Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Alkoi kiinnostaa, että paljonko rahaa kulutatte suunnilleen vuodessa hiustenhoito- ja muotoilutuotteisiin ja kampaajakäynteihin?

Olen itse yrittänyt pitää rajan 500 eurossa/vuosi, ja nyt menee varmaan n.  300 euroa vuodessa kun olen lopettanut hiusten värjäämisen kampaajalla ja latvatkin tasoitutan yleensä jollain kaverillani. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan, joten tuo summa kuluu pelkästään pesu- ja hoitotuotteiden ostamiseen.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

No jos lasken että paljonko tulee kesä 05-kesä 06 maksamaan niin.. Kampaajalla olen käynyt kahdesti ja menen vielä kerran, joten siitä 150e, tukkatuotteisiin on mennyt 130e ja niitä tuskin ostan ennen kesää lisää ja hiusväri kerran kuussa 12*10=120e. Herranjumala, 400euroa. Se on tosi paljon. En edes ostele ikinä mitään tukkajuttuja, kampaajalla käyn harvoin ja ostan tukkajutut alesta ja kerralla enemmän. Nyt kyllä ihmettelen.
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Nyt kasvattaessa menee huomattavasti vähemmän kuin lyhythiuksisena. Silloin kävin kampaajalla joka toinen kk ja kertamaksu oli vähintään 50e (leikkuu ja väri tai monisävyväri) eli vuodessa väh. 300e pelkästään kampaamoon. Lisäksi hiuslakat, -vahat ja geelit sun muut plus rahassa mittaamaton summa silkkaa ärsytystä, kun hiuksia ei ikinä saanut tarpeeksi hyvin.

Vaikka viimeisen 2 vuoden aikana olen käynyt kampaajalla muutaman kerran tasoituttamassa ja joka kuukausi värjään kotona (9e /kerta), puhumattakaan siitä tuotearsenaalista, mikä on kerääntynyt kylppärin kaappiin, niin jään vuositasolla alle tuon 300 euron ja reilusti. Viime kuussa tilasin noin 50:llä eurolla laadukkaita harjoja, niin ne kestänevät niin kauan kunnes hävitän tai rikon ne esim. pudottamalla. Ja viime syksynä tilatut hoitotuotteet ovat hädin tuskin näkyvästi huvenneet, eli tänä vuonna en tod.näk. tilaa enää mitään. Voisin arvioida kasvatusajan vuosimenoiksi ehkä 150e, jos lasken tämän vuoden siihen jo mukaan.
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Minä en käy kampaajalla oikeastaan paljon ollenkaan. Olisinko 3 kertaa käyny elämäni aikana!  ;D
Viime vuonna meni joku 200e, kampaaja + tukka-aineita. Koitan ostaa vähän ja kuluttaa ne ja ostaa lisää. Säästeliäästi eletään.. :) Hoitoaineita tulee ostettua enemmän kun sitä menee eniten. Pitkät hiukset roks..
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Sanotaanko, että pyöreesti 20-30 euroa menee vuodessa tukkaan ::) ;D Jos bensarahat ilmaiseen parturiin lasketaan, niin sitten lyhythiuksisena vähän enemmän.
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Chili »

Viime vuonna taisi hiusjuttuihin mennä 200 €. En käynyt kuin kahdesti parturissa.  ::) Syksymmällä alkoi hiusinnostus iskeä ja visa sitten vinkui...
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Djaa, vuoden aikana tullut iso muutos elintasoon: työssäkäyvästä vanhempien luona asuvasta opintotuella omaan halvahkoon kämppään. Eli lasketaan puolen vuoden aikana kertynyt rahamäärä, jolloin köyhäily alkoi, niin 80 e :/

(Miksi en saa hymiöitä/tekstin muokkausta  kuvia klikkaamalla tekstiin?)
tiinu

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Ehkä 150 euroa, eli aika vähän. Värjään itse, kun kampaamossa ei olle tullut oikeaa väriä yleensä.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Pikaisesti laskettuna viime vuonna hiushärpättimiin meni n. 250 e (ei sisällä kampaamokäyntejä, joihin onneksi ei paljoa mene, kun on ystävä ja serkku parturi-kampaajia). En usko, että tänä vuonna aineisiin ainakaan enempää menee. Päinvastoin ehkä, kun on löytynyt ne omalle päälle passelit aineet eikä tarvitse harrastaa testingiä niin paljoa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Viola
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 10:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Viola »

