Sivu 1/1

Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 08:26
Kirjoittaja ~vail~
Tähän voisi koota parhaita neuvoja mitä on saanut tai mitä haluaisi jakaa omina kokemuksinaan - ja tuoreet tulokkaat pääsisivät nopeasti jutun ytimeen ;)

Mulle tärkeimmät vinkit jotka on suodatettu eri puolilta HS:a linkkejä seuraten ja viestiketjuissa keskustellen - siis suuri kiitos kaikille asianosaisille näistä:

* Älä harjaa märkää tukkaa, ettei se veny ja katkeile -> selvitä hiukset sormin pesun jälkeen
* Etsi omalle päällesi sopivat tuotteet, niin hiukset takkuavat vähemmän pesun jälkeen
* Käytä aina jätettävää hoitoainetta sähköisyyttä poistamaan ja tasoittamaan hiuksen ph:ta pesun jälkeen
* Käytä hiuksien tyvikohotukseen vahaa kuivattavan lakan sijaan
* Kookosmaito kosteuttaa ihanasti hiuksia ennen varsinaista pesua
* Tigin O&H on ollut aivan paras hoitoaine mun kuivakkaan hiuksistoon.

Nämä tuli ekana mieleen näin perusasioista :D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 10:02
Kirjoittaja Zippo
Muutama pikkuvinkki, joita olen haalinut kasaan reilut pari vuotta kestäneen kasvatuksen aikana...

* Käytä hiusten pesuun haaleaa /viileää vettä, viimeinen huuhtelu saa olla kylmällä vedellä - näin hiussuomut sulkeutuvat kunnolla ja hoitavat aineet jäävät hiuksen sisään.

* Käytettävien välineiden -harjojen,kampojen, hiussolkien ja lenkkien yms.- tulee olla hiusystävällisiä. Kammat siis ilman teräviä saumoja ja päitä, harjat ilman "nippuloita" piikkien päissä ja ehdottomasti kunnolla puhdistettavia, soljissa ei saa olla teräviä reunoja ja lenkit ilman metallista liitoskohtaa ja pehmeästä materiaalista.

* Pehmeäkin hiusdonitsi kuluttaa hiuksia pidemmällä ajalla, vaihtele siis ponnarin paikkaa aika ajoin.

* Aloita hiusten selvittäminen aina latvasta ja etene varovaisesti kohti tyveä, käytä tarvittaessa selvityssuihketta.

* Suojaa hiukset auringolta, kloori- ja merivedeltä, pakkaselta, tuulelta, liialliselta kuumuudelta sekä kemialliselta ja mekaaniselta rasitukselta. Kesällä hattu tai huivi päähän (on suositeltavaa muutenkin), talvella hiukset hatun tai takin sisään. Saunassa hiukset kostean pyyhkeen sisään ja mieluiten vielä naamio tukkaan.

* Jos olet kova pyörimään öisin, hanki satiininen tai silkkinen tyynyliina vähentämään hankausta. Vaihtoehtoisesti voit koota hiukset päälaelle sykerölle tai kiertää nutturalle. Jotkut käyttävän esim. satiinista yömyssyä.

* Föönaamista on suositeltavaa vähentää minimiin. Jos kuitenkin föönailet usein, käytä hyvää lämpösuojaavaa muotoilutuotetta alla, aloita föönaus hiusten ollessa jo lähes kuivat ja varo viemästä fööniä liian lähelle hiuksia.

* Hiusten hoitaminen vaatii pitkäjänteisyyttä. Kalliistakaan hoitoaineesta ei ole hyötyä, jos et viitsi/muista käyttää sitä riittävän usein tai et anna vaikuttaa tarpeeksi kauan.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 13:16
Kirjoittaja Spritz
Latvasuoja oli mulle ihan uus juttu, jonka löysin kans foorumilta. Pitkille hiuksille ja varsinkin kasvattajille ykkösjuttu  :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 14:18
Kirjoittaja bbee
* Tehohoitojen pitkä vaikutusaika
* Satiinityynyliinat  ;D
* Latva- & lämpösuoja
* CO-pesu

EDIT:
* Hopeashampoo
* Goldwellin colorancet ja eteskin 10 v (icen kultasia vinkkejä vol 1847)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:20
Kirjoittaja Chaos
Onhan näitä:

- Haalealla vedellä huuhtelu/kastelu
- Hoitoaineiden pidemmät vaikutusajat
- CO-pesu
- Suoravärit latvojen sävyttelyssä
- Redken All Soft Ends ;D
- Joico
- Jätettävät hoitikset
- Hiuksistaan huolehtiminen ja rakastaminen :D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:25
Kirjoittaja nicky
Mäkin olen näitä vinkkejä  saanut, erityisesti :

-Joicot + Tigit
-Värjäysvinkkejä, ja vaalennusvinkkejä aikoinaan kun blondi olin
-CO-pesu vaikken kovin usein niin pesekään
-Loistavat markettituotteet VO5 Instant Rescue ja Miracle Mist
-Ishamaelilta ihania kampausvinkkejä

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:38
Kirjoittaja Henriikka
Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.

Mutta nyt, kun pesen vain kahdesti viikossa, niin odotan jopa niitä hetkiä ja haluan nähdä aina lopputuloksen eri tuotekokeiluille.

Co-pesu on lisäksi jotakin, jota en olisi itse osannut ikinä kuvitella.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:19
Kirjoittaja Chaos
Henriikka kirjoitti: Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.
Piti itsekin sanoa samaa ennen olen vaan pikasesti käynyt suihkussa, mutta nyt ihan odottaa näitä hiustenpesupäiviä ja siinä rentoutuukin mukavasti samalla :> Hiustenhoito on kivaa!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:41
Kirjoittaja Luomo
ChaosBlack kirjoitti:
Henriikka kirjoitti: Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.
Piti itsekin sanoa samaa ennen olen vaan pikasesti käynyt suihkussa, mutta nyt ihan odottaa näitä hiustenpesupäiviä ja siinä rentoutuukin mukavasti samalla :> Hiustenhoito on kivaa!
Sama täällä, uusi pieni (tai ei edes ihan pieni) ilo lisää elämään.

Muuten ehkä parhaat:
* Ei silikonia shampooseen, niin loppui se päänahan kutina
* CO-pesut
* pyyhekuivaaminen ennen tehistä (ennen hoitista en aina jaksa  ::))
+ tietenkin valtava määrä hyviä tuotevinkkejä  ;)

Edit. Pakko lisätä vielä, kun unohtui ehkä suurimman muutoksen tuonut vinkki: siirtyminen markettien kestoväreistä kampaamojen sävytteisiin -> parempikuntoiset hiukset ja suurimpana yllärinä kestävämpi väri (Kiitos vinkistä Ishamaelille).

Edit2. Näitä muita kun lukee, niin muistaakin aivan merkittäviä unohtuneita vinkkejä, kuten jätettävän hoitoaineen, ja ennen kaikkea ulkomaiset nettikaupat ja incien lukeminen.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:51
Kirjoittaja sipe
+ Nexxukset (kiitos Jennin!)
+ Kampaamojen kevytvärit
+ pitkät vaikutusajat

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 17:18
Kirjoittaja Henriikka
Nyt muistui mieleen tuo, että senkin olen tältä yhteisöltä oppinut, että pakkanenkin on hiuksille haitallista. Nykyään pidänkin hiukset takin alla, niin pysyvät paremmin järjestyksessäkin. :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 17:52
Kirjoittaja emi
Ensinnäkin ylipäätään sen että maltan harkita tarkkaan mitä käsittelyjä hiuksille uskallan tehdä, enkä ryntää suinpäin tuhoamaan (värjäys kestovärillä, värinpoisto ym. käsittelyt, liian usein pesut ym. ym.) hiuksiani hetken mielijohteessa, niinkuin aikaisemmin ollut tapana. Siedän paremmin "pahatukka päivät", kun tiedän että olen koko ajan lähempänä parempikuntoisia/haave hiuksiani kärsivällisyyden ja täältä saamien neuvojen/tuen avulla :)

- CO-pesu
- pesuvälien pidentäminen
- hyviä shampoo, hoitoaine ym. tuote suosituksia (kampaamo&markettituotteet)
- hoitoaineiden pitkät vaikutusajat
- erilaiset kotikonstit hiusten hoidossa (kookosmaito jne...)
- suoravärin sekoittaminen hoitoaineeseen
- satiinityynyliina
- shampoolla pesu vain päänahasta
- hiuksia ei saa hieroa pyyhkeellä kuivaksi vaan "painella"

Muiden hyvien ja huonojen kokemusten lukeminen pistää ajattelemaan ja todella miettimään, tuo varmuutta ja saan itteeni vipinää, verrattuna siihen että jos vaan yksin omassa päässäni pyörittelisin asioita, niitä ei välttämättä tulisi toteutettua niin reippaana :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 17:54
Kirjoittaja si3nna
*hyvät tuotteet (ennen käytin Bonacurea, Goldwellia ym. paremmasta tietämättä)
*suoravärit
*pitkät vaikutusajat

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 19:21
Kirjoittaja Tiukunen
- CO-pesu  :-*
- suoravärit
- Tuotesuositukset

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 19:25
Kirjoittaja Magdalena
Itselleni tärkein tieto on ollut ehdottamasti:
* suoravärit (punainen pysyy punaisena  ;))

