Hyviä kampaajia - Tampere

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

^joo, ja pesupaikalla meni kyllä todella pitkään, kun Jenni pesi hiukset huolellisesti ja hieroi päänahan. Hieronnasta oli vain hankala nauttia, koska niiden altaiden reunoissa ei ole mitään pehmusteita. Mulla ainakin alkoi särkeä niskoja ja olisin jäänyt mieluummin ilman päähierontaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Ajattelin mennä ohentamaan hiusteni latvastoa siten ettei pitkä tukkani oli niin kovin alapainotteinen, ja nousisi kevyiden kerrostusten avulla päältäkin vähän paremmin. Ajattelin ensin pyytää nössöversion tästä ja leikkauttaa sitten ensi kerralla lisää jos se tuntuu kivalta.

Osaisko joku suositella treen keskustasta kampaajaa joka ei leikkaa liikaa? Eli olisi mieluummin vähän liian varovainen kuin kauhea visionääri..
Hinta ei ole merkityksellinen, tuskin nyt pelkkä leikkaus niin paljoo voi maksaa..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Luscious kirjoitti: Ajattelin mennä ohentamaan hiusteni latvastoa siten ettei pitkä tukkani oli niin kovin alapainotteinen, ja nousisi kevyiden kerrostusten avulla päältäkin vähän paremmin. Ajattelin ensin pyytää nössöversion tästä ja leikkauttaa sitten ensi kerralla lisää jos se tuntuu kivalta.

Osaisko joku suositella treen keskustasta kampaajaa joka ei leikkaa liikaa? Eli olisi mieluummin vähän liian varovainen kuin kauhea visionääri..
Hinta ei ole merkityksellinen, tuskin nyt pelkkä leikkaus niin paljoo voi maksaa..
Kampaamo Profissa Jenni on ainakin huolellinen leikkaaja ja varoi mun kohdalla ottamasta yhtään liikaa. Ja sanoikin, että ottaa ensin vain vähän ja jos haluan, niin sitten lisää. Mun makuun vähän liiankin varovainen leikkaaja, mutta varmasti joku muu tykkää. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Luscious kirjoitti: Osaisko joku suositella treen keskustasta kampaajaa joka ei leikkaa liikaa? Eli olisi mieluummin vähän liian varovainen kuin kauhea visionääri..
Kampaamo ILOn tyttöjä uskaltaisin suositella :)
1b M ii
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja zubi »

Olen kyllä kovasti tykästynyt Profin Saaraan. Hän on tähän mennessä leikannut ja värjännyt parhaiten, tuntuu että hiuksia on tosi helppo kotona laittaa hänen käsittelynsä jälkeen. Lisäksi hirmu mukava ja fiksu. Aion jatkaa hänellä käymistä, vaikka hieman harmittaakin, että hinnat nousevat vuodenvaihteen jälkeen ALV-muutoksen myötä.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Tietääkö kukaan kampaamoa Tampereella jossa osaisivat tehdä liukuväriraidat (balayage-raidat)?
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kävin taas tänään pitkästä aikaa Profissa ja kampaajana oli tällä kertaa Antti. Täytyy kyllä taas sanoa, että yhtään en pettynyt. Malli on kiva ja värikin tosi hieno. Hintakaan ei ollut niin paha, mitä odotin.
Nyt vaan innolla odottelemaan helmikuuta, kun on uusintakäynnin aika.
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

Olen oikeastaan vähän yllättynyt, miten suosittu Prof näyttää olevan! En itse tosin ole käynyt siellä, mutta Glohairissa tuli käytyä niin Jaanalla (tosin vain kerran) kuin Antilla, ja no...

Jaana jätti hiukseni kamaliksi. Halusi jättää lyhyet luonnonkiharat hiukseni kihariksi. Suostuin tähän lopulta, koska odotin jotakin hauskaa fiftarityylistä meininkiä tmv., mutta lopputulos oli kamala. Jopa kiharoitani suorastaan joskus näkyviin toivonut kaverini katsoi melko järkyttyneenä, kun viipotin sillä kaupungilla. Tämäkin lieni Sassoon-ideologiaa, koska kritisoi kovasti sitä, miksi ihmiset haluavat muuta kuin mitä heidän hiuksensa ovat. Ehkäpä siksi, että edes kampaaja ei saa lampaanvillasta kuin sellaisen tuloksen kuin Jaana sai aikaiseksi. Muistaakseni myös leikkaus jäi jotenkin todella hassuksi.

Olen kuitenkin nähnyt Jaanan tekevän upeitakin lookkeja, joten tiedän osaamista löytyvän. Toiseksi Jaanaa suositteli henkilö, jonka suositus on lähes takuuvarma todiste siitä, että henkilö osaakin jotakin.

Sitten Antti. Antilla kävin pitkän aikaa (olen tuolla aiemmin tainnut hieman kuvaillakin häntä nimettömänä), kun olin hieman haku päällä (tai kai sitä edelleenkin vähän olen). Osasi leikata tosi hyvin, värjäys ei ollut mielestäni ihan hänen heiniään. MUTTA: leikkasi lyhyet hiukset helposti hieman miehekkäästi. Hankala määritellä, mikä sen fiiliksen aiheutti, koska tosiaan, osasi kuitenkin leikata. Jokin naisellinen juttu vain jäi joskus puuttumaan, ja hiukset saattoivat näyttää hieman kirveellä veistetyiltä. Leikkasi usein myös liian rutinoituneesti, suorastaan kiireisesti. Ei tuntunut olevan sanan varsinaisessa merkityksessä kiinnostunut yksilöistä, kunhan leikkasi. Henkilöllä usein monta rautaa tulessa, joten näppärä ja aktiivinen kaveri, mutta ei mielestäni kovin asiakasläheinen. Ihan mukava kyllä on.

Mutta onkos kukaan käynyt Glohairissa Kuninkaankadulla Päivillä?

Edit: pistetääs samaan syssyyn vielä Matsku Räsesestä kyselyä (Bang by Ara).
Viimeksi muokannut aurinkoutu, 09 Tammi 2012, 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Ääh. Nyt täytyy sanoa, etten olekaan niin tyytyväinen hiuksiini viime Profissa käynnin jälkeen. Väristä tuli ehkä liian kylmä ja nyt tummanruskeat silmäni näyttävät jotenkin hieman hailakoilta. Lisäksi tämä leikkaus ei ole niin viimeistelty kuin aiemmin,  vaan tätä saa kyllä aika kovasti laittaa, jotta hiukset näyttää hyviltä. Itse en ole niin kova hiusfriikki, jotta jaksaisin ennen aamuvuoroa hiuksia kamalasti väkertää. MurH.

Nyt varasin seuraavan ajan Saaralle. Toivottavasti hänen saamat kehut pitävät paikkansa, koska muuten kyllä tykkään ko.kampaamosta.
muibien
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 344
Liittynyt: 26 Loka 2007, 22:15

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja muibien »

Mä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Saaraan. Ja kehuja on tullut muiltakin. Mulla on ollut sama vaalea ja pitkä hiustyyli iät ajat mutta Saara on saanut siihen ihanaa modernia twistiä luopumatta pituudesta tai vaaleudesta, itseasiassa se on ehkä vielä vaaleampi kuin aikaisemmin tai ainakin viileämpi. Huomenna taas Saaralle  :) 
Suosikkimerkit MAC, NARS, Chanel, Lancome ja Dior
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kiitos mielipiteestä, muibien.  Varasin tosiaan seuraavan ajan Saaralle ja se olisi ensi kuussa. Toivon tosiaan, että saisin nyt mieleiseni hiukset. En tykkää siitä tunteesta, kun ei ole täysin tyytyväinen hiuksiinsa.  Toivottavasti hän saa sitten keksittyä jotain kivaa näihin polkkamittaisiin hiuksiin. Olisi toki myös kiva, että hiukset näyttäisivät muutenkin hyviltä, kuin vaan kampaajan jäljiltä. Noh..Katsotaan, mitä tulee.
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Oma kokemukseni hehkutetusta Prof-kampaamosta:

