Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Stationery kirjoitti: Miracle: Millainen tukka sinulla oli ennen noita pidennyksiä ja laitettiinko sinulle koko puntti vai puoli punttia?
Mulla oli aika pitkät hiukset jo entuudestaan ja paksuutta ponnarin ympärysmittaa apuna käyttäen n. 8-9cm. Kuitenkin halusin vielä pituutta jonkin verran lisää ja tuuhennoksen :) Sellaiset tosi paksut hiukset on aina ollu haaveena. Kokonaisen puntin mä ostin, kun sen niin halvalla sain. Sitä kaikkea ei kuitenkaan menny, ehkä hieman yli puolet.. Kyllä pelkkään tuuhennokseen puolikas hiusnauha riittää hyvin. Se vaan kannattaa miettiä, että kannattaako ostaa puolikasta, jos hintaero kokonaiseen ei ole kovinkaan suuri..
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Penny »

petomaani kirjoitti: Kiitoksia! :) Pitäis kysellä, missä paikoissa tekevät Oulussa ja pohjoisemmassa Suomessa. Mikähän mahtaa olla hintahaitari?
Yllättävän harvassa paikassa tuntuvat tekevän täällä Oulussa, kyselin aiemmin jotain vuosi sitten mm. sinettipidennyksiä (Great Lenghts-sivuilla mainituista paikoista), mutta siellä olevista 4:stä yrityksestä 3 ei enää tehnyt lainkaan moisia, eikä pidennyksiä muutenkaan. Sentään kaksi paikkaa täältä bongasin jotka pidennyksiä tekee (LS-Style ja Millefolium), ja onhan niitä varmasti enemmänkin, muttei sattunut silmään. Siis jos tekevät ylipäänsä jossain kampaamossa pidennyksiä, tekevät yleensä monella tekniikalla, ompelemalla, sineteillä jne.

Tuntihinnan mukaan tosiaan veloitus (tukan voi viedä mukana tai ostaa kyseiseltä kampaajalta, jolloin hakevat kampaamokaupasta), kampaaja meinasi että 1 - 1,5 h menisi n. 3-4 lettiin. Hinta tuossa paikassa oli jotain 40-50 euroa tunti, eli aika arvokas - ja lisäksi haluamani pitkä aitohius-pidennystukkanauha (tukkanauha! ;D ) tulisi Hairiumista tilattuna maksamaan n.130 euroa. Melkoinen hinta, mutta jos sen saisi muutamaankin kertaan laitettua niin maksaisi itsensä takaisin.

Hakusessa olisikin kampaaja Oulusta, joka kiinnittäisi tukan alle 40 euron/tunti...
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

_Miracle_ kirjoitti:
Stationery kirjoitti: Miracle: Millainen tukka sinulla oli ennen noita pidennyksiä ja laitettiinko sinulle koko puntti vai puoli punttia?
Mulla oli aika pitkät hiukset jo entuudestaan ja paksuutta ponnarin ympärysmittaa apuna käyttäen n. 8-9cm. Kuitenkin halusin vielä pituutta jonkin verran lisää ja tuuhennoksen :) Sellaiset tosi paksut hiukset on aina ollu haaveena. Kokonaisen puntin mä ostin, kun sen niin halvalla sain. Sitä kaikkea ei kuitenkaan menny, ehkä hieman yli puolet.. Kyllä pelkkään tuuhennokseen puolikas hiusnauha riittää hyvin. Se vaan kannattaa miettiä, että kannattaako ostaa puolikasta, jos hintaero kokonaiseen ei ole kovinkaan suuri..
Pidennystä minulle tulee jonkun verran lisää, mutta koska tukka on muutenkin runsaasti kerrostettu, uskoisin puoli punttia riittävän ihan luonnolliseen lopputulokseen. Menen kaverin mukaan ostamaan tukusta, puoli punttia on n.58e ja koko puntti reilun satasen että ei tuo säästö nyt ihan hirveä ole jos ostaakin kokonaisen, joten tyytdyn utohon puoleen punttiin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Jep.. Itse sain kokonaisesta puntista sen verran alennusta, että kannatti ostaa se. Puolikas puntti olis ollu normaalin hintainen, joten ero ei ollut hinnoissa kovinkaan suuri. Kyllä puolella puntilla luonnollisen näköisen lopputuloksen saa. Toki hiuksia voi joutua jonkun verran leikkaamaan, jotta ne pidennyshiukset on luonnollisen näköisiä siellä muiden hiuksien joukossa.
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maarit »

