Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Moi,

toisessa viestiketjussa kyseltiin pidennyksen hoitoon liittyviä juttuja, mm. mitä tuotteita on kukin käyttänyt omaan pidennettyyn kuontaloonsa. Laitan tänne omia kokemuksiani.

Mulla oli vuosi sitten ompelupidennys aitohiuksesta, pituus n. 50 cm. Paras aine, jota jollain järkevällä hintahaarukalla niille löysin, oli Goldwellin Nice Balance -föönaus"maito". Aine on emulsiomaista eikä ole tarkoitettu voimakkaaseen muotoiluun. Laitoin sitä kosteisiin hiuksiin ennen föönausta ja muutenkin pitkin päivää kuiviinkin hiuksiin. Se oli harvoja aineita, joka todella tuntui tehoavan kuivaan takkutukkaan. Monet muut mömmöt eivät tuntuneet imeytyvän millään tavalla, mutta tämä jotenkin vaan tehosi todella hyvin. Ilman pidennyksiä taas en osaa tätä käyttää, saa hiukset hyvin helposti vain rasvaisen ja lattean näköisiksi.

Käytin myös Bonacuren Moisture Kickiä, sekin oli ihan hyvä lisä, mutta yksinään aivan liian kevyt kuivaan pidennyshiukseen. Sebastianin Laminates jätettävä hoitosuihke oli mielestäni huonoa, teki hiukset tahmaisiksi, mutta ei kosteuttanut oikeastaan ollenkaan. Pelkkä silikonikalvo ei auttanut suuntaan eikä toiseen.

Pesuun käytin L'oreal Vitamino Color -shampoota ja hoitoainetta, joita kampaaja minulle suositteli (ei pidennyksen laittaja) nimenomaan pidennyksille. Myöhemmin käytössä kyllä kävi harvinaisen selväksi, että olivat aivan liian kevyitä aineita pidennykselle. Kokeilin hoitoaineeksi myös Joicon K-Pak reconstructor-hoitoainetta (pikahoitis), mutta eipä se tietenkään ollut erityisen toimivaa, kun hiukset olisivat kaivanneet nimenomaan kosteutta, eivät rakennetta. Jokin todella kosteuttava hoitoaine olisi siis ollut tarpeen, mutta sopivaa sellaista en ehtinyt parin kuukauden aikana löytämään.
Viimeksi muokannut Roksane, 12 Helmi 2008, 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja princess »

Mä yritin muutamia viikkoja hoitaa sinnikkäästi tuota osapidennystäni K-pak rekulla ja O&H:lla,sekä pesun jälkeen jätettävillä. Onneksi eilen luin Ishamaelin kommetin siitä,että hiukselle tehdään valmisteltaessa jokin ns. kuoriva hoito ja paras olisi päällystää ne silikonilla.. Päätin siis tarttua Kerasilk jätettävään ja aion uittaa nuo hiukset siinä joka pesun jälkeen, sillä tuskin tämä blondattu ja rääkätty pidennys paranee millään ihmeaineilla!
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Joo mäkin jostain täältä luin vinkin, että lykkää pidennyksiin silikonipitoista liukuvoidetta :) Olin eilen sEXHIBITIONissa ja sieltä ostin juuri tätä tarkoitusta varten sellaisen silikonipommin, ettei mitään järkeä! Tavaran nimi on Flutschi Silicone ja INCI-luettelo on hyvin lyhyt:

Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Dimethicone, Ethylhexyl Stearate

Tällä hetkellä on kuitua päässä ja tuolla liukuvoiteella saa näihinkin hienon kiillon! Harmittaa, etten keksinyt tätä jo silloin, kun oli aitohiuspidennys. Mutta ensi kerralla lätkin tätä tavaraa kyllä reippaasti niihinkin!

Edit: Mun sukulaiset pitää mua ihan pöljänä näiden hiusjuttujen takia, syön "hevoskuuria" (Biotiini Forte, eläimille) ja lätkin liukuvoidetta päähän :D Mitä ei nainen kauneutensa eteen tekisi...
Viimeksi muokannut Roksane, 15 Huhti 2007, 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ice »

Roksane kirjoitti: Edit: Mun sukulaiset pitää mua ihan pöljänä näiden hiusjuttujen takia, syön "hevoskuuria" (Biotiini Forte, eläimille) ja lätkin liukuvoidetta päähän :D Mitä ei nainen kauneutensa eteen tekisi...
OT, vinkkinä, kun pääset oikein alkuun kaikkien hauduttelujen, suihkumyssyjen, muovipussien ja munankeltuaisten kanssa niin kaikkea tietoa ei välttämättä kannata jakaa enää omasta kylppäristään kauemmas ;D

olettekos kokeilleet käyttää tuota silikonia hoitoaineen tapaan, siis sekä hoitoaineeseen sekoitettuna 50:50 -> normaali huuhtelu että pelkästään niin että levittää sitä hiukseen ja huuhtoo pois. Saattaisin suositella, itselläni tuo oli ihan lempitouhua pitkällä tukalla kun piti saada oikein sileä pohja eikä tahmeutta tule niin paljon kuin lutratessa sitä desikaupalla huuhtomatta
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
JulianaVonBella

