Sivu 1/1

Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 04:17
Kirjoittaja Lyx
Mikä on pahin hiusmokasi? Väri, leikkaus, permis...?

Minä sain noin viisi vuotta sitten päähäni laittaa hiuksiini kiharat. Hiukset olivat silloin lapaluihin asti ja hyväkuntoiset ja halusin niihin isoa kiharaa. No täysi floppihan siitä tuli; hiukset paloivat ja suurista, ihanista kiharoista ei ollut tietoakaan vaan pää oli täynnä pientä käkkärää. Näytin ihan lampaalta.

Suutani en tietenkään saanut kampaajalla auki ja itku kurkussa menin häntä koipien välissä vakiokampaajalleni siinä toivossa että hiukset voitaisiin vielä pelastaa. Kampaaja katsoi hiuksiani ihan kauhuissaan ja totesi että lyhyeksi leikkaaminen on ainoa mitä säkkärälle pystyy tekemään.
Siitä alkoikin sitten kasvatus ja hiushoitoaddiktioni. Näihin hiuksiin ei enää ikinä permistä laiteta!!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 07:14
Kirjoittaja Jeyzie
Ehdottomasti toisten pikkulettien ottaminen!  :( Siinä rytäkässä lähti niin paljon tukkaa, että oli pakko leikata puolipitkästä lyhyeksi. Ekalla kerralla lähti vain ihan normaali määrä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 07:52
Kirjoittaja Henriikka
Laskisin hiusmokiksi ne kerrat, kun olen tehnyt värinpoistoja ja kahden viikon päästä päättänyt, että haluankin tummat hiukset.

Tästä nykyisestä sävystä en ole ihan varma, onko tämä nyt moka vai ei. Tämä väri on vaan ihan kauhean tumma. Välillä se on ihan hyvä asia, olen ihan tyytyväinen, kun taas sitten välillä kun katsoo peilistä, niin on ihan epätoivoinen olo. Etenkin kun katsoin eilen yhtä kuvaa Tuskasta, otettu bussissa, ja voi hitto miten hyvin se kuparinen mulla sopikaan..

Mutta joo, värinpoistoa ei enää yhtään tähän tukkaan! Kyllä se paksuus ja kunto nyt on tärkeämpää tällä hetkellä kuin väri, ja kyllähän se tukka kasvaa.. Ehkä sitten vähän ajan päästä jotain vaaleampaa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 08:39
Kirjoittaja Eulaalia
No tähän ketjuun on helppo kirjoittaa, vähän samantyylinen vastaus kuin Lyxillä, eli marraskuussa tuli tosi säkkärä permanentti (ihan pientä kiharaa, vaikka pyysin isoilla rullilla). Voihan olla, että kampaaja on lutrannut liian vahvoilla aineilla, mutta saan kyllä syyttää suurimmaksi osaksi itseäni tässä tapauksessa, miksi permanentti ei onnistunut:

- koko viime vuoden värjäilin hiuksiani asteittain tummemmaksi Colour Expertellä (raidat aina) n. 1-2 kk välein, ja näiden värien alla blondattua ja raidoitettua hiusta
- pesin mm. Fructiksella ja Sunsilkillä (jossain vaiheessa Bonacurea ja Lifetexiä mitkä olivat "luxustuotteita")  enkä oikeastaan tiennyt mistään tehohoidoista, jätettävänä käytin mm. Sunsilkiä
- sairastelin paljon viime vuonna, toukokuusta koko loppuvuoden outoa kuumeilua ym. eli peruskunto huononi ja on takuulla vaikuttanut hiusten kuntoon

Tukkaa on lähtenyt permanentin jälkeen enemmän kuin laki sallii, enkä ole halunnut leikkauttaa näitä lyhyeksi, muutama sentti tosin latvoista lähtenyt, ja välillä joutuu takkuja saksimaan. Mä annan leikata vaan sitä mukaa kun hiukset kasvavat, eli pitkästä tukasta on tässä vaiheessa vielä turha haaveilla. Kestoväriä (Vision 3.58) laittelen aina vaan ihan juureen, niin että juurikasvu ;D peittyy. Hyvillä aineilla ja hyvillä vinkeillä olen saanut tämän tukan nyt ihan "siedettäväksi". Mutta ei varmaan ihan pian tee mieli ottaa uutta permanenttia.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 11:35
Kirjoittaja Miracle
Mun pahimmat hiusmokani on varmasti muutama vuosi sitten otettu permanentti ja  se, kun n. vuosi sitten olin hiusmallina..

Se permis pilas mun pitkät hiukset ihan totaalisesti.. Kuten muillakin on täällä tuntunut käyvän, mullakin siitä tuli aivan liian säkkärä. Ja sitten kun päälaelta alkoi kiharat oikenemaan, näytin auttamasttomasti lampaalta ;)

Ja tuo hiusmallihomma oli kans ihan hirveetä.. Mun hiukset vaalennettiin ja värjättiin aivan valkoisen harmaiksi.. Siis ihan mummoväri se oli, ei sellainen hieno hopeinen.. JA sekaan vielä vedettiin kirkkaan violetteja raitoja.. Ei siinä sitten mitään, iskin ruskean hiusvärin päälle, ja hiusten kunto oli sitten mitä oli.. Tuosta sen verran kuitenkin viisastuin, etten enää ikinä hiusmalliksi suostu :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 11:48
Kirjoittaja Efva
Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(

Sen jälkeen ei mitään pahempaa olekaan sattunut. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:00
Kirjoittaja Lisa
Pahin oli se, kun päätin ruveta aivan platinablondiksi. Noh, vaalennusta vaalennuksen jälkeen kunnes tukka oli aivan valkoinen ja ollessaan likainen niin kellertävä.  :P Siihen sitten päälle ruskeaa jonka pysyvyys latvoista on vieläkin (lähes vuoden jälkeen) heikko. Mutta eteenpäin ja paremmilla tököteilllä sekä vähemmällä rääkillä. Ja jos joskus vaalemmaksi haluan, tyydyn rtaidoitusmenetelmään. :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:03
Kirjoittaja Zessa
Tää viimesyksyn permanentin otto lapaluihin asti olevaan tukkaan oli varmaan pahin moka, koska sen seurauksena nyrhin itse tukkani lyhyeksi ja sillä tiellä ollaan.. ;D Tosin ei sekään kovin paha moka ollut, koska sen seurauksena päädyin Storen kautta juurikasvuun.. ;)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:10
Kirjoittaja Kikka
Mirre kirjoitti: Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(
Mä olin jotain 'viistöistvee', kun saatiin kamun kanssa kuningasidea hankkia permanentit! No ei kun marssittiin tutun kampaajan luokse, eikä silloin  tullut mieleenkään ajatella muuta kampaajaa.  Meidän  ei tarvinnut permiksestä maksaa muuta, kuin aineet. Kampaaja tosin oli nähnyt jo parhaat työvuotensa, mutta niin tuo liki eläkeikäinen mamma sitten teki työtä käskettyä ja sainpas tosiaan kiharat. Olin lähinnä afrotukkaa ja villakoiraa koko likka ja kiharat kesti ihan tolkuttoman pitkään!
Oli ehkä hiukka liian pitkään aineet liian pienillä rullilla. En ole sen koommin permiksestä haaveillut ;)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:27
Kirjoittaja Ava
Varmaan pahin moka oli lukiossa leikata mun puoleen selkään ulottuvat punaiset hiukset polkaksi ja vaalentaa ne. Yksi kaveri just päivitteli sitä, että ihmettelee vieläkin, miksi tein sen. Kai sitä vaan halusi muutosta. Sen jälkeen olenkin kasvatellut ja vaihtanut vähän liikaa väriä. Jostain syystä haluaa aina palata vaaleisiin. Tosin nyt on kivat nämä vaaleankupariset, kunhan vaan pituutta saisi lisää. Toinen moka on vuosi sitten itse laitetut raidat. Vieläkin on katkennutta hamppua päälimmäisissä hiuksissa. Jospa ne hyvällä hoidolla ja saksilla vähitellen lähtisivät.
Yhteenvetona: ei enää koskaan niin lyhyitä hiuksia ja raidoituksen kovemmilla aineilla voi unohtaa.

Muuten tuli noista teidän epäonnistuneista permanenteista mieleen, että just viikonloppuna kotona yksi sukulainen oli sitä mieltä, että mun pitäisi ottaa permanentti. Äiti taas sanoi, että ne lyhyet hiukset oli kivat.. Mitä itse muistan, ne oli ihan kauheet. Ihan kuin ne vaan olisivat olleet kateellisia, kun mulla on pitkät hiukset ja itsellään lyhyet mummopermikset.  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 13:06
Kirjoittaja maikku
Minulle ei tule mitään über pahaa  mokaa mieleen, mutta ala-ja yläasteella sitä piti tukkaa aivan törkeän rumasti. Tyyliin hiusdonitsi ja panta ja pinnejä... Lukiossa pidin paplareita aina öisin, että saisin seuraavaksi päiväksi kiharat. Ja olihan ne kiharat. Kaikkein pahimmat 70-80-tyyliset. Ja sitten vielä se, kun värjäsin tukkaa mustaksi aika helvetin pitkään. Ei sovi niin yhtään.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 13:10
Kirjoittaja deko
Kyllä se taisi olla se 10 vuoden punapäisyydestä platinablondksi viikonlopun aikana ;D ei siis järki taas vaikuttanut kun "olisi kiva kokeilla blondia". Olihan se kiva, kuukauden verran sitä jaksoin ennen kuin aloitin omaan väriin värjäämisen. No, tulipahan todettua että täysblondi ei minulle sovi :D Ja taas tekisi punaisempaa mieli...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 15:48
Kirjoittaja Chaos
Kikka kirjoitti:
Mirre kirjoitti: Varmaan se oli se, kun alta parikymppisenä otin alaselkään ulottuviin hiuksiini permanentin.  :(
Mä olin jotain 'viistöistvee', kun saatiin kamun kanssa kuningasidea hankkia permanentit! No ei kun marssittiin tutun kampaajan luokse, eikä silloin  tullut mieleenkään ajatella muuta kampaajaa.  Meidän  ei tarvinnut permiksestä maksaa muuta, kuin aineet. Kampaaja tosin oli nähnyt jo parhaat työvuotensa, mutta niin tuo liki eläkeikäinen mamma sitten teki työtä käskettyä ja sainpas tosiaan kiharat. Olin lähinnä afrotukkaa ja villakoiraa koko likka ja kiharat kesti ihan tolkuttoman pitkään!
Oli ehkä hiukka liian pitkään aineet liian pienillä rullilla. En ole sen koommin permiksestä haaveillut ;)
Jooh, mun pahin moka oli kanssa, kun 14-vuotiaana halusin pitkiin hiuksiini permanentin. Niistä tuli ihan hirveät, näytin kanssa lampaan ja rokkarin sekoitukselta 8) Voi apua sitä itkua, kun itseni näin ja sitten siitä muutama kuukausi, niin leikattiin hiukset leukaan asti, kun ei muutakaan voinut  :-\ En kyllä ikinä enää kiharoita ottaisi, never!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 17:12
Kirjoittaja calypso
Taitaa olla värinpoistoyritykset joulukuussa 2004 jonka jälkeen tajusin palata punaiseen.
Ja sitte tietysti niitä tyhmyyksiä, että juuri kun on saanut hiukset kasvatettua pitkiksi niin tulee joku vimma leikata taas.
(tälläkin hetkellä piilottelen itseltäni saksia  ;D )

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 17:58
Kirjoittaja Bambi
Mun on varmaankin kun jossain vaiheessa halusin värjätä blondatun lettini punaiseksi, sitten en tykännytkään väristä ollenkaan, ja 3 värinpoistoahan sen takaisinsaaminen vaaleaksi vaati, ja jäihän se silti paljon kellertävämmäksi kuin alkuperäinen vaalennus. Tämän rumban kävin läpi 18 vuotiaana ja yhden päivän aikana.

Pitkän aikaa mulla oli tuo sama mistä Calypso puhui. Mutta viimeiseen 5 vuotee ei ole enää yhtään himottanut saksia lettiä, olen täysin hurahtanut pitkiin hiuksiini.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:05
Kirjoittaja Jadele
Se kun joskus vaaleana laitoin värinpoiston ja tulos tipunkeltainen tukka ;D pari vuotta sitten ottamani pehmennys joka kuivatti todella paljon ja sitten se kun vuosi sitten värjäsin mustaksi.
Ehkä siinä ne pahimmat :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:14
Kirjoittaja Huuhkaja
Se on varman se, kun kerran hetken mielijohteesta päätin leikkauttaa itselleni sellaiset megalyhyet hiukset mitä Charlize Theronilla oli Astronaut's Wife -elokuvassa. Minulle sopii kyllä lyhyet hiukset, mutta ei sentään NIIN lyhyet. Järkytys. Ja tietenkin leikkausprojekti tapahtui juuri ennen ystäväni häitä, ja tunsin itseni siellä ihan kaljuksi! ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 20:14
Kirjoittaja Chronos
Värjäsin hiuksiani sävytteellä,eikä mun hiuksiin oikein tartu kestoväritkään.
Värjäsin ruskealla sävytevaahdolla ja tulos oli jotain kirjavan harmaanruskeaa ja latvat näyttivät enemmän
sinitarran värisiltä kuin ruskeilta.Kyllä nolotti ja luokkatovereilta loksahti suu auki :-[
Toisen kerran tein mokan värjätessäni ruskeista suoraan blondiksi ja taas oli kirjava pää.
Enkä otsatukkaa leikkaa enää,kun se ei tahdo asettua vaan liukuu sivuille kihartuen ulospäin(Farrah Fawcett)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 21:18
Kirjoittaja Memmu
Kyllä se pahin moka on varmasti ollut se armas kesä reilut 10 vuotta sitten, jolloin päätin laittaa auringon vaalentamaan tukkaani kivan punaruskean sävyn. Tuloksena oli aivan kirkkaanoranssi kuontalo niiltä kohdin, mihin aurinko oli vaalennuksensa tehnyt ja muu tukka oli maantienruskea. Yllättäen tuo oranssi väri ei lähtenyt neljässä viikossa pois, vaikka Casting purkkini niin väittikin, vaan jumitti tukassa siihen saakka, kunnes värjäsin tummemmalla värillä päälle. Oransissa värissä ei muuten ole mitään vikaa, mutta mun päässäni siinä ei muuta olekkaan kuin vikaa  ;) 

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 21:30
Kirjoittaja maikku
Muistinkin vielä yhden.
Tosiaan, värjäsin lukiossa tukkaani mustaksi. Jostain käsittämättömästä syystä ajattelin värjätä juurikasvuni hennalla ruskeaksi. Katselin kaupasta mielestäni ruskean hennan. Joko silmät tai pää oli täysin puuta, koska en tarkistanut mitä siinä pakkauksessa luki, tai edes varmistanut myyjältä.
Enivei, ajattelin värjätä tukkani ennen ajotuntia. Hyvin värjäsinkin. Juurikasvu oli raikuvan oranssi mustassa tukassa. HÄVETTI olla autossa muitten ajokokelaitten ja opettajien kanssa. Tietysti törmäsin yhteen koulututtuun, joka ihmetteli kovaan ääneen oranssia juurikasvuani. Sittenpä vaan kaupasta mustaa väriä mukaan ja värjäys uudestaan. Sainpa ainakin oranssin pois. ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 21:38
Kirjoittaja ~vail~
Mulla on se tyypillinen myös: permanentti pitkiin hiuksiin. Ei tämä viimeisin, eikä se ihan ensimmäinen silloin kolmasluokkalaisena - niihin olin oikein tyytyväinen. Mutta se päivää ennen luokkakuvaa laitettu, täys kikkara lyhyttä otsatukkaa myöten :-X

Ajatus oli hyvä, loivaa naisellista kiharaa - mutta lopputulos ei! Seuraavana aamuna kampasin itkien pehkoani vedellä matalaksi. Se otsis oli varsinkin ihan kaamea. Olin kuin väärällä vuosikymmenellä... Revin tukan harjalla suttaiseksi parissa viikossa ja aika pian leikkautin lyhyemmät hiukset.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 21:55
Kirjoittaja dhaniwali
Ei mitään varsinaisia mokia ollut, mutta voisiko sanoa sitten että mun "esteettinen" moka oli ala-asteella takaraivosta lähtevä otsatukka.  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 22:20
Kirjoittaja Pikkis
Ala-asteella keksittiin parhaan kaverin kanssa, että leikataan mulle otsis, kun kerran kaverillakin on. Alettiin rivakasti tosta vasemman ohimon kohdalta leikellä ja aika pian havaittiin, että tämä ei nyt taida oikein olla hyvä idea ja mitähän se äitikin sanoo, kun näkee... Keksitiin sitten, että eipä kerrota kenellekään! No, mitenkäs se onnistuu... Heiii, leikataan koko otsiksentynkä pois, ihan päätä myöten!! Ei kukaan VOI huomata!! Niinpä sitten mulla olikin seuraavat vuodet ensin otsasiili, sitten pidempi siili, puoliotsis jne... Hienoja luokkakuvia tuli, aina erilainen pinniviritys vasemmalla ohimolla  8)

Tuon jälkeen eivät edes yläasteen permanentti (pää näytti sieneltä) eikä vihreäksi muuttunut sävytekään ole enää hirveästi hetkauttaneet...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 23:42
Kirjoittaja Hipsu
Hmmm. mistäköhän sitä aloittais..  ::)

No mullahan on ihan luonnonkiharat ja jo luonnostaan tosi hauraat ja kuivat hiukset, jotka ylläri ylläri olen halunnut suoriksi yläaste-ikäisestä lähtien. No tutulle kampaajalle sitten suoristuspermikseen. Tukka oli sen jälkeen niin elottoman näköinen kun voi olla. No, ehkäpä tilanne paranis kun laittais vähän väriä pintaan. Takaisin kampaajalle ja puolipitkiin hiuksiini tehtiin vaaleat raidat huppumenetelmällä.. (!!!!) Mä muistan ikuisesti ku se kampaaja kisko sitä huppua irti mun hiuksista, tuntu et koko letti irtois..  :P Tulos ei tietenkään ollut ihan _niin_ kiiltävä ja terve kuin olin odottanut, joten hoitoa kehiin, pantene ja organics( joku sunsilkin esi-äiti?) kovassa käytössä..

Moka on luultavasti myös se että muutamaankin kertaan olen leikannut itselleni hiukan kerroksia hiuksiin. Ekalla kerralla sanoin kaikille että tarttui purkkaa hiuksiin, enkä tähän päivään mennessä oo muuta paljastanut  ;D Tokalla kerralla pidin hiuksia kiinni pahimman vaiheen yli..

Nyt, kiitos teidän, on hiukset suht hyvässä kuosissa! Ja moiset hömpötykset takanapäin..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 23:54
Kirjoittaja Euphoria
Ajattelinpa teininä värjätä hiukseni mustiksi sävyteshampoolla. Enhän minä silloin tiennyt, ettei vaaleista hiuksista saa mustia kuin kestovärillä. Mitenkäs kävikään? Tuli sellaiset sinitarran siniset, Pirkko Liinamaa-hiukset. Vanhoilla mummoilla on juuri sellaiset sinertävän vaaleat hiukset. Näky oli karmaiseva.

Sitten tuoreempi moka. Värjäsin Liven Jackie Brown sävytteellä ja se ruskea kesti pari pesua. Sen jälkeen jäi sellainen ihmeellinen pinkki sävy hiuksiin. Se ei kuitenkaan ollut niin paha kuin tuo sininen, sillä pinkkillä (fuksia) olen muutenkin hiuksiani värjännyt ja se jopa käy minulle.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 00:06
Kirjoittaja Memmu
Tämä menee nyt kyllä OT, mutta "Pahin hiusmokasi" on kyllä yksi tämän foorumin hauskimmista ketjuista ;D. On tullut naurettua vedet silmissä, kun kuvittelen sienipäätä, takaraivolta alkavaa otsatukkaa, siiliotsista, Pirkko Liinamaata ja sinitarrasävyistä tukkaa. Huoh, en olekkaan ainoa, jolle on "pikku kämmejä" ajan saatossa sattunut. Mulla on ihan liian vilkas mielikuvitus tälle ketjulle :D ;D :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 00:42
Kirjoittaja Fry
Pikkis, oli aika hauska tuo sinun tarinasi  ;D naureskelin täällä ihan kippurassa..

Mutta jooh.. Itselleni ei ole mitään aivan kauheita hiusmokia tapahtunut.. Tai noh.. Keväällä '05 otin permanentin, permanentti oli ihan jees pari ekaa viikkoa, noin kuukauden jälkeen alkoi hieman kaduttamaan.. Kesällä otin sitten pidennykset, ja jouduin tietysti suoristelemaan melko usein noita permanentattuja hiuksia tuolta välistä (pidennyshius oli aivan suoraa).. Kyllähän se tukka siinä kärsi.. Vasta syksyllä huomasin kuinka kauheaa jälkeä tuo suoristelu oli saanut aikaan, kun poistatin pidennykset.. Latvat olivat ohentuneet aivan järkyttävän paljon, ja olivat sellaista hamppua.. Ei muuta kuin sakset käteen ja pituudesta pois ~10 cm.. Nyt tukasta ei uskois että vielä muutama kuukausi sitten se oli aivan kauheassa kunnossa..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 13:35
Kirjoittaja Mustikka
Mie olenki valitellu minun tukka katastrofia täällä jo ikuisuuden. ::) Tuli siis 1,5 vuotta sitte otettua permis hetken mielijohteesta. En tosiaankaan silloin tajunnu kuinka pysyvä se tulos oli. Onneksi virheistä oppii!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 13:53
Kirjoittaja Lisa
Tuossapa jopa kuva mun ihanan vaaleista hiuksista. Tosiaan likaisina kellersivät ihanasti...  ::)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=LisaValentine&image_id=3255924

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 16:58
Kirjoittaja Syaani
Permanetti pitäisi näemmä kieltää lailla  ;D. Minä myös päätin  lukioikäisenä hankkia kestokiharat. Siitähän se riemu ratkesi. Ensi leikkuutin vyötärölle ulottuneet hiukseni hartiamittaiseksi ja siihen sitten permanentti. Kymmenisen vuotta meni ennen kuin siitä lähtenyt tuhon kierre päättyi.

Permis paloi, tietenkin. Sitten alkoi sisäinen goottini nostaa pientä päätään ja vaatia mustia hiuksia (oma väri on maantie).  Välillä piti kuitenkin olla violetti. Ja sitten haluta takaisin ruskeaan, ja mustaan ja violettiin ja mustaan ja punaisen ... You get the picture.  Ja aina väillä ne pari värinpoistoa ja takaisin tummaan yhden viikonlopun aikana.  ::)

Lopulta ponnari näytti ja tuntui teräsvillalta. Onneksi on H&M:n sovituskopit, joissa karsitaan turhat luulot ulkonäöstä ja viehättävyydestä. Siellä tajusin pari vuotta sitten, että jotain pitää tehdä.

Pikkis: Tuosta otsasiilistä. Onneksi jollakin muullakin on ollut vastaava viritelmä. Mä taisin joskus reippaana viidesluokkalaisena ottaa kynsisakset omiin käsiini ja ryhtyä taiteilijaksi. Ihan millin sänkeen en tainnut koskaan päästä, mutta pystysuoraan ylös se otsis joskus sojotti.  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:36
Kirjoittaja loota
Yläasteaikoina oli pahatukkapäivä joka päivä ja inhosin ylikaiken luonnonkiharoitani. Kaveri kertoi suoristavansa vanhoja permiskiharoitaan ilmakihartimella ja niinhän minäkin perässä. Käteen vain äidin ylivanha kiharrin ja kosteaa kiharaa sillä suoristamaan. Siinähän sitä aikaa sitten kului kun yritti kosteaa tukkaa saada kuivaksi kihartimella. 13-vuotiaana tein myös tietämättäni co-pesuja kun luulin koko hoitoainepurkin ajan (ainakin siis kuukauden) sen olevan shampoota ja hiukset olivat rasvaiset ja muutenkin aivan kamalat. Voitte varmaan kuvitella millaisessa kunnossa hiukset olivat noiden jälkeen. Miten voikaan olla lapsiparka noin tietämätön, en voi vieläkään ymmärtää mitä oikein ajattelin. :-[

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:53
Kirjoittaja Eläimellisyys
Mullakin on ollut otsasiili joskus 9-vuotiaana... Onneksi hyvin pieni, mutta kyllä sekin törrötti  ;D
Joskus 11 vuotiaana värjäsin oranssit  hiukseni tummanruskeiksi, ja silloin se väri ei jotenkin istunut lainkaan...johtui ilmeisesti meikin puutteesta, vähän kuin mustikallakin. Myöhemmin meinaa tummanruskea tukka on sopinut oikein hyvin.
  Pahin, oikeasti ärsyttävin moka josta vieläkin joudun kärsimään (ilman tätä ei varmaan olisi tarvinnut leikata tukkaa lyhyeksi) oli puolitoista vuotta sitten, kun erehdyin värjäämään  Garnierin 100% color sävyllä 7.64. Lopputulos oli ehkä 4-5 asteinen punaruskea... Ei auttanut kuin värin poisto jotta sain tukan taas punaoranssiksi. Ja tukka meni huonoon kuntoon...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 22:12
Kirjoittaja Henriikka
Hassua kyllä, mutta minä en ole koskaan leikkinyt saksilla pienempänä, ja siksi tukka aina pysynyt siinä mallissa mihin sitä silloin leikattiin. :)

Toisaalta sitten taas, olisi ehkä ollut hyvä silloin säheltää.. Saksikokeilut alkoivat nimittäin 17-vuotiaana.. Tuloksena liian lyhyt otsatukka, joka toisaalta sopi, mutta joka olisi kiva olla jo poissa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 01:36
Kirjoittaja Tuulikaappi
Mulle ei tule mieleen mitään yksittäistä hiusmokaa. Permanentti mulla oli yläasteen ja lukion vaihteessa, mutta se oli ihan ok. (Olisin tosin voinut ruveta suoristelemaan sitä vähän aikaisemmin, koska se aina vain kasvava piikkisuora "juurikasvu" oli varmaan aika mielenkiintoisen näköinen... ::) ) En ole myöskään tappanut hiuksia mielettömällä värjäystahdilla, vaan olen käyttänyt aina vaan kevytvärejä ja niitäkin aika harvoin, koska olen ollut laiska värjäilemään. Värinpoistoja en ole tehnyt, enkä tee.

Jonkinlaisena mokana voisi kuitenkin ehkä pitää sitä, etten tajunnut ruveta etsimään hiusapuja netistä heti, kun huomasin, että tukka on kehnossa kunnossa. Mulla meni reilu vuosi siitä ahaa-elämyksestä ennen kuin eksyin - silloinkin ihan sattuman kautta - tuonne HS:n foorumille ja koin valaistumisen. ;D Harmittaa oikein, että vaikka netti on ollut jo useamman vuoden ahkerassa käytössä, niin ei vaan käynyt mielessä, että sieltä voisi löytyä helpotusta hamppuhiuksienkin hoitoon. No, nyt olen onneksi hiuksineni tiellä kohti parempaa tulevaisuutta.

**

Yksi luokkakaverikin muuten leikkeli ala-asteella otsatukkansa kokonaan pois, kun ei tykännytkään siitä. Oli aika metka siili pitkän aikaa, ja vielä koko otsan leveydeltä. :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 12:06
Kirjoittaja stinttapo
Pahin moka on kun otin joskus yläasteella lyhyeen tukkaan pehmennyksen. Enkä jaksanut sitä suoristella, annoin olla kiharana. Ihana UllaTaalasmaa kampaus se oli :-X  ;D Peus mummmopermis, kun niskahiuksetki oli niin lyhyitä ettei ees rullattu niitä ... ::) Buah hah  haa..sit vielä aattelin että okei, joku kiva väri niin se ei oo niin mummumainen...No vetäsin violetiks...  Onneks ei oo kauheesti kuvia noilta ajoilta...Ja onneks hiukset kasvo nopeesti, ja laatu semmonen ettei toi "pehmennys pysyny ku vähä reilut 2kk...
Kaikkee hullua sitä onkin yläaste aikoina hiuksilleen tullu tehtyä...Tai väri ainakin vaihtu tosi tiuhaan....Ja Fructisillä pesut ja hoidot :o

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 12:30
Kirjoittaja Euphoria
Unohdinpa mainita permiskokeilut.

Muutaman kerran permis onnistui ihan hyvin ja näyttikin jopa hyvältä, mutta kerran kävin jollakin kotikampaajalla ja se oli kauhea kokemus. Hän rullasi paplarit niin tiukalle, että melkein pääsi itku. Permanenttiainekin valui silmiin. Arvatkaapas mitlä se permis näytti kun olin viettänyt pari viikkoa Playa del Inglesissä? Se oli kauhean kuiva ja huonokuntoinen. Onneksi sentään tukka pysyi päässä. En tiedä, miten sain sen pelastettua. Otin vielä lukiossa ollessani permanentin ja ajattelin silloin, että nyt riittää. Sen jälkeen olen tyytynyt piikkisuoraan tukkaani tai tehnyt kiharat muilla tavoin. Inhoan muutenkin permistä!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 15:12
Kirjoittaja Janda
Pahin ja ensimmäinen hiusmoka oli ala-asteella kun kyllästyin otsatukkaan ja leikkasin sen pois, lopputuloksena sellanen "siili"  otsalla jota piti leikkailla ihan lyhyeksi vähän väliä jotta se pysyi piilossa.  ;D Sitten ylä-asteella olin sellainen valkopää ainakin yli vuoden: kaikki muut vaaleat sävyt tuntuivat liian keltaisilta/tummilta joten kampaaja sitten vaalensi tukkaani raita-aineella, elikkä tosi valkoinen ja luonnoton blondi. Hävettää katsella kuvia tuolta ajalta, oli se sen verran hirveä, puhumattakaan hiusten kunnosta! Vaikka silloin tälläin käytin saman kampaajan "pakkomyymää" Tigin hoitoainetta. Tohon blondin päälle sitten pistetty tummempi värikään ei mairitellut, eihän se tarttunut tasaisesti tai pysynyt tukassa ja olinkin sellaisen laikukkaan marsun näköinen jonkin aikaa kunnes tukka taas vaaleni..... Hohhoijaa ::) Noh, aika kultaa muistot ja virheistä oppii!  :P

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 15:36
Kirjoittaja Hanzku
Mulla on pahoja hiusmokia koko ajan. Parhaillaan vaaleasta tummaksi värjätty tukka, latvat vaaleat ja tasaisesti tummepi juurta kohti.  :P Sitä ennen punaisista vaaleaksi, ja pitkään tipun keltainen pää. Ja sitä ennen vaaleasta punaiseksi ja pitkään vaaleanpunaistet. Jne.

