Sivu 1/1

Monisävyvärjäys

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 23:45
Kirjoittaja Luomo
Mitä on monisävyvärjäys?

Silloin kun viimeksi värjäsin kampaajalla, ei tuota sanaa vielä käytetty. Nykyisellä kampaajallani on kuitenkin usein tarjouksia monisävyvärjäyksistä ja olen miettinyt, mitä sillä oikein voi pyytää. Onko esimerkiksi se monisävyvärjäys, jos hiuksiin laitetaan tietty pohjasävy ja sitten erivärisiä raitoja?

Edit. Tämä on nyt muutenkin monisävyvärjäysketju, joten olisi kiva kuulla (jopa nähdä  ;)) erilaisista kivoista monisävyvärjäyksistä.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 11:04
Kirjoittaja Eläimellisyys
Monisävyvärjäyksessä käytetään kirjamellisesti monia eri sävyjä. Ehkä 2-4 eri sävyä on järkevä määrä. Mä olen tehnyt paljon monisävyvärjäyksiä ihan kotona. Erilaisia raitaviritelmiä, sekä erivärisiä osioita, itselleni, perheelleni ja kavereille.
  Eilen tein monisävyvärjäyksen mieskokelaalleni. Lähtötilanne oli värjätty pikimusta, jossa pari senttiä tummanruskeaa juurikasvua. Ensin laitoin juurikasvuun ( :D ) Ferian colorbooster sävyn 3.66, eli hyvin tumma punainen, mutta ilman sitä colorbooster tuubia. Samaan aikaan osaan latvoista laitettiin vaikuttamaan raita-aine. N. vajaan tunnin päästä värit pestiin pois. Raita aine oli vaalentanut halutut osat tumman ruskeiksi. Noh, lisää raita-ainetta päälle, ja 45 min odottelua, tulos vaaleanruskea/tumma kupari. Sitten vielä vaalennettujen osioiden päälle Cutrinin punaista hoitoainetta, johon sekoitettuna väripigmenttilitkua colorbooster tuubista.
  Lopputulos: Tyvi melkein musta, tumma punavioletinaruskea, osa latvoista edelleen pikimustat, osa syvänpunaisen eri sävyissä. Aika hieno tukka, vähän sellainen anime-henkinen. Laitan kuvaa jos saan...

