Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kronia »

^^ Harmillinen juttu :( Mulla ei onneksi nyt neljän viikon jälkeen ole vielä mitään ongelmia ilmennyt omien b*long pidennysteni kanssa... Ainoat ikävät olivat alussa päänahan arkuus ennen kuin se tottui lisäpainoon ja tämän jälkeen pari päivää vaivannut paranemisesta johtunut kutina...

Onkohan muuten mahdollista (tää on ihan oma päähänpisto), että luonnokiharilla hiuksilla olisi enemmän taipumusta tuohon juurien rastottumiseen?
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
iines
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 398
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 17:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja iines »

Pidennyksien laittoon reilu viikko aikaa, en malttaisi odottaa :). Mutta kaipaisin vähän vinkkejä mitä tuotteita kannattaisi käyttää ja kannattaako ostaa ns.pidennyksien hoitoon tarkoitettuja tuotteita (mitähän eroa niillä edes on muihin shampoisiin ja hoitiksiin ::)). Olen kyllä lukenut pidennysketjut läpi, mutta täsmällistä tietoa en oikein löydä. Esim, Kronia voisitko mainita ihan minkä merkkisiä shampoita, hoitiksia, tehiksiä ja jätettäviä käytät :)? Nyt mulla on varastossa korjaavia ja kosteuttavia: Joicoa, Lanzaa, Mopia, Tigiä, Nexxua...Tiedän, että korjaavat on turhia pidennyksille  ja Ice taisi mainita, että panthenolia pitäisi välttää shampoissa. Mutta kiva olisi saada ihan tarkkoja tuotesuosituksia.
1aFii. Puolipitkä vaaleaksi raidoitettu.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Iinekselle kommentoisin sen verran, että mielestäni ei kannata ostaa mitään pidennyksille tarkoitettuja tuotteita, koska eivät ole mitenkään parempia. Pääsääntöisesti shampoo edelleen päänahan mukaan, pidennyshius on usein karheaa, joten silikonit ovat hyvästä tässä tapauksessa ;D Hoitoainetta ei saisi mennä sineteille, etteivät lähde liukumaan.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ice »

Periaatteessahan kaikki keratiinia pehmittävä on sineteillekin paha. Nyt löytyi aika mairea soosi näille kiharankuiville pidennyksille, www vitamiini (se pellavansiementapaus) sekoitettuna siihen toffeehajuiseen, jota myös saa 500ml purkissa, terästettynä kiiltotipalla (kautta liukkarilla) :)

Yllättävää muuten noiden so cap -pidennyshoitotuotteiden kanssa, ei riitä usko että tukka niillä hyvänä pysyisi ja haju on kamala. Halpoja toki olivat ;D
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Iines, mulla ei oikeestaan ole mitään hirveän jännittävää kerrottavaa pidennyksiin käyttämistäni aineista, lähinnä oon vaan lutrannu kaikkea mitä kylppäristä löytyy  ;D Ainoo spesiaali on ollut Eros-merkkinen liukuvoide, jota olen turauttanut vähäsen jätettävän sekaan ennen hiuksiin laittamista. Shampoina olen käyttänyt XZ-tuotteita, hoitoaineena Andrew Webbin Daily Strenghtia, Elvital Nutri Glossia ja ja XZ-hoitoja jätettävänä on sellanen keltainen Andrew Webb. Välillä olen pitänyt K-Pak rekkua päässä, mutta kohtuu harvoin. Lähinnä olen tähän mennessä käyttänyt aikaisemmin ostamia jämiä pois, mitään erityistä en ole pidennyksiä varten ostanut, paitsi sen Eroksen  :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
iines
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 398
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 17:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja iines »

Kiitos vastauksista :). Hetki sitten mietinkin, että jos ostaisin just XZ:n shampoon. NG multa löytyy mutta on ollut vähällä käytöllä, kiva juttu jos se toimii hyvin pidennyksiin kun en tykännyt siitä minkälaiseksi se jättää oman hiuksen. Kävin tuossa hiusputeleita läpi ja hyvä hoitsikka/jätettävä voisi olla Joicon Altima jota en myöskään ole pahemmin käyttänyt. Sitten vielä jätettäväksi BC:n latvasuojaa (onpahan ainakin silikonia) ja taitaa tuolta kaapista löytyä liukkariakin :D. Jospa tällä arsenaalilla pärjäisi. Huippua jos pidennyksiin saa kulumaan tuotteita joita ei muuten tule käytettyä sekä ihan markettikamaa, kompensoi vähän sitä rahamäärää minkä uusi tukka tulee maksamaan.

Huomasinkin sun pidennyskuvan Kronia, tosi nätit :)!
1aFii. Puolipitkä vaaleaksi raidoitettu.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kronia »

^^ Kiitoksia vaan kauheasti kehusta, tuli hyvä mieli :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Kronia kirjoitti:
Onkohan muuten mahdollista (tää on ihan oma päähänpisto), että luonnokiharilla hiuksilla olisi enemmän taipumusta tuohon juurien rastottumiseen?

Mä ajattelin ihan samaa, tuli sellainen olo että olisihan tämä pitänyt arvata. Kun on hentoinen tukka joka kihartuu niin ongelmahan siitä tulee. Olisi tietty kiva että kampaajat voisi esittää arvionsa asiasta, kun sitä näkemystä varmaan on. Mutta olen nähnyt todella upeitakin pidennyksiä, mulle ei vaan ainakaan tämä tapaus sopinut.

Jos nyt laittaisin jatkot niin pesisin ihan vaan silikonitomalla shampoolla, vaikka ZX:lla ja  O&H:ta hoitsikaksi. Lisänä jotain huippuselvittävää silikonipläjäystä pituuksiin jätettävän muodossa.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Vinkkinä kaikille, mitä olen huomannut, pidennyshiukset eivät tykkää merivedestä  ;D Päässä on jumalaton takkukasa, saa nähdä saanko sitä selväksi...
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Kaverini vaaleat aitohiuspidennykset ovat muuttuneet kesän aikana ilmeisesti uv-säteilyn vaikutuksesta tummemmiksi, ja oranssinsävyisiksi. Mitähän ihmeen kemikaaleja niihin hiuksiin tungetaan, että reagoivat tuolla tavalla? Ja vaalennettua entiselleen niitä ei kuulemma enää saa millään :P
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Ettei niistä ole vaan taittava väri haalistunut pois? Tummentuminen jostain kertymistä tms.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ammi

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ammi »

Mä olen laittamassa 4.12. sinettipidnnystä ja tulin nyt kyselemään teitin mielipiteitä shampoista sun muista rasvoittuvalle tukalle  :)

Tämä ketju on hurjan pitkä ja en sitä kokonaan jaksanut lukea, vaikka vastaus olisi saattanutkin löytyä  :-[
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Luna »

Ammi kirjoitti: Tämä ketju on hurjan pitkä ja en sitä kokonaan jaksanut lukea, vaikka vastaus olisi saattanutkin löytyä  :-[
Ei sitä pakko ole kerralla lukea, itse teen niin että jos tulee mielenkiintoinen aihe vastaan niin luen esim 10 sivua kerrallaan, muuten kiinnostavakin aihe alkaa tympiä  :D Rohkeasti vaan ketjun kimppuun  ;)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Ammi kirjoitti: Tämä ketju on hurjan pitkä ja en sitä kokonaan jaksanut lukea, vaikka vastaus olisi saattanutkin löytyä  :-[
Eihän tää vielä edes ole pitkä! ;D Rupeappa kahlaamaan noita yli 50 sivuisia ketjuja, siinä saa kyllä hyvin aikaa kulumaan..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ammi

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ammi »

:D
Tuossa yöllä, vaikka ei väsyttänytkään, niin ei jaksanut kahlailla läpi... Joskos sitä tänään vaikka selailisi tarkemmin  :)
Vastaa Viestiin