Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Penny »

petomaani kirjoitti: Tuli muuten radiossa Cutrinin kampaajakouluttajan haastattelua tossa eilen, joka sanoi, ettei pidennystä sais missään nimessä pitää kuin sen 3-4 kk.  ???
Tuota ihmettelin myös kun jossain ohjeissa tuli vastaan, mutta syy oli kuulemma se että uusi kasvava oma tukka saattaa mennä takkuun, kun sinetit/pidennyksen aloituskohta valuu alaspäin. Lisäksi sinettien kulma kuulemma vaihtuu hiusten kasvaessa ja painopisteen alentuessa ja sinetit saattavat "painaa" tukkaa väärään asentoon joka voi aiheuttaa hiustenlähtöä jne. Eli olisi hyvä laittaa uusiksi tuon 3-4kk jälkeen, kuulemma mikään ei estänyt laittamasta pidennystä vaikka samantien uudelleen. Ompelupidennyshän tuskin noin kauaa edes pysyisi päässä kiristämättä.

Stationery, tuohan voi johtua siitäkin että hiukset ovat irtonaisia eikä päänahassa kiinni, jolloin jäävät paitsi päänahan luonnollisesta rasvasta ja vaativat enemmän hoitoa + tehokkaampia aineita. Hieman kauhulla odotan sitä omaa tulevaa pidennystä, miten käyttäytyy pesuissa... sileysvaatimukset kun on varmasti yhtälaiset kuin sullakin. ;)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Riippuu paljon lisähiuksen laadustakin tuo takkuuntuminen. Omani tilasin Hairiumista aitohiusnauhana ja värjäsin ne ja olen jopa vaalentanut osaa hiuksista, eivät silti oikeastaan takkuunnu juuri ollenkaan, mutta sekaan laitettiin myös valmiiksi vaaleita hiuksia eri paikasta ja ne olivat heti huonolaatuisia ja takkusivat, joten niitä olen sitten poistellut. Tilasin juuri asiakkaalle Hairiumista vaaleita ja ne taas olivat täysin eri maata, ihanan pehmoisia ja sileitä.

Emmi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 23:31

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Mulle laitettiin pari viikkoa sitten Great Lengths -tuuhennukset sellaisilla jännillä litteillä sineteillä, jotka ovat kuulemma hellävaraisemmat hiuksille kuin normisinetit. Näiden kuulemma tulisi antaa olla hiuksissa vain 3-4 kk, kun normisinetit pysyvät 6 kk. En saanut mitään sen kummempia hoito-ohjeita, paitsi että hiusten harjaaminen kunnolla myös sinetin yläpuolelta on tosi tärkeää takkuuntumisen välttämiseksi. CO-pesut yms. ovat kuulemma aivan sallittuja, koska nämä sinetit on tehty keratiinista, ja ne aikanaan poistetaan alkoholilla. Samasta syystä runsaasti alkoholia sisältäviä tuotteita pitäis välttää, sillä keratiinisinetit saattavat siitä haurastastua. Liimasinettien kanssa ei taas tulisi päästää mitään öljyistä ainetta lähellekään sinettejä, sillä liimasinetit poistetaan öljyllä.

Ihan aidolta näyttää tämä tuuhennus, ja olen ollut tosi tyytyväinen.  :) Yksikään sinetti ei ole toisaiseksi edes irronnut.
mangomeloni

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Eli sinulla on Great Lengths Air Pressure-pidennys. AP:t suositellaan pidettäväksi sen 3-4kk koska ne ovat pienemmillä osioilla kuin normaali sinetit. Et saanut hoito-ohjeita  ??? Toivottavasti sinulla on pidennyshiuksillesi sopiva harja?

Sinetit ovat vahvemmat kuin keratiinisinetit, GL käyttää muoviseosta. Joten ne kyllä kestävät hoitoaineita, saunaa, uimista jne.

Saithan ilmaisen kontrollikäynnin kolmen viikon kuluttua?
Emmi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 23:31

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Emmi »

mangomeloni kirjoitti: Eli sinulla on Great Lengths Air Pressure-pidennys. AP:t suositellaan pidettäväksi sen 3-4kk koska ne ovat pienemmillä osioilla kuin normaali sinetit. Et saanut hoito-ohjeita  ??? Toivottavasti sinulla on pidennyshiuksillesi sopiva harja?

Sinetit ovat vahvemmat kuin keratiinisinetit, GL käyttää muoviseosta. Joten ne kyllä kestävät hoitoaineita, saunaa, uimista jne.

Saithan ilmaisen kontrollikäynnin kolmen viikon kuluttua?
Ahaa, näille on siis olemassa nimikin.  ;) Siis hoito-ohjeeksi sain lähinnä juuri tuon hiusten harjaamisen pidennyksille sopivalla harjalla ja myös suosituksen käyttää Anti Tap-nestettä. Olen tuota nestettä käyttänyt, mutta enpä juuri huomaa mitään eroa siihen, etten sitä käyttäisi. (En ole käyttänyt joka pesussa). Kontrollikäynti on myös sovittu, eli sen puoleen asiat on kunnossa.  :)
mangomeloni

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Juu, Air Pressure-sinettejähän ne. Eli kiinnitetään pienemmillä, litteillä sineteillä 5-7 kerrallaan liuskassa. Tuo Anti-Tap on latvasuoja, pH 5,5, kannattaa käyttää.

Laitetaas nyt ihan kunnon Great Lenghts -ohjepaketti jos ei tällaista vielä löydy, ja jonka jokaisen kampaajan kyllä pitäisi aina antaa pidennysasiakkaalleen:

*Pesuun ja hoitoon on käytettävä selvittäviä, korjaavia ja kosteuttavia tuotteita. Suositellaan myös latvasuojaa ja/tai muita jätettäviä tuotteita. Hoida pidennystäsi huolella ja käytä laadukkaita tuotteita, vaikka se tuntuisi "turhalta".  Pidennyshiukset (kuten myös muutkin pitkät, käsitellyt hiukset) voivat "räjähtää" käsiin jos laiminlyöt hoidon. Eli kun tarpeeksi kauan sieltä on rakenne kulunut ja paikkaavat ainesosat sieltä liuenneet, et välttämättä saa sitä enää kuntoon.

*Harjaa jokainen päivä aamuin illoin, pidennykselle sopivalla harjalla (aitoharjasharja, aitoharjasharja selvityspiikein tai roger para -aukikampausharja). Selvittele sinetit sormin. Harjaa latvaosista alkaen, edeten vähitellen ylemmäs. Vältä turhaa repimistä, vahingoitat sillä vain omia hiuksiasi.

*Laita yöksi kiinni löysälle letille (eivät turhaan takkuunnu).

*Urheillessa ja uidessa myös kiinni (vältä merivettä).

*Vältä tiukkoja, kiristäviä poninhäntiä (sinetteihin kohdistuisi kiristystä koska ne ovat istutettu luonnolliseen kasvusuuntaan).

*Pesun jälkeinen elämä on helpompaa jos et pestessä sotke pidennystäsi turhaan sekä olet harjannut kevyesti ennen pesua. Selvittele pestessä hoitoaineen kanssa myös tyviosia (sinetit kestävät hoitoainetta sekä myös saunomista).

*Älä mene märällä tukalla nukkumaan, kuivaa ainakin tyvet.

*Föönaa miedommalla lämmöllä, kuumia rautoja käyttäessä (suor.raudat, piipparit) varo terien osumista sinetteihin.

*Värjääminen onnistuu (en suosittele kuitenkaan kotivärjäyksiä), vaalennus ja kestovärjäys ainoastaan tyveen, ei pidennyshiukselle.

*Permanentti maksimissaan kolmen viikon sisällä pidennyksen ottamisesta (ei permanenttia vaaleille pidennyksille ollenkaan!).

*Pidennyksen poisto ammattilaisella, GL-pidennyksiä tekevällä.

-mangomeloni-
Viimeksi muokannut mangomeloni, 22 Touko 2006, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

se varmaan riippuu toi hoito ihan siitä hiuksesta ja sinetin laadusta. Mulla on ollu So capin hiusta päässä ja ihan olen hoitanut kuin normaalia tukkaakin, tosin vähän enemmän tietty harjaillut. joskus myös ollu tota hairiumin hiusta ja se ei mulla pysynyt joten toi So cap on ainakin mulle paras vaihtoehto.
GoodyGoody

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja GoodyGoody »

Jaiks. Mulle laitettiin perjantaina so.cap hiuksista sinettipidennys.
Semmosseet tummanruskeat joissa kahden eri sävyisiä vaaleanruskeita raitoja. En saa millään näistä oikein hienon näköisiä kun oma hius ei oikein peity sekaan. Ja sitten vielä kun omissa hiuksissani ei ole raitoja, niin aikas selvä raja hiuksien välillä näkyy...kannattaisiko pidennyksen hiukset värjätä saman värisiksi kuin omakin, vai laittaa omiin hiuksiin varovasti vaaleita raitoja, jos ne sitten vähän paremmin sopeutuisi joukkoon. :/ 
Toinen ongelma on että kun pidennykset roikkuu selällä omat hiukseni torröttävät alta niin että näkyvät edestä, kun ovat hieman luonnonkiharaisetkin vielä törröttelevät ympäriinsä.
Paranevatko ne sitten kun on hiukset pessyt pari kertaa...?  :-\
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja calypso »

Hiuksiasi näkemättä on hankala sanoa, mutta minä värjäisin omiin hiuksiin samansävyisiä raitoja kuin pidennyksessä on. Ehkä helpompaa ja "turvallisempaa" siinä mielessä että on hankala arvioida etukäteen miten pidennyshius reagoi värjäämiseen, ja raidat kuitenkin saattavat häivyttää omien hiusten ja pidennyksen rajaa kun taas tasavärisestä tukasta raja saattaa erottua helpommin..
Joku jolla on pidennyksistä kokemusta tai tietoa osaisi varmaan paremmin vastata tähän, oma ehdotukseni on vain pelkästään mutu-tuntumalta  :)
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Minäkin suosittelisin enenmmin värjäämään varovasti omaa hiusta, sillä on ennalta vaikea sanoa miten pidennyshius käyttäytyy värjätessä.
Kannattaa nyt tosiaan pestä ne jatkeet muutamaan kertaan ja katsoa mille alkaa näyttää, useinhan pidennyshiuksin alkaa hieman kihartua vaikka olisi laittovaiheessa aivan piikkisuoraa.
Jos ja kun se alkaavähän laineilla, uppoaa se varmaan paremmin omien hiusten sekaan.

Kuulostaa kyllä vähän siltä että jos raja on kovin selkeä, eli jatkeet tulevat omien hiusten alta, ei ole tehty yhditämisleikkausta joko ollenkaan tai se on tehty huonosti.
Omat hiukset pitää aina yhidtää pidennyksiin rikkomalla raja luonnolliseksi ja huomaamattomaksi.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Luppa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 09:14

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Luppa »

Mulla on ollut Simply natural -pidennys kaksi viikkoa ja olen jäänyt koukkuun. Hius on pysynyt hyvänä ja sitä on yllättävän helppo käsitellä ja laittaa. Pesuun ja hoitoon käytän kampaajan suosittelemaa Tigin moisture maniac:ia. Mulle tämä Simply natural -kouluttaja sanoi, että tehohoidot ja naamiot yms. voi unohtaa. Hiukselle riittää hyvät perus- ja muotoilutuotteet.

Sitten kyssäriin: Urheilen päivittäin itseni hikeen ja tästä syystä pesen hiukseni päivittäin. Nyt kun on pidennys haluaisin pidentää pesuväliä. Tekeekö hiuksille ja sineteille huonoa jos hiki kuivuu niihin?

Kyseleepi Ikiliikkuja
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Mulle laitetaan elokuun alussa sinettipidennys. Hiukset tulee Hairiumilta ja on sitä perus 50 senttistä. Mun omat hiukset ovat vaan kovin takkuuntuvat. Onko mitään hoitoainetta, jota voisi laittaa myös tyveen? Muussa tapauksessa mä tiedän, että ongelmia tulee.

Mulle laitetaan kai 100 sinettiä, kun omat hiukset on kuitenkin ohuet ja olkapäihin asti ulottuvat. Erityisesti haluan tuuheutta, mutta myös pituus kiinnostaa. Kuinka paljon suunnilleen pitäisi mun pikkusiskolle laittaa, kun omat hiukset ovat todella ohuet ja varmaan noin 10 senttiä pitkät? Hairiumin(?) sivuilla luki, että koko pään pidennykseen tarvitaan 120-200 sinettiä. Riittääkö 120?

Kysymyksiä tulee tässä parin viikon sisällä lisää, kun aika lähestyy. Haluan kuitenkin tietää kaiken tarpeellisen ja tarpeettomankin.  ;D

Edit. väreiksi valikoitui 40 kpl 6, 40 kpl 8 ja 20 kpl 27 raidoiksi. Vielä ehkä pystyisi vaihtamaan, joten kertokaa miltä yhdistelmä tuntuu. Oli vaikea kuvitella parista sinetistä millainen koko pää tulee olemaan.
Viimeksi muokannut Eydie, 22 Heinä 2006, 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Nyt ilkeästi nostan uudella viestillä tän ylös, jos jollakin olis vastauksia mun kysymyksiin. Ei tuu tapa, lupaan  ;)

Edit. Eikö kenelläkään ole neuvoja? Tiedän, että esim. hoitoaineet eivät saa olla öljypitoisia, mutta mikä on siis hyvä hoitoaine? Hyvä latvasuoja? Hyvä shampoo? Alkoholittomat muotoilutuotteet? Hyvä harja? Nyt tarvitsen tarkkoja tietoja,ei yleisiä hoito-ohjeita, joita olen nyt lukenut ympäri nettiä.
Viimeksi muokannut Eydie, 25 Heinä 2006, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emmi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 23:31

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Raporttia AP-tuuhennuksista! Periaatteessa niitä olisi pitänyt voida pitää jopa 4 kk, mutta 2,5 kk:n päästä omani alkoivat ensinnäkin näkymään ärsyttävästi hiusten alta (ilmeisesti kasvoivat "ulos") ja irtoilemaan oikein urakalla. Eli se siitä ilosta, eipä ollut pitkäaikainen.  :P Seuraavaksi taidan kokeilla normisinettejä, sillä pysyvät kuulemma paremmin. Mitä tuo hiusten "vaihtuminen" on? Lähteekö mulla oikeasti hiuksia niin paljon, että sinetit vain tipahtelevat pois, vai mitä h....ttiä..?  :o
Gab0re

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Gab0re »

Laitanpa minäkin tähän ketjuun pidennyskokemukseni ;D
Kaksi viikkoa sitten otatin GL pidennyksen 30-senttisellä hiuksella. Ihan kampaajalla, joka on kyllä ystävän ystävä että sain hiukan alennusta. Hintaa tuli silti 660€ siihen tosin sisältyi koko hiusmateriaali (meni aika reilusti kun oma hius on niin paksu) ja lisäksi raitoja toisella värillä sekä hoitoaine ja Babylissin lämpöharja.
Kampaajalla oli oma tekniikkansa tehdä pidennys, hän puolitti jokaisen sinetin niin että tulee vieläkin aidomman ja kevyemmän näköiseksi.
Pidennys on tosi aidon näköinen, kukaan ei ole arvannut ettei ole oma tukka päässä, ei edes sukulaiset jotka usein minua kuitenkin näkevät, kun kerran ennen olen aina pitänyt hiukseni kiinni niin eivät ole nähneet todellista pituutta koskaan :D
Omat hiukseni ovat tuohon leuan alueelle ulottuvat ja kovasti kerrostetut. Annoin kerrostaa vielä lisää pidennyksen laiton yhteydessä että sulautuisivat paremmin yhteen.
Pidennys ei mene juurikaan takkuun, harjaa ei tarvitse paljoa näytellä.
Pesen hiukset 3-4 päivän välein Fudgen wet hed shampoolla ja hoitoaineella.
Aina pesun jälkeen kuivaan föönillä viileällä ilmalla ja laitan Seah Hairspa hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja suoristan Babylissin lämpöharjalla. :P
Aamuisin yleensä kostutan latvat (kun ne aina kihartuu öisin letillä ollessa) ja lisään hiukan hoitoainetta ja suoristan lämpöharjalla.
Toistaiseksi hiukset on vielä todella hyvän näköiset ja tähän olisi tosi helppo jäädä koukkuun.Saa nähdä kuinka pitkään pysyvät päässä.
Toistaiseksi on irronnut yksi sinetti.
Vastaa Viestiin