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:13
Kirjoittaja Jadele
Hei Kuukunen, kerroppa millainen väristä tuli ilman sitä color buusteria? Näkyykö se punainen paljon?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 22:04
Kirjoittaja Eläimellisyys
Ei ole kamalan punainen, ennemminkin punertavan ruskea - aika tumma, 3-asteinen.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:34
Kirjoittaja Efva
Kunhan otsis tokenee tästä viimeisimmästä nyrhimisestäni ja kasvaa hieman pidemmäksi, ajattelin värjätä siihen vähän eriväristä osiota. Todennäköisesti siis pari punaista raitaa. Alle raitaväri ja päälle punaista suoraväriä, mutta onko väliä, minkä suoravärin valitsen? Kävisikö ihan Color Pulse, vai tarttuuko jokin muu merkki vaalennettuun paremmin?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 11:29
Kirjoittaja Ishamael
Varmasti on ihan sama minkä merkin valitsen, suoravärejähän ne kaikki suoravärit kuitenkin ovat  ;)
Eli ei varmasti eroa tarttuvuuksissa, samalla tavalla kuitenkin toimivat kaikki.
Pulsessa on ilmeisesti enemmän pigmenttiä kuin joissakin muissa suoraväreissä?
Siltä kantilta ottaisin pulsen, saa kirkaammaan lopputuloksen vähemällä värimäärällä.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 12:49
Kirjoittaja Efva
Noin arvelinkin, kiitos Ishamael. Varmaankin sitten valitsen tuon Color Pulsen, ainakin käyttämissäni ruskeissa sävyissä on ollut ihan kiitettävästi pigmenttiä. :)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 18:18
Kirjoittaja Nuppu
Vähän tuota Mirrenkin tekstiä sivuten, mitenhän onnistuisi monisävyisyys hiuksiin pelkillä suoraväreillä? Ajattelin, että jos yrittäisi levittää vaikka kahta eri sävyä silleen osio osiolta, antaisi vaikuttaa ja sitten huuhtosi pois. En haluaisi mitään jyrkkää kontrastia, vaan ihan toisiaan lähellä olevia sävyjä. Millähän se levitys onnistuisi parhaiten, siis meinaan jollain siveltimellä, kammalla...?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 11:39
Kirjoittaja deko
mooniga kirjoitti: Nyt olisi halu saada tuo ala osa colorpulsen Karamellin ruskea väriseksi! Pitääkö minun ensin tehdä värinpoisto tummiin osiin vai miten? Tuo kun on vaaleampi sävy kuin tämä nykyinen...
Hukkaan menee CP karamellinruskea jos liian tummaan pohjaan laitat, ei näy kuin vähän kiiltoa. Eli joudut vaalentamaan pohjaa. Tokihan sitä voisi kuvitella tekevänsä pienen testiraidankin.
Nuppu kirjoitti: mitenhän onnistuisi monisävyisyys hiuksiin pelkillä suoraväreillä? Ajattelin, että jos yrittäisi levittää vaikka kahta eri sävyä silleen osio osiolta, antaisi vaikuttaa ja sitten huuhtosi pois.
Itse en tuollaista urakkaa laiskuuttani suoraväreillä tekisi, minun päässä suoravärin kestoaika on yleensä vain viikko. Mutta ihan hyvin sen pitäisi onnistua. Värit saattavat vähän toisiinsa sekoittua ellei käytä folioita. Itse levittäisin ihan sormin osiot, toki hanskat kädessä. Saa levitettyä tarkasti ja hierottua väriä levitysvaiheessa hiukseen. Ja suoravärillä on helppo testata kun se lopputulos ei todellakaan ikuinen ole.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 22:01
Kirjoittaja rolla
Mä olen paljon harrastanut monisävyvärjäystä kotona. Kaikkea vaan päähän mitä kaapista löytyy  ;D Tätä ei tosin kannata kokeilla, jos haluaa olla hillityn hienoissa hiuksissa. Itse taas usein tykkään, että ei ole niin samanväriset hiukset jokapuolelta.

Polycolorin moniväriraidat

Lähetetty: 12 Syys 2006, 21:54
Kirjoittaja alessia
Tänään vilahti telkkarissa mainos jossa mainostettiin Polycolorin kaksivärisiä raitoja. Kahdesta tuubista vedettiin värit päähän. Onko kukaan ehtinyt kokeilemaan? Voisikohan tällä tosiaan tehdä värillisiä raitoja, esim. tummia tai punaisia, vaikkapa vaalean tukkaan?

Yhdistelin tänne. T. Kikka

Vs: Polycolorin moniväriraidat

Lähetetty: 13 Syys 2006, 15:50
Kirjoittaja Shine
Itsekin tuon mainoksen olen bongannut, ja muistaakseni Sokoksen mainoslehdessä noita oli tyrkyllä.
Siinä kuvassa oli kaksi eri pakettia; toinen joku blonde-caramel ja toinen blonde-mocca, tai jotain sinne päin  ;)
Eli vaaleahkoja raitoja noilla tehdään.

Itselläni hyvin vaaleat hiukset, ja ajttelin että saisiko noista hieman sävyä/eloa tähän päähän..
Tosin kun on noita PolyBlondeja, niin mietin että mahtaako noi olla vaan sellaista vaalentavaa kestoväriä joilla olisi tarkoitus tehdä vaalempia raitoja TUMMEMPAAN tukkaan, vai tuoko nuo myös väriä platinan vaaleeseen tukkaan  ???

Ja kun molemmissa kaksi väriä, niin onkohan tuo "blonde" ainoastaan vaalentava, sitä kun en tähän päähän enää kaipaa.. Eipä noista tiedä ennen kuin kokeilee  :D

Vs: Polycolorin moniväriraidat

Lähetetty: 13 Syys 2006, 20:05
Kirjoittaja alessia
Äsken tuli tuo mainos taas. Kyllä siinä näytti olevan toinen väri sellaista hieman tummempaa punertavaa jota laitettiin vaaleisiin hiuksiin. Mutta toinen tosiaankin varmaan oli ihan vaaleaa.
Missä sokoksen lehdessä tuosta on ollut juttua? Löytyykö netistä? Yritin katsella sokoksen sivuilta, mutta laihoin tuloksin.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 01 Loka 2006, 13:24
Kirjoittaja Fantti
Miten tämä värjäys on tehty?


Kuva

Monisävyvärjäys - suuri katastrofi

Lähetetty: 13 Marras 2006, 15:03
Kirjoittaja silly
Hei,

Mulla oli kirkkaat, tuhkanvaaleat hiukset, jotka pidemmän mietiskelyn jälkeen menin kampaajalle värjäämään tummemmiksi. Sovimme, että laitetaan juureen ja alahiuksiin tummaa ruskeaa ja päälle vaaleiden sekaan vaalean ruskeita raitoja. Kerroin kampaajalle kauhukokemuksistani kuinka aikaisemmin samanlaisessa tilanteessa omat vaaleani ovat värjäytyneet "tunkkaisiksi" ruskean värjäysaineen takia, siis pesun yhteydessä. Kampaaja vakuutti, että näin ei voi käydä, sillä vaaleiden hiusten kohdalla ei ole käytetty hapetetta (tms), jolloin väri ei voi tarttua.

Pesupaikalta tullessani näin saman näyn kuin aina aikaisemminkin. Vaaleat hiukset olivat tunkkaiset, vaaleanruskeat "raidat" sekoittuneet täysin niihin entisiin vaaleisiin kohtiin. Kampaaja rauhoitteli, että kyllä se siitä kirkastuu takaisin, kun pari kertaa pesen. Nyt kaksi kuukautta myöhemmin muutosta ei värissä ole tapahtunut.

Nyt tilanne on niinkin ikävä, että tuon keinotekoisen tumman "juurikasvun" juuressa on OMA, vaaleahko juurikasvuni! Eli mulla on tavallaan nyt kaksi juurikasvua, epätoivottu väri ja liian vähän rahaa mennäkseni kampaajalle joka osaa hommansa. Olen kuukauden kuluttua lähdössä viideksi viikoksi reissuun, missä hiukset varmaan auringossa vaalenee, mutta sekin voi olla loppujen lopuksi Suomeen palattuani täysi katastrofi.

Eilen tosin kokeilin tutulla L´orealin Helsinki-sävyllä tehdä muutamia raitoja noihin vaaleahkoihin, tunkkaisiin osiohin, eikä se nyt ainakaan vihreäksi muuttunut. Ei siinä toisaalta suurta eroa ole huomattavissa, ehkä ihan hiukan vaaleampi tulos. Suurimpana ongelmana on nyt noi tummat, haalistuneet, uloskasvaneet osiot!

Olkaa kilttejä ja kertokaa vinkkejä kuinka pääsen tästä suhteellisen "smoothisti" takaisin vaaleaksi. Varallisuus ei ole tällä hetkellä kehuttava ja epäilen tuon kuukauden reissun haalentavan kaiken sen, mitä ikinä siihen täällä kallilla laittaisinkaan..

Help!

Yhdistin viestisi tänne monisävyvärjäys-ketjuun. T. Kikka

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 20:42
Kirjoittaja Eläimellisyys
Tällä hetkellä päässä vaikuttaa kaksi eri väriä: Ferian sävy 2.16, mystic black kehyksenä hiusten ympärillä (siis kaikki ihon viereiset hiukset otsasta sivujenkautta niskaan... Sitten muualla päässä on vain juurikasvussa kirkkaan oranssinpunainen sävy Liven Real Red. Tuohon ferian mustanviolettiin sävyyn sekoitin vielä vanhaa ferian kirkaanpunaista colorboosteria, joten siitä pitäisi tulla aika punamusta kun pohjanakin on punainen :) Sitten kun nämä olen huuhdellut laitan vielä koko päähän punaisen suoraväri-tehohoitosekoituksen, vähän piristystä noihin punaisiin osioihin, ja punertavaa kiiltoa lisää tummaan...näkee sit millanen tulee ;D

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 01 Tammi 2007, 18:06
Kirjoittaja Hanzku
^^Tuosta värinpoistosta... Käsittääkseni kylmistäkin tummista sävyistä on odotettavissa värinpoiston jälkeen se oranssinkellertävä värivaihe, ennen kuin saadaan vaalea lopputulos.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 01 Tammi 2007, 20:15
Kirjoittaja Amilo
^kyllä on odotettavissa, koska se oranssi ja keltainen ovat väli sävyjä hiuksen vaalentuessa, eli eivät riipu lähtösävystä vaan tummuusaste on se joka ratkaisee.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 22:01
Kirjoittaja palekastro
Mä en tiedä kuuluuko tää tänne, mutta mä laitoin eilen Castingin vaaleanruskean kun kyllästyin saman tien sekaisen vaaleisiin hiuksiini. Kääräisin ennen värjäysoperaatiota etuhiusten ylimmän kerroksen folion ja talouspaperin alle suojaan. Annoin vaikuttaa, pesin ja lopputuloksena sain siistin keskiruskean hiuksiston, jossa näkyy etuhiuksissa toi vaalea kerros/raita. Olen tyytyväinen  8)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 04 Tammi 2008, 23:38
Kirjoittaja .mansikka.
Minkälaiset monisävyvärjäykset on nyt IN? Mulla on ollut nyt kauan ihan tummanruskea tukka ja kinuskinvärisiä raitoja. Tahtoisin jotain uutta nyt eli vinkkejä saa antaa!! Millä tyyleillä teidän hiuksianne on värjäilty monisävyvärjäyksissä?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 28 Helmi 2008, 16:19
Kirjoittaja MAS
Nyt olis haussa vinkkejä tämän kevään hiusmuodista ja varsinkin monisävyvärjäyksistä! Linkkejä tai kuvia olisi kiva löytää enemmänkin, itse en kovinkaan montaa hyvää sivustoa ole löytänyt.

Kampaaja & väri ovat tilattu, lähtötilanne tälläinen 8-sävyinen (hartiamittainen) tukka, johon on jäänyt aika paljon punertavaa Elvital ruskeiden hiusten naamiolla "värjäilystä". Tarkoitus olis laittaa oman sävyn lisäksi jotain vaaleampaa + liilaa, hukassa vain se että mitä mihinkin ja kuinka paljon... joku rockrock malli olisi kiva, mistäköhän löytyisi?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 17:27
Kirjoittaja LP_Alice
^Mun kaveri äskettäin kävi värjäyttämässä tuollaisiksi. Ensimmäisellä kerralla ei kuulema muuttunut hiukset yhtään (tosin hän kävi silloin amisharjoittelijan luona), toisella kerralla kyllä näkyi mutta liukuvärjäys ei ollut kovin onnistunut ja raja tumman ja vaalean välillä varsin selkeä. Mutta varmasti löytyy myös kampaajia jolta tuo sujuu. :)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 21 Marras 2011, 12:33
Kirjoittaja Chantel
^^ Yritin Redkenillä käydä värjäyttämässä hiuksia juuri noin liukuvärjäysmäisesti / balayage-tekniikalla, ja tosiaan ajattelin että jos jossain niin kyllä siellä osaavat. Kissan viikset, ihan normiraidat oli lopputuloksena.

Siispä n. 4kk myöhemmin päätin kokeilla laittaa itse, Googlasin "balayage at home" tms ja löysinkin tosi hyvän ohjeen, joka oli ollut ilmeisesti New York Times'n style-osiossa. Kikka oli, että levittää hiu´snaamiota ensin kauttaaltaan hiuksiin, jolloin raita-aineeseen tulee enemmän "liukua". Lopputulos on silloin "sumea" eikä palkkimainen, niinkuin normiraitoja laittaessa. Onnistui tosi kivasti, ainoastaan olisin voinut ottaa 2 astetta eroa hiusvärien välillä, lopputuloksena ero olisi ollut selkeämpi.

Käytin siis L'Oréal Excellence Cream'n 7-sävyä (pohjalla hiukseni olivat n. 9-asteiset ja halusin oman seiskani takaisin) ja latvoihin sitten Franck Provost'n 8. Tosi hyvä lopputulos tuli, vaikka vähän hirvitti :)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 21 Marras 2011, 16:13
Kirjoittaja elluee
löysin kanssa netistä jotain ohjeita miten voi tehdä kotona, laitoin eka normaalisti värin päähän, sitten blondilla latvoihin sen liukuvärin. sit alko vaan silleen normaalisti laittaa silleen alhaalta päin vaikka muutaman sentin korkuiselle alueelle, anto vaikuttaa muutamia minuutteja, sitten lisäs väriä taas ylemmäs ja antaa vaikuttaa. että liikkuu silleen asteittain ylöspäin. sitten oli vinkki myös että jos jollain harjalla (esim hammasharja tai joku hiusvärisuti tms) hankaa sitä rajakohtaa niin se ei ole niin selvä. ja myös hoitoaineella hankaaminen laimentaa sitä.

senhän värjäyksen voi tehdä toisinkin päin, värjää samallailla kun värjäis juurikasvun, mutta sitten jollain harjalla levittää sitä vähän pidemmälle ja käyttää tota hankaustekniikkaa :D

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 05 Touko 2012, 23:04
Kirjoittaja nukka
Tahtoisin hiuksiin sellaisen leveän poikittaisraidan takaraivon seutuville. Siis sellaisen että se ei juurikaan näy kun hiukset ovat kiinni mutta kampauksissa erottuu sitten paremmin. Onkohan sille värjäystyylille jotain oikeaa nimeä?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 06 Touko 2012, 16:01
Kirjoittaja cilla
Mulla oli vuosi sitten liukuvärjäys tukassa. Otin kaverillani, joka on siis kampaaja. Tykkäsin siitä hirveästi ja oonkin suunnitellut puhelua siihen suuntaan josko taas kesäksi jotain sellasta.
Pidin itsekin yllä sitä liukuvärjäystä värjäämällä aina tyven ja latvat ja onnistuin siinä ihan hyvin, kunnes sitten talven tullessa kyllästyin ja lätkäsin koko tukan taas tummemmaksi.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 06 Touko 2012, 17:21
Kirjoittaja SSpiegel
Yritän tänään diy ombre-värjäystä. Ostin ihan Nutrissen jonkun raitapaketin, joka lupaa 4-6 asteen vaalennusta. Vähän jännittää, mutta toisaalta, olen suunnitellut jo tosi pitkään hiusten leikkaamista, joten jos siitä ihan katastrofi tulee, ei harmita vaikka joutuisi samantien parturiin.  ;D Pitänee kuitenkin kytätä läpi vielä muutama youtube-video ennen kuin alan toimeen...

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 08 Touko 2012, 10:45
Kirjoittaja Suvivilja
L'Orealin sivuilta löysin tällaisen 'asiantuntijan vinkin' kahden eri sävyn käytöstä värjätessä; onkohan kukaan kokeillut ihan tällaista kuin tässä kuvataan, ja miten se onnistui? (Tässä puhutaan CCG:sta, mutta käyhän tämä varmasti muihinkin väreihin.)

"Mikäli olet jo harjaantunut hiusvärien käyttäjä, tässä asiantuntijan vinkki, jolla korostat hiustesi väriä Casting Crème Gloss -värillä : käytä 2 eri sävyä, luonnollista sävyä niskaan ja ohimoille ja räväkämpää sävyä päälaelle.

Värjäys 2 eri sävyllä korostaa leikkausta ja kerroksittain leikattuja osioita. Esimerkiksi: vaaleaa no. 8 niskahiuksiin ja punertavaan taitettua vaaleaa no. 6 hiusten etuosaan; intensiivistä mustaa ja luumuun tai violettiin vivahtavaa ruskeaa kastanjanruskeaa ja mahonkia…"


Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 09 Touko 2012, 10:43
Kirjoittaja Eiffe
Mun kesätukkahimotus on persikkalatvat  :P Lauantaina mun pää raidoitetaan ja jos latvat kestää vaalennuksen niin haluaisin häiden jälkeen kokeilla niihin persikkaa.

Kuva

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 16 Touko 2012, 12:15
Kirjoittaja pinkpepper
Liukuvärjätyt hiukset näyttää kyllä kivoille! Aion ehkä itsekin parin viikon päästä kokeilla, mietin vaan osaakohan kampaajani tehdä onnistunutta liukuvärjäystä, vai pitäisikö ottaa vaan raitoja. Ja mulla on latvoissa niin monta kerrosta tummaa väriä, että en tiedä onnistuisiko edes. Jatkan ombre/balayage hiuksien googlailua  :D

edit. Mitä mieltä olette näistä? Tämän kuvan kanssa ajattelin mennä kampaajalle. Ehkä.
http://aijaa.com/0076710228920

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 26 Syys 2012, 13:33
Kirjoittaja Suvivilja
L'Orealilta on näköjään ilmestynyt ihan ombre- tai liukuvärjäysvärikin (Suomessa en kyllä ole mosta nähnyt):

http://www.ebay.co.uk/itm/LOREAL-PARIS- ... 159wt_1164

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 14 Loka 2012, 10:48
Kirjoittaja Maasha
^ Mitenhän tuo eroaa tavallisesta hiusväristä? :)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 14 Loka 2012, 15:01
Kirjoittaja Salamanteri
Se on vain vaalennusaine, paketteja on kolme erilaista jotka ovat eri vahvuisia eri tummuusasteisille hiuksille. Käytännössä siis ainetta on sen verran että sillä saa vaalennettua latvat.

Liukuvärjäys

Lähetetty: 27 Marras 2012, 14:49
Kirjoittaja Nynina
Aloitan keskustelun liukuvärjäyksestä, koska ei ollut tästä aiheesta mitään omaa keskustelua. Liukuvärjäyksestä on tullut muotijuttu, ja itse olen myös kiinnostunut tästä. Onko kokemuksia? Mitä maksaa kampaajalla? Onko hankalaa päästä liukuvärjäyksestä eroon, eli miten toimia kun kyllästyy siihen että osa tukasta on erivärinen? Kaikenlaista keskustelua nyt liukuvärjäyksestä, mielipiteitä, ideoita, kokemuksia!! :) :)

Vs: Liukuvärjäys

Lähetetty: 02 Joulu 2012, 23:22
Kirjoittaja Nynina
Onko kukaan kokeillut Kevin Murphyn Color bugia?

Vs: Liukuvärjäys

Lähetetty: 03 Joulu 2012, 17:14
Kirjoittaja Suvivilja
Nynina, täällä on jo ketju monisävyvärjäyksista, mukaan lukien liukuvärjäykset, http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=4 :)


Yhdistin liukuvärjäysketjun tähän monisävyketjuun
- calypso

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 09 Tammi 2013, 20:21
Kirjoittaja Chantel
Suvivilja kirjoitti: L'Orealilta on näköjään ilmestynyt ihan ombre- tai liukuvärjäysvärikin (Suomessa en kyllä ole mosta nähnyt):

http://www.ebay.co.uk/itm/LOREAL-PARIS- ... 159wt_1164
Itse testasin tuota, eBaysta juurikin ostin kun ei muualta saanut. Oma hiusväri (jota olen nyt urheasti vuoden kasvattanut) on suunnilleen 7 asteinen, joten otin vaaleimman (3). Tuli kyllä todella vaaleaa jälkeä minimivaikutusajalla, tosin pohjalla oli jo noin 8-asteiseksi 6kk sitten vaalennetut latvat. Mukana tullut kampa oli ihan kätevä, jos haluaa tasaisen rajan tumman ja vaalean välille. Itse kuitenkin pidin luonnollisempana perus Schwarzkopf -raitaharjalla saamaani jälkeä.

Jos on suunnitellut liukuvärjäystä eikä raaski kampaajalle mennä, on tuo Wild Ombres kyllä ihan kokeilemisen arvoinen  :ts

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 16:36
Kirjoittaja kiki
Nyt minäkin taisin vähän innostua tuosta liukuvärjäyksestä. Tällaisia hiuksia yritän kotikonstein tehdä. :) Lähtötilanteeseen palaaminen ei taida olla vaikeaa, joten uskallan kokeilla. :D

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 18 Helmi 2013, 22:22
Kirjoittaja Amy
pinkpepper kirjoitti: Liukuvärjätyt hiukset näyttää kyllä kivoille! Aion ehkä itsekin parin viikon päästä kokeilla, mietin vaan osaakohan kampaajani tehdä onnistunutta liukuvärjäystä, vai pitäisikö ottaa vaan raitoja. Ja mulla on latvoissa niin monta kerrosta tummaa väriä, että en tiedä onnistuisiko edes. Jatkan ombre/balayage hiuksien googlailua  :D

edit. Mitä mieltä olette näistä? Tämän kuvan kanssa ajattelin mennä kampaajalle. Ehkä.
http://aijaa.com/0076710228920
Aivan ihanat on nuo linkin hiukset! Mulle tehtiin pari viikkoa sitten suht samanlainen, tosin kontrasti ei ehkä ole ihan yhtä selkeä. Minusta oli ihanaa, että kampaaja ehdotti ettei vaalennettaisi ollenkaan vaikka pohjani oli lähestulkoon yhtä tumma kuin tuossa linkin kuvassa tyven väri.

Mulle laitettiin jotain uutta väriä, joka on kai vähän raitavärin tyyppinen, tehdään vahvemmalla hapetteella ja muistaakseni ne oli nimeltään jotain helmiäisvärejä? Se väri siis vaalentaa itsessään jonkin verran. Mulle iskettiin suoraan tollaiseen ehkä kolmosen pohjaan liukuväri sillä helmiäisvärillä, sen nimi oli muistaakseni helmiästuhkanvalkoinen ja siitä tuli nätti kullanruskea. Seuraavan kerran haluan ihan hitusen vaalentaa lisää ja nostaa liukuväriä vähän ylemmäs, tällä hetkellä alkaa hieman leuan alapuolelta. Mutta oon jo nyt tosi tyytyväinen! :)

Vs: Liukuvärjäys

Lähetetty: 19 Helmi 2013, 22:48
Kirjoittaja elly
Nynina kirjoitti: Aloitan keskustelun liukuvärjäyksestä, koska ei ollut tästä aiheesta mitään omaa keskustelua. Liukuvärjäyksestä on tullut muotijuttu, ja itse olen myös kiinnostunut tästä. Onko kokemuksia? Mitä maksaa kampaajalla? Onko hankalaa päästä liukuvärjäyksestä eroon, eli miten toimia kun kyllästyy siihen että osa tukasta on erivärinen? Kaikenlaista keskustelua nyt liukuvärjäyksestä, mielipiteitä, ideoita, kokemuksia!! :) :)
Työnnänpä lusikkani tähän soppaan, kun kokemusta yhdestä liukuvärjäyksestä löytyy. :)

1. Liukuvärjäys on ihana.
2. Liukuvärjäykseni maksoi kampaajalla ~160€.
3. Ei ole hankala päästä eroon. Itselläni oli kahta sävyä, joten liukuvärjäyksestä poistuessani näitä osioita varten kampaaja sekoitteli eri värit. Ei iso homma. :)
4. Mielestäni kaunein ja helppohoitoisin, mikäli liukuvärjäyksen yläosa (yleensä se tummempi sävy siis) on lähellä omaa sävyä. Muussa tapauksessa saatat saada ihanan vaaleat latvat+tumma tyvi+vaaleampi juurikasvu -kombon, joka oli mielestäni ikävä ylläpidettävä. Tämä oli osasyy siihen, miksi luovuin liukuvärjäyksestä.
5. Pohdittavaa liukuvärjäystä suunnitteleville: kohta jossa väri vaihtuu. Ensimmäinen liukuvärjäykseni oli huono, sillä blondilatvoja oli suhteessa liikaa ruskeaan tyveen (tummemmat sävyt pukevat minua paremmin kuin vaaleat). Kun tummaa tyviväriä siirrettiin alemmaksi, niin kasvot kehystyivät kauniimmin ja koko roska alkoi pelittää paremmin.
6. Minulla on ollut viikon jo värikriisi, ja nyt tämän kirjoittamisen jälkeen haluan taas liukuvärjäyksen. Hieno homma.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 17:03
Kirjoittaja Arnella
Nostellaanpas tätä vanhaa ketjua. Kertokaas miten tuollaisen ombre/balayage värjäyksen ylläpito käytännössä toimii? Siis kun se tumma osuus ikään kuin laskeutuu hiusten kasvaessa niin täytyykö sitten jossain vaiheessa tehdä värinpoistoa/raidottaa siitä pituuksien keskeltä, jos haluaa ylläpitää vaaleaa latvoissa?

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 14:51
Kirjoittaja Mena
Uppista. Löytyiskö joltain hyviä neuvoja miten tehdä käänteisesti ombre/balayage itse? Lähinnä että miten on järkevintä levittää väri ym... Kampaamo ei ole vaihtoehto koska aion toteuttaa homman hennalla. Mulla on siis nyt koko pää kuparinoranssi ja tyviosuus on se mikä pitää käsitellä tummemmalla värillä.

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 16:09
Kirjoittaja Memmuuh
^ Suosittelen katsomaan videoita youtubesta niin saa parhaimman käsityksen. :) Löytyy ihan kampaajien videoita heidän työstään ja myös ihan amatöörejä miten värjäävät itse itseltään.

Mä oon itse katsonut aaaikas monta videota vaalentamisesta ja myös tuosta tyven värjäämisestä kun halusin oman tyven tummemmaksi ja lopputulos on mielestäni aika jees kun itse värjäsin. :D

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 16:49
Kirjoittaja Mena
Heh, olen seikkaillut youtubessa koko päivän. Ei sulla sattuis olemaan lemppariohjevideota? Ja kuvia lopputuloksesta? Myös yksärillä käy jos et halua laittaa kaiken kansan näytille. ;D
Mulla on tässä vielä sellanen kiva bonus että jos teen itse niin joudun levittämään värin vasurilla kun tuo leikkauksesta toipuva oikea käsi ei vielä taivu edes 90 asteen kulmaan. ::)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 19:41
Kirjoittaja Morrigan
Mena kirjoitti: Uppista. Löytyiskö joltain hyviä neuvoja miten tehdä käänteisesti ombre/balayage itse? Lähinnä että miten on järkevintä levittää väri ym... Kampaamo ei ole vaihtoehto koska aion toteuttaa homman hennalla. Mulla on siis nyt koko pää kuparinoranssi ja tyviosuus on se mikä pitää käsitellä tummemmalla värillä.
Mites tämä?


Edit: Aika taikuri täytyy kyllä olla jos yhdellä kädellä meinasit selvitä ;D

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 19:50
Kirjoittaja Mena
Ton mä itseasiassa katsoinkin jo tänään (ja samalla miljoona muutakin) ja tuo oli tähän mennessä paras löytämäni. Värjäsin heinäkuun lopulla tyven vasurilla, vaatiihan se vähän kikkailua ja triplasti enemmän aikaa mutta ei ihan mahdoton tehtävä. Hennalla ei ole niin kiire levittämisen kanssa. ;) Nyt sain yhden ihan kampaajan suostumaan levittämään mulle värin jos vaan maltan odottaa pari viikkoa. Kaikkimullehetinyt-Menaa ei vaan ole luotu odottamaan joten saattaa olla että päädyn yrittämään itse.... ::)

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 19:59
Kirjoittaja Morrigan
^Tossa videossa on kyllä ihan onnistunut lopputulos, mutta en jotenkin ymmärrä miten se syntyy kun lopulta näyttää että koko tyvi olisi tasaisesti lätkitty tolla tummemmalla sävyllä ja silti lopputulos on noin "raidoitettu".

Vs: Monisävyvärjäys

Lähetetty: 19 Elo 2016, 20:13
Kirjoittaja Memmuuh
^ Se tummempi tyvi kuultaa noiden vaaleiden osioiden läpi niin näyttää vähän raidoitetulta. :)  Ei sitä tosiaan tarvi kun laittaa melko tasaisesti tyveen ja pikkuisen häivytellä sitä rajaa ja takaa tekee tyven vähän pidemmälle kun edestä.

Sinänsä melko simppeliä, mutta on se itse tehtynä vähän taiteilua ja saa varoa ettei se väri tosiaan mene kuin siihen tyveen. Kahden peilin avulla näkee myös itse laittaa hyvin taakse, ovellinen ( siis ei liukuovellinen vaan sellainen normaalisti aukeava ;D ) peilikaappi on siinä ihan loistava. ;)