Itse oli hiukan pettynyt Profin Anttiin. Pyysin pitkään tukkaan maltillista ja kevyttä kerrostusta ja vielä painotin, etten missään tapauksessa halua mallia, jossa puoli tukkaa on lyhyttä ja puolet pitkää luirua niskassa. Muutamas saksien nipsautuksen jälkeen päässäni komeili kuin komeilikin kuitenkin juuri tällainen hirviö. Hiukset on kerrostettu siten, että kerrostettu osa ei kulje portaittain vaan koko kerrostus on samanmittaista. Kerroksia on siis tasan yksi, joka yltää vain hiukan korvien alapuolelle. Loppu pitkästä tukasta roikkuu siten paksun kerroksen alta. Leikkauksessa ei ole päätä eikä häntää ja harmittaa todella paljon, sillä noiden kerrosteten takaisin täysmittaansa kasvamiseen kuluu noin vuosi - sen verran pituutta lähti. Olen vuosia aiemmin ollut saman kampaajan käsittelyssä silloisessa Placessa ja tulos oli täsmälleen sama kampaus. Enää en tämän kampaajan käsittelyyn suostu, sillä lopputulos oli kaamea ja täysin toiveideni vastainen. Leikkaajana hän vaikutti kokeneelta ja varmaotteiselta, joten huono lopputulos ihmetyttää. Ongelma oli siis kommunikaatiossa.

Värjäys onnistui tuolla kerralla ihan ok. Ainut häiritsevä seikka oli, että kampaaja valitti minulle, että hiusteni raidoittamiseen kuluu liikaa aikaa niiden paksuuden vuoksi. Lopulta raitoja tuli sutimaan toiselle puolelle toinen kampaaja ja otteet kävivät hätisiksi ajan uhatessa loppua. Tämä kummastustti minua, sillä en omista mitään erityisen paksuja hiuksia.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Jotenkin jäi nyt niin harmittamaan tuo viime kertainen käynti, että olen miettinyt tässä kampaamon vaihtamista kokonaan. Eniten ärsyttää se, että leikkaus tehtiin hieman hätäisesti, koska kampaaja oli myöhässä aikataulusta. Itse odotan kampaamokäynniltä sellaista "arjen pientä luksusta", jossa siihen työn tekemiseen keskitytään huolella.

Nyt harkitsen seuraavaksi paikaksi tuota TH-pajaa? Kenelläkään kokemuksia siitä? Kotisivut näyttivät ainakin melko vakuuttavilta.
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

tipitii kirjoitti:Itse oli hiukan pettynyt Profin Anttiin. Pyysin pitkään tukkaan maltillista ja kevyttä kerrostusta ja vielä painotin, etten missään tapauksessa halua mallia, jossa puoli tukkaa on lyhyttä ja puolet pitkää luirua niskassa. Muutamas saksien nipsautuksen jälkeen päässäni komeili kuin komeilikin kuitenkin juuri tällainen hirviö. Hiukset on kerrostettu siten, että kerrostettu osa ei kulje portaittain vaan koko kerrostus on samanmittaista. Kerroksia on siis tasan yksi, joka yltää vain hiukan korvien alapuolelle. Loppu pitkästä tukasta roikkuu siten paksun kerroksen alta. Leikkauksessa ei ole päätä eikä häntää ja harmittaa todella paljon, sillä noiden kerrosteten takaisin täysmittaansa kasvamiseen kuluu noin vuosi - sen verran pituutta lähti. Olen vuosia aiemmin ollut saman kampaajan käsittelyssä silloisessa Placessa ja tulos oli täsmälleen sama kampaus. Enää en tämän kampaajan käsittelyyn suostu, sillä lopputulos oli kaamea ja täysin toiveideni vastainen. Leikkaajana hän vaikutti kokeneelta ja varmaotteiselta, joten huono lopputulos ihmetyttää. Ongelma oli siis kommunikaatiossa.
Tässä kuvauksessa on mielestäni sitä samaa, mitä koitin ed. sivulla kys. hlöstä selittää. En usko, että ongelma on kommunikaatiossa, mutta henkilö on nopea ja rutinoitunut ja jos näin voi sanoa, niin hieman ylitehokas. Hän minusta leikkaa mielellään hyvin selkeästi eli näkyvästi, mikä tavallaan on hyvä juttu, mutta esim. lyhyisiin hiuksiin jättää helposti liiaksi saksenjälkeä (aka miehekkyyttä ja terävyyttä). Tuosta yllä olevasta sain hieman samaa käsitystä, mutta pitkiin hiuksiin sovellettuna.

