Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Rory »

^Tehohoidossa kävin syyskuussa Korpisen kampaajakoulussa, suosittelen kyllä. Oli ihana hieronta ja hoito teki hiukset pehmoisiksi. Maksoi muistaakseni 20e.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja naanna »

^^Tuolla Sarikossa hinta on sama pesun kanssa tai ilman. Pesu ei siis siellä maksa ekstraa. Ilman opiskelija-alea leikkaus on 24€. Mulla leikattiin siis kuivia latvoja muutama sentti, tasattiin kerrostuksia ja muotoiltiin otsis uudelleen.
kookos

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kookos »

Pitääpä kokeilla noita tehohoitoja, varsinkin jos ja kun letti alkaa kasvamaan. En oo koskaan tajunnu käydä tuollaisissa. Sen verran ajattelin, että ens kerralla kun yrittää tulla migreeni, niin mahd mukaan tuolaliseen..tai sen jälkeen. Mulla nimettäin on päänahka niin kiree sen jälkee viikonkin, että huhhuh. Ei uskois. Toisaalta nuo tuoksut ei välttis tee silloin hyvää;)
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ Välihuomautus: En ole koskaan ajatellut, etteikö kampaajista voisi tukkafoorumilla puhua ihan nimellä, jos positiivista/neutraalia kommenttia laittaa. Löytyväthän heidän nimensä nettisivuiltakin. :)
Riina

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riina »

Kävin ottamassa juhlakampauksen stailissa. Lopputulos oli nätti ja kestävä, mutta muuten... >:(

Ensinnäkin kampaajaneiti alkoi heti kättelyssä valittaa, kuinka hänellä on huono olo raskautensa takia ja kaikki muukin tuntui hänestä olevan huonosti. Toisekseen kampaajallani oli aivan mahdoton flunssa ja oikein räkäinen yskä. Oli kiva kuunnella ja katsella käteensä yskimistä ihan koko ajan. Koko ajan sama juttu: ensin hän yski käteensä ja sitten taas jatkamaan kampaukseni tekemistä, ilman mitään käsien pyyhkimistä! Olisi yskinyt edes nenäliinaan tai pyyhkinyt kätensä.

Hiusten käsittely oli kovakouraista repimistä. Lämpösuojaksi riitti yksi suihkaus hiusten päälle ja sitten vain suoristamaan!

Kiitokseksi kaikesta sain samanlaisen räkätäudin ja yskän.

Saatan vielä ymmärtää sen, että ihan pienestä ei jäädä kotiin sairauslomalle, mutta tuollainen jatkuva räkiminen, anteeksi vaan, tuntuu kuvottavalta.
nancy
Haiven
Haiven
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Syys 2007, 15:08

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja nancy »

lynx kirjoitti: Hiusfriikkiin on tullut 3 uutta kampaajaa. Emmu, Essi ja Katri ilmeisemmin nimeltään. Onko kellään kokemuksia? Argh, tekee pahaa oikeiden ihmisten nimillä jutustella täällä, mutta enpä oikein muualtakaan tätä tietoa saa... Aikoja jokatapauksessa nyt hyvin tarjolla uusien naamojen ansiosta.
Mä kävin Emmulla vähän aikaa sitten ja tykkäsin ihan älyttömästi! Värin suhteen annoin suunnilleen vapaat kädet, punaista ja mustaa halusin. Tuli tosi kiva lopputulos, ei ihan perustylsiä raitoja.

Sitä myös arvostin kovin, kun neuvoi muotoiluvinkkejä Tigin tuotteilla, kun kerroin, että minulla on niitä useita. Ei siis pakkomyynyt Davinesia minulle. Ostin kyllä yhen sampoon kokeiluun  ;) Emmu on ollut aiemmin Korpisella töissä, joten Tigi-asiat olivat hallussa. Muutenkin oli tosi huomaavainen, jutteli luontevasti tukkajuttuja ja sen semmoista, mutta osasi myös olla hiljaa, kun olin lehteen syventyneenä. Suosittelen kyllä. Ja se oli vielä ihanaa, kun kerroin kasvattavani hiuksia, niin ei edes kysynyt paljon otetaan, vaan otti oikeesti vähän latvoista ja muotoa leikkasi kysyen ensin. Pelotti ihan hulluna, et lähtee se 10 cm tukkaa kampaamoreissulla. Oikein miellyttävä kokemus kaiken kaikkiaan. Hierova tuoli pesu paikalla oli ihan hassu  ;D
Katjes
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 18:25

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Katjes »

Raportoinpa vihdoin oman kokemuksen Ykkösiltä. Aikaa tuosta käynnistä on kulunut jo pari-kolme kuukautta.