Ja miehen kannalta:
* co-pesut (nykyään pesee tukan shampoolla vain noin kahdesti viikossa, ennen päivittäin ja päänahka tykkää)
* öljyhoidon löytäminen kampaamotuotteiden paljoudesta (auttaa hyvin kuivaan hilseilyyn)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 21:44
Kirjoittaja Minni
Parhaimmat saamani vinkit olivat:
-Tehohoitojen pitkä vaikutusaika. Ennen luulin, että ne eivät edes tehoa enää muutaman minuutin kuluttua, tai tekevät rasvaisen oloiset hiukset.
-Suoraväri. Ennen värjäsin jatkuvasti kevytväreillä ja kestoväreillä, ja tukka kului kovasti.
-Nexxus, joico, lanza ja tigi o&h, joita tuskin muuten olisin ikinä hankkinut
-Märkien hiusten kampaamisen vähentäminen.
-kunnon latvasuoja (soft ends), ennen käytin pelkkää seerumia, mikä ei oikein riittänyt.
-Kosteuttavien ja rakennepaikkaavien hoitojen rinnakkainen käyttö. Ennen käytin vain yhtä hoitoainetta kerrallaan. Enkä myöskään tiennyt, että rakennepaikkaavan hoidon kuuluukin jättää karheaksi. Luulin ennen että tuotteessa on jotain vikaa, jos ei tee pehmeäksi ja siloita. ::)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:08
Kirjoittaja tipitii
Tärkeää on ollut myös tutustua värjäyksen ihmeelliseen maailmaan. Värinpoistot, vaalennukset, kestovärit, kestosävytteet, suoravärit... kuka näistä ymmärtäisi ilman foorumin ankaraa perehdyttämistä.  ;D Ennen valitsin värejä sen mukaan miltä ne näyttivät siinä paketin kannessa poseeraava naisen tukassa ja sitten ihmettelin kun ei tullutkaan samanlaista. Esimerkiksi tummuusasteisiin perehtyminen on ollut vallan hyödyllistä.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:12
Kirjoittaja Bambi
- Joico
- CO-pesu
- Suoravärit
- Markettituotteiden luxukset

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:16
Kirjoittaja MariAnn
-co-pesu
-linkit kaikenmaailman hiussivuille  :D
-jätettävä hoitoaine

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:26
Kirjoittaja RockQueen
- Tigi ja Joico. Ja Nexxusta aion hankkia, se on teidän syy! ;D
- Hoitojen pitkään vaikuttaminen
- Jätettävien hoitojen laittojärjestys (ennen laitoin latvasuojan eka ja sit vaahdon, mut sehän pitää tehdä toisinpäin)
- En edes tiennyt rakennepaikkaavan ja kosteuttavan eroa ennen foorumia
- Ulkomailta kauneustuotteiden tilaaminen avautui mulle edes vaihtoehtona vasta foorumilta. Ikinä käynyt mielessäkään.
- Kosmetiikasta tosi monia tuotevinkkejä, esim. olen ihan rakastunut Louis Widmerin silmänymppävoiteeseen, eli kiitos suositteluista Stationerylle :-* Samainen tyttö levitti Biothermin Forget It!-in ilosanoman myös meikäläiselle..  Myös Make Up Store ja Grimas ovat löytyneet foorumin kautta. MUSin siis tiesin jo ennestään mutta ostin vasta vinkkien jälkeen.

Kaiken kaikkiaan foorumi on saanut mut käyttämään enemmän aikaa, rahaa ja energiaa kauneudenhoitoon. En ole siitä ollenkaan pahoillani ;)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:29
Kirjoittaja Niina
- Hiusten hellävarainen käsittely, kun ne ovat märät
- Laadukkaat kampaamotuotteet ja niiden ulkomailta tilaaminen
- Incit ja niissä ennen kaikkea silikonit
- Kampausvinkit ja -ohjeet
- Elumen ja suoravärit

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 06:16
Kirjoittaja Lyx
Vuoden aikana paljon viisastunut!  ;)

* CO-pesu
* Jätettävät ja latvasuojat
* Tehohoidot useammin kuin kerran kuukaudessa
* Nexxut
* kookoskerma
*Kosteuttavan ja rakennepaikkaavan erot ja käyttötarkoitukset

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 15:39
Kirjoittaja Mustikka
Parhaat, jotka juuri tällä hetkellä tulevat mieleen ovat:

*Nexxukset
*Ulkomailta tilaaminen
*Pitkät vaikutusajat
*Dekolta olen saanu paljon vinkkejä :-*
*Redken all soft
*Tigi small talk
*L'orealista ja markettitavaroista luopuminen
*Ylipäätänsä hiusten hoitaminen

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 21:47
Kirjoittaja Cherry
*Co-pesu
*Vinkit hyvistä markettituotteista

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:00
Kirjoittaja Memmu
Leila kirjoitti: *Co-pesu
*Vinkit hyvistä markettituotteista
Nämä ovat myös mulle olleet tosi tärkeät neuvot.
Lisäksi:
* paaaljon kosteutta luonnonkiharalle
* incien tajuaminen
* Nexium resepti vatsavaivoihin (iso kiitos Icelle :-*)

Lisäksi on paljon sellaista mikä  on muuttunut arjen rutiiniksi ajan saatossa, kuten esim. säännölliset tehohoidot ja jätettävät, vaikka tukkani on lyhyt ja kampaajat sanovat ettei hoitiksia tarvita näin lyhyessä tukassa.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:10
Kirjoittaja stinttapo
- ehkä parasta mitä oon oppinu on incien lukutaito
muuta hyvää ja hyödyllistä mitä olen oppinut
- poimimaan marketeista luxukset
-suihkumyssyn alla hauduttaminen (niin hoidot kun sävytteetkin) :D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:50
Kirjoittaja Nadine
Minäkin olen oppinut yhtä ja toista pitkien hiusten hoidosta ja hiuksista yleensäkin.
Parhaitat neuvja/oivalluksia  ovat olleet:
- Tigi O&H-hoitoaine (muuten tuskailisin edelleenkin koppuroiden, sähköisten hiusten kanssa)
- Hiustuotteiden tilaaminen ulkomailta (villitsin kaverinikin siihen puuhaan  :D)
- Ishamaelin neuvomat pitkien hiusten kampaukset (olen uskaltautunut harjoittelemaan muutakin kuin perinteistä ponnaria)
- Olen ostanut paremman kamman, jossa ei siis ole piikkien välissä sitä liitoskohtaa, joka raastaa hiuksia
- CO-pesut  :-* (kun saisin tämän tavan "opetettua" ukollekin, niin olisin tyytyväinen)
- tehohoitojen pitkät vaikutusajat
Ja tärkein kaikista:
- en ole koskaan aikaisemmin tiennyt, että hiusten sähköisyys on merkki kosteuden puutteesta. Foorumin hiusgurujen ansiosta tämä talvi on ollut huomattavasti paremmin käyttäytyvien, leijumattomien  hiusten aikaa, kun olen osannut kostetuttaa hiuksiani oikein.
- Lisäksi ole saanut myös hyviä kosmetiikkasuosituksia (uusimpana villitys tilata Pure Luxe-meikkejä...  ;))

Mukavaa on ollut myös huomata, että olen jo valmiiksi toiminut joissain asioissa hiusteni parhaaksi. Olen esimerkiksi aina välttänyt märkien  hiusten  harjaamista, en edes omista fööniä enkä ole muutenkaan ylikäsitellyt hiuksiani. 

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 23:46
Kirjoittaja Axamit
Tärkein juttu olisi varmaankin INCIen tulkitseminen. Joo. Siitä ei pääse mihinkään.
Monet suositellut tuotteet myös, esim. Wellan Crystal Styler (ex-Crystal Lotion) ja Joicon K-Pak Daily O&H:n jälkeen, tulee vähän "jämäkämmät" hiukset. 
Elumenin löytö oli myös hienoa, vaikka olenkin vähän kahden vaiheilla sen kanssa..

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 03:07
Kirjoittaja Ice
tässä nyt yksi "vinkki" lisää, eli jos muotoilutuotteen antaa kuivua vapaasti, se tummentaa hiuksen pintaa (eli, jos ravoitteena vaikka platinanvaalea, se aine kannattaa föönata, muutoin puhutaan kellervästä vaaleasta) :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 08:48
Kirjoittaja zubi
- Incien tulkitseminen, myös kosmetiikan puolella on ollut todella hyödyllistä oppia
- föönausvinkit erityisesti Ishamaelilta
- hoitoaineiden yhdistely ja vaikutusaikojen soveltaminen
- lämpösuojatuotteet
- ylipäätään hoitoaineiden käyttö
- suoravärit

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:19
Kirjoittaja ilona
Hyviä vinkkejä on tullut ihan uskomaton määrä.. mm:

-incien tulkintataito --> hutiostosten määrä väheni tämän takia huomattavasti, sekä kosmetiikassa että hiustenhoitotuotteissa
-tuotesuositukset esim. Joicot ja Tigin  Small Talk
-värjäys ja värinpoistovinkit ovat olleet kullan arvoisia, samoin kuin miten pelastaa huonokuntoinen hius
-ja pihinä ihmisenä täytyy vielä sanoa vinkit mistä saa parhaat aineet edullisimpaan hintaan...  ;)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:21
Kirjoittaja deko
Kyllä TOP3 on selvästi:

1. Mielipiteiden yleinen rikkaus, kuinka monella tavalla asioita voi tarkkailla
2. Incien tulkitsemistaito
3. Hyvät tuotevinkit, köyhä ei voi ihan joka putelia testata kotona (just joo...)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:29
Kirjoittaja Nuppu
Sanoisin kyllä, että ykkösjuttu on kyllä kans tuo incien lukeminen. No, en nyt mikään mestari ole edelleenkään  ::) mutta enemmän tiedän silti kuin aikana ennen yhteisöä. Just eilen kaverille selitin, kuinka hienoa on, kun ei enää tunne olevansa missään kosmetiikkaviidakossa tuon kaiken tuotepaljouden keskellä ja pystyy (toivottavasti) välttämään pahimmat virheostokset.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:34
Kirjoittaja Stationery
Olen oppinut  vaikka mitä hyödyllistä kuluneen vuoden aikana:

-INCIen tulkitseminen edes jollain asteella: Tiedän, mitä välttää ja mitä suosia
-O&H, Nexxus, Joico: Tukka ei ole koskaan voinut paremmin, kiitos kampaamotuotteiden
-CO-pesut
-hoitoaineiden ja tehohohoitojen piiiitkät vaikutusajat: hiustenhelliminen on pientä ärkipäivän luksusta :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 17:02
Kirjoittaja si3nna
Nadine kirjoitti: - en ole koskaan aikaisemmin tiennyt, että hiusten sähköisyys on merkki kosteuden puutteesta. Foorumin hiusgurujen ansiosta tämä talvi on ollut huomattavasti paremmin käyttäytyvien, leijumattomien  hiusten aikaa, kun olen osannut kostetuttaa hiuksiani oikein.
Vautsi, tämä tuli nyt ihan uutena tietona mulle!  :o Eivätpä sitten taida hiukseni kosteuden puuttesta kärsiä (Joicon + muiden ansiota) kun eivät tänä talvena ole sähköistyneet, jes  ;)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 21:21
Kirjoittaja Ice
ainiin, sellainen juttu, muovisen hiusharjan voi liottaa tekohampaille tarkoitetuissa puhdistusnesteissä (tabletteja jotka liuotetaan veteen, tappaa hyvin bakteerit, paremmin kuin shampoo/fairyvedet)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 21:30
Kirjoittaja Emiliana
Samanlaista listaa pukkaa kuin edellisilläkin:

- CO-pesu!!!
- incien (alkeellinen, mutta silti palkitseva) dekryptaustaito: ei enää silikonia päänahkaa kutittamaan
- kampaamotuotevinkit (Joico, Tigi & Soft Ends löydetty ja paljon vielä kokeilematta)
- markettituotevinkit (tyytyväisessä käytössä VO5 IR ja MiracleMist)
- kookoskerma-perusvoidehoito (myönnän auliisti että ei olisi mun oma mielikuvitus venynyt tämän keksimiseen!)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 21:50
Kirjoittaja Joanna
Kokemukset hoitoaineiden vaikutusajoista ja tuotevinkit! Ei tarvi ihan pellosta lähteä ostelemaan ja arvailemaan mikä mahdollisesti sopisi. :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 10:39
Kirjoittaja Viola
Tärkeimpinä vinkkeinä ehdottomasti

- INCIen ymmärtäminen
- tehohoitojen pitkä vaikutusaika ja muutenkin tehohoitojen käyttö useammin
- tuotesuositukset (L'anza, Tigi, Joico yms.)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 10:40
Kirjoittaja silkkitukka
* Hyviä tuotesuosituksia  :)
* Incien lukeminen
* Hyvät ulkomaiset nettikaupat
* Olen välttynyt virheostoilta

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 11:49
Kirjoittaja calypso
- Hyvät tuotevinkit (Tigin O&H seuraavaksi ostoslistalla)
- Pitkäjänteisyys hiusten hoidossa
- Tehohoitojen pitkääkin pidempi vaikutusaika ja niiden käyttö useammin kuin kerran kk
- CO-pesu
- Kosteuttavien ja rakennepaikkaavien ero ja rinnakkaiskäyttö
- Ja viimeisin mutta ei vähäisin, se sähköisyys todella johtuu hiuksen kuivuudesta

Ja jotain mitä olen aiemmin jo tiennyt:
- Märkää tukkaa ei saisi harjata
- Hiusten pesu haalealla ja huuhtelu viileällä vedellä (joskus jopa jääkylmällä)
- Latvasuoja
- Aitoharjaksinen harja (ei tule kyllä käytettyä enää jostain syystä  ::) )
- Föönauksen välttäminen ja lämpösuojatuotteet


muoks:
Myös pakkaselta suojaamisen olen tiennyt ennenkin. Tungen tukan aina sellaiseen suureen myssyyn. Kaverit aina nauravat suurelle turbaanimyssylleni ja yhdeltä kaveriltani sain uuden pipon joululahjaksikin :D
Ei kyllä tule varmasti koskaan uutta pipoa käytettyä kun ei sinne tukka mahdu..

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:01
Kirjoittaja Ulpu
Mä en osaa sanoa oikein mitään erityistä vinkkiä, kun täältä on tullut niin paljon hyviä juttuja. Tuotesuositukset taitaa olla mulle ne parhaat vinkit, on löytynyt helmiä suosittelujen perusteella. Inceihin olen alkanut minäkin panostaa, kun täällä on niistä puhuttu ja on oppinut lisää, mitkä ovat hyviä aineita ja mitkä huonoja.
Ice kirjoitti: ainiin, sellainen juttu, muovisen hiusharjan voi liottaa tekohampaille tarkoitetuissa puhdistusnesteissä (tabletteja jotka liuotetaan veteen, tappaa hyvin bakteerit, paremmin kuin shampoo/fairyvedet)
Hei, tämähän on hyvä vinkki. Täytyykin kokeilla ja nakata yksi Corega tabs veteen ja harja perään.  Tarttis kyl pestä noita harjoja useammin. Mitenköhän tuota puista hiusharjaa oikein voisi putsata, ei taida arvata vedellä pestä...

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:09
Kirjoittaja sininen kissa
* kampaamotuotteisiin siirtyminen
* CO-pesut
* märkien hiusten jättäminen rauhaan
* turhan harjaamisen välttäminen
* käsittelyiden välttäminen
* yleensäkin hiusten helliminen  :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:00
Kirjoittaja Hipsu
-co-pesut
-kampaamotuotteisiin siirtyminen
-Kaikenlaisen turhan räpeltämisen välttäminen (föönit sun muut siirtyneet kaapin perukoille)

Joten kiitoksia kaikille!  :-*

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 16:28
Kirjoittaja rihkamatyttö
-co-pesut!!!!! toimii loistavasti meikällä
-ja sitten on näitä tuotevinkkejä, joita aion kokeilla, kuten tigi o&h...
-hiukset kiinni yöksi

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 20:26
Kirjoittaja Cherry
Ulpu kirjoitti: Mitenköhän tuota puista hiusharjaa oikein voisi putsata, ei taida arvata vedellä pestä...
Mä oon pessyt puisen, luonnonharjaksisen harjani joskus, eikä se siitä miksikään mennyt, tosin märkänä haisi aivan kamalalle. En tosin muista mitä pesuainetta siihen käytin.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 12:41
Kirjoittaja Todia
-lyhyiden kaksihaarasten tuhoaminen hiussuortuvaa sormen ympäri pyörittäen... ishmael seliiti tämän jossain hienosti!!!
-hiuspompulaan kannattaa vähän hieroa hoitista, jos meinaa laittaa sellaisen "kireän" ponnarin koko päiväksi.
-sheavoita tehiksen sekaan
-muovipussin ja pipon avulla voi jättää tehiksen yön yli hautumaan ilman sotkuja/epämukavuutta.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 12:48
Kirjoittaja Miracle
Leila kirjoitti:
Ulpu kirjoitti: Mitenköhän tuota puista hiusharjaa oikein voisi putsata, ei taida arvata vedellä pestä...
Mä oon pessyt puisen, luonnonharjaksisen harjani joskus, eikä se siitä miksikään mennyt, tosin märkänä haisi aivan kamalalle. En tosin muista mitä pesuainetta siihen käytin.
Muistan jonkun joskus suositelleen noiden luonnonharjaksien putsaamista suolavedellä. Siis ämpäriin suolavettä ja sinne likoamaan, pitäis päly ym. nousta pintaan. Hitsi, kun en muista kuka tätä kertoi.. Kuka tunnustaa? :) Voi olla ihan toimivakin kikka, en ole itse kyllä vielä ainakaan kokeillut..

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 13:11
Kirjoittaja dhaniwali
Minäkin muistan lukeneeni jostain tuon suolavesi- kikan, mutta mulla ei ainakaan noussut mitään pintaan?  ???

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 14:50
Kirjoittaja Ginia
- oikeesti laadukkaat kampaamotuotteet, joico, tigi jne
- kunnolliset markettituotteet, XZ-suklaa&vanilija jne
- co-pesu
- omatekoiset hiusnaamiomössöt
-latvasuojat
-jätettävät hoitoaineet
-tehohoitoja voi pitää vaikka kuinka kauan päässä, ei vaan sitä 2 minsaa
...

Mä oon oikeesti oppinut vaikka mitä.En osaa edes luotella kaikkea.
;D Tosiaan asioita jotka ei ennen oo tulleet mieleenkään. Tukan pesu on ollut vaan pakollinen toiminto, ei yhtään hauskaa niin kun nykyään

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 14:54
Kirjoittaja Ice
oliskoos ollut Yvi joka kertoi suolavesikikan, en vannomaan mene :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 23:15
Kirjoittaja Merial
Asiat, jotka olen oppinut foorumilta ja teiltä rakkaat foorumilaiset:
- Ei shampoota pituuksiin, vain päänahkaan
- Tuotesuositukset, markettituotteiden helmet
- Kestovärjäämisen rajoittaminen
- Huomattavasti vähempi shampoon käyttö
- Panostus myös hiusten kuntoon, ei vain ulkonäköön
- Hoitoaineen vaikutusajan huomattava pidentäminen
- Uusi tuttavuus: CO-pesu
- Tietämys INCEistä ja värien numeroinnista
- Rakennepaikkaus, mitä se on ja milloin sitä tarvitaan
- Tukkaa suorastaan syövistä kumilenksuista luopuminen

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Touko 2006, 12:57
Kirjoittaja ~vail~
- Öljyhoito  päänahan kutinaa rauhoittamaan
- Inspiraatio kasvivärjäykset-ketjusta tummien hiusten sävyttämiseen
=> rosmariiniöljy osoittautui unelmatuotteeksi molempiin!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Touko 2006, 14:32
Kirjoittaja billabong
Aikasta samanlainen lista on minulla kuin muillakin:

-Incien tulkitseminen edes jollain tasolla
-Ylipäätänsä kaikki hiustuotteet mitä nyt olen ostanut teidän suositusten perusteella, ei ole vielä yksikään mennyt täysin vikaan
-Co-pesu!
- silikonit pois shampoista --> ei kutise eikä lätsäänny enää hiukset...
- Hiusten suojaus saunaan mennessä (ja föönatessa) ja pipon käyttö lämmikkeenä (tehohoitoa pidettäessä) suihkumyssyn kanssa.

Ja tämä nyt liitty noihin tuotesuosituksiin, mutta tänä talvena ei hiukset sähköistyny kertaakaan missään tilanteessa (vaikka käytän ylneesä muovista kampaa). On ollut edellisinä talvina oikein suurongelma, kun hiukset muodosti sähköisen pallon pään ympärille. Kyllä siinä riitti kavereilla ihmettelemistä, kun tuota ei enää tapahtunut  :D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Touko 2006, 15:06
Kirjoittaja Miracle
Yhdeksi parhaimmaksi vinkiksi yhteisöltä voisin kyllä luokitella tuon inci-listan tulkitsemisen oppimisen. On kyllä hyödyllinen taito ;) Ja tietenkin kaikki hiushärpättimien suosittelut on olleet hyviä ja monia uusia suosikkituotteita olen löytänyt foorumin avulla  :-*

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Touko 2006, 16:47
Kirjoittaja Tiizku
Todia kirjoitti: -lyhyiden kaksihaarasten tuhoaminen hiussuortuvaa sormen ympäri pyörittäen... ishmael seliiti tämän jossain hienosti!!!
Mitenkäs tämä sitten tapahtuu?Ois hyödyllinen taito.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 27 Touko 2006, 19:49
Kirjoittaja Vulpes
Tuotevinkit on kyllä olleet niitä kallisarvoisimpia vinkkejä, kiitos siitä kaikille  :-* ja sitten ulkomailta tilaaminen. Tuntuu että sitä on löytänyt itselleen niin hyviä tuotteita ettei pahemmin tee enää mieli muita katsellakaan. (Silti, ostamisen riemusta teen jatkuvasti jotain halpoja löytöjä ja sitten petyn niihin..)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 11:32
Kirjoittaja Seela
Hyviä vinkkejä on tullut valtavasti SUURI KIITOS, tässä ehdoton TOP 3:

- tuotesuositukset
- inci-selvennökset
- co-pesut

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 02 Elo 2006, 15:27
Kirjoittaja Supervixen
- Hyvät ja toimivat merkit kuten Joico, L'anza, MOP ja Nexxus.
- CO-pesu (en ollut ennen kuullutkaan)
- Tehohoitojen käyttö jatkuvasti (ennen käytin ehkä kerran kolmen kk:n välein..!!!)
- Pikahoitiksen käyttö tehiksen jälkeen (jälleen, en ollut ennen kuullutkaan että tehohoidon jälkeen voi ja oikeastaan kuuluukin pistää pikahoitista)
- PURE LUXE!
- Hoitoaineiden sekoitus
- Silikonitietämys
- Inciopit
- Että monivitamiinivalmisteet vaikuttavat myös hiusten hyvinvointiin

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:03
Kirjoittaja -kata-
tiizku kirjoitti:
Todia kirjoitti: -lyhyiden kaksihaarasten tuhoaminen hiussuortuvaa sormen ympäri pyörittäen... ishmael seliiti tämän jossain hienosti!!!
Mitenkäs tämä sitten tapahtuu?Ois hyödyllinen taito.
Samaa kysyisin minäkin ! En oo ennen tollasta kuullutkaan  ::) !

Minkähän takia noita kaksihaaraisia tulee ?! Ilmeisesti ainakin tälläiselle kuivuuteen taipuvaiselle, luonnonkiharalle, paksulle tukalle ominainen tapa...

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:27
Kirjoittaja Todia
Siis. Muistaakseni tämä toimi niinkin helposti, että pyöritetään hiussuortuvaa sormen ympäri, niin lyhyitä hiuksia "ponnahtaa" esiin.. Äh. En nyt osaa selittää kovin kuvainnollisesti.. ehkä joku voisi auttaa.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:55
Kirjoittaja Tuittunen
Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 03 Elo 2006, 02:28
Kirjoittaja eOwyn
Tuittunen kirjoitti: Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603
OT Nyt täytyy kyllä vähän tähän alkuun avautua. Mua on aina hillittömästi nyppinyt, kun kasvavia hiuksia sanotaan "kaksihaaraisiksi" tai katkeilleiksi. Minulla on pörrööntyvä hiustenlaatu, ja varsinkin viime aikoina, kun uutta hiusta on alkanut pukkaamaan oikein vauhdilla, niin päälaella on helposti sellainen töyhtö, ellei sitä seisauta muotoilutuotteilla ja sitten saa kuuulla sitä, että "onpa sulla katkeilleita tuossa päällä" Samoin poikaystävälleni, jolla on upeat vyötärömittaiset hiukset (no okei, olen mä tietenkin vähän puolueellinen ;)), jotkut virkaintoiset "hiuspoliisit" jaksavat aina huomauttaa "kaksihaaraisista" eli niistä kasvavista hiuksista. Sillä ihmisellä ei ole takuulla yhtään kaksihaaraista. Ei kaikkien hiuslaatu vain ole lasimainen teflon ja me kaksi ollaan tällaisia peikkolapsia :)

Tuo Ishamaelin suortuvan pyöritys- ja leikkausvinkki on kyllä hyvä, jos sitä siistimistä niille kasvaville kaipaa. Taas yksi loistovinkki muiden hyvien joukkoon!

Yöksi laitettava hiusten päälakisykerö tuuheuden aikaansaamiseksi on ehkä eniten käytössä ollut ja loistavaksi todettu niksi. Kun hiukset ovat päälaelle koottu yöllä, niin ne eivät hankaudu ja kulu nukkuessa, ja sitten vielä saa ihanan ilmavan pehkon, ja jos tekee oikein sellaisen kierteisen sipulisykerön, niin tulee latvoihin ihanat korkkiruuvit :-*

Tuotteista olen myös saanut hyviä vinkkejä, mm. hiusteni pelastajat, MOPit löytänyt teidän kehumisten kautta vakikäyttöön :).

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Syys 2006, 15:36
Kirjoittaja Vivi
eOwyn kirjoitti:
Tuittunen kirjoitti: Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603
OT Nyt täytyy kyllä vähän tähän alkuun avautua. Mua on aina hillittömästi nyppinyt, kun kasvavia hiuksia sanotaan "kaksihaaraisiksi" tai katkeilleiksi.
Kai osa noista lyhyemmistä hiukista on kasvavia ja osa katkeilleita. Mulla on ainakin latvoissa ja ponnarikohdassa noita katkeilleita, kaikkialla tietysti kasvavia. Osa katkenneista menee kaksihaaraisiksi (lähinnä latvoissa). Leikkelen niitä yksitellen, kun en raaski niin paljoa koko hiuksistoa lyhentää.

Mutta nuo parhaat vinkit:

-hoitoaineiden huoleton huuhtelu (ennen huuhtelin tosi perusteellisesti (kun pelkäsin rasvoittumista) ja tää tuntuu auttavan aika paljon, että sitä jopa jättää sinne tukkaan)
-hoitoaineiden muhitus
-tuoteneuvot

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 23:04
Kirjoittaja Tuu
Vinkkejä ja neuvoja on kyllä tullut paljon, mistä olen erittäin kiitollinen :).

-Color Pulse. Olen aivan koukussa tähän väriaineeseen, ja tällä tulee ihan mahtavaa jälkeä. Ikinä en olisi tajunnut tätä ostaa, ellei tätä olisi niin paljon kehuttu.
-Tigit, aivan mahtavia!
-silikonit ja niiden välttely
-co-pesu. En olisi ikinä uskonut että tälläinen voisi toimia!
-pitkät vaikutusajat
-tehohoidot
-märkää tukkaa ei saa kammata!

Tässä näitä muutama, mitä tuli mieleen kun vähän aikaa pohdin :).

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 23:23
Kirjoittaja Eleonora
voi, näitähän on :)

- CO-pesu, nannaa tukalleni
- Tigit, joicot, redken
-tehismuhittelut
-ponnarit ilman metalliosaa
-latvasuoja
-olen loptettanut föönauksen
-loistavat markettituotteet, esmes nutri-gloss

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 29 Huhti 2007, 00:10
Kirjoittaja Ilyasviel
Todella monta hyvää vinkkiä on mainittu, joten en ala toistelemaan. Eniten itseäni koskevia vinkkejä ovat kuitenkin olleet punapään pelastus Elumen! Sekä syväpuhdistavalla shampoolla pesu ennen värjäystä. Kiitos juurekset, lisää vinkkejä tulen takuulla vielä saamaan!  ;)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 30 Huhti 2007, 20:38
Kirjoittaja naanna
Ehdoton ykkönen mun listalla on CO-pesut. Ilman näitä mun tukka olis kuiva ja karhea.
Juureksilta olen saanut myös paljon kotivärjäyskikkoja ja punaisen värin ylläpitoon liittyviä vinkkejä. Tuotesuositusten kautta on löytyny mahtavia helmiä myös markettisarjoista. Olen myös oppinut suojaamaan tukkani saunassa ja saanut inspiraatiota kasvatusoperaatioon.

Olin siis täysi tukka-noviisi ennen tätä palstaa.  ;)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Touko 2007, 16:21
Kirjoittaja Satine
Lista taitaa olla aika samanlainen kuin muilla, mutta kerronpa kumminkin

-INCIen edes jonkinlainen tulkitseminen
-suoravärit! Ilman niitä punainen tukka ei todellakaan olisi pysynyt niin hyvin punaisena
-tuotesuositukset (en olisi varmasti ilman tätä palstaa i k i n ä ostanut O&H hoitoainetta, hinnan vuoksi  ::))
-Tehikset, ja se että niitä voi pitää päässä monta tuntia.
-latvasuojat ja jätettävät
-meikkausvinkit (vai oliko tää aihe pelkästään tukkajutuille?)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Touko 2007, 19:22
Kirjoittaja Tristy
-INCI-listat mullakin, osaan katsoa niistä yleisimmät silikonit ja joitain kosteuttavia/paikkaavia aineita, alkoholin ja mineraaliöljyt.
-Tuotteista erityisesti K-Pakin rekku, O&H ja Moisturizer
-Yleisestikin tuotesuositukset, muotoilutuotesuosituksista on ollut erityisesti hyötyä (myös avomiehelle :))
-Latvasuojien käyttö
-Kosmetiikan osalta erityisesti luomivärivinkit

Toisaalta voitaisi varmaan laskea listaan mukaan CO-pesut tai lähinnä "oikeaoppinen" CO-pesu. Mä harrastin niitä kyllä silloin tällöin ennen foorumille tuloani, mutta silloin lätkin päähän sitä hoitoainetta, mikä nyt sattui ensimmäisenä osumaan käteen suihkussa. :-[

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Touko 2007, 19:50
Kirjoittaja Hunajapupu
Laitan tähän ainoastaan hiuksia koskevat vinkit:

-Incien tulkitseminen, tosin vielä aika alkutekijöissään mutta jotain tietoa on jo päähän tarttunut.
-Tuotevinkkejä todella paljon, niin kalliimmista sarjoista kuin markettisarjoistakin on löytynyt monta hyvää tuotetta juuresten avustuksella.
-Joico pitää mainita ihan erikseen, koko sarjaa olen kokeillut ekan kerran Juurikasvun myötä ja olen löytänyt monta erinomaisesti toimivaa tuotetta itselleni tästä sarjasta.
-Rakennepaikkaus. En ollut moisesta kuullutkaan aiemmin, mutta täältä saatujen vinkkien avulla sain hiukseni kuntoon kun otin käyttöön rakennepaikkaavan tehiksen.
-Yleinen into hiustenhoitoa kohtaan on kasvanut entisestään. Tehiksiä tulee käytettyä nykyään todella paljon, useita kertoja viikossa, verrattuna entiseen silloin tällöin käyttöön. Tämän myös huomaa hiuksista, sillä ovat sangen hyvässä kunnossa blondauksista huolimatta. Jätettäviä käytän myös nykyään joka pesun jälkeen ja yleensä useampaa jätettävää kerralla, ennen käyttelin jätettäviä paljon laiskemmin.
-Tehiksen laittaminen saunaan ja hiusten suojaaminen kostealla pyyhkeellä saunomisen ajaksi.
-Värjäysvinkkejä kotivärjäyksiin.
-Hilse voi johtua myös päänahan kuivuudesta - tästä tiedosta on ollut hyötyä avokille, ollaan vaihdettu hellempään shampooseen pois hilseshampoosta ja päänahka näyttäisi tykkäävän.
-Tuotteiden ostaminen nettikaupoista, eniten on tullut tilattua LF:sta ja HQHairista ja olen ollut todella tyytyväinen!
-Blax Hair Elasticseja en olisi osannut ostaa ellen olisi täältä lukenut niistä.

Co-pesua kokeilin, mutta ei ollut ihan mun juttu. O&H ei myöskään muodostunut mulle HG-tuotteeksi vaikka se monelle muulle onkin sopinut erinomaisesti. Joka tapauksessa hyödyllisiä vinkkejä on kertynyt paljon paljon enemmän kuin itselläni toimimattomia kokeiluja. :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 03 Touko 2007, 12:46
Kirjoittaja ellen
- INCIen parempi tulkitseminen ja helmituotteiden löytäminen sieltä kaiken muun seasta.
- CO- ja CWC-pesu, jotka olivat aiemmin ihan tuntemattomia käsitteitä.
- Oikeasti hoitavat tuotteet.
- Hyvät luomutuotteet ja luonnonmukaisempi hiustenhoito.
- Kunnollisten jätettävien tärkeys.
- Tehohoitaminen useammin ja hoitoaineiden muhitus.
- Kunnollinen rakennepaikkaus.
- Luonnonöljyt ja -voit.
- Nettikaupat ja niiden hyödyntäminen.
- Elumen ja muut suoravärit.
- Föönäämisen ja suoristamisen vähentäminen, ja hiusten omien luonnonkiharoiden korostaminen.
- Juuresnuttura on helpottanut huomattavasti nukkumista.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 05 Touko 2007, 21:13
Kirjoittaja Tepa
- Tuotevinkit: Joicot, Lanza, O&H
- laadukkaat jätettävät hoitsikat
- tehohoitojen kunnon muhittaminen saunassa
- INCIen tulkkaaminen

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 05 Touko 2007, 22:15
Kirjoittaja Husky
-Tuotevinkit, erityisesti olen oppinut valikoimaan paremmin mitä käytän. Kalliisiin kampaamosarjoihin sijoitan hyvin valikoiden, mutta olen foorumin avulla oppinut löytämään todelliset helmet markettituotteiden seasta.
-Inci-tietous, vaikka en vielä tässä kovin hyvä ole mutta tunnistan silikoneja ja niitä hyviä ainesosia
-CO-pesut, olen löytänyt oman tapani tehdä tätä. Pitkällä vaikutusajalla saadaan vaan lättänä mutta lyhyellä ajalla tulos on loistava ja tukka tuntuu hyvältä.
-Color Pulse.
-Jätettävät hoitoaineet. Aikaisemmin en näitä käyttänyt ollenkaan, mutta nyt olen erityisen ihastunut varsinkin voidemaisiin jätettäviin.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 06 Touko 2007, 13:16
Kirjoittaja Klaara
- ulkomaiset nettikaupat
- hoitoaineiden muhittelu suihkumyssyn alla
- tuotevinkit, erityisesti Mop hydrating sh ja ha; täydelliset tuotteet hiuksilleni!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 06 Touko 2007, 15:06
Kirjoittaja Viivi
- tuotevinkit (O&H, K-pakit, IHT, Soft Ends)
- nettikaupat (LF, Strawberrynet)
- incien tulkitseminen (tosin tätä täytyy vielä treenata ja opiskella  ;))
- hiuslaadun määrittäminen & hiusten "tulkitseminen" ja niiden hoito

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 06 Touko 2007, 16:43
Kirjoittaja Beatrix
-incien tulkitseminen (ja tätä kautta mm. silikonien välttely ja hyvien aineiden metsästäminen)
-co-pesu
-kampaamotuotteisiin siirtyminen ja parhaiden tuotteiden poimiminen marketista
-tehohoitomuhittelut
-yleinen hiusten hellempi kohtelu
-nettikaupat
Varmasti muutakin on tullut opittua, mutta nämä tuli ekana mieleen...  :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 07 Touko 2007, 07:34
Kirjoittaja Kronia
-silikonipohjaisen liukkarin käyttö pidennyksiin
-co-pesu
-yleinen ymmärrys tuotteiden sisällöistä jne.
-terve epäuskoisuus humpuukia kohtaan
-tuotevinkit
-rakennepaikkauksen ja kosteutuksen ero

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Elo 2007, 23:42
Kirjoittaja Tiitunen
*CO-pesut
*XZ:n suklaavanilja-hoitos kyseiseen tarkoitukseen>rauhoittaa kutiavan päävahan
*Paljon hyviä tuotevinkkejä
*Kuivattavien alkoholien välttäminen
*Satiinityynyliina ;D (Vielä en ole siirtynyt, mutta aikomus on)
*Rakennepaikkaavien ja kosteuttavien erot ja käyttötarkoitukset

Nämä nyt ensimmäisinä tulevat mieleen, mutta varmasti on muitakin.  :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 19 Marras 2007, 08:43
Kirjoittaja Hunajapupu
Öljyjen käyttö hiustenhoidossa on uusin loistava vinkki, jonka olen hyödyntänyt. En jostain syystä ole tullut aiemmin kokeilleeksi noita, vaikka täällä on keskusteltu öljyistä vaikka kuinka kauan. Nyt kuitenkin aloitin kokeilut oliiviöljyllä ja se tuntuu tekevän hiuksilleni todella hyvää. Jatkossa tulee varmaan kokeiltua muitakin öljyjä jossain vaiheessa. :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 19 Marras 2007, 09:34
Kirjoittaja Aquatar
Samoja juttuja mullakin kuin monilla muilla:

-CO-pesut
-nettikaupat
-tuotteiden sisältöjen jonkinasteinen ymmärrys
-huolellisempi hiusten (ja päänahan) hoito, suojaaminen ja kosteuttaminen
-tuotevinkit, katson aina täältä ennen kuin hankin mitään :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 19 Marras 2007, 09:43
Kirjoittaja Sylvia
- parempien tuotteiden käyttäminen, ei enää markettien silikonihöttöjä vaan oikeasti hoitavia tuotteita
- nettikaupat, Suomen hinnoilla ei olisi varaa kalliimpiin kampaamosarjoihin
- tuotevinkit
- tehohoidot, muhittelut, jätettävät hoitoaineet
- incien tulkitseminen
- hiusten hellävaraisempi käsittely noin ylipäätänsäkin

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 19 Marras 2007, 09:51
Kirjoittaja Hilippa
* tuotesuositukset
* Co-pesu: en olisi ikinä itse keksinyt käyttää hoitoainetta hiustenpesuun, jos en olisi siitä täältä lukenut!
* ulkomaiset nettikaupat
* INCIen ymmärtäminen: osa asioista ei ole vielä  hallussa, mutta pääperiaatteet on selvät

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 11 Joulu 2007, 20:51
Kirjoittaja Josi
Aika lailla samoja juttuja mitä muillakin :) :

* Hoitisten vaikutusaikojen pidentäminen
* Joico, lähinnä K-PAK sarja (Tuskin olisin tätä ikinä älynnyt kokeilla ilman foorumia)
* Rakennepaikkaus, en edes ennen tiennyt mitä se tarkoittaa
* Jätettävät
* Tuotesuositukset
* Yleinen kiinnostus hiustenhoitoa kohtaa
* INCIen lukutaito

Muutenkin olen kyllä oppinut paljon. Ei sitä enää luule, että ne parhaimmat tuotteet löytyisivät vain ja ainoastaan kampaamoista. On myös niitä hyviä markettituotteita ja kampaamoistakin löytyy niitä huonompia tuotteita. :)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 00:11
Kirjoittaja Lingon
Samoja juttuja mullakin, ennen tätä foorumia en ollut kuullutkaan mistään co-pesuista, rakennepaikkaavista tai hoitojen muhitteluista. Hyviä tuotevinkkejä olen myös saanut paljon, niin hiustenhoitoon (tärkeimpiä O&H, Joicon K-Pak ja Nutrigloss) kuin kosmetiikkaan (mm. mineraalimeikit) liittyen.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 08:53
Kirjoittaja tiikeri
Aika lailla samoja on kun muillakin on ollut:

Kaikkia mainoksia ei pidä uskoa
CO-pesu (en olisi aiemmin voinut kuvitellakaan tääläistä)
Hiusta ei tarvitse kokoaikaa pestä
Öljyjen käyttö hiusten hoidossa
Hoitoaineiden muhittelu
Tuote suosituksia (esim. xz)
Syväputsareiden käyttö

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 08 Syys 2008, 17:32
Kirjoittaja Cabello
Listaanpa minäkin tähän omani, vaikka ovatkin aikalailla samoja kuin muillakin:

- Märkää tukkaa ei saa harjata
- CO-pesut (en ollut ikinä ennen kuullutkaan)
- Tehohoitojen ja naamioiden käyttö
- INCIT
- Hiusten värjääminen vahingoittaa niitä oikeasti, vaikka telkkarissa väitetäänkin päinvastaista
- Hiusten kuivaus on vahingollista
- Uimahallissa uiminen (jos kastelee hiukset) ei ole herkkua tukalle

Onhan näitä aika paljon, mutta nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 08 Syys 2008, 18:40
Kirjoittaja Kaisuli
meikäläinenkin on kyllä monia hyviä vinkkejä täältä saanut, mut tässä nyt muutama:
-nettikaupat (vaik tää on kyllä kaksiteränen miekka... ;D)
-karitevoi
-jonkinmoinen inci-lukutaito
-silikonin välttäminen shampoossa ja hoitoaineessa (ei enää päänahka kutise)
- kaikki ihanat tuotesuositukset niin hiustenhoitotuotteissa kuin muussa kosmetiikassakin
- olen monta vuotta käyttänyt kampaamotuotteita, niin hyviä ja huonojakin, mutta juuresten ansiosta olen tajunnut, että marketistakin voi löytyä hyviä juttuja
-kukkapaplarit


Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Loka 2008, 12:05
Kirjoittaja FiiBa
*CWC- ja CO pesu
*tuote suositukset
*värjäysniksit
* paljon vinkkejä muutenkin (ei pärjää enää ilman juuriskasvua :D )

Itse olen aika uusi täällä ja löysin tämän "vahingossa" kun googlesta etsin jotain hiustietoa :D Eipä tarvi ettiä enää kun täällä on vastaus kaikkeen!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Loka 2008, 12:42
Kirjoittaja Kiivi
Elumen
Mineraalimeikit
Paula's Choice -ihonhoitosarja

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 11 Loka 2008, 17:30
Kirjoittaja isla
Parhaat vinkit:

-Pään päälle yöksi nuttura
-Meow cosmeticsit
-Karitevoi ja jojobaöljy

Tuosta harjojen puhdistamisesta. Oon kuullu, että leivinjauheella saa harjat puhtaaks, kun laittaa ne harjat veteen ja sitten jauheet kehiin. En oo vielä itse uskaltanu kokkeilla.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Tammi 2009, 04:38
Kirjoittaja Ramona
Osan jo tiennyt aiemminkin, mutta foorumin kautta saanut inspiksen toteuttamiseen; :)

-Tuotevinkit
-Suihkumyssy saunassa, vaikka ei mitään hoitoja hiuksissa olisikaan
-Hiukset donitsilla päälaelle kiinni yöksi
-Hiuksien loppuhuuhtelu viileällä/kylmällä vedellä
-Pois huuhdeltavan ja jätettävän hoito, ennen käytin vain jätettäviä
-Olen hyvää vauhtia vieroittumassa lähes joka päiväisestä ponnarin pidosta :) Kyllä ne hiukset saa auki hyvin, vaikka ei juuri olisikaan pessyt. Hyvä hoitaminenkin varmaan asiaan jatkossa vaikuttaa. 
-Lämpösuoja hiusten kuivaamisen yhteydessä
-Tehisten käyttö useammin
-Öljyjen käyttö hiusten ja ihon hoidossa
-CWC pesu! CO pesua tullut vasta kerran kokeiltua, oli ihan ok. Pitää useammin vielä testata.
-Hyvä harja, nyt ollut aitoharjaksinen missä muovipiikkejä seassa, sähköistää ainakin vielä, tilasin Roger Para antistatic harjan.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Tammi 2009, 13:12
Kirjoittaja kiwi
- Rakennepaikkaus
- Hoitoaineiden muhittelu
- Hellävarainen hiusharja (tangle teezer)
- Hellavarainen shampoo
- Lämpösuoja
- Latvasuoja
- Jätettävä
- Nettikaupat
- Silikonien välttäminen
- Incien lukeminen
- Syväputsaus
- Kuivattavien ainesosien välttäminen (alkoholi)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Tammi 2009, 17:51
Kirjoittaja Kuririn
Tässä top 5 hiuksiin liittyen. 

1. CO-pesu
2. rakennepaikkaus
3. öljyjen ja rasvojen käyttö
4. nettikaupat
5. CWC-pesu



Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 09 Tammi 2009, 23:12
Kirjoittaja minnaliini
Yritän laittaa järjestykseen:
1. Tigin Oatmeal & honey -hoitis: pikahoitis, tehis ja jätettävä (aivan loistavaa...plussaa monesta eri käyttömahdollisuudesta!!! ) ;D
2. MOP c-system hydrating shampoo (tekee tukan pehmeäksi, muttei kuitenkaan rasvoita)
3. pitkät vaikutusajat tehiksillä
4. Vo5 syväputsari (halpa ja toimiva)

Näitä olen kokeillut, mutta eivät olleet mun juttu:
1. Loreal Nutri gloss (vähän silottaa, mutta ei tosiaan mitenkään erityisesti. Jos käytän tehistä, laitan jonkun kunnon aineen päähän).
2. CO-pesut yms. Kokeilin kerran, mutta en vaan jaksa sellaista! EHS hunajahoito on tossa vähän tyhjänpanttina...
3. XZ vaniljasuklaa hoitis. (ei vaan oo yhtään tehokas...)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 13:24
Kirjoittaja Magia
Juurikasvun kautta löydettyjä:

* palashampoot ja -saippuat (Chagrin valley)
* hoitoaineiden muhittelu myssy päässä
* öljyt, hunaja, aloe vera, voit, BTMS-emulgaattori yms.
* GHD-suoristusrauta
* incien lukeminen ja itselle sopimattomien aineiden välttely
* luomummat tuotteet ja luonnollisemmat hoitotavat yleensäkin
* erilaiset nettikaupat, joista saa hyviä tuotteita halvalla
* ulkomaiset hyvät sarjat mm. Nexxus
* hiusten hellävarainen käsittely, etenkin harjatessa
* hyvät jätettävät hoitoaineet

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 19:02
Kirjoittaja Varla
Parhaat vinkit Juurikasvusta:

Co-pesu
Latvasuoja
Hoitsikoiden muhittelu
XZ tuotteet, samoin EHS Hunaja

Kiitän myös omaa luottokampaajaa jolta saan CHI tuotteet, ne on muotoilussa maailman parhaita. Samoiten CHI silkkitipat ovat jumalaisia!

