Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mä aion lakkoilla tän vuoden hiustuotteiden suhteen eli en osta mitään turhaa vaan ainoastaan loppuneiden pakollisten tuotteiden tilalle korvaavat tuotteet. Laskeskelin kuitenkin eilen, että paljonko mulla tulee luultavimmin menemään pakollisiin hankintoihin vuoden aikana ja siis huh huh! Mun täytyy ostaa uusi rekku + kosteuttava tehis ja näiksi tuotteiksi aion tilata litraiset Joicot + niihin pumput, näihin menee postareineen noin 70 e. Hoitoaineet luultavasti riittävät koko vuodeksi mutta shampoita joudun varmaan ostamaan 1-2 kpl, nämä aion ostaa ihan marketista eli näihin menee maksimissaan 8 e. Lisäksi tarvitsen jossain vaiheessa uuden keskivahvan pidon omaavan hiuslakan, luultavasti ostan sen Lorealilta jonka lakoista pidän kovasti, siihen menee ehkä 12-15 e. Tämän lisäksi värjään hiuksiani kotona ja hiusväreihin menee vuoden aikana n. 60 e. Yhteensä mun lakkoiluvuoden aikana hiustuotteisiin tulee menemään siis ainakin 150 e vaikken osta muuta kuin välttämättömät uudet tuotteet enkä aio edes käydä kertaakaan kampaajalla vaan leikata hiukseni itse. Että joo.  ::)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Kampaajalla käyn n. 3 kertaa vuodessa ( + etuhiusten siistiminen), joten siihen menee n. 200e vuodessa. Maksan itse hieman yli puolet per kampaajakäynti (värjäys+leikkaus on 115e, josta maksan itse 60e). Viime vuonna ostin myös GHD:n joten siihen meni jonkin verran rahaa (109e, mutta ostin sen joulurahoilla). Muotoiluun mulla ei kauheasti tällä hetkellä rahaa mene, koska en käytä muotoilutuotteita. Korkeintaan 20-40e vuodessa. Lasken lämpösuojat mukaan. Hoitoaineisiin mulla menee ehdottomasti eniten rahaa. Sanoisin 100-200e vuodessa. Ostelin viime vuoden talvella/keväällä vielä Suomesta tuotteita, joten se myös näkyy. Toivottavasti tänä vuonna olisi lähemmäs tuota 100 euroa. Shampoita en ole niin paljon ostellut, mutta on niihinkin lähemmäs 100e mennyt. Ostin niitäkin siis Suomesta vielä (Tigit) viime talvena. Toivon, että saisin pidetty tänä vuonna asiat paremmin kurissa, ja rahaa menisi noin 300e (sis. kampaajan). Kaapeissa on kuitenkin vielä kaikkea. Toisaalta ongelmia tulee, jos tuote lakkaa toimimasta. Esim. MOPin shampoo lakkasi yhtäkkiä toimimasta, niin piti etsiä uusi shampoo. Minulla on nyt kuitenkin toimiva shampoo, joten ei hätää.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Aloitan tästä hetkestä virallisen kuluseurannan hiusjuttujen ja kosmetiikan osalta. Uusi hiusmalli vaatii aktiivista kampaamossa käyntiä entisten 1-2 kertaa vuodessa tilalle, joten siltä saralta tulee enemmän menoja, niin tuotteissa sitten pitäydytään kohtuudessa.

2009

tammikuu


Tigi Catfight ja Sexed-up 27,00
Got2Be Smooth´n´chic -lakka 5,89
Nivea Diamond Gloss shampoo ja hoitoaine +
EHS Hunajahoito yhteishintaan 6,05
Herbina syväpuhdistava 3,09
VO5 Super Clean 1,90

= 43,93

helmikuu

Tigi Superstar-neste ja Creme Molding Wax yht. 24,10
Kampaamokäynti 22,00
BaByliss ilmakiharrin-setti 27,90
Casting Creme Gloss 10,70
XZ Tyrniöljyhoito 3,65

= 88,35 (Aika hurjalta näyttää, mutta joukossa on paljon tuotteita, joita ei joka kuukausi tule ostettua. Tavoitteena on tästä lähin pysyä tämän summan alapuolella)

maaliskuu

Poly Color sävyteshampoo 6,59

= 6,59

huhtikuu

EHS Hiushoito 1,50
Got2Be 2Sexy Hair Spray 5,89
Herbina Care/Color hoitoaine 2,69
Lavera Mango Milk shampoo x2 20,00

