Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Luna »

Mulla on alkanut vasta tänä kesänä kauhea hamstraus- ja kokeilumania, eli jos arvioisin koko vuoden saldoa(kuvitteelinen ensi vuosi siis) Niin väreihin menee näillä näkymin n 200 euroa, leikkauksiin n 100 euroa ja tukkatuotteisiin n 50-70 euroa kuussa eli mitäs ne tekee...hui kauhea!  :o
Noo jos ensi vuoden kokeilen kaikkia haluamiani tuotteita ja löydän suosikkini, niin ehkä tulevaisuudessa menee vähemmän härpättimiin. Niitä on vain niin ihana ostaa ja käyttää uusia tuotteita, yhdistellä jne.... tiedätte varmaan tunteen  ;D

...Niin siis leikkaus- ja värjäyskustannukset koko vuodelta tuon 200+100 euroa ja härpätinkustannukset kuukautta kohden!
Viimeksi muokannut Luna, 16 Loka 2006, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Mulla menee aivan liikaa! Kuukauden sisään on menny 100e tuotteisiin, joka on aivan järkyttävä määrä suhteutettuna mun tuloihin. Enkä olis oikeasti tarvinnut mitään, lupailin pyhästi, etten osta mitään ennen kuin tarvitsen. Yhteensä tuotteisiin on tämän vuoden aikana mennyt ehkä 300e.  :o

Kampaamokäynneistä oon selvinnyt halvalla, alle 40e, johon sisältyy kaksi leikkausta. Värjännyt olen itse, arviolta väreihin on mennyt 50e.

Summa pyörii siis 400e:ssä ja tähän kun lisätään harja ja biotiinit niin päästään reilusti yli. Siis 450e on mennyt tänä vuonna ja tässäkö on tulos?  :'(
Viimeksi muokannut Ananas, 17 Loka 2006, 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Täytyy muuten sanoa lohdutukseksi aloitteleville hiushörhöille että sitten kun on saanut kivan arsenaalin hyviä tuotteita kerättyä ei rahaa enää mene niin paljon. Putelit kestävät yllättävän pitkään joten uusien tuotteiden osto voi rajoittua esim. yhteen tilaukseen vuodessa jossa tilaa vaikka pari hyvää loppunutta tuotetta ja yhden uuden koeiltavan.

Tein tässä vähän laskentaa mun hiusbudjetiksi - ja oikeastaan tämä hörhöily säästää rahaa. Kaupan päälle saa vielä hienot hiuksetkin.


Kaupan kestoväri, jolla värjään juuret: 6 pakettia vuodessa: 60 e
Elumen, jonka tilaan,  3-4 pulloa vuodessa, 60 - 80 e
Hiustenhoitotuotteita ulkomailta, yksi tilaus, 50-70 e
Muutama heräteostos Suomesta 20-40 e.
Kampaajalla en käy - leikkaan hiukset itse/kaveri leikkaa, omistan hiustenleikkuu sakset.

Eli yhteensä 190 - 250 e menee tukkaan vuodessa - ei mun mielestä kamalasti.

Vertailun vuoksi laitan tähän kuvitteellisen budjetin ei hiushöperön naisen, jolla kuitenkin on värjätty ja jotenkin laitettu tukka,  hiusmenoista.

Markettituotteet: puteli shampoota ja hoitoainetta kuukaudessa (muistelen että näitä mömmöjä kului paaljon enemmän), a, 2.5 - 3e: 60 - 75 e
Markettivärit: 1 paketti kuussa: 120 e
Kampaamokäynnti, 4-6 kertaa vuodessa, 30 e kerta, 120 -180 e
Heräteostokset, esim. muotoilutuotteet 10-25e

Yhteensä 300-400 e vuodessa. Tietämättömyys tulee kalliiksi, vai mitä  ;)


Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Tänks Kuukunen! Nyt voikin hyvillä mielin ostaa jotain, varsinkin jos ostaa alennuksesta!  ;D Oikeastaan voinkin perustella, että tähän mennessä oon tosi vähän käyttäny muotoilutuotteita, joten tuskin haittaa jos muutaman hankkisi.  :)

Mulla on tänä vuonna mennyt kampaajalle ( tänä vuonna olen värjäyttänyt hiukseni kampaajalla enkä ollenkaan kotivärjäyksellä) 260€ ja tuotteisiin n. 100€.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Merial »

Pientä päivitystä luultavasti on tapahtunut tässä kuukausien saatossa, elikäs:

Kasvatusvaiheessa olevien hiusten siistiminen (en osaa itse leikata): 4x24e = 96e
Shampoo ja hoitoaine uusitaan kun vanhat loppuvat, arviolta 5x8e = 40e
Hennaaminen, paketti riittää noin kolmeen värjäyskertaan: 12x7e = 84e

Nuo ovat siis suurinpiirtein -laskelmia ensivuotta varten.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Kauheeta tilitystä luvassa  ;D ... :

Tulipahan tässä taas mieleeni, että miten PALJON on tullut käytettyä rahaa hiustuotteisiin sitten kevään jälkeen kun muhun tää hiushulluus iski... Ihan tiiättekö iskee välillä ihan paha olo kun rupeaa miettimään  :-\ miten sitä on tullut elettyä yli varojensa! Enkä mä siltikään varmaan niinkään hirveesti oo rahaa käyttänyt niinkuin ehkä moni muu vieläkin enemmän, mutta siis sen verran paljon mun omiin olemattomiin tuloihin ja varallisuuteen nähden, että ihan hirvittää välillä. Mun tulolla osteltas korkeintaan joku markettipullo silloin tällöin!! Nekin rahat mitkä on tullut käytettyä hiusjuttuihin niin ois tarttenut paljon tärkeempiin asioihin.
Enhän mä muutenkaan omista mitään kallista ja uutta, kotona tai muutenkaan ... Ei oo tarpeeks vaatteitakaan, enkä esim. mihinkään muuhunkaan kosmetiikkaan käytä rahaa nimeksikään. Enkä käy ulkonakaan "huvittelemassa", enkä ees syömässä tms. kuin tosi harvoin. Ja muutenkin pakon sanelemista syistä elän nuukasti vähillä rahoilla  :-\ ... NIIN mikä ihme muhun on iskenyt näissä hiustuotteissa  :-[  ;D  ::)  ... Mä vielä vuos sitte pidin kalliina marketin tuotteitakin enkä niitäkää niin vaan pystynyt ostelemaan!! Niin nyt ku aattelee mitä on tullut osteltua, huhheijaa sentään...
Muuten mä olen rahankäyttäjänä hirveen vastuuntuntoinen, säästäväinen ja tarkka. On ollut pakko suunnitella rahankäyttö tosi tarkkaan kun elämä on ollut tiukkaa rahallisesti aina. Niin mä ihan ihmettelen ittessäni tätä piirrettä miten oon tälleen tuhlaillut hiustuotteisiin rahaa nykyään  ::) !
Kait sitä kun on joutunut tottumaan lapsesta saakka siihen, ettei mitään voi koskaan saada ku ei oo rahaa, niin sitte ku tälläi erehtyy tuhlaamaan yli varojensa, niin tulee vissiin vähän turhaankin liian huono omatunto ja olo että enhän mä sais.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Kampaamoon menee ehkä max 100e/vuosi, henna-jauheisiin n. 20e ja hiustenhoitotuotteisiin 80e/vuosi. Eli se tekee n. 200e yhteensä. Onneksi ei enempää... vielä. Kohta kuitenkin aloitan iltatyöt niin on enemmän rahaa, jota voi tuhlata kaikkeen kivaan.  ;D

Edit. noniin unohtu vielä että erilaisia hiuskoruja, pinnejä, kukkia, ponnareita, klipsejä ym. ostan aika paljon. Niihin menee varmaankin 40euroa vuodessa.
Viimeksi muokannut Inotti, 06 Marras 2006, 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
hunaja
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Marras 2006, 14:53

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja hunaja »

Kampaajalla säännöllisesti 2kk välein, 70e kerta, joten 420e tulee siitä. Shampoot ja hoitoaineet nielaisee about 15e kuussa, joten ~150e yhteensä. Epäsäännöllisen säännöllisesti ostelen muita hoitotuotteita, niille voisi arvata könttähinnaksi 50e vuodessa. Pinnejä, lenksuja ja pantoja löytyy ostoslistalta aika usein, mutta onneksi ne ei kauheesti maksa, oisko sitten 30e/vuosi noihin.

