Monisävyvärjäys

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

L'Orealilta on näköjään ilmestynyt ihan ombre- tai liukuvärjäysvärikin (Suomessa en kyllä ole mosta nähnyt):

http://www.ebay.co.uk/itm/LOREAL-PARIS- ... 159wt_1164
* 1b F ii *
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Maasha »

^ Mitenhän tuo eroaa tavallisesta hiusväristä? :)
2b M iii
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Se on vain vaalennusaine, paketteja on kolme erilaista jotka ovat eri vahvuisia eri tummuusasteisille hiuksille. Käytännössä siis ainetta on sen verran että sillä saa vaalennettua latvat.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Nynina

Liukuvärjäys

Viesti Kirjoittaja Nynina »

Aloitan keskustelun liukuvärjäyksestä, koska ei ollut tästä aiheesta mitään omaa keskustelua. Liukuvärjäyksestä on tullut muotijuttu, ja itse olen myös kiinnostunut tästä. Onko kokemuksia? Mitä maksaa kampaajalla? Onko hankalaa päästä liukuvärjäyksestä eroon, eli miten toimia kun kyllästyy siihen että osa tukasta on erivärinen? Kaikenlaista keskustelua nyt liukuvärjäyksestä, mielipiteitä, ideoita, kokemuksia!! :) :)
Nynina

Vs: Liukuvärjäys

Viesti Kirjoittaja Nynina »

Onko kukaan kokeillut Kevin Murphyn Color bugia?
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Liukuvärjäys

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Nynina, täällä on jo ketju monisävyvärjäyksista, mukaan lukien liukuvärjäykset, http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=4 :)


Yhdistin liukuvärjäysketjun tähän monisävyketjuun
- calypso
Viimeksi muokannut Suvivilja, 18 Joulu 2012, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Chantel

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Suvivilja kirjoitti: L'Orealilta on näköjään ilmestynyt ihan ombre- tai liukuvärjäysvärikin (Suomessa en kyllä ole mosta nähnyt):

http://www.ebay.co.uk/itm/LOREAL-PARIS- ... 159wt_1164
Itse testasin tuota, eBaysta juurikin ostin kun ei muualta saanut. Oma hiusväri (jota olen nyt urheasti vuoden kasvattanut) on suunnilleen 7 asteinen, joten otin vaaleimman (3). Tuli kyllä todella vaaleaa jälkeä minimivaikutusajalla, tosin pohjalla oli jo noin 8-asteiseksi 6kk sitten vaalennetut latvat. Mukana tullut kampa oli ihan kätevä, jos haluaa tasaisen rajan tumman ja vaalean välille. Itse kuitenkin pidin luonnollisempana perus Schwarzkopf -raitaharjalla saamaani jälkeä.

Jos on suunnitellut liukuvärjäystä eikä raaski kampaajalle mennä, on tuo Wild Ombres kyllä ihan kokeilemisen arvoinen  :ts
kiki
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 14:38

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja kiki »

Nyt minäkin taisin vähän innostua tuosta liukuvärjäyksestä. Tällaisia hiuksia yritän kotikonstein tehdä. :) Lähtötilanteeseen palaaminen ei taida olla vaikeaa, joten uskallan kokeilla. :D
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Amy »

pinkpepper kirjoitti: Liukuvärjätyt hiukset näyttää kyllä kivoille! Aion ehkä itsekin parin viikon päästä kokeilla, mietin vaan osaakohan kampaajani tehdä onnistunutta liukuvärjäystä, vai pitäisikö ottaa vaan raitoja. Ja mulla on latvoissa niin monta kerrosta tummaa väriä, että en tiedä onnistuisiko edes. Jatkan ombre/balayage hiuksien googlailua  :D

edit. Mitä mieltä olette näistä? Tämän kuvan kanssa ajattelin mennä kampaajalle. Ehkä.
http://aijaa.com/0076710228920
Aivan ihanat on nuo linkin hiukset! Mulle tehtiin pari viikkoa sitten suht samanlainen, tosin kontrasti ei ehkä ole ihan yhtä selkeä. Minusta oli ihanaa, että kampaaja ehdotti ettei vaalennettaisi ollenkaan vaikka pohjani oli lähestulkoon yhtä tumma kuin tuossa linkin kuvassa tyven väri.

Mulle laitettiin jotain uutta väriä, joka on kai vähän raitavärin tyyppinen, tehdään vahvemmalla hapetteella ja muistaakseni ne oli nimeltään jotain helmiäisvärejä? Se väri siis vaalentaa itsessään jonkin verran. Mulle iskettiin suoraan tollaiseen ehkä kolmosen pohjaan liukuväri sillä helmiäisvärillä, sen nimi oli muistaakseni helmiästuhkanvalkoinen ja siitä tuli nätti kullanruskea. Seuraavan kerran haluan ihan hitusen vaalentaa lisää ja nostaa liukuväriä vähän ylemmäs, tällä hetkellä alkaa hieman leuan alapuolelta. Mutta oon jo nyt tosi tyytyväinen! :)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Liukuvärjäys

Viesti Kirjoittaja elly »

Nynina kirjoitti: Aloitan keskustelun liukuvärjäyksestä, koska ei ollut tästä aiheesta mitään omaa keskustelua. Liukuvärjäyksestä on tullut muotijuttu, ja itse olen myös kiinnostunut tästä. Onko kokemuksia? Mitä maksaa kampaajalla? Onko hankalaa päästä liukuvärjäyksestä eroon, eli miten toimia kun kyllästyy siihen että osa tukasta on erivärinen? Kaikenlaista keskustelua nyt liukuvärjäyksestä, mielipiteitä, ideoita, kokemuksia!! :) :)
Työnnänpä lusikkani tähän soppaan, kun kokemusta yhdestä liukuvärjäyksestä löytyy. :)

1. Liukuvärjäys on ihana.
2. Liukuvärjäykseni maksoi kampaajalla ~160€.
3. Ei ole hankala päästä eroon. Itselläni oli kahta sävyä, joten liukuvärjäyksestä poistuessani näitä osioita varten kampaaja sekoitteli eri värit. Ei iso homma. :)
4. Mielestäni kaunein ja helppohoitoisin, mikäli liukuvärjäyksen yläosa (yleensä se tummempi sävy siis) on lähellä omaa sävyä. Muussa tapauksessa saatat saada ihanan vaaleat latvat+tumma tyvi+vaaleampi juurikasvu -kombon, joka oli mielestäni ikävä ylläpidettävä. Tämä oli osasyy siihen, miksi luovuin liukuvärjäyksestä.
5. Pohdittavaa liukuvärjäystä suunnitteleville: kohta jossa väri vaihtuu. Ensimmäinen liukuvärjäykseni oli huono, sillä blondilatvoja oli suhteessa liikaa ruskeaan tyveen (tummemmat sävyt pukevat minua paremmin kuin vaaleat). Kun tummaa tyviväriä siirrettiin alemmaksi, niin kasvot kehystyivät kauniimmin ja koko roska alkoi pelittää paremmin.
6. Minulla on ollut viikon jo värikriisi, ja nyt tämän kirjoittamisen jälkeen haluan taas liukuvärjäyksen. Hieno homma.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Nostellaanpas tätä vanhaa ketjua. Kertokaas miten tuollaisen ombre/balayage värjäyksen ylläpito käytännössä toimii? Siis kun se tumma osuus ikään kuin laskeutuu hiusten kasvaessa niin täytyykö sitten jossain vaiheessa tehdä värinpoistoa/raidottaa siitä pituuksien keskeltä, jos haluaa ylläpitää vaaleaa latvoissa?
1bMii, vaalennettu.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Uppista. Löytyiskö joltain hyviä neuvoja miten tehdä käänteisesti ombre/balayage itse? Lähinnä että miten on järkevintä levittää väri ym... Kampaamo ei ole vaihtoehto koska aion toteuttaa homman hennalla. Mulla on siis nyt koko pää kuparinoranssi ja tyviosuus on se mikä pitää käsitellä tummemmalla värillä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Suosittelen katsomaan videoita youtubesta niin saa parhaimman käsityksen. :) Löytyy ihan kampaajien videoita heidän työstään ja myös ihan amatöörejä miten värjäävät itse itseltään.

Mä oon itse katsonut aaaikas monta videota vaalentamisesta ja myös tuosta tyven värjäämisestä kun halusin oman tyven tummemmaksi ja lopputulos on mielestäni aika jees kun itse värjäsin. :D
Viimeksi muokannut Memmuuh, 19 Elo 2016, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Heh, olen seikkaillut youtubessa koko päivän. Ei sulla sattuis olemaan lemppariohjevideota? Ja kuvia lopputuloksesta? Myös yksärillä käy jos et halua laittaa kaiken kansan näytille. ;D
Mulla on tässä vielä sellanen kiva bonus että jos teen itse niin joudun levittämään värin vasurilla kun tuo leikkauksesta toipuva oikea käsi ei vielä taivu edes 90 asteen kulmaan. ::)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mena kirjoitti: Uppista. Löytyiskö joltain hyviä neuvoja miten tehdä käänteisesti ombre/balayage itse? Lähinnä että miten on järkevintä levittää väri ym... Kampaamo ei ole vaihtoehto koska aion toteuttaa homman hennalla. Mulla on siis nyt koko pää kuparinoranssi ja tyviosuus on se mikä pitää käsitellä tummemmalla värillä.
Mites tämä?


Edit: Aika taikuri täytyy kyllä olla jos yhdellä kädellä meinasit selvitä ;D
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin