Parhaat vinkit yhteisöltä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
~vail~

Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Tähän voisi koota parhaita neuvoja mitä on saanut tai mitä haluaisi jakaa omina kokemuksinaan - ja tuoreet tulokkaat pääsisivät nopeasti jutun ytimeen ;)

Mulle tärkeimmät vinkit jotka on suodatettu eri puolilta HS:a linkkejä seuraten ja viestiketjuissa keskustellen - siis suuri kiitos kaikille asianosaisille näistä:

* Älä harjaa märkää tukkaa, ettei se veny ja katkeile -> selvitä hiukset sormin pesun jälkeen
* Etsi omalle päällesi sopivat tuotteet, niin hiukset takkuavat vähemmän pesun jälkeen
* Käytä aina jätettävää hoitoainetta sähköisyyttä poistamaan ja tasoittamaan hiuksen ph:ta pesun jälkeen
* Käytä hiuksien tyvikohotukseen vahaa kuivattavan lakan sijaan
* Kookosmaito kosteuttaa ihanasti hiuksia ennen varsinaista pesua
* Tigin O&H on ollut aivan paras hoitoaine mun kuivakkaan hiuksistoon.

Nämä tuli ekana mieleen näin perusasioista :D
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Muutama pikkuvinkki, joita olen haalinut kasaan reilut pari vuotta kestäneen kasvatuksen aikana...

* Käytä hiusten pesuun haaleaa /viileää vettä, viimeinen huuhtelu saa olla kylmällä vedellä - näin hiussuomut sulkeutuvat kunnolla ja hoitavat aineet jäävät hiuksen sisään.

* Käytettävien välineiden -harjojen,kampojen, hiussolkien ja lenkkien yms.- tulee olla hiusystävällisiä. Kammat siis ilman teräviä saumoja ja päitä, harjat ilman "nippuloita" piikkien päissä ja ehdottomasti kunnolla puhdistettavia, soljissa ei saa olla teräviä reunoja ja lenkit ilman metallista liitoskohtaa ja pehmeästä materiaalista.

* Pehmeäkin hiusdonitsi kuluttaa hiuksia pidemmällä ajalla, vaihtele siis ponnarin paikkaa aika ajoin.

* Aloita hiusten selvittäminen aina latvasta ja etene varovaisesti kohti tyveä, käytä tarvittaessa selvityssuihketta.

* Suojaa hiukset auringolta, kloori- ja merivedeltä, pakkaselta, tuulelta, liialliselta kuumuudelta sekä kemialliselta ja mekaaniselta rasitukselta. Kesällä hattu tai huivi päähän (on suositeltavaa muutenkin), talvella hiukset hatun tai takin sisään. Saunassa hiukset kostean pyyhkeen sisään ja mieluiten vielä naamio tukkaan.

* Jos olet kova pyörimään öisin, hanki satiininen tai silkkinen tyynyliina vähentämään hankausta. Vaihtoehtoisesti voit koota hiukset päälaelle sykerölle tai kiertää nutturalle. Jotkut käyttävän esim. satiinista yömyssyä.

* Föönaamista on suositeltavaa vähentää minimiin. Jos kuitenkin föönailet usein, käytä hyvää lämpösuojaavaa muotoilutuotetta alla, aloita föönaus hiusten ollessa jo lähes kuivat ja varo viemästä fööniä liian lähelle hiuksia.

* Hiusten hoitaminen vaatii pitkäjänteisyyttä. Kalliistakaan hoitoaineesta ei ole hyötyä, jos et viitsi/muista käyttää sitä riittävän usein tai et anna vaikuttaa tarpeeksi kauan.
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Spritz »

Latvasuoja oli mulle ihan uus juttu, jonka löysin kans foorumilta. Pitkille hiuksille ja varsinkin kasvattajille ykkösjuttu  :)
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
bbee

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja bbee »

* Tehohoitojen pitkä vaikutusaika
* Satiinityynyliinat  ;D
* Latva- & lämpösuoja
* CO-pesu

EDIT:
* Hopeashampoo
* Goldwellin colorancet ja eteskin 10 v (icen kultasia vinkkejä vol 1847)
Viimeksi muokannut bbee, 21 Tammi 2006, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Onhan näitä:

- Haalealla vedellä huuhtelu/kastelu
- Hoitoaineiden pidemmät vaikutusajat
- CO-pesu
- Suoravärit latvojen sävyttelyssä
- Redken All Soft Ends ;D
- Joico
- Jätettävät hoitikset
- Hiuksistaan huolehtiminen ja rakastaminen :D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
nicky

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja nicky »

Mäkin olen näitä vinkkejä  saanut, erityisesti :

-Joicot + Tigit
-Värjäysvinkkejä, ja vaalennusvinkkejä aikoinaan kun blondi olin
-CO-pesu vaikken kovin usein niin pesekään
-Loistavat markettituotteet VO5 Instant Rescue ja Miracle Mist
-Ishamaelilta ihania kampausvinkkejä
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.

Mutta nyt, kun pesen vain kahdesti viikossa, niin odotan jopa niitä hetkiä ja haluan nähdä aina lopputuloksen eri tuotekokeiluille.

Co-pesu on lisäksi jotakin, jota en olisi itse osannut ikinä kuvitella.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Henriikka kirjoitti: Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.
Piti itsekin sanoa samaa ennen olen vaan pikasesti käynyt suihkussa, mutta nyt ihan odottaa näitä hiustenpesupäiviä ja siinä rentoutuukin mukavasti samalla :> Hiustenhoito on kivaa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Luomo »

ChaosBlack kirjoitti:
Henriikka kirjoitti: Vähitellen olen jopa oppinut pitämään hiustenhoidosta. :) Ennen se on vaan ollut sellainen välttämätön paha tyyliin taas tukka on pakko pestä.
Piti itsekin sanoa samaa ennen olen vaan pikasesti käynyt suihkussa, mutta nyt ihan odottaa näitä hiustenpesupäiviä ja siinä rentoutuukin mukavasti samalla :> Hiustenhoito on kivaa!
Sama täällä, uusi pieni (tai ei edes ihan pieni) ilo lisää elämään.

Muuten ehkä parhaat:
* Ei silikonia shampooseen, niin loppui se päänahan kutina
* CO-pesut
* pyyhekuivaaminen ennen tehistä (ennen hoitista en aina jaksa  ::))
+ tietenkin valtava määrä hyviä tuotevinkkejä  ;)

Edit. Pakko lisätä vielä, kun unohtui ehkä suurimman muutoksen tuonut vinkki: siirtyminen markettien kestoväreistä kampaamojen sävytteisiin -> parempikuntoiset hiukset ja suurimpana yllärinä kestävämpi väri (Kiitos vinkistä Ishamaelille).

Edit2. Näitä muita kun lukee, niin muistaakin aivan merkittäviä unohtuneita vinkkejä, kuten jätettävän hoitoaineen, ja ennen kaikkea ulkomaiset nettikaupat ja incien lukeminen.
Viimeksi muokannut Luomo, 23 Tammi 2006, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja sipe »

+ Nexxukset (kiitos Jennin!)
+ Kampaamojen kevytvärit
+ pitkät vaikutusajat
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Nyt muistui mieleen tuo, että senkin olen tältä yhteisöltä oppinut, että pakkanenkin on hiuksille haitallista. Nykyään pidänkin hiukset takin alla, niin pysyvät paremmin järjestyksessäkin. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja emi »

Ensinnäkin ylipäätään sen että maltan harkita tarkkaan mitä käsittelyjä hiuksille uskallan tehdä, enkä ryntää suinpäin tuhoamaan (värjäys kestovärillä, värinpoisto ym. käsittelyt, liian usein pesut ym. ym.) hiuksiani hetken mielijohteessa, niinkuin aikaisemmin ollut tapana. Siedän paremmin "pahatukka päivät", kun tiedän että olen koko ajan lähempänä parempikuntoisia/haave hiuksiani kärsivällisyyden ja täältä saamien neuvojen/tuen avulla :)

- CO-pesu
- pesuvälien pidentäminen
- hyviä shampoo, hoitoaine ym. tuote suosituksia (kampaamo&markettituotteet)
- hoitoaineiden pitkät vaikutusajat
- erilaiset kotikonstit hiusten hoidossa (kookosmaito jne...)
- suoravärin sekoittaminen hoitoaineeseen
- satiinityynyliina
- shampoolla pesu vain päänahasta
- hiuksia ei saa hieroa pyyhkeellä kuivaksi vaan "painella"

Muiden hyvien ja huonojen kokemusten lukeminen pistää ajattelemaan ja todella miettimään, tuo varmuutta ja saan itteeni vipinää, verrattuna siihen että jos vaan yksin omassa päässäni pyörittelisin asioita, niitä ei välttämättä tulisi toteutettua niin reippaana :)
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja si3nna »

*hyvät tuotteet (ennen käytin Bonacurea, Goldwellia ym. paremmasta tietämättä)
*suoravärit
*pitkät vaikutusajat
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

- CO-pesu  :-*
- suoravärit
- Tuotesuositukset
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
Magdalena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 588
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:43

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Magdalena »

Itselleni tärkein tieto on ollut ehdottamasti:
* suoravärit (punainen pysyy punaisena  ;))

Ja miehen kannalta:
* co-pesut (nykyään pesee tukan shampoolla vain noin kahdesti viikossa, ennen päivittäin ja päänahka tykkää)
* öljyhoidon löytäminen kampaamotuotteiden paljoudesta (auttaa hyvin kuivaan hilseilyyn)
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."
Vastaa Viestiin