Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mella »

Hiustuotteisiin menee 150-200 € vuodessa, tosin jos kävisin kampaajalla niin euromäärä varmasti nousisi... Silloin kun tuntuu että kuluttaa (suomalaisittain) hirveän määrän rahaa pelkästään tukkaan (ja muuhun ulkonäköön) ajattelen, että käyttäähän ne ranskalaisetkin hirveästi rahaa ulkonäköönsä, miksen siis minäkin. Kaikkihan tässä naisia ollaan! Ja kas, syylisyyden tunto on tiessään. ;)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
FairyTale
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 18 Loka 2006, 15:45

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja FairyTale »

Tällä hetkellä ei mene kovin suuria summia, olen vuosien hamstrauksen jäljiltä saanaut kaapit täyteen kaikkea mahdollista, nyt olen yrittänyt epätoivoisena käyttää niitä pois. ( että saan ostaa Tigiä tilalle ;)). Kampaajalla käyn kerran kuussa, niihin menee n. 200 e/ vuosi. On vanha lapsuudenystävä, joka tekee laittaa sivutöikseen kavereitten híuksia :D. Oikea helmi!
1b M ii
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja marenki »

Taas on suoritettu laskutoimia:
-Vuonna 2006 käytin hiuksiini 428,48e!  (itseasiassa myös lasten hiuksiin, lapset käyttää yhtä shampoota (tällä hetkellä MOP Pear) pari vuotta, hoitoaineiden ja suihkeiden osalta erottelua ei voi tehdä kun käytetään samoja aineita.) Järkyttävää, ei voi muuta todeta. Yksityiskohtana mainittakoon, että käytimme (no ainakin ostimme ja varastoja ei ollut eli käytössä 1-2 kerrallaan) 2300ml hoitosuihketta, joka maksoi 50,78e.

-Vuosi 2007 tähän mennessä 145,86e. Mitään en tarvitsisi tällä hetkellä ja hoitosuihkevarastokin kestänee vuoden loppuun asti. Huomattavasti järkevämpi summa kuin viime vuonna. Tänä vuonna hoitosuihketta on mennyt ainoastaan 1050ml eli vain 7 pulloa (27,95e), mitä osaltaan selittää se, että tytön hiukset takkuuntuvat vähemmän ja hänen tukkaansa kastellaan harvemmin. Toisinaan käytän itsetehtyä suihketta eli vesi+O&H. Emme ole myöskään käyttäneet tänä vuonna yhtään Herbinan hoitosuihketta, joka on erittäin epäriittoisaa meillä (vuonna 2006 Herbinaa meni 4 pulloa parissa kuukaudessa), vaan ainoastaan VO5 ja AC suihkeita.

Tämän perusteella tekisi mieli testata, pärjäisikö vuoden 2008 vielä vähemmällä. Koittaisi oikeasti käyttää shampoo- ja hoitoainevarastoja loppuun kärvistellen. 
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Laskeskelin että tänä vuonna mennyt n. 157€ kampaamokäynteineen. Olen käynyt tasan kaksi kertaa, yksi amis-ellutus ja yksi leikkaus. Ihan hyvin pysyy kurissa siis - ja noista purkeista riittää vielä pitkälle ensi vuoteen.
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Vovka »

Ehkä korkeintaan 50 euroa. Pakolliset latvojennapsimiset suorittaa äiti, ja käytän hyviä ja edullisia markettituotteita.
Amanda
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 19 Loka 2006, 18:04

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Amanda »

Mullakin taitaa mennä vähän liian iso summa vuodessa hiuksiin  ::) Kampaajalla käyn vuodessa 5-6 kertaa ja jokaisella kerralla menee ainakin 100 €. Hiustuotteita ostelen paljon vähemmän kuin ennen, sanotaanko nyt että niihin menee vuodessa yhteensä n. 200-250 €...?
Elämänhalu on kaiken kauneuden salaisuus. Ei ole kauneutta, joka viehättäisi ilman elämänhalua. -Christian Dior-
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mindy »

Mulla menee varmasti ainakin 400 e helposti ::) :-*
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.
Miiu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 272
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 17:42

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Miiu »

Mulla menee kampaamossa käyntiin sellaset n. 300-400 € (á 50€/75 €) riippuen jurikasvun sietokyvystä ja erilaisiin tuotteisiin noin 100-200 € (tänä vuonna mennyt jo reilusti yli 100€). Yhteensä siis ainakin yli 400€ enkä todellakaan ole pitänyt itseäni mitenkään paljon rahaa hiuksiin käyttävänä. Tosin joukostahan löytyy myös nelinumeroisia summia käyttäviä, joten ei mulla paljoa mene! Onneksi ei kysytty paljon rahaa laitan naamaani  ::) Luulisi noillakin summilla jo saavan tuloksia aikaan, mutta...
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."
Valentine

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Kampaamoihin kuluu n. 400 e, hiustuotteisiin nykyään arvioisin menevän saman verran ( vähintään, tänä vuonna kulunut jo n. 200 e ) Loppusumma n. 800e. Toisaalta osasyynä rahan menoon on ollut myös se, että olen ostanut joka ikisen nykyisen hiustuotteeni joulun jälkeen...
Kähmäräpälä
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 14:20

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Kähmäräpälä »

Tosi vaikea arvioida ??? . Kampaajakäynteihin menee reilut 200€ ainakin. Hoitotuotteita olen ostanut tämän vuoden puolella varmaan liki parillasadalla eurolla, kiitos tämän foorumin ::) ;D . Tosin puolustaudun sillä, että mulla ei ole oikeasti ollut kunnon tuotteita hyllyssä lainkaan, joten tarpeeseen tulivat.
stylist

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja stylist »

Mulla menee pelkästään tuotteisiin se 200e ja muut kampaamokäynniot on sitten ihan eri lukunsa (en siis oo yhtään laskenu)
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Kampaajalle ei mene enää yhtään, mutta muuten on vaikea arvioida tarkasti. Merketista ostettuun väriin n. 100 € vuodessa (värjään noin 1,5 kk:n välein ja väripaketti maksaa keskimäärin 11 €), hoitoaineisiin jne. ehkä 150 €. Lisäksi tulevat kiinnityshärpättimet, joita olen tilannut joskus ulkomailtakin (50 € meni tänä vuonna kaksiin käsintehtyihin nutturapuikkoihin ja se oli mulle iso investointi; tuossa kuvassa näkyy ihan vain syömäpuikot  ;)), joten loppusumma on todennäköisesti 300 ja 400 euron välillä.

Ei kai siis mitenkään valtavasti, mutta vähän liikaa sekin on pienituloiselle... Ajattelen kuitenkin, että jos värjäyttäisin ja tasauttaisin latvoja kampaajalla, lasku olisi  aivan eri luokkaa.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 09 Elo 2008, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Mimiya
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 15:21

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mimiya »

Vaikea arvioida, joinakin kuukausina ostan enemmän, toisina vähemmän. Pitäisi varmaan pitää tarkemmin kirjaa budjetista (ja sen ylityksistä...). Opiskelija kun olen, rahaa pitäisi säästää vähän järkevämpiinkin tarkoituksiin. Rahaa menee vuodessa ehkä n. 500-600 euroa, kun lasketaan kampaamokäynnitkin. Ja viime vuonna ostin kalliin keskikoko-GHD:n, joka on kyllä ehdottomasti ollut hintansa väärti. Pyytelen joskus lahjaksikin tuotteita, niitä en tähän edes laskenut  ::)
Helposti innostuva humanisti ja ikuinen ihmettelijä.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Magia »

Veikkaan, että joku 300e per vuosi olisi aika lähellä oikeaa. Etenkin nyt kun megalomaanisen kalliista kestovärjäilystä kampaamossa olen luopunut kokonaan, ja ajattelin tulevaisuudessa käydä kahdesti vuodessa leikkauttamassa + tarpeen mukaan kotona ja mummolla. Hiustuotteisiin menee satunnaisesti rahaa, välillä ei moniin kuukausiin kiinnosta tipan vertaa ja käyttelen tyytyväisenä vanhoja pois, ja välillä sitten iskee kunnon puuska, että pitää saada vähän kaikkea. Nyt tosin tänä vuonna kyllä menee auttamatta enemmän, koska ostin GHD:n raudan, mutta toivotaan että se olisi pitkäkestoinen investointi.
oversize

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja oversize »

Kuten muutkin ovat todenneet, aika hankala arvioida. On kausia, jolloin minulle kelpaavat vain kampaamotuotteet ja joskus huonossa rahatilanteessa päähän kelpaavat myös markettituotteet. Hiusväreihin menee noin 120e, hiustenhoitotuotteisiin 100-150e ja muotoiluun 100-200e. Kampaamokustannukset on 100e tai alle, riippuu missä käyn (=kuka leikkaa) ja kuinka usein. Nyt olen vähentänyt kampaajalla käyntiä kun kasvatusvaihe on käynnissä. Tämä nyt on tällainen karkean pika-arvio, todellisuus voi heittää paljonkin.
Viimeksi muokannut oversize, 11 Tammi 2009, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin