Sivu 1/1

Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 16:51
Kirjoittaja Huuhkaja
Alkoi kiinnostaa, että paljonko rahaa kulutatte suunnilleen vuodessa hiustenhoito- ja muotoilutuotteisiin ja kampaajakäynteihin?

Olen itse yrittänyt pitää rajan 500 eurossa/vuosi, ja nyt menee varmaan n.  300 euroa vuodessa kun olen lopettanut hiusten värjäämisen kampaajalla ja latvatkin tasoitutan yleensä jollain kaverillani. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan, joten tuo summa kuluu pelkästään pesu- ja hoitotuotteiden ostamiseen.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 16:58
Kirjoittaja Mindela
No jos lasken että paljonko tulee kesä 05-kesä 06 maksamaan niin.. Kampaajalla olen käynyt kahdesti ja menen vielä kerran, joten siitä 150e, tukkatuotteisiin on mennyt 130e ja niitä tuskin ostan ennen kesää lisää ja hiusväri kerran kuussa 12*10=120e. Herranjumala, 400euroa. Se on tosi paljon. En edes ostele ikinä mitään tukkajuttuja, kampaajalla käyn harvoin ja ostan tukkajutut alesta ja kerralla enemmän. Nyt kyllä ihmettelen.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 17:01
Kirjoittaja Zippo
Nyt kasvattaessa menee huomattavasti vähemmän kuin lyhythiuksisena. Silloin kävin kampaajalla joka toinen kk ja kertamaksu oli vähintään 50e (leikkuu ja väri tai monisävyväri) eli vuodessa väh. 300e pelkästään kampaamoon. Lisäksi hiuslakat, -vahat ja geelit sun muut plus rahassa mittaamaton summa silkkaa ärsytystä, kun hiuksia ei ikinä saanut tarpeeksi hyvin.

Vaikka viimeisen 2 vuoden aikana olen käynyt kampaajalla muutaman kerran tasoituttamassa ja joka kuukausi värjään kotona (9e /kerta), puhumattakaan siitä tuotearsenaalista, mikä on kerääntynyt kylppärin kaappiin, niin jään vuositasolla alle tuon 300 euron ja reilusti. Viime kuussa tilasin noin 50:llä eurolla laadukkaita harjoja, niin ne kestänevät niin kauan kunnes hävitän tai rikon ne esim. pudottamalla. Ja viime syksynä tilatut hoitotuotteet ovat hädin tuskin näkyvästi huvenneet, eli tänä vuonna en tod.näk. tilaa enää mitään. Voisin arvioida kasvatusajan vuosimenoiksi ehkä 150e, jos lasken tämän vuoden siihen jo mukaan.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:03
Kirjoittaja Linoa
Minä en käy kampaajalla oikeastaan paljon ollenkaan. Olisinko 3 kertaa käyny elämäni aikana!  ;D
Viime vuonna meni joku 200e, kampaaja + tukka-aineita. Koitan ostaa vähän ja kuluttaa ne ja ostaa lisää. Säästeliäästi eletään.. :) Hoitoaineita tulee ostettua enemmän kun sitä menee eniten. Pitkät hiukset roks..

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:48
Kirjoittaja Lonka
Sanotaanko, että pyöreesti 20-30 euroa menee vuodessa tukkaan ::) ;D Jos bensarahat ilmaiseen parturiin lasketaan, niin sitten lyhythiuksisena vähän enemmän.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:01
Kirjoittaja Chili
Viime vuonna taisi hiusjuttuihin mennä 200 €. En käynyt kuin kahdesti parturissa.  ::) Syksymmällä alkoi hiusinnostus iskeä ja visa sitten vinkui...

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:29
Kirjoittaja Jessie
Djaa, vuoden aikana tullut iso muutos elintasoon: työssäkäyvästä vanhempien luona asuvasta opintotuella omaan halvahkoon kämppään. Eli lasketaan puolen vuoden aikana kertynyt rahamäärä, jolloin köyhäily alkoi, niin 80 e :/

(Miksi en saa hymiöitä/tekstin muokkausta  kuvia klikkaamalla tekstiin?)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:32
Kirjoittaja tiinu
Ehkä 150 euroa, eli aika vähän. Värjään itse, kun kampaamossa ei olle tullut oikeaa väriä yleensä.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:58
Kirjoittaja Kikka
Pikaisesti laskettuna viime vuonna hiushärpättimiin meni n. 250 e (ei sisällä kampaamokäyntejä, joihin onneksi ei paljoa mene, kun on ystävä ja serkku parturi-kampaajia). En usko, että tänä vuonna aineisiin ainakaan enempää menee. Päinvastoin ehkä, kun on löytynyt ne omalle päälle passelit aineet eikä tarvitse harrastaa testingiä niin paljoa.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 20:58
Kirjoittaja Viola
Mulla ei kampaamoon mene oikestaan rahaa, viimeksi olen tainnut käydä 1,5 vuotta sitten. Ei viitsi pelkästä latvojen napsimisesta maksaa 30 euroa.Aineisiin ja väreihin  meneekin sitten ehkä noin 200 €. Tosin eihän niitä niin paljoa kulu, mutta kun on välillä pakko täydentää varastoa  ;D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 21:00
Kirjoittaja loota
Viime vuosi oli ehkä (ja toivottavasti) elämäni kallein hiushärpätinvuosi.

En edes muista mitä olen viime keväänä ostanut, mutta silloin oli yksi about 60e kampaamokäynti. Sanotaanko että pyöristäen on tullut ostettua hiustuotteita n. 250e kun kuitenkin unohdin jotain.  Siihen sitten vielä värihärpättimet päälle. :-X

Toivon mukaan tämä onkin tässä hyvin pitkälti eli tänä vuonna ei tarvitsisi etsiä enää niin hirveästi. Nyt on tulossa vielä parit Nexut ja Elumen-värejäkin tilaan ensi viikolla. Muita pakko-saada tuotteita ei ole ja jos olette kiltisti ettekä enää löydä uusia mahtavuuksia niin niitä ei myöskään enempää tule. ;)

Tämä kysely on muuten ollut storessakin joskus ja silloin laskin että tähän verrattuna kulutin puolet vähemmän rahaa tuotteisiin.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 22:05
Kirjoittaja Dinky-di
Mä en edes tiedä :D

Kampaajalla en käy juuri koskaan, ja silloin harvoin kun käyn leikkautan vain latvoja. Eli mitähän noihin käynteihin menisi vuodessa, ~100€.

Hiukset värjään itse. Muotoilutuotteita en juuri käytä, ainoastaan hiuslakkaa silloin tällöin, joten rahaa menee lähes pelkästään shampoisiin ja erilaisiin hoitotuotteisiin, sekä hiusväreihin. Väreihin menee vuodessa n. 144€, hiuslakkoihin n. 30€, shampoisiin ehkä semmoinen 150€ ja hoitotuotteita en osaa edes arvailla.

Eli yhteensä 424€ vuodessa ja päälle vielä hoitotuotteet. Enpä olisi uskonut ;)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 22:46
Kirjoittaja si3nna
Laskin että mulla meni viime vuonna tuotteisiin noin satanen, kampaajalla kävin kolmesti ja kertakäynti kustansi keskimäärin 80e. Siis 100e + 240e = 340e.

Ei tunnu ihan kohtuuttomalta vaikka iso summa toki on. Mielellään kuitenkin iloitsen kivoista hiuksista, voisihan rahat tietysti aina käyttää järkevämmin mutta täytyyhän sitä voida pitää huolta itsestään & nauttia hyvistä tuotteista.  :D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 16:14
Kirjoittaja Riiggis
Ehkä n.150e, kampaajalla käyn harvoin joten säästän siinä....

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 16:40
Kirjoittaja Luomo
En viitsi edes sanoa, montako sataa meni viime vuonna pelkästään härpätinpulloihin, kun hiushullukärpänen puraisi kunnolla (tarkkaan ottaen en olisi halunnut summaa itsekään tietää, mutta tulinpa löytäneeksi sen LF:n tilaushistorian ::)). Onneksi nyt on tullut testattua sen verran iso läjä, että ostoslista on jo muutaman kuukauden pysynyt varsin lyhyenä, ja tänä vuonna selvittäneen huomattavasti pienemmällä summalla. Tosin tuotteita kuluukin nykyään enemmän kuin aiemmin, kun käyttää shampoon ja hoitoaineen lisäksi myös jätettäviä, tehohoitoja jne. Onneksi kampaamokäynteihin ei sentään mene paljon rahaa, sillä käyn kampaajalla n. 4 kertaa vuodessa vain leikkaamassa, n. 40 euroa/krt.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:56
Kirjoittaja Luomo
Huuhkaja kirjoitti: Laskettuani omat "hiuskuluni" joiltain menneiltä vuosilta, järkytyin melkoisesti, mutta toisaalta mielestäni hiuksiin panostaminen (siinä tapauksessa että ostaa sellaisia tuotteita, joilla syntyy kanssa jotain tuloksia) on paljon järkevämpää kuin esim. turhien trendivaatteiden ostelu.
Vahinko vain ettei niitä tuloksia tiedä, ennen kuin on jo ostanut  ;D. Kun ei voi sovittaa niin kuin vaatteita... Mutta samaa mieltä olen tuosta, varsinkin kun kyllä sitä aina shampoota ja hoitoainetta tarvitsee, joten tuleehan ne ennemmin tai myöhemmin käytettyä (paitsi jos on niin paljon, että kerkeävät pilaantumaan ennen  ;)). Että samahan se on ostanko sen pullon nyt vai puolen vuoden päästä  ::).

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 19:40
Kirjoittaja Huuhkaja
Luomo kirjoitti: Vahinko vain ettei niitä tuloksia tiedä, ennen kuin on jo ostanut  ;D
Paitsi sitten jos pystyy pitäytymään hyväksi havaitsemissaan tuotteissa. (Tosin itse haluan aina kokeilla uusia...)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 19:49
Kirjoittaja Metku
Summittainen arvio on, että rahaa menee hiusten leikkaukseen, värjäykseen, hoito- & muotoilutuotteisiin n. 280e/vuosi. Päälle tulee vielä hiussoljet, pinnit ja muut sen sellaiset. Sekä viime kesänä tuli ostettua 1/4 puntti aitohiusta lettituuhennusta varten. Joten todellinen summa liikkunee n. 350 euron tietämissä.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 14:18
Kirjoittaja deko
Aivan lonkalta arvioituna kuluja tulee värjäyksineen reilu 200 euroa vuodessa. Minimissään pärjäisin tämän vuoden alle viidelläkympillä (pari tasoituskäyntiä kampaajalla) koska yhden ainutta putelia ei tarvitsisi ostaa ja näillä pärjää ainakin vuoden. Näkis vaan... ;)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 14:51
Kirjoittaja Mustikka
Nyt on kyllä paha mennä sanomaan kun kaapit pursuaa tuotteita, eikä mitään tarvitse enää. Tänä vuonna menee varmaan 120euroa tai ehkä vähän yli, kun hamstraan kaapit (vielä enemmän) täyteen ennen kuin joudun luopumaan äitin visasta kun muutan syksyllä pois kotoa. Mie en ole viittiny peleillä omalla electronilla, niin olen käyttänyt äitin korttia ja maksanu sitte sille.
Nyt vuoden alussa meni 60 euroa nexxuihin (kaks shampoota, 2 hoitoainetta ja tehohoito). Ostan vielä kesällä lisää enphusea. Jotain jätettävääki pitää ostaa ku redkenistä on "enää" 2/3 jäljellä. Itseasiassa muuta en taida tarvitakaan.

Ens vuonna ei mene varmaan ku 5 euroa tuotteisiin.

Edit. Unohdin kokonaan hiusvärit. Hennaan ja indigoon menee varmaan 100euroa kun hamstraan niitä kilokaupalla.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 15:13
Kirjoittaja Stationery
Viimevuonna meni aivan hirveästi, sillä innostuin hieman. Tänä vuonna ei ole vielä tainnut mennä senttiäkään ja pyrin pitämään linjan samana vielä ainakin siihen asti, että 6vanhaa putiloa lentää roskiin, tällä viikolla meni jo neljä. Eli sitten, kun olen kuluttanut 10 pois, saa yksi tulla tilalle. Samaa tahtia voisin kyllä jatkaa vielä jonkun aikaa. ;) Muutenkin tuo varasto on nyt kasvanut niin laajaksi, etten oikeasti edes tarvitse mitään. Hiustuotteiden shoppailuintoni on laantunut hieman, tosin tukasta on silti pidettävä hyvää huolta. Unelma tilanne olisi, että kaapissa olisivat vain tarpeelliset (O&H:t, K-pakit, pari Nexxua ja mahd. DB hoitis). Muuta en oikeastaan tarvitsisikaan, paitsi jotain jätettäviä ja pikahoitiksia sekä mahdollisen vierailevan tähden, jota voisin aina vaihdella.  :D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 13:28
Kirjoittaja marenki
Aluksi olin ihan järkyttynyt kun luin noita teidän summia, just laskin omani :o 232 euroa! Siis ne jotka muistan... Nyt sitten ihmettelen, että mihin se raha on mennyt, kun enimmäkseen oon käyttänyt markettituotteita. Ja erityisesti alkoi potuttaa se, kun tajusin, että tollaisella summalla ois kyllä varmasti saanut parempaakin tavaraa.  >:(

Eikä siinä vielä kaikki, laskin myös menekit, vielä järkyttävämpia summia!
Shampoota 1450ml
Hoitoainetta 2000ml
Tehohoitoa 550ml
Hoitosuihketta (huhtikuusta lähtien) 700ml
Jätettävä (voidemainen) 100ml

Tästä olen tehnyt päätelmän, että olen tosi kova lotraamaan... Kyllähän se niinkin on, että markettituotteet kuluvatkin paljon nopeammin, mutta siis ihan litratolkulla! Oiskohan kolmasosa tuotteista ollut kampaamotavaraa (tosin halvemmasta päästä). Heti kun oon lotrannut noita entisiä pois, niin satsaan kyllä enemmän laatuun kuin määrään.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 14:00
Kirjoittaja kirmeli
höm,jos kampaamokäynnit lasketaan mukaan nii suurinpiirtein menee 300 e vuodessa hiusjuttuihin  8)
Tuli muuten mieleen eräs juttu kun riideltiin poikaystävän kanssa raha-asioista ja otin puuheenaiheeksi hänen jokapäiväisen rahapelin harrastuksen eli kenoamisen..ja valitin( kuten akat yleensä ;D) hirveästä rahan menosta nuihin kenoamisiin.Tähän poikaystävä tokas aika hauskasti et "mulla menee kenoon sama määrä vuodessa ku sulla hiuksiin viikossa "  ;D ;D ;D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 19:57
Kirjoittaja veera
viime vuonna innostuin kampaamotuotteista, joten tulikin ostettua purkki poikineen. kampaajalla kävin viisi kertaa, ja jokaisella kerralla leikattiin ja sävytettiin/raidoitettiin. rahaa meni nopeasti laskettuna 300 euroa tuotteisiin ja 250 euroa kampaamoon.  auts! :o eivätkä hiukset ole yhtään paremmat kuin aiemmin :-\

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 20:22
Kirjoittaja Magdalena
Kampaajalla käyn noin kahden kuukauden välein, välillä saan venytettyä välin hiukan pidemmäksikin, eli sen osalta noin 150e/ vuosi.

Hiustenhoitoon, muotoilutuotteisiin ja värjäilyyn ehkä... yhteensä 150e? Loppujen lopuksi tosi vaikea arvioida, kun käytellään lisäksi miehen kanssa samoja tuotteita ja nyt hiusvärejäkin. Mitään tuotteita en hamstraa, en osta ylimääräisiä ja lähes kaikki ostamani myös käytän pois. Värjäilyyn menee ehdottomasti eniten rahaa, koska sitä tulee harrastettua niin paljon.

Eli kaikkineen tukkaan menee ehkä siinä 300e per vuosi.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 14:56
Kirjoittaja Penny
Luomo kirjoitti: En viitsi edes sanoa, montako sataa meni viime vuonna pelkästään härpätinpulloihin, kun hiushullukärpänen puraisi kunnolla (tarkkaan ottaen en olisi halunnut summaa itsekään tietää, mutta tulinpa löytäneeksi sen LF:n tilaushistorian ::)). Onneksi nyt on tullut testattua sen verran iso läjä, että ostoslista on jo muutaman kuukauden pysynyt varsin lyhyenä, ja tänä vuonna selvittäneen huomattavasti pienemmällä summalla.
Olisipa voinut olla tältä näppikseltä. ;) Ja tuo tilaushistoria ei tosiaan ole kiva paikka... ::)

Mutta hmm.. kampaajalle menee n.75 e/käynti, käyn n. 2-3 kk välein. Eli karkeasti menee n. 450 vuodessa. Härpäkkeitä tulee kyllä ostettua edelleen, muttei lähellekkään siinä määrin mitä ennen. Nyt satsataan niihin jo löydettyihin tuotteisiin, toki uutuuksia voi kokeilla silloin tällöin. Ja vielä kun mies pätkäisi pitkän tukkansa, ei mene siihenkään niin paljon aineita mitä ennen.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 15:02
Kirjoittaja Withering
Itse asiassa vähemmän kuin voisi olettaa. Kampaamokäynnit 70 euroa 6 krt/vuosi. Shampoot ja hoitikset arviolta 150 euroa (ehkä vähän yläkanttiin). Eli suurin menoerä on  kampaamokäynnit.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 16:38
Kirjoittaja Crysania
En uskalla edes ajatella... Varsinkaan jos tuohon lisäisi vielä muun kosmetiikan...  :o

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 17:54
Kirjoittaja Earlybird
Mulla menee ainoastaan hiusväreihin ja mömmöihin rahaa, kun värjään ja leikkaan itse hiukseni. Väreihin menee noin 30 euroa vuodessa, jos meinaan vielä pysytellä vaaleampi hiuksisena. Jos innostun tummentamaan hiukset, niin silloin menee enemmän. Mömmöja en varmaan tänä vuonna hirveästi tarvitse, koska pakko saada käytettyä kaapeissa olevat putelit. Veikkaan, että mömmöihin voisi mennä noin 50-100 euroa tänä vuonna.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 18:26
Kirjoittaja Tigru
Kampaamokäynteihin ei mene rahaa, mies on pakotettu leikkaamaan ja värjäämään mun tukan ;D Aluksi se oli niin vastaan ja kädet tutisten leikkas ja värjäs, nykyään on ihan ylpeä itsestään, kun hoitaa hommat niin sujuvasti :D Kaiken maailman mömmöihin meneekin sitte rahaa ihan sikana, varmaan 300-400e/ vuosi. Suurin osa tuosta määrästä menee tehohoitoihin ::) Taas mietin uutta tilausta, jos tällä kertaa viitsis tilata UT:n.. Saa nähdä, tuotakin ostosta on lykätty jo ties kuinka kauan..

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 01:32
Kirjoittaja calypso
Arvioisin että mulla menee n.250e värjäämiseen vuodessa ja se taitaakin olla suurin menoerä.
Tuotteisiin mee arviolta n.150e vuodessa. (saattaa olla ylä- tai alakanttiin koska ostan kerralla ja harvoin yleensä ison satsin ja sitten silloin tällöin marketista jotain, joten hankala sanoa)  ???
Hiustenleikkuuseen eli kampaamokäynteihin ei mene varmasti edes 20e vuodessa koska pelkään kampaajalla käymistä ehkä enemmän kuin lääkäriä ja viimeksi olen käynyt 2 vuotta sitten.  :-[

Olenkohan laskenut väärin, ~400e vuodessa  :o Toivottavasti tuo on lasku/arviointivirhe..

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 11:58
Kirjoittaja Eläimellisyys
Hmm...jos saisin Elumenit tilattua (sit jossain vaiheessa kun on töitä tms.) niin värjäyksiin menis 140 e vuodessa. Tai ehkä vähän vähemmänkin - riippuen siitä millainen mun ellun kulutus olis. Juuret värjäisin kuitenkin kestovärillä kerran kuussa.

Hiustuotteita olen päättänyt tilata kerran vuodessa sieltä mistä halvimmat tuotteet saan laadukkaimmin,+ kotimaan hyvät tarjoukset käytetyt tuotteet yms. Näihin menee ehkä 100 e vuodessa. Eli yhteensä 250 e vuodessa hiuksiin, näin yläkanttiin pyöristettynä. Kampaamoon ei mene rahaa, sillä teen kaiken itse.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 16:25
Kirjoittaja dhaniwali
Arvioisin että kotivärjäyksiin ja tuotteisiin menee n. 200 euroa vuodessa. Kampaajalla tulee käytyä 2-3 kertaa vuodessa, eli yhteensä tuotteet ja kampaaja n. 400e vuodessa. Huhhuh!  :-[

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 16:30
Kirjoittaja Henriikka
Sinänsä kun alkaa miettiä, että jos pitkää tukkaa värjää kerran kuukaudessa, niin vuodessa menee 240 euroa jo hiusväreihin.. 
Pitäisi varmaan pidentää värjäysväliä. Tosin viime vuonna se yhdessä vaiheessa melko pitkä olikin, kesän yli. Taitaa olla sama myös tänä kesänä.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 22:17
Kirjoittaja RockQueen
doomsower kirjoitti: Tämän jälkeen taitaa olla turha vedota että on köyhä opiskelija.  ;D Yhteensä 260e.  ;D

Oikeasti kamala määrä rahaa..  :o
Mäkin just ajattelin että herranjestas, menny melkeen yhden kesätyökuukauden palkka hiustuotteisiin (no ei ihan mut melkeen..) ::) Mut toisaalta, oon hamstrannut... *seliseli*

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 18:59
Kirjoittaja Merial
Pientä laskeskelua tähän alkuun..
Latvojen tasoitus itse, etuhiusten malliinleikkuu kaksi kertaa vuodessa kampaajalla
Kestovärillä tyvikasvun värjääminen kahden kuukauden välein,värivaahdon käyttäminen silloin tällöin
Shampoo ja hoitoaine uusitaan kun vanha loppuu

Sanoisin että hiustenhoitoon menee rahaa noin 100-150e vuodessa, riippuen kiinnostuksen asteesta. Ennen meni vähemmän, mutta nykyinen kiinnostus hiustenhoitoa kohtaan on myös lisännyt rahanmenoa luultavasti jopa 200 euroon.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 17 Maalis 2006, 16:32
Kirjoittaja Mariatar
N. 150 e. Värjään hiukset aina kotona.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 19:02
Kirjoittaja ~vail~
En ole minäkään tohtinut miettiä tuota vuositason todellista kulutusta, mutta aika herätys oli kun nyt viimeisin tilaus tuli maksamaan reilun satasen... Kuitenkin marraskuussa tein edellisen ison tilauksen, vähän tuosta vielä reilumman ja vannoin että eihän niitä yksi ihminen vuoden aikana enempää tarvitsekaan. Tässä välillä on tullut täydennettyä varastoa markettituotteilla ja kampaamon irtotuotteilla joita on napsahtanut ohi mennen ostoskoriin... Mutta puolustuksekseni: ei ne yksin mulle tulekaan, miehelle syydän osan ja tuosta HS tilauksestakin pääsee jaolle 3 muuta ihmistä meidän perheen lisäksi. Ja muuta seli-seliä ::)

Parturointikuluja mulla tulee jotakuinkin 50-60 euroa vuodessa, värjäyksistäkin olen luopumassa ja vaahdottelen vain tyveä kotona.

Mutta satoja euroja kuitenkin, hirmuinen määrä rahaa... Jota mä siis en tuhlaa vaan olen säästänyt kaikki nämä vuodet kun olen ollut huoleton ja tietämätön ja pikkaisen piittamatonkin hiuksistoni suhteen :D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 20:33
Kirjoittaja Pipsa
Mulla menee hiustuotteisiin karkeasti arvioituna noin 500€ vuodessa, aivan liikaa  :( Toisaalta kampaajan käsittelyssä oon käynyt viimeksi varmaan lähemmäs 10 vuotta sitten (muutaman kerran sen jälkeen kyl laitattanut kampauksen), enkä värjää hiuksiani niin niihin ei mee sit yhtään rahaa (ja sen kyllä huomaa  ;D). Ja poikkis käyttää melkein kaikki mun vikaostokset, ettei nekään rahat täysin hukkaan mene. Nyt täytyis kyllä pitää hiukka ostotaukoa, purkkeja riittäis varmaan melkein kahdeksi vuodeksi eikä sitä rahaakaan taivaasta putoa...  :(

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 23:00
Kirjoittaja Kia
Au, laskin just mitä on menny tämän vuoden puolella,
Kampaaja 40e
Värit25 e
Muut härpättimet n 150e eli tällä menolla koko vuoden lasku  on muhkea, pitäsköhän alkaa ostolakkoon
paits että huomenna pitää hakea Color Pulsea... :o
Olen toivoton

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 23:18
Kirjoittaja rolla
Kampaaja pari kertaa vuodessa: 160 e
Muotoilutuotteet: 10 e
Shampoot: 35 e
Hoitoaineet: 60 e
Värit: 30 e

= 295 euroa.. noin suunnillee varmaan menee..

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 20:30
Kirjoittaja Triina
Tonni luultavasti  :-[

Jos laskee kampaajalle 80 € viisi kertaa vuodessa, ehkä joku leikkauskerta lisääkin, niin se on nelisensataa, siihen ostokset, joihin menee uskomattomasti. 800 E voisi olla lähellä, muu kosmetiikka tekee sitten ainkin jonkun satasen päälle. Ei ihme, että olen aina köyhä  ;D

Ja silti tuntuu tätä lukiessa, että kaikki muut tilailee ja hamstraa mömmöjä hullun lailla. Taidan olla vähän kieroutunut hiusteni kanssa.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 21:46
Kirjoittaja Minni
Laskin juuri tammi-huhtikuun hiustuoteostokset (sis. värit) yhteen ja kerroin kolmella, jolloin sain summaksi noin 500 euroa/ vuosi. Tähän voi sitten todeta, että ostin mm. litran tigin o&h hoitiksen, jota ei tarvi pitkään aikaan ostaa lisää!  ;D Tuohon viiteensataan kun lisää vielä parturin kaksi kertaa vuodessa (2x30 euroa) niin keskimäärin 560 euroa on vuosikulut. :-[

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 18:07
Kirjoittaja marenki
Minäkin aina uskottelen itselleni, että no nythän ei sitten varmasti tarvi ostaa yhtään mitään... Olen vuoden alusta lähtien merkinnyt ylös joka ainoan hiustuotteen ja siitä sitten seurailen varastoni kehitystä ja hukkaostoksia. Helmi-maaliskuussa listani täyttyi aika tiuhaan ja siinä tuumailin, ettei tarvikaan koko loppuvuonna ostaa sitten yhtään mitään.  ::) Juu, ei tarvi ei...

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 14:43
Kirjoittaja Enkuli
En käy olenkaan parturilla, mies tai kaveri leikkaa tukan. Mömmöjä ostelen kaksi-kolme kertaa vuodessa. Menisiköhän niihin noin 200e.Voishan sillä rahalla muutakin tehdä, mutta menis ne kuitenkin ;D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 15:40
Kirjoittaja rolla
Pakko kommentoida, että hulluja täällä on ja paljon  ;D Mä en ikinä vois laittaa vaikka tonnia hiustenhoitoon/kauneudenhoitoon, pitäis vissii eka kuukaus asua kadulla, jotta se olisi edes mahdollista.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 15:57
Kirjoittaja Luomo
Rolla kirjoitti: Pakko kommentoida, että hulluja täällä on ja paljon  ;D Mä en ikinä vois laittaa vaikka tonnia hiustenhoitoon/kauneudenhoitoon, pitäis vissii eka kuukaus asua kadulla, jotta se olisi edes mahdollista.
Joo, aika kauheelta tuntuu, kun alkaa omiakin ostoja ynnäilemään, mutta toisaalta aika moneen muuhunkin asiaan menee vuodessa paljon rahaa, mutta sitä ei vain huomaa, kun ne menee pieninä puroina. Jotkuthan esim. polttaa ja noin aski päivässä tekee vuodessa n. 1,5 tonnia, joten katson tupakoimattomana voivani hyvillä mielillä tuhlata vähän itseeni ;D.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 02:13
Kirjoittaja RockQueen
Alkuinnostuksen jälkeen olen tainnut vähän palata maan pinnalle. Mulla suurin osa kampaamokamoista on sellaisia että eipä tee suurta eroa tukkaan kun joku hyvä markettituote. Järkeilin tossa just et kun on tarvetta ostaa hiusjuttuja seuraavaksi (lue: kun putelit loppuu, mieliteko-ostothan juttu erikseen..) niin voisin ostaa vaikka jonkun Herbinan shampoon ja käyttää ehkä joka toisella pesulla jonkun lempparikampaamoaineen kanssa.  Mut jotenkin mä vaan nyt sallin itselleni ostaa tajuttoman hintaisia shampoita, vaikka muuten olen sairaan pihi ::) No mut toisaalta, kokeilemalla selviää mikä itselle sopii ja niistä purnukoista on niin kiva jauhaa täällä :P

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 22:31
Kirjoittaja Twinkley
Minä ostin viime ja sitä edellisenä vuonna niin paljon hiustuotteita, että minun ei ole pitänyt ostaa tänä vuonna kuin muutamat Tigin muotoilutuotteet. Toisaalta ihan hyvä, sillä kun "lensin pesästä", pitää nyt tosiaankin köyhäillä - onneksi on härpättimiä tallessa, niin ei tarvitse ostella sitten koko aikaa lisää. :)

Kampaajalle minulle menee vuodessa ehkä 160e, sillä yleensä käyn vain hieman siistimässä. Väreihin meneekin sitten jonkin verran. Väreihin menee ehkä 150 euroa vuodessa. En uskalla kyllä edes ajatella, paljonko minulla on mennyt rahaa noihin hiustuotteisiin.  :o Voisin kuvitella, että pelkkien tehohoitojen, hoitisten ja jätettävien arvo on yli 300 euroa. Shampoissa sitten köyhäilenkin, muotoilutuotteisiin olen nyt ruvennut enemmän satsaamaan uuden tukkatyylin myötä.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 09:58
Kirjoittaja sipe
Lyhyesti voisin vastata, että ihan liikaa... ;D

Mulla kun on paksu (ja imuri) tukka, eli aineita menee esim. kampaamossa värjättäessä joskus jopa 2,5 x perusasiakkaan kulutukseen verrattuna. Ja sama tietty kotivärjäyksessä ja hoitisten yms. käytössä.

Kampaajakuluihin 4 x 130 € = 520 €
kotivärjäys n. 150 € (juurivärjäys n. 6x vuodessa + suoraväriä tarpeen mukaan, eli ehkä n. 15 purkillista vuodessa)

Shampoot + hoitikset: varasto on vielä hyvässä iskussa, sillä aiemmin hamstrasin hiushärpättimiä älyttömästi. Viimeisen 8 kuukauden aikana ei rahaa tosin ole mennyt kuin 40 € (HS:n L'anzatarjous)

Muotoilutuotteet: viimeisen vuoden aikana olen ostanut vain Hairdivisionin halvat tigit, eli 60 €

Aiemmin olen kyllä hussannut erilaisiin härpättimiin yli tonnin, joten eipä ole juurikaan tarvetta enää ostella oikeastaan mitään (aineita riittää varmaankin vielä vuodeksi). Sitten olen ajatellut siirtyä halvempiin tuotteisiin, eli joko market-kamaan tai sitten kampaamotuotteisiin, jos on tosi hyvä tarjous.

Älyttömästihän näihin karvoihin on rahaa uponnut, mutta ihan niin kuin Luomo jo sanoi, vielä hölmömpää olisi kärytä ne savuna ilmaan. :-\

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 10:36
Kirjoittaja Triina
No minullakin tuo hillitön summa selittyy sillä, että aloitin koko buumin vasta viime kesänä. Sitä ennen pesin jollain markettishampoollaa ja laitoin hoitoainetta silloin kun viitsin, ikinä mitään jätettäviä tai muita. Tyhjä kaappi piti äkkiä saada täyteen kaikkea...Nyt kun sitä kamaa jo on, niin oikeastaan kampaajakulut ovat se suurin meno. Mutta kyllä se kalliiksi tulee... onneksi on minulla ja avolla säännölliset tulot.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 10:46
Kirjoittaja Manna
Om arvioni on:

- kampaajakäynnit 4 x 65 EUR = 260
- sh/ha/muotoilutuotteet = 100

Eli noin 360 EUR.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 11:26
Kirjoittaja rolla
Mulla muuten vasta tänä talvena/keväänä on loppuneet ne alkuaikojen hamstraukset. Olen siis onnistunut joitain joicoja säilyttämään 3-4 vuotta  :o Eli nyt ostan max yhden tuotteen kerralla.. no itseasias kampaamotuotteet alkaa olemaan aika vähissä tässä kylppärissä tällä hetkellä.

Nyt vaihteeks alkaakin varmasti sitten palamaan rahaa kun pitää täydentää hieman varastoja ja tulee kampaajakäyntejä. Eli parin kuukauden aikana saattaa mennä pari sataa, mutta sitten ei tarvitsekaan kuukausiin mitään. Tosin ei näillä tuloilla käydä 2 kk välein kampaajalla, kun yks kerta on lähemmäs 100 e.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 18:40
Kirjoittaja Silver
Hmm apua..no mulla on varmaan tämän vuoden puolella mennyt rahaa hiustuotteisiin 500€ ja lisää on menossa vielä  ::)
Kampaajalla en oo ollu nyt tänä vuonna kertaakaan vielä,mut sellanen ois nyt lähiaikoina tiedossa se maksaa varmaan 80€
Sitten olisi tiedossa noita hiusnauhan kiinnityksiä ja muutaman sinetin laittoa joten taas tiedossa rahan menoa niihin.
Eli eka pariin kertaan hiusten värjäys ennen hiusnauhan laittoa lasketaan about 160€ värjäykset,jotta saadaan samanlaista sävyä kuin nauhassa.Sitten nauhan kiinnitys about luulisin ehkä 100€ menee siihen.
No joo näistä sitä hintaa sitten jo tuleekin 760€ ja sitten mitä menee vielä loppuvuonna.No ei kyllä sitten saisi mennä ainakaan tuotteisiin yhtään rahaa.Korkeintaan hiusten värjäykseen yms.Eli varmaan tuhat euroa tänä vuonna...

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 03 Touko 2006, 15:19
Kirjoittaja loota
Dudum kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Mulla muuten vasta tänä talvena/keväänä on loppuneet ne alkuaikojen hamstraukset. Olen siis onnistunut joitain joicoja säilyttämään 3-4 vuotta ..
Säilyvätkö ne hyvinä noin monen vuoden jälkeen?
Mulla on joku yli 3 vuoden takainen Redkenin värjättyjen hiusten hoitoaine, jonka otin juuri pari viikkoa sitten uusiokäyttöön kun unohdin sen aika nopeasti kun HS:llä luki paremmista tuotteista. Ihan hyvää tavaraa tuo on vieläkin, vaikka ensimmäiset 1.5 vuotta asusti suihku-sauna ostastossa. Sittemmin kaapissa tähän hetkeen asti. :)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Elo 2006, 13:46
Kirjoittaja Lafanque
Laskin tuossa että vuodessa kampaamokäynteihin menee 1200e (12x100e) . Hiuspulloja ostelen jatkuvasti mutta vaihtelevia määriä. Laitan tukkatuotteisiin vähintään 100e kuukaudessa, eli ts. kokonaissumma mikä menee tukkaan on päälle 2400€.  ;D Jes.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 22 Elo 2006, 08:37
Kirjoittaja Seela
Enpä ole tullut laskeneeksi (syytä näyttäisi olevan...), mutta kampaajalla käyn noin kuutisen kertaa vuodessa á 100 euroa. Marketeista en osta muita hiusaineita kuin vaniljasuklaahoitista joten se on aika peanuts. Mutta tähän päälle Hairstoren tarjoukset ja ulkomailta tehdyt tilaukset niin huh huh... Olisko sitten toinen 600 euroa kampaamojen päälle...  :-X

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 30 Elo 2006, 14:00
Kirjoittaja Jadey
Arvelisin että viimeisen vuoden aikana on mennyt reilu 700 €, kun sekä kampaamokäynnit että tuoteostot lasketaan. Kampaamoon mennyt 400 € ja tuoteostoihin sitten loput. Voi hurjaa  :o

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 21:27
Kirjoittaja Moonflower
Mä olen tämän vuoden puolella ostellut ihan hävyttömän paljon hiusjuttuja, varmaan ~200e vain shampoisiin ja hoitoaineisiin. Huhheijaa. Kampaamoissa sen sijaan en ole käynyt kuin kerran leikkuuttamassa, joten jotain hyvää sentäs tässäkin touhussa. Kuitenkin nyt mietin sellaista, että kun noita purnukoita kerran on kaapissa ihan riittävästi, että alkaisin puolen vuoden hiushärpätinostokieltoon. Huhtikuussa siis seuraavan kerran. Toivottavasti pitää. Yritän ainakin tosissani  ;D.

