Hyviä kampaajia - Lahti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mä soittelin tonne Pisaraan ja sain ajan 3 viikon päähän. Varmaan nyt on paljon valmistujaisia ja häitä ym. niin on täyttä senkin takia. Mutta värin ja leikkauksen menen tuonne koklaamaan.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mä olin pisarassa. Kuulemma toukokuu on vuoden kiireisin aika ja heillä kulkee siellä kaikki vanhat asiakkaat ja sanoivat, että tekee todella tiukkaa edes ottaa uusia asiakkaita ja jos saavat otettua, niin kuukausikin voi mennä, että saa ajan ja aika pitäisi melkein varata heti kun edellinen käynti ollut. Mulla kesti tuossa 2.5 viikkoa, että pääsin ja oli huhtikuu.

Laura tosiaan on nopea laittamaan. Teki värin niin äkkiä etten edes tajunnut ja jälki oli hyvää. Kaikki muut kampaajat ovat olleet tuplasti hitaampia. Hintojen takia olen käynyt, mutta jos olisi kaksinkertainen määrä rahaa, niin menisin vanhalle kampaajalle mielummin, mutta hän ottaa ainakin 50 % enemmän kuin pisara ja siihen ei tosiaan ole varaa. Leikkauksesta on kyllä moitittavaa. Sekin suhaistiin niin äkkiä, että tukka jäi vähän ylipitkäksi ja saan taas mennä johonkin leikkauttamaan uudelleen jos saan tähän aikaa vuodesta edes aikaa mihinkään viikon sisällä kun ei ole aikaa odottaa mitään kuukautta, silloin etutukka on jo silmillä.

Kaikenkaikkiaan hinta on hyvä, mutta laura teki kahden tunnin työn noin 1 h 15 minuuttia, joten siinä ei paljon ehtinyt nauttimaan hänen käsittelyssä. Lisäksi olen sen verran vanhanaikainen, että haluaisin rauhallista ja mukavaa palvelua. Tuo pisara ei siis oikein minulle sopinut. Ne tytöt kikatteli siellä ja jutteli omiaan. Minusta se ei ole tarkoitus vaan työn tekeminen. Ymmärrän jos haluavat hassutella ja se sopii asiakkaille, mutta olen itse tottunut rentoutumaan kampaamossa, nyt joudun tuolla kuuntelemaan tunnin kikatusta ja vapaa-ajan juttujaan. No halpa hinta oli ja kaikkea ei voi saada, mutta en ihan heti ainakaan palaa tuonne.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Okei, taidankin vaan pyytää että värjää ja leikkaa huonot latvat pois. Ajattelin just, että haluisin ehkä mallinkin muutosta, mutta en uskalla ensimmäisenä uudessa paikassa mitään isoa muutosta alkaa tekemään. Napsiin oon ollu tosi tyytyväinen, mutta se on aika tyyristä lystiä.  :-\ Toisaalta tykkään siellä siitä, että aikaa käytetään hiusten laittoon ja asiakkaan kanssa jutellaan ja päänahkaa hierotaan pestäessä.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mun kanssa joskus tekee mieli maksaa kalliimmasta paikasta, kun jostain kumman syystä kun kovempi hinta, niin parempi palvelu. Tämä Laura kun tekee kaiken niin käden käänteessä.. mä pidän kun saa olla rauhassa, jutella niitä näitä ja rentoutua. Lauran käsittelyssä enemmä mietti, että onkohan tää valmis jo  :D Oikeasti olin todella yllättänyt kuinka rivakka tahti oli. Ja mielenkiintoista, että siinä tunnin aikana ne tytöt puhu niin paljon omiaan, että selvis vapaa-ajan pileet, ikä-asiat, sisustusmaku  ;D Siellä oli mua ennen vanhempi nainen, niin mua jotekin säälitti kun naamasta näki, että ei oikein kiinnostanut nuorten tytsyjen jutut.  :( Mutta paikkoja on niin erilaisia. Asiakkaitahan heillä riittää paljon, että moni varmasti tykkää tuollaisesta  ;)
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

No niin, kävin tänään Pisarassa. Hiukset värjättiin ja hieman kuivia latvoja leikattiin ja kerrostettiin, hintaa tuli 63€. Pitkän tukan hinnaston mukaan mentiin.

Myynnissä tuolla oli Goldwellia ja Bonacurea ja Osis+:n tuotteita ja luulen, että väri oli Goldwellin tai Schwartskopfin (miten ikinä kirjotetaankaan) ja enpä ole ikinä kamalampaa väriä päähäni saanut. Päänahkaa kirveli ihan mielettömästi ja aine oli pistävän hajuista, silmiäkin kirveli. Onneksi kirvely pikkuhiljaa loppui kokonaan. Mainitsin kirvelystä kampaajalle ja hän kyllä kyseli monesti, kirveleekö niin paljon, että pitäisi pestä väri pois.

