Pahin hiusmokasi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja loota »

Yläasteaikoina oli pahatukkapäivä joka päivä ja inhosin ylikaiken luonnonkiharoitani. Kaveri kertoi suoristavansa vanhoja permiskiharoitaan ilmakihartimella ja niinhän minäkin perässä. Käteen vain äidin ylivanha kiharrin ja kosteaa kiharaa sillä suoristamaan. Siinähän sitä aikaa sitten kului kun yritti kosteaa tukkaa saada kuivaksi kihartimella. 13-vuotiaana tein myös tietämättäni co-pesuja kun luulin koko hoitoainepurkin ajan (ainakin siis kuukauden) sen olevan shampoota ja hiukset olivat rasvaiset ja muutenkin aivan kamalat. Voitte varmaan kuvitella millaisessa kunnossa hiukset olivat noiden jälkeen. Miten voikaan olla lapsiparka noin tietämätön, en voi vieläkään ymmärtää mitä oikein ajattelin. :-[
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mullakin on ollut otsasiili joskus 9-vuotiaana... Onneksi hyvin pieni, mutta kyllä sekin törrötti  ;D
Joskus 11 vuotiaana värjäsin oranssit  hiukseni tummanruskeiksi, ja silloin se väri ei jotenkin istunut lainkaan...johtui ilmeisesti meikin puutteesta, vähän kuin mustikallakin. Myöhemmin meinaa tummanruskea tukka on sopinut oikein hyvin.
  Pahin, oikeasti ärsyttävin moka josta vieläkin joudun kärsimään (ilman tätä ei varmaan olisi tarvinnut leikata tukkaa lyhyeksi) oli puolitoista vuotta sitten, kun erehdyin värjäämään  Garnierin 100% color sävyllä 7.64. Lopputulos oli ehkä 4-5 asteinen punaruskea... Ei auttanut kuin värin poisto jotta sain tukan taas punaoranssiksi. Ja tukka meni huonoon kuntoon...
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Hassua kyllä, mutta minä en ole koskaan leikkinyt saksilla pienempänä, ja siksi tukka aina pysynyt siinä mallissa mihin sitä silloin leikattiin. :)

Toisaalta sitten taas, olisi ehkä ollut hyvä silloin säheltää.. Saksikokeilut alkoivat nimittäin 17-vuotiaana.. Tuloksena liian lyhyt otsatukka, joka toisaalta sopi, mutta joka olisi kiva olla jo poissa.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Mulle ei tule mieleen mitään yksittäistä hiusmokaa. Permanentti mulla oli yläasteen ja lukion vaihteessa, mutta se oli ihan ok. (Olisin tosin voinut ruveta suoristelemaan sitä vähän aikaisemmin, koska se aina vain kasvava piikkisuora "juurikasvu" oli varmaan aika mielenkiintoisen näköinen... ::) ) En ole myöskään tappanut hiuksia mielettömällä värjäystahdilla, vaan olen käyttänyt aina vaan kevytvärejä ja niitäkin aika harvoin, koska olen ollut laiska värjäilemään. Värinpoistoja en ole tehnyt, enkä tee.

Jonkinlaisena mokana voisi kuitenkin ehkä pitää sitä, etten tajunnut ruveta etsimään hiusapuja netistä heti, kun huomasin, että tukka on kehnossa kunnossa. Mulla meni reilu vuosi siitä ahaa-elämyksestä ennen kuin eksyin - silloinkin ihan sattuman kautta - tuonne HS:n foorumille ja koin valaistumisen. ;D Harmittaa oikein, että vaikka netti on ollut jo useamman vuoden ahkerassa käytössä, niin ei vaan käynyt mielessä, että sieltä voisi löytyä helpotusta hamppuhiuksienkin hoitoon. No, nyt olen onneksi hiuksineni tiellä kohti parempaa tulevaisuutta.

**

Yksi luokkakaverikin muuten leikkeli ala-asteella otsatukkansa kokonaan pois, kun ei tykännytkään siitä. Oli aika metka siili pitkän aikaa, ja vielä koko otsan leveydeltä. :D
1c M ii, tjsp
stinttapo

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Pahin moka on kun otin joskus yläasteella lyhyeen tukkaan pehmennyksen. Enkä jaksanut sitä suoristella, annoin olla kiharana. Ihana UllaTaalasmaa kampaus se oli :-X  ;D Peus mummmopermis, kun niskahiuksetki oli niin lyhyitä ettei ees rullattu niitä ... ::) Buah hah  haa..sit vielä aattelin että okei, joku kiva väri niin se ei oo niin mummumainen...No vetäsin violetiks...  Onneks ei oo kauheesti kuvia noilta ajoilta...Ja onneks hiukset kasvo nopeesti, ja laatu semmonen ettei toi "pehmennys pysyny ku vähä reilut 2kk...
Kaikkee hullua sitä onkin yläaste aikoina hiuksilleen tullu tehtyä...Tai väri ainakin vaihtu tosi tiuhaan....Ja Fructisillä pesut ja hoidot :o
Euphoria

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Unohdinpa mainita permiskokeilut.

Muutaman kerran permis onnistui ihan hyvin ja näyttikin jopa hyvältä, mutta kerran kävin jollakin kotikampaajalla ja se oli kauhea kokemus. Hän rullasi paplarit niin tiukalle, että melkein pääsi itku. Permanenttiainekin valui silmiin. Arvatkaapas mitlä se permis näytti kun olin viettänyt pari viikkoa Playa del Inglesissä? Se oli kauhean kuiva ja huonokuntoinen. Onneksi sentään tukka pysyi päässä. En tiedä, miten sain sen pelastettua. Otin vielä lukiossa ollessani permanentin ja ajattelin silloin, että nyt riittää. Sen jälkeen olen tyytynyt piikkisuoraan tukkaani tai tehnyt kiharat muilla tavoin. Inhoan muutenkin permistä!
Janda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:17

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Janda »

Pahin ja ensimmäinen hiusmoka oli ala-asteella kun kyllästyin otsatukkaan ja leikkasin sen pois, lopputuloksena sellanen "siili"  otsalla jota piti leikkailla ihan lyhyeksi vähän väliä jotta se pysyi piilossa.  ;D Sitten ylä-asteella olin sellainen valkopää ainakin yli vuoden: kaikki muut vaaleat sävyt tuntuivat liian keltaisilta/tummilta joten kampaaja sitten vaalensi tukkaani raita-aineella, elikkä tosi valkoinen ja luonnoton blondi. Hävettää katsella kuvia tuolta ajalta, oli se sen verran hirveä, puhumattakaan hiusten kunnosta! Vaikka silloin tälläin käytin saman kampaajan "pakkomyymää" Tigin hoitoainetta. Tohon blondin päälle sitten pistetty tummempi värikään ei mairitellut, eihän se tarttunut tasaisesti tai pysynyt tukassa ja olinkin sellaisen laikukkaan marsun näköinen jonkin aikaa kunnes tukka taas vaaleni..... Hohhoijaa ::) Noh, aika kultaa muistot ja virheistä oppii!  :P
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Mulla on pahoja hiusmokia koko ajan. Parhaillaan vaaleasta tummaksi värjätty tukka, latvat vaaleat ja tasaisesti tummepi juurta kohti.  :P Sitä ennen punaisista vaaleaksi, ja pitkään tipun keltainen pää. Ja sitä ennen vaaleasta punaiseksi ja pitkään vaaleanpunaistet. Jne.

Mutta mitä muuta voi odottaa, kun ei osaa päättää haluaako olla blondi, punapää vai brunette. Näitä hiusmokia siis säännöllisesti n. vuoden parin välein yläasteen alusta lähtien. Sitä ennen äitini oli tarpeeksi fiksu ja kielti värjäämisen.

Eikö olisi mitään anonyymia tukiryhmää ihmisille, jotka eivät osaa päättää minkä väriset hiukset haluaa?! Vanhat valokuvat pitäisi ainakin tuhota, ettei aina alkaisi haaveilemaan, kuinka hyvältä se edellinen väri sittenkin vaan näytti (kun sen lopulta saavutti)!  ;D
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Ala-asteella mulla oli otsatukassa permis ;D

Muuten ei oo mitään kamalia hiusmokia ollut, mitä nyt kerran kun yritin saada keltaisuutta pois laittamalla jonkun ihme värin ja tuli violetinviininpunaisenläikikäs! Nam! Ja k*senkeltanen tää on myös ollut muutamaan kertaan kun en ole saanut punaista lähtemään näistä kunnolla. Onneksi noista on jo aikaa tarpeeksi.
Neo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1104
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:01

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Neo »

Juu täältä löytyy nuo perussetit eli permanentti on ihan viimesin ja nuorempana värjäsin hiukset n. vuoden ajan kerran kuussa. noo ei siinä muuten mitään mutta se värjäys oli aina mustasta vetyperoksidiblondiin muutamalla värinpoistolla ja kk päästä taas mustaksi  ;D vaikka on aika kaikenkestävät hiukset niin tuo ajanjakso kyllä jätti jälkensä!
EVS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:21

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja EVS »

Sain kuutisen vuotta sitten tosi kuningasidean leikkauttaa itselleni vähän leuan alle ulottuvan polkkatukan. Eipä käynyt mielessä, että paksut posket näyttävät tosi paljon paksummilta lyhyen tasamittaisen mallin kanssa. Nykyään mulla on edelleenkin kauhea trauma siitä, että tukka on liian lyhyt, vaikka on viimeksi ollut näin pitkä varmaan joskus eskari-iässä. Tukka on takaa noin pari senttiä rintsikoiden hakasia ylempänä. Alkaa vaan näyttämään aika karsealta, kun hiukset on niin ohuet. Tekisi nyt mieli vähän nipsaista pituutta pois, mutta kun naama näyttää sitten ihan hirveältä...
1a F ii
Vihtori
Haiven
Haiven
Viestit: 37
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:12

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Vihtori »

Vuosi sitten ajattelin värjätä hiukset aivan vaaleasta lähemmäs omaa väriä,
no paketin kyljessä väri näytti juuri hyvältä, laitoin sen sitten päähän ja menin katsomaan televisiota..unohduin sitä sitten katsomaan yli tunniksi,
kunnes muistin värin..hiuksiini tarttuu väri todella hyvin ja  peilistä katsoessa pää näytti aivan tumman ruskealta ja kun sain hiukset pestyä ne olivat tumman ruskeat ja hiukan vihertävät..
olen aito blondi ja kyllä noista tuli palautetta niin paljon että :-[
ainut hyvä puoli että hiukset olivat paremmassa kunnossa tuon jälkeen...
1bFii  Hieman olkapäiden yli ulottuvat, takkuntuvat, pehmeät.
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja minna »

pahin hiusmokani on ollut se, kun noin kahden vuoden ajan eli vuoden 2003 alusta lähtien kävin vaalentamassa, värjäämässä ja raidoittamassa hiuksiani säännöllisesti kampaajalla jonkun parin kuukauden välein. en käyttänyt silloin vielä edes kampaamotuotteita vaan pantene-linjalla oltiin  :(, noh huonnoon kuntoonhan hiukset siitä meni ja ne rupesivat katkeilemaan.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja salute »

Peruskoulun kahdeksannella luokalla olin kyllästynyt hiuksiini totaalisesti. Vaikka kuvista päätellen senaikainen malli sopi kasvoihini todella hyvin, tasapitkä polkka ::). Tosin vaihtelua ei juurikaan voinut toteuttaa erilaisilla kampauksilla, tukka oli aina samalla lailla. Päätin sitten antaa kampaajalle melkein vapaat kädet, kunhan pituus pysyisi jonkinlaisena. Tuloksena oli eripituisia hiuksia joka puolella, veitsellä rikotut latvat, paljon kaksihaaraisia latvoja ja kyyneleitä. Voi niitä aikoja, pidin hiuksia kauan pelkästään töpöponnarilla, onneksi kiinni pidettävät kampaukset sopivat myös kasvoihini. Auki ollessaan hiukset olisivat vain sojottaneet eri suuntiin, ja olisin näyttänyt tädiltä alle 15-kesäisenä. :D
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Tää on hauska ketju.  :)

Mun pahin moka on ollu myös permis 12-vuotiaana. Ihan hyvältä se näytti kyllä siinä vaiheessa kun nousin kampaajan tuolilta, mutta seuraava aamu ei kyllä ollut kovin mairitteleva. Tukkani oli lähes suora, kiharat eivät pysyneetkään edes yhtä päivää mun päässä. Tulos oli kuiva ja karkea takkukasa, takut oli lopulta pakko leikata pois.

Joskus 14-vuotiaana kävin kampaajalla tasaamassa hartiapituisia hiuksiani, kun kampaaja ehdotti kerroksittain leikkausta. Kerrostus oli todella voimakas edestä ja sivulta, eikä sopinut mulle yhtään. Ajattelin vielä kampaamossa, että ehkä tähän tottuu, mutta kotona kyllä pääsi itku... Ja taas lyheni hiukset leuan tasoon, kun en kehdannut kerrostetussa tukassani kulkea.  :D
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Vastaa Viestiin