Paitsi että joululahjoiksi saatan kyllä hiusjuttuja ostaa, kielto koskee vain itselle päätyviä tuotteita... pitäkää peukkuja pystyssä  8).

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 22:39
Kirjoittaja Tepa
Piti ihan laskeskella... Viimeisen vuoden aikana on shampoisiin ja hoitoaineisiin menny noin 200 euroa  :o Pääasiassa Hairstoren tarjouksiin... Hiusten leikkuuseen on tainnu mennä kymppi, kaveri kun on entinen kampaaja ja on siistiny nuo meikäläisen latvat.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 22:44
Kirjoittaja Luna
Mulla on alkanut vasta tänä kesänä kauhea hamstraus- ja kokeilumania, eli jos arvioisin koko vuoden saldoa(kuvitteelinen ensi vuosi siis) Niin väreihin menee näillä näkymin n 200 euroa, leikkauksiin n 100 euroa ja tukkatuotteisiin n 50-70 euroa kuussa eli mitäs ne tekee...hui kauhea!  :o
Noo jos ensi vuoden kokeilen kaikkia haluamiani tuotteita ja löydän suosikkini, niin ehkä tulevaisuudessa menee vähemmän härpättimiin. Niitä on vain niin ihana ostaa ja käyttää uusia tuotteita, yhdistellä jne.... tiedätte varmaan tunteen  ;D

...Niin siis leikkaus- ja värjäyskustannukset koko vuodelta tuon 200+100 euroa ja härpätinkustannukset kuukautta kohden!

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 22:52
Kirjoittaja Ananas
Mulla menee aivan liikaa! Kuukauden sisään on menny 100e tuotteisiin, joka on aivan järkyttävä määrä suhteutettuna mun tuloihin. Enkä olis oikeasti tarvinnut mitään, lupailin pyhästi, etten osta mitään ennen kuin tarvitsen. Yhteensä tuotteisiin on tämän vuoden aikana mennyt ehkä 300e.  :o

Kampaamokäynneistä oon selvinnyt halvalla, alle 40e, johon sisältyy kaksi leikkausta. Värjännyt olen itse, arviolta väreihin on mennyt 50e.

Summa pyörii siis 400e:ssä ja tähän kun lisätään harja ja biotiinit niin päästään reilusti yli. Siis 450e on mennyt tänä vuonna ja tässäkö on tulos?  :'(

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 17 Loka 2006, 13:34
Kirjoittaja Eläimellisyys
Täytyy muuten sanoa lohdutukseksi aloitteleville hiushörhöille että sitten kun on saanut kivan arsenaalin hyviä tuotteita kerättyä ei rahaa enää mene niin paljon. Putelit kestävät yllättävän pitkään joten uusien tuotteiden osto voi rajoittua esim. yhteen tilaukseen vuodessa jossa tilaa vaikka pari hyvää loppunutta tuotetta ja yhden uuden koeiltavan.

Tein tässä vähän laskentaa mun hiusbudjetiksi - ja oikeastaan tämä hörhöily säästää rahaa. Kaupan päälle saa vielä hienot hiuksetkin.


Kaupan kestoväri, jolla värjään juuret: 6 pakettia vuodessa: 60 e
Elumen, jonka tilaan,  3-4 pulloa vuodessa, 60 - 80 e
Hiustenhoitotuotteita ulkomailta, yksi tilaus, 50-70 e
Muutama heräteostos Suomesta 20-40 e.
Kampaajalla en käy - leikkaan hiukset itse/kaveri leikkaa, omistan hiustenleikkuu sakset.

Eli yhteensä 190 - 250 e menee tukkaan vuodessa - ei mun mielestä kamalasti.

Vertailun vuoksi laitan tähän kuvitteellisen budjetin ei hiushöperön naisen, jolla kuitenkin on värjätty ja jotenkin laitettu tukka,  hiusmenoista.

Markettituotteet: puteli shampoota ja hoitoainetta kuukaudessa (muistelen että näitä mömmöjä kului paaljon enemmän), a, 2.5 - 3e: 60 - 75 e
Markettivärit: 1 paketti kuussa: 120 e
Kampaamokäynnti, 4-6 kertaa vuodessa, 30 e kerta, 120 -180 e
Heräteostokset, esim. muotoilutuotteet 10-25e

Yhteensä 300-400 e vuodessa. Tietämättömyys tulee kalliiksi, vai mitä  ;)



Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 17 Loka 2006, 21:08
Kirjoittaja Lapanen
Tänks Kuukunen! Nyt voikin hyvillä mielin ostaa jotain, varsinkin jos ostaa alennuksesta!  ;D Oikeastaan voinkin perustella, että tähän mennessä oon tosi vähän käyttäny muotoilutuotteita, joten tuskin haittaa jos muutaman hankkisi.  :)

Mulla on tänä vuonna mennyt kampaajalle ( tänä vuonna olen värjäyttänyt hiukseni kampaajalla enkä ollenkaan kotivärjäyksellä) 260€ ja tuotteisiin n. 100€.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 21 Loka 2006, 00:14
Kirjoittaja Merial
Pientä päivitystä luultavasti on tapahtunut tässä kuukausien saatossa, elikäs:

Kasvatusvaiheessa olevien hiusten siistiminen (en osaa itse leikata): 4x24e = 96e
Shampoo ja hoitoaine uusitaan kun vanhat loppuvat, arviolta 5x8e = 40e
Hennaaminen, paketti riittää noin kolmeen värjäyskertaan: 12x7e = 84e

Nuo ovat siis suurinpiirtein -laskelmia ensivuotta varten.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 03 Marras 2006, 20:13
Kirjoittaja -kata-
Kauheeta tilitystä luvassa  ;D ... :

Tulipahan tässä taas mieleeni, että miten PALJON on tullut käytettyä rahaa hiustuotteisiin sitten kevään jälkeen kun muhun tää hiushulluus iski... Ihan tiiättekö iskee välillä ihan paha olo kun rupeaa miettimään  :-\ miten sitä on tullut elettyä yli varojensa! Enkä mä siltikään varmaan niinkään hirveesti oo rahaa käyttänyt niinkuin ehkä moni muu vieläkin enemmän, mutta siis sen verran paljon mun omiin olemattomiin tuloihin ja varallisuuteen nähden, että ihan hirvittää välillä. Mun tulolla osteltas korkeintaan joku markettipullo silloin tällöin!! Nekin rahat mitkä on tullut käytettyä hiusjuttuihin niin ois tarttenut paljon tärkeempiin asioihin.
Enhän mä muutenkaan omista mitään kallista ja uutta, kotona tai muutenkaan ... Ei oo tarpeeks vaatteitakaan, enkä esim. mihinkään muuhunkaan kosmetiikkaan käytä rahaa nimeksikään. Enkä käy ulkonakaan "huvittelemassa", enkä ees syömässä tms. kuin tosi harvoin. Ja muutenkin pakon sanelemista syistä elän nuukasti vähillä rahoilla  :-\ ... NIIN mikä ihme muhun on iskenyt näissä hiustuotteissa  :-[  ;D  ::)  ... Mä vielä vuos sitte pidin kalliina marketin tuotteitakin enkä niitäkää niin vaan pystynyt ostelemaan!! Niin nyt ku aattelee mitä on tullut osteltua, huhheijaa sentään...
Muuten mä olen rahankäyttäjänä hirveen vastuuntuntoinen, säästäväinen ja tarkka. On ollut pakko suunnitella rahankäyttö tosi tarkkaan kun elämä on ollut tiukkaa rahallisesti aina. Niin mä ihan ihmettelen ittessäni tätä piirrettä miten oon tälleen tuhlaillut hiustuotteisiin rahaa nykyään  ::) !
Kait sitä kun on joutunut tottumaan lapsesta saakka siihen, ettei mitään voi koskaan saada ku ei oo rahaa, niin sitte ku tälläi erehtyy tuhlaamaan yli varojensa, niin tulee vissiin vähän turhaankin liian huono omatunto ja olo että enhän mä sais.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 15:06
Kirjoittaja Inotti
Kampaamoon menee ehkä max 100e/vuosi, henna-jauheisiin n. 20e ja hiustenhoitotuotteisiin 80e/vuosi. Eli se tekee n. 200e yhteensä. Onneksi ei enempää... vielä. Kohta kuitenkin aloitan iltatyöt niin on enemmän rahaa, jota voi tuhlata kaikkeen kivaan.  ;D

Edit. noniin unohtu vielä että erilaisia hiuskoruja, pinnejä, kukkia, ponnareita, klipsejä ym. ostan aika paljon. Niihin menee varmaankin 40euroa vuodessa.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 13:40
Kirjoittaja hunaja
Kampaajalla säännöllisesti 2kk välein, 70e kerta, joten 420e tulee siitä. Shampoot ja hoitoaineet nielaisee about 15e kuussa, joten ~150e yhteensä. Epäsäännöllisen säännöllisesti ostelen muita hoitotuotteita, niille voisi arvata könttähinnaksi 50e vuodessa. Pinnejä, lenksuja ja pantoja löytyy ostoslistalta aika usein, mutta onneksi ne ei kauheesti maksa, oisko sitten 30e/vuosi noihin.

Kaiken kaikkiaan siis 650e. Jestas en aatellut, että se ihan noin paljon olis.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 14:03
Kirjoittaja Hunajapupu
Laskeskelin tuossa äsken, että tän vuoden saldo on vajaat 1000 euroa hiustuotteisiin, sisältäen kampaajakäynnit, hiuskorut ja pinnit sekä kaikki shampoot, hoitikset, muotoilutuotteet sun muut. Jaiks...  :-[ Tuohon on laskettu mukaan tän kuun tilaukset jotka tulee maksettaviksi ensi kuussa. No, puolustukseksi sanottakoon, että innostuin vasta tänä vuonna kunnolla hiustenhoidosta ja tuosta summasta 500 euroa kertyi nyt loppuvuoden aikana lookfantasticin ja hqhairin tilauksilla. Nyt kyllä on shampoita, hoitiksia ja muotoilutuotteita niin isot kasat, että ensi vuonna pitää vähän hillitä itseään. Nää nykyiset tuotteet kun riittäis varmaan kolmeksi vuodeksi vaikkei ostais mitään uutta.  ::)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 20:53
Kirjoittaja LadyRaven
Leikkaan itse 0e (hiustenleikkaussakset sain lahjaksi)
En käytä muotoilutuotteita 0e
Kampaamotuotteet n. 100e/ vuosi
Markettituotteet n. 70e/ vuosi
Värjäys 2kk välein eli n. 60e/ vuosi
Harjat, kammat, hiuslenkit, yms. ehkä 25e/ vuosi

=255e/ vuosi

Ei mitenkään kamalasti. Olen aika hyvin löytänyt suosikkituotteeni, joten huteja ei juuri tule.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:08
Kirjoittaja Vera
Veikkaisin, että n. 2000 euroa vuodessa. Kampaajalla käyn n. 6-8 kertaa vuodessa ja siihen kuluu n. 130 e per kerta. Hiustuotteita tulee osteltua vaihtelevasti, välillä tosi paljon ja välillä ei yhtään. Onneksi olen nyt juuristen ansiosta löytänyt hiustuotteiden nettishoppauksen ihanan maailman, siinä säästyy jo pitkä penni kun ulkomailta tilaa. (Tai sitten ei, kun tulee shoppailtua vähän liikaa :D)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 22:16
Kirjoittaja Kissatukka
Multa meni viime vuonna itse asiassa aika vähän tukkaan. Kampaajalla en käynyt ollenkaan kun kaveri leikkasi. Värjäsin itse 3 kertaa ja sävytin kerran = n. 36e Markettituotteisiin meni karkeasti n. 50e ja kampaamotuotteisiin/yhteen apteekin shampooseen 70e.

Eli joku 160e meni. Ihan ok mielestäni. Tää vuosi saattaa kyllä ylittää ton reilusti, mutta toisaalta esim. muotoilutuotteita ja hoitsikkaa mulla kyllä on nyt vielä kaapissa tosi pitkäksi aikaa, enkä ainakaan toistaiseksi kärsi mistään hirveästä ostomaniasta.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 23:44
Kirjoittaja petomaani
En todellakaan USKALLA alkaa edes laskemaan. Menee nimittäin aika kunnioitettavat summat..  :D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 12:48
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Mä laskeskelin tässä joku päivä, että jotain 400€-500€ menis vuodessa kaikkiin hiusjuttuihin, eli värjäyksiin ja tukkahärpättimiin. Tosin laskin tuon tukkahärpätinmäärän kalleimpien tuotteiden mukaan mitä käytän.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 22:44
Kirjoittaja Trillian
Arvioisin, että n. 400-600 €. En halua pitää tarkkaa kirjaa asiasta.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 10:46
Kirjoittaja Mella
Hiustuotteisiin menee 150-200 € vuodessa, tosin jos kävisin kampaajalla niin euromäärä varmasti nousisi... Silloin kun tuntuu että kuluttaa (suomalaisittain) hirveän määrän rahaa pelkästään tukkaan (ja muuhun ulkonäköön) ajattelen, että käyttäähän ne ranskalaisetkin hirveästi rahaa ulkonäköönsä, miksen siis minäkin. Kaikkihan tässä naisia ollaan! Ja kas, syylisyyden tunto on tiessään. ;)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 12 Touko 2007, 11:11
Kirjoittaja FairyTale
Tällä hetkellä ei mene kovin suuria summia, olen vuosien hamstrauksen jäljiltä saanaut kaapit täyteen kaikkea mahdollista, nyt olen yrittänyt epätoivoisena käyttää niitä pois. ( että saan ostaa Tigiä tilalle ;)). Kampaajalla käyn kerran kuussa, niihin menee n. 200 e/ vuosi. On vanha lapsuudenystävä, joka tekee laittaa sivutöikseen kavereitten híuksia :D. Oikea helmi!

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 19 Marras 2007, 23:53
Kirjoittaja marenki
Taas on suoritettu laskutoimia:
-Vuonna 2006 käytin hiuksiini 428,48e!  (itseasiassa myös lasten hiuksiin, lapset käyttää yhtä shampoota (tällä hetkellä MOP Pear) pari vuotta, hoitoaineiden ja suihkeiden osalta erottelua ei voi tehdä kun käytetään samoja aineita.) Järkyttävää, ei voi muuta todeta. Yksityiskohtana mainittakoon, että käytimme (no ainakin ostimme ja varastoja ei ollut eli käytössä 1-2 kerrallaan) 2300ml hoitosuihketta, joka maksoi 50,78e.

-Vuosi 2007 tähän mennessä 145,86e. Mitään en tarvitsisi tällä hetkellä ja hoitosuihkevarastokin kestänee vuoden loppuun asti. Huomattavasti järkevämpi summa kuin viime vuonna. Tänä vuonna hoitosuihketta on mennyt ainoastaan 1050ml eli vain 7 pulloa (27,95e), mitä osaltaan selittää se, että tytön hiukset takkuuntuvat vähemmän ja hänen tukkaansa kastellaan harvemmin. Toisinaan käytän itsetehtyä suihketta eli vesi+O&H. Emme ole myöskään käyttäneet tänä vuonna yhtään Herbinan hoitosuihketta, joka on erittäin epäriittoisaa meillä (vuonna 2006 Herbinaa meni 4 pulloa parissa kuukaudessa), vaan ainoastaan VO5 ja AC suihkeita.

Tämän perusteella tekisi mieli testata, pärjäisikö vuoden 2008 vielä vähemmällä. Koittaisi oikeasti käyttää shampoo- ja hoitoainevarastoja loppuun kärvistellen. 

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 20 Marras 2007, 11:08
Kirjoittaja Ilyasviel
Laskeskelin että tänä vuonna mennyt n. 157€ kampaamokäynteineen. Olen käynyt tasan kaksi kertaa, yksi amis-ellutus ja yksi leikkaus. Ihan hyvin pysyy kurissa siis - ja noista purkeista riittää vielä pitkälle ensi vuoteen.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 20 Marras 2007, 17:02
Kirjoittaja Vovka
Ehkä korkeintaan 50 euroa. Pakolliset latvojennapsimiset suorittaa äiti, ja käytän hyviä ja edullisia markettituotteita.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 20 Marras 2007, 17:51
Kirjoittaja Amanda
Mullakin taitaa mennä vähän liian iso summa vuodessa hiuksiin  ::) Kampaajalla käyn vuodessa 5-6 kertaa ja jokaisella kerralla menee ainakin 100 €. Hiustuotteita ostelen paljon vähemmän kuin ennen, sanotaanko nyt että niihin menee vuodessa yhteensä n. 200-250 €...?

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 05:15
Kirjoittaja Mindy
Mulla menee varmasti ainakin 400 e helposti ::) :-*

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 23:15
Kirjoittaja Miiu
Mulla menee kampaamossa käyntiin sellaset n. 300-400 € (á 50€/75 €) riippuen jurikasvun sietokyvystä ja erilaisiin tuotteisiin noin 100-200 € (tänä vuonna mennyt jo reilusti yli 100€). Yhteensä siis ainakin yli 400€ enkä todellakaan ole pitänyt itseäni mitenkään paljon rahaa hiuksiin käyttävänä. Tosin joukostahan löytyy myös nelinumeroisia summia käyttäviä, joten ei mulla paljoa mene! Onneksi ei kysytty paljon rahaa laitan naamaani  ::) Luulisi noillakin summilla jo saavan tuloksia aikaan, mutta...

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 23:38
Kirjoittaja Valentine
Kampaamoihin kuluu n. 400 e, hiustuotteisiin nykyään arvioisin menevän saman verran ( vähintään, tänä vuonna kulunut jo n. 200 e ) Loppusumma n. 800e. Toisaalta osasyynä rahan menoon on ollut myös se, että olen ostanut joka ikisen nykyisen hiustuotteeni joulun jälkeen...

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 21:52
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Tosi vaikea arvioida ??? . Kampaajakäynteihin menee reilut 200€ ainakin. Hoitotuotteita olen ostanut tämän vuoden puolella varmaan liki parillasadalla eurolla, kiitos tämän foorumin ::) ;D . Tosin puolustaudun sillä, että mulla ei ole oikeasti ollut kunnon tuotteita hyllyssä lainkaan, joten tarpeeseen tulivat.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Elo 2008, 16:40
Kirjoittaja stylist
Mulla menee pelkästään tuotteisiin se 200e ja muut kampaamokäynniot on sitten ihan eri lukunsa (en siis oo yhtään laskenu)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 09 Elo 2008, 17:29
Kirjoittaja pitkätukka
Kampaajalle ei mene enää yhtään, mutta muuten on vaikea arvioida tarkasti. Merketista ostettuun väriin n. 100 € vuodessa (värjään noin 1,5 kk:n välein ja väripaketti maksaa keskimäärin 11 €), hoitoaineisiin jne. ehkä 150 €. Lisäksi tulevat kiinnityshärpättimet, joita olen tilannut joskus ulkomailtakin (50 € meni tänä vuonna kaksiin käsintehtyihin nutturapuikkoihin ja se oli mulle iso investointi; tuossa kuvassa näkyy ihan vain syömäpuikot  ;)), joten loppusumma on todennäköisesti 300 ja 400 euron välillä.

Ei kai siis mitenkään valtavasti, mutta vähän liikaa sekin on pienituloiselle... Ajattelen kuitenkin, että jos värjäyttäisin ja tasauttaisin latvoja kampaajalla, lasku olisi  aivan eri luokkaa.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 11 Tammi 2009, 16:59
Kirjoittaja Mimiya
Vaikea arvioida, joinakin kuukausina ostan enemmän, toisina vähemmän. Pitäisi varmaan pitää tarkemmin kirjaa budjetista (ja sen ylityksistä...). Opiskelija kun olen, rahaa pitäisi säästää vähän järkevämpiinkin tarkoituksiin. Rahaa menee vuodessa ehkä n. 500-600 euroa, kun lasketaan kampaamokäynnitkin. Ja viime vuonna ostin kalliin keskikoko-GHD:n, joka on kyllä ehdottomasti ollut hintansa väärti. Pyytelen joskus lahjaksikin tuotteita, niitä en tähän edes laskenut  ::)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 11 Tammi 2009, 18:02
Kirjoittaja Magia
Veikkaan, että joku 300e per vuosi olisi aika lähellä oikeaa. Etenkin nyt kun megalomaanisen kalliista kestovärjäilystä kampaamossa olen luopunut kokonaan, ja ajattelin tulevaisuudessa käydä kahdesti vuodessa leikkauttamassa + tarpeen mukaan kotona ja mummolla. Hiustuotteisiin menee satunnaisesti rahaa, välillä ei moniin kuukausiin kiinnosta tipan vertaa ja käyttelen tyytyväisenä vanhoja pois, ja välillä sitten iskee kunnon puuska, että pitää saada vähän kaikkea. Nyt tosin tänä vuonna kyllä menee auttamatta enemmän, koska ostin GHD:n raudan, mutta toivotaan että se olisi pitkäkestoinen investointi.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 11 Tammi 2009, 19:00
Kirjoittaja oversize
Kuten muutkin ovat todenneet, aika hankala arvioida. On kausia, jolloin minulle kelpaavat vain kampaamotuotteet ja joskus huonossa rahatilanteessa päähän kelpaavat myös markettituotteet. Hiusväreihin menee noin 120e, hiustenhoitotuotteisiin 100-150e ja muotoiluun 100-200e. Kampaamokustannukset on 100e tai alle, riippuu missä käyn (=kuka leikkaa) ja kuinka usein. Nyt olen vähentänyt kampaajalla käyntiä kun kasvatusvaihe on käynnissä. Tämä nyt on tällainen karkean pika-arvio, todellisuus voi heittää paljonkin.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 14:56
Kirjoittaja Hunajapupu
Mä aion lakkoilla tän vuoden hiustuotteiden suhteen eli en osta mitään turhaa vaan ainoastaan loppuneiden pakollisten tuotteiden tilalle korvaavat tuotteet. Laskeskelin kuitenkin eilen, että paljonko mulla tulee luultavimmin menemään pakollisiin hankintoihin vuoden aikana ja siis huh huh! Mun täytyy ostaa uusi rekku + kosteuttava tehis ja näiksi tuotteiksi aion tilata litraiset Joicot + niihin pumput, näihin menee postareineen noin 70 e. Hoitoaineet luultavasti riittävät koko vuodeksi mutta shampoita joudun varmaan ostamaan 1-2 kpl, nämä aion ostaa ihan marketista eli näihin menee maksimissaan 8 e. Lisäksi tarvitsen jossain vaiheessa uuden keskivahvan pidon omaavan hiuslakan, luultavasti ostan sen Lorealilta jonka lakoista pidän kovasti, siihen menee ehkä 12-15 e. Tämän lisäksi värjään hiuksiani kotona ja hiusväreihin menee vuoden aikana n. 60 e. Yhteensä mun lakkoiluvuoden aikana hiustuotteisiin tulee menemään siis ainakin 150 e vaikken osta muuta kuin välttämättömät uudet tuotteet enkä aio edes käydä kertaakaan kampaajalla vaan leikata hiukseni itse. Että joo.  ::)

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 15:17
Kirjoittaja kiwi
Kampaajalla käyn n. 3 kertaa vuodessa ( + etuhiusten siistiminen), joten siihen menee n. 200e vuodessa. Maksan itse hieman yli puolet per kampaajakäynti (värjäys+leikkaus on 115e, josta maksan itse 60e). Viime vuonna ostin myös GHD:n joten siihen meni jonkin verran rahaa (109e, mutta ostin sen joulurahoilla). Muotoiluun mulla ei kauheasti tällä hetkellä rahaa mene, koska en käytä muotoilutuotteita. Korkeintaan 20-40e vuodessa. Lasken lämpösuojat mukaan. Hoitoaineisiin mulla menee ehdottomasti eniten rahaa. Sanoisin 100-200e vuodessa. Ostelin viime vuoden talvella/keväällä vielä Suomesta tuotteita, joten se myös näkyy. Toivottavasti tänä vuonna olisi lähemmäs tuota 100 euroa. Shampoita en ole niin paljon ostellut, mutta on niihinkin lähemmäs 100e mennyt. Ostin niitäkin siis Suomesta vielä (Tigit) viime talvena. Toivon, että saisin pidetty tänä vuonna asiat paremmin kurissa, ja rahaa menisi noin 300e (sis. kampaajan). Kaapeissa on kuitenkin vielä kaikkea. Toisaalta ongelmia tulee, jos tuote lakkaa toimimasta. Esim. MOPin shampoo lakkasi yhtäkkiä toimimasta, niin piti etsiä uusi shampoo. Minulla on nyt kuitenkin toimiva shampoo, joten ei hätää.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 19:13
Kirjoittaja Hermione
Aloitan tästä hetkestä virallisen kuluseurannan hiusjuttujen ja kosmetiikan osalta. Uusi hiusmalli vaatii aktiivista kampaamossa käyntiä entisten 1-2 kertaa vuodessa tilalle, joten siltä saralta tulee enemmän menoja, niin tuotteissa sitten pitäydytään kohtuudessa.

2009

tammikuu


Tigi Catfight ja Sexed-up 27,00
Got2Be Smooth´n´chic -lakka 5,89
Nivea Diamond Gloss shampoo ja hoitoaine +
EHS Hunajahoito yhteishintaan 6,05
Herbina syväpuhdistava 3,09
VO5 Super Clean 1,90

= 43,93

helmikuu

Tigi Superstar-neste ja Creme Molding Wax yht. 24,10
Kampaamokäynti 22,00
BaByliss ilmakiharrin-setti 27,90
Casting Creme Gloss 10,70
XZ Tyrniöljyhoito 3,65

= 88,35 (Aika hurjalta näyttää, mutta joukossa on paljon tuotteita, joita ei joka kuukausi tule ostettua. Tavoitteena on tästä lähin pysyä tämän summan alapuolella)

maaliskuu

Poly Color sävyteshampoo 6,59

= 6,59

huhtikuu

EHS Hiushoito 1,50
Got2Be 2Sexy Hair Spray 5,89
Herbina Care/Color hoitoaine 2,69
Lavera Mango Milk shampoo x2 20,00

= 30,08 (Shampoita ei tarvitse nyt vähään aikaa ostella, nykyisillä pärjää pitkälle. Toukokuun must-ostos on KC Moisture Mist ja kenties jokin CO-hoitis. Huomaan myös, että kampaamossa en ole käynyt kahteen kuukauteen, joten sekin on edessä)

toukokuu

Schwartzkopf Poly Color Sävyteshampoo 5,90
Herbina Biohajoava shampoo + hoitoaine 5,18
Tigi Bed Head Cocky 30,00
Kampaamokäynti 22,00
Harja 17,00
Klippoteket Shine spray 3,99

= 84,07

kesäkuu

Urtekram Aloe Vera -hoitis 4,95
Urtekram Ruusu -shampoo ja -hoitis yht. 9,90
VO5 Super Clean -syväpuhdistava x 2  yht. 2,00
KC Professional Moisture Mist 5,90
Wella Viva Color Mousse 4,90
Loreal Casting -kevytväri 8,59

= 36,24

Puolen vuoden saldo = 289,26 ::) Jep jep!

heinäkuu

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 23 Helmi 2009, 13:14
Kirjoittaja minnaliini
Munkin täytyy alkaa pitää kirjaa mun tukkamenoista! Nyt alkuvuodesta on mennyt ihan kamalasti rahaa, mutta tilanne varmasti tasoittuu. Seuraavat hiustuotteet ajattelin ostaa vasta keväällä/alkukesästä.

Tammikuu:
Tigi O&H hoitis 250 ml
Joicon IHT
yht. 53e.

Helmikuu:
Tigin O&H hoitis 750 ml
Lanza reconstructor 125 ml
MOP hydrating hoitis 300 ml
MOP hydrating shampoo 300 ml
Redken All soft hoitis 250 ml
Redken All soft Velvet whip 150 ml
yht. 105e.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 08 Maalis 2009, 01:35
Kirjoittaja marenki
Tulipas laskeskeltua listoja ihan kunnolla lauantai-illan kunniaksi ja näin kävi:

Vuosi 2008: 123,06e.

Minusta toi on todella vähän, kun ottaa huomioon, että toi sisältää kaikki hiusjutut: tuotteet, leikkaukset x2 ja värjäilyt hennalla. Huomaa kyllä toisaalta, ettei tarvinnut koko vuonna ostaa mitään kauhean kallista kun vanhoilla varastoilla pärjäilee. Mikäli jotakin on listasta unohtunut, niin kyseessä on XZ hoitoaine tai kaksi, niitä oli minusta listassa epäilyttävän vähän (toisaalta ei mulla ole niitä käytössä kuin yksi kerrallaan, eikä aina edes sitä, vaan joku muu silaritoin hoitsikka), lisäksi en ole ihan varma ostinko viimeiset Urtekramin hennat v.2007 vai 2008, mutta kummin vain, ne maksoivat yhteensä 11,70e (pöljä minä kun en hamstrannut kuin kolme pakettia), joten vaikka mikä olisi, niin summa pysyy kevyesti alle 140e vuonna 2008, virallinen luku on kuitenkin tuo 123,06e.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Syys 2010, 19:37
Kirjoittaja scarface
Heitän arvion lonkalta: kampaajakäynnit mukaan lukien rapiat 400 euroa, ihan varmasti ainaki tuo..!

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Syys 2010, 22:10
Kirjoittaja Unnu
Tähän kysymykseen on kyllä ihan mahdoton vastata! Yritin tuloksetta miettiä jotain suurinpiirtein realistista arviota. Enemmän kuin 200e vähemmän kuin 1000e?  ;D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 29 Syys 2010, 23:03
Kirjoittaja hilpsu
Aloin laskeskelemaan ja olin melkein kauhistunut.

Pelkästään hiustenvärjäykseen menee jo ~12 e kuussa eli vuodessa 144 euroa. Hiustuotteisiin on viime kuukausien aikana mennyt suurinpiirtein 30 euroa kuussa, ei hirveästi mutta jos tuo summa olisi sama jokaiselle kuukaudelle, niin kyllähän tuo opiskelijan tuloissa ihan kiitettävästi painaisi. Nyt tosin eläisin siinä toivossa, että näillä varastoilla pärjää jonkin aikaa  :D.

Kampaajakäynteihin rahaa uppoaa suunnilleen 120 euroa vuodessa eli kolmen kuukauden välein ja noin 30 e/leikkaus.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 09 Maalis 2011, 08:19
Kirjoittaja Mena
Seurantaa:

Tammikuu
Pidennyshiukset 40,70€ + laitto 50€

=yht. 90,70€ (kirpaisee, koska pidin näitä vaan kuukauden... :-[)

Helmikuu
Ebaystä hiuspinnejä, Brunette Goddess 750ml, 3x Wella Viva Color mousse = 27,95€
Avon latvaseerumi 4,50€
iHerbistä 2x Rainbow Research Henna & 1x Surya Henna Brasil Creme = 13,70€

=yht. 46,15€

Maaliskuu
Tallinnan tuliaiset (shampoo, tehis, lakka) 18,10€

Huhtikuu
Avon hoitoaine 2,90€

Toukokuu
Ei mitään = 0 euroa :ts

Kesäkuu
XZ Muumisuihke + Nuave Kids selvityssuihke = 6€

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 09 Maalis 2011, 09:00
Kirjoittaja Sassy
Oi, onpa kiinnostava alue! Listafriikkinä pakko liittyä mukaan seuraamaan tilannetta  ;D

Vuosi 2011
Tammikuu:
-Tangle Teezer
= 14 e

Helmikuu:
-CV honey beer egg, pieni pala
-ponnareita
-XZ muumisuihke
=6,75
+ kampaaja ja vanhojen kampaus = 200e

Maaliskuu:
-GHD
-XZ vihreäsavi ha
-ponnareita
-Hair Supermarket: Joico Color Endure Violet Shampoo, Kevin Murphy Born Again Treatment, Nexxus Phyto Organics - Canopy, Nexxus Phyto Organics - Luxxtress
-Iherb: pillereitä
-4 linnunnokkaa
-kuivausmyssy
=154,25 e

Huhtikuu:
-Bonacure repair rescue sealed ends
-Iherb: Mill Creek Keratin Conditioner + pillereitä
=32,5e

Toukokuu:
=0e

Kesäkuu:
-kampaaja = 50e

Heinäkuu:
=0e

Elokuu:
=0e

Syyskuu:
=0e

Lokakuu:
=0e

Marraskuu:
-phc Dry Shampoo
-ponnareita
-samettipaplareita
-Four Reason Moisture Mist
-Feel Unique: Joico K-Pak Reconstructing sh, ha ja rekku, L'Anza Hair Repair Leave-In Protector, L'Anza Healing Strength Neem Plant Silk Serum
-Joico K-Pak IHT
=102,65 e

Joulukuu:
-kampaaja = 147e

Lopputulos, vuonna 2011 hiustuotteisiin kului 310,15 e ja kampaajiin 397 e,
eli yhteensä: 707,15 e

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 11:09
Kirjoittaja Kunis
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota. Samoin kun en ole koskaan laskenut, että paljonko menee kuussa ruokaan.

Muutenkin käytän monia tuotteita koko keholle, joten hiustuotteiden osuutta koko rahankulutuksesta olisi vaikea laskea. Viimevuonna mulla meni omalla mitta-asteikollani todella paljon (ehkä 300-400) kampaamovaalennuksen ja omien lisävärjäilyjen vuoksi. Normaalisti arvelen pärjääväni alle kahdensadan. Musta sekin on todella paljon. Nyt kuitenkin pääsen useista käsittelyistä kasvatuksen myötä, joten se auttanee.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 19 Maalis 2011, 06:01
Kirjoittaja Anissa
Mä en laske tukkatuotteita erikseen, vaan kaikki kosmetiikka ja siihen käytetty raha löytyy listattuna paljonko rahaa kosmetiikkaan-ketjusta. Viime vuonna koko ulkonäköön meni n. 620 €, mikä on ihan kohtuullista, kun ottaa huomioon, että tuossa on mukana  ihan kaikki tuotteet ja palvelut.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 07 Helmi 2012, 00:42
Kirjoittaja Mindela
Olin vuonna 2006 järkyttynyt siitä, että minulla meni hiuksiin (kampaamokäynteineen) 400€... Nyt olisin varmaan onnellinen, jos niihin menisi vaan sen verran  ;D

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 23:19
Kirjoittaja felka
Ehkä noin 200 euroa tuotteisiiin ja 300 euroa kampajapalveluihin.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 11:27
Kirjoittaja Ellenia
Jooh, laskelmien mukaan...

2011 rahaa paloi 1300 euroa. Jepjep (okei, kävin kampaajalla 10 kertaa ja kampaaja oli to-del-la kallis).

2012 summa tippui reilusti, kun lopetin kampaajalla käymisen (kävin alkuvuoden, eli kolme kertaa ja halvemmalla kuin edellisenä vuonna), värjäämisen ja lopetin hiusten liiallisen muotoilun. Rahaa meni 450 euroa.

Tänä vuonna on mennyt jo 104 euroa ja kaikki pelkkiin tuotteisiin. Syytän juureksia, olen saanut ihan liikaa vaikutteita täältä :D

edit. Äh, tässä kysyttiinkin tuotteita. No, v. 2011 meni 250 euroa, v. 2012 meni 210 euroa ja v. 2013 mennyt jo tuon 104 euroa.

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 20:47
Kirjoittaja Hilippa
2012 hiustuotteisiin meni 374 euroa.