Väristä tuli kyllä hyvä, sellainen punaruskea. Sitten leikkaus, ei ainakaan leikannut liikaa mutta en vielä osaa sanoa jäljestä, koska tukka on puristeltu kiharalle. Hiukset jäivät hieman kosteaksi, ja myöhemmin huomasin, että korvan tausta ja otsa ovat värilaikuissa. Ne kyllä onneksi on jo saatu pois. Aikaa meni 1,5h, kun Napsissa on tukkaani laitettu 2-3 tuntia.

Olen kyllä työn jälkeen tyytyväinen, ja tuolla voisin käydä jos tarvii esim. tasoittaa latvoja tms. mutta mallin muutokset ym. isommat jutut hoidan ennemmin tuolla Napsissa. Vaikka hinta on kyllä kovempi siellä. Vähän häiritsi se, että kun pääsin istumaan, edellisen asiakkaan hiukset pyörivät siellä jaloissa, niitä ei siis putsattu pois.
Viimeksi muokannut Lapanen, 02 Kesä 2007, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mun tekis mieli taas mennä esim hairvizioniin, sinne saan ajankin miltei heti kun esim. pisaraan kestää kuukausi. Niillä kun on ne vakiasiakkaat aina siellä. Mutta noiden muiden kampaamojen hinnat on tosi kovat. Mukavempi olisi laittaa rahat vaikka matkusteluun mielummin kun kerran vuodessa vain kesä  :) Mutta onkohan muita halpis kampaamoja joihin saa ajan pikaisesti vaikka viikon sisällä. En uskalla varailla muutenkaan aikoja pitkälle kun ei edes tiedä mitä silloin haluaa ja missä olen.  :)

Minulla myös jäi pisarassa väriä, mutta kampaaja huomasi sen onneksi ennen lähtöä. Ja tuo ei ole ainut paikka, muuallakin käynyt samoin  :( Sitten sitä hinkkaillaan iät ja ajat, jotta kehtaa ulos mennä. On ne tosiaa nopeita tyttöjä jos sinullakin lapanen meni melkein tuplasti vähemmän aikaa kuin kalliimmassa kampaamossa. Samoinhan minulle kävi. Nopea värin sutaisu kun toisaalla keskitytään kunnolla hommaan, mutta tuntuuhan se hinnassa sitten. Moni varmaan käy edullisuuden takia tuolla pisarassa.
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Kävin viime viikolla Aleksin varrella (Eurokankaan lähellä) paikassa nimeltä Alexian. Hyvän näköisiä hiuksia on loihtinut parille tutulle. Olin varannut vain leikkauksen. Täällä leikattiin huomattavasti kauemmin (ja huolellisemmin) kuin Ilvosella (Suvi), vaikka olin kyllä silloinkin tyytyväinen. Alkuun olin vähän sillain, että tuli pikkuisen liian lyhyt, mutta nyt muutaman päivän päästä tukka on oikein hyvä, tosi hyvä. Leikkaus kesti noin puoli tuntia ja hintaa oli 22 €. Menen uudelleenkin tuonne, jos vaan tukka kestää hyvän näköisenä vähän aikaa ;)


Edit. Päivitän vaan sen verran, että kuukausi kulunut ja tukka on edelleen todella hyvä. Tosin takaa sai jo vähän leikata kun jätti niin pitkät takahiukset (vähän tyyliin mullet...), mutta nyt taas menee varmaan pitkään tällain. Tosi tyytyväinen olen. Se tummempi taitaa olla Maikku (vai Maikki), toinen on sitten Sanna. Kuulemma Sanna tekee varovaisemmin ja tää Maikku irrottelee vähän ja tekee rohkeampia malleja. Olin siis tämän tummemman käsittelyssä, kaipa se sitten se Maikku on...
Viimeksi muokannut Lonka, 21 Heinä 2007, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Kiitos kokemuksesta taas. Mä hikoilen jatkuvasti, että kelle menen kun oma kampaaja on vissiin lomalla nyt ja ottaa todella suolasta hintaa. Kuulostaa tuo alexian mukavalta. Itse kun pisaraan en usko palaavani vaikka olikin tosi edullinen koska ei siellä saa kuin nopeaa palvelua ja väärin leikatut hiukset  :-\ Tai mun kohdalla ainakaan eivät osanneet kuin tasoittaa eikä mitään mallia kysellyt sen kummemin. Olen tottunut, että mallista keskustellaan ja muokataan vielä jälkikäteen tarvittaessa. Pisarassa ajettiin suurinpiirtein ulos  :D No se näkyi hinnassa.

Muoks: Kokeilin taannoin Lonkan suosittelemaan alexiania. Tosiaan oli vain 22 euroa eli tosi halpa sijaintiin nähden. Varmaan ei kovin paha vuokra kun pienet tilat kuitekin. Kaipaan edelleenkin vanhalle kampaajalle rauhankadulle, mutta se 40 euroa on tosi paljon leikkauksesta kun muualla saa parilla kympillä. Pesun kanssa leikkaus olisi ollut 28 euroa. Menin täysin puhtailla hiuksilla kampaamoon, kasteli ne kuitenkin kunnolla, mutta ei pesusta tarvinnut maksaa erikseen. Värjäys ja leikkaus oisi ollut alk. 60 euroa, se on taas paljon enemmän kuin vertaa pisaraan.

En tiedä kumpi alexianissa tukan leikkasi kun siellä on kaksi työntekijää. Vanhempi musta tukkainen nainen. Hän oli kyllä tosi kovakourainen kun pyöritteli tukkaa, mutta leikkasi paljon huolellisemmin kuin pisaran laura. Toki sain aivan liian lyhyen tukan, mutta joudun nyt värjäämään, jotta saan peittoon tätä mallia. Eipä ole vuosiin tullut liian lyhyttä tukkaa. Takaata piti olla suora linja, sain melkein kaljun. No kai tämä on muotia, sanoi että muillakin on  ;D Onneksi mä sopeudun tosi hyvin eri malleihin ja tukka kasvaa nopeasti.
Viimeksi muokannut Fantti, 25 Kesä 2007, 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Suosittelen tätä uutta, vasta kesäkuussa avattua lahden hiusklinikkaa. Todella ammattitaitoista palvelua! ..Ja on muuten Lahden ainoa liike joka tekee hiustutkimuksia ja auttaa todella kaikissa hiusongelmissa, kuten hiusten lähdössä ja mitä kaikkea näitä voikaan olla.. Leikkaus- ja värjäyshintoja en nyt muista, mutta eivät ne aivan päätähuimaavia olleet.. Kannattaa käydä katsomassa ja kokeilemassa !!

Sieltä saa paljon kaikkia hajusteettomia, silikoonittomia ja luonnonmukaisia tukka-aineita jos haluaa mahdollisimman terveellistä :) katsoin että ihan turveshampootakin, missä ei ole mitään kemikaaleja tietääkseni..
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Missä päin tuo kampaamo hiusklinikka on?
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mä olen helsingissä ollut monessa paikkaa, jossa keskitytään hiuspohjan ongelmiin ja aika markkinointi juttuja on ollut ja pelkkää myymistä. Jakavat myös omaa tietoaan ainoana oikeana, toivottavasti tämä lahden paikka ei ole samanlainen koska muuten into lopahtaa heti alkuunsa. Ainakin kyseinen kampaamo kuuluu helsingin paikkojen alaisuuteen kuten näköjään kaikki muutkin, jotka tekee hiustutkimuksia. Paikka on Rautatienkatu 12.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Olen ymmärtänyt että tämä HairAcademy on aikalailla ainut paikka missä näitä koulutetaan tähän.. Itse sain ainakin ihan hyvän kuvan, eikä mitään tuputettu.. Ja koska en ollut sielä hiusongelmien vuoksi niin siihen asiaan en tarvinnutkaan tietoa. Pysyttiin ihan siinä olennaisessa.. Minusta ihan kokeilemisen arvoinen paikka.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Hieno homma. Mä olen ollut hiuspohjan tutkimuksissa muualla, parissakin eri paikassa ja väkisin myyty tuotteita ja syötetty sitä tietoa, että "tee äkkiä jotain, pääsi on täynnä talipunkkeja, jotka tekee sinusta kaljun ja hiuspohjasi on ongelmallinen" jne. kommentteja.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Ahaa.. no kuulostaa kyllä aika epäammattimaiselta..
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Täällä foorumilla muistaakseni on jossain ketju, jossa muilla samanlaisia kokemuksia ja jossa keskusteltiin onko edes talipunkkeja olemassa. Mä en osaa sanoa noiden faktoihin mitään, mutta yksi heidän shampoo auttoi oikeasti. Se heidän antama hoito-ohjelma on kyllä hyvää rahastusta. Hinnaksi muodostui muistaakseni jopa 400 euroa. Vähän kun mietti niin niissä hoidoissa ei edes ollut mitään erikoista vaan vastaavia sai ostaa ihan kotiin ja itse kokeilla. He koittivat aluksi myydä sitä hoito-ohjelmaa, josta sain kirjallisen suunnitelmankin ja sanoivat, että tällä 400 euron ohjelmalla hyvä tulee  :D No en ole mennyt heidän hoitoihin ja mulla on vieläkin tukka päässä  ;D Mielenkiintoinen kokemus silti. Helsingissä siis on joskus kampanja päiviä jolloin se mies tohtori tekee näitä ilmaiseksi ja tätä kautta kalastelee asiakkaita hoitoihin kun eka saa "luotettavan" tutkimuksen ilmaiseksi. Ilman kampanjapäivää tutkimus maksoi noin 50 euroa muistaakseni.
Vastaa Viestiin