Mulla ei kampaamoon mene oikestaan rahaa, viimeksi olen tainnut käydä 1,5 vuotta sitten. Ei viitsi pelkästä latvojen napsimisesta maksaa 30 euroa.Aineisiin ja väreihin  meneekin sitten ehkä noin 200 €. Tosin eihän niitä niin paljoa kulu, mutta kun on välillä pakko täydentää varastoa  ;D
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja loota »

Viime vuosi oli ehkä (ja toivottavasti) elämäni kallein hiushärpätinvuosi.

En edes muista mitä olen viime keväänä ostanut, mutta silloin oli yksi about 60e kampaamokäynti. Sanotaanko että pyöristäen on tullut ostettua hiustuotteita n. 250e kun kuitenkin unohdin jotain.  Siihen sitten vielä värihärpättimet päälle. :-X

Toivon mukaan tämä onkin tässä hyvin pitkälti eli tänä vuonna ei tarvitsisi etsiä enää niin hirveästi. Nyt on tulossa vielä parit Nexut ja Elumen-värejäkin tilaan ensi viikolla. Muita pakko-saada tuotteita ei ole ja jos olette kiltisti ettekä enää löydä uusia mahtavuuksia niin niitä ei myöskään enempää tule. ;)

Tämä kysely on muuten ollut storessakin joskus ja silloin laskin että tähän verrattuna kulutin puolet vähemmän rahaa tuotteisiin.
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mä en edes tiedä :D

Kampaajalla en käy juuri koskaan, ja silloin harvoin kun käyn leikkautan vain latvoja. Eli mitähän noihin käynteihin menisi vuodessa, ~100€.

Hiukset värjään itse. Muotoilutuotteita en juuri käytä, ainoastaan hiuslakkaa silloin tällöin, joten rahaa menee lähes pelkästään shampoisiin ja erilaisiin hoitotuotteisiin, sekä hiusväreihin. Väreihin menee vuodessa n. 144€, hiuslakkoihin n. 30€, shampoisiin ehkä semmoinen 150€ ja hoitotuotteita en osaa edes arvailla.

Eli yhteensä 424€ vuodessa ja päälle vielä hoitotuotteet. Enpä olisi uskonut ;)
1b M ii
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Laskin että mulla meni viime vuonna tuotteisiin noin satanen, kampaajalla kävin kolmesti ja kertakäynti kustansi keskimäärin 80e. Siis 100e + 240e = 340e.

Ei tunnu ihan kohtuuttomalta vaikka iso summa toki on. Mielellään kuitenkin iloitsen kivoista hiuksista, voisihan rahat tietysti aina käyttää järkevämmin mutta täytyyhän sitä voida pitää huolta itsestään & nauttia hyvistä tuotteista.  :D
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Ehkä n.150e, kampaajalla käyn harvoin joten säästän siinä....
1c F ii
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Luomo »

En viitsi edes sanoa, montako sataa meni viime vuonna pelkästään härpätinpulloihin, kun hiushullukärpänen puraisi kunnolla (tarkkaan ottaen en olisi halunnut summaa itsekään tietää, mutta tulinpa löytäneeksi sen LF:n tilaushistorian ::)). Onneksi nyt on tullut testattua sen verran iso läjä, että ostoslista on jo muutaman kuukauden pysynyt varsin lyhyenä, ja tänä vuonna selvittäneen huomattavasti pienemmällä summalla. Tosin tuotteita kuluukin nykyään enemmän kuin aiemmin, kun käyttää shampoon ja hoitoaineen lisäksi myös jätettäviä, tehohoitoja jne. Onneksi kampaamokäynteihin ei sentään mene paljon rahaa, sillä käyn kampaajalla n. 4 kertaa vuodessa vain leikkaamassa, n. 40 euroa/krt.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Vastaa Viestiin