Mä tunnustan tehneeni varmaan kaikkien aikojen hiusmokan eilen.
Se lähti liikkeelle päähänpistosta että mun on saatava vihreän suoravärin jämät pois tukasta, koska en oikein pitänyt mun vihreistä laikuista. Noh, mikäs siinä, kaapista löytyi vaalennusaineen jämät ja sotkin sitten itselleni laimean vaalennuksen. Yritin olla laittamatta mönjää päänahkaan asti, mutta milläs sitä estää kun samalla yrittää saada aineen tasaisesti levitettyä. Pidin ainetta päässä maksimissaan 5 minuuttia ja huuhtelin pois. Tadaa! Juurikasvuni oli vaalentunut oljenkeltaiseksi, latvojen hennajämät eivät ottaneet ollenkaan itseensä, mutta vihreä oli tiessään. Tässä vaiheessa olin vielä suht tyytyväinen. Sitten iski hulluus.
Löysin Crazy colorin orange-sävyn kaapista ja riemastuneena länttäsin päähäni hoitoaineseokseen sekoitettuna. Lopputulos on sellainen, etten kehtaa näyttäytyä ilman pipoa missään muualla kuin kotona.

Väri on hirveä jopa mun mielestä, ja olen aina tykännyt punaisista hiuksista. Tämä on vähän sitä luokkaa mitä näkee lähiöräkälöissä, kun vitivalkoisen blondin päälle on heitetty aina uusi kerros punaista kestoväriä... Lukuunottamatta sitä että mun tukkani on hyvässä kunnossa sentäs.
Kun tukka kuivui operaation jälkeen, aloin toivoa että paikalla olisi joku, joka antaisi mulle elämäni selkäsaunan. Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että menee vaalentamaan kun on ollut värjäämättä hapetteellisilla väreillä tukkaansa 9 kk? Okei, se laikullinen vihreä oli kyllä ruma, mutta siitä huolimatta. Mun päänahka ei onneksi ole osoittanut mitään pahemman hepulin merkkejä, pieniä kirveleviä pisteitä oli, mutta ne hoituivat aloevera-liuoksella.
Aion selvittää tämän katastrofin hankkimalla jotain pahvilaatikonväristä suoraväriä, minkä länttään päähäni kunhan olen ensin uittanut punaoranssia pois öljyillä...
Jos mä seuraavan vuoden aikana alan huudella täällä jotain värikriisistä, niin olkaa hyvä ja kurmottakaa mua kunnes hylkään moiset ajatukset, kiitos.

1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.