Mutta mitä muuta voi odottaa, kun ei osaa päättää haluaako olla blondi, punapää vai brunette. Näitä hiusmokia siis säännöllisesti n. vuoden parin välein yläasteen alusta lähtien. Sitä ennen äitini oli tarpeeksi fiksu ja kielti värjäämisen.

Eikö olisi mitään anonyymia tukiryhmää ihmisille, jotka eivät osaa päättää minkä väriset hiukset haluaa?! Vanhat valokuvat pitäisi ainakin tuhota, ettei aina alkaisi haaveilemaan, kuinka hyvältä se edellinen väri sittenkin vaan näytti (kun sen lopulta saavutti)!  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 21:20
Kirjoittaja Lonka
Ala-asteella mulla oli otsatukassa permis ;D

Muuten ei oo mitään kamalia hiusmokia ollut, mitä nyt kerran kun yritin saada keltaisuutta pois laittamalla jonkun ihme värin ja tuli violetinviininpunaisenläikikäs! Nam! Ja k*senkeltanen tää on myös ollut muutamaan kertaan kun en ole saanut punaista lähtemään näistä kunnolla. Onneksi noista on jo aikaa tarpeeksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 22:59
Kirjoittaja Neo
Juu täältä löytyy nuo perussetit eli permanentti on ihan viimesin ja nuorempana värjäsin hiukset n. vuoden ajan kerran kuussa. noo ei siinä muuten mitään mutta se värjäys oli aina mustasta vetyperoksidiblondiin muutamalla värinpoistolla ja kk päästä taas mustaksi  ;D vaikka on aika kaikenkestävät hiukset niin tuo ajanjakso kyllä jätti jälkensä!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 11:18
Kirjoittaja EVS
Sain kuutisen vuotta sitten tosi kuningasidean leikkauttaa itselleni vähän leuan alle ulottuvan polkkatukan. Eipä käynyt mielessä, että paksut posket näyttävät tosi paljon paksummilta lyhyen tasamittaisen mallin kanssa. Nykyään mulla on edelleenkin kauhea trauma siitä, että tukka on liian lyhyt, vaikka on viimeksi ollut näin pitkä varmaan joskus eskari-iässä. Tukka on takaa noin pari senttiä rintsikoiden hakasia ylempänä. Alkaa vaan näyttämään aika karsealta, kun hiukset on niin ohuet. Tekisi nyt mieli vähän nipsaista pituutta pois, mutta kun naama näyttää sitten ihan hirveältä...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 14:21
Kirjoittaja Vihtori
Vuosi sitten ajattelin värjätä hiukset aivan vaaleasta lähemmäs omaa väriä,
no paketin kyljessä väri näytti juuri hyvältä, laitoin sen sitten päähän ja menin katsomaan televisiota..unohduin sitä sitten katsomaan yli tunniksi,
kunnes muistin värin..hiuksiini tarttuu väri todella hyvin ja  peilistä katsoessa pää näytti aivan tumman ruskealta ja kun sain hiukset pestyä ne olivat tumman ruskeat ja hiukan vihertävät..
olen aito blondi ja kyllä noista tuli palautetta niin paljon että :-[
ainut hyvä puoli että hiukset olivat paremmassa kunnossa tuon jälkeen...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 23:06
Kirjoittaja minna
pahin hiusmokani on ollut se, kun noin kahden vuoden ajan eli vuoden 2003 alusta lähtien kävin vaalentamassa, värjäämässä ja raidoittamassa hiuksiani säännöllisesti kampaajalla jonkun parin kuukauden välein. en käyttänyt silloin vielä edes kampaamotuotteita vaan pantene-linjalla oltiin  :(, noh huonnoon kuntoonhan hiukset siitä meni ja ne rupesivat katkeilemaan.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 21:12
Kirjoittaja salute
Peruskoulun kahdeksannella luokalla olin kyllästynyt hiuksiini totaalisesti. Vaikka kuvista päätellen senaikainen malli sopi kasvoihini todella hyvin, tasapitkä polkka ::). Tosin vaihtelua ei juurikaan voinut toteuttaa erilaisilla kampauksilla, tukka oli aina samalla lailla. Päätin sitten antaa kampaajalle melkein vapaat kädet, kunhan pituus pysyisi jonkinlaisena. Tuloksena oli eripituisia hiuksia joka puolella, veitsellä rikotut latvat, paljon kaksihaaraisia latvoja ja kyyneleitä. Voi niitä aikoja, pidin hiuksia kauan pelkästään töpöponnarilla, onneksi kiinni pidettävät kampaukset sopivat myös kasvoihini. Auki ollessaan hiukset olisivat vain sojottaneet eri suuntiin, ja olisin näyttänyt tädiltä alle 15-kesäisenä. :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Helmi 2006, 12:47
Kirjoittaja Lapanen
Tää on hauska ketju.  :)

Mun pahin moka on ollu myös permis 12-vuotiaana. Ihan hyvältä se näytti kyllä siinä vaiheessa kun nousin kampaajan tuolilta, mutta seuraava aamu ei kyllä ollut kovin mairitteleva. Tukkani oli lähes suora, kiharat eivät pysyneetkään edes yhtä päivää mun päässä. Tulos oli kuiva ja karkea takkukasa, takut oli lopulta pakko leikata pois.

Joskus 14-vuotiaana kävin kampaajalla tasaamassa hartiapituisia hiuksiani, kun kampaaja ehdotti kerroksittain leikkausta. Kerrostus oli todella voimakas edestä ja sivulta, eikä sopinut mulle yhtään. Ajattelin vielä kampaamossa, että ehkä tähän tottuu, mutta kotona kyllä pääsi itku... Ja taas lyheni hiukset leuan tasoon, kun en kehdannut kerrostetussa tukassani kulkea.  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Helmi 2006, 19:40
Kirjoittaja Moonflower
Minäpä ihastuin joskus kymmenenvuotiaana kreppirautaan. Eipä siinä muuten mitään, mutta luonnostaan pörröiset  hiukseni näyttivät aivan siltä kuin olisin työntänyt sormeni pistorasiaan. Siitä on tietenkin kolmannen vuoden luokkakuva todisteena. Seuraavana vuonna kiharat olikin sitten tehty foliolla...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 11:14
Kirjoittaja sininen kissa
Tukan leikkaaminen lyhyeksi viime toukokuussa on pahin hiusmokani. Sitä tässä nyt kadutaan ja itketään vieläkin, ja kasvatellaan nyt sitten monta vuotta...  :'(

Sitä ennen, joskus pari vuotta sitten innostuin kokeilemaan erilaisia värejä platinanvaaleaksi blondattuun tukkaani. Ei käynyt mielessäkään, että olisi voinut käyttää suoravärejä, ja kun siinä useita kertoja värjäsin erivärisillä kestoväreillä, niin pitkähkö tukkani oli purkkaantunut hamppukasa sen "vaihtelunhalupuuskan" jälkeen. Siinä mielessä tuo lyhyeksi leikkaaminen viime keväänä oli tervehdyttävä operaatio - lähtipähän kaikki hamput pois ja pystyi aloittamaan kasvatuksen puhtaalta pöydältä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 16:42
Kirjoittaja Earlybird
Kaikki permikset on ollut pahin moka. Ja sekin, etten ikinä opi niistä permiksistä mitään.  Ajattelen aina, että permiksen myötä hiuksistani tulee ihanan laineikkaat ja helppohoitoiset. Kuiva totuus on sitten aivan muuta. Yleensä ihmiset oppivat virheistään, mutta minulla ilmeisesti aika kultaa muistot tai jotain...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 09:01
Kirjoittaja Luppa
Pahimmasta hiussotkusta on seitsemän vuotta... Menin uudelle kampaajalle ottamaan aurinkoraitoja ohueen vaaleaan hiukseeni. Kampaaja teki raidat myssyllä, vaikka varoitin, että hiukseni ovat takkuuntuvaa tyyppiä. Vaalennusaine vaikutti liian pitkään. Yritin kyllä huhuilla kampaajaa, mutta tämä oli käynyt kaupassa aineen vaikutusaikana. Huppu oli juuttunut päähän ja hiukset olivat vaalentuneet epätasaisen kelta/valkoisiksi. Lisäksi hius oli lähes kauttaaltaan hamppua. Kampaaja otti käsittelystä 190 mk. Ajoin kotiin ja pidin myssyä päässä illan. Varasin heti aamusta ajan uudelle kampaajalle.

Toinen kampaaja otti asiakseen tehdä hiuksista luonnollisemmat. Päädyttiin kaksiväriraitoihin. Lopputulos oli vihertävän harmaa -  lapikuultavan keltainen hamppukasa, joka muuttui kauttaaltaan lilahtavaksi kun kampaaja käytti vielä hopeashampoota. Koko komeus maksoi 550 mk.

Hain jo matkalla värinpoiston kaupasta ja lykkäsin sen päähäni. Värinpoisto irroitti jälkimmäisen kampaamokerran raidat, mutta jätti pään oranssiksi.

Kuljin viikon huivi päässä ja parantelin päänahkaani, joka oli palanut ruvelle. Varasin sitten uuden ajan kampaajalle ja tämä sävytti hiukset luonnonvaaleiksi. Hinta oli 250 mk. Saman kuukauden aikana sama 250 mk meni värihuuhteluun, jonka yhteydessä tehtiin korjaava hoito.

Meni useampi vuosi kunnes hiusten ylivaalentunut osa oli kokonaan kasvanut pois. Nyttemmin olisin vastaavassa tilanteessa leikannut sovinnolla lyhyen tukan ja tehnyt kaiken muunkin toisin. No, kaikesta oppii... :-\

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 09:31
Kirjoittaja Holly Tyler
Earlybird kirjoitti: Kaikki permikset on ollut pahin moka. Ja sekin, etten ikinä opi niistä permiksistä mitään.  Ajattelen aina, että permiksen myötä hiuksistani tulee ihanan laineikkaat ja helppohoitoiset. Kuiva totuus on sitten aivan muuta. Yleensä ihmiset oppivat virheistään, mutta minulla ilmeisesti aika kultaa muistot tai jotain...
Kuulostaa erittäin tutulta.. Pahin mokani lienee ollut itsetehty blondaus joka muutti hiukseni hampuksi ja värin keltaiseksi. Ostin joskus 5 vuotta sitten sellaisen ihme aplikaattorin kaupasta jolla pystyi vetämään ikäänkuin aurinkoraitoja hiuksiin. Päätin kuitenkin sutia sitä raita-ainetta ihan koko päähän ja lopputulos oli oranssi/keltainen/ruskea pää. Sitten nuo ah niin ihanat permikset.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 11:48
Kirjoittaja Pikkunen
Pahoja tukkamokia ei ole kamalasti tullut mutta tässä muutama..
80-luvulla permis suht lyhyisiin hiuksiin,näytin ihan lampaalta seuraavt puoli vuotta. :-[
Ensimmäinen blondaus kokeilu meni ihan mettään,tuloksena oli keltaiset täyttä purkkaa olevat puolipitkät hiukset..
Äiti huusi kuin sumutorvi sen nähdessään  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:32
Kirjoittaja Tiukunen
Minulla ei pahoja hiusmokia ole kamalasti, mutta pahin taitaa olla tukan värjääminen ihan tummanruskeaksi. Ei sovi yhtään, sen olen vanhoja valokuvia selailemalla todennut. Onneksi olen sittemmin löytänyt hyvän, ammattitaitoisen kampaajan, jolla on hyvä "värisilmä".  ;)  :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 15:06
Kirjoittaja Miracle
Luppa kirjoitti: Pahimmasta hiussotkusta on seitsemän vuotta... Menin uudelle kampaajalle ottamaan aurinkoraitoja ohueen vaaleaan hiukseeni. Kampaaja teki raidat myssyllä, vaikka varoitin, että hiukseni ovat takkuuntuvaa tyyppiä. Vaalennusaine vaikutti liian pitkään. Yritin kyllä huhuilla kampaajaa, mutta tämä oli käynyt kaupassa aineen vaikutusaikana. Huppu oli juuttunut päähän ja hiukset olivat vaalentuneet epätasaisen kelta/valkoisiksi. Lisäksi hius oli lähes kauttaaltaan hamppua. Kampaaja otti käsittelystä 190 mk. Ajoin kotiin ja pidin myssyä päässä illan. Varasin heti aamusta ajan uudelle kampaajalle.
Mulla ainakin menis hermot jos kampaaja lähtis kauppaan kesken värjäyksen  >:( JOs se on asiakkaan ottanu, niin ei sitä pitäis sitten muualla juosta sillä välin. Olisin varmaan huuhdellut aineen itse päästäni pois ja lähtenyt menemään.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 14:07
Kirjoittaja Ginia
Tulee mieleen nyt ainakin yks värinpoisto. Kävin ottamassa sen kampaajalla ja väri oli tietenkin sellainen karsee oranssi  ;D Sitkeän värjäämisen ja hiusten lyhentämisen jälkeen sain sitten ne haluamani vaaleat hiukset. Eipä aikaakaan kun halusin taas punaiseksi ja sitten vielä tummemmaksi.
Prkl eks ihminen oon mihinkään tyytyväinen  ::)

Permanentti on ollut joskus 13-veenä, muistaakseni sopi ihan ok, vaikka enää en ottaisi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 18:30
Kirjoittaja tnn
Pahimpia hiusmokiani ovat kaikki yläasteiässä tekemäni värinpoistot. Samalla kun rääkkäsin hiuksiani, hoidin niitä Sunsilkeillä ja Fructiksilla :-X Ja en tietenkään ollut koskaan värinpoistojen tuloksiin tyytyväinen, joten pistin heti päälle ruskean tai mustan, ja muutaman kuukauden päästä taas uudelleen värinpoiston  :-\ Onneksi nyt tietää jo, kuinka hiuksia pitää hoitaa ja oikea värikin on löytynyt  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 11:11
Kirjoittaja Niiu
Ammattitaitoa parhaimmillaan...

Astelin 4 vuotta sitten kampaajalle, kerroin faktait: hius on vaalennettu kerran, ei muita käsittelyjä. Täti siihen vain: juu kyllä se kestää sitten vaikka mitä ihmeitä. Permanentti rullat pois saatuaan, puolet lantioille yltävästä tukasta jäi käteen.

Aitoudesta ei voi moittia, kampaaja itki enemmän kuin minä kun tukka oli lähtiessä sentin pituinen  ??? Lyxin tapaan en aio toistaa tätä mokaa

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 20:31
Kirjoittaja wilvi
Niiu, kuulostaapa hurjalta!  :o

Mun pahin hiusmoka tapahtui mun ollessa jotain kahdeksantoistavuotias. Muutin uudelle paikkakunnalle ja pitkällisen harkinnnan jälkeen uskaltauduin paikalliselle kampaajalle ajatuksena vain lyhentää latvoja. Kampaaja kauhisteli luonnonkiharoitani (jotka olivatkin niihin aikoihin aika villit), ja suostutteli mut ottamaan "suoristuspermanentin" etuhiuksiin. Mulla ei siis ollut etuhiuksia leikattuna, koska hiukseni kihartuivat niin paljon. No, etuhiukset siis suoristettiin jollain foliosysteemillä, ja leikattiin kulmakarvojen yläpuolelle.

Kampaajalta lähtiessäni etuhiukset olivatkin suorat. Suorastaan hurjat - sojottivat liikkumatta 45 asteen kulmassa. En saanut niitä liikkumaan mihinkään suuntaan. Iloa riittikin vielä enemmän, kun pesun jälkeen nämä kulmakarvojen yläpuolelle ylettyvät hiukset kihartuivat pikkuiselle lammaskiharalle hiusrajaan. Oli siitä "suoristus"käsittelystä niin ärsyyntynyt hius, että sitä kiharaa ei sitten saanut kuriin millään. Onneksi oli sentään talvi, pystyin kulkemaan pipo päässä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 21:23
Kirjoittaja Yoshi
Minun hius-tarinani:  Jo pienestä asti minulla oli pitkät(alaselkään),erittäin vaaleat ja hyväkuntoiset hiukset..kunnes joskus
kymmenvuotiaana päätin mennä kampaajalle ja värjäyttää hiukseni oranssiksi :o  noh olinhan minä niihin tyytyväinen pari
vuotta.Kunnes päätin kokeilla millaista olisi elämä brunettina niin sitten menin kauppaan ostamaan jtn.kolme purkkia väriä
ja ruskeathan niistä tulivat.Edelleen pitkät ja aikas hyväkuntoiset hiukset.Sitten kolmetoistavuotiaana halusin takaisin blondiksi.eikun muutama värinpoisto -ja se perus kirjavan orannsi/valkea/kelta.Noh leikkasin vähän lyhemmäksi.Pistin punaisen värin.
Eipä aikaakaan kun halusin näyttää idols tuomari Nanna mikkolalta(tai selta)  siinähän onnistuin kun menin  kampaajalle ,hiuksia leikattiin paljon :'(  ne olivat enää vähän yli olkapäiden.Aikani viihdyin punaisissa kiharoissa,mutta taas halusin blondiksi.Muutama värinpoisto=järkytys-kampaajalle,joka sai hiuksistani aika luonnollisen tummanvaaleat :-*    kunnes kaverin kanssa yö myöhään joskus sekoiltiin  ja  laitettiin shokkiväriraitoja (sinisiä)  ne oli hienot ;D  kunnes pesin hiukset niin ne "levisi" sillei et ei ollu enää siistinä raitoina.aah  taas värinpoistoa raitoihin.Sitä ennen vielä otsatukan leikkaus.Halusin otsatukan kanssa mustat hiukset niinkuin pirros hahmo Emily The Strangella.Eikun mustaa peliin.Hiukseni näyttivät ihan peruukilta ja olivat ihan hamppua!Ostin ensimmäiset(tai no en nyt ihan ensimmäiset ,mut kuitenki) kampaamotuotteet kun täytin viisitoista ja  siitä sitten lähdin kesän aikana kunnostamaan hiuksia.Rupesin kasvattamaan otsatukan pois ja rupesin värjäämään vaaleaa tyvikasvua punasella,kunnes vaihdoin ruskeaan.Nyt vuosi on siitä kun mulla oli mustat hiukset(olkapäille) ja otsatukka  ja tällähetkellä tummanruskeat reilusti olkapäiden yli paljon parempikuntoiset hiukset.etuhiksetkin yltävät jo reilusti korvan taakse kun ovat miltei leukaan saakka.Olen melko tyytyväinen näihinkin,mutta välillä houkuttaisi värjätä asteittain vaaleammaksi.Ei silllei kerralla purkkaa=sutta ja sekundaa.Vaan järkevämmin.Saa nyt nähdä.Tavoite Alaselkään terveet ruskeat tai vaaleat hiukset.Oman vaalean värin haluaisin eniten takas.Saa nyt nähdä teenkö jotain kesällä 16v synttäreiden kunniaksi ;D  Tuskin,mutta ainakin olen kokeillut eri vaihtoehtoja niin voi sitten vanhana naureskella,mitä tuli teininä tehtyä!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 12:22
Kirjoittaja Liane
Pahin moka tuli tehtyä tossa yläasteella, kun otin permanentin. Ei ollut kovin nätti, ei sopinut ja pilallehan tukka siitä meni. Samoihin aikoihin oli kamala värjäyskierre päällä, kaikkea piti kokeilla mustaan asti, ja sepä vasta nätti näky olikin, haalistunut musta kuivassa, huonokuntoisessa hamppukiharassa ::)

Onneksi tukka on uusiutuva luonnonvara, ei voi muuta sanoa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Helmi 2006, 23:30
Kirjoittaja michelangelo
No niinpä tietysti >:(
Muistelin väärin..minulle EI sovi polkkatukka, joka on muutaman sentin päälle leuan.. Voi hitsiläinen! :-[
Menin nimittäin nyt leikkaamaan ja tuota..tuli kolmisen senttiä liian lyhyet, onneksi ei kuitenkaan ihan toivo-on-menetetty -lyhyet, joten voin pitää hiuksia kiinni ponnarilla joten kuten. Se onkin pelastus. Muuten ei sovi sitten yhtään..Harmi. Eli hyvä hiustyyli on yhä hakusessa..
Mites pitkään kestää että hiukset kasvaa pari senttiä? Toivotaan parasta, etten saa nauruja osakseni ???
Tällähetkellä hiukset pienillä saparoilla..ei näin valitettavasti kehtaa pitää hiuksia ihmisten ilmoilla vaan pienellä ponnarilla. Ikävä puoli on se, että hiukset ohenee mitä luultavimmin kun pitää pitää vaan ponnaria. Vinkkejä?

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 13:38
Kirjoittaja deko
michelangelo kirjoitti:
Tällähetkellä hiukset pienillä saparoilla..ei näin valitettavasti kehtaa pitää hiuksia ihmisten ilmoilla vaan pienellä ponnarilla. Ikävä puoli on se, että hiukset ohenee mitä luultavimmin kun pitää pitää vaan ponnaria. Vinkkejä?
Löysin juuri hiljattain anttilasta (sokoksellakin oli) aivan superpehmoisia ponnarirenksuja. Tuntuivat aivan lyhytkarvaiselta turkikselta, eli jotai sametin tapaista, ei kuitenkiaan ihan perussamettia. Jos törmäät näihin niin tiedät heti mitä tarkoitin :D kahden kappaleen paketeissa, oli varmaan euron. Ja matsku tosiaan sellaista että ei ihan varmasti syö hiuksia yhtä paljon kuin vaikka froteelenksut. Pinnien kanssa olen huomannut että ne perinteiset ohuet pinnit ovat hiuksille hellempiä kuin mitkään kiinni klipsautettavat. (kyllä, kasvatuskokemuksia ja pinniviritelmiä). Yksi hyvä hiustenhukkaamiskeino on tietennkin taitella silkkihuivi pannaksi. Tosin se vaatii pari pikkupinniä että pysyy hyvin.

Parin sentin kasvuun menee keskimäärin sellainen parisen kuukautta.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 15:43
Kirjoittaja michelangelo
deko kirjoitti:
michelangelo kirjoitti:
Tällähetkellä hiukset pienillä saparoilla..ei näin valitettavasti kehtaa pitää hiuksia ihmisten ilmoilla vaan pienellä ponnarilla. Ikävä puoli on se, että hiukset ohenee mitä luultavimmin kun pitää pitää vaan ponnaria. Vinkkejä?
Löysin juuri hiljattain anttilasta (sokoksellakin oli) aivan superpehmoisia ponnarirenksuja. Tuntuivat aivan lyhytkarvaiselta turkikselta, eli jotai sametin tapaista, ei kuitenkiaan ihan perussamettia. Jos törmäät näihin niin tiedät heti mitä tarkoitin :D kahden kappaleen paketeissa, oli varmaan euron. Ja matsku tosiaan sellaista että ei ihan varmasti syö hiuksia yhtä paljon kuin vaikka froteelenksut. Pinnien kanssa olen huomannut että ne perinteiset ohuet pinnit ovat hiuksille hellempiä kuin mitkään kiinni klipsautettavat. (kyllä, kasvatuskokemuksia ja pinniviritelmiä). Yksi hyvä hiustenhukkaamiskeino on tietennkin taitella silkkihuivi pannaksi. Tosin se vaatii pari pikkupinniä että pysyy hyvin.

Parin sentin kasvuun menee keskimäärin sellainen parisen kuukautta.
Kiitos deko! Mietin jo, ettei kukaan vastaa..
Pitääpä sitten etsiä tommoset pompulat. Olen samaa mieltä, että tavalliset pinnit on paljon paremmat. Ne uudemmanmalliset ns. hiuksiin työnnettävät pinnit repii hiuksia ja on vaikea ottaa pois..
  Onneksi hätä ei ole enää epätoivoisenoloinen. Kyllä uskon tulevani toimeen näillä hiuksilla, vaatii vähän totuttelemista. Itseasiassa nyt kun yön nukkui niin ei nämä näytä niin toivottomalle tapaukselle. Oikeastaan aika kivan näköiset, kun laittaa vaikka muotoiluvaahtoa ja saa jonkinmoista ilmavuutta, kiharaa lainetta. Kiitos!  :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 19:55
Kirjoittaja Viivi
Mun karmein muistoni juontaa suloiselle 80-luvulle, olin tuolloin ala-asteikäinen. Pitihän se minunkin saada permanentti, kun parhaalla kaverillakin oli ihanat kiharat. Noh, eiku samalle kampaajalle (vanhemman puoleinen nainen). Ensimmäiseksi se naikkonen alkoi valittamaan, että eihän tämmöisessä tukassa mikään permanentti pysy ja jos sinä välttämättä haluat, niin laitetaan vaan otsatukkaan  :-X... Ujona tyttönä en uskaltanut vastaankaan sanoa ja niin täti alkoi hommiin.

Kuten arvata saattaa, näky oli aika "fantsu": pitkät vaaleat piikkisuorat hiukset ja edessä semmoiset lammaskiharat.  8) Ou jee. Viikon päästä puolet otsiksen karvoista putosi pois, kun olivat niin pahasti palaneet. Äitini sitten aina välillä föönasi otsiksen sillai kivasti sivuille alá charlien enkelit. Ja minun mielestä tukka oli ihana  :-* Voi helevatan helevata.

Niin, ja se kampaajatäti oli väärässä. Permis pysyi ja pysyi, kunnes se oli kasvanut pois.


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 20:07
Kirjoittaja salute
OT, mutta mulla permanentti oli yksi onnistuneimmista "laitetaan jotain kunnolla uutta"-kokeiluista. :) Liukas hiukseni sai ryhtiä, ja lyhyehkönkin tukan pystyi jättämään muotoilematta pesun jälkeen. Mistään afrosta ei tosin ollut kyse, tulos muistutti hieman laineraudan aikaansaamaa kiharaa. *ikävöi vanhaa tyyliä"

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 12:15
Kirjoittaja Nipsu
Pahin moka oli kun ylä-asteella värjäsin hiukset punaisiksi. Tarkoituksena oli saada kauniin punainen sävy mutta lopputulos olikin lähinnä oranssi. Onneksi väri oli vain kevytväri, joten ei tarvinnut pitkään niillä hiuksilla olla. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 16:02
Kirjoittaja Hani
Permanentti ehdottomasti. Latva oli niin kuivaa että hiukseni pysyivät letillä ilman pompulaa. Nyt haaveilen uudestaan permanentista, mutta toivottavasti en enää sorru semmoiseen...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 11:58
Kirjoittaja Euphoria
Minulla viimeinen permanentti oli sellainen kauhea lötkö. Hiukset olivat kaikkea muuta kuin kiharat. Ne olivat sellaisilla pienillä laineilla. Minulla oli polkkatukka, ehkä vähän leukamittaa pitempi. Se oli kai vuosi 1995. Sen jälkeen en permanenttia ole ottanut enkä ota.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 04:11
Kirjoittaja marketta
Mulla on ollut muutamiakin hiusmokia, ensimmäinen jo tarhaiässä kun innostuin leikkelemään hiuksiani. Kauhea sekasöttöhän siitä tuli, jota sitten äitin piti korjailla. Seuraavana päivänä oli tietysti tarhan joulujuhla jossa esitin enkeliä  ;)  Tyylikkäästi sitten vanhempien edessä patsastelin takatukka putkella. Hiukset näyttivät siis korjailun jälkeen siltä että otsahiukset jatkuivat melkein takaraivoon asti, eli puolipottatukka. Takatukka oli ainut johon en saksien kanssa kajonnut.

Ala-asteella tein saman kuin muutamat muutkin täällä, eli leikkasin otsahiukset pois. Viidennen luokan luokkakuvassa sojottaakin parin sentin pituinen "siiliotsis" muuten melkein hartiapitkien hiusten seassa.

Pahin kaikesta oli silti se, kun yläasteella valmiiksi vaalennettuihin hiuksiini lätkäisin jonkin Scwharzkopfin kevytsävytteen, taisi olla sävyltään Villiluumu (violetti tms). Hiukset muuttuivat harmaiksi, joissa oli myös vivahde sinistä ja vihreää. Pipo syvällä päässä kauppaan ostamaan 3 purkkia tujuimpia markettivaalennusaineita. Tämän rääkkäyksen jälkeen hiukset olivat muuten ihan valkoiset, takaraivossa vain komeili yksinäinen sininen läntti  ;D Ostin tuskastuneena vielä keskiruskean kestovärin jonka jälkeen hiukset näyttivät ihan siedettäviltä. Kaikki 5 värikäsittelyä siis 24h sisään  :-\

Mitähän muuten kaupantätien mielissä liikkui kun ostin 5 väriä yhden päivän aikana, ja vielä pipo päässä elokuussa  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 09:32
Kirjoittaja Lyx
Heh! tuosta luumunvärisestä sävytteestä tuli mieleen kaverin hiusmoka joskus seiskalla. Silloin vakiosävyte oli Melody-niminen ja kaveri laittoi sitten jotain Tumma Mahonki-sävyä omanvärisiin vaaleisiin hiuksiin ja voi luoja sitä lopputulosta!! kaverin hiukset olivat ihan kirkkaan purppuranpunaiset! Siinä sitten molemmat naurettiin ihan kippurassa sitä väriä ja kaveri vaan totesi että eipä hätää, sävytehän lähtee muutamassa pesussa... Yeah, right, kaverilla oli purppuraiset hiukset reilun vuoden... ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 21:34
Kirjoittaja marenki
Kovin pahoja ei ole ollut, mutta tässäpä saldo:
-12-vuotiaana päätin leikata tukkani ihan lyhyeksi, oli ensimmäinen kampaajakäyntini, tukasta tuli kamala, halusin tukkaani silloisen piimä mainoksen tytön reippaan tukan... öhöm... kaikki sanoivat, että näytin ihan nelikymppiseltä tädiltäni (joka vain sattui olemaan myös reilusti ylipainoinen...).
-Ja voi noita teini aikoja, eli 13-15 vuotiaana ;D  Eli halusin jonkun muun värisen tukan kuin oma luonnonpunainen, päähän iskettiin väriä jatkuvalla syötöllä, tuli kokeiltua tumma punaruskea, monet hennaukset,  KAIKKI räikeät punaiset niin kestona kuin vaahtona, shokkiväreinä kirkkaan- ja rubiininpunaiset, välillä laitettiin jopa vaaleaa (tukkani ei tosin vaalentunut kuin aavistuksen), kaikesta huolimatta mielessäni ei ole mitään muistikuvaa hampputukasta! Ja mikä ihmeellisintä, tukkani palautui aina oman väriseksi!
-Kaikista pahin värivalinta oli kuitenkin sininen joka haalistui vihertäväksi (iljettävän ällö!!!) Vieläkin muistan sen tunteen kun katsoin peiliin ja näin mörön ; :o

Eih, muistin taas pitkästä aikaa tuon Marketan mainitseman Villiluumun!!! Vähänkö oli ihqu!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 13:01
Kirjoittaja Gabrielle
Teini-iän tuskassa tuli värjättyä pitkä tukka mustaksi. Muutaman kuukauden päästä se ei enää ollutkaan hyvä vaan oli pakko saada taas vaalea tukka! Tulos: kulin oranssihiuksisena varmaankin puoli vuotta. Kyllä näin jälkikäteen hirvittää...  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Maalis 2006, 12:53
Kirjoittaja luumu
Siinä 7-8 vuoden kypsässä iässä leikkelin muutamaan otteeseen hiuksiani (esim. keittiösaksilla jne.) aika siekailemattomasti. Ihme ettei niistä ikinä tullut mitään ihan kauheaa. Otsasiiliä ei kyllä ollut, mutta sellaisia pieniä "koloja" tukassa, kun olin jostain kohdasta leikannut melkein päänahkaan asti. Funktiona oli ollut siis ohentaa hiuksia, viisasta. Ei ne kolot toisaalta hirveän pahasti näkyneet. 

Tämä ei ollut mun oma moka, olin täysin viaton uhri: viidesluokkalaisena oli karsea lyhyt pottatukka, pääni näytti ihan sieneltä. Muistan vieläkin miten olin pistänyt äidin lupaamaan ettei hiuksia leikata kuin ihan vähäsen (silloin oli sellainen vähän leuan alle ulottuva polkka). Ihmettelin aluksi mitä on tekeillä, kun kampaajatäti laittoi tukan pinneillä ylös ja rupesi ajelemaan niskaa hiustenleikkuukoneella. Loput hiukset leikattiin ympäri pään juuri ja juuri korvan yläpuolelta. WTF? Tuo oli ainoa oikeasti karmea hiuskokemus. En meinannut uskaltaa mennä seuraavana päivänä kouluun, tai ylipäätään näyttäytyä kenellekään. Loppujen lopuksi jos kattoo valokuvia niin se oli oikeastaan ihan söpö  ;D   

Jokin aika sitten sain päähäni leikkauttaa piilo"kaljun". Siis alta siili ja päälaelta pitkät... Parantelin tulosta vielä kotona kynsisaksilla ja värjäämällä fledan kirkkaanpunaiseks kestovärilläi. En ollut koskaan ennen värjännyt tai värjäyttänyt hiuksiani. Sain sotkettua koko kylppärin värillä, vessanpönttöä myöten, ja irrotettua puolet niistä hiuksista jotka vielä oli jäljellä. Jotenkin kaikissa näissä "oma kynimisissä" on kuitenkin aina käynyt hillitön munkki, niin tässäkin. Tuokaan ei näyttänyt oikeastaan ollenkaan pahalta, ilmeisesti koskaan aiemmin värjäämätön tukkani oli niin paksu ja runsas, että operaation jälkeen sitä oli vieläkin jäljellä sen verran että näytti edelleen omasta mielestä hienolta. Ei vanhempien mielestä.

Tosin auta armias kun se sänki alkoi kasvaa, nyt pään takaosa näyttää todella sotkuiselta.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 15:34
Kirjoittaja Koala
Voi luoja, kun nauroin tätä ketjua. Sienipää jne...  ;D

No asiaan. Minulla on ollut monia kohtalaisen pelottavia hiusmokia. No, kauhein on varmaan se, kun vetäsin koko pään blondiksi (hiukseni ovat omalta väriltään tummanruskeat) enkä tajunnut laittaa päälle mitään värisävyä vaan annoin olla vaaleina/ keltaisina  :o. Ne oli tosi kauheat ja onneksi minulla ei taida olla yhtään kuvaa todisteena... Tai jos tykkää kananpojan keltaisesta värisävystä päässään, niin miksikäs ei, mutta silloin ei ollut vappu  :-X.

Sitten pari kertaa olen leikannut hiukseni liian lyhyiksi, eli malli on ollut itselleni sopimaton ja liian poikamainen tai muuten vaan tosi juntahtava  :-[. Eli kun olen mennyt hyvässä uskossa johonkin mummokampaamoon, niin on leikattu ihan hirveitä malleja, joita en edes ensin tajunnut katua. Ajattelin vaan, et on nää ihan kivat...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Touko 2006, 14:44
Kirjoittaja Supervixen
Mun pahin hiusmoka oli kun mulla oli 60 cm pitkät hiukset (siis pisimmät mitä ikinä oon saanu kasvatettua) enkä mä edes tajunnut että ne oli pitkät, näin ne aina peilistä sellaisina tylsinä puolipitkinä. Sitten erään kerran kampaaja suostutteli mut leikkauttamaan jotain 25 senttiä (!!!) hiuksista ja vielä leikkaamaan kerroksittain, ja mä aattelin että what the hell, leikataan sitten kun ei ne muutenkaan koskaan pitkiksi kasva. Sitten kun alkoi jonkun ajan kuluttua katsomaan valokuvia joissa mulla oli se 60cm fleda niin vasta tajusin että sehän OLI pitkä!! Ja melkein itketti harmista - olinhan leikkauttanut varmaan 3 vuoden kasvatustyön kerralla pois.

Nyt tuosta Kamalasta Leikkauksesta on 1,5 vuotta ja tässä välissä pilasin hiuksiani vielä entisestään vuodentakaisella permanentilla. Silloin hiukseni melkein kuolivat. Nyt hiukset siis ovat 40cm ja niin huonokuntoiset ja rispaantuneet että leikkausväli on pakko pitää niin tiheänä ettei kasvua kerry 5 senttiä enempää vuodessa. Nyyh.... Nyt olen päättänyt luopua permanenteista ja odotan että ehkä vuonna 2010 mulla taas olisi pitkät hiukset....

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 05 Syys 2006, 21:58
Kirjoittaja Miua
Hehee, joskus 9-vuotiaana mielessäni oli hieno hiusmalli ja äiti suostui leikkaamaan :D. Selitin juurtajaksaen, että millainen sen pitäisi olla. Kuitenkin lopputulos oli jotain aivan toista ja uusi tukkani oli poikamallia :o. Olin niin pettynyt ja vihainen kuin pieni tyttö voi olla. Olenkohan tämän tapauksen takia ollut aina arka tekemään mitään sen suurempia muutoksia hiuksiini? ;) Ehkä juuri myös tämän takia annan äitini vain tasoittaa hiusteni latvoja ja kampaajalle mennessäni kerron erittäin perusteellisesti mitä haluan. Hihi...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 08 Syys 2006, 21:53
Kirjoittaja Selena
Pahin hiusmokani oli ehdottomasti tökerö puoleen otsaan leikattu viivasuora otsis. Ei pukenut mua alkuunkaan, etenkään, kun lyhennys paljasti otsiksen alla rehottaneet kulmakarvapuskat koko komeudessaan...  :-X No, enää ei ole otsista eikä sen puoleen puskakulmiakaan. Ja tuo moka oli kyllä kampaajan, itse en tosiaan pyytänyt häntä leikkaamaan niin paljoa  :(.

Toinen "moka" oli hankkia 18-vuotiaana sellainen super-blondi tukka. Tosin oli siitä jotain hyötyäkin: huomasin, että vaalentaminen "kirkastaa" mun omia sävyjäni, siis ihon ja silmien jne. Mutta se 3 asteen vaalennus jo ennestään vaaleaan päähän oli vähän liikaa  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 08 Syys 2006, 21:59
Kirjoittaja Natalija
^ Mun super-blondi tukka on tallennettu ylppärikuvaan, valitettavasti. En käsitä, miten saatoin pitää sellaista tukkaa...No, osansa on kyllä kampaajallakin, jonka sanaan luotin, kun tämä kertoi muistavansa millä värillä oli aiemmin värjätty (ja tuli upea tulos), mutta muistikin sitten väärin ja sain sellaisen kivan kelta-oranssin pehkon >:(.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Syys 2006, 20:57
Kirjoittaja Marizz
*kylmiä väreitä* ehdottomasti itse leikkaama  liian lyhyt otsis  :-X ei sopinut sitten yhtään! naama näytti tosi pyöreältä... onneksi on jo nyt kasvanut aika paljon!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 22 Syys 2006, 14:24
Kirjoittaja PJ
Rippikouluikäisenä leikkasin melkein vyötäisille ulottuvan tukan n. 10 cm mittaiseksi. Lyhyt tukka ei sopinut kasvonpiirteisiini yhtään, mutta tulipahan kokeiltua. Tosin edellä mainitun kampauksen poiskasvattaminen kesti useampia vuosia  :-[

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 22 Syys 2006, 16:41
Kirjoittaja Rosey
Iida kirjoitti: Olen myös omistanut joskus sellaisen ihan törkeän liian lyhyen pottapolkkamallin. Hiukset leikattiin piikkisuoraan hiukan korvien alle. Voi jeesus et näytti karsealle!!
Legendaarinen kattila päähän ja reunoja myöten leikkaus  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 22 Syys 2006, 21:42
Kirjoittaja Amilo
mulla on myös ollut etutukka permis lapsena, joo oli todella hieno!Yleensäkin se hirveä permisvaihe ala-asteella, jolle ei todellakaan tehty mitään, kauhea kasari peikkotukka. Sitten muita mokia, yläasteella laitoin vähän värinpoistoa ja pidin sitten sitä keltaoranssivaaleaa kuukauden verran, ei hyvin mennyt ei. Sitten lyhyet poikatukka hiukset ovat olleet pari kertaa moka, en vain viihdy niissä yhtään. Hiusmallina olin kerran ja se vasta paha moka olikin, kauhea patapää tukka!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Syys 2006, 18:10
Kirjoittaja marien
Itselläni pahin moka taisi olla useita vuosia sitten kun blondasin hiukseni. Säikähdin lopputulosta niin paljon että kävin siltä seisomalta ostamassa mustan kestovärin kaupasta..se näytti vähintään yhtä pahalta minun tukassani. Tuplamoka  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Syys 2006, 20:11
Kirjoittaja Tiizku
Värinpoisto tummanruskeaan tukkaan.Juu u tulos oli keltaoranssivalkoinen.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Syys 2006, 20:13
Kirjoittaja Rory
Pahin hiusmoka varmaankin ala-aste ja yläaste aikoina otetut permanentit. Toki ne laitettiin pienillä rullilla ja myös otsatukkaan. Silloin ei ollut mitään muotoilutuotteita käytössä, joskus muistan ehkä lakkaa käyttäneeni.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Syys 2006, 21:13
Kirjoittaja Nemain
Pahin mokani oli muutaman oluen liikaa nauttineena antaa kaverin mutsin (joka oli myös ottanut) leikata hiukseni ihan poikatukaksi. Siihen vielä kotipermis päälle, ja oli kyllä todella hehkeä lampaanpers. Vasta nyt, jotain 7 vuotta myöhemmin, hiukset alkavat taas olla pitkät (tosin eivät kovin hyväkuntoiset, kun en ole malttanut tasauttaa tarpeeksi usein).

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Syys 2006, 11:36
Kirjoittaja Liisi
Ihailin lapsena pitkiä hiuksia, joissa ei näyttänyt olevan etuhiuksia ollenkaan. Ne oli tietenkin niin pitkät, että olivat pannalla tai pinneillä tms. takana. Tuota en kuitenkaan tajunnut siinä vaiheessa, kun itsekin halusin etuhiukseni pois ja leikkasin ne AIVAN lyhyeksi. Lopputulos näytti hyvin erilaiselta kuin ihailemissani hiuksissa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Loka 2006, 16:52
Kirjoittaja Tragedy
Pahin moka oli se,että leikkasin hiukseni joskus 3 vuotta sitten noin korvien kohdille sillai jännästi,koska olin sen verran nuori ja tyhmä,että tein omia typeriä päätelmiä hiusten hitaasta kasvusta ja kärsivällisyys ei riittänyt...
Ei tämä nyt niin paha moka ole(varmaan) verrattuna muihin täällä oleviin mokiin,mutta olen katunut tätä todella syvästi... >:(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2006, 15:26
Kirjoittaja Annie
Ehkäpä hennan laittaminen, koska valitsin ilmeisesti väärän sävyn eikä väri ollut punainen vaan oranssi. Eivätkä minulle punaiset hiukset taitaisi sopia vaikka hennatut hiukset olisivat muuten ihanat. Se kiilto oli kyllä jotain uskomatonta ;D

Myöhempien aikojen mokia oli myös vaaleiden raitojen laitattaminen. Sopivat ihanasti mutta hiuslaatu ei kestä pitemmän päälle sitä kierrettä. Nyt sitten tippa linssissä kasvattelen pois, vaikka tiedän vielä joskus sortuvani uudestaan.

Ehkäpä ei koko värjäysrumbaa olisi ikinä pitänyt aloittaa koska katselin lapsuusen/ala-aste kuvia ja käsittelemättömät hiukseni kiilsivät hillitömästi. Nyt ei edes uusi käsittelemätön hius ole yhtä hyväkuntoista :'(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2006, 16:14
Kirjoittaja Ninamia
Annie kirjoitti: Myöhempien aikojen mokia oli myös vaaleiden raitojen laitattaminen. Sopivat ihanasti mutta hiuslaatu ei kestä pitemmän päälle sitä kierrettä. Nyt sitten tippa linssissä kasvattelen pois, vaikka tiedän vielä joskus sortuvani uudestaan.
Vaaleat raidat ovat munkin viimeisin hiusmoka. Kivan näköset, mutta eivät pysy hyvännäköisinä pitkään, kun hiuslaatu ei kestä. Ens kerralla kun tekee mieli vaaleita raitoja, harkitsen sinettiraitoja.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2006, 19:24
Kirjoittaja dripple
En tiedä montako sataa kertaa olen hiukseni värjännyt, sillä olen värjännyt keskimäärin kerran kuussa 13 vuotiaasta asti (nyt olen 28). Jostain syystä en värien kanssa ole onnistunut kuitenkaan tekemään mitään niin suurta mokaa kuin parturit! Kun joskus halusin vaihtaa vaalennetusta tummempaan, minua neuvottiin turvautumaan kampaajaan... sinne menin sitten vaikka opiskelijabudjetti oli tiukka. Kampaaja tuumasi että pitäisi käyttää ehkä jotain erilaista väriä koska tukka oli vaalennettu... ja sitten kuitenkin päätyi laittamaan siihen jotain tavallista vaaleanruskeaa kestoväriä mihin sekoitti punertavaa. Hän selitti että pidetään värjäämättömissä tyvissä kauemmin ja että latvat on niin huokoiset että ne vetää liikaa väriä jos laittaa liian pitkäksi aikaa... lopputulos oli kirkkaanpunertavat tyvet ja harmaankirjavat latvat  >:(  Ja tuon jälkeen marssin kauppaan hakemaan uutta väriä ja värjäsin tukan tasasävyiseksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 11:16
Kirjoittaja hairflowerrr
Ehdottomasti mustaksi värjääminen. Olihan se n. puolen vuoden ajan kiva, mutta ei enää. Sopi se minulle mielestäni ihan hyvin, mutta olen kuitenkin luonnostani blondi joten kai se paremmin sopii. Ja se juurikasvu oli aika tosi ruma. Eli musta on ollut pahin moka, kun siitä on vaikea saada vaaleaksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Joulu 2006, 19:40
Kirjoittaja suhina
Mitään pahaa hiusmokaa ihan viime vuosilta ei tule mieleen, mutta joskus muinoin ala-asteella muistan kun halusin olla kaunis ja etuhiukset sitten laitettiin kauniista kiharalle aamulla. Pipo vaan pilasi vaikutelman koulumatkalla ja se päivä meni 90 asteen kulma etuhiuksissa  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 12:30
Kirjoittaja NarnianQueen
Pahimpia tapauksia oli yläasteella tapahtuneet värjäys-permis-operaatiot... Halusin kerran omiin ruskeisiin hiuksiin muutaman mustan raidan, mutta koko päästä tuli sinisenmusta!! Siinähän sitä sitten oltiin...

Samaisiin hiuksiin sitten otin muistaakseni vaalennusta ja permiksen - pää paloi aivan korpuksi, kuontalo oli sellainen lampaanvilla-spaniel-look... Se oli pakko leikata aivan lyhyeksi pahimpien takkujen pois saamiseksi, ja aloittaa kasvatus alusta...
Viimeisen kerran päädyin permikseen sitten vuonna '92, eikä permisaine ole enää sen jälkeen kutrejani koskettanut ...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 13:07
Kirjoittaja Prisku
Yläasteella sain ihme villityksen:pakko saada permis.Hiukset oli pitkät,ja ajattelin että sellainen loiva  lainekihara näyttäisi varmaan tosi hyvältä.Kampaaja ei aivan käsittänyt mtiä tarkoitin,vaan alimmat hiukset oli melko säkkärää ja päällä vähän isompia kiharoita.Ja kyllähän se kuivu paljon,vaikka miten yritin hoitaa ja olin melko epätoivoinen kuontaloni kanssa..Lisäksi kiharat ei suoristuneet y h t ä ä n ,vaan pari vuotta kasvattelin niitä pois ja leikkasin aina kerralla yli 5cm pois.Olihan se kova pala,kun halusin pitkät hiukset säilyttää :(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 15:08
Kirjoittaja Luriana
Minullakin pahin hiusmoka menee tuonne permiksen puolelle. Joskus yläasteikäisenä otin permiksen pelkästään otsahiuksiin. Puolta vuotta aiemmin olin ottanut permiksen koko päähän, mutta jostakin syystä se oli suoristunut melko nopeasti etenkin otsahiuksista, joten ajattelin tämän korjaavan tilanteen. Tulos oli kuitenkin jokseenkin epäonnistunut, kammottava pilvi siinä otsan päällä. Kun lähtötilanteessa otsahiukset olivat melkoisen lyhyet, nousivat ne sitten permiksen kera taivaisiin ja näyttivät minun naamassani aivan kamalalta.

Kaikenlisäksi tätä hiusmokaa joudun katsomaan rippikuvistani, sillä permanentti ei "tasoittunutkaan" muutamassa viikossa. Muistan vieläkin, kuinka minua nolotti, kun valokuvaaja yritti epätoivoisesti kammata niitä haivenia otsalle, eikä onnistunut  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 15:25
Kirjoittaja Ilyasviel
Pahin mokani koskaan oli kestovärillä värjäys. Yksikin kerta riitti siihen, että hiusten kunto heikkeni huomattavasti eikä ole vieläkään palautunut. Samoin annoin kerran leikata hiukseni kerroksittain, ja koska hiukseni taipuvat todella paljon latvoista enkä halua käyttää muotoilutuotteita pitääkseni niitä suorina, tulos oli lähinnä nirsityn ja katkeilun välimuoto, hyi h*lv se näytti rumalta  :-X

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 16:26
Kirjoittaja Bamboo
Värjäilin pari vuotta sitten tumman ruskealla värillä hiuksiani, ja kun olin tarpeeksi monta kertaa värjännyt hiukset tummiksi ne menivät mustiksi. En tajunnut, että olisi riittänyt vain juurien värjääminen. Pidin mustia hiuksia puoli vuotta, ja sitten tein kaksi värinpoistoa. Hiusten kuntohan siinä kärsi. Nykyään värjäilen kevytväreillä, ja varon ettei  hiukset tummu liikaa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 13:07
Kirjoittaja Ninamia

Tässä ketjussahan on enemmänkin meitä otsapermanentin kokeilleita. Myönnetään itsekin, mulla oli sellainen joskus 12 vuotiaana, muuten pitkät suorat hiukset. Ja musta se oli kaikenlisäksi makee.. :o

Tää oli ilmeisesti joku muotivillitys, löytyisköhän jostain kuvia...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 16:42
Kirjoittaja Jadele
Nyt juuri tällä hetkellä pelkään ettei tule pahaa hiusmokaa kun päässä on vaikuttamassa tummanruskea väri joka on muuttunut nyt vaikutusajan huvetessa ihan mustaksi. Ei se mitään mutta mulla on vaaleita paksuja raitoja ja nyt taas pelkäänkin että poshuuhdellessa raidat imaisevat väriä itseensä ja niistä tulee harmaat :-X

Mulla on luottoväri joka ei näin tee mutta halusin kokeilla jotain muuta merkkiä  ja nyt pelottaa.
En uskalla pestä tätä pois ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 17:32
Kirjoittaja Cherry
Joskus aikanaan laitettiin kotona mulla vaaleita paksuja raitoja. No eipä siinä mitään, varmasti ovat hyvännäköiset jos kantajalleen sopivat, mutta mulle vaalea väri ei sovi yhtään(ainakaan niin suurina määrinä). Joskus myöhemmin laitoin sitten punaisen värin päähän, ja tottakai niistä raitakohdista tuli ihan kirkuvan punaiset, mikä sekään ei sovi mulle ollenkaan, oli hieman liian räväkän näköinen. Jonkun toisen päässä tuokin olisi varmasti näyttänyt ihan hyvältä. Joskus olen myös itse leikannut otsahiukset, mutta eipä siitä sitten sen enempää :-X En ole leikannut toista kertaa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 19:32
Kirjoittaja Lyx
Ninamia kirjoitti:
Tässä ketjussahan on enemmänkin meitä otsapermanentin kokeilleita. Myönnetään itsekin, mulla oli sellainen joskus 12 vuotiaana, muuten pitkät suorat hiukset. Ja musta se oli kaikenlisäksi makee.. :o

Tää oli ilmeisesti joku muotivillitys, löytyisköhän jostain kuvia...
Kyllä löytyy!  ;D

Kuva

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 19:50
Kirjoittaja funky_chicken
^Voi järkytys!! Ihan noin pahaa mulla ei ollut tokaluokkalaisena. :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 00:08
Kirjoittaja Euphoria
Kauhea! Onneksi minulla ei ole ollut mitään tuollaista, mutten kyllä ymmärtänytkään hiusten laitosta mitään kuin vasta peruskoulusta päästyäni. Lyhyttä tukkaahan ei tarvitse muotoilla mitenkään  ::). Sitä mieltä olin siihen aikaan. Sen aikaisella parhaalla kaverillani oli sen ajan trenditukka. Eli pitkät hiukset, joissa sivut olivat leikattu aika lyheksi siiliksi ja sitten otsatukasta oli tehty sellainen heitto. Kauhea! Sen piti tietysti olla vaalennettu.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:51
Kirjoittaja Surrur
Yllättävän monen pahin hiusmoka tuntuu liittyvän permikseen. Voi kun olisin tajunnut tulla lueskelemaan tätä keskustelua ennen kun ite otin permiksen, koska tietysti siitä tuli sitten munkin pahin hiusmoka  ;D
Menin kampaajalle monen kuvan kanssa ja selvensin että haluan isoa, hieman pörröä kiharaa. Tulos oli tiukka tätikihara! Seuraavana päivänä mummolassa käydessä, mummon näkeminen oli kuin olisi katsonut peiliin  >:( En tosiaan ihan riemusta hyppinyt. Valitin sitten kampaajalle ja lupasivatkin sen korjata, ja vasta siinä vaiheessa sanoivat, etä ei semmoista kiharaa saa permanentilla tehtyä kuin mitä olisin halunnut. Korjauksen tuloksena oli ihan yhtä ruma tukka, joka vielä suoristui parissa viikossa epämääräiseksi laine-kikkara-söheröksi. Tukka myös kuivui karrelle eikä ole monessa kuukaudessakaan parantunut  :-[

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 21:42
Kirjoittaja J. Doe
Jaa’a. Sen täytyy olla niiltä ajoilta, kun kävin aina värjäyttämässä hiukseni mustiksi ammattikoulussa. En enää muista, paljonko käynti siellä opetuskampaamossa maksoi, mutta edullistahan se oli eikä tarvinnut itse tuskailla värinlaiton kanssa. Hiukseni olivat puoleen selkään. Eräällä käynnillä sain sitten loistoidean pyytää värjäyksen päälle vielä latvojen lyhennyksen ja kerrostuksen. Tämä oli paha moka.

Oli perjantai-iltapäivä ja nuorella kampaajaopiskelijalla lie ollut kova kiire perjantai-illan rientoihinsa ja kenties poikaystävänsä luo.  Kovin pikaisesti hän työstään suoriutui. Mustaa tukkaa oli lattia täynnä. Työn jälkeä tulleen opettajan katse oli näkemisen arvoinen. Tukkani oli aivan hirvittävästi kynitty, takaosa oli täynnä suuria lovia. Olin niin pöyristynyt, että taisin vain kiitellä ja lähteä pois. Kotona sitten tietty tuli iso itku ja lauantaiaamuna piti mennä silloiseen luottokampaamooni (jossa normaalisti kävin leikkuuttamassa latvojani) korjauttamaan se, mitä oli korjattavissa. Kovasti tuli lyhyt malli, muuta ei voinut tehdä…

Kalliit oppirahat tuosta maksoin. Minulla oli aina tuota insidenttiä ennen ollut pitkät hiukset ja on ollut tuon jälkeen – kunhan sain kasvatettua ne pituudet takaisin. Siihen meni muuten vuosia. Enkä koskaan enää käynyt ammattikoulun opetuskampaamossa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 22:23
Kirjoittaja Mariia
Permis sinänsä ei ollut minulla moka mut kun siihen vedettiin vielä blondeja raitoja päälle... Hiukset olivat blondatuista kohdista yhtä purkkaa minkä vuoksi sitten leikkautin pitkät hiukseni melko lyhyiksi  :(

Olin tuolloin vielä yläasteella enkä tajunnut kuinka haitallinen tuollainen käsittely permanentatulle hiukselle on, ja kummallista että kampaaja sen vielä suostui tekemään... Joskus haluan vielä samanlaisen permanentin (kivat laineet) mutta en kyllä näitä tummia hiuksiani sitten rupea enää blondailemaan  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 15:55
Kirjoittaja jeppu
Eipä ole mitään kovin kamalaa tapahtunut. Pahinta ehkä oli, kun kampaajalla sain loistoidean kerrostuttaa hiuksiani; "Otanko mä ihan reilusti?" "Ota vaan." Olisihan mun pitänyt tajuta että tälläisessä taipuisassa ja hiukan kiharaan taipuvassa hiuksessa tuo ei ollut kovin hyvä idea! Ensimmäinen shokki oli, kun kampaaja suoristi "kynityt" hiukseni, ja malli näytti aivan kamalalta päässäni, sellainen alaspäin kapeneva. Kylmäsi myös vatsassa, kun yritin kampaajalta päästyäni laittaa hiuksia kiinni, ja tuntui että se poninhäntä oli vain yksi hiirenhäntä! Kyllä siinä itku tuli.  ::)

Mutta kyllä tuosta sitten selvittiin, ja jo seuraavan pesun jälkeen hiukset näyttivät paljon paremmilta, kun sai itse muotoilla ne miten halusi. Mutta kyllä niissä sitten oli muotoilemista! Aamulla herätessä hiukset sojottivat joka suuntaan, sojottava kihara siellä ja toinen täällä ("rokkari-kampaus"  :'( ). Kauhea väkertäminen niiden kanssa, että sai edes jotenkuten siedettäväksi kampaukseksi.

Onneksi tuo on enää kaukainen muisto, eikä hiuksissa enää ole kerroksia kuin latvoissa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 20:50
Kirjoittaja LaMaariah
Nuorenpana oli muuten tasapitkä samanpituinen tukka, mutta siinä oli sellainen lapsellinen keskiotsis. Se veti vielä aivan järkyttävälle kiharalle.  :'( (Tollon ei ollu vielä rautaa käytössä.) Hyi, en edes halua muistella!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 23:25
Kirjoittaja Elliotta
Nuorempana kokeilin eri tyylejä, koska mulla oli aina suht lyhyt tukka. Hurjin muodonmuutos oli varmaan vaalennettu, lyhyt hius. Siihen en toivottavasti enää koskaan sorru, vaikka tummanvaaleassa vaaleammilla raidoilla kävin muutama vuosi sitten. Se tuntui silloin kyllä omalta, joten ihan hurjia hairahduksia ei ole ollut. Ehkäpä asiantuntevan kampaaja on osannut työnsä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 09:56
Kirjoittaja EyeCandy
PERMIS JA BLONDAUS SAMALLA !!!KERTAA... Huh, se pilas hiukset moneks vuodeks ja oli aika karsee!!!

Kirjoitathan jatkossa ilman caps lockia. Ks. foorumin säännöt: http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=1.-Luomo-

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 11:20
Kirjoittaja Luscious
Nyt alkaa tuntuun että yks pahimmista on tämä nykyinen vaalennusprojektini... *yhyybyhyy*

^ eyecandy auts en uskalla edes kuvitella!  :o

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 11:52
Kirjoittaja Winnie
Ninamia kirjoitti:
Tässä ketjussahan on enemmänkin meitä otsapermanentin kokeilleita. Myönnetään itsekin, mulla oli sellainen joskus 12 vuotiaana, muuten pitkät suorat hiukset. Ja musta se oli kaikenlisäksi makee.. :o
Sama juttu, ala-asteella taisin ottaa permiksen useammankin kerran ja otsapermiksenkin ainakin kerran. En tiedä voiko sitä sanoa pahimmaksi hiusmokaksi kun muistelee miten ylpeänä kävelin uuden tukan kanssa kampaajalta pois. Siihen aikaan se oli tosi hieno juttu  :)  (Vanhoja valokuvia katsellessa tulee kyllä mieleen, että mitä ihmettä silloin on liikkunut päässä...)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 12:45
Kirjoittaja Seela
Tosi pahoja ei ole ollut kuin oikeastaan yksi *koputtaa puuta* joskus 10-vuotiaana halusin permanentin - en muista miksi -  paksuun ja lyhyehköön tukkaani. No sitä saa mitä tilaa.... Menin itkua vääntäen kotiin kun hiukset oli ihan pallot. Muistutin erehdyttävästi albiino-afroamerikkalaista. Jälkeenpäin tulee makeat naurut joka kerta kun katson kuvia siltä ajalta sillä ne kiharat sitten kesti ja kesti hiuksissa.... Vastuuntuntoinen kampaaja olisi voinut edes yrittää ylipuhua minut mutta ei tämä lähiöhirmu  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 12:57
Kirjoittaja Lonka
^ ;D Voin kuvitella minkä näköinen tuo on ollut. Näin joskus kaverin seiskaluokan kuvan ja olipa kyllä aika järkyttävä kokemus. Kaveri näytti 65-vuotiaalta mummolta! Juuri sellainen pyöreä permanenttitukka ja puolen naaman peittävät muoviset silmälasit.

Mä muuten joskus ala-asteella näin lehdestä jonkun onnitteluviestin, jossain oli sitten sellaisen tummahiuksisen tytön kuva. Sillä oli otsatukka vedetty tosi pitkälle eli otsatukkaa oli käytännössä puoli päätä (vasta korvien takaa alkoi pitkät hiukset). Se oli tosi hyvän näköinen ja minä halusin sitten samanlaisen. Nooh... arvata saattaa miltä se näytti mun hiuksissa kun hiuksia oli ehkä 5 kertaa vähemmän kuin sillä kuvan tytöllä. Ei tullut itkua sentään kun en paljon hiuksiani ole koskaan itkeskellyt, mutta harmitti kuitenkin.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 20:22
Kirjoittaja lumy
Oikeasti pahin mokani oli se, kun ysiluokalla pyysin äitiä leikkaamaan hiuksiani. No, äiti aloitti hyvin ja tasoitti 1,5 senttiä. Sanoin, että leikkaa vähän enemmän ja se leikkasi noin korvan kohdalta! Hiukseni olivat siis tuolloin yli olkapäiden... No, sekä minä että äiti oltiin ihan kauhuissamme, ja eihän siinä muu auttanut kuin pätkiä lopputukkakin lyhyeksi. Seuraavana päivänä varasin kampaaja-ajan ja parin päivän päästä tukka saatiinkiin korjattua nätiksi kerrostetuksi mutta tosi lyhyeksi malliksi... Siihen asti pidin tukkaa tiukasti kiinni eikä kukaan tiennyt että olin antanut äidin leikata tukkaani  ;D

Sitä ennen olin tosin myös mokannut, kun tein värinpoiston liian tummanvaaleiksi menneisiin hiuksiin. No, värinpoisto onnistui ja tukka kesti sen hyvin, mutta omasta mielestäni oranssi lopputulos oli hyvä ja kaksi kuukautta tepastelin tipuna ennenkuin tajusin värjätä. Nyt hävettää katsoa kuvia tuolta ajalta...

Mutta loppujen lopuksi, pahin oma mokani on ollut se että kuvittelen hiusmokien olevan maailmanloppu. Tukka kasvaa aina takaisin ja olen se silti aina minä vaikka välillä ei siltä tuntuisikaan ;D Mulla tosin on helpompi suhtautua noin, koska minua on todella siunattu paksuilla ja nopeasti kasvavilla hiuksilla, joita monet kampaajat ja jopa eräs naispuolinen lääkäri ovat ihailleet ;) Ja onneksi en ole koskaan värjännyt luonnonvaaleata tukkaani muuta kuin vaaleilla sävyillä, enkä ole luullut että tumma ta muun värinen tukka sopisi minulle (paitsi 12-vuotiaana oli n. kuukausi punainen "poispeseytyvä" vaahtoväri jonka kanssa näytin keltatautiselta!!). Mutta tietysti tajuan että joku raja se on mullakin ja senpä takia täälläkin foorumissa pyörin  ;D ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 14:36
Kirjoittaja Iida
Mulla on muistissa pari aika pahaa hiusmokaa.

Ensimmäinen kävi ala-asteella, kun ihastuin Cindy Crawfordin tukkaan. Erityisesti yhteen kuvaan ihastuin. Cindyllä oli siinä tukka johonkin alaselkään ja kerrostettu tosi kauniisti. Hiukset kehystivät kasvoja tosi kauniisti. Menin kuvan kanssa kampaajalle ja akka leikkasi tyytyväisenä tukkaani "kerroksia", jotka toteutettiin siten, että tukka leikattiin selästä piikkisuoraan lapaluiden kohdalta, korvien kohdalle tehtiin toinen kerros, sekin myös leikattiin suoraan ja komeus viimeisteltiin suoralla otsatukalla. Tukkani siis leikattiin korvien kohdalta suunnilleen polkkamittaan ja taakse jätettiin pitkä tukka!  :o Todella ammattitaidoton kampaaja oli kyseessä. En ymmärrä, että miksi ei voinut lapselle sanoa, että tällaiseen hiuslaatuun ei sovi kyseinen malli, tai ettei osaa leikata sellaista ollenkaan!?

Toinen oli permiskokemus. Ekalla kerralla permanentti suoristui jo kotimatkalla ja menin valittamaan. Sain ilmaiseksi uuden permiksen. Kampaaja päätti käyttää kaikkein vahvinta ainetta varmuuden vuoksi, oliskos se sitten 0-vahvuista? Aine levitettiin ensin tukkaan ja sitten rullattiin komeus kuivatettiin sellaisessa kuivauspömpelissä niin kuumalla, että meinasi päänahka palaa. Kaunista jälkeä ei tullut, tukka paloi keskeltä päätä siiliksi. Uusi kampaaja korjaili jälkeä vielä pitkään tapauksen jälkeen.. Ei enää permistä mulle, vaikka osaaviakin kampaajia on olemassa ja permisaineetkin on kehittyneet..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 14:49
Kirjoittaja Sis
Pahimmat mokat:

- Pienenä Fiskarsin askartelusaksilla itse leikattu otsatukka, tietysti ihan vino ja aivan liian lyhyt. Äiti järkyttyi ;D.
- Ala-asteikäisenä permanentti lyhyisiin hiuksiin.
- Pienemäpänä en juurikaan välittänyt tukastani. Annoin värjäämättömän ja epämääräisen luonnonkiharan tukkani kuivua vapaasti, enkä käyttänyt mitään muotoilutuotteita. Olin varmaan kamala näky!
- Hiusten hennaus ysiluokalla, punertava hiusväri ei sopinut mulle ollenkaan.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 11:45
Kirjoittaja hunaja
Lasketaanko semmoinen moka, joka sattui jo 10 vuotta sitten...? Eli leikkautin poikatukan tyyliin Marie Fredrikson ja kaikki todellakin luuli mua pojaksi sen jälkeen.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Maalis 2007, 18:27
Kirjoittaja palekastro
Viisivuotiaana istuin keittiön pöydän alla kynsisakset kädessä. Otin mukavan otteen ohimohiuksista ja napsaisin. Näin pikkuveljen konttaavan pöydän ohi ja nauraen asetin tupsukan broidin selälle. Mummin hautajaiskuvassa mulla oli siinä ohimon kohdalla sitten rusetti.

12-vuotiaana värjättiin kaverin kanssa kumpikin hiuksemme. Sinimustaa.

Etuhiusten leikkuuta yläasteella. Railoja ja itsetehdyn näköistä.

Värinpoistot 14- ja 16- vuotiaana. Ensimmäinen tipunkeltainen ja jälkimmäinen peroksidiblondi.

Syksyn/ talven värinpoisto- ja vaalennusurakka, josta enää muistona etuhiusten vaalea raita. Latvoihin jäi punaista, luovutin. Tällä hetkellä hiukset näyttävät ihan hyvältä, tänään Color Pulsen espressoväri.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Maalis 2007, 19:40
Kirjoittaja siili
*permanentti, mulle ei siis kiharat sovi yhtään. Näytin aivan kauhealta ja pitkä ihana tummanruskea hyväkuntoinen tukka meni arvatenkin ihan pilalle. Olin aika pieni, ala-asteella.

*Värinpoisto joskus yläasteella. Olen aina ollut tummatukkainen, jossain vaiheessa halusin kuitenkin vaalean ruskeat hiukset. ISO virhe työntää kestovärillä värjättyyn päähän värinpoisto, varsinkin kun oli juurikasvua. Mulla oli tipunkeltainen 3cm juurikasvu ja lopputukka edelleenkin hyvin tummanruskeaa. Koko tukka meni ihan järkyttäväksi purkaksi, niinkuin noitten Dolls tyttöjen tukat on. Eikun tummaruskea heti perään vaan samana päivänä. Ei käynyt muuten pienessä mielessäkään että se juurikasvu luonnollisesti vaalenee paremmin kuin värjätty hius...
Nyt mua naurattaa ja harmittaa etten antanut ottaa itsestäni valokuvaa, mutta sillon ei naurattanut.

*Valoraidat, tai sillä nimellä se muistaakseni kulki. Kampaaja ei millään meinannut saada tukkaa vaalenemaan ja teki raidat useampaan kertaan. Raidat katkesi pois kun tukka meni niin huonoksi ja mulla oli musta pää täynnä vaaleita tupsuja. Olin muuten tosi pätevän näköinen  ;D

*Ihan aikuisena olen joskus blondannut mustan tukkani latvat värinpoistolla ja värjännyt kirkuvan punaiseksi. Hyvännäköinen noin yhden viikon, sen jälkeen jo niin kauheassa kunnossa että pakko leikata ronskisti pois punainen osa. Ja tukka lyheni 15cm. Tämä sentään opetti sen että raitoja ei aleta mulle vaalentamaan ja värjäämään, tyydyn pidennyksiin.

*Kiharrin ja pyöröharja on ollut kiinni tukassa sen sata kertaa. Nyt olen jo oppinut että niitä ei voi minun päähän laittaa, muistan ainakin 2 kertaa että on jouduttu saksilla leikkaamaan irti.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Maalis 2007, 14:23
Kirjoittaja Fii
Pahin hiusmokani oli kun leikkasin joskusyläasteella hiukset lyhyiksi ja sitten otin vielä raitoja ja permiksen  ;D ihan hävettää vieläkin, mutta onneksi asiasta ei ole todisteena valokuvia. Vaikka toisaalta voisi olla ihan hauskakin nähdä kuvia  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Maalis 2007, 07:59
Kirjoittaja Kronia
Joskus 15v leikkautin sellaisen lyhyehkön polkan, n. leukapituisen. Sen jälkeen kaiketi joku riivaaja otti minusta vallan ja halusin tuohon tukkaan permanentin (oikeesti...). Rippileirillä sain lempinimen lammas, se kertokoon loput  :D Myöhemmmin samaisena kesänä koin tarpeelliseksi värjätä vanhemmilta salaa hiukseni shokkivärillä tumman vihreiksi. Alkuun tukka oli mielestäni todella hieno (vanhemmat meinasivat pyörtyä), mutta koska olin läjäyttänyt värin ruskean hiusvärin päälle, viikon parin kuluttua näytin lähinnä siltä kuin päästä olisi kasvanut tukko sammalta. Tämän jälkeen kaverini kutsuivat minua nimella sammal-lammas  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Maalis 2007, 14:17
Kirjoittaja Polina
13-vuotiaana tuli vetäistyä permis, joka olis sitten aivan karmean näköinen maantievillakoira, lisäksi hiukset kärtsäsivät ja katkeilivat pois.

Joskus sitten pari vuotta vanhempana, kun Jyrkin Minna O. oli kuuminta hottia, täytyi leikkauttaa semmoinen samanlainen edestä lättänä ja takaa tupeerattu kananperse. Ah ja voih...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Maalis 2007, 19:22
Kirjoittaja Rosey
Kronia kirjoitti: Joskus 15v leikkautin sellaisen lyhyehkön polkan, n. leukapituisen. Sen jälkeen kaiketi joku riivaaja otti minusta vallan ja halusin tuohon tukkaan permanentin (oikeesti...). Rippileirillä sain lempinimen lammas, se kertokoon loput  :D Myöhemmmin samaisena kesänä koin tarpeelliseksi värjätä vanhemmilta salaa hiukseni shokkivärillä tumman vihreiksi. Alkuun tukka oli mielestäni todella hieno (vanhemmat meinasivat pyörtyä), mutta koska olin läjäyttänyt värin ruskean hiusvärin päälle, viikon parin kuluttua näytin lähinnä siltä kuin päästä olisi kasvanut tukko sammalta. Tämän jälkeen kaverini kutsuivat minua nimella sammal-lammas  ;D
Repesin ihan ääneen  ;D Söpöjä muistoja!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Maalis 2007, 20:20
Kirjoittaja Lyx
Polina kirjoitti: kun Jyrkin Minna O. oli kuuminta hottia, täytyi leikkauttaa semmoinen samanlainen edestä lättänä ja takaa tupeerattu kananperse. Ah ja voih...
Jeeee!! Mullakin oli Minna O. tukka!! Pakkohan se oli leikata pitkä tukka lyhyeksi kun se oli niin hot. Ja jessus, että meni vahaa siihen takaosan pörröttämiseen. Sitten geelillä se etuosa littanaksi ja pinnejä ristiin sinne eteen. Lookin kruunasi vaalea puuteri ja kulvakarvaviivat. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 09:32
Kirjoittaja Hipsu
^ ja ^^

Buahahahahaa, toi nostaa niin muistoja pintaan. Mä en halunnut leikata lyhyeksi niin tyydyin sellaiseen viritelmään jossa hiukset sleekillä ponnarilla (etuosassa niitä pinnejä) ja ponnari tupeerattu sellaiseksi palloksi. Valkoinen naama, ja juuri ruskea huultenrajauskynä ja ihan nudea huulipunaa  ;D Mä ikuisesti muistan sen Lumenen huulipunan, se nro oli 154 ja nimi kuiskaus tai muisto tai vastaavaa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:49
Kirjoittaja LadyRaven
Olen tehnyt tukalleni monia typeriä juttuja, mm. ajanut kaljuksi, joka ei mulle sopinut ollenkaan. Ei ne silti kaduta pätkääkään, hyvä että tuli tehtyä silloin nuorempana, eikä nyt riivaa mikään kokeilunhalu sellaiseen.

Mulla oli joskus senttinen siili ja keskeltä päätä sojotti yksi sormenpaksuinen letti, mahtoi olla nätti. :D Harmittaa oikeasti kun ei ole kuvia noista kokeiluista. Irokeesista onneksi on.  :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 23:58
Kirjoittaja Vera
Kaikista pahinta mokaa en kehtaa edes kertoa, mutta mustaksi ja kirkkaan oranssiksi värjääminen 11-vuotiaana oli myös aikamoinen emämoka :D Ei sopinut mulle kyllä sitten yhtään.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 13:34
Kirjoittaja Eudokia
Viimeisin hiusmokani (vaikkakin monen vuoden takainen): Ostin kerran hennaväripaketin. Jotenkin en vaan osannut lukea ohjeita tarpeeksi. Olis pitänyt sekoittaa joku jauhe siihen toiseen aineeseen, mutta enhän minä osannut. Hiuksista tuli sellainen ihme pörrökasa, johon se väri ei ollut tarttunut ollenkaan. Sen jälkeen en ole koskenut hiusväreihin. Jos joskus tahtoisin värjäyttää, menisin suosiolla kampaajalle.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 13:41
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Eudokia kirjoitti: Viimeisin hiusmokani (vaikkakin monen vuoden takainen): Ostin kerran hennaväripaketin. Jotenkin en vaan osannut lukea ohjeita tarpeeksi. Olis pitänyt sekoittaa joku jauhe siihen toiseen aineeseen, mutta enhän minä osannut. Hiuksista tuli sellainen ihme pörrökasa, johon se väri ei ollut tarttunut ollenkaan. Sen jälkeen en ole koskenut hiusväreihin. Jos joskus tahtoisin värjäyttää, menisin suosiolla kampaajalle.
Hetkonen.. Kaikissa väreissähän melkein on aina se väri ja sitten toinen aine eli kehite(en tiedä mikä se hennassa on) ja ne sekoitetaan keskenään. Etkö sitten sekoittanut noita vaan pistit vaan sen toisen aineen päähän? Eli siis ilmeisesti sen värin kehitteen muttet väriä ollenkaan?  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 13:44
Kirjoittaja FairyTale
Mun pahin hiuksiin liittyvä moka tapahtui jo kauan aikaa sitten, ala-asteella ollessani. Olen luonnostani vaalea, ja kyllästyneenä blondiin, halusin kokeilla hetkellisesti punaista väriä. Luontaistuotekaupassa myyjä sitten myi minulle ( ja kaverilleni) hennaa, sanoen, että se kestää noin kuukauden ja lähtee itse pois ;). No, eihän se tietenkään lähtenyt, yllättäen.. Siinä sitten porkkanapäätä liottelin ilta toisensa jälkeen kylpyammeessa maaten, että sain värin edes vähän siedettävämmän näköiseksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 14:14
Kirjoittaja Heleena
Mun ylivoimaisesti pahin hiusmoka oli se, kun otin permiksen 14-vuotiaana. Mulla oli noin hartiamittainen tukka, johon laitettiin hyvin pienillä rullilla permis. Tukka lyheni mukavasti sellaiseksi korvien alaosaan ulottuvaksi polkkapermikseksi. Kaiken lisäksi mulle leikattiin erikseen sellainen 90-luvun alussa muotia ollut nostettu otsis, jossa ei ollut permistä!!! Vanhoja valokuvia tuolta ajalta katsellessa hävetyskerroin on kyllä melkoinen... :-[

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 15:11
Kirjoittaja Vovka
Jos nyt jotain saisin muuttaa omassa hiushistoriassa, en olisi koskaan leikanut kainalopituisia kutrejani joskus 13-vuotiaana ja käynyt värjäämään niitä punaiseksi. Eikun, ennen punaista väriä oli myös rastat... Ja noiden jälkeen permiksiä... Sitä vaan ajattelee että minkälaiset hiukset omistaisi nyt jos ei olisi ryhtynyt rääkkäämään niitä silloin. Toisaalta uusien juttujen kokeilu ja oman tyylin etsiminen kuuluu elämään, ja onneksi sentään nyt jo parikymppisenä tietää mitä haluaa :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Syys 2007, 15:34
Kirjoittaja Eudokia
Deadly Nightshade kirjoitti:
Eudokia kirjoitti: Viimeisin hiusmokani (vaikkakin monen vuoden takainen): Ostin kerran hennaväripaketin. Jotenkin en vaan osannut lukea ohjeita tarpeeksi. Olis pitänyt sekoittaa joku jauhe siihen toiseen aineeseen, mutta enhän minä osannut. Hiuksista tuli sellainen ihme pörrökasa, johon se väri ei ollut tarttunut ollenkaan. Sen jälkeen en ole koskenut hiusväreihin. Jos joskus tahtoisin värjäyttää, menisin suosiolla kampaajalle.
Hetkonen.. Kaikissa väreissähän melkein on aina se väri ja sitten toinen aine eli kehite(en tiedä mikä se hennassa on) ja ne sekoitetaan keskenään. Etkö sitten sekoittanut noita vaan pistit vaan sen toisen aineen päähän? Eli siis ilmeisesti sen värin kehitteen muttet väriä ollenkaan?  :D
En muista enää tarkalleen miten tuo tapahtui.  :D Jotain minä kyllä sekoittelin ja siinä oli mukana sellainen jauhemainen shampoo(?). Se väri oli siis hennaväri ja sillä olisi pitänyt tulla tummanruskeat hiukset. :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Syys 2007, 17:20
Kirjoittaja chiliad
Tuntuu et pitkien hiusten leikkaaminen lyhyiksi on ollu kyl pahin moka mikä on tullu tehtyä, mut saipa aloittaa puhtaalta pöydältä kasvatuksen ja tuli sit sekin kokeiltua :D sit on kyl ollu kans yks pahimmista vaaleanpunaiset raidat muute sellases haalistuneen tummanruskeas tukas joskus yläasteella  :-[  :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2007, 00:16
Kirjoittaja MissWorld
En tiedä kehtaako tätä edes laittaa tänne, mutta...  ;D

Tossa n. 2 vuotta sitten mulla oli mustat hiukset, ja halusin sitten värjätä hiukseni vaaleiksi.  No, kaikkien varoittelusta huolimatta mä vaan armottomasti värjäsin SUORAAN mustien hiusten päälle vaalealla! Ja loppu tulos oli sitten mukava: oranssit, hamppuiset hiukset. Siis aivan järkyttävää.  ::) No sitten itku kurkussa jouduin hiuksiani kasvattamaan vähän päälle vuoden, ja sain lopulta leikattua ne kamalat oranssit hiukset pois ja värjättyä hiukset sitten ihan oikeasti vaaleiksi.  ;D

Ikinä en kyllä enää hiuksiani mustiksi värjää, se on varma se.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2007, 09:34
Kirjoittaja Livia
Parisen vuotta sitten menin uudelle kampaajalle, joka leikkasi ekan kerran hiukseni todella hyvin. Noh, toinen kerta ei ollutkaan ihan samanlainen. Minulla oli hieman olkapäiden yläpuolelle ulottuvat hiukset, joita hän sitten ohensi oikein urakalla. Pituutta ei lähtenyt, mutta voi sitä hiusten määrää lattialla. Ja minulla on vielä melko paksut hiukset. Hiukset roikkuivat päätä myöten ja näytin joltain entisaikojen rock-tähdeltä. Hiukset olivat niin hirveät, että kuljin 3kk hiukset kiinni, kun ei niitä kehdannut pitää auki. Vakikampaajani joutui sitten leikkaamaan 5cm pituudesta pois, että hiukset eivät olisi niin leikatun näköiset. Huoh.

Lisäksi olen ikuisesti katkera kampaajalle, joka pilasi ylioppilaspäivän kampaukseni! Halusin isot ja selkeät kiharat, jotka hän teki isoilla rullilla ja nehän suoristuivat samantien. Näytin hirveälle koko loppupäivän  :'( Olisin itsekin osannut tehdä nätimmät kiharat, hän ei ilmeisesti tiennyt mitä tehdään esimerkiksi piippausraudalla...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Loka 2007, 10:41
Kirjoittaja -j-
^Kampaaja pilasi myöskin minun ylioppilaskampaukseni.

Oonkohan kirjoittanut tästä joskus jonnekin?
No, minulla oli jonnekin puoleen selkään ulottuvat luonnonkiharat hiukset, jotka tahdoin suoriksi. Olisin itsekin saanut, mutta ajattelin että kampaaja varmaan saa ne vielä paremmin, kun itsellä alkoi olla vähän yltämisen kanssa ongelmia plus työskentelyasennot aika epäergonomisia.

Selvästi selitin ja vielä varmistin ja kysyin, että onnistuuko varmasti, pyysin littania, suoria, sileitä, päätä nuolevia hiuksia. Sain pörröiset, karheat ja laineikkaat hamppukasat ja kampaaja vielä repi hiuksiani aika lailla. En uskaltanut sanoa mitään, maksoin vain kiltisti ja raivosin loppuillan (kampaus tehtiin jo edellisenä iltana). Kävin siinä illalla vielä kaverin valmistujaisissa ja siellä ihmiset kyseli, että kosksa sä sinne kampaajalle meet hiuksia suoristuttamaan. "Olin jo..."  >:( >:(

Ei auttanut muu, kuin pestä illalla hiukset ja olin sitten omissa juhlissani seuraavana pvnä ihan naturellina. Joku juhlavieras kehui hiuksiani tyyliin "ai että kun on kauniit kiharat, ootko ihan varta vasten laitattanut ne tätä päivää varten?". Ja kyllä taas sapetti.  >:( >:( >:(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 21 Joulu 2007, 14:42
Kirjoittaja Kuririn
Ostin kerran alennuksesta Garnierin raidoitussetin (highlight kit?) tarkoituksenani korjailla tummaa juurikasvua. Aikaisemmin olin toteuttanut vastaavia operaatioita hyvällä menestyksellä L'orealin raitatuotteella. Garnierilla raidat piti kuitenkin laittaa ohjeen mukaan märkiin hiuksiin älyttömällä ripsarin näköisellä harjalla. Kun olin kastellut hiukset, juurikasvun raja ei enää erottunut kovin selvästi. Lopputuloksena oli, että hiuksista tuli päältä todella vaaleat, väliin jäi tumma raita ja siitä alaspäin hiukset olivat tummemman vaaleat! Väri oli muutenkin "pilkullinen", sillä se kamala harja juuttui märkiin hiuksiin ja aine ei levittynyt tasaisesti. Lopputulos oli järkyttävän karsea.

Sain kyllä melkoisen hysteerisen kohtauksen lopputuloksen nähtyäni. Värjäysoperaatio tapahtui perjantai-iltana klo 22, joten kaikki kaupat olivat jo menneet kiinni. Kiersin yöllä epätoivoisena (ja pipo päässä) kaikkien lähistön 24 h -huoltoasemien kaupoissa etsimässä hiusväriä. Ei niitä tietenkään mistään saanut. Lopulta palasin kotiin joskus klo 2.00 ja valvoin aamuseitsemään, jolloin Citari aukesi ja sain sieltä toisen (kunnollisen) värin, jolla sitten vaalensin kaikki hiukset saman värisiksi (liian vaaleiksi). Vieläkin hytisyttää, kun muistelen tuota...



Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 12:38
Kirjoittaja meriucha
Mun kaveri joskus ala-asteellakohan se oli, niin teki mun hiuksiin pikkulettejä pään täyteen ja sitten laittoi ne kiinni villalangalla... Voitte kuvitella kuinka järkyttävä näky oli  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 12:51
Kirjoittaja Vince
Pahempia värjäysmokailuja ei ole tullut, mutta kaduttaa aika paljon kun menin yläasteen alussa leikkaamaan pitkät hiukseni lyhyiksi. Hiukset olivat alkujaan lapaluihin asti. :'( Joskus yläasteen aikana värjäsin kerran myös puolet hiuksista tummanruskeiksi ja toinen puolikas oli vaalea. Onneksi tuo hieno kokeilu ei toistunut. Kun demissä tuollainen värjäys oli, niin pitihän sitä kokeilla. ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 14:06
Kirjoittaja Margot
Tätä ketjua lukiessa olen kiitollinen tylsyydestäni. ;D Mulla on siis melkein aina ollut samanlainen tukka, joten suurille mokille ei ole ollut tilaisuutta. Kerran olen leikkauttanut tukan lyhyeksi, ja viime kesänä muutuin tummaksi.

Siltikin yksi ikävä tapaus tulee mieleen. Annoin siskon tasata latvoja, koska se muka osasi. Ja hah. Se tasoitti ja tasoitti niin kauan, että johonkin lapaluihin ulottuva tukkani oli hartiamittainen. Se oli ihan kamalaa, koska en tykkää yhtään sellaisesta epämääräisen pituisesta tukasta, joka ei ole lyhyt eikä pitkä (siis itselläni). :-\

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 14:59
Kirjoittaja Kayla
Ehdottomasti pahin moka oli ala-asteella otettu permanentti, mallia lammas. Aivan järkyttävä kampaus, tulin kampaajalta itkien kotiin. Vieläkin puistattaa, kun tuota ajattelee. En todellakaan enää KOSKAAn ota permistä, vaikka joskus yön pimeinä hetkinä haaveilenkin kauniista loivista kiharoista.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 15:47
Kirjoittaja dinaella
Tämäkin (yllätys yllätys) tapahtui ala-asteella. Halusin leikata pitkät ja tasaiset hyväkuntoiset hiukseni lyhyeksi, tai siis puolipitkiksi. No kampaaja sitten leikkasi kerroksittain ja lyhensi reilusti. Ei kiva.
Siihen päälle värjäsin koko pään omasta tummasta blondiksi itse. No ei tullut luvattua platinan vaaleaa, vaan sellanen nätti keltanen. Siis oikeasti _keltainen_.

No olin nuori enkä varmaan osannut edes katua tai hävetä  :D Näin jälkeenpäin ajateltuna ne olivat varmaan pahimmat mokani. Onneksi kaikki on kuitenkin takanapäin ja tukka on kasvanut takaisin ja värikin parantunut.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 15:51
Kirjoittaja Memmuuh
Ala-asteella halusin blondata luonnonkiharat hiukseni, ja ne meni siitä ihan jäkyttävään kuntoon, eikä värikään edes sopinut minulle! Enhän mä sillon kyllä ajatellut että sopiiko se minulle vai ei, mutta myöhemmin kun on katsonut kuvia niin tajuaa kuinka huonosti se sopi minulle. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 16:48
Kirjoittaja Pikkunen
Hiusten kasvatus pitkiksi miehen takia.
Pitkät hiukset ei vaan sovi mun persoonaan mitenkään. >:(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 10:13
Kirjoittaja katajainen
Ekan keran kun värjäsin hiukset joskus 6:lla luokalla. Mulla oli sellaset melko vaaleat hiukset luonnostaan ja minkä värin valitsinkaan! sinimustaaa... enhän minä tietenkään osannut tukkaa värjätä, joten tulos oli melko laikukas. Sillon olin tosi ylpeä tukastani, enkä edes tajunnut, kun kaverin äiti sano minut nähdessään oikein järkyttyneenä "herranjumala!"  ::) koulussa sain lempinimen nokikana...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 11:50
Kirjoittaja jean
Hiusten leikkaaminen ja värjääminen. Nyt haikailen vanhoja hiuksiani takas. Saas nähdä kauanko menee kasvattamiseen.  :)
No, jos nyt selittäisin miksi ne oli virheitä: Ensinnäkin väristä ei tullut sellasta mitä olisin halunnut, se jäi liian lämpimän sävyseksi, enkä uskaltanut vaalentaa enempää. Ja sitten se leikkaus; Minulla oli kuva hiusmallista, mutta eihän siitä sellaista tullut, vaan sellanen liian revitty malli. Ne lyhkäsimmät hiukset oli tosi lyhyet. Ne on mun mielestä liian lyhyet vieläkin vaikka leikkauksesta on varmaan puolitoista vuotta.  ::)

muoks

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2008, 03:34
Kirjoittaja Kirppu
Värjäsin teininä platinanvaaleita hiuksiani vuosia mustaksi kunnes yks kaunis päivä sain päähäni että haluan oman värini takaisin, ja kärsivällisyyttähän mulla ulkonäköasioissa onkin ehkä mikrogramman verran (neuroottinen perfektionisti, pakko olla joka karva ojennuksessa, ugh!) joten ne blondit kutrit piti saada heti eikä hitaasti ja asteittain vaalentaen... Kuukauden aikana kun 4 kertaa vedin kotona vaalennusaineet eikä lopputulos ollut blondia vielä nähnytkään piti mennä kampaajalle siinä toivossa että ne niiden kunnon jyskyt häivyttää viimeisetkin oranssin rippeet. Noh, lopputulos olikin sitten tosi blondi mutta hiuksista paloi puolet pituudesta ja paksuudesta, näytin aika... räjähtäneeltä  ;D

Kampaaja-raukka, oli sellainen nuori tyttö, varmaan ehkä just ja just 18, se oli niin kauhuissaan siitä lopputuloksesta että laskutti vain kolmanneksen siitä mitä alunperin piti eikä kertaakaan kattonu mua silmiin, tuijotti vaan kengänkärkiään ja näki että sitä oikeasti hirvitti mitä oli mennyt tekemään, olis kai pitänyt kertoa sille ettei tämä sun syytäs ole ja miten sitä pehkoa on teurastettu ennen tätä käsittelyä mutta...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2008, 09:11
Kirjoittaja zubi
Huhhei, näitä riittää.

- lapsena vanhempani tykkäsivät pitää minulla poikamaista pottakampausta. Siis otsatukalla vielä. Need I say more?

- Teininä mulla oli tosi lyhyet, tummat hiukset, joissa oli jotain leveitä palkkiraitoja. Ja käytin myös mielelläni siksak-jakausta. Ja paaaljon geeliä ja lakkaa.

- Jossain vaiheessa yläasteella halusin laittaa polkkatukkaani melkein mustan värin ja permanentin, siis samaan aikaan. Melkoinen musta lammas-tukka.

- Yhdessä vaiheessa blondailin tukkaa vähän liikaa. Kärvähti ja kellersi, enkä tiennyt hopeashampoiden ja tehohoitojen olemassaolosta mitään.

- Yksiin vuosijuhliin halusin mennä oikein kampaajalle laittamaan tukkani. Minulla oli silloin revitty lyhyt polkkamalli, johon kampaaja teki pikkukiharaa. Aikamoinen mummotukkahan siitä sitten tuli...

Mulla on ollut kyllä hiustyylin kanssa aikamoista hakuammuntaa, en oikein vieläkään tiedä mikä on se mun juttu. Monenmoista väriä ja mallia on tässä päässä nähty vuosien aikana. Ja kokeilut jatkukoon...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2008, 19:27
Kirjoittaja sonj
Kylmänruskea tukka. Ei sopinut sitten ollenkaan, näytin ihan kammottavalta ja tuo kaiken lisäksi taittoi vihreään mielestäni.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2008, 20:57
Kirjoittaja Missy
Tämä on ehkä paras ketju ikinä, oon nauranut ihan vedet silmissä.  :D

Mulla oli joskus varmaan ennen kouluikää ja ihan ala-astella sellainen noin korviin asti (!) yltänyt otsatukka. Ihan kiva varmaan muuten mutta luonnonkiharassa hiuksessa ihan toivoton. Se oikeasti sojotti pahimmillaan sellasena kiharapilvenä otsasta ylöspäin. Usein me mun silloisen vakikampaajani eli äidin kanssa päätettiin et ei enää mut silti se aina vaan pääty koristaa mun otsaa.

Pari läheltä piti-tilanteita on kyllä ollut. Mun parhaalla kaverilla oli ala-astella permis sen tikkusuorassa tukassa. Mäkin olisin ehdottomasti halunnut samanlaisen, mutta äiti ei antanut ottaa. Oon kyllä miettinyt olinko niihin aikoihin sokea kun en itse nähnyt että mun hiukset oli silloin luonnostaan kiharammat kun kaverilla permiksen jälkeen. Äiti sanoi että kun ennen kun täytän 12v permistä en saa ottaa. No, 12-vuotiaana osasin jo vihata luonnonkiharaani niin jäi permiskin kokematta.

Seiskalla joku sisäinen gootti yritti puskea pintaan ja olisin halunnut mustat hiukset. Taaskaan äiti ei antanut, joten päädyttiin tumman ruskeaan. Nelisen vuotta värjäsin hiuksia itse ja aina koko pää kerralla. Jotenkin en ymmärtänyt että pelkkä juurikasvun värjääminen olisi riittänyt. Neljän vuoden jälkeen takaisin blondiksi pääseminen oli työn ja tuskan takana.

Tämä ei varsinaisesti ole hiusmoka, mutta hiukseni eniten pilannut asia: Asuin noin 1.5 vuotta asunnossa, jonka vedessä oli paljon metallia. En huomannut sitä ennen kuin hiukset yhtäkkiä murtuivat pois. Siinä meni mun puoleen selkään olleet hiukset kerralla. Tästä on jo kaksi vuotta aikaa mutta vieläkään hiuksia ei voi oikeen kasvattaa olkapäitä pidemmäksi, niin huonossa kunnossa ne vielä on. Katkerako? Voi kyllä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 13:45
Kirjoittaja Mimiya
Permanentti, jonka otin kuudennella luokalla jossain ihan hirveässä kotikampaamossa (äiti sanoi että se on "ihan hyvä paikka"). Kampaaja pilasi sekä hiukseni että paitani vanhanaikaisilla myrkyillään. Tahdoin loivaa lainetta, sain puudelinperseen  :-[ En edes osannut hoitaa sitä pehkoa, kasvatin sen vain pois pikkuhiljaa. Onneksi siitä on vuosikausia ja nyt en enää tekisi samaa virhettä. Jos tahdon kiharaa, käytän GHD:tä  :)
Myös kaikenlaisia typeriä kampausviritelmiä, kuten liian korkeita nutturoita ja joitain ihme heittolettejä harrastin joskus peruskouluaikoina. Nykyään huvittaa ja vähän hävettää :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 14:08
Kirjoittaja Herya
Koko teini-iän mulla on ollu hiusmokailuita enemmän kun mitään muuta mut yks moka tulee erityisen hyvin mieleen. Mulla oli silloin bsl pituus ja päätin sitten pienessä hiprakassa että silloinen poikaystäväni voisi vähän tasata latvojani. No se sitten otti sakset käsiinsä ja alkoi leikata ja jälki oli ihan vino. Siinä sitten muutama sentti kerrallaan se koitti tasoittaa mun tukkaa mutta aina tuli vino tulos. No loppujen lopuks mun tukkani oli niin lyhyt että hyvä kun sain ponnarilla kiinni. Ei hitto kuinka mua kadutti aamulla kun menin katsomaan peilistä itseäni. Niin lyhyt näytti mun kasvoilla aivan järkyttävän kauhealta. Oli tosi noloa mennä maanantaina kouluun ja selitellä kaikille mitä oli tapahtunut  :-[. Sitten kun tukka oli sen verran pitempi että yltti ponnarille helpotti suuresti  ;D.
Muita mokailuita on ollut mustaksi värjäämisyritys jonka lopputulos oli myrkyn vihreä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 14:33
Kirjoittaja petomaani
Hypermoga oli joskus 3 vuotta takaperin - saatto olla jo aiemminkin, ihan tarkkaa aikaa en muista.. No, menin värjäämään typerän väriseksi (silloisen blondin tukkani) pitkät hiukseni, piti sitten ottaa pari värinpoistoa (VIRHE!!) ja totta kai en uskonut, että värinpoistoja ei saa tehdä montaa peräjälkeen viikon sisällä.. No sen tietää, miten tukalle kävi.. Meni purkkaiseksi ja jäi kasoittain käsiin.. Sitä mogaa on nyt sitten paikattu, pätkäsin tukan lyhyeksi ja nyt kasvattelen. ENKÄ enää koskaa aio tehdä kotivärjäyksiä tai värinpoistoja, se on varma.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Maalis 2008, 18:57
Kirjoittaja Jippii
Mun pahin hiusmoka sattui 5-vuotiaana, kun päätin itse leikellä vyötärölle ulottuvia hiuksiani... Siis just tää klassinen tapaus. Noh, olin nyrhinyt sitten vain toiselta puolelta hiukset, toiselta puolelta oli pitkät.. Ja innoissani menin esittelemään äidille, että "mä kävin parturissa!!".. Yllättäen äiti ei uskonut.  ;D Joo.. No äiti sitten varasi ajan meidän vakikampaajalle, joka sekään ei saanut hiuksia pelastettua - lopputuloksena tosi ruma, klynityn näköinen ja lovia täynnä oleva poikatukka. Siis todella lyhyt, lähes siili. Ai että. Tästä muistona eskarin kuvat...

Sitten on sattunut näitä värinpoistohässäköitä.. Ekalla kerralla annoin hiusten jäädä sellaisiksi kuin olivat, eli juuresta vaaleat, siitä asteittain tummenivat asteikolla tipunkeltainen-oranssi-punainen-tummanruskea.... Ja näillä hiuksilla ihan pokkana sitten olin, kunnes joitain kuukausia myöhemmin värjäsin.

Pahaksi hiusmokaksi voisi myös mainita sen ajan, jolloin blondasin hiuksiani... Ja köyhän perheen lapsena ei ollut varaa blondata tarpeeksi usein, joten välillä oli aina sellainen kiva 5-6cm tumma juurikasvu muuten täysin vaaleassa tukassa.  :-X Tooosi nätit, isoveli joskus oli parvekkeelta katsonut kun tulin kotiin ja sanoi että ylhäältä päin mun pää näyttää siltä, että mulla on päälaella tosi paha ihottuma ja hiukset siitä kohtaa pois.  ;D


Viime aikojen pahin hiusmoka on ehdottomasti pitkien hiuksien leikkaus suunnilleen bsl - pituiseksi. Muutaman kuukauden sitten jahkasin, että otanko pidennyksen vai en... ja otinhan mä sen sitten.  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 15:12
Kirjoittaja Kuutar
Laitoin punaisen hennavärin päälle mustan hiusvärin ja siitä sainkin lempinimen leppäkerttu  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 15:21
Kirjoittaja Magia
Pahimpia mokia minulta löytyy kaksi, eli se kun värjäsin hiukset kokonaan ihan vaaleiksi (vielä kylmän vaaleiksi), sekä kasvatin otsiksen pois. Valitettavasti tein nuo molemmat kömmähdykset vielä samaan aikaan, ja kaiken lisäksi vielä seiskaluokalla, jolloin nuoren itsetunto luonnollisesti on kaikkein eniten kohdallaan. ::) Olen siis kaiken lisäksi vielä lämminsävyinen, ja tuohon aikaan vielä erittäin ruskettunut, eivätkä vaaleat hiukset todellakaan näyttäneet hyviltä..

Nykyäänkin minulla on kyllä suht vaaleat hiukset, mutta lämminsävyiset ja raidoitetut, enkä ole enää ruskettunut vaan lähinnä kopiopaperin värinen. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 12:33
Kirjoittaja kiwi
Värjäys punaiseksi. Ei sopinut mulle ollenkaan. ;D Toinen moka on liian vaaleaksi värjääminen. Valkoiseksi voisi jo sanoa. Onneksi nyt on sellainen lämmin vaalea, seassa erilaisia raitoja.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 22:44
Kirjoittaja Tiitunen
^Musta tuntuu, että sellainen ylivaalea, lähes valkoinen tukka oli jossain vaiheessa jokin ihanne, kun niin monella, itseni mukaanlukien, on ollut sellainen. Totta kai platinanvaalea on joillain upea, (joillain harvoilla jopa oma väri) mutta itsellenikin ja hiusteni kunnolle sopii lämmin, monisävyinen vaalea huomattavasti paremmin.

Omia hiusmokiani on ollut mm. se, että otin permanaetin juuri tummasta vaaleaksi raidoitettuun tukkaan sekä se, kun pyysin yhstävääni tekemään kotiraitoja. Itsepähän pyysin, kun ajattelin säästää. Ystävääni arvelutti, josko hänen taitonsa riittävät. Lopputuloksena oli läikikäs pää ja puolesta välistä katkenneet päällihiukset.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 03 Huhti 2008, 18:10
Kirjoittaja Retro
Suurin hiusmokani on varmaankin hiusmalli, jota pidin itsepäisesti lähes koko yläasteen: Kasille mentäessä leikkautin kampaajalla poikatukan ja vaalensin sen. Tämä oli vielä ihan jees, mutta koska olin pihi teini, leikkasin ja vaalentelin hiukseni sen jälkeen aina itse. Lopputulos 9. luokalla oli malliton kananpersetukka, joka oli rapisevan platinablondi, ja kaiken lisäksi kylmä sävy ei sopinut sitten ollenkaan lämpimän sävyisiin kasvoihini. Ja lisätään vielä, että vaaleahkot kulmakarvani olin nyppinyt aivan viivoiksi, eli en ollut mikään kaunis näky, vaikka silloin olinkin muka niin cool.  ;D
Niin, ja tämä hiusseikkailuhan päättyi siihen, että 9. lk:n puolivälissä sisäinen hevari nosti päätään, ja värjäsin ^tuon hirvityksen sinimustaksi. *huoh*

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 07:44
Kirjoittaja Neriana
viime vuonna tein kaikenlaista tyhmää..

Käytin suoristusrautaa päivittäin, Blondasin ja laitoin permiksen. Permis oli ihan hirveä, kuvittelin kai, että pääsen helpolla jos laitan permiksen, mutta kiharoiden laittoon meni kolmesti enemmän aikaa kuin "normaalien hiusten."

Tukka kuivui mielettömästi.

Sitten kaksi viikkoa permiksen otosta menin tekemään suoristuksen..
Hiukset oli siinä vaiheessa vielä ihan ok. Kuivat tosin..

Sitten blondailin kahden viikon välein.

Ja päätinkin värjätä ruskeaksi, siitä kuulsi vihreää ja laitoin seuraavana päivänä taas värin mutta punaisemman.
Sitten meni kuukausi ja tein värinpoiston ja värjäsin blondiksi.
Jäi vähän oranssi lopputulos joten taas platinaa päälle joku 5 kertaa.

Sitten latvat alkoivatkin jo tulla alas ja kävin leikkaamassa. Turpari sössi koko leikkuun ja päässä meni hienosti saksen jäljet.
Pääsin kotiin ja varasin kampaajan muualta. Ja taas tukkaa lähti jonkun verran.
Enää oli olkapäille ulottuvista hiuksista jäljellä lyhyt polkka.

Taas vähän väriä ja hiukset löivät vihreäksi. Kampaajalle, värinpoisto ja blondia päälle.

Sitten kuukauden päästä löin jonkun pronssinvärisen kevytvärin ja tukka oli ihan kirjava, seuraavana päivänö kampaajalle ja siitä tuli räikyvän punainen, taas seuraavana päivänä kampaajalle ja ruskea päälle.
ekan suihkun jälkeen hiukset vaan putoilivat alas, harjata ei voinut ollenkaan. Olin ihan paniikissa.

Taas kampaajalle ja aiiiivan lyhyet hiukset... Joku kaksi senttiä..

Ja siitä alkoi piitkä kasvatus ja hoitojakso..
Listaa voisi kyllä jatkaa vielä tämänkin jälkeen, tyhmä kun ei opi ikinä...  ;D
Tämän jälkeen vielä hiustenpidennys/poisto ja vaaleita raitoja yms.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 17:53
Kirjoittaja tiita
Joskus nuorempana pitkän blondiusjakson jälkeen päätin laittaa päähäni punaisen sävytteen. Ja mennä uimaan seuraavana päivänä. Tuloksena oli haalean vaaleanpunainen pää. Ei voi sanoa kuin ihanaa. En muista kuinka kauan tuon pään kanssa kuljeskelin ihmisten ilmoilla mutta toivottavasti en kauaa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 23:16
Kirjoittaja kaz^
Pahin virhe oli aikoinaan olla vastavalmistuneen kampaajan leikattavana liian pitkään, tuli nimittäin poikatukka ja oli ihan kauheata kun etuhiukset oli jotai 3 cm. Myös vaaleanpunaiset hiukset eivät mummon 65 vuotis syntymäpäivillä ollet hirveän edustavat ja onneksi olen vihdoin tajunnut olevani brunette, enkä blondi ja onneksi myös mieheni on sen tajunnut eikä halua minun enää varjäävän hiuksia vaaleaksi. Myös yläasteaikainen hiukset mustaksi värjääminen ei ollut fiksu idea sillä minua luultiin satanistiksi  >:( No ei tullut vain yksi, vaan useampi moka. Jospa niistä on sitten opittu.  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 23:39
Kirjoittaja Lucy
Pariin otteeseen on tullut otettua permis. Joka kerralla lopputuloksena epäonnistunut lammaskikkura, jota ei tietenkään yhtään auttanut se, että en tuolloin tajunnut käyttää kostettavia tuotteita. Viimeisinnän permiksen otin noin kymenen vuotta sitten, jolloin järkyttävä lopputulos loppujen lopuksi päätyi parturin lattialle. Ei enää ikinä permanenttiä minulle, kiitos :-X

Myös useamman asteen vaalennusta on täytynyt kokeilla muutaman kerran vain todetakseen, että se ei sovi minulle. Lopputulos on joka kerta ollut luonnottoman ja halvan näköinen :-\

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 18:25
Kirjoittaja vilmalotta
Voi näitä virheitä....eka oli mun vanhempien/jonku kampaajan moka....silloin 80-luvulla oli muotia kampaus, jossa koko päälaki oli siili,tai noin 3 cm ja takana pitkä tukka ;D mun isosiskolla toi toimi, koko päälaki näytti siililtä(siis siltä eläimeltä), kun hiukset sojotti kohti taivasta. Mutta mulla on noin 10000x painavampi hiuslaatu, eli mulla oli jatkuvasti takaraivolta alkava otsatukka 8)
Iloisina teinivuosina on tullut kokeiltua kaikki värit vaaleanruskeasta violetin kautta mustaan, ja paluu blondiin vaati sen, että sysse katkoi mun tukan noin 2 cm mittaseks :(vielä kerran sen jälkeen vedin punaisen, mutta se lähti yllättävän helposti pois. Platinablondi vuodesta 2000 ;) Joskus tukkataikakoulussa (eli siis parturikampaajaks opiskellessani) sain idean laittaa yliblondattuun vyötäröpituiseen tukkaani spiraalipermiksen. Morjens, tukka oli entinen parissa kuukaudessa. Toisaalta, nykyään olen ihan tyytyväinen, muutoin kantaisin sitä hiirenhäntää mukanani vieläkin...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 19:56
Kirjoittaja Caudealis
Musta tuntuu, etten ole kuin mokaillut hiusteni kanssa viimeisen 15 vuoden aikana.  :) Kunpa olisin vain antanut niiden kasvaa, enkä kestovärjäillyt jatkuvasti.

Typerintä kuitenkin, mitä hiuksilleni olen tehnyt, oli 7 vuotta sitten tekemäni vaalennus vaalennussuihkeella... En siis varmaan pariin vuoteen tehnyt muuta kuin säännöllisesti suihkuttelin blondaussuihketta hiuksiini.  :o Havahduin varmaan vasta siihen, kun äitini miesystävä (nyk. aviomies) sanoi meidän olevan äitini kanssa yhdennäköisiä, paitsi että äidilläni on vain paljon paksummat hiukset... Epäilemättä, sen kamalan blondauksen jälkeen. Lisäksi sekään väri ei sopinut päähäni ollenkaan. Nyt en kyllä laita päähäni enää yhtäkään vaalennusoperaatiota, en raitaakaan, vaan annan oman väristen hiusteni kasvaa ja sävytän niitä vain vähän suoravärillä.

Suurimman osan mielestä olen kyllä varmasti kävelevä hiusmoka nytkin... En yleensä jaksa laittaa luonnontaipuisia hiuksiani mitenkään millään aineilla, ja olenkin varmaan pääasiassa aika räjähtäneen näköinen. Ehkä täytyy sen suhteen nyt ryhdistäytyä...

Pakko vielä lisätä, että minäkin halusin ala-asteella permanentin, johon äitini sitten lupasikin (ilmeisesti siksi, etten permistä ottaisi...), että saan itse valita, haluanko permanentin vain hienon pitkätukka-Barbien, jonka mekon tähdet loistavat pimeässä. Valitsin TIETYSTI Barbien... Ja on se mulla vieläkin.  ;D



Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 22:13
Kirjoittaja Stella
Teininä nyt oli vaikka mitä mokia. mm. permis, sentin pituinen itseleikattu otsis ja tummat värit.

Nyt aikuisena hiusmokia on ollut vain yksi, mutta se onkin sitten  erittäin tuoreessa muistissa. Värjäsin viime syyskuussa hiukseni MUKA tummavaaleaksi >:( Castingilla. No ruskeathan hiuksistni tulivat. Ilmeisesti hiukseni olivat blondauksista huonokuntoiset, koska väri ei lähtenyt ajan myötä mihinkään, vaikka olisi pitänyt :'(. Haikeudella katsoin monta kuukautta kuvia vaaleista kutreistani. No yritin ratkaista ongelmaa laittamalla parin viikon päästä tapauksesta blondiväriä päälle :-X. No värihän ei väriä vaalenna, kuten täällä kaikki tietävät.  Kolmien raitojen, parin casting 900  ja yhden vaalean kestovärin jälkeen hiukseni ovat vihdoin vaaleat :-*. Kaiken käsittelujen vuoksi hiukseni ovat kuluneet ja olen joutunut lyhentämään niitä.

No olipa tästä mokasta jotain hyötyäkin. Vaihdoin bonacuret, lorealin ja wella kampaamotuotteet tigeihin ja hyviin markettikamoihin ja hiukset ovat jo pikkaisen paremmat. Niin ja löysin tänne ;D.  Enää en koskaan värjää muulla kuin vaaleilla ja keskivaaleilla ja niitäkin laitan vain juuren ja mahdollisimman harvoin.

Voi miksi kevytväreissä on vain pari vaaleaa sävyä?! >:( ??? Ärsyttää kun aina jotuu värjäämään kestoilla

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 22:14
Kirjoittaja maatis
"Tummanvaalea" on muuten yllättävän tumma väri...

Minun eka hiusmoka oli joskus alle kouluikäisenä purkka päähän. Ja sehän piti sitten yhtä fiksun samanikäisen kaverin avustuksella leikata pois. Kiva pikku kalju pläntti seurauksena :)

Sit (hieman off topic mutta kuitenkin) yksi ärsyttävä vanhempien tuttavien pikkulikka halusi leikata mun nuken hiukset. Kielsin ehdottomasti, mutta eiköhän natiainen ollut leikannut ja meikannut mun nuken salaa täysin piloille sillä aikaa kun olin kakalla!

Opiskeluaikoina tuli leikattua pitkät hiukset lyhyiksi ja se oli moka, näytin todella tyhmältä (niin, leikkasin toki itse). Sitten myöhemmin valitsin hiusvärin hieman väärin, punamusta vanhensi minua hirveästi ja sai näyttämään noita-akalta. Värinpoisto ja uusi värjäys paransi hiusväriä vaan ei -laatua.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 02:23
Kirjoittaja ZombieQueen
maatiaismadonna kirjoitti: "Tummanvaalea" on muuten yllättävän tumma väri...
Niin kun me suomalaiset ollaan maailmanlaajuisella asteikolla niin vaaleita. Mä olen aina pitänyt luonnollista väriäni keskiruskeana mutta sehän onkin tummanvaalea. (Sorry ot.)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 16:06
Kirjoittaja Margot
Joo, noi värien nimet ei kyllä istu suomalaiseen ajatusmaailmaan. Mulla on nelosasteinen väri päässä, joten tukkani on muka keskiruskea, mutta tummanruskea tämä kyllä oman ajatteluni mukaan on. Jotkut on kutsuneet jopa mustaksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 17:07
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Mitään tosi pahaa mokaa ei ole onneksi tapahtunut, jos ei lasketa jotain lapsuusajan karmeuksia kun äiti joskus leikkautti mulle ihan lyhyen tukan, mikä oli ehkä pahinta, mitä 5-vuotiaalle tyttölapselle saattoi tapahtua 80-luvun loppupuolella. Kaikilla muille kerhon tytöillä oli pitkä tukka ja mä näytin mielestäni ihan pojalta. Kutosluokalla oli pakko saada permanentti ja lopputulos oli tyyliä kärähtänyt lammas kun en jaksanut laittaa sitä mitenkään, saati sitten hoitaa.

Näin aikuisiällä suurin moka oli ehkä se kun toissakesänä halusin hiuksiini jotain uutta ja hetken mielijohteesta blondasin muuten tummat hiukseni alta. Onneksi edes kampaajalla. Lopputuloksena oli tosi luonnottoman näköinen tukka (vaaleasta tuli liiankin vaalea) ja alimmista hiuksista tuli hirveän kuivat koppurat.


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 09:27
Kirjoittaja Stella
Ärsyttää kun castingilla ei ole 7 ja 8 väriä tai tuhkaista 9. Hyppäys on kutosesta ysiin >:(. Joku 8.1 tai 9.1 kevytvärinä olisi täydellinen mun hiuksille. Castingin 6 väriä en suosittele muille kuin vaaleahkoille bruneteille.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:30
Kirjoittaja ellen
Mun pahin hiusmokani oli hoitoaineettomuus nuorempana. Hiukset olivat kyllä todella lyhyet, ehkä kymmenen senttiä maksimissaan, mutta tosiaan pelkällä sampoolla mentiin kauan aikaa ja kampaaja kauhisteli hoitoaineettomuutta aivan älyttömästi. Nyt kun ajattelen asiaa, tuntuuhan se melkoisen hullulta, mutta hiukset olivat tosiaan niin lyhyet, ettei niissä paljon kuivuus tuntunut, eikä useat ja useat vaalennukset.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Syys 2008, 20:56
Kirjoittaja Cabello
Minulla ei taida olla yhtään hiusmokaa, onneksi. Kerran kuitenkin laitoin vaaleita raitoja, ja eihän ne sitten tietenkään sopineet mulle ollenkaan. Joten olkoot tuo minun mokani.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Syys 2008, 01:47
Kirjoittaja muutettu
Näitähän on muutama kertynyt.. ::)
Joskus ala-asteella oli minun(kin) pakko saada permis ;D Luonnollisen sävyinen vaaleanruskea tukkani tummanruskeaksi ja säkkäräpermis. Myöhemmin tummanruskeasta "mustaan", tulos oli täälläkin kuin palanut (musta, kolmionmuotoinen) lammas.
Sitten leikkasin tukkani lyhyeksi, musta väri pysyi. Sitten kun tukka oli kasvanut polkaksi, piti saada blondi. Blondina viihdyin pari kuukautta, ja sitten piti saada punaruskea.. tähän asti tukka vielä pysyi päässä, kun operaatiot tehtiin hiljattain kampaajalla. No punaruskean päätin fiksuna tyttönä käräyttää useammalla värinpoistolla+blondivärillä blondiksi. Monta viikkoa ja hemmetisti kotiväriaineita (...) meni, ja tulos oli sen mukainen... ::) Sittenpä päätin laittaa kirkkaanpunaiseksi! Voi luoja.. No eihän siihen mikään punainen tarttunut, tukkani oli sitten lohenpunainen! Sitä värjäilin useaan otteeseen ja tiheästi punaisella, eikä se väri silti tarttunut. Joten parin viikon päästä takaisin blondiksi samoin menetelmin kuin aiemmin. Tulos: harjatessa hiuksia vaan tippuu sylin täydeltä, järkyttävä hamppukasa. Leikattiin sitten kampaajalla, onni onnettomuudessa siirryin käyttämään kunnon tukkatuotteita ja sen jälkeen en ole koskaan itse tehnyt värimuutoksia. Kasvattelin ja hoivasin hiuksiani ja hyvät tuli :-* Siitä siirryttiin asteittain tummaan ruskeaan. Ja viime aikoina on käynyt mielessä taas blondaus... En uskalla enää edes kampaajalla vaalennuttaa, kun niin traumat jäi siitä kun hiukset tippui alas :P

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Syys 2008, 10:21
Kirjoittaja Jouana
Mun pahin hiusmoka on by far se, että annoin eksän vaikuttaa itseeni niin paljon aikoinaan. Olin teini-iässä varsin kokeiluhaluinen ja olin muutamaan otteeseen hiusmallina, ja jokaisella kampaajakäynnillä yleensä oli tuloksena uusi malli. Eli siis kuukauden parin välein mun hiusmalli muuttui (jestas, olinko se tosiaan minä - kaukana on nuo ajat!!  ;D). Väriä en kyllä koskaan käyttänyt, mihin seikkaan olen nyt erittäin tyytyväinen. Mutta siis, mun poikkis jotenkin onnistui lopettamaan kaikki kokeiluni :( Mulle kyllä sopi järjestäen monenlaiset hiusmallit, ettei siitä ollut kiinni. Se ei vaan oikein kestänyt että ei ikinä tiennyt mitä seuraavaksi tulee. Ehkä se viimeinen niitti oli kun leikkasin lyhyen siilin ja siinä mallissa blondasin latvat. Se oli aivan ihana ja tykkäsin itse mielettömän paljon ja niin tykkäs muutkin - paitsi se poikkis. Se sai niin pahan kohtauksen että jouduin samantien alkaa kasvattamaan hiuksia.  :'(
Pirullista, miten sitä oli silloin niin miellyttämisen haluinen että antoi toisen määritellä omaa ulkonäköäänkin tuossa mittakaavassa. Tuon tapauksen jälkeen mä en enää muistaakseni tehnyt mitään kokeiluja kunnes erosin hänestä 12v yhdessäolon jälkeen. Ihana vapaus!!
Mutta tosiaan, muita hiusmokia ei tule näin äkkisältään mieleen  ::) 8) ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Syys 2008, 11:13
Kirjoittaja pitkätukka
a2mi kirjoitti: Näitähän on muutama kertynyt.. ::)
Joskus ala-asteella oli minun(kin) pakko saada permis ;D
Se taisi olla tosiaan yleistä. Mun piti ehdottomasti saada se yläasteella. Kuulemma se oli vain pehmennys eikä oikea permis, koska kampaaja ei pitänyt permistä tälle hiuslaadulle sopivana. Oli varmaan ihan oikeassa, koska pehmennyksenkin jälkeen (tehtiin vieläpä keskikokoisilla eikä millään pienillä rullilla) tuloksena oli järkyttävä polkkamittainen villakoirasäkkärä eli tukka meni aivan pienelle ja tiukalle kiharalle. Koska tätä tukkaa on melko paljon ja se on melko hienoa laadultaan, se näytti aivan siltä, kuin olisin tunkenut sormeni pistorasiaan ja saanut sähärin... Kuulin siitä muutaman kerran luokkakavereilta  :-[. En tietenkään osannut hoitaa hiuksiani oikein mitenkään. Jollain voidegeelillä yritin vain vähän latistaa sitä kiharamassaa. Niiltä ajoilta on olemassa yksi valokuva ja siitä näkee, että tukka oli hyvin kuiva ja huonosti hoidettu. Permis myös korosti oman tummahkonvaalean hiusvärini kellertävyyttä, mistä en pitänyt yhtään. Olen värityypiltäni viileä (talvi), joten hirveältähän se näytti. Miksiköhän mulla on luonnostaan sen väriset hiukset, ettei ne sovi ollenkaan yhteen ihoni kanssa?  ???

Olisin jostain syystä halunnut myös vuosituhannen vaihteessa pitkiin ja silloin blondattuihin hiuksiini permiksen, mutta kampaaja sanoi, että hän ei kyllä pitäisi hyvänä ajatuksena tehdä sitä minulle. Sitä ei sitten tehty ja hyvä varmaan niin. Sen sijaan leikautin puoleen selkään olevat hiukseni ihan lyhyiksi (takana alle sentti ja päällä ehkä 3 cm) ja värjäsin tummanruskeaksi. Väri on pysynyt sieltä asti samana, mutta lyhyt malli jäi vain lyhyeksi kokeiluksi.

Mullakin on ex-poikkis vaikuttanut jonkin verran hiusasioihin, mutta ei sentään niin paljon kuin Jouanalla. Hän taivutteli leikkaamaan otsiksen eri tavalla kuin sen yleensä leikkasin. Se oli ennen keskeltä lyhyempi ja reunoja kohti pidentyvä, mutta hän sai minut vakuuttumaan siitä, että kannattaisi leikata se ihan suoraan. Se tapahtui menneenä kesänä eli siitä ei ole kauan. Niin sitten tein enkä ole oikein vieläkään varma, pidänkö tästä. Se on ok, jos hiukset ovat kokonaan auki, mutta en pidä siitä yhtään silloin, kun ne ovat kiinni. Näytän mielestäni silloin edestä katsoen jotenkin tätimäiseltä. Vedän ne joskus kokonaan taakse pannalla.

En onneksi tehnyt poikkiksen toiveen mukaan loppuun asti. Hän ehdotteli monta kertaa, että leikkaisin otsiksen paljon nykyistä lyhyemmäksi. Sellainen otsis ei mielestäni sopisi mulle lainkaan ja se olisi hiuslaatuni tietäen liian vaikea käsitellä (otsis vaatii päivittäisen suoristamisen ja ihan lyhyttä otsista olisi vaikea suoristaa siististi... tai vaihtoehtona olisi epämääräinen säkkäräkasa otsalla). Paras pituus on ollut vähän kulmakarvojen yläpuolelle (tai suunnilleen kulmiin asti) ulottuva otsis. En tiedä edelleenkään, pitäisinkö otsista jatkossa suoraan leikattuna vai antaisinko sen sivujen kasvaa pidemmiksi. Tämä suora malli pysyy Helsingin tuulisilla kaduilla paremmin paikallaan kuin se vino, mutta tavallaan pidin siitä vinosta silti enemmän. Kai. Ainakin jos on tukka kiinni.  Emmä tiedä  ::). Tää on vaikea asia  :P.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Syys 2008, 15:52
Kirjoittaja Virus
Sama täällä: kaikkien aikojen moka oli mahtavan säkkärä permis joskus yläasteaikoina. Tukka oli "suoraksi" harjattunakin metrin kanttiinsa. ::) Ja kun se oli kasvanut ulos riittävästi, leikkautin tukan n. olkapäämittaan. VIELÄ mahtavampaa: suora kuputukka, jonka latvoissa oli möyheitä lammaskiharoita. ;D

Kerran innostuin kännissä leikkaamaan itselleni paksun otsiksen kynsisaksilla. ;D Oletusten vastaisesti se onnistui ihan hyvin, ja leikkasin sen ainakin kerran sen jälkeenkin (ihan yhtä kännissä).

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Loka 2008, 22:15
Kirjoittaja pitkätukka
Pahin hoitomokani oli todennäköisesti 14-15-vuotiaana, jolloin sain jostain päähäni (varmaan äidiltäni...), että hiuksille paras pesuaine on mäntysuopaliuos ja paras hoitoaine on omenaviinietikka. Samaan aikaan päässäni oli jo aiemmin mainitsemani järkyttävä säkkäräpehmennys. Mitään hoitoaineita en käyttänyt.

Kun katson siltä ajalta olevia valokuvia, melkein säikähdän. Näytän ihan joltain hamppukarvaiselta tai tupeeratulta puudelilta. Mäntysuopa oli melkoisen kova aine ja kun sen käytön yhdisti hoitoaineen puuttumiseen, tulos oli taattu. Pyysin mäntysuopaliuosta jopa pidemmällä kyläreissulla ollessani  - etäisempien sukulaisteni kummastukseksi. :o Niinpä.

Hiukseni näyttivät vähän samantapaisilta jo peruskoulun 5. luokan valokuvassa. En varmaan käyttänyt hoitiksia silloinkaan. Muistan saaneeni niihin aikoihin esim. opettajilta kommentteja, että tukkani on kuin pellavaa. Se tarkoitti varmaan, että karstattua sellaista? Olikohan se tarkoitettu positiiviseksi vai negatiiviseksi kommentiksi? Sellaista erittäin kuivan ja kevyen näköistä vaaleaa höytyväähän karvastoni näyttää silloin olleen. Ei ollenkaan kivannäköistä näin jälkeenpäin katseltuna.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Loka 2008, 23:20
Kirjoittaja Catbear
Mun karmeimmat hiusmokani onkin todella hirveitä.

Viidennellä luokkalla päätin leikata pitkät hiukseni polkaksi, eikä siinä mitään muuten, mutta päätin säästää vanhojen hiusteni pituisen karmean hiirenhännän...Onneksi tajusin leikata sen pois muutaman viikon päästä.

Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää. Jossain vaiheessa vähän kasvaneeseen niskatukkaan ajeltiin "söpösti" sydän. Noloa. :-[

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Loka 2008, 13:43
Kirjoittaja Neve
"Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää."

Mulla oli tuollainen tukka ala-asteen toisella luokalla, niskassa millisänki ja muu tukka sitten olikin korvien yläpuolelle!
Oli silloin ala-asteella kamala kilpailu, kellä on lyhyin "polkka". Mulla olikin sitten armoton pottapolkka päässä.. noh,se oli silloin se  :D

Myös tulee mieleeni, kun viidennellä luokalla minulla oli musta tukka suoralla otsiksella (ei tosiaankaan sopinut kasvoilleni..) kunnes sain kuudennella luokalla päähäni että halusinkin olla blondi.. Ja sen lisäksi halusin permiksen ja sen myös otin. Kauhea tukka, näytin ihan nuudelipäältä. Se tukka oli varmaan kaamein ikinä!

Muutenkin värjäilin ala- ja yläasteaikoina tukkaani turhan tiheään tahtiin, vaaleammasta tummaan ja toisinpäin.
Olisi voinut jättää tekemättä  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Loka 2008, 19:55
Kirjoittaja badbomben
Pahin moka oli antaa bohemikampaajalle vapaat kädet. Lähtötilanne oli pitkä, kaunis, käsittelemätön tukka. Lopputuloksena kynitty, singlattu ja kasaripermanentattu kotkanpesä. Nauratti ja itketti vuorotellen, onneksi siitä on jo kymmenen vuotta  :D


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Loka 2008, 17:02
Kirjoittaja Charleen
Catbear kirjoitti:
Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää.
Mulla oli seiskalla tollanen kans! Kaveri ajoi ja sanoi että "hiukset on uusiutuva luonnonvara!"  ;D
Äiti sanoi vaan että "Kauhee petolinnun pe*se!"
Tosin aivan älyttömän paksut ja ihanat hiukset kasvoi eli teki hyvää :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 15:43
Kirjoittaja Lemmy
Mulla on ollut lapsesta asti aina pitkä tai pitkähkö (vähintään hartioille) hiukset ja sitten kuudennella luokalla päätin repäistä ja leikata tukkani aivan lyhyeksi, koska se nyt sattui olemaan muotia silloin *tyhmää*.Noh, kampaaja kysyi että otetaanko korvan alta vai ylhäältä ja näytti sitä kohtaa sormilla, noh minä satuin olemaan ilman silmälaseja ja en nähnyt mitä kohtaa kampaaja näytti ja sanoin vain, että "joo leikkaa siitä" ja kampaaja leikkasi korvien yläpuolelta eli tosi lyhyeksi! Olin aivan kauhistunut ja takaosa muotoiltiin kyllä kauniisti pyöreäksi, mutta kuitenkin ei kerrostettu päältä takaa yhtään, kun en osannut sitä 12-vuotiaana selittää  :-[. Noh tulos oli aivan hirveän näköinen ja menin itkien kotiin ja itkin äidilleni, että mua sanotaan pojaksi  :'(. Mua siis ihan oikeasti luultiin pojaksi silloin, koska käytin sellaisia poikavaatteita muutenkin kaverin kanssa. Tuon tapahtuman jälkeen en ole enää ikinä leikannut noin lyhyeksi tukkaa enkä leikkaa! Korkeintaan hartiamittaan voin leikata.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 22:50
Kirjoittaja Cecilia
Ehkä pahin mokani on se, että värjäsin tukkaani kolme vuotta mustaksi. Pitkään siitä tykkäsinkin, mutta kyllästyin sitten jossain vaiheessa kaameaan tyvikasvuun (luonnollinen värini on tummuusasteeltaan kutosen luokkaa). Siitä alkoi sitten työläs prosessi, joka alkoi siitä, että puolipitkistä hiuksista leikattiin puolet pois, sitten laitettiin parin kuukauden päästä raitoja jne. ja nyt melkein itkettää, kun katson sen ajan kuvia kuontalostani - tukka on mustan ja oranssin sekamelska. Nyt viimein tukkani on tasainen, tummuudeltaan nelosen ja vitosen väliltä. Nykyään yritän käännyttää jokaisen, joka edes mainitsee mustaksi värjäämisen, koska en halua kenenkään joutuvan kokemaan samaa prosessia. Toisaalta mustassa tukassa oli hyvätkin puolensa - tukka oli kiiltävä ja hyvälaatuinen siihen asti, kunnes alkoi paluu ruskeaan.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 20:50
Kirjoittaja Heillow
Pahimpina mokina voisin pitää aivan platinanvaaleiden hiusten värjäämistä ruskeiksi (kaduin heti), sekä reilusti ponnarille ylettävien, joskin todella epätasaisten, hiusten leikkaamista aivan poikatukaksi. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut miten hirveälle näytin.  ::) Lisäksi on vielä se kerta, kun leikkautin yli hartiamittaiset hiukset leukaan ylettyväksi polkaksi. Kyllähän näitä mokia riittää.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Huhti 2009, 17:33
Kirjoittaja Kiivi
Pahin moka on ehdottomasti mustan tukan blondaus kotikonstein.  :-X Väristä tuli kiva, mutta tukka kärsi todella pahasti. Toinen moka oli vyötärömittaisen tukan leikkaaminen lähes polkaksi. Tuon virheen olen toistanut jälkeenpäin vielä kaksi kertaa, eihän virheistään koskaan opi.  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Touko 2009, 18:21
Kirjoittaja Fii
Pahin moka kun leikkaisin hiukset yläasteella ja sitte sen jälkee aloin värjäillä iha niin blondiks hiuksia et ne oli ihan valkoiset. Lienee turhaa sanoa, että kuivatti aika lailla.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Touko 2009, 16:18
Kirjoittaja Liina
Värjäsin vaalennetut ja auringon polttamat hiukset tummanvaalealla kevytvärillä, vaikka purkissa ei suositeltu väriä niin vaaleaan hiukseen. Väri oli sitten tyvestä oranssi, latvoista vihreänharmaa ja väliltä ruskea. Kaksi iltaa muhitin päässä vuorotellen XZ:n öljyhoitoa ja syväpuhdistavaa shampoota. Sain oranssin sävyn laimenemaan ja latvatkin oli enää harmaat. Laitoin päälle vielä kevyen vaalennuksen, jolloin sain hiuksista lähes tasaväriset, tosin viimeinen harmaus latvoista vasta kuukausien päästä.

Kyllä harmitti, koska hiukset kuivi entisestään enkä edelleenkään saanut tummanvaaleita hiuksia, joita olin pitkään halunnut. Myöhemmin värjäsin hiukset vaaleanruskeiksi niskasta lähtien niin että jätin kuivimmat päällihiukset raidoiksi ja kasvatin ne lähes kokonaan pois ennen kuin värjäsin ne muitten hiusten värisiksi.

Koko paikkausoperaatioon taisi mennä pari vuotta  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 23:07
Kirjoittaja Cherrysama
Pahin hiusmokani on varmaan se, että leikkasin mun ihanan pitkät ja vaaleat hiukset siiliksi takaa, edestä jäi sitten vähän pidemmäksi. Kokeilunhaluissani vielä värjäsin ne puoliksi mustalla ja puoliksi sinisellä.  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 05 Kesä 2009, 11:42
Kirjoittaja keesha
Varmaankin tuo ruma takatukka jota yritin muka kasvattaa. Nyt napsahti viime viikolla sitten ja varasin ajan kampaajalle ja tilalle tuli kiva polkka. Nyt on muutenkin edestä hieman pidempi, koska tykkään ehdottomasti tämmöisestä tyylistä enemmän.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 10:22
Kirjoittaja nelma
^
Oon syyllistyny samaan... Epämääräistä hiirenhäntää kasvatin. Onneks pidin sentään silloin paljon ponnarilla ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 15:45
Kirjoittaja usagi
Hiusten leikkaaminen lyhyiksi..en oikein ole viihtynyt lyhyissä hiuksissa koskaan ja kasvattaminen on niin hidasta.
Sitten erilaiset värjäyskokeilut,mm. mustalla hennalla värjäys:hiuksista tuli vihertävän sinertävän kellahtavan harmaat  :-X.Sama tulos tuli kun laitoin mustan suoravärin oranssin värin päälle,tosin kiiltävämpänä tällä kertaa.Siitä väristä tuli oikeastaan aika jännän näköinen,vähän niinkuin koppakuoriaisen kuori  ;D.Mutta sitten sininen peseytyi pois ja hiukset jäivät vaan vihreiksi.Kesti ainakin pari kuukautta ennenkuin se vihreä lähti kokonaan,ei auttanut värinpoisto eikä syväpuhdistajalla hinkkaaminen.Tukasta vain tuli purkkaa.
Joskus en käyttänyt blondattuihin hiuksiin muuta kuin jotain natusanin shamppo-hoitoaine yhdistelmää..kyllä ne aika karseat silloin oli.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 18:15
Kirjoittaja Camilla
Huonosti hoidettu ja itse tehty värinpoistoblondaus ei ole fiksu ratkaisu  :D Onneksi sitä on ottanut opikseen virheistään

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Kesä 2009, 22:42
Kirjoittaja Nukkumatti
Yläasteella tuppasin pitämään tikkusuoria, tasapaksuja hiuksiani, no, keskijakauksella.

= Junttilook. Vieläkin hävettää!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 12:06
Kirjoittaja lillamilla
^En mä tiedä oliko se nyt niin juntti. Pitäähän Gwyneth Paltrowkin keskijakausta usein.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 12:24
Kirjoittaja Hunajapupu
^^Minusta suorat hiukset keskijakauksella on ihan klassinen perustyyli eikä mitenkään juntti.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 13:00
Kirjoittaja Od3ssa
Jäin peruskoulun ysin jälkeisenä kesänä yksin viikoksi kotiin ja tuumasin, että oispa hyvä aika kokeilla hiusten vaalentamista. Mulla siis on tummanruskeat ja äärimmäisen paksut hiukset, tuolloin tais pituutta olla harteille asti. Persaukisena piti tonkia äidin varastot läpi ja löysin jotain asiaan sopivaa, mutta ainetta levittäessä karmea totuus paljastui, eihän se hiton tökötti riittänyt koko tukkaan ja tuloksena oli päältä epänormaalin  keltaiset hiukset ja alta ja latvoista tummanruskeat. Rahaa ei edelleenkään tippunut vahingon korjaamiseen, joten taisin hyvän aikaa kärsiä tuosta lookista, meillä kun ei ollut puhettakaan, että millään kampaajalla ois ikinä päässyt käymään. Jostain syystä tuolta ajalta ei ole kuviakaan...  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 13:47
Kirjoittaja Nukkumatti
Uskokaa pois, minun päässäni se oli kyllä todella juntti

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 12:23
Kirjoittaja nuunuu
Näitähän löytyy. Yläasteella rasvaletissä hengaaminen muistuu mieleen kyllä usein. Silloin ei pahemmin mietitty näitä juttuja. Rastojen jälkeen olisi ollut mitä mainioin aika kokeilla kaikkia poikatukkatyylejä, minä annoin haituvieni vain möllöttää epämääräisen värisinä ja kasvaa miten sattuu! Tämä kaduttaa kaikista eniten, juuri silloin olisi voinut nauttia siitä lyhyttukkaisuudesta kaikin voimin! Noh, värjäsin niinä aikoina myös hiukseni mustiksi. Ei kiitos enää ikinä? Oli vähän angstit päällä.
Ylipäätänsä kaikki kotivärjäyssessiot, mulla ei sitä silmää ole tarpeeksi siihen hommaan joten mieluusti annan ammattilaisen tehdä.
Myös puolitoistavuotta sitten löytyy yksi moka, annoin kampaajani leikkauttaa minulle sellaisen takaa lyhyen, edestä pitkän (vähän vicky beckham tyylisen mutta toisaalta ei mitään sinnepäin) tukan ja vaalennutin aika paljon. Itsehän olin sellaista toki toivonut mutta eipä ollut järin käytännöllinen malli. No, onneksi hiukset kasvavat ja nyt ollaan jo takaisin pitkissä (minun mittakaavallani).

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 18:53
Kirjoittaja leben
Se että annoin äitini lapsena leikata hiuksiani.. Ne OLI melkein puoleen selkään ja tarkoitus oli vain ottaa n.10 cm pois.. Nooh, lopputulos oli sellainen poikatukka, syystä että koko ajan meni leikkaus vinoon ja sitä "piti vähän tasoitella" !!!!!
kyllä itketti..  :(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 11:17
Kirjoittaja Tintu
Taitaa olla pahin moka valkoisten hiusteni värjääminen tummaksi! Mutta toisaalta jos en olisi värjännyt, en olisi myöskään saanut kuulla seuraavalla kampaajalla vaalennusta pyytäessäni totuutta hiusten karmivasta kunnosta enkä hoito-ohjeita hakiessani päätynyt tänne ;) Kiitos juurikasvun, hiukset ovat nyt paaaaaaljon paremmassa kunnossa :)
Tai no, vielä ainakin. Katsellaan blondauksen jälkeen uudemman kerran... ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 14:22
Kirjoittaja SC
Mmm... Jonkin vanhan Sabrina lehden mukana tulleen violetin (hius?) maskaran vetelin päähäni ja ponnari korkealle ylös, mua ei ainakaan tuijotettu, saan kuulla tästä vieläkin kaveriltani  ::).

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 14:25
Kirjoittaja nuunuu
Hei, hei! Mäkin muistan noi hiusmascarat! Mullakin oli niitä monen värisinä ja ne oli kivan hajuisia 8D eli joo, niitä tuli myös ala-asteella tungettua hiuksiin.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 16:54
Kirjoittaja kivi
Mulla oli kuparinvärinen hiusmaskara  :D. Se ei muistaakseni ollut edes kovin pahan näköinen hiuksissa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 21:05
Kirjoittaja Nukkumatti
Mulla puolestaan oli kirkkaankeltaista hiusmaskaraa, siskolla sinistä  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 22:13
Kirjoittaja Neve
Oi että, hiusmaskara! (luin ekana hiusmakkara) Mulla oli sellasta kultasta. Ja se oli ala-asteella musta tosi cool! Sitä tuli laitettua hiuksiin raidoiksi, joskus maskaroin punaisiin hiuksiini vain etummaisiin osiin kultaiset suikaleet.. Esikuvana oli tietysti Spaissareiden Geri ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 22:32
Kirjoittaja Hilippa
Hiusmaskara on tuttu mullekin teinivuosilta. Värinä oli kupari ja sillä vetelin raitoja. Innostus kesti pari kuukautta mutta sen jälkeen ei ole tuota ainetta mun päässä näkynyt :)

Tuo ei kuitenkaan ole pahin hiusmokani, vaan se, että ajoin (myöskin teininä) niskasta kaistaleen alimpia hiuskia pois niin että vain hiusten ollessa ponnarilla se kalju alue näkyi. Mitään järkeähän tuossa ei ollut, mutta kun sitä näkyi tuolloin teinivuosina muillakin tytöillä, niin kokeilin minäkin. Kerta riitti ja heti tuon jälkeen vaan odotin kärsimättömänä sitä että hiukset kasvaa ennalleen.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Elo 2009, 12:20
Kirjoittaja Eleven
Mulla oli kirkasta omenanvihreää hiusmaskaraa, pistäkääpä paremmaksi :). Ja oma hius siis luonnollinen platinablondi vielä siihen aikaan.

Mun pahin hiusmokani sen kuin toistuu aina vaan uudestaan, koska en ilmeisesti ikinä opi ettei mun hiuslaadulla ja naamalla voi pitää otsatukkaa. Silti ne lupaavasti kasvaneet hiukset pitää aina tasaisin väliajoin pätkäistä jo seuraavana päivänä kaduttavaksi otsatukaksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Elo 2009, 12:49
Kirjoittaja Juhannusruusu
Kaverin kanssa ostettiin suihkutettavaa ja poispestävää punaista hiusväriä kasarivuosinia. Oltiin molemmat naturelliblondeja. No, eihän se sitten lähtenytkään pesussa niin helposti. Itse taisin suihkia alempiin kerroksiin pitkätukkana, eikä se niin haitannut, mutta kaverilla oli ihan lyhyt tukka ja se punaväri haaleni vain pikkuhiljaa pesuissa. Aika oudon näköisiä sellaiset vaaleanpunaiset pläntit hiuksissa..

Pahin oma mokani on yrttivärjäyskokeilu. Ostin Body Shopista sellaista vaaleiden hiusten yrttisekoitusta, jolla tuli pari kertaa kaunis kultainen vivahde. Kunnes.. tukassani oli lakkaa ja epäilen sitä syylliseksi. En pessyt lakkaa pois vaan vetäisin yrttimuhittelut päähän. Pitkässä vaaleassa tukassa oli vihreitä ja harmaanmustia suortuvia! Auringossa ja ulkona vihersin siis ihan  :# Itketti ja raivostutti. Leikkasin sitten ne pahimmat pois. Enkä sen jälkeen leikkinyt kyseisen yrttivärin kanssa, eikä sitä enää muuten BS:sta löydäkään. Mitä lienee cassia/kamomillaa ollut.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Elo 2009, 14:58
Kirjoittaja Neve
Nyt kyllä ketuttaa niin vietävästi kun katsoin kuvia joissa olen n. 17-18v Mulla on niiiiiin ihanat hiukset niissä, yli bsl-mittaiset, paksut ja kiiltävät. Niin terveen näköiset. Mallikin näytti hyvältä. Muistan kuinka olin silloin kyllästynyt silloisiin hiuksiini ja janosin muutosta. Poikaystävä silloin vastusteli, joten en tehnyt hiuksilleni mitään.
Noh, sitten kun ero ja muutto tuli niin pitihän ne hiukset mennä "pilaamaan" Vähän eri mallia, lyhennystä ja väriä.
Nyt ei meinaa tukka näyttää enää millään niin hyvältä kuin noina aikoina. Huoh, se pituus ja paksuus!
Nykyään tukka tuntuu ihan onnettomalta lirulta noiden kuvien jälkeen.
Miksi ihmeessä piti kyllästyä niihin? Olivat niin pirun upeat. Muistan vielä ajatelleeni silloin kyllästyneenä miten ne ovat lyhyet ja tylsät. Nyt kyllä teen kaikkeni että näistä tulisi vielä yhtä upeat..
Kasvakaa hiukset, kasvakaa!


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Elo 2009, 18:05
Kirjoittaja muutettu
Eleven kirjoitti: Mulla oli kirkasta omenanvihreää hiusmaskaraa, pistäkääpä paremmaksi :). Ja oma hius siis luonnollinen platinablondi vielä siihen aikaan.
Multa löytyi just tollanen omenanvihreä, ja sen lisäksi vielä kirkkaanpinkki! ;D Ja niitä tietenkin sudittiin vierekkäin "kivoiksi raidoiksi"...
Tekivät hiuksista ällöttävän koppuraiset. Oma tukkani oli kuitenkin silloin ruskea, jossa suureksi harmikseni tuo pinkki ei näkynyt niin kirkkaana kuin olisin halunnut. :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 02 Elo 2009, 18:15
Kirjoittaja Kameleontti
^^
Täältä löytyi sähkönsininen ja kultainen. Aivan ihanan tönköiksi jättivät todellakin ne raitakohdat. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Elo 2009, 19:27
Kirjoittaja karkkipaperi
Pidin kuiturastoja liian kauan, eikä niiden kiinnityskään ollut kovin hyvin tehty. Oma tukka kärsi kovasti, ja saksiakin piti käyttää.  :(

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Elo 2009, 11:31
Kirjoittaja kraula
Mulla oli yläasteella vihreät hiukset, jotain erikoisuuden tavoittelua se kai oli ;D Ai kauhee. Se oli joku sellainen "lähtee kahdeksassa viikossa" -väri, mutta ei se tietenkään kokonaan lähtenyt. Pari vuotta siinä meni, että viimeisetkin vihreän rippeet lähti, kun en halunnut ihan lyhyeksikään leikata.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Elo 2009, 23:39
Kirjoittaja Hunajapupu
Hiusmascarat, voi mitä nostalgisia muistoja! Mulla oli ainakin violetti, vihreä ja sitten oli vielä jokin kolmaskin, olisikohan ollut jokin kuparinen tjsp. Ei ehkä ihme, että noita ei ole enää löytynyt kaupoista vuosikausiin, olivat kyllä kauhean näköisiä hiuksissa kun tekivät sellaisia kökkäreisiä kuivahkoja väriraitoja.  ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 19 Elo 2009, 09:42
Kirjoittaja kivi
^ Mä aina kampasin pahimmat kökkäreet hellästi pois. Väriä lähti samalla, mutta ei ainakaan ollut niin kokkareiset hiukset.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Syys 2009, 17:01
Kirjoittaja Virus
Mulla oli aika tarkalleen tämän musavideon mukainen leikkaus joskus 6.-7.-luokilla. Ai että se oli MAKEE ja sain kuulla monet kehut!

Nyt kun ajattelee, niin aijaa, okei ja huh huh... :-X Senaikaisista valokuvista näkee, että tumma väri sentään vähän hillitsi tota kaameaa hattaraefektiä. Tosin pienin paha toi tukkatyyli ko. videolla on.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Syys 2009, 17:37
Kirjoittaja Juhannusruusu
^pöh.. tuo ole vielä mitään. Minä menin kampaajalle tämän musiikkivideon "kampauksen" kanssa:

http://www.youtube.com/watch?v=BzdHxqwTO-4

Siis mikä muu tuo on kuin MULLET? Takatukkakampaus! Onneksi se kasvoi pois :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Syys 2009, 06:35
Kirjoittaja tragedia
Hiusmokailukronikkani käsittävät lukemattoman määrän hoidon laiminlyöntiä ja kammottavia julmuuksia, joskin sen pahamaineisen permanentin olen ainakin toistaiseksi onnistunut (täpärästi) välttämään.

