu vähän, mut uusi on helppo pyöräyttää. Jos taas tuperaa ja käyttää muotoilutuotetta, näillä saa mun mielestä ainakin kestäviä nutturoita.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä oon saanut vähennettyä suoristusta ym. lämpökäsittelyjä todella paljon sillä, että teen yönutturan. Mun pörröinen ja karhea hiuslaatuni on aika katastrofaalisen näköinen auki nukutun yön jäljeen, suoristusrautaa tai kiharrinta on melkeinpä välttämätöntä näyttää, jos ei halua näyttää ihan riittaväisäseltä. Tiukahkon yönutturan jäljiltä reuhka on kontrollissa, kuohkea ja kauniisti kiharalla, ei juuri vaadi lisäkäsittelynä kuin jotain silottavaa seerumia latvoihin. Hiukset myös tuntuvat pysyvän puhtaampina, kun eivät hinkkaa naamaan yöllä.

Niskahius mulla on kaikkein paskinta ja sen pituus näyttää ulottuvan juurikin tuohon yönutturan ponnarikohtaan. Epäilen kuitenkin, että katkenneet niskahiukset on pieni hinta maksettavaksi siitä, että kuumakäsittelyt on voinut jättää 1-2 päivän välein tapahtuvasta vain viikon-parin välein olevia erityistilanteita koskevaksi. Pitäisi etsiä jotain hellävaraisempia, pehmeämpiä ponnareita, nykyiset on aika napakoita ja kovia (pysyvät vaan niin hyvin paikoillaan). Puhelinjohdot eivät ole mun juttu, hiukset sotkeutuu niihin eikä ne tunnu yhtään hellävaraiselta.

Olen myös miettinyt, että yönutturan voisi välillä tuplata ja tehdä nallenkorvat, saisi ainakin vähän muutettua ponnarin/ponnareiden sijaintia vähän enemmän. Muodostuva kiharakin voisi olla vähän tiukempaa, kun nuttura olisi pienempi.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Minäkin olen muistaakseni noin vuosi sitten ruvennut enemmän käyttämään muovisia klipsejä (kotona iltaisin), ja haluan ainakin uskoa että ne olisivat hellävaraisempia kuin hiuslenkit :D
Klipsin avulla minun tulee ainakin vaihdeltua hiusten kietaisutapaa enemmän kuin lenkkien kanssa ja muuten klipsun ote hiuksista tuntuu vähemmän tiukalta. Klipiä tarvitsee myös harvemmin asetella hiuksissa uudelleen eli se ei valu tai löysty yhtä helposti.
aibu

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja aibu »

Mulla alkaa keinot loppua kesken.

Mun tukka on värjäämätön, vaalea, vuosi sitten kevyesti raidoitettu, hieman kihartuva, kuiva ja karhea ja pituudelta kohta bsl. Sillon kun aloin kasvattaa väriä pois tukasta (punainen-->ruskea kevytväri-->vaaleni hamppublondiksi), niin aloin käyttää viikottaisia tehohoitoja (rekkua ja kosteutusta vuorotellen), vaihdoin markettituotteet joicoon, moppiin, lanzaan ja muihin silikonittomiin/vähäsilikonisiin. Kookosöljy on käytössä. Värjätty osuus on kasvanu jo muutama vuosi sitten kokonaan pois. Otin käyttöön jätettävän ja vielä siihen päälle toisen öljyjätettävän. Vaihdoin ponnarit "puhelinlankoihin" ja normaali harjat TT:een. Tyynynä yleensä semmonen silkkinen tyynyliina. Kampauksia teen harvoin. Tukkaa lämpökäsittelen max 1krt /kk. Saunassa suojaan pään ja myös kuumalla ja kylmällä säällä. Oon siis minimoinut (mun mielestä?) kaiken mekaanisen rasituksen, käytän kosteuttavia ja hoitavia hiustuotteita ja leikkaan latvoista kampaajalla n. 4 kk välein.

MIKSI OI MIKSI mulla on latvat silti ihan kakshaarasilla ja uusia rakennevaurioita tulee kokoajan lisää?! Ärsyttää, kun mulla ei oo ikinä ollu näin pitkää tukkaa ja se selvästi tykkäis vielä kasvaa lisääkin, mutta latvat on kokoajan ihan räjähtäneet... haaveena ihana mid-back -pituinen hyväkuntoinen tukka.&nbsp; Neuvoja epätoivoiselle?
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

^ Pidätkö hiuksia kiinni? Auki pitäminen rasittaa tukkaa, se takkuuntuu helpommin, hankaa vaatteisiin ja saattaa jäädä esim. vetoketjun väliin tai laukun hihnan alle tai sotkeutua kaulahuiviin. Itse pidän hiuksiani auki max. kerran viikossa, muina päivinä se on nutturalla tai joskus letillä. Nutturapuikot ovat paras vaihtoehto nutturoiden tekemiseen, ne ovat helliä eivätkä kuluta hiusta. Myös hiusruuvit ja hengettömät tuntuva ainakin minun hiuksissani helliltä.

Hiukset kannattaa suojata myös auringolta joko hatuin ja huivein tai ainakin käyttämällä tuotteita, joissa on UV-suoja. Itse olen huomannut eron hiusten kunnossa pelkästään pitämällä hiuksia kiinni ja käyttämällä jätettäviä, joissa on UV-suoja. Kannattaa tarkkailla myös humektanttien käyttöä. Kastepisteen voi toki tarkistaa vaikka joka päivä, mutta itse jätän humektantit jätettävissä pois talveksi, ja kesällä sitten oikein uitan tukkaani niissä. ;D
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja enna »

^Tuossa kiinnipitämisessä kannattaa muistaa, että jos harrastaa usein samalla kohdalla esimerkiksi nutturoita, niin ponnarin/pinnien paikoilta hiukset saattavat hankautua/ haurastua ja katketa sen takia. Myös tasapaino niin, ettei ponnari vedä päänahkaa ja irrota sen vuoksi hiuksia, on aika tärkeää - myös mukavuuden kannalta! Eli vaihtelevat kiinnipitotavat auttavat tässä. :)
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Niin ja toki tulee myös muistaa, että se katkeilu ja haaroittuminen voi olla ihan vaan hiuslaadusta kiinni. En sano, etteikö silti kannattaisi parhaansa yrittää, mutta toisaalta myös kuitenkin hyväksyä asia eikä ajatella, että tekee jotain väärin.
Cogito ergo doleo.
Vastaa Viestiin