Ensinnäkin oli virhe mennä ilman selkeää suunnitelmaa. Halusin kovasti muutosta, jotain uutta, mutta kampaaja ei jaksanut/ehtinyt/halunnut paneutua asiaan, vaan päätti valita helpoimman reitin: laitetaan väri ja raitaa. Okei, sopihan se minulle. Olin halunnutkin hiuksistani enemmän moniväriset. Yritin selittää jotain pehmeistä sävyistä, beigeistä radoista, ja siitä, että pohjaväri ei saisi muuttua kuitenkaan tummemmaksi.

Lopulta sain kuitenkin tavallisen viileän ruskean (kyllä, aiempaa tummemman) tukan, ohuilla blondatuilla raidoilla! Ei siinä muuten mitään, mutta itse en yhtään tykkää tuollaisesta väristä. Selvästi silmiinpistävistä valkoista raidoista ruskeassa tukassa.

Kokemuksesta teki vielä inhottavamman se, että kampaaja pahoinpiteli pitkiä hiuksiani aika roimasti. Raidat olivat vetäneet hiuksia solmuun ja kampaaja ratkaisi tilanteen repimällä oikein kunnolla. Koko föönaus meni hiuksia repiessä, niin että välillä sattui (vaikka olen yleensä kovanahkainen). Ei siis mitään kerroksittaista föönausta (vaikka tukkani on pitkä ja paksu) tai hienovaraista hiusten selvittelyä, vaan harjaa vaan läpi koko tukasta kerta toisensa jälkeen.

Yksi murheenkryyni, jonka takia kampaajan varasin, oli etuhiukset. Olisin halunnut ammattilaisen tukea ja neuvoja siitä, millaiset sopisivat ja miten ne voi leikata, tai miten niitä voi pitää. Koska en osannut heti antaa suoraa vastausta siihen, mitä etuhiuksille tehdään, ne jätettiin vai yksinkertaisesti täysin koskemattomiksi. Siinähän nuo tököttävät silmillä edelleen.

Itse en mene enää Ykkösille tuon kokemuksen jälkeen. Kuitenkin tuossakin paikassa on kampaajia todella monta, eikä yhden ammattitaidottomuutta voi koko puljuun yleistää. Saiko täällä edes antaa negatiivista palautetta?
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja purppura »

Tämä ei varsinaisesti ole vielä ajankohtaista, sillä olen aivan liian hukassa hiusteni kanssa, mutta kun kysymys on mielessä pyörinyt niin...  ;)
Eli siis, mitä/ketä kampaamoa/kampaajaa suosittelisitte jyväskylän keskustasta jos mieli tekisi antaa kampaajalle lähes vapaat kädet lyhyiden hiusten leikkauksessa. Hiuksissa pidän rennosta ja klassisesta tyylistä, siitä ettei hiuksia tarvitse asetella tietyllä tavalla, jotta ne näyttäisivät hyviltä. Vieraana pidän graafisuutta ja sellaista hiusten suurta hapsutusta, mitä monet kampaamot tuntuvat tällä hetkellä suosivan. Missä siis teidän mielestänne kampaajalla olisi tarpeeksi silmää nähdä asiakkaalleen sopiva malli ja rohkeutta kokeilla muutakin kuin sitä graafisuutta?  8)

Edit. Ja jos hintarajaa taas esittäisin, niin 35e leikkauksesta on lopullinen raja.  :D
Viimeksi muokannut purppura, 17 Maalis 2009, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kuku »

Tänään olin Hiusfriikissä, kampaajana Emmu :) Tämä oli varmaan ensimmäinen "oikea" kampaamokäynti, sillä viimeksi kun kävin kampaajalla, niin kävin AO:lla (opiskelijat tekee halvemmalla). Tällainen kokemus:

Kun kampaaja aloitti hiusten harjaamisen, niin sanoi että mulla on paksu tukka, vau! :D Tukasta löytyi muutamia takkuja ja sitten hiusten pesuille. Hierovat tuolit oli tosi jännät, mutta mukavat! Tuotteet tuoksuivat hyvälle. Sen jälkeen leikattiin, ja kampaaja (Emmu) tiesi todella hyvin mitä haluan! :) Leikattiin jonkun verran, laitettiin kuumuussuojaa (?) tms, föönattiin ja leikattiin lisää. Ja tulos? Aivan ihana! Rakastan tätä; otsatukka tasan sopivan pituinen ja hiukan kaareva + kevyt. Hiukset ovat ihanan kevyet, kiiltävät, pehmeät, sopivasti kerrostetut.. ihanat :-* Hintaa tuli opiskelija-alennuksen kanssa 37€, joka on mielestäni hyvä hinta.

