Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
jyty

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja jyty »

Vihertävyyteen kyllästyneenä tilasin itselleni Showerwisen suodattimen suihkuun
http://www.wholisticresearch.com/shop/home/m/Shop/id/153/page/1/

Tuolta tilattuna suodatin+letkunpätkä+toimitus maksoi 65,50€, kestää vuoden. Jollei sovi suomalaiseen suihkuun, rahat pitäisi saada takaisin. Toivottavasti ei ole ihan huuhaata! :D Ainakin joku oli löytänyt tästä avun:

“We have a lot of iron in our water. This filter system worked immediately in reducing iron smell and increasing softness.”
June Ward


Raportoin tarkemmin kun möykky saapuu...
Viimeksi muokannut jyty, 14 Touko 2011, 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

^Jään mielenkiinnolla odottamaan raporttiasi. :)

Olen niin epätoivoinen tämän meidän veden metallitilanteen takia, että olen valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa huuhaa-viritystäkin, joka voisi parantaa tilannetta edes vähän. Nykyään en edes uskalla pestä hiuksiani kotona. ::)
jyty

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja jyty »

Suodatinpäivitystä:

Möykky saapui viidessä päivässä. Toimitus ei ollutkaan niin halpaa kuin aluksi luulin, ja kokonaissummaksi tulikin 71,50€. Hoitivat asian Wholistic Researchillä erittäin nopeasti ja asiallisesti ja vielä viikonloppuna. Suodattimen "asentaminen" oli helppoa, sen kun pyöritteli osat paikoilleen. Hyvin sopi Oraksen hanaan ja letkuun.

Suodatin ei vaikuta suihkun tehoon mitenkään. Vaikutuksesta veteen en osaa vielä yhden hiustenpesu kerran jälkeen sanoa mitään, vesi kyllä tuntui erilaiselta, mutta lumevaikutus voi olla suuri  ;D
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja kuku »

Olen lähiaikoina huomannut että hiukset haisevat metallille aina pesun jälkeen, ja ajattelin kokeilla askorbiinihappoa. Pesin syväputsarilla, sitten tein seoksen 2tl askorbiinihappoa ja 2dl vettä, jossa muhitin hiuksia n.5min ja kun otin hiukset vedestä pois, veden väri oli tumman punaruskea! 0_0 Haalisti siis hieman hiusväriä, mutta kun hiukset olivat kuivat, en huomannut että väriä olisi lähtenyt. Askorbiinihapon jälkeen hiukset haisivat voimakkaasti metalliselle. Laitoin mop hydrating+joico rekkusekoituksen muhimaan saunaan, huuhtelun jälkeen hiukset edelleen tuoksuivat metallille. Tänään kävin ostamassa CX corrector mineral removing shampoon ja elixirin, 16€ kappale, ilalla kokeilen.
2a F ii – Iho: kuiva
jyty

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja jyty »

Suodatinlopputulos:

Siskoni huomauti hiusteni vihertävän taas. Tein veteen ph-testin, ja tulos oli sama hanassa ja suihkussa. Mielestäni vedestä kaakeleihin kertyvä punainen töhnä on vähentynyt, mutta hiuksiini ei apua löytynyt. Jos nyt tilaisin, valitsisin c-vitamiinisuodattimen:
http://sonakishowerheads.com/inline-shower-water-filter.html
Jos happo toimii suoraan tukassa, niin miksei myös vedessä?  ;D Koekaniineja?
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Oon tehny 2 kertaa askorbiinihappopesun, ja kummallakin kerralla mennyt saunan lämpöön sitä muhittelemaan 4-10 minuutiksi. Täytyy sanoa, että kyllä on hius pehmentynyt ja kannatti. Tosin raudan haju jäi moneksi pesuksi hiuksiin, ja askorbiinihappo sitten huom! värjää lauteet ihan oransseiksi, mitä on tosi vaikea saada sieltä pois!  :D Pääsin sit jynssäilemään oikein huolella saunan tehopesun kanssa, kyllä suurin osa lähti mutta jäi sinne jotain..  ::)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Voiko askorbiinihappo värjätä värjäämättömät hiukset punertaviksi, jos ne eivät sitä luonnostaan ole? Tein taas lyhyen ajan sisällä pari askorbiinihappokäsittelyä, ja sen jälkeen kolme ihmistä on sanonut hiuksiani punertaviksi. Näköjään hilpsukin oli kirjoittanut samasta ilmiöstä.

Onkohan tämä nyt mun todellinen väri, joka on paljastunut metalli- tai muiden kertymien alta, vai mitä on tapahtunut?&nbsp; ???
Alicia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 89
Liittynyt: 26 Helmi 2009, 20:47

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Alicia »

Minusta askorbiinihappo ei värjää hiusta, mutta kun vihertävät metallit lähtevät hiuksesta, niin hiusten luonnolliset punertavat pigmentit näkyvät paremmin.

Toki jos käsittelyyn käyttää jotain poretabletteja joissa on väriainetta mukana, niin teoriassa voi värjätä, silloinkin minimaalisen vähän. Paras on käyttää apteekin askorbiinihappoa mihin ei ole lisätty mitään ylimääräisiä aineksia mukaan.
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234&nbsp; 10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Onko poretableteista mitään apua? Olen käyttänyt kolme kertaa poretablettia, kun en puhdasta askorbiinihappoa löytänyt. Näyttäisi ainakin, että väri olisi nyt kirkkaampi.

Tiedän, että askorbiinihappoa olisi voinut tilatakin, mutta nyt on vähän huonot olosuhteet minkään tilaamiselle. Voi olla, että jos tilaisin nyt, niin en saisi pakettia koskaan, kun olen muuttamassa.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 04 Tammi 2012, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Alicia kirjoitti: Minusta askorbiinihappo ei värjää hiusta, mutta kun vihertävät metallit lähtevät hiuksesta, niin hiusten luonnolliset punertavat pigmentit näkyvät paremmin.
No näin mäkin uskoisin, mutta vähän hämmästyin oman värini punaisuutta. Googletinkin aihetta, mutta en löytänyt mistään mitään tukea sille, että askorbiinihappo värjäisi punaiseksi, joten kai se on uskottava, että mun tukka on luonnostaan tämän värinen. Ja hyvä näin, koska kivempi tämä on kuin se maantie. :ts
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Anita »

Marie Corelli kirjoitti: Onko poretableteista mitään apua? Olen käyttänyt kolme kertaa poretablettia, kun en puhdasta askorbiinihappoa löytänyt. Näyttäisi ainakin, että väri olisi nyt kirkkaampi.
Etkö pysty tilaamaan askorbiinihappoa iHerbistä? Now Foods, Vitamin C Crystals, 8 oz (227 g)
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Aion tehdä nyt kolmisen kertaa askorbiinihappokäsittelyn ennen 16.pvän kampaajakeikkaa jossa tukkaani vaalennetaan. Mutta askarruttaa vain se, että joudun tekemään käsittelyn juurikin talon veden metallipitoisuuden takia, niin eikö käsittely mene hukkaan heti kun hapon huuhtelee pois tällä metallivedellä? Eikös se metalli tule vaan takaisin samassa ;D

Aion kyllä juuri ennen kampaajaa pestä hiukset hapolla ja huuhdella pullovedellä, sillä en ota riskiä tukan kärventymisestä :-X
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja deko »

^ jos hiuksiin kertyy joka pesukerralla "yksi annos" rautaa ja askorbiinihappoliotus poistaa vaikkapa "5 annosta rautaa" niin ei se nyt seuraavassa pesussa palaudu ennalleen.

Näin minä kerron itselleni ja käsittelen hiukseni pari kertaa kuukaudessa tai aina tarvittaessa.

Hifistit ostavat kuulemma akkuvettä (tislattu vesi, huoltoasemat yms myy) hiusten huuhteluun, minä en ole vielä ihan niin pitkällä :)
this too shall pass.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja nukka »

Marie Corelli kirjoitti: Onko poretableteista mitään apua? Olen käyttänyt kolme kertaa poretablettia, kun en puhdasta askorbiinihappoa löytänyt. Näyttäisi ainakin, että väri olisi nyt kirkkaampi.
Oletko kysynyt apteekista? Täällä se ainakin on tiskin takana myytävänä ja pussissa muistaakseni lukee että hillojen säilömiseen :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

nukka kirjoitti:
Marie Corelli kirjoitti: Onko poretableteista mitään apua? Olen käyttänyt kolme kertaa poretablettia, kun en puhdasta askorbiinihappoa löytänyt. Näyttäisi ainakin, että väri olisi nyt kirkkaampi.
Oletko kysynyt apteekista? Täällä se ainakin on tiskin takana myytävänä ja pussissa muistaakseni lukee että hillojen säilömiseen :)
Irlannissa ei ollut siinä apteekissa, josta kysyin. Nyt olen Suomessa jälleen ja käyn kyselemässä, kunhan käyn seuraavan kerran ostoksilla.

Edit. Nyt on askorbiinihappoa ja pääsen kokeilemaan tätä menetelmää.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 16 Tammi 2012, 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin