Pahin hiusmokasi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Mikä on pahin hiusmokasi? Väri, leikkaus, permis...?

Minä sain noin viisi vuotta sitten päähäni laittaa hiuksiini kiharat. Hiukset olivat silloin lapaluihin asti ja hyväkuntoiset ja halusin niihin isoa kiharaa. No täysi floppihan siitä tuli; hiukset paloivat ja suurista, ihanista kiharoista ei ollut tietoakaan vaan pää oli täynnä pientä käkkärää. Näytin ihan lampaalta.

Suutani en tietenkään saanut kampaajalla auki ja itku kurkussa menin häntä koipien välissä vakiokampaajalleni siinä toivossa että hiukset voitaisiin vielä pelastaa. Kampaaja katsoi hiuksiani ihan kauhuissaan ja totesi että lyhyeksi leikkaaminen on ainoa mitä säkkärälle pystyy tekemään.
Siitä alkoikin sitten kasvatus ja hiushoitoaddiktioni. Näihin hiuksiin ei enää ikinä permistä laiteta!!
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Ehdottomasti toisten pikkulettien ottaminen!  :( Siinä rytäkässä lähti niin paljon tukkaa, että oli pakko leikata puolipitkästä lyhyeksi. Ekalla kerralla lähti vain ihan normaali määrä.
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Laskisin hiusmokiksi ne kerrat, kun olen tehnyt värinpoistoja ja kahden viikon päästä päättänyt, että haluankin tummat hiukset.

Tästä nykyisestä sävystä en ole ihan varma, onko tämä nyt moka vai ei. Tämä väri on vaan ihan kauhean tumma. Välillä se on ihan hyvä asia, olen ihan tyytyväinen, kun taas sitten välillä kun katsoo peilistä, niin on ihan epätoivoinen olo. Etenkin kun katsoin eilen yhtä kuvaa Tuskasta, otettu bussissa, ja voi hitto miten hyvin se kuparinen mulla sopikaan..

Mutta joo, värinpoistoa ei enää yhtään tähän tukkaan! Kyllä se paksuus ja kunto nyt on tärkeämpää tällä hetkellä kuin väri, ja kyllähän se tukka kasvaa.. Ehkä sitten vähän ajan päästä jotain vaaleampaa.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Eulaalia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:39

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Eulaalia »

No tähän ketjuun on helppo kirjoittaa, vähän samantyylinen vastaus kuin Lyxillä, eli marraskuussa tuli tosi säkkärä permanentti (ihan pientä kiharaa, vaikka pyysin isoilla rullilla). Voihan olla, että kampaaja on lutrannut liian vahvoilla aineilla, mutta saan kyllä syyttää suurimmaksi osaksi itseäni tässä tapauksessa, miksi permanentti ei onnistunut:

- koko viime vuoden värjäilin hiuksiani asteittain tummemmaksi Colour Expertellä (raidat aina) n. 1-2 kk välein, ja näiden värien alla blondattua ja raidoitettua hiusta
- pesin mm. Fructiksella ja Sunsilkillä (jossain vaiheessa Bonacurea ja Lifetexiä mitkä olivat "luxustuotteita")  enkä oikeastaan tiennyt mistään tehohoidoista, jätettävänä käytin mm. Sunsilkiä
- sairastelin paljon viime vuonna, toukokuusta koko loppuvuoden outoa kuumeilua ym. eli peruskunto huononi ja on takuulla vaikuttanut hiusten kuntoon

Tukkaa on lähtenyt permanentin jälkeen enemmän kuin laki sallii, enkä ole halunnut leikkauttaa näitä lyhyeksi, muutama sentti tosin latvoista lähtenyt, ja välillä joutuu takkuja saksimaan. Mä annan leikata vaan sitä mukaa kun hiukset kasvavat, eli pitkästä tukasta on tässä vaiheessa vielä turha haaveilla. Kestoväriä (Vision 3.58) laittelen aina vaan ihan juureen, niin että juurikasvu ;D peittyy. Hyvillä aineilla ja hyvillä vinkeillä olen saanut tämän tukan nyt ihan "siedettäväksi". Mutta ei varmaan ihan pian tee mieli ottaa uutta permanenttia.
Viimeksi muokannut Eulaalia, 29 Tammi 2006, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mun pahimmat hiusmokani on varmasti muutama vuosi sitten otettu permanentti ja  se, kun n. vuosi sitten olin hiusmallina..

