Latvasuoja

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Palikka tarvitsee selkeät ja perusteelliset ohjeet. Eli ihan perusteista.
Onko latvasuoja "pakollinen" kaikille pitkille hiuksille?
Kuinka usein?
Hyödyt ja haitat...vinkkejä..tuotteita..

Eli siis kaikki mitä aiheesta vaan saa irti  :)
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Toinen palikka neuvoo. :D

Ei sen käyttö pakollista ole. Jos latvat eivät hapsuunnu eikä ole kaksihaaraisia, niin ei sitä latvasuojaa silloin tarvitse. :) Mäkin elelin 25 vuotta onnellisen tietämättömänä koko latvasuojasta. Mutta nyt, kun olen tuota Bonacuren (vanhan sarjan) suojaa käyttänyt puolisen vuotta, niin eron huomaa. Aikaisemmin kaksihaaraisia ilmestyi aika pian leikkaamisen jälkeen, mutta nyt - kun viimeisestä latvojen tasauksesta on aikaa sen puoli vuotta - ei kaksihaaraisia ole kuin ihan pari hassua. Pitkien hiusten latvat tietysti joutuvat ihan eri lailla koetukselle kuin lyhyiden hiusten latvat, joten siksi tuo latvasuoja on hyvä apu mm. kasvattajille.

Itse käytän latvasuojaa joka toinen päivä, eli silloin kun pesen hiuksetkin. Ihan hyvin on se tahti riittänyt minulle. Välipäivinä olen joskus laitellut latvoihin sitä Sun Silkin violetissa/lilassa pullossa olevaa jätettävä, kun sellaista joskus entisessä elämässä menin ostamaan ja se jäi tonne kaappiin pyörimään.

Hyötyähän noista suojista on siinä, että latvat todennäköisesti pysyvät paremmassa kunnossa, eivätkä pääse niin pahasti rispaantumaan. Haittana ehkä se, että latvasuoja saattaa tehdä hiuksista vähän tympeän tuntuiset. Vaikea selittää. Mutta esim. mulla on noi latvat ehkä välillä vähän sellaiset tahmeat ja karhean tuntuiset just ton latvasuojan takia.

Ainakin tämän ja HS:n foorun käyttäjien suosiossa taitavat olla mm. tuo Bonacuren latvasuoja ja Redkenin All Soft Soft Ends. Toi Soft Ends on kai vähän hoitavampaa ja Bonacure taas lähempänä pelkkää silikonia. Mulla on käytössä nuo molemmat, ja käytän niitä vuorotellen. Myös toi mainitsemani Sun Silkin jätettävä hoitaa ainakin joidenkin mielestä ihan saman asian. Muitakin paljon silikonia sisältäviä markettijätettäviä ovat jotkut kokeilleet kai ihan hyvällä menestyksellä.

***

Ainiin, voisin tässä samassa ketjussa kysyä, että kai se Bonacuren uudistunutkin latvasuoja on suunnilleen samaa kamaa eikä ainakaan paljon kehnompaa? Itse en ole sitä vielä päässyt kokeilemaan.
Viimeksi muokannut Tuulikaappi, 26 Tammi 2006, 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c M ii, tjsp
MariAnn

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja MariAnn »

Tuota vanhempaa Bonacuren latvasuojaa en ole kokeillut, mutta uutta latvasuojaa olen käyttänyt jo puolisen vuotta ja tykkään siitä kyllä. Kaksihaaraisia hiuksia on huomattavasti vähemmän kuin aiemmin, eli kyllä se ainakin tähän tukkaan tehoaa.  :)
Janda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:17

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Janda »

Mikäs olisi hyvä _hoitava_ latvasuoja? Tuo soft ends on ihan jees, mutta hoitavampi olisi hakusessa. Yleensä tosin käytän lanzan leave in protectoria ja päälle Tigin girl toys mutta jotenkin tuntuu että joku hoitavampi olisi latvoille saatava
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Mitäs mieltä olette latvasuojana El'Vitalin tuuheuttavasta muotoiluvoiteesta:

INC: Aqua,Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Propylene Glycol, Vp/Va Copolymer, Peg/Ppg - 18/18 Dimethicone, Sodium Chloride, phenoxyethanol, Ethylparaben, Polysorbate 20, Polyquaterinum-16, limonene, linalool, benzyl salicylate, Propylparaben, Isobutylparaben, Alphaisomethyl, Ionone, Parfum / Fragnance, Geraniol, Methylparaben, Buthylparaben,
Butylphenyl metylpropional, citronellol, Hexyl Cinnamal, Amyl Cinnamal

Onko tuo alkupään silikonipommi ennemmin  lämpösuoja föönatessa, vai olisiko tästä ehkäisemään kaksihaaraisia ja pitämään se ravinto karvan sisällä?
Neo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1104
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:01

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Neo »

Mulla menee latvat helposti huonoon kuntoon ja mun päälle toimiva yhdistelmä on jätettävä koko päähän+soft endsiä muutama sentti latvoihin, lisäksi kuiviin hiuksiin girl toys. Selvän eron kyllä huomaa aikaan kun en käyttänyt mitään latvasuojaa! Kaksihaaraisia mulla ei ole ikinä ollut mutta aikaisemmin hiusten päät meni sellaisiksi räjähteen näköisiksi.
nicky

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja nicky »

Kiiltoseerumit ovat hyviä, kannattaa muistaa että ensin jätettävää latvoihin, sitten suojaavaa silikonia!
Mikäli latvasuojan laittaa ensin, hoitavat aineet ei pääse sinne latvaan vaikuttamaan vaan jäävät sen silarikerroksen päälle.
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mä olen opetellut vasta pari vuotta sitten käyttämään latvasuojaa. Käytössä on Bonacuren vanhan sarjan suoja, johon olen ollut ihan tyytyväinen. En tiedä kuinka paljon tuon käytöstä on ollut hyötyä, sillä en muista missä kunnossa hiukseni olivat joskus pari vuotta sitten. Kaksihaaraisia mulla ei ole ollenkaan, johtuisikohan se sitten tuosta latvasuojasta. Jättää kuitenkin hiukset mukavan tuntuisiksi ja helpottaa niiden kampaamista, joten jo ihan siksikin käytän.
1b M ii
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Laitatteko latvasuojan kuivaan/pyyhekuiviin hiuksiin?Itse ostin elämäni ensimmäisen Bonacuren uuden latvasuojan ja pähkäilin sen laiton suhteen  ???
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mä laitan pyyhekuiviin. Jotenkin tuntuu silloin levittyvän kaikkein parhaiten.
1b M ii
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä olen käyttänyt aikaisemmin Bonacuren vanhan sarjan latvasuojaa ja tykkäsin kyllä ja kestikin yli vuoden, vaikka usein käytinkin :o Sitä uutta en ole testannut.

Sitten olen kokeillut myös jotain Cutrinin latvasuojaa ja se oli aika kamalaa, jätti tahmaiseksi ja oli kuin jotain liimaa, argh :-/

Nyt on käytössä Matthew Jamesin Split Ends Repair latvasuoja ja tästä tykkään! Paras testaamani tähän mennessä. Ja tässä on 150ml eli kestääkin varmaan mukavan pitkään.

Mielestäni latvasuojalla saa hyvin piiloteltua kaksihaarasia ja jos käyttää ihan säännöllisesti, niin eipä niitä sitten näykään (ehkä joitain vain) ja jos föönaa jne, niin kannattaa latvasuojaa käyttää. Ja vielä, jos haluaa kasvattaa hiuksiaan ja omaa pidemmät hiukset.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Metku »

Eikös jollain merkillä ollut olemassa silikoniton latvasuoja? LC2 tai joku? Onko kellään kokemusta siitä?
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun muistaakseni oli tosiaan tuo LC2. Mulla ei kyllä ole kokemusta siitä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja deko »

Minä nypin latvoihin vähän kaikenlaisia aineita ;D esimerkiksi Tigin O&H hoitis toimii ihan hyvin latvasuojana (kosteisiin ja ihan minimaalinen nokare, muuten tahmaa), samaten Joicon Altima joka on suuri suosikki. Bonacuren sinipulloista löytyy täältäkin, mutta sen tuoksu tympii.  Markettipuolelta sunsilkin violetti ja fructiksen force anti-dry toimivat myös jollain tavalla.
this too shall pass.
Pikkis

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Pikkis »

Mulla on käytössä Schwarzkopfin Gliss-sarjan latvasuoja (Hair Repair-sarjaan kuuluva Haarspitzenfluid). En tiedä myydäänkö sitä Suomessa, ei ole osunut silmään, vaikka sarja muuten tulikin täällä markkinoille. Omani (toista putelia mennään) olen ostanut varmaan Latviasta ja Saksasta. Siellä sarja kulkee nimellä Gliss Kur, Suomessahan taitaa olla vain Gliss  ???

Tykkään kyllä kovasti. Se ei mulla tahmaa yhtään, vaikka aika reippastikin laittaisi. Ennemminkin tuntuu vain häviävän hiuksiin. Siloittaa latvat hyvin ja minä kun föönaan hiukset melkein joka päivä, niin tuntuu, että tämä suojaakin ihan hyvin. Käytän lähes joka päivä, joskus vähän lintsailen, mutta silloin latvat yleensä on jotenkin harottavat ja seuraavana päivänä palaan taas ruotuun!

Bonacurea mulla ei ole koskaan ollut, mutta ammoin tein pikaisen INCI-vertailun, ja niissä näkyi olevan ainakin jotain yhteneväisyyksiä. Saman firman kamaahan nuo siis ovat.

INCI on seuraavanlainen:
CYCLOPENTASILOXANE, AQUA, DIMETHICONOL, QUARTENIUM-80, LAURETH-4, HYDROXETHYLCELLULOSE, LAURDIMONIUM HYDROXYPROPYL HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, PANTHENOL, POLYQUARTENIUM-10, POLYQUARTENIUM-37, PPG-1 TRIDECETH-6, PROPYLENE GLYCOL DICAPRYLATE/DICAPRATE, PARFUM, PHENOXYETHANOL, METHYLPARABEN

Mitä sanovat INCI-asiantuntijat - miltä näyttää? Käytännössä tosiaan hyväksi havaittu!
Vastaa Viestiin