Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Ompelupidennystä oon nyt pitänyt joulusta asti(kesällä ja alkusyksystä oli myös ompelupidennys). Välillä pidin klipsipidennyksiä. Tän hetkisestä hiuksistosta mulla ei oo yhtään kuvaa. Pitäis kyllä ottaa kuva näistäkin hiuksista  :)
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mimmonen toi ompelupidennys on vs sinettipidennys? Onkos se jotenkin hiusystävällisempi? Näkyykö oman hiuksen seasta ja miten?
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Ompelupidennys ei ole ainakaan mulla rasittanut omia hiuksia mitenkään. Sinettipidennystä en uskaltaisi laittaa kun tuntuu, että sen kanssa ihmisillä on paljon enemmän ongelmia kuten takkuuntumista. Ompelupidennys on varmaan vähän vaivattomampi hoitaa kuin sinettipidennys. Voi käyttää kaikenlaisia hiusmömmöjä kun ei tarvitse varoa sinettejä.

Riippuu hiusten pituudestakin kumpi pidennystapa kannattaa valita. Jos hiukset ovat lyhyet minusta sinetit ovat parempi vaihtoehto(ompelupidennyksessä pitäisi laittaa pää täyteen lettejä). Jos taas hiukset on puolipitkät ja esim. haluaa kasvattaa hiuksiaan suosittelisin ompelupidennystä. Sen en ole kuullut rasittaneen kenenkään hiuksia.

Mun omat hiukset ovat kauttaaltaan n. 25 senttisiä. Alin hiusnauha(kaksinkertainen) menee korvasta korvaan ja toinen vähän ylempänä. Malliltaan nämä mun hiukset ovat aika kerrostetut. Pisimmät hiukset yltää vähän rintsikoiden hakasten alapuolelle. Toissapäivänä saksittiin tukka tuolta takaa v-muotoon.

Niin ja ei nuo ompelukohdat näy yhtään ku ovat tuolla korvan korkusella ja päällä on tukkaa aika paljon  :)
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Kiitoksia valaisusta, vaikkakin on tästä varmaan ollut "puhetta" aiemminkin.. :)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Nyt mä alan kyllä olla aika raivona.. se mun kaveri koko ajan siirtää ja siirtää sitä hiusten laittamista. Eka sopii jonkun päivän ja sitten kun sitä yritän kyseisenä päivänä tavoittaa, ei vastaa edes puhelimeen! Mä en ymmärrä kuinka se kehtaa, kun mä (tyhmänä) oon jo maksanutkin sille..  >:( Tänään piti laittaa ku mulla on vapaapäivä, mutta ei oo kuulunu tytöstä mitään. Oon lähettänyt 2 viestiä, mutta ei mitään vastausta. Sitten se varmaan taas illalla txt et sori en huomannu viestiä..  >:( >:( >:(

Mua niin suututtaa!
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Maya kirjoitti: Nyt mä alan kyllä olla aika raivona.. se mun kaveri koko ajan siirtää ja siirtää sitä hiusten laittamista. Eka sopii jonkun päivän ja sitten kun sitä yritän kyseisenä päivänä tavoittaa, ei vastaa edes puhelimeen! Mä en ymmärrä kuinka se kehtaa, kun mä (tyhmänä) oon jo maksanutkin sille..  >:( Tänään piti laittaa ku mulla on vapaapäivä, mutta ei oo kuulunu tytöstä mitään. Oon lähettänyt 2 viestiä, mutta ei mitään vastausta. Sitten se varmaan taas illalla txt et sori en huomannu viestiä..  >:( >:( >:(

Mua niin suututtaa!
O-Ou... kuulostaapa pahalta.. ettei se vaan ois huijannu rahoja sulta??
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

petomaani kirjoitti:
Maya kirjoitti: Nyt mä alan kyllä olla aika raivona.. se mun kaveri koko ajan siirtää ja siirtää sitä hiusten laittamista. Eka sopii jonkun päivän ja sitten kun sitä yritän kyseisenä päivänä tavoittaa, ei vastaa edes puhelimeen! Mä en ymmärrä kuinka se kehtaa, kun mä (tyhmänä) oon jo maksanutkin sille..  >:( Tänään piti laittaa ku mulla on vapaapäivä, mutta ei oo kuulunu tytöstä mitään. Oon lähettänyt 2 viestiä, mutta ei mitään vastausta. Sitten se varmaan taas illalla txt et sori en huomannu viestiä..  >:( >:( >:(

Mua niin suututtaa!
O-Ou... kuulostaapa pahalta.. ettei se vaan ois huijannu rahoja sulta??
Nyt se vastas, että on kipeänä ja sairaalassa (ollut jo pidempään, joku kuume-tauti). Onneksi meillä on myös paljon yhteisiä tuttuja (töistä) että luulisin ettei kehtais sellaista tehdä..
Uskon kyllä että hän on kipeänä, mutta eniten ärsyttää että lupaa jonkun päivän eikä voi edes ilmoittaa että on vielä kipeänä..  :-\
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