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja JulianaVonBella »

Jee nyt on minullakin tuuhennus/pidennys.  Tuntuu kyllä tosi oudolta päässä,ei ole vielä oikein tottunut ja sinetit ehkä vähän painaa päänahkaa. Kampaaja joka laittoi nämä mulle niin sanoi että hiukset pitää pestä sellaisella shampoolla missä ei ole sulfaatteja (?) tai alkoholia. Kävin hairstoressa kyselemässä,niin myyjä sanoi automaattisesti ettei heillä ole ollenkaan sellasia tuotteita,eikä osannut neuvoa ollenkaan. Mistäköhän repisin tollasta shampoota?
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

^ MOP:n shamppoissa ei ole ainakaan sulfaatteja eikä alkoa. En sit tiedä onko esim. C-system hydrating liian silottava ja hoitava, ettei vaan sinetit tipu.. Mut Clean vois sopiakin  ;) Kannattaa lueskella tota MOP ketjua!
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Allegra
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1016
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 15:42

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Allegra »

Mulla on ollut sinettituuhennus nyt kolme kuukautta. Olen käyttänyt Tigin shampoita ja hoitsikoita, olen tehnyt CO-pesuja, olen muhittanut tehiksiä yli tunnin vaikutusajoilla (viimeksi tänään) ja vasta yksi sinetti on päästä lähtenyt  ;D Olen hoitanut omaan tukkaa kuten ennenkin ja sinetit ovat hoituneet sitten siinä sivussa.

Ensi viikolla ajattelin ottaa sinetit pois ja vähän huolestuttaa irtoaako ne sieltä mitenkään kuin noin sitkeästi ovat kiinni  :o
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Sellaista mietin, että mikä on aitohiuspidennysten hintahaarukka näin yleensä? Ja onko yleensä niin, että mitä enemmän maksaa, sitä parempi tulos on (parempaa hiusta, enemmän sinettejä yms.)?
Kuinka paljon eri kampaamojen välillä on yleensä eroja samoissa jutuissa?
iines
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 398
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 17:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja iines »

^ Tahtoo tietää myös. Viimeisellä kampaamoreissulla lähti pituudesta ne neljä senttiä jotka olin saanut kasvatettua edellisen käynnin jälkeen :(, olen siis alkanut harkitsemaan pidennyksiä. Pituus on nyt muutaman sentin korvanlehden alapuolelle ja sinettipidennyksen haluisin jos nyt prosessiin ryhdyn. Kaipa tämänhetkinen pituus pidennyksille riittää? Hiuslaatu on se perinteinen suomalainen lasihius, ohutta mutta paljon. Sivuhiusten latvat kuivat vaalennuksien jäljiltä, takaa kunnossa. Päällä kuivahkoa kerrostusta. Jos sen noin puolen vuoden jälkeen haluaa sinettien pitämistä jatkaa, tuleeko uudelleen laittaminen edullisemmaksi?
1aFii. Puolipitkä vaaleaksi raidoitettu.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^yleensä niitä ei käytetä uudestaan eli vastaus on ei. Teippipidennys on tuohon parempi jos haluaa uusiksi laittaa.

Itselläni kokopään pidennys maksoi 480 e, mutta käytettiin kallista, luonnonkiharaa remy-hiusta.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ice »

aika erikoista jos sulfaatit ja alkoholi saadaan vaikuttamaan sinetteihin, lähinnä panthenoli sun muut "keratiinia pehmentävät"
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Samat sinetit voi aivan hyvin laittaa uudelleen, mikäli hius on edelleen hyväkuntoista! Tätä en just tajua, miksi jotkut kampaajat kieltäytyvät laittamasta samoja sinettejä uudelleen, kun siinä ei mitään "teknistä" ongelmaa ole. Tuntuu vaan rahastukselta suoraan sanoen. Aitohius on hemmetin arvokasta tavaraa, miksi ihmeessä niitä samoja sinettejä ei laitattaisi uudelleen?
Kultamarja

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kultamarja »

Mun on pakko&nbsp; myöntää että pesen tukkani huomattavasti hapiksemmalla kamalla pidennysaikaan, koska silloin tököttejä menee niin paljon enemmän. Ei oikeesti vaan psyty joka päivä vetämään Tigiä siihen määrään tukkaa, mutta olen muutamasta markettisarjasta löytänyt vapaasti lotrattavia luottotuotteita. Toisaalta teen versus normihiukset enemmän kosteuttavia selketiivisten merkkien tehohoitoja.
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maarit »

Kultamarja kirjoitti: Ei oikeesti vaan psyty joka päivä vetämään Tigiä siihen määrään tukkaa.
Pesetkö hiukset joka päivä? Mulla riitti ainakin neljä kertaa viikossa. Tietysti jos urheilee niin pää hikoaa ja tekee varmasti mieli pestä useammin.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^niin mullekin, vaikka normaali pesuaikatauluni voikin olla joka toinen päivä. Ja ihan oikeasti kannattaa muistaa myös se, että miten hoidat pidennystukkaa, vaikuttaa luonnollisesti myös omaan tukkaan siellä alla.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Vastaa Viestiin