Kaipaisin vähän apua.. Oon tilaamassa aitohiusnauhan. Ongelma on vaan se että minkä värin otan.  :-\ http://www.hairium.com/index.php?id=302 Noista väreistä ei ota mitään selvää millasia ne on.  >:( Joko vaaleista vaalein, luonnonvaalea tai kullanvaalea.. Mulla on omasta mielestäni kullanvaaleat mutta ei kyllä lähellekään tuon väriset! Tuo kullanvaalea näyttää mun mielestä tosi tummalta.  ::) Ja luonnonvaalea keltaselta.  :P Onkohan vaaleista vaalein sitten ihan valkonen??
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mulla oli tuo vaaleista vaalein ja se tosiaan on aika vaalea. Jos sulla on kullan vaaleat hiukset, niin sitten se on varmaan liian vaalea.. Ei se ihan valkoinen kuitenkaan ole.. Voihan noita värjätä, jos sattuu niin ikävästi, että väärän värinen tulee. Tuskinpa sitä nyt ihan samanväristä hiusnauhaa mistään löytää, kuin mitä omat hiukset ovat..
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maarit »

_Miracle_ kirjoitti: Voihan noita värjätä, jos sattuu niin ikävästi, että väärän värinen tulee. Tuskinpa sitä nyt ihan samanväristä hiusnauhaa mistään löytää, kuin mitä omat hiukset ovat..
Olin ihan unohtanu että niitä voi värjätä.  :D Mutta kyllä luonnonvaalea taitaa olla paras.. Kullanvaalea näyttää pelottavan tummalta.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

En muista, että tuo kullan vaaleakaan kovin tumma olis ollu. Hairiumissa siis pidennyksen laitoin ja tutkin niitä eri värejä siellä samalla :) Mun muistin mukaan luonnon vaalea ja kullan vaalea tais olla aika lähellä toisiaan. Mutta ehkä tuo luonnonvaalea olis vähän paremman värinen ja hieman vaaleampi varmaan kanssa.
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Maya, jokos sulla on sitä uutta tukkaa esitellä?  ;)
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Minulla ainakin nyt uutta tukkaa esitellä, vielä kun saisi kuvan. Oikein sormet syhyää, että pääsen hoitamaan tätä kunnolla, vähän kuivat ovat nuo latvat kyllä. Ihanaa, vihdoin jotain hoidettavaa. ;)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Laitoitko Stationery sen puoli hiusnauhaa?  :) Kuinka monta lettiä sinuille tehtiin? Yksityiskohtia, yksityiskohtia  ;D
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minäkin jo kuvia Stationeryn hiuksista odottelen! On varmaan hienot :)
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Puoli punttia laitettiin. Tai no, alkuperäinen tekijä sai laitettua vain kolme lettiriviä, koska olisivat muuten näkyneet päällä olevien lyhyiden hiusteni vuoksi (runsaasti kerrostettu oma tukka). Kotona äiti kuitenkin omplei yhden hiusrivin lisää jäljellä olevista hiuksista toisen hiusrivin alle, ilmeisesti tuohon ylenmpään nauhaan kiinni.
Tuli todella kivat, hankalaa vain kun oma tukka, joka on aiemmin aina ollut ihan suora taipuukin nyt todella paljon kun on reilusti kerrostettu ja pätkitty, joten sitä saa ilmeisesti silitellä suoraksi melko paljon jotteivät erottuisi kovin selkeästi nuo pidennykset.
Mutta ihan pirusti tuo letittely ja ompelu kyllä sattui ja minä en edes ole erittäin herkkä tuollaisten suhteen. Letistä kun piti tehdä niin tiukka ja niin mielettömän pieni ja sitten kun piti vielä neula saada pujotettua tuon jumalattoman tiukan letin ja päänahan välistä niin teki kyllä mieli aina välillä kirkua. Kauneuden vuoksi oli kuitenkin kärsittävä ja hengissä selvisin. Itse en kyllä ikimaailmassa olisi noin pieniä lettejä osannut värkätä, joten on ilmeisesti laitettava ammattilainen sitten kiristämäänkin nämä. Saa nyt nähdä. :)
Oudon pitkä tämä tukka kyllä nyt on, vaikka noita hiuksia melko reilusti lyhennettiinkin. Ja tosiaan, hieman kuivat latvat vielä, joten tehohoitoja pääsee käyttämään reilusti.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

petomaani kirjoitti: Maya, jokos sulla on sitä uutta tukkaa esitellä?  ;)
Oliskin...  >:(

Eli aikaisintaan 20.3.. Kaverilla on keuhkokuume, ja tuohon asti saikulla.. mutta hiljaa hyvä tulee..  ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Jep, eli yksi kuva löytyy täältä

http://img324.imageshack.us/img324/3343/hpim47951gu.jpg
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Vastaa Viestiin