Parhaat vinkit yhteisöltä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Todia »

Siis. Muistaakseni tämä toimi niinkin helposti, että pyöritetään hiussuortuvaa sormen ympäri, niin lyhyitä hiuksia "ponnahtaa" esiin.. Äh. En nyt osaa selittää kovin kuvainnollisesti.. ehkä joku voisi auttaa.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Tuittunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 298
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:53

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Tuittunen »

Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Tuittunen kirjoitti: Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603
OT Nyt täytyy kyllä vähän tähän alkuun avautua. Mua on aina hillittömästi nyppinyt, kun kasvavia hiuksia sanotaan "kaksihaaraisiksi" tai katkeilleiksi. Minulla on pörrööntyvä hiustenlaatu, ja varsinkin viime aikoina, kun uutta hiusta on alkanut pukkaamaan oikein vauhdilla, niin päälaella on helposti sellainen töyhtö, ellei sitä seisauta muotoilutuotteilla ja sitten saa kuuulla sitä, että "onpa sulla katkeilleita tuossa päällä" Samoin poikaystävälleni, jolla on upeat vyötärömittaiset hiukset (no okei, olen mä tietenkin vähän puolueellinen ;)), jotkut virkaintoiset "hiuspoliisit" jaksavat aina huomauttaa "kaksihaaraisista" eli niistä kasvavista hiuksista. Sillä ihmisellä ei ole takuulla yhtään kaksihaaraista. Ei kaikkien hiuslaatu vain ole lasimainen teflon ja me kaksi ollaan tällaisia peikkolapsia :)

Tuo Ishamaelin suortuvan pyöritys- ja leikkausvinkki on kyllä hyvä, jos sitä siistimistä niille kasvaville kaipaa. Taas yksi loistovinkki muiden hyvien joukkoon!

Yöksi laitettava hiusten päälakisykerö tuuheuden aikaansaamiseksi on ehkä eniten käytössä ollut ja loistavaksi todettu niksi. Kun hiukset ovat päälaelle koottu yöllä, niin ne eivät hankaudu ja kulu nukkuessa, ja sitten vielä saa ihanan ilmavan pehkon, ja jos tekee oikein sellaisen kierteisen sipulisykerön, niin tulee latvoihin ihanat korkkiruuvit :-*

Tuotteista olen myös saanut hyviä vinkkejä, mm. hiusteni pelastajat, MOPit löytänyt teidän kehumisten kautta vakikäyttöön :).
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Vivi »

eOwyn kirjoitti:
Tuittunen kirjoitti: Tässä on se Ishamaelin selostus, pitääkin taas näköjään minunkin leikellä...

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 603#p15603
OT Nyt täytyy kyllä vähän tähän alkuun avautua. Mua on aina hillittömästi nyppinyt, kun kasvavia hiuksia sanotaan "kaksihaaraisiksi" tai katkeilleiksi.
Kai osa noista lyhyemmistä hiukista on kasvavia ja osa katkeilleita. Mulla on ainakin latvoissa ja ponnarikohdassa noita katkeilleita, kaikkialla tietysti kasvavia. Osa katkenneista menee kaksihaaraisiksi (lähinnä latvoissa). Leikkelen niitä yksitellen, kun en raaski niin paljoa koko hiuksistoa lyhentää.

Mutta nuo parhaat vinkit:

-hoitoaineiden huoleton huuhtelu (ennen huuhtelin tosi perusteellisesti (kun pelkäsin rasvoittumista) ja tää tuntuu auttavan aika paljon, että sitä jopa jättää sinne tukkaan)
-hoitoaineiden muhitus
-tuoteneuvot
Oma väri takaisin.
Tuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 17:34

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Tuu »

Vinkkejä ja neuvoja on kyllä tullut paljon, mistä olen erittäin kiitollinen :).