No hyvä juttu että ei kuitenkaan ollu mitään vilunkipeliä takana..! :) Pääset kai sitten jo piakkoinkin esittelemään uutta tukkaa täällä meille fanaatikoille? ;)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

petomaani kirjoitti: No hyvä juttu että ei kuitenkaan ollu mitään vilunkipeliä takana..! :) Pääset kai sitten jo piakkoinkin esittelemään uutta tukkaa täällä meille fanaatikoille? ;)
Aikaisintaan ens sunnuntaina..  :-\ Mä oon niin kärsimätön, ei jaksais enää odottaa.. Tää on niin mun tuuria, se tyttö on varmaan kipeenä seuraavat 3kk  ::)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Ajattelin ottaa ompelutekniikalla tehdyn aitohiuspidennyksen kun saan kaverin tekemänä halvalla. Tukkaaa laitetaan puolipunttia, kaveri sanoi sen olevan sopivasti joten uskon häntä. Kiva saada taas pitkä tukka takaisin, jännittää vaan, että kauanko saan nuo hyvällä hoidolla pysymään hyvinä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Stationery, minäkin mietin ton ompelupidennyksen "kestoa", kun se tukka kumminkin on leteillä kiinni. Hius kasvaa 1-2 cm kk, joten sehän kasvaa sitten melko nopeaa ulos?? Siis asiahan on ihan sama varmasti muidenkin pidennysten osalta, mutta jostain luin, että ompeleet ei niin kauaa päässä kestä kuin sinetit.. ?? Onko tosi?
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Ystävälläni kestävät kuulemma hyvinä sen pari kk, sitten hän kiristää letit. Toisaalta osaan kyllä itsekin tehdä itselleni nuo letit kun joku vain jakaa muista hiuksista erikseen tuon osion ja joku osaa kyllä ommella nuo uudelleen päähäni. Kolmisen kertaahan nuo ainakin voi uudelleen kiinnittää kun hoitaa hyvin. Haluan vaan, että ensimmäinen kiinnityskerta tulee ammattilaisen toimesta, niin osaa sitten itse apinoida kiinnitystapaa paremmin. Ystäväni mielestä ainakin pysyvät todella hyvin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Kiitoksia! :) Pitäis kysellä, missä paikoissa tekevät Oulussa ja pohjoisemmassa Suomessa. Mikähän mahtaa olla hintahaitari?
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mä otin viime vuoden puolella tuon ompelupidennyksen, ja hyvin kesti. Se on tosiaan aika simppeli se kiinnitys loppujen lopuksi, jos on kerran nähnyt miten se tehdään. Ja hyvin se mulla kesti, tais olla reilu kaks kuukautta ja olis voinu kampaajan mukaan olla jopa pidempään. Mutta tuonhan voi kiristää uudelleen kun hiukset alkaa löystyä.
Ja hintahaitari on valtava, vaihtelee tosi paljon eri kampaamoissa ja eri puolilla suomea. itse sain sen halvalla, koska kampaaja laittoi pidennyksen hairiumissa (josta myös hiukset ostin) tunnissa, ja tuntihinnan mukaan veloitettuna hinnaksi tuli 35 euroa työstä :) ei ollut siis kallis.. Hiukset maksaa sellaisen 100 euroa, jos aitohiuksia laittaa (riippuu tietenkin puntin koosta ja hiusten pituudesta paljonkin).
Fry

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Fry »

Kaveri suosittelee että ompelupidennyksessä laittais vähintään sen yhden puntin verran sitä hiusnauhaa.. Kun se poikittainen letti tehdään, niin siihen menee jonkin verran omaa hiusta, joten pidennyshiusta olisi oltava vähintään sama määrä jotta se "korvaa" sen oman hiuksen joka on mennyt siihen lettiin.. Riippuu tietty siitä että kuinka pienen letin onnistuu tekemään.. Äääh saikohan tuostakaan mitään selvää  :P Elikkä jos haluaa myös tuuheutta, niin kannattaa varmaankin ottaa vähintään se yksi puntti hiusta..

Ite oon alkanu jo kyllästymään näihin liimapidennyksiin  :-\ Ovat kyllä pysyneet todella hyvin, ovat olleet nyt melkeen 3 viikkoa päässä ja kaksi sinettiä on irronnut.. Ja hyvältä näyttää muutenkin.. Jotenkin vain pelottaa että jos se oma tukka menee taas huonoon kuntoon, niin on kauhea hinku ottaa nämä pidennykset pois.. Ja sekin ärsyttää ettei voi kauheasti leikkiä tehohoidoilla, tai voi, mutta pitää aina varoa ettei tehiksiä mene noiden liimasinettien kohdalle..
Vastaa Viestiin