Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Mun arvaus on, että nuo rankat käsittelyt on aiheuttaneet tuon Supervixenin ohentuman tuonne taakse. Vaikka niistä ois vuosia, hiuksen rakenne ei hyvälläkään hoidolla palaudu ennalleen, ja sitten kun se "ikääntyy" eli kaiken päivittäisen kulutuksen myötä, tulee sitten jossain kohtaa murtumispiste vastaan ja käy noin. Hyvällä hoidolla sitä katkeamista on toki varmaan saanut paljon vähennettyä ja viivytettyä. Sekä vaalennus että permis on kyllä hiukselle hurjan kuluttava käsittely, erikseenkin, saati samaan hiukseen.

Mä joskus jo reilu 10 vuotta sitten itse vaalensin yli vyötärön mittaiset hiukseni vaaleiksi, vähän pelotti silloin, että jos hiukset vaurioituu, mutta uskoin tietty kaikkiin vaalennuspakkausten hehkutuksiin vaalennus- ja hoitsikka- aineiden hoitavuudesta ja suojaavuudesta ::). Hiukset oli yli vuoden vaalentamisen jälkeen todella ihanat, sileät ja kauniin väriset,tuntuivat paksummilta, enkä ole koskaan saanut niin paljon kehuja hiuksistani. Sitten alkoi yhtäkkiä hiusten katkeilu, ja ilman mitään leikkaamista ne lyhentyivät vuodessa suurimmaksi osaksi hartiamittaiseksi hattaraksi :-\. Omasta kokemuksesta siis, se hiuksen hauraus saattaa käsittelyjen seurauksena olla huomattavan pitkiäkin aikoja piilevänä näennäisen terveen näköisessä hiuksessa. Plus että mulla on ainakin eri puolilla päätä aivan eri vahvuisia hiuksia, tuossa korvan takaisella alueella on tosi vahvaa jouhta, joka ei oikein millään ala katkeilemaan kun taas keskellä takana on hauraampaa: luonnostaan latvani siis pyrkivät muodostamaan käänteisen v:n, selkeän lyhenevien ja katkeilevien hiusten loven keskelle :P.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Tuo sun veikkaus eOwyn on varmaan se todennäköisin syy. Nyt olenkin sitten päättänyt että permanenttaus saa jäädä ainakin viideksi vuodeksi, normaalin permis"aikatauluni" mukaan olisin ottanut uuden käsittelyn nyt huhtikuussa. Varmaan 10 vuoden ajan olen ottanut kiharaa joka toinen vuosi. Se jääkin sitten mysteeriksi miksi hiukset ei oo koskaan aiemmin tällä lailla murtuneet. Juuria olen vaalentanut vuodesta 2001, eli vaalentamisen ja permanenttauksen yhteisvaikutuksenkin olisi pitänyt näkyä aiemmin. Mutta nyt varmaankin tuo viimeinen permanentti joka siis tehtiin Schwarzkopfilla L'oreal Interphasen sijaan oli se viimeinen niitti ja se jotenkin perusteellisesti hapersi hiusten rakenteen. Ja sitten vielä lisänä tää Ahvenanmaan vesi joka mahdollisesti on myös myötävaikuttanut tuhoon. No, nyt ei auta kuin odottaa ja katsoa kasvaako tuo lovi koskaan umpeen...
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Bembo »

HAIR-lehdessä mainittiin, että hiusten katkeiluun auttaisi proteiinihoito. Sitten kun kuuri alkaa olla lopuillaan, päälle kosteushoito. Mitähän tuollaiset proteiinihoidot ovat? (suomessa vastaavia?) Käskettiin mennä kampaajalle tuollaiseen hoitoon.Onhan niitä kai itsehoitotuotteenakin, esim jotkut rakennepaikkaavat. Ne vain usein samalla kosteuttavat ja lätsäyttävät ja rasvoittavat tällaista ohutta hiusta. Lisäksi kaikki ehkä vähän lupaavammat valmisteet taitavat olla vahvasti hajustettuja. Hiukset kun ovat ohuet, ei niitä paksuksi saa, mutta ei niitten pitäisi ihan älyttömästi katkeillakaan vain siksi että ovat ohuet. Syön sisäisesti vitamiineja muta nehän auttavat vaan uuteen kasvavaan hiukseen, jos auttavat.
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Mä en olekaan ainoa tämän ongelman kanssa!! Oma tukkani on ollut LOVENA jo vuosikaudet, siitä saakka kun hiukseni yläasteella alkoivat muuttua laineikkaista kiharapehkoksi. Silloin hiukseni olivat vielä täysin käsittelemättömät, nykyään tosin eivät enää.. Joten mistään rankasta käsittelystäkään nuo takaraivon tupsut eivät voi johtua...
Omassa päässäni hiuslaatukin on ihan erilaista takaraivon kohdalla; sellaista rutikuivaa pörröä, ja siellä hiukset ovatkin sellaiset 15cm pitkät, kun taas muu tukkani on rintsikoiden hakasiin....
Kun vain tietäisi mikä tuohon auttaisi...........  :'(
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Gnaah! Mulla on alkanut tukka katkeilemaan hirveästi. Ei siihen tuollaista lovea ole muodostunut, mutta se katkeilee sieltä täältä. Parhaiten sen huomaa, kun näitä mustia hiuksia harkaa lavuaarin yläpuolella, niin kohta se on täynnä eri mittaisia hiuksen pätkiä.

Hoito on ollut huolellista, mutta paha tapani oli pestä hiukset päivittäin, vaikka ne eivät olleet edes likaiset. Tykkään vaan siitä raikkaasta tunteesta. Nyt olen vähän aikaa sitten siirtynyt joka toinen/kolmas päivä pesemiseen, katsotaan jos siitä olisi jotain apua.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Hiukset siis saattavat katkeilla puolen vuoden - vuoden kuluttua kovista käsittelyistä? Tietysti katkeilu on suurempi ongelma niille, joiden hiukset yltävät yli hartiamitan, mutta mites sitten lyhyempitukkaisilla? Voiko katkeilua ehkäistä leikkauttamalla tukkaa muutaman sentin kovien käsittelyiden jälkeen? Metodilla "huonot pois ja parempaa tilalle".  Kyselen tässä tyhmiä  :P Viime päivinä muutenkin hillunut foorumilla ihan liikaa...
ashling

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja ashling »

Kaverilla on samanlainen ongelma (vyötärönmittaiset, raidotetut hiukset) ja tulimme siihen tulokseen että suurin ongelma on nukkuminen puuvillatyynyliinalla hiukset irti. Ilmeisesti hän on aika rauhaton nukkujakin ja se yhdessä raidotetun, vahingoittuneen hiuksen kanssa aiheutti katkeilu. Hän vaihtoi satiinityynyliinan ja rupesi letittämään hiukset yöksi ja nyt olemme kyllä sitä mieltä että näyttää paremmalta.
Niina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 274
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:05

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Niina »

Mulla taas hiukset katkeilee niskasta. Letittäessä huomaa hyvin, kuinka paljon lyhyempiä hiustupsuja niskassa kasvaa ja ne ovat aivan täynnä kaksi- tai useampihaaraisia. Hiuksiin myös tulee näitä valkoisia juttuja, joista hius katkeaa helposti. Muistelisin, että aina kun on ollut pitkät hiukset, niin niskasta on löytynyt tällaisia hiuksia. Ne varmaan kuluvat niin paljon kun hinkkaavat päivät pitkät paitaa vasten selässä ja talvisin vielä takin alla. Päälihiukset ovat ihan hyvässä kunnossa, niissä ei näy mitään kulumisen merkkejä suuremmin. En tiiä sitten, mitä noille niskahiuksille pitäis tehdä. Huvittais leikata ne kokonaan pois, kun ne menee koko ajan takkuun ja muutenkin. Öisin tukka on letillä ja käytän puuvillasatiinista tyynyliinaa. Olen kyllä miettinyt, että pitäis alkaa pitämään tukkaa nutturalla päälaella öisin, kun letti on jo niin pitkä, että se on kokoajan jossain alla ja kiristää. Nutturalla alimmat hiukset kyllä kuluu entistä enemmän, kun nehän siinä sitten tyynyyn hinkkaa kokoajan.
Hiusten pituus 132 cm, yli polvien siis. Latvat haaroittuu herkästi ja hiukset takkuuntuvaa sorttia. 1bMii.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mullä törröttää jakauksen kohdalta päästä ihan hirveesti lyhyitä hiuksia.. Aika hankala niitä on saada millään talttumaan, aina ne vaan sojottaa suoraan ylospäin. Lakkaa en viitsi laittaa, kun se vaan kuivattaisi hiuksia. Mä mietin, että mistä mä tiedän onko nuo katkenneita hiuksia vai uusia kasvavia hiuksia? Kaiken järjen mukaan niiden ei pitäisi olla katkenneita, koska olen hoitanut hiuksiani hyvin. Ja miten ne olisivat tuosta päälaelta katkenneet?
Melisande

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Melisande »

^ Mulla on ihan sama homma, eripituisia törröttäviä haivenia on aina jakauksen paikasta huolimatta. Mä olen aina pitänyt niitä kasvavina hiuksina, koska niiden latvat ei näytä varsinaisesti katkenneilta ja koska en kanssa keksi syytä katkeamisille. Toivottavasti olisin oikeassa..  :-\
iines
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 398
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 17:24

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja iines »

^ Minulla on myös, päälaella ja alemmissa kerroksissa vähän joka puolella. Kysyin kampaajalta ja hän sanoi, että ovat kasvavia hiuksia ja epäili, että mulla on ollut normaali hiustenlähtökausi jota nyt seuraa uusi kasvu. Eron huomaa kuulema just tuosta latvasta onko katkennut vai uusi hius. Olin ihan varma, että ovat katkenneita hiuksia kiitos värinpoistohistorian mutta onneksi ei.
1aFii. Puolipitkä vaaleaksi raidoitettu.
Pinni

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Pinni »

Mulle tulisi mieleen että ap:n hiusten katkeaminen johtuisi permiksestä, olisko kuminauhat painaneet hiukseen vekin takaraivolla ja hius olisi haurastunut tästä kohtaa... :-\

Hiusten katkeilusta tulee mieleen että hius on katkeamiskohdasta vaurioitunut joskus joko kemiallisen tai mekaanisen käsittelyn yhteydessä ja kestää tämän jälkeen x määrän rasitusta jonka jälkeen katkeaa. (...ajatus pätkii...)
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja almiros »

Minäkin otin permiksen tuossa kesällä ja olin ihan onnessani, kun ei hiuksille käynyt mitenkään ja näyttivät kauniilta. No nyt sitten.. kaamea harakanpesä  ;D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mulla oli pari vuotta sitten tuommoinen lovi kuin Vixenin kuvassa, ei ihan noin paha. Mulla se johtui siitä, kun hiusta oltiin vaalennettu edellisenä vuotena aika paljonkin ja lisäksi se, että tuli puutostila niin hiuksia lähti entisestään. Ei auttanut muut kuin tasoittaa kaikki hiukset samalle tasolle. Elikäs olkapäille. Eipä taida latvoissa olla enää ollenkaan vaalennuksia alla. Ainakin latvat tuntuu tosi pehmosilta. Nyt on kasvanut tosi kivasti ja on tasapitkät ja hyvässä kunnossa :) Ikävä kyllä siihen ei muu auttanut, kun se leikkaaminen. Nimittäin tykkän tasapitkistä hiuksista.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
MinnieMouse
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1117
Liittynyt: 06 Maalis 2006, 17:38

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja MinnieMouse »

Miracle kirjoitti: Mullä törröttää jakauksen kohdalta päästä ihan hirveesti lyhyitä hiuksia.. Aika hankala niitä on saada millään talttumaan, aina ne vaan sojottaa suoraan ylospäin. Lakkaa en viitsi laittaa, kun se vaan kuivattaisi hiuksia. Mä mietin, että mistä mä tiedän onko nuo katkenneita hiuksia vai uusia kasvavia hiuksia? Kaiken järjen mukaan niiden ei pitäisi olla katkenneita, koska olen hoitanut hiuksiani hyvin. Ja miten ne olisivat tuosta päälaelta katkenneet?
Jos ihmiseltä irtoaa normaalistikin hiuksia päivittäin, niin luulisin että nuo pikkuhiukset ovat vain eri kasvuvaiheessa olevia hiuksia.
Vastaa Viestiin