Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
rolla

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja rolla »

Pakko kommentoida, että hulluja täällä on ja paljon  ;D Mä en ikinä vois laittaa vaikka tonnia hiustenhoitoon/kauneudenhoitoon, pitäis vissii eka kuukaus asua kadulla, jotta se olisi edes mahdollista.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Rolla kirjoitti: Pakko kommentoida, että hulluja täällä on ja paljon  ;D Mä en ikinä vois laittaa vaikka tonnia hiustenhoitoon/kauneudenhoitoon, pitäis vissii eka kuukaus asua kadulla, jotta se olisi edes mahdollista.
Joo, aika kauheelta tuntuu, kun alkaa omiakin ostoja ynnäilemään, mutta toisaalta aika moneen muuhunkin asiaan menee vuodessa paljon rahaa, mutta sitä ei vain huomaa, kun ne menee pieninä puroina. Jotkuthan esim. polttaa ja noin aski päivässä tekee vuodessa n. 1,5 tonnia, joten katson tupakoimattomana voivani hyvillä mielillä tuhlata vähän itseeni ;D.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Alkuinnostuksen jälkeen olen tainnut vähän palata maan pinnalle. Mulla suurin osa kampaamokamoista on sellaisia että eipä tee suurta eroa tukkaan kun joku hyvä markettituote. Järkeilin tossa just et kun on tarvetta ostaa hiusjuttuja seuraavaksi (lue: kun putelit loppuu, mieliteko-ostothan juttu erikseen..) niin voisin ostaa vaikka jonkun Herbinan shampoon ja käyttää ehkä joka toisella pesulla jonkun lempparikampaamoaineen kanssa.  Mut jotenkin mä vaan nyt sallin itselleni ostaa tajuttoman hintaisia shampoita, vaikka muuten olen sairaan pihi ::) No mut toisaalta, kokeilemalla selviää mikä itselle sopii ja niistä purnukoista on niin kiva jauhaa täällä :P
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Minä ostin viime ja sitä edellisenä vuonna niin paljon hiustuotteita, että minun ei ole pitänyt ostaa tänä vuonna kuin muutamat Tigin muotoilutuotteet. Toisaalta ihan hyvä, sillä kun "lensin pesästä", pitää nyt tosiaankin köyhäillä - onneksi on härpättimiä tallessa, niin ei tarvitse ostella sitten koko aikaa lisää. :)

Kampaajalle minulle menee vuodessa ehkä 160e, sillä yleensä käyn vain hieman siistimässä. Väreihin meneekin sitten jonkin verran. Väreihin menee ehkä 150 euroa vuodessa. En uskalla kyllä edes ajatella, paljonko minulla on mennyt rahaa noihin hiustuotteisiin.  :o Voisin kuvitella, että pelkkien tehohoitojen, hoitisten ja jätettävien arvo on yli 300 euroa. Shampoissa sitten köyhäilenkin, muotoilutuotteisiin olen nyt ruvennut enemmän satsaamaan uuden tukkatyylin myötä.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja sipe »

Lyhyesti voisin vastata, että ihan liikaa... ;D

Mulla kun on paksu (ja imuri) tukka, eli aineita menee esim. kampaamossa värjättäessä joskus jopa 2,5 x perusasiakkaan kulutukseen verrattuna. Ja sama tietty kotivärjäyksessä ja hoitisten yms. käytössä.

Kampaajakuluihin 4 x 130 € = 520 €
kotivärjäys n. 150 € (juurivärjäys n. 6x vuodessa + suoraväriä tarpeen mukaan, eli ehkä n. 15 purkillista vuodessa)

Shampoot + hoitikset: varasto on vielä hyvässä iskussa, sillä aiemmin hamstrasin hiushärpättimiä älyttömästi. Viimeisen 8 kuukauden aikana ei rahaa tosin ole mennyt kuin 40 € (HS:n L'anzatarjous)

Muotoilutuotteet: viimeisen vuoden aikana olen ostanut vain Hairdivisionin halvat tigit, eli 60 €

Aiemmin olen kyllä hussannut erilaisiin härpättimiin yli tonnin, joten eipä ole juurikaan tarvetta enää ostella oikeastaan mitään (aineita riittää varmaankin vielä vuodeksi). Sitten olen ajatellut siirtyä halvempiin tuotteisiin, eli joko market-kamaan tai sitten kampaamotuotteisiin, jos on tosi hyvä tarjous.

Älyttömästihän näihin karvoihin on rahaa uponnut, mutta ihan niin kuin Luomo jo sanoi, vielä hölmömpää olisi kärytä ne savuna ilmaan. :-\
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Triina »

No minullakin tuo hillitön summa selittyy sillä, että aloitin koko buumin vasta viime kesänä. Sitä ennen pesin jollain markettishampoollaa ja laitoin hoitoainetta silloin kun viitsin, ikinä mitään jätettäviä tai muita. Tyhjä kaappi piti äkkiä saada täyteen kaikkea...Nyt kun sitä kamaa jo on, niin oikeastaan kampaajakulut ovat se suurin meno. Mutta kyllä se kalliiksi tulee... onneksi on minulla ja avolla säännölliset tulot.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Om arvioni on:

- kampaajakäynnit 4 x 65 EUR = 260
- sh/ha/muotoilutuotteet = 100

Eli noin 360 EUR.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
rolla

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mulla muuten vasta tänä talvena/keväänä on loppuneet ne alkuaikojen hamstraukset. Olen siis onnistunut joitain joicoja säilyttämään 3-4 vuotta  :o Eli nyt ostan max yhden tuotteen kerralla.. no itseasias kampaamotuotteet alkaa olemaan aika vähissä tässä kylppärissä tällä hetkellä.

Nyt vaihteeks alkaakin varmasti sitten palamaan rahaa kun pitää täydentää hieman varastoja ja tulee kampaajakäyntejä. Eli parin kuukauden aikana saattaa mennä pari sataa, mutta sitten ei tarvitsekaan kuukausiin mitään. Tosin ei näillä tuloilla käydä 2 kk välein kampaajalla, kun yks kerta on lähemmäs 100 e.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Silver »

Hmm apua..no mulla on varmaan tämän vuoden puolella mennyt rahaa hiustuotteisiin 500€ ja lisää on menossa vielä  ::)
Kampaajalla en oo ollu nyt tänä vuonna kertaakaan vielä,mut sellanen ois nyt lähiaikoina tiedossa se maksaa varmaan 80€
Sitten olisi tiedossa noita hiusnauhan kiinnityksiä ja muutaman sinetin laittoa joten taas tiedossa rahan menoa niihin.
Eli eka pariin kertaan hiusten värjäys ennen hiusnauhan laittoa lasketaan about 160€ värjäykset,jotta saadaan samanlaista sävyä kuin nauhassa.Sitten nauhan kiinnitys about luulisin ehkä 100€ menee siihen.
No joo näistä sitä hintaa sitten jo tuleekin 760€ ja sitten mitä menee vielä loppuvuonna.No ei kyllä sitten saisi mennä ainakaan tuotteisiin yhtään rahaa.Korkeintaan hiusten värjäykseen yms.Eli varmaan tuhat euroa tänä vuonna...
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja loota »

Dudum kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Mulla muuten vasta tänä talvena/keväänä on loppuneet ne alkuaikojen hamstraukset. Olen siis onnistunut joitain joicoja säilyttämään 3-4 vuotta ..
Säilyvätkö ne hyvinä noin monen vuoden jälkeen?
Mulla on joku yli 3 vuoden takainen Redkenin värjättyjen hiusten hoitoaine, jonka otin juuri pari viikkoa sitten uusiokäyttöön kun unohdin sen aika nopeasti kun HS:llä luki paremmista tuotteista. Ihan hyvää tavaraa tuo on vieläkin, vaikka ensimmäiset 1.5 vuotta asusti suihku-sauna ostastossa. Sittemmin kaapissa tähän hetkeen asti. :)
Lafanque

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Lafanque »

Laskin tuossa että vuodessa kampaamokäynteihin menee 1200e (12x100e) . Hiuspulloja ostelen jatkuvasti mutta vaihtelevia määriä. Laitan tukkatuotteisiin vähintään 100e kuukaudessa, eli ts. kokonaissumma mikä menee tukkaan on päälle 2400€.  ;D Jes.
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Seela »

Enpä ole tullut laskeneeksi (syytä näyttäisi olevan...), mutta kampaajalla käyn noin kuutisen kertaa vuodessa á 100 euroa. Marketeista en osta muita hiusaineita kuin vaniljasuklaahoitista joten se on aika peanuts. Mutta tähän päälle Hairstoren tarjoukset ja ulkomailta tehdyt tilaukset niin huh huh... Olisko sitten toinen 600 euroa kampaamojen päälle...  :-X
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Jadey »

Arvelisin että viimeisen vuoden aikana on mennyt reilu 700 €, kun sekä kampaamokäynnit että tuoteostot lasketaan. Kampaamoon mennyt 400 € ja tuoteostoihin sitten loput. Voi hurjaa  :o
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Moonflower
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:22

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Moonflower »

Mä olen tämän vuoden puolella ostellut ihan hävyttömän paljon hiusjuttuja, varmaan ~200e vain shampoisiin ja hoitoaineisiin. Huhheijaa. Kampaamoissa sen sijaan en ole käynyt kuin kerran leikkuuttamassa, joten jotain hyvää sentäs tässäkin touhussa. Kuitenkin nyt mietin sellaista, että kun noita purnukoita kerran on kaapissa ihan riittävästi, että alkaisin puolen vuoden hiushärpätinostokieltoon. Huhtikuussa siis seuraavan kerran. Toivottavasti pitää. Yritän ainakin tosissani  ;D.

Paitsi että joululahjoiksi saatan kyllä hiusjuttuja ostaa, kielto koskee vain itselle päätyviä tuotteita... pitäkää peukkuja pystyssä  8).
Tepa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 21:23

Vs: Paljonko rahaa hiustuotteisiin vuodessa?

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Piti ihan laskeskella... Viimeisen vuoden aikana on shampoisiin ja hoitoaineisiin menny noin 200 euroa  :o Pääasiassa Hairstoren tarjouksiin... Hiusten leikkuuseen on tainnu mennä kymppi, kaveri kun on entinen kampaaja ja on siistiny nuo meikäläisen latvat.
Vastaa Viestiin