Se permis pilas mun pitkät hiukset ihan totaalisesti.. Kuten muillakin on täällä tuntunut käyvän, mullakin siitä tuli aivan liian säkkärä. Ja sitten kun päälaelta alkoi kiharat oikenemaan, näytin auttamasttomasti lampaalta ;)

Ja tuo hiusmallihomma oli kans ihan hirveetä.. Mun hiukset vaalennettiin ja värjättiin aivan valkoisen harmaiksi.. Siis ihan mummoväri se oli, ei sellainen hieno hopeinen.. JA sekaan vielä vedettiin kirkkaan violetteja raitoja.. Ei siinä sitten mitään, iskin ruskean hiusvärin päälle, ja hiusten kunto oli sitten mitä oli.. Tuosta sen verran kuitenkin viisastuin, etten enää ikinä hiusmalliksi suostu :D
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Efva »

Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(

Sen jälkeen ei mitään pahempaa olekaan sattunut. ;D
Lisa

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Pahin oli se, kun päätin ruveta aivan platinablondiksi. Noh, vaalennusta vaalennuksen jälkeen kunnes tukka oli aivan valkoinen ja ollessaan likainen niin kellertävä.  :P Siihen sitten päälle ruskeaa jonka pysyvyys latvoista on vieläkin (lähes vuoden jälkeen) heikko. Mutta eteenpäin ja paremmilla tököteilllä sekä vähemmällä rääkillä. Ja jos joskus vaalemmaksi haluan, tyydyn rtaidoitusmenetelmään. :)
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Tää viimesyksyn permanentin otto lapaluihin asti olevaan tukkaan oli varmaan pahin moka, koska sen seurauksena nyrhin itse tukkani lyhyeksi ja sillä tiellä ollaan.. ;D Tosin ei sekään kovin paha moka ollut, koska sen seurauksena päädyin Storen kautta juurikasvuun.. ;)
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mirre kirjoitti: Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(
Mä olin jotain 'viistöistvee', kun saatiin kamun kanssa kuningasidea hankkia permanentit! No ei kun marssittiin tutun kampaajan luokse, eikä silloin  tullut mieleenkään ajatella muuta kampaajaa.  Meidän  ei tarvinnut permiksestä maksaa muuta, kuin aineet. Kampaaja tosin oli nähnyt jo parhaat työvuotensa, mutta niin tuo liki eläkeikäinen mamma sitten teki työtä käskettyä ja sainpas tosiaan kiharat. Olin lähinnä afrotukkaa ja villakoiraa koko likka ja kiharat kesti ihan tolkuttoman pitkään!
Oli ehkä hiukka liian pitkään aineet liian pienillä rullilla. En ole sen koommin permiksestä haaveillut ;)
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Ava
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 114
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:49

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Ava »

Varmaan pahin moka oli lukiossa leikata mun puoleen selkään ulottuvat punaiset hiukset polkaksi ja vaalentaa ne. Yksi kaveri just päivitteli sitä, että ihmettelee vieläkin, miksi tein sen. Kai sitä vaan halusi muutosta. Sen jälkeen olenkin kasvatellut ja vaihtanut vähän liikaa väriä. Jostain syystä haluaa aina palata vaaleisiin. Tosin nyt on kivat nämä vaaleankupariset, kunhan vaan pituutta saisi lisää. Toinen moka on vuosi sitten itse laitetut raidat. Vieläkin on katkennutta hamppua päälimmäisissä hiuksissa. Jospa ne hyvällä hoidolla ja saksilla vähitellen lähtisivät.
Yhteenvetona: ei enää koskaan niin lyhyitä hiuksia ja raidoituksen kovemmilla aineilla voi unohtaa.