-Penskana piti tietenkin rullata äidin ilmakiharrin ja pyöröharja jumiin hiuksiin. Useita kertoja. Saksilta vältyttiin täpärästi.
-Kaamea pottakampaus kuului toki asiaan, tosin hyvin, hyvin vastentahtoisesti.
-Ala-asteeseen sisältyi runsaasti tukan raastamista, kreppirautoja, pikkulettejä...
-Seiskalla ryhdyin värjäilemään tummanruskeaksi, mikä oli ihan hyvä väri itselleni, kunnes kasin puolivälissä löysin sisäisen goottini ja täräytin mustaksi...
-...jonka kasin ja ysin välisenä kesänä keksin blondata, värinpoistolla.
-...joka johti, kuinkas muutenkaan:keltaiseen tyveen ja oransseihin latvoihin.
-joita ihmeen kaupalla en ryhtynyt blondaamaan enää vaan läväytin päälle ihan suhteellisen pukevan tummanpunaisen
-jota valitettavasti päätin ylläpitää kaamean oranssinruskealla vaahtovärillä joka ei vaikuttanut suhteellisen tummaan juurikasvuuni mitenkään
-kunnes löysin liven värit ja värjäsin kirkkaanpunaiseksi
-...ja sitten aloin värjäillä shokkiväreillä aina räikeämmän punaiseksi ja tein juurikasvuun värinpoistoja
-...n.3-4 kertaa vuodessa, eli suurimman osan aikaa juurikasvu oli melko tyylikäs
-shokkivärisekoilu (punaista, pinkkiä, lilaa, vihreää) jatkui pari vuotta, kunnes tapahtui MEGAMOKA
-tadaa - kaverin avulla miltei vyötärömittaiseen tukkaan kiinnitetyt kuiturastat!
-jotka killuivat päässä nelisen kuukautta, ja yllätys, yllätys, suuri osa omaa tukkaa oli siinä ajassa rastoittunut niskaan nyrkin kokoiseksi palloksi, jota kiroillen ja itkua vääntäen yritin repiä auki, huonolla menestyksellä. Pituudesta lähti reippaasti ja paksuudesta varmaan puolet  :T
-n.puoli vuotta myöhemmin keksin haluavani blondiksi, joten alkoi värinpoisto ja värjäilykierre. Kumma kyllä, tällä kertaa oli jonkin verran edes järki matkassa ja edellisestä mokasta säikähtäneenä ryhdyin hoitamaan hiuksiani kidutuksen ohella ja jollain hullun tuurilla satuin hankkimaan Nutri Gloss-naamioa, johon ihastuin niin, että lotrailin sillä aivan tolkuttomasti, törmäsin kampaamokaupan alelaarissa Joicon K-pak reconstructoriin (jonka pakkaus ilmeisesti uudistui tjtn.?) femmalla, laitoin värinpoistettuun tukkaan tummanvaaleaa kevytväriä ja keksin hopeashampoon. Väri punersi tietenkin edelleen, mutta sattumalta (olin lapsena strawberryblondi) juuri se vaalean sävy taisi olla mulle kaikkein pukevin ja tukan kunto taisi jopa parantua siihen kuivaan shokkiväripehkoon verrattuna.
-vaan tietenkään en osannut sitä silloin arvostaa tarpeeksi - mikä on myöhemmin harmittanut vietävästi kun väriä usein haikailen - vaan platinaan oli päästävä
- ja päästiinhän siihen ja ihme kyllä tukkakin kesti ihmeen hyvin, kännissä hetken mielijohteesta leikattu vino otsiskin osoittautui aika kivaksi
-vaan siitä pari kuukautta ja johan halusin mustan tukan - ja eroon otsatukasta, jota sitten kasvattelin  ::)
-...ja pari kuukautta myöhemmin siihen sivulle muutamia vaalean violetteja raitoja
-...ja jälleen kännissä otsatukan, tällä kertaa tosin suoran
-...ja vaaleita raitoja
-joihin kyllästyin ja värjäsin kokomustan ja aloin kasvattaa otsatukkaa pois
-...kunnes tajusin, ettei musta vaan ole se pukevin väri mulle ja päätin alkaa vähitellen värjäillä juurikasvua ruskeaksi
-mikä näytti typerältä kalototilta, siispä...
-...taas mustan latvan sekaan vaaleampia raitoja
-kunnes tajusin, että pitkällä tukalla jämähtäneen mustan kasvatteluun menee ikuisuus
-...joten laitoin värinpoiston ja värjäsin ruskeaksi
-...ja laitoin sivuotsiksen, josta tällä kertaa tosin tuli naurettavan lyhyt
-ja nyt kun tukka alkaa näyttää tasaväriseltä ja hyvänmalliselta, polttelisi se strawberryblondi...


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Marras 2009, 14:27
Kirjoittaja Luttero
1. Hieman ennen rippikoulua värjäsin luonnonblondit hiukseni punaisiksi ja siitä ikuisena muistona rippikuva, jossa sellainen kulahtanut vaaleanpunainen lettikihara tukka.

2. Joskus yläasteikäisenä päätin leikkauttaa hiukseni poikatukaksi, ja tosiaan näytin ihan pojalta - varsinkin kun en tuohon aikaan meikannut ollenkaan. Eräskin bussikuski erehtyi ;D Sitä pois kasvatellessa en tietenkään tajunnut käydä kampaajalla korjauttamassa mallia, joten todisteena levähtäneestä poikatukasta on kuva ajokortissa!

3. Noin 3 vuotta sitten päätin permanentata(!) olkapääpituisen tukkani. Kampaaja sen sitten tekikin, mutta meni kampaamaan kiharat auki, jolloin tukka oli samanlainen kuin Rölli-peikolla, ja siltä se näyttikin koko olemassaolonsa ajan. Tästä muistona passikuva  ;D (Nooh, onneksi sekin vanhentuu ensivuonna...) Permiksestä en päässyt eroon kuin kasvattamalla.

4. Viimeisin mokani oli värjätä hiukseni ruskeaksi. Halusin jotain muutosta, mutta väri sai minut (poikaystävän sanoja mukaillen) tuiman näköiseksi. Tässähän nämä päivät sitten kuluvatkin mukavasti pikkuhiljaa haalennellessa, tarkoituksena muuttua takaisin blondiksi. Ehkä tästä viisastuneena tyydyn pysymään blondina, tosin sellainen strawberry blonde väri vähän kiinnostaisi...  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 14 Joulu 2009, 11:08
Kirjoittaja BlueBerry
1. Ala-asteella hiukseni olivat reiteen asti pitkät ja paksut, luonnollinen väri kuvien perusteella nätti; vaaleanruskeaa joissa aivan vaaleaita aurinkoraitoja. Valitettavasti kyllästyin pitkään tukkaan ja leikkasin sen ITSE tyyliin kaikki hiukset ponnarille ja ponnari poikki. Oli siinä äidillä siistimistä. Jälkeen päin tuo hiusten leikkuu h-a-r-m-i-t-t-i.

2. Yläasteella permanentti. Lopputulos: lammas.

3. Myös yläasteella, olin lopultakin saanut kasvatettua pitkän tukan takaisin ja sitten leikkautin senkin. Ja aloitin vaalentelun. Vaalea kyllä oli aika nätti minulla, kunnes vaalensin liikaa, eli tukka oli viti valkoinen.

4. Lukioaikana monen vuoden blondiuden jälkeen tukka tummanliilaksi. Siinä alkoi värjäyskierre, joka käsitti punaista, mustaa, tummanruskeaa ja välillä vaaleaa vähän aikaa. Ei tehnyt hyvää tukalle. Lukion lopulla aloin kasvattaa (hyvä niin).

Nyt olen päättänyt, että pysyn tässä vaaleanruskeassa, vaaleaksi raidoitetussa värissä enkä enää ikinä värjää tummaksi, ei sopinut mulle. Lisäksi vei aivan hullusti aikaa ja rahaa, että sai tukan taas nätiksi ja luonnollisen vaaleahkoksi noiden vuosien jälkeen. 

OT: näin muuten viime yönä unta, jossa värjäsin tukan mustaksi punaisilla raidoilla. Tuntui niin todelta, että aamulla luulin hetken aikaa värjänneeni oikeasti. Ja muutaman sekunnin ajan olin kyllä tosi järkyttynyt ja vihainen itselleni; Ei mun pitänyt värjätä, en halua tälläistä?!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 15 Joulu 2009, 13:06
Kirjoittaja Rieta
Heh, tämä ketjuhan on mulle ihan omiaan :D

1. Leikkautin 6. luokalla pitkän vaalean tukkani poikatukaksi ja värjäytin oranssiksi
2. Yläasteella värjäsin tukan tummanruskeaksi ja permanentti oli pakko saada -> lopputulos sama kuin monella muullakin eli ihan järkyttävä käkkäräpää, ei sopinut mulle yhtään
3. Ruskealla värjäilyn jälkeen päätin haluta blondin tukan värinpoiston avulla -> lopputulos ihanan oranssinkeltanen pää
4. Tohon jo valmiiksi sekaväriseen tukkaan oli pakko saada kirkkaanpunaisia raitoja, kun kaverillakin oli
5. Lukiossa värjäsin tukan mustaksi, josta halusin taas hetken päästä takaisin blondiin -> lopputuloksena jälleen ihanan kellertävä pää ja kärsineet hiukset
6. Hetken blondina olon jälkeen värjäsin punaiseksi ja sitten taas mustaksi
7. Lopetettuani värjäämisen ja kasvatettuani mahtavan juurikasvun päätin leikata värjätyt latvat (n. 30cm) pois värinpoiston sijaan -> lopputulos ihan kamala tätikampaus (polkkatukka + otsis), joka ei sopinut mulle alkuunkaan
8. Viimeisin moka taisi olla se, kun parin vuoden kasvattelun jälkeen aloin jälleen värjäämään hiuksiani ja olen taas päätynyt mustaan...  ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Elo 2010, 11:50
Kirjoittaja Horros
Varsinaisia mallimokia minulla ei ole pahemmin ollut, hiuslaadunkin takia tukka on ollut aina peruspitkä.
Kutosella-seiskalla löysin kyllä sisäisen hevarini ja värjäilin vaaleita hiuksiani tummanruskeiksi ja mustiksi, tietysti sellaisin välein että eiköhän sieltä ihana kultainen juurikasvu kimallellut. Jostain syystä en jaksanut harjata hiuksiani tarpeeksi usein, joten varmaan pahimmillaan kämmenenkokoisia takkuja pääsi muodostumaan. Musiikinopettajani yläasteella taisikin kerran kysyä, olenko tehnyt rastat itse vai kampaajalla...no eihän minulla mitään rastoja ollut. Jossain vaiheessa otin värinpoistoja ja hankin suoristusraudan, jolla vetelin säkkäriä hiuksiani suoriksi ilman mitään lämpösuojaa. Onneksi äiti sitten kiikutti eräänä päivänä kampaajaltaan minulle Tigin Smooth&Shinen...ja monen vuoden päästä olen sitten tässä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Elo 2010, 16:34
Kirjoittaja Frida
Kestovärjäilyjen aloittaminen ylipäätään oli VIRHE! Vaalennukset pilasivat hiukset ja hiusten tervehtymiseen ja hamppulatvoista eroon pääsyyn menikin sitten pari vuotta. Sitten keksin värjätä hiukset mustiksi. Väri oli ihan liian kova ja kylmä mulle, joten tein värinpoiston ja värjäsin punaisella, lopputulos: tukka taas olkapäille, muut hiukset tummanpunaiset (väri aikalailla täydellinen), mutta tyvi kirkkaan oranssi! Voishan tota tyveä korjailla jollain tummemma värillä, mutta ajattelin nyt rangaistukseksi pitää sitä vähän aikaa ;D. Enää en värjää kuin hennalla. Punainen on mun väri <3.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Elo 2010, 00:50
Kirjoittaja imaria
Tämä vuosia kestänyt moka ei johdu varsinaisesti minusta, vaan äidistäni.

Olin jotakuinkin seitsenvuotias, kun äiti päätti, että permanentti pelastaa maailman. Olihan hän itse vannoutunut permanenttaaja, siskoilla oli permis, olihan mullakin sitten oltava! Alakouluvuosinani mulla tais vuoden-pari olla täysin suora tukka, mutta aivan liian monta kertaa suostuin äidin älliin. Se johtaa siihen, että joka ikisessä luokkakuvassa näytän viisikymppiseltä. Kaksitoistavuotiaana otin viimeisen permanenttini, kun oli vähän pidempi tukka ja ajattelin, että josko en ihan niin lampaalta näyttäisi. Näytin kuitenkin.

Ei koskaan enää.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Elo 2010, 11:22
Kirjoittaja scarface
Tuli joskus vuosia sitten blondattua tukkaa aina tasasin väliajoin, kunnes kerran päätin repassa ja tummata (tietty heti ihan liian tummalla sävyllä, kuin mikä mulle sopii ja mikä mulla esim. nyt on). Tietysti harmittelin ja olin suuresti pettyny ja kipitin tietty samantien kauppaan hakemaan värinpoistoa - ja sen päälle vielä vaalean väriaineen..!

Arvatenkin tukka meni huonoon happeen ja katkeili melkoisesti. Nyt on siitä kriisistä selvitty, tukka voi hyvin ja paksusti&nbsp; :3 ja pituuskin on mallia "pitkä", kun tuon kriisin jälkeen se oli pakko leikkauttaa superlyhyeksi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Elo 2010, 11:37
Kirjoittaja ainokainen
Mun pahin hiusmoka on ollut ehdottomasti otsatukan leikkaaminen.
Joskus v. 2000 tienoilla kun aloittelin opintoja, oli tullut kovaan huutoon sellainen tukka, joka on muuten pitkä ja ihan suora ja lättänä, mutta edessä on sellainen tosi lyhyt ja aika paksu, tasapitkä otsis.
No jossain mielenhäiriössä sitten halusin sellaisen, kun tosi monella opiskelukaverilla näytti olevan sellainen. Ajattelin, että näyttäisin otsiksen kanssa jotenkin reippaalta ja asialliselta.

Noh, sitten vaan mars kampaajalle ja otsis leikattiin. Pesun jälkeen kaamea totuus paljastui: Mulla on otsalla sellaisia pyörteitä, jotka saavat tukan kasvamaan edestä suoraan ylöspäin, ei eteen. Eli otsis sojotti suoraan ylöspäin kuin Nakke Nakuttajan töyhtö. Yritin litistää sitä ties millä aineilla, turhaan.
Lopulta annoin periksi ja vedin otsiksen vahalla ja pannalla taakse ja kasvatin sen pois.
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Elo 2010, 16:39
Kirjoittaja kaizzu
Näitähän riittää&nbsp; 8)

Paksun luonnonkiharan leikkauttaminen lyhyeksi on yksi isoimpia mokia. Ei siinä mitään, kaunishan se oli, joka pesun jälkeisen suoristusoperaation jälkeen. :) Aiemmin leikattu otsatukka on samaa lajia.

Monta muutakin leikkausmokaa on tullut, kun parturi ei ole ymmärtänyt hiuslaatuani ollenkaan. Kerrostusta pyytäessä ovat kerrokset monesti olleet mitä sattuu. Kai se ei ole niitä helpoimpia tehtäviä ainakaan tähän harakanpesään.

Ehkä isoin "moka" on että koskaan olen edes alkanut pestä hiuksia shampoolla tätä kuivaa kuontaloa. Nyt kun pelkkää hoitoainetta olen käytellyt, hiukset ovat kauneimmillaan.


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Elo 2010, 20:25
Kirjoittaja Eiko
Mulla on karhea hiuslaatu, suomalaisittain ohuet hiukset, mutta todella paljon hiuksia. Lakkiaisten jälkeen halusin reilusti olkapäille olevaan hiusmittaan ehdottomasti permamentin. Ei ollut oikein hyvä idea... Hiukset jotka eivät koskaan aikaisemmin olleet takkuuntuneet olivat aina takussa ja angstasin niiden kanssa enemmän kuin koskaan.

Vuoden sinnittelyn jälkeen sitten leikkautin lyhyen mallin jossa lähti permamentin jämät ja kuivat latvat. Ainoa "parempi" juttu tuossa permamentti mielenhäiriössä oli että päänahka viimein tottui pidempään pesuväliin. Ennen hiukset piti pestä päivittäin, permiksen jälkeen riitti mainiosti kahdesti viikossa.

Nyt hiukset ovat malliltaan lyhyet ja pidempi pesuväli toimii edelleen..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Joulu 2010, 11:59
Kirjoittaja Horros
Minulla on kasvojen molemmilla puolilla "hapsut", jotka eivät koskaan kasva juurikaan leukapituutta pitemmiksi ja muutama vuosi sitten päätin leikellä hamppuisimmat latvat niistä fiskarseilla itse. Tuli otettua vähän turhan paljon ja suoristetuilla hiuksilla edestäpäin tuli mieleen Backstreet Boysin Nickin keskijakauskampaus. (Hiukseni olivat muuten siis pitkät noita hapsuja lukuunottamatta.) Hapsut olivat yhden tuttuni mielestä vielä eri pituiset, ja sain välillä sitten kuulla siitä...Itse en ainakaan mitään huomattavaa pituuseroa huomannut. Onneksi kasvoivat Nick-pituudesta pois enkä ole sen koommin itse hapsujani saksinut.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 01 Tammi 2011, 20:50
Kirjoittaja Luciana
Värjäsin mustat, paksut ja kiiltävät vyötärölle olevat hiukseni platinan vaaleiksi. Vaalensin 12% hapetteella 10 kertaa. Lopputulos oli se, että osa hiuksista katkesi, niin kuin osasinkin odottaakin, mutta sitä en osannut odottaa, että värjäisin kuunneltuani kaksi viikkoa blondivitsejä takaisin tummaksi. Seuraavalla kerralla ostan vain peruukin :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 17 Tammi 2011, 10:53
Kirjoittaja Hallonnikas
Mä tunnustan tehneeni varmaan kaikkien aikojen hiusmokan eilen.
Se lähti liikkeelle päähänpistosta että mun on saatava vihreän suoravärin jämät pois tukasta, koska en oikein pitänyt mun vihreistä laikuista. Noh, mikäs siinä, kaapista löytyi vaalennusaineen jämät ja sotkin sitten itselleni laimean vaalennuksen. Yritin olla laittamatta mönjää päänahkaan asti, mutta milläs sitä estää kun samalla yrittää saada aineen tasaisesti levitettyä. Pidin ainetta päässä maksimissaan 5 minuuttia ja huuhtelin pois. Tadaa! Juurikasvuni oli vaalentunut oljenkeltaiseksi, latvojen hennajämät eivät ottaneet ollenkaan itseensä, mutta vihreä oli tiessään. Tässä vaiheessa olin vielä suht tyytyväinen. Sitten iski hulluus.
Löysin Crazy colorin orange-sävyn kaapista ja riemastuneena länttäsin päähäni hoitoaineseokseen sekoitettuna. Lopputulos on sellainen, etten kehtaa näyttäytyä ilman pipoa missään muualla kuin kotona. ::) Väri on hirveä jopa mun mielestä, ja olen aina tykännyt punaisista hiuksista. Tämä on vähän sitä luokkaa mitä näkee lähiöräkälöissä, kun vitivalkoisen blondin päälle on heitetty aina uusi kerros punaista kestoväriä... Lukuunottamatta sitä että mun tukkani on hyvässä kunnossa sentäs.

Kun tukka kuivui operaation jälkeen, aloin toivoa että paikalla olisi joku, joka antaisi mulle elämäni selkäsaunan. Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että menee vaalentamaan kun on ollut värjäämättä hapetteellisilla väreillä tukkaansa 9 kk? Okei, se laikullinen vihreä oli kyllä ruma, mutta siitä huolimatta. Mun päänahka ei onneksi ole osoittanut mitään pahemman hepulin merkkejä, pieniä kirveleviä pisteitä oli, mutta ne hoituivat aloevera-liuoksella.
Aion selvittää tämän katastrofin hankkimalla jotain pahvilaatikonväristä suoraväriä, minkä länttään päähäni kunhan olen ensin uittanut punaoranssia pois öljyillä...

Jos mä seuraavan vuoden aikana alan huudella täällä jotain värikriisistä, niin olkaa hyvä ja kurmottakaa mua kunnes hylkään moiset ajatukset, kiitos. ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 08:40
Kirjoittaja ainokainen
Hah hah, kunnon räkälän ruusu -look! Tuon kun vielä kruunaat tummalla juurikasvulla ja rasvaisuudella, niin lopputulos on täydellinen. Älä unohda pilottirotsia, Adidaksen myllyverkkareita ja rutkasti mustaa kajalia... ;)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 08:58
Kirjoittaja Hallonnikas
Onneksi tuo kammotukka on jo mennyttä. Öljymuhitus, syväputsaus ja Goldwellin suoraväri 6N auttoi, kun pikkaisen terästin sitä muilla suoraväreillä... Nyt kehtaa taas ottaa hatunkin päästä. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 11:58
Kirjoittaja ainokainen
Sillä lailla.&nbsp; :D
Mikä sun tavoiteväri nyt sitten on jatkossa?

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 12:29
Kirjoittaja Hallonnikas
Enköhän mä yritä tässä uudestaan lähentyä omaa väriäni, kun jostain syystä meni hetkeksi maku punaisiin.. ;D Pitää varmaan aikansa leikkiä näillä neutraalin tummanvaaleilla väreillä kumminkin että saa latvan pysymään jotenkin ruskeana ennemmin kuin punaisena. En oikeastaan voi värjäillä hapetteellisilla väreillä kun päänahka kärsii niistä kovin (jostain syystä ei tosta vaalennuksesta kumminkaan saanut mitään hirveää kohtausta), joten pitää mennä suoraväreillä tai kasviväreillä...
Oikeastaan mulla ei ole sillälailla muuta tavoittelun arvoista väriä mielessä kuin se ikioma, katsotaan sitten piitkän ajan päästä josko mieli on taas muuttunut.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2011, 12:30
Kirjoittaja Kunis
Olen vuoden aikana useasti vaalentanut tukkaa, laittanut päälle ruskeaa, joka on ennenpitkää taas aian mennyt mustaksi. Nyt olen taas kivasti punaruskeassa. Heräsin kuitenkin tänä aamuna uuneen, jossa olin taas värjännyt mustaksi. Olin aika pelästynyt, kunnes löysin peilin.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 28 Tammi 2011, 15:03
Kirjoittaja BlueBerry
^Mäkin oon nähnyt vastaavia unia silloin, kun hiusten väri muuttui usein. Oli muuten aika karmivia ja todentuntuisia unia! Joskus tuli tehtyä tavallaan hiusmokia, kun ei tiennyt minkä väriset hiukset haluaisi. Sitten blondattiin ja taas värjättiin tummemmalla ja lopulta oltiin taas mustassa. Ja sitten taas blondattiin oikein urakalla. Ja sitten haluttiin olla punapäitä kun "tähän blondin päälle saisi varmaan värjättyä tosi kivasti kirkkaan punaisen". Onneksi nyt on ainakin toistaiseksi vakiintunut tähän kylmän vaaleaan väriin, eikä enää polttele värin vaihtelut. Tukkakin alkaa olla paaaljon paremmassa kunnossa kuin silloin joskus :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 22 Helmi 2011, 16:23
Kirjoittaja Supermess
Voi apua, pitäiskö tässä nyt itkeä vai nauraa... &nbsp;::)

Värjäsin Naturtintin väreillä 10A (n. 2/3) ja 8N (n. 1/3) tukkaani vaaleammaksi, ja kirkkaan vaaleanoranssithan näistä tuli... Otan kuvan kohta, jahka kuontalo kuivuu vähän.

Mulla on iHerbistä tilattua Herbatintin 10C:tä (tuhkansävyistä taittoväriä) jemmassa, uskaltaisikohan kokeilla värjätä sillä neutraalimmaksi ensiapuna?

[edit] Lähtötilanteena siis noin 7-asteinen maantienharmaa, käsittelemätön hiuksisto. Tein jopa testivärjäykset kahteen eri suortuvaan, ja niiden perusteella vaikutti siltä ettei hiusten väri tule juurikaan muuttumaan...

Hiusmokat

Lähetetty: 26 Maalis 2011, 12:15
Kirjoittaja LP_Alice
Ajattelin, että kun meikkipuolella on "Meikkimokat" -ketju, niin miksei perustettaisi tällaistakin. ;D Toivottavasti tällaista ei jo ole...

Eli tänne siis vaan kaikkia mokia hiuksiin liittyen, epäonnistuneista värjäyksista epäonnistuneisiin leikkauksiin ja muihin tyhmiin ideoihin, omia tai muualla bongattuja.

Mä sain joskus vuosia sitten sellaisen hienon idean, että leikataanpa oikein leveä otsis (tyylin korviin asti menevä), sopisi varmaan mun kasvojenpiirteisiin. No ei sopinut, karmaiseva potta oli edestä ja takaa varsin tasapitkä polkka. Oli siinä sitten kasvattelemista, eikä tuota oikein millään konstilla siedettäväksi saanut. :ts

Tänään, kun piti suihkia hiuksiin hopeahoitoainetta, tartuin satunnaiseen pulloon sängyllä olettaen, että se olisi oikea pullo kun sitä vastikään käytin. Hetken siinä suihkuttelin ja ihmettelin, että miksei tästä nyt tule sitä väriä. Katsoin sitten pulloa, ja eiköhän se ollutkin desinfiointiaine eikä mikään hopeahoitoaine. No, onpa nyt puhtaat hiukset! :D

Vs: Hiusmokat

Lähetetty: 26 Maalis 2011, 13:02
Kirjoittaja Supermess
Alice kirjoitti: Ajattelin, että kun meikkipuolella on "Meikkimokat" -ketju, niin miksei perustettaisi tällaistakin. ;D Toivottavasti tällaista ei jo ole...
Tällainen ketju taitaapi jo olla: http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=7 - oli vain ehtinyt jo hautautua vähän kauemmas. (Ovat Juurekset oppineet olemaan mokailematta, näköjään&nbsp; >:D)

Vs: Hiusmokat

Lähetetty: 26 Maalis 2011, 13:28
Kirjoittaja LP_Alice
^Mä sokea selailin tätä hiushömppä osiota varmaan kaks-kolme kertaa läpi, enkä nähnyt tota... :D :-[ No, liittäkööt modet sitten tän sinne!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 11:41
Kirjoittaja hobrecht
Joskus pienempänä kun vielä annoin äidin leikellä tukkaani niin äiti-kulta halusi hieman koneella siistiä jostain takaa. Noh, tietysti koneesta puuttui se osanen, jolla säädellään pituutta, ja niskaan tuli sellainen viisi senttiä leveä lähes kalju kaistale... oli sitten pakko leikata aika lyhyt malli, jotta moka saataisiin edes jotenkin korjattua. Jotenkuten siedettävä lopputulos siitäkin saatiin aikaan.

Asiaan liittymätön, sanan taakse "piiloon" linkitetty myy kultaa -mainoslinkki poistettu

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 13 Syys 2011, 15:33
Kirjoittaja kikkarakäkkärä
Mun on pakko jakaa tänne ensimmäisenä viestinäni oma mokani. Olin joskus lapsena hirvittävän hurahtanut ostos-tv:seen ja siellä pyöri mainos sellaisesta hiusharjasta, joka pyörii ja "suoristaa tukan". Itselläni on karmea luonnonkäkkärä tukka ja toki himoitsin laitetta. Huomasin pikkuveljen kauko-ohjattavan ralliauton pyörän tekevän samaa liikettä ja päätin kokeilla sitä tukkaani.... Itku siinä pääsi kun tukka leikattiin siiliksi keskeltä päätä kun hiukset olivat juuttuneet pyörään kiinni&nbsp; ;D

hihii, ei näin enää koskaan :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 15 Syys 2011, 22:51
Kirjoittaja Kata
^Haha, ihan paras toi "radio-ohjattavalla ralliautolla hiukset kuntoon" -moka.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2012, 02:03
Kirjoittaja versicolori
En oo koskaan tehnyt mitään radikaalia, joten pahin hiusmoka oli hiusten värjäämisen aloittaminen &nbsp;:# &nbsp;ihan turhaa hommaa varsinkin kun kuudessa vuodessakaan en tajunnut etten vaan ole tarpeeksi kiinnostunut ylläpitämään väriä ja hoitamaan hiuksia asiaan kuuluvalla tavalla, jotta siinä hommassa olisi ollut jotain järkeä. Värjääminen oli vähän kuin huono tapa, jota ei tajunnut kyseenalaistaa.

Keksin toisen mokan, tai no tää on enemmänkin hiustapaturma, mutta otin kyllä opikseni yhdestä kerrasta. Vanha fööni oli sellanen romu josta lähti usein se takasäleikkö irti (se mistä ilma virtaa sisään niin sen suojana on joku osa) ja tämä osanen aina katosi johonki. Kerran kiireessä en edes viitsinyt alkaa etsimään sitä vaan aloin kuivaamaan hiuksia. No siinä sitten kuuma ilmavirta imaisi latvoja koneen sisuksiin&nbsp; :o sain ne pois sieltä pienen selvittelyn jälkeen, mutta se mitä tuli ulos oli kuivassa takussa jota selvittelin aikani kunnes vaan leikkasin pahimman takun irti... En enää käytä hiustenkuivaajaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa, mutta silloin tarkistan kahdesti että fööni on asiallisessa kunnossa enkä muutenkaan pidä liian lähellä hiuksia.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 18 Tammi 2012, 14:49
Kirjoittaja Mai
Mä mokailin oikein urakalla pienenä. Milloin tukkani paloi (tykkäsin leikkiä tulella) tai siihen juuttui purkkaa (jonka olin viisaasti jättänyt sängyn päätyyn "odottamaan"), tai kärpäspaperia (huoh), tai äidin tiheäpiikkinen kampa, se jouduttiin leikkaamaan ihan lyhyeksi. Ja kerran tai pari menin omin päin leikkelemään tukkaani ja sitä sitten kampaajalle korjailemaan.&nbsp; ::) Mä en kyllä tukastani silloin stressannut vaikka sille kävi välillä tosi huonosti ja pääni näytti aivan kynityltä, mutta äiti stressasi mun puolesta.

Myöhemmällä iällä eli teininä sitten kun värjäsin valkoisen tukkani ensimmäistä kertaa mustaksi, otin sinimustan värin kaverin varoituksista huolimatta. Ja tukasta tuli sininen.&nbsp; ;D Se oli kyllä upea väri ja olen pitkään miettinyt että jos vaihdan tukkani väriä niin siitä tulee sininen. Mutta painostuksen alaisena jouduin ostamaan sitten uuden värin - tällä kertaa mustamustan - ja värjäämään pääni uudelleen.

