Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Strix

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Strix »

Pitää kokeilla. Kookosöljyä käytän muuten, mutta en ole ajatellut että se voisi toimia värjäyksen yhteydessä.
Mietin että penetroiko väri sitten vaan heikommin vai värjääkö öljykerroksesta huolimatta tasaisesti. Tulee mieleen tuo creme excellence jossa on se värjäystä edeltävä latvasuoja.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Neriana »

^^ haa sori ymmärsin viestisi hiukan väärin. En tiennyt että etsit jotain millä suojata latvat värjäyksen ajaksi. Ymmärsin että olet huolissasi latvojesi kunnosta yleensä, että värjäykset ovat tehneet tehtävänsä ja kuivattaneet ne katkeileviksi, ja nyt etsit apua katkeileviin latvoihin.

En tiedä miten kookosöljy käyttäytyy värjäyksen aikana.
Strix

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Strix »

Pitää tutkia asiaa paremmin :)
Kookosöljyä käytän muutenkin kyl jätettävän lailla. Mietin vain että olisko jotain ihan vain latvoille sopivaa jolloin värjäys olis hieman hellempi niille. Vaseliini voisi olla kyl, hmm hmm.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Kävin tänään kampaajalla suorittamassa vuosittaisen hiusten tasauksen.

Kampaaja:
"Tuota, oletko tietoinen siitä että sulla on täällä takana suuri lovi mistä hiukset on ainakin 10 senttiä lyhemmät kuin ympäriltä? Mitä sun hiuksille on oikein sattunut?"

Minä:
*syvä huokaus*

Siis uskomatonta. Puhuin tuosta samasta rispaantuneesta lovesta jo kolme vuotta aiemmin tämän saman ketjun ekalla sivulla, ja olen tehnyt kaikki mahdolliset parannukset mitä huolelliseen hiustenhoitooni enää voi tehdä, ja tuo fuckin' katkeillut alue vaan on ja pysyy!! Tämähän alkaa olla jo paranormaalia.


- en föönaa
- en käytä metalliosia sisältäviä hiuslenksuja
- en harjaa tukkaa märkänä
- olen käyttänyt latvasuojaa ja jätettäviä hoitiksia joka ikisen pesun jälkeen vuositolkulla
- käytän joka pesun yhteydessä öljyjä
- aloin vuosi sitten nukkua hiukset juuresnutturalla --> eliminoin tyynynkin tuottaman hankauksen

Ei vaan voi olla mitään mikä katkoisi nuo hiukset, ja siellä se aavemainen lovi vaan pysyy. Välillä sitä on saatu leikkauksella huomaamattomammaksi, mutta parissa kuukaudessa se on jälleen selvästi näkyvissä.

Mun hiukset on takaa niin ruman näköiset että mä en enää juurikaan halua pitää niitä auki.  :( Hainhammas-soljesta on tullut mun uusi paras kaveri. Okei, mun hiukset on lapsesta saakka olleet kuivat ja helposti haaroittuvat, mutta silti ne pysyivät aina suhteellisen kivan näköisinä huonollakin hoidolla. Nyt ne vaan katkeilee vuosi vuodelta enemmän vaikka hoidan niitä paremmin kuin koskaan.  :'( Tällä mun hiukset palkitsee mun juurestelun.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Voisiko kyseessä olla joku sellainen, että hiuksesi eivät vaan kasva kyseisestä kohtaa yhtä nopeasti kun muut, ja rispaantuvatkin sitten helpommin? Mulla on tietty kohta etuhiuksissa jotka kasvavat kyllä pikavauhtia pari-kolmesenttisiksi, mutteivät koskaan kunnolla pitene. Eli niitä ei voi kasvattaa pitkiksi. Kun ne leikkaa sängeksi, ne kasvavat kyllä sen muutaman sentin vauhdilla, mutta siihen se jääkin. Kampaajat aina kauhistelevat että miksen kasvata niitä pois, kun kerron leikkaavani kyseisen kohdan saksilla lyhyeksi. Mutta kun se kohta ei vaan yksinkertaisesti kasva sen enempää, vaikka odottaisi maailman tappiin!
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Iia »

^^mulla oli vuosia sitten tuollainen samanlainen lovi joka aina vain tuli, tein mitä tahansa.  Samoin mulla tuli myös vuosia aina yhteen kynteen se tietty samanlainen virhe, kolo sekin. Nyt nämä molemmat jutut on onneksi lopettaneet kummittelunsa. Enkä todellakaan tiedä mistä nämä johtuivat.  :o