Kiitos todella paljon Emmulle :-* Menen ehdottomasti uudelleen.
2a F ii – Iho: kuiva
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja purppura »

Aiempaa viestiäni tarkentaen. Kokemuksia kampaamo Minna sta vapaudenkadulla? Netissä pyöräilyn jälkeen tuo jäi mieleen muutaman hyvän kommentin ja edullisten hintojen vuoksi. Osaisiko joku täällä sanoa onko jompikumpi naisista erityisesti parempi lyhyiden hiusten kanssa? Ja kun ajatuksenani olisi mennä yhden kuvan kanssa ja pyytää sen pohjalta muokkaamaan omaan pituuteeni ja kasvojeni malliin sopiva leikkaus niin onko mielestänne sellaiseen oikea paikka?  :)

Toisena olen myös miettinyt Hiusfriikkiä ja siitäkin mielelläni ottaisin kokemuksia. Erityisesti suosituksia siitä kuka sattuisi olemaan taitavin lyhyiden hiusten leikkaamisessa.:)
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Rory »

^En osaa noista sanoa mitään mutta mun kaveri kehuu kauheena Torikeskuksen kolmannen kerroksen kampaamoa. Se on siellä ihan ylimmässä kerroksessa. Hän on käynyt siellä monesti ja kävi just tällä viikolla leikkauttamassa mallinmuutosleikkauksen ja upea tuli.

Itse kävin taasen Korpisen kampaamokoulussa ja voin kyllä suositella sitä edelleen. Oikein hyvä tuli väristä ja tasauksesta.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja naanna »

^Tuo Torikeskuksen kolmannen kerroksen kampaamo on varmaankin Sariko. Mullakin on nyt 2 käyntikertaa tuossa kampaamossa takana ja käyntejä on varmasti tulossa lisääkin. Paikassa on todella kohtuullinen hintataso (leikkaus 21€ opiskelija-alella) ja molemmat kampaajat on todella mukavia ja ammattitaitoisia. Annoin viimeksi kampaajalle vapaat kädet ja sain todella kiva leikkauksen. Oikeastaan paremman, kuin itse olisin osannut toivoa.
Taisin vihdoinkin löytää itselleni sen vakkari-kampaamon viiden vuoden etsimisen jälkeen!  :)
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja purppura »

^Kiitos vinkeistänne, täytyykin ensiksi kokeilla varata aikaa tuonne. Kuulostaa hyvältä paikalta eikä ole hinnoilla pilattu.  :) Korpisen koulua kanssa mietin, mutta tällä hetkellä toivon kampaajalta suoria neuvoja, koska olen niin pihalla hiusteni kanssa niin joku toinen kerta. Kerran olenkin käynyt tuolla ja kyllä kiva lopputulos tuli.  :)
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kuku »

Tänään olin Hiusfriikin Essillä hiustenleikkuussa. Halusin n.4-5cm pituutta pois (+kerroksia) ja otsista lyhyemmäksi ja kaarevammaksi. Pestiin hiukset ja Essi alkoi leikata hiuksia kun ne olivat märät, ihmettelin vähän sitä, koska yleensä hiukset on leikattu vasta kuivina. No, sitten föönattiin ja leikattiin otsatukka ja veitsellä hieman ohennettiin latvoja. Tulos oli aivan ihana! :o Täydellinen otsatukka, ihanan rikottu ja hyvin leikattu juuri sopivan pituinen tukka :l

Kiitoksia Essille :T
2a F ii – Iho: kuiva
.mansikka.

Vs: Hyviä kampaajia - Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja .mansikka. »

Onkohan Jyväskylässä mitään kampaajaa missä saisi hiuksiin pinkin/violetin palkkiraidan? Vissiin se Johannas hius design ainakin, mutta onko muita? Käytetäänkö missään noita  ns. shokkivärejä?
Vastaa Viestiin