Ymmärrän täysin tuon ihmetyksesi, sillä Antti ON oikeasti hyvä, kokenut ja varmaotteinen, mutta hänellä näyttäytyy se aika ajoin hieman hämmennystä aiheuttavassa muodossa. Toisaalta olen itse eksynyt Antin tuoliin siten, että näin eräällä henkilöllä upeat Antin leikkaamat hiukset, joten jollain tavalla tämän kaverin taidot ovat ilmeisesti hieman selektiivisiä kohteesta ja omasta kiinnostuksesta riippuen. Veikkaisin, että parhaiten Antille sopii asiakas, joka antaa jotakuinkin vapaat kädet.

Itseni kohdalla Antti ei tahtonut oikein muistaa ikinä, mitä oltiin tehty, mikä omasta mielestäni jossain määrin kieli siitä, ettei hän panostanut hirveästi yksilölliseen kohtaamiseen, vaan päät päinä. Tietysti voi olla, että oli vain huono muistikin, mutta itse arvostan kyllä "hyvämuistisuutta" tai edes sellaista silmänlumehyvämuistisuutta tyyliin "niin, mitäs me viimeks tehtiinkään, olikos se niin, että..." :D

Edit: kävin aiemmin peräänkuuluttamallani Glohairin Päivillä! Hän oli positiivinen yllätys, tosin en oikein mitään odottanutkaan tältä ei-vakkarireissulta. Tosi mukava, kuunteleva, tavallinen ja jotenkin uutteran tuntunen ihminen. Sai värinkin kohdilleen, kun värjäsi eri tavalla eri kohtia, ei tullut sellasta ärsyttävää läikikästä, joka mulle hyvin helposti ruskeasta tulee (latvaan jää jäämiä, jotka kasautuvat ja kasautuvat). Ei näistä nyt ehkä spesiaalit tulleet, mut ehkä sekin vaikutti, kun oli tämmönen välikerta, niin ei nyt mitään maata mullistavia tehty, kun koitettiin saada lähinnä kiinni siitä, mitä aiemmin ehkä on ajateltu (vakkari mulle kyllä sanoi, että opastaa, mutta katinvillat ollut puhunut mitään...).

Viimeksi muokannut aurinkoutu, 02 Helmi 2012, 01:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Mukava kampaamokokemus Hatanpään valtatien Prime-kampaamosta. Kampaajana oli Jarno. Värjäys osui aivan nappiin ja puoli vuotta kestänyt blondaus-urakka alkaakin tätä myöten olla loppusuoralla. Olin huolissani hiusten kestävyydestä monen vaalennuksen jälkeen ja kampaaja raidoittikin sitten 1,5:n prosentin hapetteella. Hyvä tuli ja tukka on vielä päässä! Kerroin myös aiemmasta leikkaustraumastani, josta avauduinkin tässä muutama viesti takaperin. Vuodatuksen jälkeen kampaaja leikkasi varovasti ja kyseli tarkkaan ohjeita.  :ts

Loppuvaiheessa seuraava asiakas odotti jo vuoroaan, mutta minulle ei tullut tunnetta, että kampaaja olisi lainkaan hätiköinyt minun pääni kanssa. Kampaamon miljöö oli kiva ja trendikäs- Pesupaikalta saattoi mukavasti pällistellä ohitse lipuvaa ihmisvirtaa. kokeilen tätäkampaamoa ja kampaajaa varmasti toistekin. Ainoa miinus ajoin rauhattomasta tunnelmasta, kun asiakkaita lappasi sisään ja ulos ilmeisesti takahuoneissa tapahtuvaa ripsihuoltoa tms. varten.
Vastaa Viestiin