Ja samoihin aikoihin ikuinen vauvahiusongelmani kävi todella pahasti hermoilleni ja menin ajelemaan ne pois. Sitten sai jatkuvasti stressata näkyykö kasvava sänki muille ja jonkin aikaa sitä kestin kunnes kyllästyin ja leikkasin otsiksen jonka suojissa vauvahiukset pääsivät kasvamaan takaisin yhtä ärsyttävinä mutta ei sentään älyttömänä sänkenä.&nbsp; 8)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 18:46
Kirjoittaja Sinimusta
Eilen meinasi itselle käydä vähän hassusti. Päätin taittaa hiuksista keltaista KC:n Color Mask Plum:illa. Noh laitoin sitä ihan liikaa ja lopputuloksena minulla oli pinkit latvat ja keskellä päätä meni lilapinkki juova :o Säikähdin tietysti, että nyt se siihen jumahtaa, kun on niin vaalennettu karvasto. Hinkkasin sitä varmaan 10 kertaa hopeashampoolla ( ;D) ja lopulta laitoin shampoon puoleksi tunniksi päähän. No onneksi se sitten sillä lähti&nbsp; ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 19:08
Kirjoittaja Ilyasviel
Mun pahin hiusmokani oli värjätä hiukset päivää ennen häitä. Fail.. tulos oli todella läikikäs punaoranssi. Äkkiä öljy- ja syväputsarimuhitukset päähän ja hakemaan kaupasta toinen väri, joka sitten peitti laikut ja lopputulos oli ihan bueno.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 11 Helmi 2012, 18:27
Kirjoittaja Lucine
Se että ikinä aloitin blondauksen. Nyt on hiukset lyhyet, katkeilleet ja ohuet, ja juurikasvu ei oo kovin nätti, mutta nyt en viitsis värjätä ollenkaan, sitä väriä menee kuitenkin muualle kuin pelkkään tyveen. Voi tuska.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 15 Helmi 2012, 23:14
Kirjoittaja Mjau
Varmaan se, etten aikanaan osannut päättää vaaleiden ja punaisten hiusten välillä. Voi sitä katkenneitten hiusten määrää kun värinpoistot kärysivät päässä joka toinen kuukausi...&nbsp; :T

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2012, 07:51
Kirjoittaja Neve
Se, kun blondasin tukan ja hiuksia joutui leikkaamaan aika radikaalisti. Sen jälkeen vannoin, ettei enää blondia. No, eihän se päätös pysynyt vaan tein saman vihreen uudestaan ja tukka kärsi.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Helmi 2012, 10:25
Kirjoittaja eivor
Viimeisin oli tuossa syksyllä kun leikkasin sellasen pitkän otsatukan. No tykkäsin siitä sen ekan illan, seuraavana aamuna kaduin syvästi että olin saksiin tarttunut. Onneksi tuo on kasvanut sen verran että selviän jo ilman pinniviritelmiä... Ei vaan ole mun juttu kuitenkaan se ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 18:32
Kirjoittaja Heiku
Ehkä pahin hiusmokani on se, kun yläasteella kuljin onnellisena pissankeltaisessa tukassa, olisinpa sillon tiennyt hopeashamppoista ja -hoitoainesta.&nbsp; Toinen melko paha hiusmoka sattui tässä kun noin kuukausi sitten aloin blondaamaan hiukseni uudestaan. Värjäyksen jälkeen laitoin hiuksiini muhimaan hopeahoitoainetta ja päätin terästää sitä vähän luumunvärisellä color maskilla. Aine oli päässä ehkä 10 minuuttia ja lopputulos oli&nbsp; laikukkaan vaaleanpunainen. Sitä hirvitystä haalistelin kolme päivää syväputsarilla ja öljyillä mutta ei se sitten lähtenyt pois muulla kuin värinpoistolla :D Lahjoitin tuon color maskin aika äkkiä eteenpäin!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Touko 2012, 23:38
Kirjoittaja hampputukka
Nyt kun aloin miettimään, niin en ole kyllä ikinä kummemmin mokaillut! Tosin kotiblondauksen jäljeltä on saattanu tulla vähän laikukkaat hiukset ja otsatukka saattanut ottaa damagea tätini leikkaustaitojen takia&nbsp; :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 24 Touko 2012, 17:16
Kirjoittaja Gekko
Ei mitään ihan järkyttävää, vaikka päässä on ollut rankka blondaus ja myös musta siili, ne eivät kuitenkaan kaduta, mutta kyllähän sitä pientä aina löytyy.

- Lapsena otin ison tukon hiuksia pään sivulta ja leikkasin saksilla päänahkaa myöten. Hieno lovi oli.

- Järkyttävä paksu ja suora otsatukka koko ala-asteen ajan, äitini lyhensi sitä itse aina kun meinasi kasvaa silmille. Ala-asteen lopussa lopulta kasvatin sen pois pinnien avulla eikä sen jälkeen ole otsatukkaa ollut.

- Hiusten pesu Fructisilla sekä niillä Wash & Go -litkuilla joissa on shampoo ja hoitoaine yhdessä. Nämä siis niihin aikoihin kun vielä asuin vanhempien luona enkä itse ostanut omia aineitani.

- Värjäys kaikilla kaupan kestoväreillä, ja tämä piti tehdä vuosien saatossa parikymmentä kertaa ennen kuin lopulta opin, ettei mikään noista pysy liukkaassa tukassani, vaan jäljelle jää aina lopulta vain likaisentumma sävy. Tämän tukan lähelle ei enää kaivata muita värejä kuin hennaa.

- Viimekertainen kampaajakäynti. Halusin vain eroon kaksihaaraisista. Kampaaja leikkasi liikaa ja tylsillä saksilla, tuloksena siis enemmän kaksihaaraisia kuin ennen leikkausta ja lisäksi takapakkia kasvatuksessa. Tämä ottaa päähän vieläkin!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Touko 2012, 15:20
Kirjoittaja miolla
- Ala-asteikäisenä tädilläni oli kotikampaamo. Hieno lovi tuli korvan kohdalla, mahdoton paikata. Toinen korva pilkotti nätisti jonkin aikaa.

- En muista oliko tämä ala- vai yläasteaikaa, mutta mulla oli joka tapauksessa nuorempana niin herkkä päänahka, että en harjannut pitkiä hiuksiani ollenkaan. Tuloksena sellainen linnunpesä niskassa, että se jouduttiin leikkaamaan pois&nbsp; ;D Äiti oli iloinen.

- Toinen oli varmasti ala-asteella, kakkosella tjtn. Mulla oli puoleen selkään yltävät pitkät hiukset, jota äiti rakasti ja isä inhosi. Olimme iskän kanssa Turkissa lomalla ja isä suostutteli mut leikkaamaan hiukset hyvin lyhyeksi polkaksi, sain palkaksi muutamat hienot tarrat ::) Voi sitä äitin itkua kun palasimme lomalta. Ei ehkä varsinaisesti mun moka, mutta olipa kuitenkin muistettava tapaus.

- Tuoreena juureksena olin ymmärtänyt (kesto)värien sekoittelun hieman väärin, joten sekoitin Loreal Preference-sarjan värejä 9. jotain ja 4.5. Tulos oli aikas ihana :D En muista edes mitä hain värjäyksellä, mutta varsin epäonnistunut mahonkipunainen sävystä tuli.

- Halusin värjätä kotona puhkiblondatun tukkani hieman tummemmaksi, jokin seiskatasoinen kulta taisi olla valintani. Ja tulos oli vihertävän harmaa. Soitto Swartskophille ja ne korvas mulle kampaamokäynnin. Ja voi sitä hiusten raastamista siellä kampaamossa! Hiukset olivat aivan purkkaa sen värinpoiston jälkeen, mutta ei voinut muuta kuin purra hammasta ja kuunnella kampaajan valitusta.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 30 Touko 2012, 11:38
Kirjoittaja Muffin
Kamalinta oli kun menin monta vuotta sitten parturille yhden laulajan kuvan kanssa ja sain aivan liian lyhyen tukan. Tuon tapahtuman jälkeen olen käynyt tasan kerran kampaajalla (hyvällä lopputuloksella), ja leikannut tukan jo usean vuoden ajan itse.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 23:25
Kirjoittaja Mai
Nää värinpoistot.. -.- Tukka on haurastunut latvoista niin kamalasti että pakko päästä tällä viikolla kampaajalle ja siellä ihan reilusti pois. Vaikka hirvittääkin menettää pituutta, niin enemmän hirvittää tää hiusten kunto. Kaikki huonot pois ja siitä on sitten hyvä alkaa taas hoitamaan ja kasvattelemaan. Lisäksi mulla on kuuluisa purkkatukka. Rukoilen että saan tän vielä kuntoon.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 21:45
Kirjoittaja anilliini
Yksi on ylitse muiden, värinpoisto ja blondaus. Kerran onnistui, toisella kerralla tuli hamppu, jonka väriä piti säätää. Se oli harmaata ja vaikka mitä. Ainoa moka joka rehellisesti näytti ihan kauhealta.

Muitakin kyllä on:
- Permanentti
- Keltaiset ja oranssit hiukset
- Liian lyhyt malli taipuisille hiuksille (silloin mulla ei ollut edes suoristusrautaa).
- Itse leikatut liian lyhyet etuhiukset
- itse leikattu outo kerrostus eteen
- littanat hiukset
- se etten tajunnut teininä että kiharat voi olla hyvät jos niitä hoitaa oikein.

Kaikkea sitä onkin ehtinyt tehdä kun kyllästyy nopeasti. Enimmäkseen mulla on kuitenkin ollut suht luonnolliset hiukset, lähinnä siksi kun en ole yleensä hirveästi viitsinyt väkertää ja ylläpitää mitään. Olen kyllä ihan tyytyväinen kokeiluihin. Ainakin tietää mikä sopii ja välillä on tullut puolivahingossa kivoja tyylejä.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 12:31
Kirjoittaja Shirley
Ei nyt mitään kovin pahoja mokia sinällään, mutta sellaisia, jotka nyt jälkeenpäin mietittynä olisin voinut jättää tekemättä.

- Hiusten värjääminen mustiksi. Eihän musta nyt rehellisesti mietittynä sopinut mulle, mutta oli vaan pakko kokea sekin. Lisänä todella kaunis juurikasvu, kun en jaksanut olla koko ajan värjäämässä.

- Mustien (päällys)hiusten vaalentaminen, jotta saisin punaiset hiukset. Latvathan siinä auttamattomasti kärähti, vaikka vaalennuksen suoritti kampaaja ja miedolla hapetteella vielä. Tästä nyt joutuu kärsimään tänäkin päivänä, kun latvat piti kerrostaa rajusti. Voi kumpa olisin silloin tiennyt, että on olemassa miedompiakin tapoja vaalentaa (ainakin nämä B4 vaalennukset). Eikä vaalennuksen olisi tarvinnut olla edes niiin radikaali kuin mitä se oli, vähempikin värinpoisto olisi riittänyt.

- Yläasteikäisenä hiusten leikkauttaminen hartiamittaan. En tykännyt yhtään, mutta oli pakko leikkauttaa, kun jostain ihmeen syystä hiukset olivat ihan hirveässä kunnossa, vaikka en silloin vielä edes värjäillyt.

- Kulahtaneet punaiset hiukset. Nykyisin ylläpidän punaista väriä säännöllisesti, mutta kun yläasteella värjäsin punaiseksi, en jaksanut hirveästi panostaa värin säilymiseen. Ja tuloshan oli epämääräisen oranssinrusehtavat ja varmaan laikukkaatkin hiukset.

- Keskijakauksen käyttäminen joskus nuorempana. Tämä ei kyllä imartele mun päätä yhtään. :D

- Lapsena en jaksanut hoitaa hiuksia ja takkuja sai leikata saksilla. Kerran myös leikkasin otsatukan itse kynsisaksilla. Ai niin, ja onnistuin myös sytyttämään kynttilällä hiukset tuleen, onneksi tästä selvisin säikähdyksellä ja pienillä hiusvaurioilla. ;D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 18:24
Kirjoittaja rosmarin
Yläasteikäisenä 90-luvulla kävin kampaajalla laittamassa silloin niin trendikkään permiksen; pyysin pientä ja loivaa lainekiharaa mutta jostain syystä kampaaja laittoi päähäni kreppaukset. Näytti aika koomiselta kun pitkien hiusten latvoissa oli korkkiruuvikiharaa ja loput pituudesta oli krepattuina. Tukka muistutti parin kuukauden ajan muhkeaa afroa jokaisen pesun jälkeen ;D

Toinen hiusmoka on myös kultaiselta ysäriluvulta, värjäsin tuolloin ensimmäistä kertaa hiukset punaruskeiksi ja jossain vaiheessa halusin sitten palata takaisin vaaleaan alkuperäisväriini. Noh, eikun värinpoistoaine päähän ja sitä muhittelemaan..lopputuloksena oli kirkkaan keltaiset hiukset joita sitten itku kurkussa sävyttelin ihmismäisiksi äidin kaupasta hakemalla ruskealla kestovärillä. Että se siitä kuningasideasta a la punaväri blondiksi kotikonstein :D&nbsp;

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 19:35
Kirjoittaja Od3ssa
Mulla ei taida täällä vielä ollakaan..

Todellakin permikset ja pehmennykset oli kova sana ja pitihän munkin se saada silloin 90-luvun alkupuolella. Haaveilin sellaisista isoista loivista kiharoista, kuten rinnakkaisluokan (sen aikaisella) pissiksellä oli. Kävin jonkun mummon kotikampaamossa ja se laittoi pienillä rullilla, mistäpä minä olisin tiennyt, että ehkä ne isot rullat ois voineet olla lopputuloksen kannalta paremmat. No voi jumal.. meinas tulla itku, kun alkoi selviämään, miltä mun pää tulee näyttämään useemman kuukauden. Pikku kikkaraa ja en voi hyvällä tahdollakaan sanoa, että se ois mitenkään kaunistanut tai passannut mulle. Onneksi tuosta järkytyksestä ei ole kuvia olemassa todisteena.

Toinen moka oli hiusten vaalennus. Olin jotain viikon verran yksin kotona ysiluokan jälkeisenä kesänä, kun äiti oli veljen kanssa sukuloimassa. Sain kuningasidean, että haluan blondiksi, kun löysin äidin kaapista blondausainetta. Paskempi homma vaan, että mun pitkä ja paksu tukka veti sitä ainetta niin paljon, että ei riittänyt koko tukkaan ja mullahan ei tietenkään ollut rahaa ostaa lisää, kun ruokaraha meni viinaksien ostoon. Puolet päästä oli sellaista epämääräisen kellertävää, en edes tiedä mikä väri tuota vois kuvata.

Vaikka mulla on kova pää ja en aina usko kaikkee kerralla, niin nuo kokeilut oli kuitenkin sellasia, että en ole toiste harkinnut blondausta, saati permistä...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:20
Kirjoittaja Kalevalatar
Näyttää siltä, että monien kokemukset hiusmokista koskee nimenomaan permanenttia &nbsp;;D

Muistan ottaneeni permiksen kerran 90-luvun lopuilla. Silloin oma hius ei ollut vielä niin kihara ja olin kasvattamassa pois poikatukkaa. Kun letti oli polkkapituudessa, näytti se niin kauheelle, että oli pakko ottaa permis ja saada jotan ryhtiä hiuksiin. Kiharista tuli ihan ok, paitsi että vasemmalla puolella oli sellainen iso alue, ettei permis tarttunut ollenkaan. Tosi kiva!

Muistan myös hetken kun olin joku 4-5 vuotias ja halusin leikkiä "kampaajaa" äidin kanssa. Äiti sitten istui nojatuolissa ja luki kirjaa, kun minä kampasin, harjasin ja laittelin hänen hiuksiaan. Otin myös sakset ja sanoin äidille, että -leikisti- leikkaan. Äiti parka ei tajunnut asian laitaa ennen kuin huomasi, että hänen etuhiuksiaan alkoi tippumaan kirjan sivujen väliin, kun minä hieman harvensin hänen etuhiuksiaan &nbsp;:O

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 07 Helmi 2013, 11:41
Kirjoittaja muumuu
Varmasti se, kun menin ja leikkasin keskipitkät/pitkät hiukseni parimillisiksi kaksi vuotta sitten keväällä. Olihan se toisaalta ihan kivaa vaihtelua ja ensimmäiset pari viikkoa oikeasti viihdyin hiuksissa, menin jopa lyhentämäänkin niitä ja niska ajeltiin koneella, mutta aika pian tajusin, ettei lyhyt hiusmalli vaan sovi mulle.

En varsinaisesti tosiaan kadu, koska oli ihan kiva kokemus ja nyt ainakin tiedän, miltä lyhyet hiukset mulla näyttävät. Nyt hiukset kasvaneet jo kivasti takaisin ja olen tajunnut arvostaa niitä, kehystävät ja pehmentävät kasvojani kivasti. Mutta onpahan tuokin nyt koettu, loppelämän voin viettää pidemmissä hiuksissa ja kasvattaa vanhoille päivilleni kunnon pitkän letin, jota pidän isolla nutturalla. :l Tässä tämänhetkinen haaveeni.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 18:26
Kirjoittaja kemp
todella kerroksittain leikattu malli ja sivuilta rikottu leikkaus.

KAMALA

ja voi luoja sitä kasvattamista...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:02
Kirjoittaja enna
Pienempänä kävi ne klassiset sen pienen pyöröharjan kanssa. Eihän siinä tovin sotkettua muuta voinut kun napata pitkästä tukasta pitkä suortuva pois. Mulla olikin sitten seuraavat kuukaudet kiva pikku töpsö keskellä päätä..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:30
Kirjoittaja Shirley
^Kehtaanko myöntääkään, mutta mulle kävi noin vähän vanhempana..&nbsp; ;D Tai no joskus teini-ikäisenä. En ollut aikasemmin käyttänytkään sellaista pientä pyöröharjaa ja sitten kävi huonosti, muistaakseni sakset oli ainoa ratkaisu. Opinpahan ainakin varomaan pieniä pyöröharjoja&nbsp; ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 21:35
Kirjoittaja Marie Corelli
^Tuntuupa tutulta! Minä kokeilin teininä kiharrinta ja hiukset jäivät kiinni sen pyöröharjaan. Onneksi se harjaosa oli irroitettava. Myöhemmin sama tapahtui tavallisen pyöröharjan kanssa.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 23:54
Kirjoittaja Liselle
Miekii oon onnistunu saamaan pyöröharjan hiuksiin kiinni! Onneks se saatiin kuitenki irti ilman saksia.
Miulle kävi myös nuorena sillai, että oltiin uimahallissa ja siellä oli sellasia kumisia renkaita joita sai heittää veteen ja sukellella pohjasta. Laitoin sellasen pään päälle ja sukelsin, voitte vaan kuvitella mitä kävi ;D Siinä renkaassa oli vielä sellasia pieniä nystyröitä. Meni kyllä vähän aikaa, että se saatiin irti, onneks taaskin ilman saksien apua

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 00:03
Kirjoittaja julietjones
Pyöröharjaan jääty jumiin täälläkin... Eikä auttanut kuin sakset. Miten se voikin takertua niin tiukkaan, yritin vaikka kuinka kauan irrotella hiuksia mut ei ne siitä lähteneet.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 12:48
Kirjoittaja Mai
Täälläkin otettu yhteen pyöröharjan kanssa ainakin kahteen otteeseen, molemmilla kerroilla jouduin saksimaan tieni vapauteen.&nbsp; :P Tukkaan on tarttunut myös isosiskoni ihanalla avustuksella kärpäspaperia ja purkkaa - molemmat jouduttiin saksilla poistamaan. Ei ihme että mun lapsuuskuvissa mulla on aina sellainen lyhyt poikatukka.&nbsp; ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 15:23
Kirjoittaja miolla
Pyöröharjaan jääty jumiin pariinkiin otteeseen, mutta aina päästy irti ilman saksia. Sen sijaan purkkaa on jouduttu leikkaamaan pois..

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 10 Helmi 2013, 15:31
Kirjoittaja tipson
kesällä pyörittelin ajatuksissani yli leikaan asti ulottuvat etuhiukseni tiheäpiikkisen kamman ympärille ja kun aloin pyörittämään kampaa pois niin eipä se mihinkään suuntaan enää liikkunut. Olin pyörittänyt kamman siis päänahkaan asti kiinni.. no melko paniikissa keksin laittaa hoitsikkaa hiuksiin josko hiukset lähtisi pois - ei auttanut. Sitten etin jonkun pihtityökalun jolla aloin laittaa kampaa pieniksi paloiksi hiusten ympäriltä.. lopulta kampa oli noin kahdessakymmenessä palassa ja hiukset pelastettuina. Kylläkin lyhyempinä, epätasaisina ja katkelleina.. :/ oon yllättyny kuinka hyvin pidin paniikin aisoissa etten menny repimään hiuksia väkisin. :D

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 23:56
Kirjoittaja karenne
Täälläkin jääty kiinni pyöröharjaan. Lapsena oltiin rannalla ja uimisesta sotkuuntunutta tukkaa kun koitti selvitellä, niin kuinkas kävikään... No kiinni jäi ja lujaa! Pelastukseni oli maailman myötätuntoisin ihana viereisen leirin teinityttö, joka nyppi harjasta piikkejä niin kauan että sai sen irti päästäni. Tästä ikuisesti kiitollisena, siirryttiin seuraavalla viikolla yläasteelle, jokaa olisi ollut aivan kamalaa toinen puoli tukasta parin sentin sängellä...

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 17:40
Kirjoittaja hampputukka
Joo, täälläkin on jääty pyöröharjan saaliiksi... Istuin tietokoneella ja isoveljeni kysyi josko sais tehdä mulle jonkun "kauniin" kampauksen. Uppouduin sitten koneelle ja hetken päästä tajusin että ei jessus, veli oli pyörättäny harjan hiuksiin pitämään kampauksen kasassa&nbsp; >:( Ei sitten niinku tajunnu etsiä ponnareita tai jotain hiusklipsejä...!

Pikku hätäitku siinä pääsi ja jonkin aikaa yritettiin äitin kanssa saada harjaa irti. Lopulta päätettiin lähteä äitin kaverin luo, joka on kampaaja. Kyllä se lopulta saatiin saksittua irti ja hiukset ei siitä kauheesti kärsineet&nbsp; :) Taisin olla silloin ala-asteella.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 15 Touko 2013, 22:07
Kirjoittaja Apolline
Tuli mieleen, kuinka joskus muinaisessa varhaisnuoruudessa luin jostain akkain aviisista kauneusvinkin, jonka mukaan kanamuna tekee hiuksista sileät ja kiiltävät. Rikoin päähäni kananmunan, mutta pesin tukkani liian kuumalla vedellä, joten munassa tapahtui ilmeisesti jokin paistumisreaktio. :D Hiusten selvittäminen oli aikamoista hommaa.

Parit ysäripermanentitkin on tullut koettua, ne olivat kyllä ihan kollektiivinen muotimoka.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 25 Kesä 2013, 19:37
Kirjoittaja anilliini
pahin hiusmoka oli kun olen koskaan värjännyt näitä. Mulla oli sellainen muutaman vuoden kokeiluvaihe. Mulla oli tosi kivat hiukset joskus 15-vuotiaana mutta sen jälkeen jotain tapahtui. Olin ilmeisesti 90-luvun lopun vaikutteille altis. Silloin oli muotia värjätä hiuksia ja tosi monilla oli melko lyhyet hiukset. Vasta jälkeenpäin olen miettinyt että taisi tulla vähän vaikutteita jostain, miksi muuten olisin yrittänyt vääntää minun hiuksia joksikin mitä ne ei ole luonnostaan. Eli punertavista kiharoista suoriksi ja vaaleiksi. No onneksi olin niin laiska että en jaksanut pahoinpidellä niitä kokoajan. Suht kunnialla selvisin näistä jutuista. Ihmetyttää vaan että mitä olen kelaillut. Yritin saada jotain Meg Ryan hiuksia, onneksi ei sentään Rachel-hiuksia. 0_0

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 17:12
Kirjoittaja Moriem
Varmaan se kun olin ostanut jonku L'orealin punamustan (Casting Cremen Black Currant) ihan hetken mielijohteesta lähi S-Marketista. En sitten uskaltanut ottaa riskiä ja värjätä sillä kokonaan, päätin testata ensin yhteen suortuvaan. Siinä sitten huomasinkin tehneeni useamman raidan, jotka todellakin erottuivat haalistuneesta, värinpoiston päälle värjätystä vaaleanruskeasta! Moni tuli kysymään että ootko värjänny hiukset tai jotai :D Kaikista pahinta oli että pidin noita vielä suht kauan koska päätin aloittaa oman värin kasvatuksen. Sitten onneksi älysin värjätä tummemmiksi ja siitä taas tummemmiksi ja lopulta kaksi kertaa mustaksi kunnes olen taas oman värin perässä.&nbsp; ::)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Elo 2013, 23:06
Kirjoittaja höpönasu
1: Pikkutyttönä oli pakko pitää pottapolkkaa asiaankuuluvine pottaetuhiuksineen. Neronleimaus tähän hässäkkään oli nelosluokalla otettu punainen markettiväri joka paljastui omissa hiuksissa porkkananoransseiksi. Nailed it.

2: Minä joku 10-12w ja samainen polkkatukka. Eräs ilta aloin silitellä kädelläni hiuksia takaraivolta. Hittolainen kun olivat sileät! Kehotin äitiäkin koittamaan. Pehmoiset oli juu. Ainoa asia joka häiritsi oli ne pahuksen etuhiukset. Mutta hei, nehän voi leikata pois. Hipsin sitten vessaan ja otin oranssit pikkusakset kätösiin. Onni onnettomuudessa että aloin leikata etuhiuksien alhaalta, sillä totuuden paljastuttua - kyllä, siitähän jäi kalju! Eivät ne jäljelle jääneet etuhiukset sitä peittäneet, ja siitä alkoi kamala pantapakko. Koulun diskokin oli siinä samoihin aikoihin ja äiti halusi laittaa hiukseni hienosti. Kappas, mitä pannan alta löytyikään. Oli kyllä pikkutytöllä kova tuska silloin. )': Onneksi kasvoivat mokomat takaisin suhteellisen nopeaa!

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 26 Elo 2013, 12:41
Kirjoittaja janniina
Joskus ala-asteella viidennellä en olisi millään jaksanut pestä hiuksia, kun kävin suihkussa. Kuljin sitten sellaisella rasvaisella liimaletillä, hyihitto!

En ymmärrä miksi, nykyisin pesen hysteerisesti joka päivä :)

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 21:19
Kirjoittaja Punatulkku
Värinpoistojen tekeminen itse tietämättä asiasta mitään. Tästä aikaa nelisen vuotta, olin värjännyt tukkaa tummaksi jo vuosia (koko pää) eli oli kerrostunut mukavasti sitä väriä. Aloitin vaalennuksen kampaajalla raidoittamalla, mutta se oli liian kallista ja aikaavievää niin rupesin tekemään värinpoistoja.. Tiedä ees kuinka monta niitä tein. Pidin niitä myös liian lyhyellä vaikutusajalla kun ajattelin sen vahingoittavan vähemmän, joten tulos jäi usein vähän heikoksi. Siispä tein lisää - en ihan oikeasti muista montako tein, niin järkyttävää kuin se onkin : D muutenkin hiustenhoitorutiinit oli vähän rempallaan silloin, luulin että tukka tarvitsee vaan rakennepaikkausta ja laiminlöin kosteutuksen ihan totaalisedti. Ja raastoin niitä märkinä harjalla... Prosessin puolessavälissä keksin että haluan ihan platinanvaalean tukan. Viimeistä värinpoistoa edes mun normaalisti vahvat hiukset eivät kestäneet(järkyssä kunnossa olivat toki jo siinä vaiheessa), muistan vieläkin ilmeeni kun tajusin tukan kärähtäneen lopullisesti &nbsp; :( jouduin leikkaamaan lyhyiksi ja vasta nyt vuosien jälkeen hiukset alkaa olemaan hyväkuntoiset, kun pilatusta hiuksesta on päässyt eroon. Noh, you live you learn &nbsp;:D


Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 08:15
Kirjoittaja bubbs
Mulla oli lapsena aina tosi pitkät, alaselkämittaiset hiukset. Seiskaluokalla piti saada uudistettua itseään ja marssinkin kampaajalle Suosikista leikatun kuvan kanssa. Kuvassa Claire Danesilla oli leukamittainen polkka, jossa oli pidempi, ulospäin taivutettu alakerros, joka oli minusta ihan älyttömän kivan näköinen.

En tiedä miksi en ottanut huomioon sitä, että en varmasti tule tekemään niitä taivutuksia siihen alakerrokseen ikinä. Kampaaja myös leikkasi sen alakerroksen vain hiusten takaosaan. Minun päässäni leikkaus oli kihartuva polkka paksulla mulletilla. Niskahiukseni on kuin itsepäistä rautalankaa, ja leikkaus näytti ihan kamalalta. Yhden päivän olin koulussa mulletti valtoimenaan, siitä eteenpäin pidin niskatukkaa kahdella pienellä saparolla! En ymmärrä, miten se mielestäni oli parempi vaihtoehto, kuin saksiin tarttuminen..

Yläasteaika muutenkin on ollut elämäni pahinta hiusaikaa. Pitäytyminen siinä leukamitassa ei sovi mulle yhtään, en ymmärrä, miksi en kasvattanut sitä pitkäksi sen sijaan, että yritin epätoivoisesti saada siitä hyvännäköistä. Lisäksi mulla oli taipumusta värjätä hiusta punaisilla/punapohjaisilla väreillä, jotka ei kyllä sovi mulle tippaakaan. Kamalin ulkonäkömuistoni pohjaa yhteen valokuvaan, jossa tukkani on tummanvioletti ja saparoilla, rasvainen ihoni kiiltää kameran salamavalon loistossa, silmieni ympärillä on paksut mustat kajalit ja kulmakarvat ovat piirretty ilmeisesti tummanruskealla kajalilla vähän liian huonosti.

Vs: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 27 Helmi 2014, 15:09
Kirjoittaja Kathy
bubbs kirjoitti: Kamalin ulkonäkömuistoni pohjaa yhteen valokuvaan, jossa tukkani on tummanvioletti ja saparoilla, rasvainen ihoni kiiltää kameran salamavalon loistossa, silmieni ympärillä on paksut mustat kajalit ja kulmakarvat ovat piirretty ilmeisesti tummanruskealla kajalilla vähän liian huonosti.
Ahahaa, mullakin oli yläasteella jossain vaiheessa tummanvioletti tukka. En kuitenkaan meikannut tuolloin vielä oikeastaan mitenkään ja kulmanikin nypin lähes olemattomiin, joten muistutin kalpean naamani takia ihan jotain valkoista ilmapalloa, jolle on laitettu peruukki...

Re: Pahin hiusmokasi

Lähetetty: 16 Loka 2021, 09:23
Kirjoittaja Tindelila
Värjäsin cultivatorsin chestnutilla lyhyisiin hiuksiin. Tein värin poiston, Hiukset sininen. Tein uuden poiston, sininen. Värjäsin päälle ruskea, ruskea/ vihreä. Tein poiston, Vihreä. Värjäsin päälle blondin, harmaa..
Kasvoi 5cm juurikasvu ja leikkasin värjätyn osan pois huoh :0 nyt vihdoin 10cm hiukset ja omaväri.