Ja nyt tulee silmäripsiin aina tuo sama kohta, jossa ei ole ripsiä. Ensin syytin ripsentaivuttimia, vaihdoin monta kertaa, edelleen tuli aina se tyhjä kohta, lopetin käyttämästä taivuttimia ja taas se ripsetön kohta on tullut. Kyllä minua aivan selvästi joku vainoaa.  :3
Viimeksi muokannut Iia, 05 Tammi 2010, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

^^Toi rispaantuminen on kyllä aika uskomaton juttu, jos kaikki varotoimet on tehty. Mutta mulla on niskassa sellanen hiusosio, joka uskokaa tai älkää, ei ikinä oo kasvanut pidemmäksi kuin noin max. 10 cm pitkäksi  ??? Tää "osio" on muusta niskahiusrajasta erillinen ja jatkuu siis tosi alas niskaan, että esim. kampaajat aina pesun yhteydessä hämmästelee, kuinka niska on vieläkin shampoon peitossa.. Näkyy esim. nostaessa hiukset ponnarille, että jahas täältä tulee vielä jokin ylimääräinen töyhtö, joka ei ylety ponnariin. Mä oon sitten ratkaissut asian niin, että leikkaan saksilla ton töyhdön aina siiliksi. Mutta siis pointti oli se, että hiuksissa voi olla kaikkia kummallisuuksia, joita ei voi selittää.

Mitä jos leikkaat hiukset ihan lyhyeksi, niin lyhentyykö tää rispaantunut alue aina yhtä lailla enemmän suhteessa muuhun hiuksistoon?  

Eli sama juttu kuin Pennyllä!
Viimeksi muokannut Lemmy, 31 Joulu 2009, 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Tosi harmi juttu, Supervixenillä. :-[  Mulla on samoin kun Pennyllä ongelmia etuhiuksien kanssa, tilanne vaan sellainen että kyseinen alue on paljon laajempi, mutta kasvavat sellaiseksi kymmensenttiseksi maksimissaan, sen jälkeen katkeavat ja rispaantuvat. Mulla on aina ollut edestä ohut ja katkeileva mutta nyt mennyt paljon pahemmaksi vaikka kaikin tavoin hoitotoimia lisännyt ja ylimääräistä rasitusta hiuksistossa vähentänyt. Mä ymmärrän ton tuskan koska tuollainen voi pahimmassa tapauksessa estää hiusten pitkänä pitämisen kokonaan, näin on mulla laita. Näytän edestä sitten ihan kaljulta jos en voi pitää kampausta jossa takaa on kammattu hiuksia eteenpäin. Takana mulla päin vastoin hiuksia on todella runsaasti ja jotenkin paksumpaa laatuakin.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Lemmy kirjoitti: Mitä jos leikkaat hiukset ihan lyhyeksi, niin lyhentyykö tää rispaantunut alue aina yhtä lailla enemmän suhteessa muuhun hiuksistoon?  
Tuo lovi ilmestyi hiuksiini vasta noin kolme vuotta sitten, ja koko sen ajan mulla on ollut pitkät hiukset, joten en osaa sanoa lyhentyisikö se suhteessa muihin hiuksiin. En aio loven takia leikata hiuksiani ihan lyhyiksi, sillä pitkät hiukset on mulle jonkinlainen pakkomielle. Kampaaja oli kyllä kovasti halukas leikkaamaan kaikki saman mittaisiksi, mutta en antanut. Tuoreessa muistissa on vielä "trauma" siitä kun hiuksiani pätkäistiin 20 senttiä syksyllä 2004, ja vasta tänä vuonna olen päässyt takaisin vanhaan pituuteen.

Kai hiustupetkin on sitten muuttuvia, ja mun tapauksessa ilmeisesti takaraivon alueen hiustupet on muuttuneet niin että niistä kasvava hius on heikkolaatuisempaa kuin muu tukka. Kuulostaa ihan älyttömältä, mutta vaikea keksiä enää mitään muuta selitystä.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Iia »

^ nyt muistan myös jostain lukeneeni, että voi liittyä vaurioituneeseen hiustuppeen ja kynsien tapaukseenkin oli kai joku samantapainen selitys. Mutta mulla nämä jutut ainakin korjaantui sitten itsestään. Mutta olivat tosiaan vuosia. Sitä vaan yritän sanoa, että voi hyvinkin olla ohimenevää.  :)
gilrain

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja gilrain »

Mä huomasin omia hiuksiani (reilu bsl-mitta) tutkaillessa että mulla ei ole kovin paljon perinteisiä kaksihaaraisia, mutta sellaisia hiuksia löytyi useampi jotka ovat haaroittuneet n. 10 senttiä latvasta ylöspäin ja sen jälkeen toinen haara kasvanut normaalisti ja latva ihan yksihaarainen. Voisiko tää johtua siitä että hiuksen kunto on parantunut tuon haaroittumisen jälkeen (= olen hoitanut latvaa paremmin) eikä se siksi ole haaroittunut uudelleen vai onko vaan sattumaa että niin monessa hiuksessa oli ihan samassa kohtaa tuo haaroittuminen?
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Miten muuten pitäisi tulkita se että ei ole juurikaan kaksihaaraisia, mutta aika moni latva kääntyy 45 asteen kulmassa toiseen suuntaan? Katkennut ja vääntynyt ikäänkuin ???
Kuivuutta vai katkeilua, siis latvat eivät katkea, ne vain vääntyvät kuin L kirjaimen muotoon...
Viimeksi muokannut Tintu, 02 Tammi 2010, 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

gilrain kirjoitti: Mä huomasin omia hiuksiani (reilu bsl-mitta) tutkaillessa että mulla ei ole kovin paljon perinteisiä kaksihaaraisia, mutta sellaisia hiuksia löytyi useampi jotka ovat haaroittuneet n. 10 senttiä latvasta ylöspäin ja sen jälkeen toinen haara kasvanut normaalisti ja latva ihan yksihaarainen. Voisiko tää johtua siitä että hiuksen kunto on parantunut tuon haaroittumisen jälkeen (= olen hoitanut latvaa paremmin) eikä se siksi ole haaroittunut uudelleen vai onko vaan sattumaa että niin monessa hiuksessa oli ihan samassa kohtaa tuo haaroittuminen?
Ei niiden hiusten tarvitse haaroittua välttämättä latvasta. Nuo hiukset on vaurioituneet sieltä pituuksista.  Kumpikaan noista haaroista ei enää kasva haaroittumisen jälkeen. Jos noita haarautumisia on paljon samalla korkeudella, niin syy niihin löytyy todennäköisesti hiusten kiinnipitämisestä (soljet, lenksut, pannat) tai muusta mekaanisesta ärsytyksestä (laukun olkahihna, kaulaliina tms). .

Omia hiuksiani tutkiessani olen huomannut, että haarautuakseen hius ensin halkeaa (valoa vasten hiusken haljennut kohta näyttää vaaleammalta kuin muu hius). Sopivasti hiusta taivuttelemalla ja pyörittämällä tuon halkeaman saa näkyviin (on kuin parsineulan silmä). Tuo hajennut hius voi sitten muuttua kaksihaaraiseksi kolmella eri tavalla
- Hius katkeaa halkeaman alalaidasta kokonaan -> kaksihaarainen latva, jossa molemmat haarat on samanpituiset
- Hiuksen latva katkeaa vain toisen säikeen kohdalta -> kaksihaarainen hius, jossa toinen haara on lyhyempi. Pitempi haara on siis se haarautumaton osa hiuksesta joka on vaurioituneen kohdan alapuolella
- Hius katkeaa halkeaman ylälaidasta -> ei selvää kaksihaaraista, mutta hiuksen kärki näyttää rispaantuneelta

Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Supervixenille vielä: Mietin, että jos tuo lovi on ilmestynyt yhtäkkiä 3 vuotta sitten, niin voisikö syynä olla esim. hormonit, että on jokin juttu muuttunut, esim. pillereiden tai muiden lääkkeiden aloittaminen/vaihtaminen? Kun kerta raskaudenkin aikana voi hiukset mennä joko huonoon tai hyvään jamaan (tai sit ei tapahdu mitään) hormonien takia, ni voiskohan pillerit vaikuttaa. En tiedä, lukeeko esim. niis pakkausseloisteissa hiusten ohenemisesta mitään sivuoireina?
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Lemmy, mä mietin kanssa tuota vaihtoehtoa. On tullut oltua erilaisilla lääkityksillä, mutta kuitenkin tuntuu aika mahdottomalta että joku lääke ohentaisi juuri tietyn kohdan hiuksista. Eri asia jos koko hiusten kunto olisi muuttunut.

Olisikohan jossain päin Suomea joku hiustutkimusklinikka....  ;D Voisin ilmoittautua sinne tutkimuksiin.

Vastaa Viestiin