Kaiken kaikkiaan siis 650e. Jestas en aatellut, että se ihan noin paljon olis.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Laskeskelin tuossa äsken, että tän vuoden saldo on vajaat 1000 euroa hiustuotteisiin, sisältäen kampaajakäynnit, hiuskorut ja pinnit sekä kaikki shampoot, hoitikset, muotoilutuotteet sun muut. Jaiks...&nbsp; :-[ Tuohon on laskettu mukaan tän kuun tilaukset jotka tulee maksettaviksi ensi kuussa. No, puolustukseksi sanottakoon, että innostuin vasta tänä vuonna kunnolla hiustenhoidosta ja tuosta summasta 500 euroa kertyi nyt loppuvuoden aikana lookfantasticin ja hqhairin tilauksilla. Nyt kyllä on shampoita, hoitiksia ja muotoilutuotteita niin isot kasat, että ensi vuonna pitää vähän hillitä itseään. Nää nykyiset tuotteet kun riittäis varmaan kolmeksi vuodeksi vaikkei ostais mitään uutta.&nbsp; ::)
Viimeksi muokannut Hunajapupu, 15 Tammi 2007, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
LadyRaven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Huhti 2007, 17:34

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja LadyRaven »

Leikkaan itse 0e (hiustenleikkaussakset sain lahjaksi)
En käytä muotoilutuotteita 0e
Kampaamotuotteet n. 100e/ vuosi
Markettituotteet n. 70e/ vuosi
Värjäys 2kk välein eli n. 60e/ vuosi
Harjat, kammat, hiuslenkit, yms. ehkä 25e/ vuosi

=255e/ vuosi

Ei mitenkään kamalasti. Olen aika hyvin löytänyt suosikkituotteeni, joten huteja ei juuri tule.
Only death is real.
Vera
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 19:27

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Vera »

Veikkaisin, että n. 2000 euroa vuodessa. Kampaajalla käyn n. 6-8 kertaa vuodessa ja siihen kuluu n. 130 e per kerta. Hiustuotteita tulee osteltua vaihtelevasti, välillä tosi paljon ja välillä ei yhtään. Onneksi olen nyt juuristen ansiosta löytänyt hiustuotteiden nettishoppauksen ihanan maailman, siinä säästyy jo pitkä penni kun ulkomailta tilaa. (Tai sitten ei, kun tulee shoppailtua vähän liikaa :D)
Kissatukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 23:27

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Kissatukka »

Multa meni viime vuonna itse asiassa aika vähän tukkaan. Kampaajalla en käynyt ollenkaan kun kaveri leikkasi. Värjäsin itse 3 kertaa ja sävytin kerran = n. 36e Markettituotteisiin meni karkeasti n. 50e ja kampaamotuotteisiin/yhteen apteekin shampooseen 70e.

Eli joku 160e meni. Ihan ok mielestäni. Tää vuosi saattaa kyllä ylittää ton reilusti, mutta toisaalta esim. muotoilutuotteita ja hoitsikkaa mulla kyllä on nyt vielä kaapissa tosi pitkäksi aikaa, enkä ainakaan toistaiseksi kärsi mistään hirveästä ostomaniasta.
petomaani

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja petomaani »

En todellakaan USKALLA alkaa edes laskemaan. Menee nimittäin aika kunnioitettavat summat..&nbsp; :D
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

Mä laskeskelin tässä joku päivä, että jotain 400€-500€ menis vuodessa kaikkiin hiusjuttuihin, eli värjäyksiin ja tukkahärpättimiin. Tosin laskin tuon tukkahärpätinmäärän kalleimpien tuotteiden mukaan mitä käytän.
Trillian

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Arvioisin, että n. 400-600 €. En halua pitää tarkkaa kirjaa asiasta.
Vastaa Viestiin