Monisävyvärjäys

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Mitä on monisävyvärjäys?

Silloin kun viimeksi värjäsin kampaajalla, ei tuota sanaa vielä käytetty. Nykyisellä kampaajallani on kuitenkin usein tarjouksia monisävyvärjäyksistä ja olen miettinyt, mitä sillä oikein voi pyytää. Onko esimerkiksi se monisävyvärjäys, jos hiuksiin laitetaan tietty pohjasävy ja sitten erivärisiä raitoja?

Edit. Tämä on nyt muutenkin monisävyvärjäysketju, joten olisi kiva kuulla (jopa nähdä  ;)) erilaisista kivoista monisävyvärjäyksistä.
Viimeksi muokannut Luomo, 26 Tammi 2006, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Monisävyvärjäyksessä käytetään kirjamellisesti monia eri sävyjä. Ehkä 2-4 eri sävyä on järkevä määrä. Mä olen tehnyt paljon monisävyvärjäyksiä ihan kotona. Erilaisia raitaviritelmiä, sekä erivärisiä osioita, itselleni, perheelleni ja kavereille.
  Eilen tein monisävyvärjäyksen mieskokelaalleni. Lähtötilanne oli värjätty pikimusta, jossa pari senttiä tummanruskeaa juurikasvua. Ensin laitoin juurikasvuun ( :D ) Ferian colorbooster sävyn 3.66, eli hyvin tumma punainen, mutta ilman sitä colorbooster tuubia. Samaan aikaan osaan latvoista laitettiin vaikuttamaan raita-aine. N. vajaan tunnin päästä värit pestiin pois. Raita aine oli vaalentanut halutut osat tumman ruskeiksi. Noh, lisää raita-ainetta päälle, ja 45 min odottelua, tulos vaaleanruskea/tumma kupari. Sitten vielä vaalennettujen osioiden päälle Cutrinin punaista hoitoainetta, johon sekoitettuna väripigmenttilitkua colorbooster tuubista.
  Lopputulos: Tyvi melkein musta, tumma punavioletinaruskea, osa latvoista edelleen pikimustat, osa syvänpunaisen eri sävyissä. Aika hieno tukka, vähän sellainen anime-henkinen. Laitan kuvaa jos saan...
Jadele
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 11:09

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Jadele »

Hei Kuukunen, kerroppa millainen väristä tuli ilman sitä color buusteria? Näkyykö se punainen paljon?
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Ei ole kamalan punainen, ennemminkin punertavan ruskea - aika tumma, 3-asteinen.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Efva »

Kunhan otsis tokenee tästä viimeisimmästä nyrhimisestäni ja kasvaa hieman pidemmäksi, ajattelin värjätä siihen vähän eriväristä osiota. Todennäköisesti siis pari punaista raitaa. Alle raitaväri ja päälle punaista suoraväriä, mutta onko väliä, minkä suoravärin valitsen? Kävisikö ihan Color Pulse, vai tarttuuko jokin muu merkki vaalennettuun paremmin?
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Varmasti on ihan sama minkä merkin valitsen, suoravärejähän ne kaikki suoravärit kuitenkin ovat  ;)
Eli ei varmasti eroa tarttuvuuksissa, samalla tavalla kuitenkin toimivat kaikki.
Pulsessa on ilmeisesti enemmän pigmenttiä kuin joissakin muissa suoraväreissä?
Siltä kantilta ottaisin pulsen, saa kirkaammaan lopputuloksen vähemällä värimäärällä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Efva »

Noin arvelinkin, kiitos Ishamael. Varmaankin sitten valitsen tuon Color Pulsen, ainakin käyttämissäni ruskeissa sävyissä on ollut ihan kiitettävästi pigmenttiä. :)
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Vähän tuota Mirrenkin tekstiä sivuten, mitenhän onnistuisi monisävyisyys hiuksiin pelkillä suoraväreillä? Ajattelin, että jos yrittäisi levittää vaikka kahta eri sävyä silleen osio osiolta, antaisi vaikuttaa ja sitten huuhtosi pois. En haluaisi mitään jyrkkää kontrastia, vaan ihan toisiaan lähellä olevia sävyjä. Millähän se levitys onnistuisi parhaiten, siis meinaan jollain siveltimellä, kammalla...?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja deko »

mooniga kirjoitti: Nyt olisi halu saada tuo ala osa colorpulsen Karamellin ruskea väriseksi! Pitääkö minun ensin tehdä värinpoisto tummiin osiin vai miten? Tuo kun on vaaleampi sävy kuin tämä nykyinen...
Hukkaan menee CP karamellinruskea jos liian tummaan pohjaan laitat, ei näy kuin vähän kiiltoa. Eli joudut vaalentamaan pohjaa. Tokihan sitä voisi kuvitella tekevänsä pienen testiraidankin.
Nuppu kirjoitti: mitenhän onnistuisi monisävyisyys hiuksiin pelkillä suoraväreillä? Ajattelin, että jos yrittäisi levittää vaikka kahta eri sävyä silleen osio osiolta, antaisi vaikuttaa ja sitten huuhtosi pois.
Itse en tuollaista urakkaa laiskuuttani suoraväreillä tekisi, minun päässä suoravärin kestoaika on yleensä vain viikko. Mutta ihan hyvin sen pitäisi onnistua. Värit saattavat vähän toisiinsa sekoittua ellei käytä folioita. Itse levittäisin ihan sormin osiot, toki hanskat kädessä. Saa levitettyä tarkasti ja hierottua väriä levitysvaiheessa hiukseen. Ja suoravärillä on helppo testata kun se lopputulos ei todellakaan ikuinen ole.
this too shall pass.
rolla

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mä olen paljon harrastanut monisävyvärjäystä kotona. Kaikkea vaan päähän mitä kaapista löytyy  ;D Tätä ei tosin kannata kokeilla, jos haluaa olla hillityn hienoissa hiuksissa. Itse taas usein tykkään, että ei ole niin samanväriset hiukset jokapuolelta.
alessia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 10:18

Polycolorin moniväriraidat

Viesti Kirjoittaja alessia »

Tänään vilahti telkkarissa mainos jossa mainostettiin Polycolorin kaksivärisiä raitoja. Kahdesta tuubista vedettiin värit päähän. Onko kukaan ehtinyt kokeilemaan? Voisikohan tällä tosiaan tehdä värillisiä raitoja, esim. tummia tai punaisia, vaikkapa vaalean tukkaan?

Yhdistelin tänne. T. Kikka
Viimeksi muokannut alessia, 14 Syys 2006, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Polycolorin moniväriraidat

Viesti Kirjoittaja Shine »

Itsekin tuon mainoksen olen bongannut, ja muistaakseni Sokoksen mainoslehdessä noita oli tyrkyllä.
Siinä kuvassa oli kaksi eri pakettia; toinen joku blonde-caramel ja toinen blonde-mocca, tai jotain sinne päin  ;)
Eli vaaleahkoja raitoja noilla tehdään.

Itselläni hyvin vaaleat hiukset, ja ajttelin että saisiko noista hieman sävyä/eloa tähän päähän..
Tosin kun on noita PolyBlondeja, niin mietin että mahtaako noi olla vaan sellaista vaalentavaa kestoväriä joilla olisi tarkoitus tehdä vaalempia raitoja TUMMEMPAAN tukkaan, vai tuoko nuo myös väriä platinan vaaleeseen tukkaan  ???

Ja kun molemmissa kaksi väriä, niin onkohan tuo "blonde" ainoastaan vaalentava, sitä kun en tähän päähän enää kaipaa.. Eipä noista tiedä ennen kuin kokeilee  :D
alessia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 10:18

Vs: Polycolorin moniväriraidat

Viesti Kirjoittaja alessia »

Äsken tuli tuo mainos taas. Kyllä siinä näytti olevan toinen väri sellaista hieman tummempaa punertavaa jota laitettiin vaaleisiin hiuksiin. Mutta toinen tosiaankin varmaan oli ihan vaaleaa.
Missä sokoksen lehdessä tuosta on ollut juttua? Löytyykö netistä? Yritin katsella sokoksen sivuilta, mutta laihoin tuloksin.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Monisävyvärjäys

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Miten tämä värjäys on tehty?


Kuva
silly

Monisävyvärjäys - suuri katastrofi

Viesti Kirjoittaja silly »

Hei,

Mulla oli kirkkaat, tuhkanvaaleat hiukset, jotka pidemmän mietiskelyn jälkeen menin kampaajalle värjäämään tummemmiksi. Sovimme, että laitetaan juureen ja alahiuksiin tummaa ruskeaa ja päälle vaaleiden sekaan vaalean ruskeita raitoja. Kerroin kampaajalle kauhukokemuksistani kuinka aikaisemmin samanlaisessa tilanteessa omat vaaleani ovat värjäytyneet "tunkkaisiksi" ruskean värjäysaineen takia, siis pesun yhteydessä. Kampaaja vakuutti, että näin ei voi käydä, sillä vaaleiden hiusten kohdalla ei ole käytetty hapetetta (tms), jolloin väri ei voi tarttua.

Pesupaikalta tullessani näin saman näyn kuin aina aikaisemminkin. Vaaleat hiukset olivat tunkkaiset, vaaleanruskeat "raidat" sekoittuneet täysin niihin entisiin vaaleisiin kohtiin. Kampaaja rauhoitteli, että kyllä se siitä kirkastuu takaisin, kun pari kertaa pesen. Nyt kaksi kuukautta myöhemmin muutosta ei värissä ole tapahtunut.

Nyt tilanne on niinkin ikävä, että tuon keinotekoisen tumman "juurikasvun" juuressa on OMA, vaaleahko juurikasvuni! Eli mulla on tavallaan nyt kaksi juurikasvua, epätoivottu väri ja liian vähän rahaa mennäkseni kampaajalle joka osaa hommansa. Olen kuukauden kuluttua lähdössä viideksi viikoksi reissuun, missä hiukset varmaan auringossa vaalenee, mutta sekin voi olla loppujen lopuksi Suomeen palattuani täysi katastrofi.

Eilen tosin kokeilin tutulla L´orealin Helsinki-sävyllä tehdä muutamia raitoja noihin vaaleahkoihin, tunkkaisiin osiohin, eikä se nyt ainakaan vihreäksi muuttunut. Ei siinä toisaalta suurta eroa ole huomattavissa, ehkä ihan hiukan vaaleampi tulos. Suurimpana ongelmana on nyt noi tummat, haalistuneet, uloskasvaneet osiot!

Olkaa kilttejä ja kertokaa vinkkejä kuinka pääsen tästä suhteellisen "smoothisti" takaisin vaaleaksi. Varallisuus ei ole tällä hetkellä kehuttava ja epäilen tuon kuukauden reissun haalentavan kaiken sen, mitä ikinä siihen täällä kallilla laittaisinkaan..

Help!

Yhdistin viestisi tänne monisävyvärjäys-ketjuun. T. Kikka
Viimeksi muokannut silly, 13 Marras 2006, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin