Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
manamana

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja manamana »

Mulla on katkeillut kamalasti hiuksia. Näyttää tosi tyhmältä pitkissä hiuksissa noi kahen sentin tupsut. Sellainen kysymys tuli mieleen, että tarviiko noi katkenneiden hiusten päät leikata että hius kasvaa?
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Frida »

^Hius kasvaa juuresta, eikä juurella ole mitään hajua siitä, mitä latvoissa tapahtuu. Ei siis tarvitse leikata.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
manamana

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja manamana »

Juu se kuulostaa loogiselta. Muistelin vaan että kun kasvati hiuksia kampaaja aina leikkasi latvat "että kasvaa paremmin"? Olen muussakin yhteydessä kuullut sanottavan, että noista tupsuista pitäisi leikat milli kärjestä pois tai menee uudestaan poikki???
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mun äiti sanoi samaa, että kun leikkaa latvoja niin kasvaa paremmin. Tosin sama nainen puhui ihan pokkana että joulupukki on oikeasti olemassa.

Leikkaa latvoja jos siltä tuntuu, mutta ei hius kasva nopeammin tai huonommin vaikka latvoja leikkaakin.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Nukkumatti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 17:28

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Mulla on kyllä aivan hirveä ongelma kaksihaaraisten kanssa. Leikkautan säännöllisesti tukkaa ja välillä valoa vasten yksittäin metsästän niitä haarakkaita, mutta aina tuntuu tulevan lisää. Noh, suoristusrautaa käytänkin päivittäin ja se lienee suurin syy. Käytän tosin laadukkaita tuotteita ja lämpösuojaa aina raudan alla. Nyt käytössä tigin control freak seerumi lämpösuojana... :-\
20 vuotta hiukset päässä!
Mirju
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 358
Liittynyt: 23 Elo 2009, 11:18

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mirju »

^ Pystyisitkö suoristamaan vaikka pelkästään joka toinen päivä? Se olisi jo paljon paremmaksi tukalle :)
Nukkumatti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 17:28

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

on se varmaankin pakko opetella vähentämään tuota suoristelua, ei tästä muuten tule mitään&nbsp; ;D
20 vuotta hiukset päässä!
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mun kaksihaaraisiin ja katkeiluun oli syynä suoristusrauta, epäsäännöllinen trimmaus ja huono ruokavalio &nbsp;:-[ &nbsp;näiden takia mun niskahiukset oli pitkään sellaset säälittävät lyhyet tupsut joita ei millään saanut kasvatettua normaaliin mittaan. Vielä tänäkin päivänä ne on selvästi ohuemmassa kunnossa ja herkästi katkeilevat sekä haaroittuvat muihin hiuksiin verrattuna.
Ennaltaehkäisen säännöllisellä leikkaamisella ja latvasuojalla. Oon käyttänyt tangle teezeriä vasta vähän aikaa, mutta senkin ostin hellävaraisuuden vuoksi katkeilua ajatellen. Seuraavaksi oon suunnitellut askartelevani satiinisen yömyssyn, joka suojaisi niskahiuksia puuvillaisilta tyynyliinoilta (öisin pidän hiuksia nutturalla niin jo siinä niskahiukset on koetuksella).

Tässä keskustelussa on kerran aiemmin kysytty syytä näille jyrkästi taittuneille latvoille enkä vieläkään oikein mahda niille mitään &nbsp;:( &nbsp;taittumiskohta on toisinaan loiva ja mahdollista "silittää" takaisin suoraksi ja toisinaan se on kova ja ilmeisesti pysyvä vaurio (josta tulee vielä ehkä katkennut tai haaroittunut hius?). Onko kellään muulla kokemusta näistä ja onko ehkäisemiseksi jotain erityisiä juttuja?
Edit löysin LHC:sta tällaisen artikkelin erilaisista kaksihaaraisista ja haarahiukseksi tuo tuollainen "right angle" tyyppinen taipunut latva luokitellaan&nbsp; :-\ http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... icleid=189
Viimeksi muokannut versicolori, 25 Helmi 2012, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Nyt saan sitten minäkin osani hiusten katkeilusta.&nbsp; :( latvoissa on PALJON valkoisia palloja pari senttiä latvasta ylöspäin, josta hius katkeaa vetämällä. Myös hiuksia harjatessa näitä pieniä pätkiä on lavuaari täynnä. Olen 100% varma että syypää tähän on melkein jokapäiväinen suoristusraudan käyttö ja pistinkin sen pannaan samantien. Käyn leikkauttamassa latvoista runsaasti pois ja jos uusia palleroita ei tule, niin tiedän raudan olleen syypää.
Sundance
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 16:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Sundance »

"Mun äiti sanoi samaa, että kun leikkaa latvoja niin kasvaa paremmin. "

Kasvaminen vs. pituuden lisääntyminen. Jos huono latva murenee alta pois samaa vauhtia kuin juuresta kasvaa, niin ei siinä pituus lisäänny vaikka hius kasvaakin. Jos latva taas on ehjä ja hyväkuntoinen, niin kyllä se hiuksen pituus lisääntyy kasvun myötä nopeammin. Äiti oli (ainakin melkein) oikeassa?&nbsp; ;D
Varjotar

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mulla on katkeillut hiuksia ihan hirveesti viimeaikoina ja pää yhtä tynkää ja pätkää täys. Katkeilu loppui kun alkoi käyttämään korjaavaa suihketta kosteuttavan sh:n ja hoitarin kanssa.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Pakko lähestyä juuresten tietopankkia seuraavanlaisen ongelman kera: mun tytöllä (ikä 9 vuotta) on nyt puolen vuoden sisällä ilmestynyt päälaen takaosaan/takaraivolle lähes kymmen neliösentin alue jossa on pari-kolme senttiä lyhyttä, karheaa hiusta. Ikäänkuin hius olisi väkivaltaisesti katkennut/palanut. Muuten hiukset kasvaa täysin normaalisti.

Oon syöttänyt kalanmaksaöljyä jo reilun vuoden, kalkkia pari kuukautta, sinkkiä kuukauden verran. Shampoona xz-shampoot, olen opastanut hieromaan shampoon ensin käsiin eikä länttäämään keskelle päätä. Tyynyliinat liukasta polyesteriä.

Mikä tällaista voi aiheuttaa? Hiuksia ei kuivata, käherretä, värjätä tms. Harjana hyvä harjaslattaharja, harjataan kuivana. Tyttö ei nyi hiuksiaan.

Alkaa pikkujuures ja äiti olla jo vähän itkuisia kun mikään ei auta ja toiveena pitkä kaunis tukka... ;(
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Onko hiuksia kiinnitelty ponnarilla tai muilla härpäkkeillä tuon alueen kohdalla? (Varmaan nyt olitkin jo tämän sulkenut pois, mutta varmistan silti...)
1cFii, oma väri.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mun hiusten katkeilu alkoi kun tein ääliömäisyyksissäni monet värinpoistot. Suihkussa hiuksia pestessä kädet ja lattia on täynnä erimittaisia hiuksen pätkiä ja kuivanakin kun kuljettaa sormia hiusten läpi käteen jää sellaista silppua. Mä olen leikannut vyötärömittaisista hiuksistani huonoja pois ja paljon, mutta ongelmana tässä ei olekaan enää niinkään hiusten latvojen katkeilu vaan päällimmäiset hiukset jossa on erimittaista ja myös hyvinkin lyhyttä hiusta ja nämä ne sitten iloisesti katkeilevat.
Olen käyttänyt XZ:n Xylitol-hunaja shampoota, Joicon K-Pak shampoota & hoitista, Lanzan Reconstructoria ja jätettävää + Bonacuren latvasuojaa, muhittelen hiuksia oliiviöljyssä, Lanzan rekussa ja TRESemmen Naturals hoitsikassa ja seuraavana tilaukseen lähtee kosteuttajia, mm. suositeltua KC Professional Let Me Be Moisturea.

Mä en enää koskaan tee värinpoistoja. Jos joskus yritän niin mua saa lyödä. Kovaa.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Samanlainen tilanne täällä... :( Tosi kivaa, kun alimmat hiukset ovat jo jonkin verran yli hartioiden, mutta päällä on sekalaisen pituista ja katkeilevaa tukkaa. Jouduin vielä edellisen värinpoisto-onnettomuuden jälkeen leikkauttamaan hiuksia kerroksittain, en tykkää yhtään!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Vastaa Viestiin