Ylipäätänsä Juurikasvu ja kampaajalla käynti ovat parantaneet huimasti hiusteni kuntoa!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 20:54
Kirjoittaja MissWorld
Tulee nyt ainakin mieleen hyvät hiustenhoitotuotteet, ilman juurikasvua käyttäisin vieläkin mitä sattuu ja tehiksiä tuskin koskaan. En tietäisi mitään silikoneista sun muista.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 17:42
Kirjoittaja christie
-Hoitoaineiden ja tehiksien muhittelu
-Incien lukeminen
-Pantenen ja Garnierin vältteleminen
-co-pesu
-cwc-pesu
-Öljyjen käyttö hiusten hoidossa
-Hiustuotteiden tilaaminen ulkomailta
-EHS ja XZ -sarjat: ennen juurikasvua suunnistin vissiin aina suoraan pantene-hyllylle, sillä en muista tällaisia ennen nähneenikään.
-Käyttökokemuksien lukeminen

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 01 Helmi 2009, 18:02
Kirjoittaja lip_eh
-co -pesu
-incitiedot
-xz sarja
-yleensäkin kauneudenhoitovinkit

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Helmi 2010, 15:25
Kirjoittaja EllaBella
Loistava ketju johon minäkin liityn kun aloe vera, hunaja ja erisan muhii päässä....

- Oikeat tuotteet, erityisesti kosteuttavat ja rakennepaikkaavat. En ole aiemmin osannut pulloista lukea kuin "rasvoittuvalle hiukselle/kuiville hiuksille"

- Aloe vera, öljyt, hunaja, kananmuna

- Muhittelu. Mun hiukset suorastaan rakastaa tätä.

- Sulkevat hoitikset

- Jätettävien ja latvasuojien ero. Voi luoja kun mä olin hoomoilasena suu auki et mitä veetä, mitä niillon eroa ja luin jätettävien ja latvasuojien ketjua monta päivää uudestaan ja uudestaan et mikä on homman nimi.

- CWC-pesu. Saa pois vanhat pullot joita en enää käytä ja latvat suojaantuu

- Silikonittomuus. Olen aiemmin välttänyt silikoneja päänahkani takia, nyt tiedän paremmin miksi hoitiksissa välttelen.

- Vitamiinit. Vaikka hiukset eivät kasvaisikaan, tajusin vitamiinien merkityksen tällä palstalla.

- Pakkanen. Nyt tekee mieli kiljua kaupungilla kun näkee tyttöjä ja hiusparkoja pakkasella ilman pipoa.


Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Helmi 2010, 16:43
Kirjoittaja Tohtori Sykerö
Tähän mennessä:
  • tieto hiusten metallikertymistä ja niiden poistosta
  • värinhaalistelu ilman värinpoistoa
  • info siitä, miten kestovärit, kevytvärit ja suoravärit käytännössä eroavat toisistaan :ts ;D ;D
  • hiuksen kosteutuksen ja rakennepaikkauksen ero ... ::) ... ;D
  • ihan parhaat tuotevinkit, kuten CX corrector mineral removing shampoo ja KC professional colormask :l


Tämmöstä näin ensialkuun... ;D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Helmi 2010, 21:46
Kirjoittaja Spirelly
CO-pesu
XZ-tuotteet
O&H (etenkin jätettävänä ja muhitteluissa)
Öljyt + kookosrasva hiustenhoidossa
CWC-pesut
Silikonittomuus
Silmien avautuminen (etu)hiuksien jatkuvalle mekaaniselle rasitukselle
Muhittelut
Ja tärkeänä myös kiinnostus omia hiuksia kohtaan on lisääntynyt. Miehen mielestä huono, mutta omasta mielestä hyvä asia.


Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Helmi 2010, 22:10
Kirjoittaja LP_Alice
- CO-pesu. On ollut paras asia ikinä mitä hiuksilleni on tapahtunut :-* Ei tulisi mieleenkään koskaan palata jokapäiväiseen shampoopesuun!

- INCIt ja niiden tulkitseminen. Vaikka en hirveän pitkälle noita ymmärrä, niin tiedän nykyään ainakin, mitkä tuotteet jäävät hyllyyn.. ;)

- Omien hiusten "ymmärtäminen".. Niin hullulta kuin se kuullostaakin! ::) Minulla oli nimittäin aikoinaan tapana lätkiä aivan mitä mössöjä sattui hiuksiin, olin niin vakuuttunut että jokaikinen (todellisuudessa surkea, mutta sitä en osannut silloin arvioida) marketin tökötti tekisi hyvää hiuksille, että jossain vaiheessa koko letti oli pelkkä lähmäinen, räjähtänyt p*ska, jonka sitten loppujen lopuksi luovutin saksille! :D Nyt kuitenkin ymmärrän välillä antaa taukoakin hiuksille kaikista hoitsikoista sun muista, ja huomata sainkin, että kärsivällisyys on valttia!

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Helmi 2010, 23:52
Kirjoittaja nelma
CO-pesu
CWC-pesu
Nettikaupat
Silikonittomuus
Sulfaatittomuus/miedommat sulfaatit
Tietyt tuotteet
Öljyt

Kiitos&nbsp; <3

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 25 Helmi 2010, 11:36
Kirjoittaja Campino
Hirveästi uutta olen oppinut mutta ensiksi mieleen tulee palashampoo, sitruunahappo, co-pesu ja silikonittomuus. Niin ja se että niitä incejä voi ihan lukea ja ainakin yrittää ymmärtää niistä jotain.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Huhti 2011, 16:17
Kirjoittaja Sassy
-incien tulkinta on ollut tosi hyödyllinen taito oppia, nykyisin on helpompaa ymmärtää tuotteiden eroavaisuudet ja löytää itselle sopivia tuotteita.
-Iherb + Nexxus, Kevin.Murphy, Mop jne.
-ihania erilaisia lettikampauksia ja muita tapoja laittaa hiuksia. flexi 8 on olut jo pitkään hankintalistalla!
-Tangle Teezer ja puukampa
-latvasuojan käyttö, öljyt pitäisi ottaa myös kokeiluun
-yö kampaukset ja hiusten kulumisen minimointi
-syväpuhditus, muhittelu ja co-pesut
-nettikaupat ja ulkomailta tilailu

Foorumi on aiheuttanut myös vakavaa riippuvuutta hiusten hoidosta ja koko tästä yhteisöstä. Nykyisin odotan että pääsen muhittamaan hoitoaineita ja hoitamaan hiuksia, hiusten pesu on oikeasti kivaa. Harmikseni säästelen hiuksia ja pesen vain 4-5 päivän välein, niin tylsää&nbsp; ;D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Huhti 2011, 17:22
Kirjoittaja vilmalotta
Mä en koe itseäni mitenkään hiustenhoitoriippuvaisena tms, mutta muutamia huippujuttuja on tullut poimittua;
silikoniton shampoo (hoitoaineella ei väliä)
Tangle teezer
Mineraalimeikit!!!!
Aiemmin hiukset vaativat föönauksen näyttääkseen miltään, nyt kuivaan hiuksia ehkä pari kertaa kuussa. Päänahassa oli kutiseviä, märkiviä länttejä. Nyt päänahka voi hyvin.
Aiemmin iho kukki mistä tahansa aineista huolimatta, nyt riittää perusnivea, uskon että mineraalien ansiota.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Huhti 2011, 22:35
Kirjoittaja Horros
-CO-pesu, varmaan merkittävin näistä. En olisi itse hoksannut kyllä tätä.
-syväpuhdistus
-incien tulkinta
-iherbin ihmeellinen maailma
-ghd-rauta

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Huhti 2011, 13:00
Kirjoittaja kivi
- INCIen tulkinta
- Öljyt
- iHerbin hiustenhoitotuotteet
- Sulfaatittomuus
- Latvasuojan käyttö

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 03 Touko 2011, 22:15
Kirjoittaja Venin
-CO-pesu
-yksittäisiä tuotteita, esim. O&H
-öljyt (kookosöljy)

edit. pakko lisätä vielä Tangle Teezer, muistui mieleen kun viimein bongasin eräästä kampaamosta tämän enkä varmasti ilman tätä foorumia olisi tajunnut sellaista ostaa :D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 04 Touko 2011, 14:40
Kirjoittaja Linnee-
-Muhittelu
-Öljyt
-Co-pesu
-Jätettävän käyttö
-Henna
-Sulfaatittomat/hellävaraiset shampoot
-Kaksihaaraisten leikkely (yksitellen)

Ja paljon muita!&nbsp; <3

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 28 Maalis 2012, 11:41
Kirjoittaja Varjotar
- Tuotesuositukset: raudat, sh:t, ha:t jne.
- Vieläkin parempi INCI:en lukutaito
- Hiusten hellempi kohtelu
- Kampaukset

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 28 Maalis 2012, 11:44
Kirjoittaja Elluli
-Öljyt hiustenhoidossa ja muhittelu
-INCIen lukutaito
-Tuotesuositukset

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 29 Maalis 2012, 13:34
Kirjoittaja Mai
- Tangle Teezer
- CO-pesut
- tuotesuosituksia
- INCI-oppi
- kotitekoiset hiusnaamiot
- syväpuhdistus
- latvasuoja
- mineraalimeikki

<3

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 04 Huhti 2012, 21:53
Kirjoittaja goldie_locks
  • Pese ja huuhtele tukka huolellisesti ennen saunomista, jos olet käyttänyt muotoilutuotteita.Jäänteet voivat palaa kiinni tukkaan
  • Älä mene saunaan hoitoaine päässä, sekin palaa tukkaan kiinni

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 16:09
Kirjoittaja vaalentaja
goldie_locks kirjoitti:
  • Pese ja huuhtele tukka huolellisesti ennen saunomista, jos olet käyttänyt muotoilutuotteita.Jäänteet voivat palaa kiinni tukkaan
  • Älä mene saunaan hoitoaine päässä, sekin palaa tukkaan kiinni
Onko nämä oikeasti totta?
Varsinki hoitoaine -jutun kohdalla oon järkyttyny&nbsp; :o :o

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 16:27
Kirjoittaja goldie_locks
Kyseessä oli Radio Novan haastattelema kampaaja ja se juttu löytyi joskus netistä. Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Oon myös lukenut, että lämpö tehostaa hoitoaineen vaikutusta. Halusin asian kuitenkin täällä kertoa ja aion itse nyt olla menemättä saunaan hoitsikka päässä. 8)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 18:39
Kirjoittaja Elluli
Saunaan voi hyvin mennä hoitoaine päässä, just esim. tehohoidot jotka tarvitsee lämpöä vaikuttaakseen on siellä hyviä. Hiukset pitäisi kuitenkin suojata esim. pyyhkeellä, suositeltavaa myös kostuttaa pyyhe viileällä vedellä ettei hiukset kuumene liikaa. Itse saunon usein pyyhe päässä, välillä kyllä meinaan laiskuuttani unohtaa..

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 30 Marras 2012, 18:57
Kirjoittaja felka
Föönaamisen vähentäminen.
Hoitoaine latvoihin ennen pesua ja sitten shampoon jälkeen.
Öljyjen käyttö.


Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 11:54
Kirjoittaja Heiku
-&nbsp; XZ <3
- Tangle Teezer
- Oliiviöljy
- CO- ja CWC-pesut
- Muhittelu

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 08 Joulu 2012, 15:54
Kirjoittaja Säihke
- Sulfaatiton shampoo
- Tangle Teezer
- Hiusten suojaaminen auringolta ja pakkaselta sekä lämpökäsittelyiltä
- Lisäravinteet (biotiini, msm, silica yms yms)
- Öljyjen muhittelut ja lisääminen hoitoaineeseen
- Kuivashampoo
- iHerb

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 08:39
Kirjoittaja SC
- iHerb
- Tangle Teezer
- Incit
- Öljyt ja muut hoitoainebuusterit (hunaja, glyseriini, aloe vera geeli)
- Muhittelu
- Silkkimyssy
- Buff
- Hopeashampoo ja siniset suoravärit

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 11:02
Kirjoittaja Shirley
Olen vielä aika noviisi hiustenhoidossa, mutta oon jo havainnut joitakin vinkkejä tosi hyödyllisiksi&nbsp; :)

- Hoitoaineiden muhittelu
- Tuotesuositukset, esim. O&H -ha ja XZ:n eri tuotteet (paljon vielä testaamatta mielenkiintoisia tuotteita)
- CWC -pesu
- Tangle Teezer
- Hennaaminen
- Yökampaukset
- Föönauksesta luopuminen kokonaan (en tosin aiemminkaan hirveästi harrastanut)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 17 Syys 2013, 21:17
Kirjoittaja Evakkosiili
Rekisteröidyin foorumille ihan vastikään, mutta olen seurannut säännöllisen epäsäännöllisesti jo&nbsp; kaksi vuotta&nbsp; :)
Hirmuisesti hyviä vinkkejä on jäänyt haaviin, tärkeimpinä ehkä seuraavat:


Hiusten pesu:

- pituuksien suojaus öljyllä ennen pesua
- vaahdotus vain päänahkaan
- miedompaan shampooseen siirtyminen (jälkikäteen oon tajunnut käyttäneeni joskus asiaa tajuamatta sulfaatitonta shampoota ja ihmetellyt kun on letti niin hyvässä kuosissa&nbsp; :D )


Lämpökäsittely:

- hyvä lämpösuoja (kamalaa ajatella että olen joskus vaan huitonut menemään ilman tätä, nykyisin olen asiassa niin natsi että kämppiskin hankki omansa päästäkseen eroon mun jäkätyksestä&nbsp; ;D )
- tehokas fööni ja kylmäpuhallus
- lämpökäsittelyjen harventaminen (daa)


Muu:

- BC:n latvasuoja (tekee minkä lupaa, riittoisa)
- kevytväreihin ja sävytteisiin siirtyminen
- erityisesti parin vuoden takaisen värinpoiston ja blondausten jälkeen juuresten tuotevinkit tuli tarpeeseen, esim. Redkenin All Soft -hoitis, Joicon hopeashampoo, rakennepaikkaavien tuotteiden käyttö

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Loka 2013, 01:00
Kirjoittaja Punapää
- Ei liiallista lämpömuotoilua!
- Hoitoaineiden muhittelu
- Tangle Teezer
- Hiusten suojaaminen saunassa pyyhkeellä
- ...ja hiusten huuhtelu kylmällä vedellä
- Herätys siihen, että huonot tuotteet vain meikkaavat hiukset hyväkuntoisen näköisiksi olemattomalla hoitoteholla
- Öljyjen käyttö
- INCI:en lukutaito

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Loka 2013, 01:21
Kirjoittaja catjuska
Hiusten suhteen:
- cwc
- co
- silikonit päänahasta hus!
- XZ xylitol-hunaja&nbsp; :l
- syväputsari
- värjäämätön tukkakin voi olla kaunis&nbsp; :)

Vielä kun löytyisi se taika millä saisi hyytyneet hiustupet uuteen eloon.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 27 Loka 2013, 16:07
Kirjoittaja Sinimusta
-Suoravärit (Punainen näyttää jatkuvasti kuin uudelta!)
-CO-pesu
-CWC-pesu
-Iherb (Hiusten kunto parani huomattavasti, kun sain käsiini hoitoaineita joissa on öljyjä)
-Muut kosmetiikka nettikaupat (esim. Hairsupermarket ja Feelunique)
-Tangle Teezer (En voisi kuvitellakkaa tunkevani tavallista harjaa enää päähän)
-Värikoodit (Tämä on selventänyt hiustenvärjäystä, en valitse enää pakkauksen perusteella väriä ja itke kun tulee liian tumma)
-Syväpuhdistus
-Askorbiinipesu
-Öljyt (Kookosöljy&nbsp; <3)
-Latvasuoja (Hiukset kasvaa pituutta huomattavasti paremmin. En voisi olla ilman)
-Muhittelu
-Inci-oppi

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 27 Loka 2013, 19:11
Kirjoittaja elly
-Hiusvärin haalistaminen
-Väriasteikot
-Oma väri takaisin -ketjun ihmisiltä se, että minun ei tarvitse vihata omaa väriäni

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 22:22
Kirjoittaja syreeni
*Co-pesu
*kookosöljy ennen vaalennusta
*vaalennuspesut
*hiusvärien numerokoodien parempi ymmärtäminen

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 22:59
Kirjoittaja Aivina
- Yökampaus!
- CO-pesu
- Innostus erilaisten kampausten kokeilemiseen.
- Latvojen suojaaminen.

Saunassa olisi varmaan hyvä käyttää jotain myssyä tai pyyhettä, mutta tuntuu, että sellainen vie paljon pois mun saunomisnautinnosta. Pitäisi keksiä joku hyvä ja mahdollisimman vähän häiritsevä myssy siihen tarkoitukseen.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 18:53
Kirjoittaja Tarabel
Mä myös aikoinaan täältä opin, että saunaan ei mennä suojaamatta hiuksia.
Olen jo monta vuotta käyttänyt suihkumyssyä ja sen päälle pyyhe. Mukavasti siinä hoitoaineet/tehikset muhii saunomisen ajan. Suihkumyssy on helpompi huuhdella käytön jälkeen, ei tarvi pyyhettä pestä joka kerta.
Mä olen niin tottunut tohon, että mulla varmaan saunomisnautinto kärsisi siitä, jos en voisi suojata hiuksia. ;D

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 21:22
Kirjoittaja Kathy
-Rekkumuhitus, rekku nyt yleensäkin ja muhitukset erilaisten hoitoainekombinaatioden kanssa ;D Tigi Oatmeal&Honey <3
-Yökampaukset
-Latvasuoja
-ColourB4
-Hiusten suojaus saunassa
-Tangle Teezer
-Yleensäkin hoitoaineen käyttö!! Skippasin sen joskus, koska ajattelin sen lätsäyttävän hiuksia wtf.

Nyt kun tuota listaa lukee niin täytyy sanoa, että olen ollut ihan helvetin noobi hiustenhoidossa joskus vuosia sitten.&nbsp; ::)&nbsp; Ei mikään ihme, että jouduin harjaamaan hiukset auki mm. autosta noustessa, kun edes hoitsikkaa käyttänyt (ja mullahan oli siis lantiopituinen, valkoiseksi vaalennettu tukka kröhöm)

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 22:43
Kirjoittaja enna
Paras vinkki on ollut öljyjen ja jätettävien hoitoaineiden käyttö latvoissa. Kaikki muu on oikeastaan melko peruskauraa enkä tee hiustenhoitoon liittyviä asioita kovin erikoisesti.

Tangle Teezer oli toki hyvä tuotevinkki minkä täältä luin ja kaksi TT:täni on edelleen ahkerassa käytössä.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 10:56
Kirjoittaja Kristiina
-Värin haalistelu (C-vitamiinilla, öljyillä ja syväpuhdistavalla shampoolla.)
-iHerb (sulfaatittomat shampoot)
-Suoravärien käyttö, kevytvärit
-Latvojen suojaaminen hoitoaineella tai öljyllä ennen hiusten pesua.

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 11:41
Kirjoittaja scoundrel
-iHerb: tilaan sieltä vitamiinit, lisäravinteet, cassiajauheen sekä shampoota
-Paula's Choice -ihonhoitotuotteet <3
-taittovärit (miten voi taittaa keltaisuutta/punaisuutta pois jne)
-Korealaiset BB-voiteet (Missha <3 )
-Ylipäätään kaikki tuotevinkit. On ihanaa kun saa suosituksia ja voi lukea arvosteluja kun harkitsee jonkin tuotteen ostamista. :)