-Color Pulse. Olen aivan koukussa tähän väriaineeseen, ja tällä tulee ihan mahtavaa jälkeä. Ikinä en olisi tajunnut tätä ostaa, ellei tätä olisi niin paljon kehuttu.
-Tigit, aivan mahtavia!
-silikonit ja niiden välttely
-co-pesu. En olisi ikinä uskonut että tälläinen voisi toimia!
-pitkät vaikutusajat
-tehohoidot
-märkää tukkaa ei saa kammata!

Tässä näitä muutama, mitä tuli mieleen kun vähän aikaa pohdin :).
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

voi, näitähän on :)

- CO-pesu, nannaa tukalleni
- Tigit, joicot, redken
-tehismuhittelut
-ponnarit ilman metalliosaa
-latvasuoja
-olen loptettanut föönauksen
-loistavat markettituotteet, esmes nutri-gloss
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Todella monta hyvää vinkkiä on mainittu, joten en ala toistelemaan. Eniten itseäni koskevia vinkkejä ovat kuitenkin olleet punapään pelastus Elumen! Sekä syväpuhdistavalla shampoolla pesu ennen värjäystä. Kiitos juurekset, lisää vinkkejä tulen takuulla vielä saamaan!&nbsp; ;)
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja naanna »

Ehdoton ykkönen mun listalla on CO-pesut. Ilman näitä mun tukka olis kuiva ja karhea.
Juureksilta olen saanut myös paljon kotivärjäyskikkoja ja punaisen värin ylläpitoon liittyviä vinkkejä. Tuotesuositusten kautta on löytyny mahtavia helmiä myös markettisarjoista. Olen myös oppinut suojaamaan tukkani saunassa ja saanut inspiraatiota kasvatusoperaatioon.

Olin siis täysi tukka-noviisi ennen tätä palstaa.&nbsp; ;)
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Satine »

Lista taitaa olla aika samanlainen kuin muilla, mutta kerronpa kumminkin

-INCIen edes jonkinlainen tulkitseminen
-suoravärit! Ilman niitä punainen tukka ei todellakaan olisi pysynyt niin hyvin punaisena
-tuotesuositukset (en olisi varmasti ilman tätä palstaa i k i n ä ostanut O&H hoitoainetta, hinnan vuoksi&nbsp; ::))
-Tehikset, ja se että niitä voi pitää päässä monta tuntia.
-latvasuojat ja jätettävät
-meikkausvinkit (vai oliko tää aihe pelkästään tukkajutuille?)
Only a vampire can love you forever
Tristy

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Tristy »

-INCI-listat mullakin, osaan katsoa niistä yleisimmät silikonit ja joitain kosteuttavia/paikkaavia aineita, alkoholin ja mineraaliöljyt.
-Tuotteista erityisesti K-Pakin rekku, O&H ja Moisturizer
-Yleisestikin tuotesuositukset, muotoilutuotesuosituksista on ollut erityisesti hyötyä (myös avomiehelle :))
-Latvasuojien käyttö
-Kosmetiikan osalta erityisesti luomivärivinkit

Toisaalta voitaisi varmaan laskea listaan mukaan CO-pesut tai lähinnä "oikeaoppinen" CO-pesu. Mä harrastin niitä kyllä silloin tällöin ennen foorumille tuloani, mutta silloin lätkin päähän sitä hoitoainetta, mikä nyt sattui ensimmäisenä osumaan käteen suihkussa. :-[
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Laitan tähän ainoastaan hiuksia koskevat vinkit:

-Incien tulkitseminen, tosin vielä aika alkutekijöissään mutta jotain tietoa on jo päähän tarttunut.
-Tuotevinkkejä todella paljon, niin kalliimmista sarjoista kuin markettisarjoistakin on löytynyt monta hyvää tuotetta juuresten avustuksella.
-Joico pitää mainita ihan erikseen, koko sarjaa olen kokeillut ekan kerran Juurikasvun myötä ja olen löytänyt monta erinomaisesti toimivaa tuotetta itselleni tästä sarjasta.
-Rakennepaikkaus. En ollut moisesta kuullutkaan aiemmin, mutta täältä saatujen vinkkien avulla sain hiukseni kuntoon kun otin käyttöön rakennepaikkaavan tehiksen.
-Yleinen into hiustenhoitoa kohtaan on kasvanut entisestään. Tehiksiä tulee käytettyä nykyään todella paljon, useita kertoja viikossa, verrattuna entiseen silloin tällöin käyttöön. Tämän myös huomaa hiuksista, sillä ovat sangen hyvässä kunnossa blondauksista huolimatta. Jätettäviä käytän myös nykyään joka pesun jälkeen ja yleensä useampaa jätettävää kerralla, ennen käyttelin jätettäviä paljon laiskemmin.
-Tehiksen laittaminen saunaan ja hiusten suojaaminen kostealla pyyhkeellä saunomisen ajaksi.
-Värjäysvinkkejä kotivärjäyksiin.
-Hilse voi johtua myös päänahan kuivuudesta - tästä tiedosta on ollut hyötyä avokille, ollaan vaihdettu hellempään shampooseen pois hilseshampoosta ja päänahka näyttäisi tykkäävän.
-Tuotteiden ostaminen nettikaupoista, eniten on tullut tilattua LF:sta ja HQHairista ja olen ollut todella tyytyväinen!
-Blax Hair Elasticseja en olisi osannut ostaa ellen olisi täältä lukenut niistä.

Co-pesua kokeilin, mutta ei ollut ihan mun juttu. O&H ei myöskään muodostunut mulle HG-tuotteeksi vaikka se monelle muulle onkin sopinut erinomaisesti. Joka tapauksessa hyödyllisiä vinkkejä on kertynyt paljon paljon enemmän kuin itselläni toimimattomia kokeiluja. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja ellen »

- INCIen parempi tulkitseminen ja helmituotteiden löytäminen sieltä kaiken muun seasta.
- CO- ja CWC-pesu, jotka olivat aiemmin ihan tuntemattomia käsitteitä.
- Oikeasti hoitavat tuotteet.
- Hyvät luomutuotteet ja luonnonmukaisempi hiustenhoito.
- Kunnollisten jätettävien tärkeys.
- Tehohoitaminen useammin ja hoitoaineiden muhitus.
- Kunnollinen rakennepaikkaus.
- Luonnonöljyt ja -voit.
- Nettikaupat ja niiden hyödyntäminen.
- Elumen ja muut suoravärit.
- Föönäämisen ja suoristamisen vähentäminen, ja hiusten omien luonnonkiharoiden korostaminen.
- Juuresnuttura on helpottanut huomattavasti nukkumista.
Viimeksi muokannut ellen, 09 Syys 2008, 05:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tepa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 21:23

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Tepa »

- Tuotevinkit: Joicot, Lanza, O&H
- laadukkaat jätettävät hoitsikat
- tehohoitojen kunnon muhittaminen saunassa
- INCIen tulkkaaminen
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Husky »

-Tuotevinkit, erityisesti olen oppinut valikoimaan paremmin mitä käytän. Kalliisiin kampaamosarjoihin sijoitan hyvin valikoiden, mutta olen foorumin avulla oppinut löytämään todelliset helmet markettituotteiden seasta.
-Inci-tietous, vaikka en vielä tässä kovin hyvä ole mutta tunnistan silikoneja ja niitä hyviä ainesosia
-CO-pesut, olen löytänyt oman tapani tehdä tätä. Pitkällä vaikutusajalla saadaan vaan lättänä mutta lyhyellä ajalla tulos on loistava ja tukka tuntuu hyvältä.
-Color Pulse.
-Jätettävät hoitoaineet. Aikaisemmin en näitä käyttänyt ollenkaan, mutta nyt olen erityisen ihastunut varsinkin voidemaisiin jätettäviin.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Parhaat vinkit yhteisöltä

Viesti Kirjoittaja Klaara »

- ulkomaiset nettikaupat
- hoitoaineiden muhittelu suihkumyssyn alla
- tuotevinkit, erityisesti Mop hydrating sh ja ha; täydelliset tuotteet hiuksilleni!
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Vastaa Viestiin