Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Huuhkaja kirjoitti: Laskettuani omat "hiuskuluni" joiltain menneiltä vuosilta, järkytyin melkoisesti, mutta toisaalta mielestäni hiuksiin panostaminen (siinä tapauksessa että ostaa sellaisia tuotteita, joilla syntyy kanssa jotain tuloksia) on paljon järkevämpää kuin esim. turhien trendivaatteiden ostelu.
Vahinko vain ettei niitä tuloksia tiedä, ennen kuin on jo ostanut  ;D. Kun ei voi sovittaa niin kuin vaatteita... Mutta samaa mieltä olen tuosta, varsinkin kun kyllä sitä aina shampoota ja hoitoainetta tarvitsee, joten tuleehan ne ennemmin tai myöhemmin käytettyä (paitsi jos on niin paljon, että kerkeävät pilaantumaan ennen  ;)). Että samahan se on ostanko sen pullon nyt vai puolen vuoden päästä  ::).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Luomo kirjoitti: Vahinko vain ettei niitä tuloksia tiedä, ennen kuin on jo ostanut  ;D
Paitsi sitten jos pystyy pitäytymään hyväksi havaitsemissaan tuotteissa. (Tosin itse haluan aina kokeilla uusia...)
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Metku »

Summittainen arvio on, että rahaa menee hiusten leikkaukseen, värjäykseen, hoito- & muotoilutuotteisiin n. 280e/vuosi. Päälle tulee vielä hiussoljet, pinnit ja muut sen sellaiset. Sekä viime kesänä tuli ostettua 1/4 puntti aitohiusta lettituuhennusta varten. Joten todellinen summa liikkunee n. 350 euron tietämissä.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja deko »

Aivan lonkalta arvioituna kuluja tulee värjäyksineen reilu 200 euroa vuodessa. Minimissään pärjäisin tämän vuoden alle viidelläkympillä (pari tasoituskäyntiä kampaajalla) koska yhden ainutta putelia ei tarvitsisi ostaa ja näillä pärjää ainakin vuoden. Näkis vaan... ;)
this too shall pass.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Nyt on kyllä paha mennä sanomaan kun kaapit pursuaa tuotteita, eikä mitään tarvitse enää. Tänä vuonna menee varmaan 120euroa tai ehkä vähän yli, kun hamstraan kaapit (vielä enemmän) täyteen ennen kuin joudun luopumaan äitin visasta kun muutan syksyllä pois kotoa. Mie en ole viittiny peleillä omalla electronilla, niin olen käyttänyt äitin korttia ja maksanu sitte sille.
Nyt vuoden alussa meni 60 euroa nexxuihin (kaks shampoota, 2 hoitoainetta ja tehohoito). Ostan vielä kesällä lisää enphusea. Jotain jätettävääki pitää ostaa ku redkenistä on "enää" 2/3 jäljellä. Itseasiassa muuta en taida tarvitakaan.

Ens vuonna ei mene varmaan ku 5 euroa tuotteisiin.

Edit. Unohdin kokonaan hiusvärit. Hennaan ja indigoon menee varmaan 100euroa kun hamstraan niitä kilokaupalla.
Viimeksi muokannut Mustikka, 28 Tammi 2006, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Viimevuonna meni aivan hirveästi, sillä innostuin hieman. Tänä vuonna ei ole vielä tainnut mennä senttiäkään ja pyrin pitämään linjan samana vielä ainakin siihen asti, että 6vanhaa putiloa lentää roskiin, tällä viikolla meni jo neljä. Eli sitten, kun olen kuluttanut 10 pois, saa yksi tulla tilalle. Samaa tahtia voisin kyllä jatkaa vielä jonkun aikaa. ;) Muutenkin tuo varasto on nyt kasvanut niin laajaksi, etten oikeasti edes tarvitse mitään. Hiustuotteiden shoppailuintoni on laantunut hieman, tosin tukasta on silti pidettävä hyvää huolta. Unelma tilanne olisi, että kaapissa olisivat vain tarpeelliset (O&H:t, K-pakit, pari Nexxua ja mahd. DB hoitis). Muuta en oikeastaan tarvitsisikaan, paitsi jotain jätettäviä ja pikahoitiksia sekä mahdollisen vierailevan tähden, jota voisin aina vaihdella.  :D
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja marenki »

Aluksi olin ihan järkyttynyt kun luin noita teidän summia, just laskin omani :o 232 euroa! Siis ne jotka muistan... Nyt sitten ihmettelen, että mihin se raha on mennyt, kun enimmäkseen oon käyttänyt markettituotteita. Ja erityisesti alkoi potuttaa se, kun tajusin, että tollaisella summalla ois kyllä varmasti saanut parempaakin tavaraa.  >:(

Eikä siinä vielä kaikki, laskin myös menekit, vielä järkyttävämpia summia!
Shampoota 1450ml
Hoitoainetta 2000ml
Tehohoitoa 550ml
Hoitosuihketta (huhtikuusta lähtien) 700ml
Jätettävä (voidemainen) 100ml

Tästä olen tehnyt päätelmän, että olen tosi kova lotraamaan... Kyllähän se niinkin on, että markettituotteet kuluvatkin paljon nopeammin, mutta siis ihan litratolkulla! Oiskohan kolmasosa tuotteista ollut kampaamotavaraa (tosin halvemmasta päästä). Heti kun oon lotrannut noita entisiä pois, niin satsaan kyllä enemmän laatuun kuin määrään.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

höm,jos kampaamokäynnit lasketaan mukaan nii suurinpiirtein menee 300 e vuodessa hiusjuttuihin  8)
Tuli muuten mieleen eräs juttu kun riideltiin poikaystävän kanssa raha-asioista ja otin puuheenaiheeksi hänen jokapäiväisen rahapelin harrastuksen eli kenoamisen..ja valitin( kuten akat yleensä ;D) hirveästä rahan menosta nuihin kenoamisiin.Tähän poikaystävä tokas aika hauskasti et "mulla menee kenoon sama määrä vuodessa ku sulla hiuksiin viikossa "  ;D ;D ;D
veera

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja veera »

viime vuonna innostuin kampaamotuotteista, joten tulikin ostettua purkki poikineen. kampaajalla kävin viisi kertaa, ja jokaisella kerralla leikattiin ja sävytettiin/raidoitettiin. rahaa meni nopeasti laskettuna 300 euroa tuotteisiin ja 250 euroa kampaamoon.  auts! :o eivätkä hiukset ole yhtään paremmat kuin aiemmin :-\
Magdalena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 588
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:43

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Magdalena »

Kampaajalla käyn noin kahden kuukauden välein, välillä saan venytettyä välin hiukan pidemmäksikin, eli sen osalta noin 150e/ vuosi.

Hiustenhoitoon, muotoilutuotteisiin ja värjäilyyn ehkä... yhteensä 150e? Loppujen lopuksi tosi vaikea arvioida, kun käytellään lisäksi miehen kanssa samoja tuotteita ja nyt hiusvärejäkin. Mitään tuotteita en hamstraa, en osta ylimääräisiä ja lähes kaikki ostamani myös käytän pois. Värjäilyyn menee ehdottomasti eniten rahaa, koska sitä tulee harrastettua niin paljon.

Eli kaikkineen tukkaan menee ehkä siinä 300e per vuosi.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Luomo kirjoitti: En viitsi edes sanoa, montako sataa meni viime vuonna pelkästään härpätinpulloihin, kun hiushullukärpänen puraisi kunnolla (tarkkaan ottaen en olisi halunnut summaa itsekään tietää, mutta tulinpa löytäneeksi sen LF:n tilaushistorian ::)). Onneksi nyt on tullut testattua sen verran iso läjä, että ostoslista on jo muutaman kuukauden pysynyt varsin lyhyenä, ja tänä vuonna selvittäneen huomattavasti pienemmällä summalla.
Olisipa voinut olla tältä näppikseltä. ;) Ja tuo tilaushistoria ei tosiaan ole kiva paikka... ::)

Mutta hmm.. kampaajalle menee n.75 e/käynti, käyn n. 2-3 kk välein. Eli karkeasti menee n. 450 vuodessa. Härpäkkeitä tulee kyllä ostettua edelleen, muttei lähellekkään siinä määrin mitä ennen. Nyt satsataan niihin jo löydettyihin tuotteisiin, toki uutuuksia voi kokeilla silloin tällöin. Ja vielä kun mies pätkäisi pitkän tukkansa, ei mene siihenkään niin paljon aineita mitä ennen.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Withering
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:46

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Withering »

Itse asiassa vähemmän kuin voisi olettaa. Kampaamokäynnit 70 euroa 6 krt/vuosi. Shampoot ja hoitikset arviolta 150 euroa (ehkä vähän yläkanttiin). Eli suurin menoerä on  kampaamokäynnit.
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Crysania »

En uskalla edes ajatella... Varsinkaan jos tuohon lisäisi vielä muun kosmetiikan...  :o
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

Mulla menee ainoastaan hiusväreihin ja mömmöihin rahaa, kun värjään ja leikkaan itse hiukseni. Väreihin menee noin 30 euroa vuodessa, jos meinaan vielä pysytellä vaaleampi hiuksisena. Jos innostun tummentamaan hiukset, niin silloin menee enemmän. Mömmöja en varmaan tänä vuonna hirveästi tarvitse, koska pakko saada käytettyä kaapeissa olevat putelit. Veikkaan, että mömmöihin voisi mennä noin 50-100 euroa tänä vuonna.
Tigru

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Tigru »

Kampaamokäynteihin ei mene rahaa, mies on pakotettu leikkaamaan ja värjäämään mun tukan ;D Aluksi se oli niin vastaan ja kädet tutisten leikkas ja värjäs, nykyään on ihan ylpeä itsestään, kun hoitaa hommat niin sujuvasti :D Kaiken maailman mömmöihin meneekin sitte rahaa ihan sikana, varmaan 300-400e/ vuosi. Suurin osa tuosta määrästä menee tehohoitoihin ::) Taas mietin uutta tilausta, jos tällä kertaa viitsis tilata UT:n.. Saa nähdä, tuotakin ostosta on lykätty jo ties kuinka kauan..
Vastaa Viestiin