Muuten tuli noista teidän epäonnistuneista permanenteista mieleen, että just viikonloppuna kotona yksi sukulainen oli sitä mieltä, että mun pitäisi ottaa permanentti. Äiti taas sanoi, että ne lyhyet hiukset oli kivat.. Mitä itse muistan, ne oli ihan kauheet. Ihan kuin ne vaan olisivat olleet kateellisia, kun mulla on pitkät hiukset ja itsellään lyhyet mummopermikset.  ;D
maikku

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja maikku »

Minulle ei tule mitään über pahaa  mokaa mieleen, mutta ala-ja yläasteella sitä piti tukkaa aivan törkeän rumasti. Tyyliin hiusdonitsi ja panta ja pinnejä... Lukiossa pidin paplareita aina öisin, että saisin seuraavaksi päiväksi kiharat. Ja olihan ne kiharat. Kaikkein pahimmat 70-80-tyyliset. Ja sitten vielä se, kun värjäsin tukkaa mustaksi aika helvetin pitkään. Ei sovi niin yhtään.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja deko »

Kyllä se taisi olla se 10 vuoden punapäisyydestä platinablondksi viikonlopun aikana ;D ei siis järki taas vaikuttanut kun "olisi kiva kokeilla blondia". Olihan se kiva, kuukauden verran sitä jaksoin ennen kuin aloitin omaan väriin värjäämisen. No, tulipahan todettua että täysblondi ei minulle sovi :D Ja taas tekisi punaisempaa mieli...
this too shall pass.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Kikka kirjoitti:
Mirre kirjoitti: Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(
Mä olin jotain 'viistöistvee', kun saatiin kamun kanssa kuningasidea hankkia permanentit! No ei kun marssittiin tutun kampaajan luokse, eikä silloin  tullut mieleenkään ajatella muuta kampaajaa.  Meidän  ei tarvinnut permiksestä maksaa muuta, kuin aineet. Kampaaja tosin oli nähnyt jo parhaat työvuotensa, mutta niin tuo liki eläkeikäinen mamma sitten teki työtä käskettyä ja sainpas tosiaan kiharat. Olin lähinnä afrotukkaa ja villakoiraa koko likka ja kiharat kesti ihan tolkuttoman pitkään!
Oli ehkä hiukka liian pitkään aineet liian pienillä rullilla. En ole sen koommin permiksestä haaveillut ;)
Jooh, mun pahin moka oli kanssa, kun 14-vuotiaana halusin pitkiin hiuksiini permanentin. Niistä tuli ihan hirveät, näytin kanssa lampaan ja rokkarin sekoitukselta 8) Voi apua sitä itkua, kun itseni näin ja sitten siitä muutama kuukausi, niin leikattiin hiukset leukaan asti, kun ei muutakaan voinut  :-\ En kyllä ikinä enää kiharoita ottaisi, never!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja calypso »

Taitaa olla värinpoistoyritykset joulukuussa 2004 jonka jälkeen tajusin palata punaiseen.
Ja sitte tietysti niitä tyhmyyksiä, että juuri kun on saanut hiukset kasvatettua pitkiksi niin tulee joku vimma leikata taas.
(tälläkin hetkellä piilottelen itseltäni saksia  ;D )
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mun on varmaankin kun jossain vaiheessa halusin värjätä blondatun lettini punaiseksi, sitten en tykännytkään väristä ollenkaan, ja 3 värinpoistoahan sen takaisinsaaminen vaaleaksi vaati, ja jäihän se silti paljon kellertävämmäksi kuin alkuperäinen vaalennus. Tämän rumban kävin läpi 18 vuotiaana ja yhden päivän aikana.

Pitkän aikaa mulla oli tuo sama mistä Calypso puhui. Mutta viimeiseen 5 vuotee ei ole enää yhtään himottanut saksia lettiä, olen täysin hurahtanut pitkiin hiuksiini.
Vastaa Viestiin