= 30,08 (Shampoita ei tarvitse nyt vähään aikaa ostella, nykyisillä pärjää pitkälle. Toukokuun must-ostos on KC Moisture Mist ja kenties jokin CO-hoitis. Huomaan myös, että kampaamossa en ole käynyt kahteen kuukauteen, joten sekin on edessä)

toukokuu

Schwartzkopf Poly Color Sävyteshampoo 5,90
Herbina Biohajoava shampoo + hoitoaine 5,18
Tigi Bed Head Cocky 30,00
Kampaamokäynti 22,00
Harja 17,00
Klippoteket Shine spray 3,99

= 84,07

kesäkuu

Urtekram Aloe Vera -hoitis 4,95
Urtekram Ruusu -shampoo ja -hoitis yht. 9,90
VO5 Super Clean -syväpuhdistava x 2  yht. 2,00
KC Professional Moisture Mist 5,90
Wella Viva Color Mousse 4,90
Loreal Casting -kevytväri 8,59

= 36,24

Puolen vuoden saldo = 289,26 ::) Jep jep!

heinäkuu
Viimeksi muokannut Hermione, 08 Heinä 2009, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Munkin täytyy alkaa pitää kirjaa mun tukkamenoista! Nyt alkuvuodesta on mennyt ihan kamalasti rahaa, mutta tilanne varmasti tasoittuu. Seuraavat hiustuotteet ajattelin ostaa vasta keväällä/alkukesästä.

Tammikuu:
Tigi O&H hoitis 250 ml
Joicon IHT
yht. 53e.

Helmikuu:
Tigin O&H hoitis 750 ml
Lanza reconstructor 125 ml
MOP hydrating hoitis 300 ml
MOP hydrating shampoo 300 ml
Redken All soft hoitis 250 ml
Redken All soft Velvet whip 150 ml
yht. 105e.
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja marenki »

Tulipas laskeskeltua listoja ihan kunnolla lauantai-illan kunniaksi ja näin kävi:

Vuosi 2008: 123,06e.

Minusta toi on todella vähän, kun ottaa huomioon, että toi sisältää kaikki hiusjutut: tuotteet, leikkaukset x2 ja värjäilyt hennalla. Huomaa kyllä toisaalta, ettei tarvinnut koko vuonna ostaa mitään kauhean kallista kun vanhoilla varastoilla pärjäilee. Mikäli jotakin on listasta unohtunut, niin kyseessä on XZ hoitoaine tai kaksi, niitä oli minusta listassa epäilyttävän vähän (toisaalta ei mulla ole niitä käytössä kuin yksi kerrallaan, eikä aina edes sitä, vaan joku muu silaritoin hoitsikka), lisäksi en ole ihan varma ostinko viimeiset Urtekramin hennat v.2007 vai 2008, mutta kummin vain, ne maksoivat yhteensä 11,70e (pöljä minä kun en hamstrannut kuin kolme pakettia), joten vaikka mikä olisi, niin summa pysyy kevyesti alle 140e vuonna 2008, virallinen luku on kuitenkin tuo 123,06e.
scarface

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Heitän arvion lonkalta: kampaajakäynnit mukaan lukien rapiat 400 euroa, ihan varmasti ainaki tuo..!
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Tähän kysymykseen on kyllä ihan mahdoton vastata! Yritin tuloksetta miettiä jotain suurinpiirtein realistista arviota. Enemmän kuin 200e vähemmän kuin 1000e?  ;D
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Aloin laskeskelemaan ja olin melkein kauhistunut.

Pelkästään hiustenvärjäykseen menee jo ~12 e kuussa eli vuodessa 144 euroa. Hiustuotteisiin on viime kuukausien aikana mennyt suurinpiirtein 30 euroa kuussa, ei hirveästi mutta jos tuo summa olisi sama jokaiselle kuukaudelle, niin kyllähän tuo opiskelijan tuloissa ihan kiitettävästi painaisi. Nyt tosin eläisin siinä toivossa, että näillä varastoilla pärjää jonkin aikaa  :D.

Kampaajakäynteihin rahaa uppoaa suunnilleen 120 euroa vuodessa eli kolmen kuukauden välein ja noin 30 e/leikkaus.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Seurantaa:

Tammikuu
Pidennyshiukset 40,70€ + laitto 50€

=yht. 90,70€ (kirpaisee, koska pidin näitä vaan kuukauden... :-[)

Helmikuu
Ebaystä hiuspinnejä, Brunette Goddess 750ml, 3x Wella Viva Color mousse = 27,95€
Avon latvaseerumi 4,50€
iHerbistä 2x Rainbow Research Henna & 1x Surya Henna Brasil Creme = 13,70€

=yht. 46,15€

Maaliskuu
Tallinnan tuliaiset (shampoo, tehis, lakka) 18,10€

Huhtikuu
Avon hoitoaine 2,90€

Toukokuu
Ei mitään = 0 euroa :ts

Kesäkuu
XZ Muumisuihke + Nuave Kids selvityssuihke = 6€
Viimeksi muokannut Mena, 14 Kesä 2011, 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Oi, onpa kiinnostava alue! Listafriikkinä pakko liittyä mukaan seuraamaan tilannetta  ;D

Vuosi 2011
Tammikuu:
-Tangle Teezer
= 14 e

Helmikuu:
-CV honey beer egg, pieni pala
-ponnareita
-XZ muumisuihke
=6,75
+ kampaaja ja vanhojen kampaus = 200e

Maaliskuu:
-GHD
-XZ vihreäsavi ha
-ponnareita
-Hair Supermarket: Joico Color Endure Violet Shampoo, Kevin Murphy Born Again Treatment, Nexxus Phyto Organics - Canopy, Nexxus Phyto Organics - Luxxtress
-Iherb: pillereitä
-4 linnunnokkaa
-kuivausmyssy
=154,25 e

Huhtikuu:
-Bonacure repair rescue sealed ends
-Iherb: Mill Creek Keratin Conditioner + pillereitä
=32,5e

Toukokuu:
=0e

Kesäkuu:
-kampaaja = 50e

Heinäkuu:
=0e

Elokuu:
=0e

Syyskuu:
=0e

Lokakuu:
=0e

Marraskuu:
-phc Dry Shampoo
-ponnareita
-samettipaplareita
-Four Reason Moisture Mist
-Feel Unique: Joico K-Pak Reconstructing sh, ha ja rekku, L'Anza Hair Repair Leave-In Protector, L'Anza Healing Strength Neem Plant Silk Serum
-Joico K-Pak IHT
=102,65 e

Joulukuu:
-kampaaja = 147e

Lopputulos, vuonna 2011 hiustuotteisiin kului 310,15 e ja kampaajiin 397 e,
eli yhteensä: 707,15 e
Viimeksi muokannut Sassy, 01 Tammi 2012, 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Kunis

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

En ole koskaan kiinnittänyt huomiota. Samoin kun en ole koskaan laskenut, että paljonko menee kuussa ruokaan.

Muutenkin käytän monia tuotteita koko keholle, joten hiustuotteiden osuutta koko rahankulutuksesta olisi vaikea laskea. Viimevuonna mulla meni omalla mitta-asteikollani todella paljon (ehkä 300-400) kampaamovaalennuksen ja omien lisävärjäilyjen vuoksi. Normaalisti arvelen pärjääväni alle kahdensadan. Musta sekin on todella paljon. Nyt kuitenkin pääsen useista käsittelyistä kasvatuksen myötä, joten se auttanee.
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mä en laske tukkatuotteita erikseen, vaan kaikki kosmetiikka ja siihen käytetty raha löytyy listattuna paljonko rahaa kosmetiikkaan-ketjusta. Viime vuonna koko ulkonäköön meni n. 620 €, mikä on ihan kohtuullista, kun ottaa huomioon, että tuossa on mukana  ihan kaikki tuotteet ja palvelut.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Olin vuonna 2006 järkyttynyt siitä, että minulla meni hiuksiin (kampaamokäynteineen) 400€... Nyt olisin varmaan onnellinen, jos niihin menisi vaan sen verran  ;D
felka

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja felka »

Ehkä noin 200 euroa tuotteisiiin ja 300 euroa kampajapalveluihin.
Ellenia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 14:43

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Ellenia »

Jooh, laskelmien mukaan...

2011 rahaa paloi 1300 euroa. Jepjep (okei, kävin kampaajalla 10 kertaa ja kampaaja oli to-del-la kallis).

2012 summa tippui reilusti, kun lopetin kampaajalla käymisen (kävin alkuvuoden, eli kolme kertaa ja halvemmalla kuin edellisenä vuonna), värjäämisen ja lopetin hiusten liiallisen muotoilun. Rahaa meni 450 euroa.

Tänä vuonna on mennyt jo 104 euroa ja kaikki pelkkiin tuotteisiin. Syytän juureksia, olen saanut ihan liikaa vaikutteita täältä :D

edit. Äh, tässä kysyttiinkin tuotteita. No, v. 2011 meni 250 euroa, v. 2012 meni 210 euroa ja v. 2013 mennyt jo tuon 104 euroa.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer
Vastaa Viestiin