Monisävyvärjäys

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Tällä hetkellä päässä vaikuttaa kaksi eri väriä: Ferian sävy 2.16, mystic black kehyksenä hiusten ympärillä (siis kaikki ihon viereiset hiukset otsasta sivujenkautta niskaan... Sitten muualla päässä on vain juurikasvussa kirkkaan oranssinpunainen sävy Liven Real Red. Tuohon ferian mustanviolettiin sävyyn sekoitin vielä vanhaa ferian kirkaanpunaista colorboosteria, joten siitä pitäisi tulla aika punamusta kun pohjanakin on punainen :) Sitten kun nämä olen huuhdellut laitan vielä koko päähän punaisen suoraväri-tehohoitosekoituksen, vähän piristystä noihin punaisiin osioihin, ja punertavaa kiiltoa lisää tummaan...näkee sit millanen tulee ;D
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^^Tuosta värinpoistosta... Käsittääkseni kylmistäkin tummista sävyistä on odotettavissa värinpoiston jälkeen se oranssinkellertävä värivaihe, ennen kuin saadaan vaalea lopputulos.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^kyllä on odotettavissa, koska se oranssi ja keltainen ovat väli sävyjä hiuksen vaalentuessa, eli eivät riipu lähtösävystä vaan tummuusaste on se joka ratkaisee.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Mä en tiedä kuuluuko tää tänne, mutta mä laitoin eilen Castingin vaaleanruskean kun kyllästyin saman tien sekaisen vaaleisiin hiuksiini. Kääräisin ennen värjäysoperaatiota etuhiusten ylimmän kerroksen folion ja talouspaperin alle suojaan. Annoin vaikuttaa, pesin ja lopputuloksena sain siistin keskiruskean hiuksiston, jossa näkyy etuhiuksissa toi vaalea kerros/raita. Olen tyytyväinen  8)
.mansikka.

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja .mansikka. »

Minkälaiset monisävyvärjäykset on nyt IN? Mulla on ollut nyt kauan ihan tummanruskea tukka ja kinuskinvärisiä raitoja. Tahtoisin jotain uutta nyt eli vinkkejä saa antaa!! Millä tyyleillä teidän hiuksianne on värjäilty monisävyvärjäyksissä?
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja MAS »

Nyt olis haussa vinkkejä tämän kevään hiusmuodista ja varsinkin monisävyvärjäyksistä! Linkkejä tai kuvia olisi kiva löytää enemmänkin, itse en kovinkaan montaa hyvää sivustoa ole löytänyt.

Kampaaja & väri ovat tilattu, lähtötilanne tälläinen 8-sävyinen (hartiamittainen) tukka, johon on jäänyt aika paljon punertavaa Elvital ruskeiden hiusten naamiolla "värjäilystä". Tarkoitus olis laittaa oman sävyn lisäksi jotain vaaleampaa + liilaa, hukassa vain se että mitä mihinkin ja kuinka paljon... joku rockrock malli olisi kiva, mistäköhän löytyisi?
1b F ii
LP_Alice

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Mun kaveri äskettäin kävi värjäyttämässä tuollaisiksi. Ensimmäisellä kerralla ei kuulema muuttunut hiukset yhtään (tosin hän kävi silloin amisharjoittelijan luona), toisella kerralla kyllä näkyi mutta liukuvärjäys ei ollut kovin onnistunut ja raja tumman ja vaalean välillä varsin selkeä. Mutta varmasti löytyy myös kampaajia jolta tuo sujuu. :)
Chantel

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Chantel »

^^ Yritin Redkenillä käydä värjäyttämässä hiuksia juuri noin liukuvärjäysmäisesti / balayage-tekniikalla, ja tosiaan ajattelin että jos jossain niin kyllä siellä osaavat. Kissan viikset, ihan normiraidat oli lopputuloksena.

Siispä n. 4kk myöhemmin päätin kokeilla laittaa itse, Googlasin "balayage at home" tms ja löysinkin tosi hyvän ohjeen, joka oli ollut ilmeisesti New York Times'n style-osiossa. Kikka oli, että levittää hiu´snaamiota ensin kauttaaltaan hiuksiin, jolloin raita-aineeseen tulee enemmän "liukua". Lopputulos on silloin "sumea" eikä palkkimainen, niinkuin normiraitoja laittaessa. Onnistui tosi kivasti, ainoastaan olisin voinut ottaa 2 astetta eroa hiusvärien välillä, lopputuloksena ero olisi ollut selkeämpi.

Käytin siis L'Oréal Excellence Cream'n 7-sävyä (pohjalla hiukseni olivat n. 9-asteiset ja halusin oman seiskani takaisin) ja latvoihin sitten Franck Provost'n 8. Tosi hyvä lopputulos tuli, vaikka vähän hirvitti :)
elluee

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja elluee »

löysin kanssa netistä jotain ohjeita miten voi tehdä kotona, laitoin eka normaalisti värin päähän, sitten blondilla latvoihin sen liukuvärin. sit alko vaan silleen normaalisti laittaa silleen alhaalta päin vaikka muutaman sentin korkuiselle alueelle, anto vaikuttaa muutamia minuutteja, sitten lisäs väriä taas ylemmäs ja antaa vaikuttaa. että liikkuu silleen asteittain ylöspäin. sitten oli vinkki myös että jos jollain harjalla (esim hammasharja tai joku hiusvärisuti tms) hankaa sitä rajakohtaa niin se ei ole niin selvä. ja myös hoitoaineella hankaaminen laimentaa sitä.

senhän värjäyksen voi tehdä toisinkin päin, värjää samallailla kun värjäis juurikasvun, mutta sitten jollain harjalla levittää sitä vähän pidemmälle ja käyttää tota hankaustekniikkaa :D
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja nukka »

Tahtoisin hiuksiin sellaisen leveän poikittaisraidan takaraivon seutuville. Siis sellaisen että se ei juurikaan näy kun hiukset ovat kiinni mutta kampauksissa erottuu sitten paremmin. Onkohan sille värjäystyylille jotain oikeaa nimeä?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
cilla
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:02

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja cilla »

Mulla oli vuosi sitten liukuvärjäys tukassa. Otin kaverillani, joka on siis kampaaja. Tykkäsin siitä hirveästi ja oonkin suunnitellut puhelua siihen suuntaan josko taas kesäksi jotain sellasta.
Pidin itsekin yllä sitä liukuvärjäystä värjäämällä aina tyven ja latvat ja onnistuin siinä ihan hyvin, kunnes sitten talven tullessa kyllästyin ja lätkäsin koko tukan taas tummemmaksi.
SSpiegel

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Yritän tänään diy ombre-värjäystä. Ostin ihan Nutrissen jonkun raitapaketin, joka lupaa 4-6 asteen vaalennusta. Vähän jännittää, mutta toisaalta, olen suunnitellut jo tosi pitkään hiusten leikkaamista, joten jos siitä ihan katastrofi tulee, ei harmita vaikka joutuisi samantien parturiin.  ;D Pitänee kuitenkin kytätä läpi vielä muutama youtube-video ennen kuin alan toimeen...
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

L'Orealin sivuilta löysin tällaisen 'asiantuntijan vinkin' kahden eri sävyn käytöstä värjätessä; onkohan kukaan kokeillut ihan tällaista kuin tässä kuvataan, ja miten se onnistui? (Tässä puhutaan CCG:sta, mutta käyhän tämä varmasti muihinkin väreihin.)

"Mikäli olet jo harjaantunut hiusvärien käyttäjä, tässä asiantuntijan vinkki, jolla korostat hiustesi väriä Casting Crème Gloss -värillä : käytä 2 eri sävyä, luonnollista sävyä niskaan ja ohimoille ja räväkämpää sävyä päälaelle.

Värjäys 2 eri sävyllä korostaa leikkausta ja kerroksittain leikattuja osioita. Esimerkiksi: vaaleaa no. 8 niskahiuksiin ja punertavaan taitettua vaaleaa no. 6 hiusten etuosaan; intensiivistä mustaa ja luumuun tai violettiin vivahtavaa ruskeaa kastanjanruskeaa ja mahonkia…"

Viimeksi muokannut Suvivilja, 08 Touko 2012, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mun kesätukkahimotus on persikkalatvat  :P Lauantaina mun pää raidoitetaan ja jos latvat kestää vaalennuksen niin haluaisin häiden jälkeen kokeilla niihin persikkaa.

Kuva
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Liukuvärjätyt hiukset näyttää kyllä kivoille! Aion ehkä itsekin parin viikon päästä kokeilla, mietin vaan osaakohan kampaajani tehdä onnistunutta liukuvärjäystä, vai pitäisikö ottaa vaan raitoja. Ja mulla on latvoissa niin monta kerrosta tummaa väriä, että en tiedä onnistuisiko edes. Jatkan ombre/balayage hiuksien googlailua  :D

edit. Mitä mieltä olette näistä? Tämän kuvan kanssa ajattelin mennä kampaajalle. Ehkä.
http://aijaa.com/0076710228920
Viimeksi muokannut pinkpepper, 20 Touko 2012, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin