Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Lama Glama kirjoitti: ^ Onko hiuksia kiinnitelty ponnarilla tai muilla härpäkkeillä tuon alueen kohdalla? (Varmaan nyt olitkin jo tämän sulkenut pois, mutta varmistan silti...)
Ei johdu siitäkään, tukka oli aimmin pitkä mutta jouduin leikkaamaan lyhyeksi nyt kun tukkaa on niin paljon katkeillut. Silloinkaan ei juuri pidetty kiinni eikä koskaan tiukalla ponnarilla. Meinasn soitella aikaa lääkärille, sen verran jo vaivaa...
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mäkin kävin kampaajalla värinpoistojen jälkeen ja se suositteli mullekin kerroksia koska pää oli niin täynnä eripituista hiusta mutta en suostunut kun haluan tasapitkät- ja paksut hiukset. Kampaaja kävi sitten parhaansa mukaan veitsellä läpi koko mun pään ja päällishiuksetkin ja korjaili vahinkoja ja näin pelasti mun tukan. Kun vain saisi tämän katkeilun vielä kuriin..
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Mulla kans värinpoistorumba on katkonut hiuksia jonkunverran. Samoin liian innokas rakennepaikkauksen käyttö. Nyt on vihdoin leikattu hamput pois ja pitää toivoa, että hiusten katkeilu loppuu tähän. Nyt vaan sitten käytetellään superkosteuttavia tuotteita ja öljyjä, kyllä tästä tukasta vielä hyvä tulee :)

Tää on jotenki hassua kun mulla on puolet elämästäni ollu kerroksittain leikattu tukka ja en vois kuvitellakkaan olevani tasapitkässä tukassa ikinä :D Mutta toisaalta oon ehkä vähän poikkeustapaus sinänsä, että mulla on tätä tukkaa jo valmiiksi niin paljon, että jos se on tasapitkä, se roikkuu päätä myöten ja ja tuuhenee vaan latvoja kohti = mun pää näyttäis kolmiolta :D
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Huomasin myös clubin kovassa valossa, että vähä on värinpoistot antaneet tukkapöllyä tälle mun letille, mutta öljyt ja kosteuttavat shampoot onneksi auttaa asiaan. Ennen uloslähtöä pistän silottavia tuotteita jos suoristan, mutta mitä nyt katselin muiden hiuksia se valo on kyllä ankara ihan kaikille, ei vain mun vaalennetusta pehkosta saanut pörröisen näköistä. Saas nähä miten käy kun hiukset alkaa olla sähköiemmät talvella...leijuuko eripituisia kiehkurkoita :D

Itsellä myös kerrostettu letti, saas nähä mitä kampaaja sanoo viikonloppuna tästä kun menen raidoitettavaksi...:D Palmikko menee kyllä helpommin pörröön, mutta mitään kauhean dramattista katkeilua ei ole havaittavissa, pientä pörröstymistä vain. Hyvä niin. Hyppäisin sillalta jos joutuisin leikkaamaan ihanaista lettiäni latvoja enempää.
Viimeksi muokannut Aridith, 06 Syys 2012, 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Miska

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Miska »

Itselläni on kolmen vuoden sisällä katkellut hiukset myös niin, että taakse on mudostunut monta senttiä lyhyempi lovi. Olen kymmenen vuoden ajan vaalentanut hiuksiani, sama tilanne kun monilla muilla täällä on että hiukset ovat aiemmin kestäneet paljon pahempaakin rääkkiä mm. Useita peräkkäisiä värinpoistoja,  eikä hiukset olleet silloinkaan katkelleet vain takaa.

Kolmen vuoden sisällä olen vaalentanut vain kolmen kuukauden välein, enkä ole käyttänyt värinpoistoa. Olen nyt kaksi kertaa joutunut käymään kampaajalla leikkaamassa reilusti, kun pieni tasoitus ei enää pelasta. Ensimmäisellä kerralla hiukset katkeilivat hiljattain kunnes lopulta olivat takaa noin kymmenen senttiä lyhemmät kun edestä. Nyt viime kerralla ne katkesivat takaa KERRASTA noin 10cm lyhemmäksi takaa kuin edestä. Värjäsin hiusten katkeillessa hiukset Naturginin vaaleimmalla ash blondella. Järkytys oli suuri kun suihkussa hiuksia irtosi sormilla hiusten läpi vetäessä eikä sille tullut loppua. Myöhemmin tietenkin katkeilivat lisää vielä harjatessa murusiksi. Peiliin katsoessa ja hiuksia tunnustellessani huomasin tilanteen.

Pidän melko epätodennäköisenä että tällainen katkeilu voisi kellään johtua pelkästään ponnereista tyynyliinoista tai  värjäyksestä jos sellainen ei ole ennen aiheuttanut vastaavanlaista ongelmaa.. värjäyskään ei yksinään katkeiluta hiuksia takaa.

Sen sijaan ehdotan pääsyylliseksi vedenlaatua ja osa syyliseksi ainakin edellämainittuja. Itse juuri kolme vuotta sitten muutin kauemmaksi edelliseltä paikkakunnalta. Siitä saakka hiusten takaosaan on hiljattain alkanut muodostumaan vihreää väriä, eli metallikertymää todennäköisesti (vihreähän ei näkyisi jos minulla ei olisi vaaleita hiuksia). Siihen päälle olen laittanut vaalennusta. Heti ensimmäisellä kerralla ei hiukset katkeilleet näin pahasti, mutta kun hiusten päälle alkoi laittaa useampaa kun tyvikasvua alkoi tulemaan ja hiukset kellastui, alkoi ne värjäämisen myötä myös katkeilla hiljakseen takaapäin. Etummaisiin hiuksiin ei tullut vihreää väriä, ainoastaan taakse josta ne katkeilee ja jonne muodostuu se lovi. Suihkussa ollessani, suurin osa vedestä valuu juuri tuonne hiusten takaosaan, sillä en käy suihkussa niin että naama peittyy vedellä sillä haluan pitää silmäni auki. Tämä selittää vihreän värin ainoastaan hiusten takaosassa ja metallikertymäthän hiuksissa voivat katkeiluttaa hiuksia pahasti vaalentaessa. Tähän ei omalla kohdalla ole muuta tehtävissä kun lopettaa hiustenvärjäys ja yrittää saada hiuksista metalleja pois.

Ehkä myös vedenlaatu voi muulla tavoin pilata hiuksia? Aiemmin mainittiin veden kovuus/pehmeys. Tietääkö kukaan miten se voi vahingoittaa hiuksia ja voiko sen aiheuttamia vaurioita yrittää korjata jollakin pesun yhteydessä? Tuleeko kellekään mieleen mitään muuta?

Ps. Tietääkö kukaan mikä voi aiheuttaa sen, että vaalentaessa/huonossa vedessä uidessa hiukset jämähtävät sellaiseen kasaan ja muuttuvat koviksi? Vähän samalla tavalla kun menisi märkien hiusten kanssa pakkasella ulos ja ne jäätyisivät. Tätä mulle tapahtui värjätessä kampaajalla ennen Naturginilla värjäystä vaikka ennen värjäystä kampaaja sanoi hiuksten olevan hyvässä kunnossa.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

^Ennen värjäystä ja etenkin ennen vaalennusta olisi aina hyvä tehdä metallinpoistoa tukkaan. Ihan esimerkiksi askorbiinihapolla tai sitten hommaan tarkoitetuilla tuotteilla. Metallit + vaalennusaine saattaa reagoida ja aiheuttaa juuri tuon hiusten katkeamisen.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Miska

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Miska »

Mietin tätä silloin ennen värjäystä. Olin kylläkin pari viikkoa ennen värjäystä tehnyt ahkerasti askorbiinihappo pesuja ja kyllä sitä kamala metallinhaju joka kerta päässä oli. En viitsinyt tehdä juuri ennen värjäystä askorbiinihappopesua, koska en ollut varma reakoiko askotrbiinihappo jotenkin vaalennusaineen kanssa. Sehän on kuitenkin voimakas happo. Toinen mikä jäi mietityttämään oli se, että kuinka paljon yksi pesu loppujen lopuksi olisi suojannut, kun ei se helpolla taida kaikkea tai suurinta osaa metalleista pois ottaa kerta metallien haju on joka askorbiinihappopesun yhteydessä ollut hirveä. Olisi luultavasti ennemmin kannattanut kokeilla, ei se ainakaan huonompaan suuntaan luultavasti olisi mennyt..

mietin tässä nyt uskallanko tehdä hiuksiinivaalennuspesun plus mahdollisesti yhden kesto/kevytvärjäyksen kun pitäisi aste tai kaksi saada vaaleammaksi. Hiukset ovat nyt leikkauksen jäljiltä hyvässä kunnossa. Eli suojaakohan se askorbiinihappo pesu ennen värjäystä sen verran, että voisi suurinpiirtein "normaalisti" värjätä/vaalentaa hiuksia? Mulla on myös Herbinan syväpuhdistava ja siinä on takana jokin maininta että sitoo metalleja ja lukee jossakin vaiheessa se edta.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mai »

Hiusten katkeilu on vähentynyt huimasti kun aloin rakennepaikkauksen lomassa käyttelemään tuota aiemmin mainitsemaani Let Me Be Moisture- hoitista. Katkeilua on toki vieläkin juurikin päällishiuksissa, mutta ei yhtään niin pahana kuin mitä se on ollut aiemmin.
Ehkä tuo liika rekun käyttö oli osasyynä siinä että hiukset napsui poikki kun tukka olisi selvästikin tarvinnut enemmän kosteutusta tilalle, niin että nyt kun käytän tuota hoitista ja muhittelenkin välillä, tukka kiittää.
Jää kyllä vakkarituotteeksi tämä ja pitää pitää huoli ettei pääse loppumaan varastoista.  :)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja kemp »

mulla oli hirmunen hiusten katkeilu rumba.
sitten juttelin kampaajan kanssa ja se sano, että ensin hiuksille kannattaa tehdä ``kuuri´´ jossa käytetään proteiini pitoisia tuotteita, ne vahvistaa hiuksia ja sen jälkeen siirrytään kosteuttaviin. se sanoi, että useimmat ostaa samantien kaikenmaailman kosteuttavia tuotteita, mutta ensin pitäis käyttää proteiini pitoisia, vahvistavia tuotteita.
mä ostin sitten Redkenin extreme sarjan shampoon ja hoittiksen sekä anti-snap hiuksiin jätettävän hoittksen ja käytin noita n.6 viikkoa sitten siirryin kosteuttaviin tuotteisiin ja tehos kyllä.

pakko sanoa, että myös siirtyminen Tangle Teezer harjaan on tehnyt ihmeitä!
Trillian
Haiven
Haiven
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Touko 2012, 23:46

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Onko mitään keinoa saada pelastettua pään yllä leijuvaa "sädekehää"? Miehellä on pitkät ja paksut hiukset, mutta päällimmäisin kerros on huonon hoidon vuoksi (ts. ennen mun, pelastavan tukkaenkelin kuvaan ilmestymistä) aika pahasti katkeillutta ja pörheää hiusta. Mitä niille voisi tehdä? Käytössä on nyt hyvät sampoot ja hoitoaineet, joskus mies suostuu jopa muhittamaan hoitoainetta muutaman minuutin jopa (! :D ) ja suihkii jätettävää kun käsken. Mutta mulla houkuttelisi suorastaan katkoa juurta myöten ne päällimmäisimmät haitulat häiritsemästä... Ei niille kai voi mitään tehdä?
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^Onko mahdollista, että tuo sädekehä onkin uutta kasvua, eikä katkelleiden hiusten jämiä? Minulla on lähtenyt hiuksia tosi paljon ja nyt muutama kuukausi karvanlähdönalkamisesta päänahka on puskenut uutta karvaa, joka sojottaa pitkien hiusten seasta pystyssä ja on muutenkin huonosti käyttäytyvää.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mulla hiusten katkeilu on rauhoittunut tosi paljon kun vaihdoin kosteuttaviin shampoisiin ja hoitiksiin. Let Me Be Moisture sarja on ollut todella hyvä apu tähän ongelmaan.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Puf »

Apua. Harjasin tänään hiuksia ja huomasin kimpun katkenneita hiuksia päällihiuksissa. Katkenneet hiukset lähtevät ilmeisestä takaraivon suunnalta mutta asettuvat tuohon sivulle. Hiukset ovat saattaneet katketa kun pidän ponnaria lähes aina samassa kohtaa, mutta mikä mua huolestuttaa on se, että hennosti katkennutta tuppoa vetäessä mulla jää aina käteen kasa hiuksia. Eli ne katkenneet hiukset haluaa vielä irrota kokonaan päänahasta. Mulla on aiemminkin katkennut esimerkiksi kaikki niskahiukset (joka johtui ilmeisesti siitä että ne takertui aina kaulaketjun lukkoon), mutta ne eivät kuitenkaan irronneet kokonaan vaan jäivät kasvamaan...

Onneksi kyseessä ei ole kuin pieni alue, mutta hyi miksi ne hiukset haluaa kokonaan irrota?? Ihan kauhuissani katsoin kädessä olevaa tuppoa aamulla.
SabbraCadabra

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja SabbraCadabra »

Täällä myös kärsitään tukan katkeilusta, tässä kuvaa...
http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... df74cf.jpg
http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... 903546.jpg

Kuten näkyy, toi katkeilu alkaa sinisen yläpuolelta, katkenneet hiukset oli myös sinisiä. En tajua mitä on tapahtunu!  :# Tämä on siis tapahtunut suht lyhyellä aikavälillä, n. viimesen 1½ kuukauden aikana. En pidä tukkaa ponnarilla (paitsi öisin sykeröllä), föönaan hyyyvin harvoin (esim tänään kun oli kiire, siksi kuvissa suora tukka), en suorista, en kampaa märkänä, laitan jätettävää kosteuttavaa hoitista..enkä usko et toi sininenkään tekee ton katkeilun, kun on aiemminkin ollu pitkiä aikoja sinidippaustukassa.

Tyynynliinat vaihdoin nyt vklp silkkisatiinisiin, mitä muuta tässä vielä vois tehdä? Onko leikkaus nyt ainoo vaihtoehto vai löytyskö jonkinlainen taikakeino millä tän sais vielä kuriin? Oon nyt hiihdelly peruukissa tuolla kaupungilla, kun toi on välillä niin törkeen näkönen että tekee mieli itkeä :'(
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja janniina »

SabbraCadabra kirjoitti: Täällä myös kärsitään tukan katkeilusta, tässä kuvaa...
http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... df74cf.jpg
http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... 903546.jpg

Kuten näkyy, toi katkeilu alkaa sinisen yläpuolelta, katkenneet hiukset oli myös sinisiä. En tajua mitä on tapahtunu!  :# Tämä on siis tapahtunut suht lyhyellä aikavälillä, n. viimesen 1½ kuukauden aikana. En pidä tukkaa ponnarilla (paitsi öisin sykeröllä), föönaan hyyyvin harvoin (esim tänään kun oli kiire, siksi kuvissa suora tukka), en suorista, en kampaa märkänä, laitan jätettävää kosteuttavaa hoitista..enkä usko et toi sininenkään tekee ton katkeilun, kun on aiemminkin ollu pitkiä aikoja sinidippaustukassa.

Tyynynliinat vaihdoin nyt vklp silkkisatiinisiin, mitä muuta tässä vielä vois tehdä? Onko leikkaus nyt ainoo vaihtoehto vai löytyskö jonkinlainen taikakeino millä tän sais vielä kuriin? Oon nyt hiihdelly peruukissa tuolla kaupungilla, kun toi on välillä niin törkeen näkönen että tekee mieli itkeä :'(
Oon varmaan huono neuvomaan, mutta omaan silmääni sun tukka vaatisi ehkä hiukan kosteutusta? Etenkin nyt kun alkaa olla pakkasia hiukset katkeilee ihan varmasti, jos ne eivät ole kunnolla kosteutetut :D Eli pituuksille vaan paaljon kosteutusta.

Itsekin kärsin aikoinaan katkeilusta, mutta jotenkin se on vaan loppunut :D Ehkä siksi, että olen kyllä melkoinen himokosteuttelija kun kyseessä on hiukset.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vastaa Viestiin