Latvasuoja

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mä käytin aikoinaan Sebastianin Potion 9 latvasuojana. Eilen mieleen pompahti jostain kyseinen tuote ja sitä on pakko hommata uudelleen. Ehkä aika kultaa muistoja tuotteen erinomaisuudesta, kun jämätuubi on kadonnut johonkin. Tai sitten annoin sen siskolleni joka tarvitsi sitä enemmän.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

En ole käyttänyt varsinaista latvasuojaa sen jälkeen, kun leikkautin metrilettini reilu vuosi sitten. Sitä ennen oli käytössä Sebastianin Potion 9 ja Bonacuren repair rescue.

Laitan nykyisin latvoihin normaalisti poispestävän silikonisen hoitoaineen, jonka myös pesen pois, sekä pyyhekuivien hiusten latvoihin hiukan kookos- tai oliiviöljyä. Kumpikin toimii.

Kuriositeettina mainittakoon, että nautin tätä tuotetta päivittäin sekä sisäisesti (terveyssyistä) että sudin sitä kerran päivässä kostutetulla pumpulilla käsivarsiini ja hiusteni latvoihin. Lisätietoa aineesta esim. täältä. Pehmentää mukavasti hiuksia eikä haaroittuneita hiuksia löydy 7 kk leikkaamattomuuden jälkeenkään. Hiukset eivät tosin ole ensisijainen käyttökohteeni. Käytän ainetta sisäisesti yleiseen hyvinvointiin sekä ulkoisesti poistamaan tenniskyynärpääkipujani. Toimii. Pumpuliin jää ainetta vielä käsien sivelemisen jälkeen, joten olen sutinut sillä kokeilumielessä hiuksiani. Ainut miinus siitä, että aine on melkoisen arvokasta.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 22 Huhti 2012, 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

Muistan että olisin joskus lukenu täältä ohjeen omatekoisesta latvasuojasta johon laitettiin kai karitevoita ja silikonitonta hoitista ja sit ehkä jotain öljyä, vai oliko se kaakaovoita? Muistaisko joku tälläistä ohjetta?
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Puf »

Fox's Shea Butter Conditioning Cream

2 osaa sheavoita
1 osa kookosöljyä
2 osaa hoitoainetta

Suosittelen tuoksutonta karitevoita, mun karitevoissa oli sellainen "mieto luonnonläheinen tuoksu" jonka takia koko purkki jäi sitten loppupeleissä käyttämättä kuukauden yrittämisen jälkeen ;D Vähän sellasen tunkkasen salmarin oloinen. Mutta latvasuojana on kyllä todella tehokas!
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

^ Kiitos, juuri tuota ohjetta muistelin :)
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Mulla on käytössä tuo Bonacuren repair rescue. Silottaa latvat oikein mukavasti ja tuubi kestää mulla käytössä kymmenisen kuukautta (150 ml isompi pakkaus). Käytin sitä aina joka toinen tai kolmas päivä. Varsinkin tällä hetkellä se on arvokas apu hiusten siloittamiseen kun pidän reilu viikon taukoa öljyistä kun alkoivat kertyä hiukseen&nbsp; :P
Käytän myös öljyjä jätettävänä/latvasuojana, kuten avokado- ja kookosöljyä ja sheavoita. Toimii hyvin&nbsp; :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mulla on käytössä useampia latvasuojia. Suosikiksi on noussut Fox's Shea Butter Conditioning Cream, jonka teen XZ:n Omena hoitoaineeseen eli tuoksuu hiuksissa ihanalta&nbsp; :-*&nbsp; pelkästään kookosöljyä laitan latvoihin niinä öinä kun laitan hiukset ponnarille tai letille, öljyän sen kohdan hiuksista, johon ponnari tulee.
Sunsilkin latvasuojan ostin halvan hinnan vuoksi, mutta tuon kanssa saa olla tarkkana ettei ainetta osu ihoon. Iho kutisee ja kuumottaa jos vasta laitettu latvasuoja koskee ihoa&nbsp; :(
Tigin After-Party on ihanan kevyt ja riittoisa.
Jonnuli

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mulla on käytössä ollut Bonacuren repair rescue latvasuoja ja sen lisäksi olen laittanut latvoihin argan öljyä.
Kyllä latvat tykkää ja näyttääkin hyvältä&nbsp; :)
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Itse olen alkanut käyttää latvasuojana Schwarzkopfin Smooth'n chic-silottavaa voidetta. Tuoksuu mansikalle, silottaa tukan yyyberpehmeäksi ja tietty suojaa sisältämiensä silikonien ansiosta. Pullo myös kestää kauan. Aikaisemmin en keksinyt tälle käyttöä kun tuntui aina lähmäävän, mutta nykyään ei lähmää ollenkaan vaan silottaa hyvin :)
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Voisikohan Bonacuren Oil Miracle Finishing Treatment -"öljyä" käyttää latvasuojana? :o Sisältää surkean INCI-tuntemukseni mukaan kahta silikonia, joita luulin vesiliukoisiksi mutta jotka eivät näköjään olleetkaan. Tota on helppo laittaa ja tuoksuu ihan hyvältä, vaikkei se tukassa enää tuoksukaan. En ole huomannut sen vaikuttavan tukan ulkonäköön mitenkään, mutta latvat tuntuvat sileämmiltä. On vain jotenkin rikollinen olo kun käytän sitä vastoin ohjetta. ;D Toisaalta jos liukkariakin niin miksei ihan hiuksille tarkoitettua tuotetta...
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

^ Voi.

Oman kokemukseni mukaan kaikki kerrostuu ennenpitkään hiuksiin, öljyt tai silkkarit. Se on ihan sama kummalla hiuksensa päällystää.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Säihke

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Sinimusta kirjoitti: ^^Minun mielestäni myös Bonacuret haisee yleensä pahalle, mutta se Sun Protect-latvasuoja tuoksuu kyllä hyvälle &nbsp;;D Ei haise minusta tyypilliselle Bonacurelle.
Samaa mieltä. Mulla oli joskus tuo bc:n latvasuoja mutta haju oli niin kamala (miehekäs) että oli pakko heittää purkki roskiin. Sun Protect tuoksuu hyvältä.

Mä kasvattelen edellisen latvaräjähdyksen jäljiltä nysäksi leikattua tukkaani ja tarkoituksena olis nyt suojata latvoja mahdollisimman hyvin. Pakko kai siis ottaa joku silikonillinen latvasuoja vakikäyttöön, vaikka olen päänahan kutinan takia yrittänyt vältellä silikoneja. Tuo Bonacure oli siitäkin inhottava aine että en saanut sitä pestyä sormista pois sen jälkeen kun olin sitä hiuksiini laittanut. En ymmärrä miksi se tökötti on niin suosittua. Kaapista löytyisi nyt ulkomailta ostettu suihkutettava kookosöljy-silikonisuihke, pitää varmaan käytellä se pois ja kun tukka kasvaa niin ostaa joku tehokkaampi aine.

-EDIT- Suihkin eilen ja tänään tätä: http://inecto.co.uk/products/haircare-p ... pray/&nbsp; latvoihin ja latvat on tosi sileät ja liukkaat.&nbsp; :o INCI tuossa aineessa on cyclopentasiloxane, coconut oil, parfum, coumarin, benzyl salisylate. Siis voiko pelkkä cyclopentasiloxane meikata latvat tämmöisiksi..? Suojaakohan tuo myös, vai huijaako vaan... Mun ihana tukka!&nbsp; <3
Viimeksi muokannut Säihke, 26 Marras 2012, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja garme »

Oon käyttänyt tottumuksesta vuosia Bonacuren latvasuojaa. Nyt teki mieli kokeilla jotain uutta vaihteeksi, ja ostin Tresemmen latvaseerumin. Olen aina ajatellut että ei kai latvasuojan laadulla voi olla niin paljon merkitystä, silikoni kuin silikoni, mutta tuntuu että latvat on jotenkin paljon huonommassa kunnossa nyt kuin aiemmin. Nyt olen epätoivoissani kokeillut ties millaisia kaapista löytyviä silarijätettäviä latvasuojina (Tigiä, Sunsilkia ym.), mutta täytynee luovuttaa ja palata siihen, mikä hyväksi on todettu. Toki tähän voi olla monta muutakin syytä, mutta kun hiustenhoitorutiinit eivät kuitenkaan kauheasti ole muuten muuttuneet, haluan syyttää latvasuojiani.
iHerb alekoodi: FEW484
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

LUSHin uusi shine so bright -hiusseerumi kaksihaaraisille kuulostaa kyllä tosi hyvältä!
Lainaus nettisivuilta: "Tämä ihmeaine vahvistaa hiuksiasi neitsytoliiviöljyn, reilunkaupan kookosöljyn ja vapaiden kanojen munien voimin."

INCI: Extra Virgin Coconut Oil, Shea Butter, Candelilla Wax, Extra Virgin Olive Oil, Perfume, Neroli Oil, Grapefruit Oil, Rosewood Oil, Fresh Free Range Eggs, Gardenia Extract, Hydroxycitronellal, Geraniol, *Citral, *Farnesol, *Limonene, *Benzyl Benzoate, *Linalool

Ei pahalta näytä olleskaa! ;)

http://www.lush.fi/tuotteet/hiustenhoitotuotteet/SHINE-SO-BRIGHT-108719
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Latvasuoja

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Pakko saada tuota Lushin latvasuojaa kunhan tuo Redken loppuu&nbsp; ;D En tarvitse enää yhtä paikkaavaa kuin Redkenin Extreme.
Vastaa Viestiin