Latvasuoja

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Lueskelin tätä ketjua mutta en nyt ymmärtänyt että kumpi olisi parempi latvasuoja, joku supersilikoninen tuote vai esim. kaakaovoi? Mietin vaan että jos silikoni kerrostuu latvoihin kunnolla niin hoitavat aineet eivät pääse latvoihin -> latvat räjähtävät. Vai olenko ihan hakoteillä?  :o
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Silikoni kerrostuu latvoihin osittain, mutta varmasti myös kuluu osittain pois. Öljyt tekevät samaa, ne voivat kerrostua latvoihin ja siten molemmissa tapauksissa kannattaa muistaa käyttää syväpuhdistavaa shampoota välillä. Uskon että öljyt ovat ainakin luonnonmukaisempi tapa suojata latvoja, tosin huonona puolena on mahdollinen lähmääntyminen. Jos taas öljyä laittaa todella vähän, onko siitä apua? Olen pohdiskellut aihetta tässä muutaman päivän ja päätin kokeilla molempia tapoja. Siten varmaan huomaa kumpi sopii itselleen paremmin, ja ainakin suojaa latvansa jotenkin  :) Osahan ei koe tätä muutenkaan tarpeelliseksi. En ole itsekään kokenut ennen kuin vasta nyt hiusten saavuttaessa olkapäämitan. Ehkä näitä tapoja voisi myös vuorotella? Käyttää öljyjä vaikka kun hiukset ovat kiinni/ viettää kotipäivää. Aukipitäessä en ole ihan varma uskaltaisinko edes laittaa öljyä hiustenlatvoihin, jos päällä on esim. valkoinen silkkipaita. Tässä tapauksessa silikoninen latvasuoja voisi olla parempi.

Ennen muhitteluja siis kannattaa vaan syväpuhdistaa hiukset että hoitsikat pääsee vaikuttamaan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta en usko että pari kerrosta silikonistakaan latvasuojaa estää täysin hoitoaineiden toimivuuden. Kerrostuminen tässä tapauksessa varmaan tarkoittaa enemmän ihmisiä jotka eivät lainkaan syväpuhdista hiuksiaan. Uskon että normaalille, ihan ok kuntoiselle tukalle riittää kerran viikossa/kahdessa viikossa syväpuhdistus normi hoidon lisäksi, ilman että kerrostumisesta on pahempaa vaaraa... Jos latvasuojien kerrostuminen olisi niin vaarallista, niin miksi kukaan käyttäisi niitä?  Eikö silloin olisi vain parempi antaa hiusten kulua normaalisti :D
Viimeksi muokannut Sassy, 12 Maalis 2011, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
LP_Alice

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Joo, näin mäkin olen ymmärtänyt asian. :D Kyllä sitä myös huomaa, että milloin alkaa latvat olla silikonikerroksen tukehduttamia, ainakin  itse olen huomaavinani. Latvasta tulee latvasuojasta huolimatta rösöinen, ja se tuntuu jotenkin nihkeältä eikä enää silkkiseltä niinkuin yleensä latvasuojan laittamisen jälkeen. Itse käytän siis silikonista latvasuojaa epäsäännöllisesti, mutta koen siitä kuitenkin olevan jonkinlaista hyötyä, jos ei muuten niin ainakin siloitukseen.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Taidampa ottaa molemmat kokeiluun. Syväpuhdistusta en vaan uskalla tehdä useammin kuin kerran kuukaudessa koska muutenkin pesen hiukseni n. 2 kertaa viikossa. Kuinka pitkälle hiukseen latvasuojaa pitää levittää?
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Osa levittää silikoniset latvasuojat kaikkialle korvasta alaspäin, ilmeisesti helpointa jos on paljon kerroksia. Toinen vaihtoehto laittaa ihan vain n. 5 cm pituudelle latvoihin. Ainakin öljyjä käyttäessä uskon että kannattaa laittaa ihan vain latvojen päihin, muuten voi tulla aika rasvaisen näköinen tukka. Jos tukka ei ole kovin haaroittuvaa sorttia niin uskon että myös silikonisten kanssa pärjää samalla tavalla. Itse en ainakaan koe syytä kuorruttaa hiusta koko matkalta silikonilla, vain ihan latvojen suojaaminen riittää.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
dasvidanja

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja dasvidanja »

Minä käytän aina pesun jälkeen silikonillista latvasuojaa, johon sekoitan glyseriiniä ja joskus myös aloeveraa. Tällä hetkellä käytössä bonacure, mutta tänään juuri ostin kokeiluun eclipseä. Muuten käytän iltaisin jotakin öljyä, yleensä kookosta tai mantelia. Syväputsaan noin kuukauden välein hennauksen yhtedessä, eikä kerrostuminen ole ikinä ollut ongelma.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Tästäkin on tässä ketjussa paljon puhuttu, mutta kysyn silti vielä varmuuden vuoksi. Pitääkö latvasuojan siis olla jotakin jossa nimenomaan lukee että "latvasuoja" vai etsinkö vaan tuotteen jonka incissä on ensimmäisenä silikoneja?
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Siis latvasuoja voi mielestäni olla mikä vaan, jossa on paljon silikoneja/öljyjä mutta myös omalla kohdalla on kiteerinä että täytyy olla kosteuttavia ja pehmentäviä ainesosia mukana.

Latvasuojan voi myös tehdä itse silikonittomasta hoitoaineesta, öljyistä ja sotkee ne keskenään. Tämä seos on aika tuhti ja sitä täytyy käyttää varovasti. Joskus sipaisen pelkästään öljyjä latvoihin ja lisäilen sitä mukaa kuin siltä tuntuu.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
LP_Alice

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mulle latvasuoja on nykyään niin must, ettei tulisi mieleenkään jättää väliin kertakaan, niin kuin ennen saatoin tehdä. Mustasta vaaleaan -projekti raasto mun hiuksia niin, että ilman silaripommia ne näyttää ihan karheelta semi-luonnonkiharalta (mulla siis oikeasti varsin suora ja liukas hius). :o Pelottaa myös huomata, että nyt ne latvat on ruvennut katkeilemaan. :( Pitäisi jostain hommata niitä silkkitippoja hiuksille, harmittaa kun en ole löytänyt nettikauppaa mistä voisin omalla Visa electronilla tilata (monet mestat ei huoli sitä jostain syystä), ja hirvittää pelkkä ajatus suomen hinnoista...

Siihen asti saan tyytyä L'orealin Total Repair yöeliksiiriin, joka tosin kyllä siloittaa ja selvittää oikein mukavasti.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Mulla on tapana laittaa latvoihin eka muutama tippa jotain öljyä ja sen päälle todella silikonista seerumia. IHerbistä vähän aikaa sitten ostamani Giovannin Shine of the Times -silikoniseerumi on ihan mielettömän hyväksi osoittautunut tuote. Ei lähmää, tuo runsaasti kiiltoa, silottaa ja kaiken päälle tuntuu vielä hoitavankin! Ihan ehdottomaksi HG-tuotteeksi noussut tuo jo lyhyessä ajassa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Mielestäni ihan paras latvasuoja on marketista saatava Lorkun värihiuksille tarkoitettu jätettävä. Ei lässäytä hiuksia mutta harja solahtaa helposti suihkun jälkeen läpi ja latvat siloittuvat. Ei taida maksaa kuin 3-4e ja pullo on aika iso.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja kuku »

Mä oon miettinyt, että kun käyttää silikonista latvasuojaa, niin estääkö se silikonikerros hoitoaineiden vaikutuksen latvoihin? Että se silikonikerros blokkaisi hoitavat aineet->latvat kuivuu?
2a F ii – Iho: kuiva
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

^Ei kai. Ei ainakaan jos pesee välillä sulfaatillisilla sekä syväputsarilla. Kyllä sen sitäpaitsi huomaa jos latvoihin kerrostuu jotain.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Mä laitan aina ensin hoitavamman aineen latvoihin ja sen jälkeen sitten silikonia. Pesen vähintään kerran kuussa sulfaatillisella syväputsarilla tukan. En ole huomannut mitään kerrostumista latvoissa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja kuku »

Jees, minäkin pesen kerran kuussa syväputsarilla, sillä ainakin luulisi lähtevän! Ostin nyt kokeiluun Bonacuren color save latvasuojan. Täällä ketjussa oli kehuttu sitä repair-versiota ainakin, mutta päätin sittenkin kokeilla tätä. Joskus oon Glissin latvasuojaa käyttänyt, mutta en tykännyt hajusta ja aine kului nopeasti loppuun.

edit// en kyllä yhtään tykkää tästä BC tuoksusta! Pakko myydä eteenpäin.
Viimeksi muokannut kuku, 30 Maalis 2011, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
Vastaa Viestiin